Deneyişler-Denemeler, Söyleşiler ve Söyleşmeler

Konu İstatistikleri

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde Serbest Kürsü kategorisinde "ictenlik" tarafından oluşturulan Deneyişler-Denemeler, Söyleşiler ve Söyleşmeler başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 8,987 kez görüntülenmiş, 149 yorum ve 0 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı Serbest Kürsü
Konu Başlığı Deneyişler-Denemeler, Söyleşiler ve Söyleşmeler
Konbuyu başlatan "ictenlik"
Başlangıç tarihi
Cevaplar

Görüntüleme
İlk mesaj tepki puanı
Son Mesaj Yazan "ictenlik"

"ictenlik"

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
6,615
Tepkime puanı
504
Puanları
113
"Durağan devinemez, devinen duramaz"

Başlangıç uslamlaması

İlk hareketin olmayacağı !

Başlayan biter hareket eden durur.

Harekete başlayan durur. Başlayan hereket durur, biter. Başlamamış hareket bitmez ve durmaz

Peki termodinamik ya da felsefi taban da deniyor ki ;
hiçbir şey yoktan var ve vardan yok olamaz, bunun gibi

Başlayan her şey biter ve hareket eden her şey durur.
Harekete başlamış, ilk kez harekete geçmiş her şey ilk hareket için bir enerji gerektirir değil mi?
İlk harekete gebedir.

Durgun harekete geçemez..

Hareketin sonsuzluğu ilksizliği ve ilk hareket olmaması temel kuram

Hareketin başlamamış olması. sonsuz hareket; ilksiz hareket ve başlamamış hareket.

"Hareketsizlikten hareket doğamaz"

Durgun harekete geçemez ve durgunluk devinemez.
o halde durgun değildi.

O halde durgunluk yoktu. o halde hareketsizlik yoktu.

ilk hareket yok. tanrıyı ortaya koyan ney?
Durgunluk olduğu.. Tanrının enerji yüklediği ve bir şeylerin başladığı hareket ettiği geliştiği .. Tanrı ilk hareket ettirici oldu.
İlk hareketi ortadan kaldır. Başlamayı ortadan kaldır . Ne oldu? Tanrı yok.

Hareketin Temelsizliği ; Hareketin İlksizliği ve Başlamamışlığı

Hiç bir şey yoktan doğamaz ve hiç bir şey yoktan ya da yok'a batamaz
Vardan yok'a var batamaz. Yoktan var'a var doğamaz ya da tam tersi bu oluş iki yönlüdür. Dengeli bir şekilde yoktan vara var katılır vardan yoka yok katılır bu dengelidir. Bu ikisini birden sınayın.

Hiçbir şey yoktan vara doğamaz vardan yoka ölemez batamaz
Var yokun içine giremez; yokun içinden var doğamaz
Var varın içinden çıkıp yoka batamaz

zaman sonsuz, varlık sonsuz

Evren doğuyorsa ölür
Başlıyorsa biter
Biri doğuyorsa onu doğuran koşul ikinciyi de doğurur
Tersi olsa bir bilim, bilgi ve yasadan sözedemeyiz .

İlk hareketle başlayan son hareketle durdurulabilir.

Tanrının kim tarafından nasıl ilk kez başlatıldığını ve ortaya konduğunu bilmiyorum ama ben (en azından kendim için, kendi içimde ve kendi kafamda) kesin olarak bitirdim ve durdurdum, buna bir son verdim, tanrı tartışması benim gibiler için yok hükmündedir.
Teologa bilgi verme istenci ve çabası dışında bu tartışmanın bizde hükmü yok ve olmayacak. Tartışmanın gerçek sınırı budur.

Aynı şeyi tavsiye ederim ve sizin için üzgünüm.

Dilin imkan ve sınırlarında bunu nasıl yaptığımı, ve benim için tanrısızlığın nasıl mümkün olabileceğini açıklamaya giriştim ve on yılı aşkın çabam eğer bir yere varmadıysa ve eğer meyve vermiyorsa başka bir dil ne yazık ki yok. Benim için mümkün değil.

Dürüst olunmalı ve eğer taraflar dürüstlerse.

Üçbin yıllık felsefe tarihi. Bizce ontoloji anlamında kabaca özü şu. Varlık yaratılamaz ve yokedilemez. Bu ön düşünürlerin çözümlemesi ve bizimde aynı yoldan gidip aynı sonuca erdiğimiz ilke ve kesinlik. Bence bu felsefe ve filozofinin sarsılmaz direği. Tersi kesin olarak teoloji. Ontoloji tartışması değil.
Bunu bölmeye, yıpratmaya çalışmayın derim ve filozof adayı için değişmeyecek. Havanda su dövme.

Hiçbir filozofa tanrı satamazsın.

Tersi teoloji tartışmak olur ve bir teolog bir filozofla bunu tartışmak istiyorsa her zaman söylediğim gibi tanrı vermeye gelmiş oluşun farkında olduğu kadar kendi tanrısının yiteceğini de kestirmeli ve baştan hesaba katmalı. Tersinin mümkün olduğunu sanmıyorum. Bunu daha duymadım. Tanrısından kurtulmuş bir filozof adayının bir teologdan tanrı satın aldığını daha duymadık. Er ya da geç bu tartışmalar teologların tanrılarından vazgeçmeleri ile, bilgilenme ile, son bulacak.

Bir teolog bir filozofla bunu (Varlık yaratılamaz ve yokedilemez' i) tartışıyor ve ısrarla tartışıyorsa varacağı tek gerçek sonuç şu.
Varlık yaratılamaz ve yokedilemez.

İkinci seçenek yok mu?
Ben inancımla mutluyum deyip, filozofu ve filozofiyi (felsefeyi) rahat bırakma, işine karışmama, ısrardan vazgeçme ve pesetme...
 
Son düzenleme:

"ictenlik"

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
6,615
Tepkime puanı
504
Puanları
113
İnsanın bir hayvan gibi doğa da yaşaması gerektiğini düşünüyorum. (Sonlu ölen bir türdür hayata bir anlam yüklemeye gerek yok.) Çocuklarına da bu bilinci aşılamalı. Doğa yeterince eğlence ve keyif üretebilir ve şu an ki sanal dünyadan mutlu olacaktır.

Bu tuhaf ya da saçma gelebilir ancak saf bir özgürlük deneyimleyecektir. Mutluluk. Doğa aidiyeti.

Bu durumda kendi aile ve kabile bireyi dışında kimseye yemek toplayamayacak ya da iş görmeyecektir.

Bu durumda özgürlük çatışkısı deneyimlemeyecektir.

Diğer durumda ürettiği, teknoloji, güç bilgi ve organizasyon herşeyin zamanla merkezlendiğini ve tekleştiğini, (tektipleştiğini) görüyoruz/göreceğiz ve zamanla kendini kimin ve neyin bile yönettiğini bulamayacak ve başta bir baş bile bulamayıp dağılıp gidecektir...

Deniyor ki; ya insan türleri birbiriyle savaşır ve birbirini köleleştirmeye çalışırsa?
Boyunduruk almadığı sürece kimse onu yönetemez. Köleliğe karşı ölümü seçme ve yeğleme bilinci türe aşılanacak ki bu doğal olur. Doğal özgürlük köleliği reddeder.

Özgürlük çatışkısı diğer herşeyden güçlüdür.

Bugün uygar insana bu zor ya da hatta feragat ,rahat ve konfor bırakma gibi geliyor değil mi?
Tam aksine...
 

"ictenlik"

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
6,615
Tepkime puanı
504
Puanları
113
Bence en güzel miraç Parmenides'in miracıdır. Atlı arabalarını güneşin kızları çekerek göklere ve tanrıçaya gidiyor ve orada göklerin sırlarını (Tanrıçadan) biz ölümlülere öğretmesi için öğreniyor .Buradan bir peygamberlik değil Elea okulu ve bir filozof ve filozofik ontolojinin temellerini atan tartışmalar doğuyor.
 

"ictenlik"

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
6,615
Tepkime puanı
504
Puanları
113
Yıl 2021 hala bir felsefe sitesinde felsefe arıyorumdur...
Soru sorma ve yanıtlama becerinizi geliştirin..
Yanıtlamadan, düşünmeden, üzerine durmadan, resmi ezber ve diktelerini ortaya atış ve kaçış.. Bir çoğu için felsefenin özeti bu
Otoritelerce size özgür düşünme hakkı verilmeyecek ya da bahşedilmeyecek. Bilgi okullar ya da kitaplarda dağıtılmıyor ..
Sınıfının ya da otoritenin onamına dayalı düşünme (dikteler) felsefe değil.
Yanıt vermekten kaçınan felsefe çırağı/öğrencisi olamayacak. Resmi ve içten eylemi felsefe olmayanlar neden felsefe isminin kapsandığı bir alanda bocalanmış yanıtlar doğurduğunu düşünmeli.
 

"ictenlik"

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
6,615
Tepkime puanı
504
Puanları
113
Yaşadığın zaman senindir
 

"ictenlik"

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
6,615
Tepkime puanı
504
Puanları
113
Köleliğin kutsanması özgürlük üretmeyecek..

Pasifizmle kölelikten başka bir şey üretilemez..

İktidarlar insanlara özgürlük bahşetmez

İktidarlar karşısında pasifizm onların daha güçlü/güçlendirilmiş ve kullanışlı adı değişik yenilenmiş (kılıfı değişik) baskı araçları üretmesine neden olur..
Özgürlükler sahtedir. İnsan kendinin özgürlüğünü yemeğini korumaya açık bu anlamda dişini pencesini göstermeye ve kullanmaya açık, savaşmaya açık, özgür vahşi bir hayvan gibi ele alıp savunmadıkça/savaşmadıkça ve bu anlamda birleşmeler örgütlemedikçe (birlikler kurmadıkça) özgürleşemez.

Pasifizim (pasifist hümanizm ve türevleri ve bilim felan) köleliğin yeni/başka sözde renkli tonlarda boyanmasıdır..
 

"ictenlik"

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
6,615
Tepkime puanı
504
Puanları
113
Din, bilim, devlet vb farkemtiyor hepsi özne karşıtı, özgürlük karşıtı yapılaşmış merkezi iktidarlar/otoriteler ve kontrol ve güç unsurları ve birlikleridir.

Kontrol odakları bulunur ve güç merkezleri (çekirdekleri) bulunur, merkezileşmiştir ve kontrolürüne/üst sınıfa (güce paraya ye) bağımlıdır ve yine konfora vb ye bağımlı elitleri tarafından çekip çevrilir ve güç sahibi üst sınıfça kontrol edilir

Özgürlük düşmanları, kontrol unsurları ya da özne karşıtlarıdır ve yapılanmış merkezleşmiş unsurlardır

Otoritelerce; güç , para ve erk sahiplerince, üst sınıflarca kontrol edilir

Bunların hepsi sınıflı çıkar ilişkileridir.

Bilim orta sınıfın dinidir. Elit dini... Bilim din çelişkisi tamamen sınıf atlama mücadelesini yansıtıyor.
 

"ictenlik"

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
6,615
Tepkime puanı
504
Puanları
113
Bir insanı intihar bombacısı yapan/olmaya götüren koşulları düşünün. Bunlar hep sınıfı memnuniyetsizliğinin ifadesidir. Size alt sınıfta işlerin kötü yürüdüğünü gösterir.

Hepiniz hep bir ağızdan şunu söyleyeceksiniz. Bilim, teknik, kültür, bilgi, aydınlanma ve eğitim yoluyla bunu çözebiliriz. Buna hanginiz inanıyor? Şunu düşünsenize. Herkese tam eşit koşullarda bilimsel/bilgisel eğitim ve aydınlanma sağlanıp teknik beceri kazandırıldığını düşünün. Pis işleri kim yapacak? Herkesi eğitirseniz herkes orta sınıfın seçkin bürokrat ve elitleri olmaya çabalayacak. Herkes yargıç olsa yargıçlar kimi yargılayabilirdi. Herkesi belirli bir eğitimden geçirirsiniz ve herkese eşit fırsatlar tanır tam bir işbölümü yaparsınız ama yine de fabrika işçileri ve lağım çukurlarını temizleyecek insanlar bulmalısınız. Onlara bu işleri yapmasının gerektiğini okullarda öğretmelisiniz ve burada onları ikna etmelisiniz.
Yüksek eğitim standartlarınızda herkese bilinç ışınlayarak bunun toplumsal işbölümü olduğuna onu nasıl ikna edeceksiniz. Daha az zekası olduğunu ve pis işleri yapması gerektiğini söyleyeceksiniz. Görüyorsunuz ki; eğitim sorunlarınızı çözmüyor. Herkese aynı bilimsel karakterde bilgi verildiğini düşünün. Herkesi mühendis yapamazsınız. Mühendis sınıfının seçkin bilgisi olmalıdır. İnsanları standart eşit bir bilim protokolü ve eğitimden geçirirseniz olacak budur. Kore göçmen ithal ediyor ve onlara köpek boku temizletiyor ve Türkiye'den gidenler var /çok. İşte Kore'nin bok temizleme işçileri çünkü Kore de hiç kimse o işi yapmak istemiyor hepsi kendini elit üniversiteliler olarak görüyor ve çoğu üniversite standartlarında eğitime sahip. Bu eğitim çarkına giren çocuklar dünyanın en yüksek genç intiharını doğuruyor. Aydınlık diye ya da çözüm diye önerdiğiniz sınıflaşmadan ve yer kapma mücadelesinden ve yine alt sınıfları sömürmekten ve küçük düşürmekten başkası değildir.
 

"ictenlik"

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
6,615
Tepkime puanı
504
Puanları
113
Herkese tam eşit koşullarda bilimsel/bilgisel eğitim ve aydınlanma sağlanıp teknik beceri kazandırıldığını düşünün. Pis işleri kim yapacak? Herkesi eğitirseniz herkes orta sınıfın seçkin bürokrat ve elitleri olmaya çabalayacak. Herkes yargıç olsa yargıçlar kimi yargılayabilirdi.

Okulun işlevi seçilmiş bu sınıfı diğerlerine ifşa etmek ve bakın onlar bu işleri yapacak kalan hepiniz bok temizleyeceksiniz ya da fabrikalarda üretim yapacak ve işçi olacaksınız demektir.

Herkesi belirli bir eğitimden geçirirsiniz ve herkese eşit fırsatlar tanır tam bir işbölümü yaparsınız ama yine de fabrika işçileri ve lağım çukurlarını temizleyecek insanlar bulmalısınız. Onlara bu işleri yapmasının gerektiğini okullarda öğretmelisiniz ve burada onları ikna etmelisiniz.

Bilim denilen teknik dökümanlar neredeyse sadece bu sürece resmiyet kazandırmak için oluşturulur ve her defasında şifre paketleri gibi sözde bu işin eğitimini alan üst sınıfların anlayabileceği şekilde ama sınıf ilişkisine dair seromonilerle (ritüellerle) seçilmişlere aktarılır.

Eğer bir alt sınıf biliminizi ya da şifre paketlerinizi okumaya başlarsa, deşifre ederse ayağına dolaşan hurafe paketleri olduğundan ve diğer ayrılık ve ayrıcalıklardan dem vurabilirsiniz ya da sınıf atlama ritüelini en özgün şekilde son çare olarak dizayn edebilirsiniz.

Doğa da kimse kimsenin bokunu temizlemiyor bunu anlamıyorsunuz tekniği o halde bok temizlemenin olmayacağı bir alana evriltin
 
Son düzenleme:

"ictenlik"

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
6,615
Tepkime puanı
504
Puanları
113
Sizin (bazılarımızın) evreni (varlığı, doğayı, olanı) algılayış biçimi iktidarlar tarafından dayatılmış/benimsetilmiş hızla yayılan tuhaf bir salgın görünümünde ve asıl varlığımı, özgünlüğümü, özgürlüğümü, kalan tüm vahşiliğimi ve yabanlığımı tehdit ediyor ve asıl tehlike bu. Geriye hiç insanlık bırakmayacak. Geriye vahşilik doğallık kalmayacak. Sizinle ölene kadar savaşmalıyım.

Duygularınız mekanize ve ölüdür, duygulanımınızın bile tekniğe dayalı olmasını ister ve arzularsınız
Doğal olan herşeye ket vurursunuz siz ve herşeyi denetim altına almaya kalkacaksınız
Herşeyin kurallara ve tekniğe dayalı olmasını isteyeceksiniz.

Özgürlüğün kuralları ve kuralı basit; "içinden geleni yap ve de"dir.
Bir müzik ruhunu çınlatmıyorsa dinleme ve onu yapmadır.
Özgürlük savaşını ve yaşama sevincini desteklemeyen her devşirik uygardan kaçılıp saklanılmalıdır...

-Olokyos-
 

"ictenlik"

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
6,615
Tepkime puanı
504
Puanları
113
Körsen gözlük işe yaramıyor.
Doğuştan körsen, biçimsel tarifin aynı görsel imgelemi üretmesini umamamayız...

Ne yazık ki bilinmeyen/ölçülemeyen düşünsel, duyusal ya da duygusal körlükler var...
 

"ictenlik"

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
6,615
Tepkime puanı
504
Puanları
113
Bugün mantar topluyordum ve henüz şu an devlet bundan vergi istemiyor kota koymadı ya da bunu yaparken beni gözetlemeye kalkmadı..
Özel mülkiyet ve kısmen ortak doğa mülkiyeti cari....
 

"ictenlik"

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
6,615
Tepkime puanı
504
Puanları
113
Ölüm bir hastalık değildir. Ölümü düzeltmeye/düzenlemeye çalışmak modern toplumun en büyük hastalığı. Ölüm doğuma özdeş doğal olgu. Doğuma kardeş ölüme düşman muamelesi yapamazsın. Doğumu neşeyle şenlikle karşılayıp ölümü yas ve korkuyla karşılamamalısın.

Ölüm korkusuyla yönetilmeye bir son verin. Yaşam gelip geçicidir, anlamsızdır. a ve b arasında bir fark yok. Karma inancı seni ahlaka sevkedebilir bu bile bir sınırlamadır. Özgürlük özgürlüktür.

kimsen o'sun..

Ölümü önlemeye çalışma ontoloji episteme bilgisizliği ve bu ikisiyle ya da bunun bilgisizliği ile bir çatışkıdan ibaret.

Doğmak kadar hazır -bilinçli- ölünebilir. Acı ve korkuya bir son verin .. Ölmek düzenlenmesi gereken bir olgu değil ,olgusal olarak sonsuzlaştırılmış biçimde yenilmesi mümkün değil .

Bilgiye değer vermelisiniz. Kuşlar gibi ölün. Bilinçli şekilde doğun mutlu biçimde yaşayın ve bilinçli şekilde ölün.
 

"ictenlik"

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
6,615
Tepkime puanı
504
Puanları
113
MÖD ("ictenlik") Facebook İletişimleri

SORU: Deistim, Ateist olabilmek için (ateist olmak istiyorum demedim) tek bir yanıta ihtiyacım var; Her şeyi emesekte ilk şeyi kim yarattı ya da ilk şey nasıl varoldu?

YANIT-ım:
"İlk şey?" demek Tanrı demek gibi..
Eski düşünürler bunu şöyle çözdü. Bir şey yoktan var ve vardan yokolamaz (o halde bir şeyler hep -ezeli- vardı)
Parmenides gibi düşünürler tüm olanın ezeli ve ebedi (eternity-sonsuz) olduğunu ve varlıkta bir ilk ya da başlama olmadığını düşünüyordu.
Yani yukarıdaki soru yanıtlanamaz; tanrı gibi çelişik.
Bugün modern fizik ve bilim de başlama/başlangıç ve ilk ve oluşma gibi kavramların kapsanması tanrı kadar bilimsel dogma ya da varsayım.
İlk şey son şeyle ya da ilk olmayan şeylerle ya çelişir ya da birliktedir. İlk ya kendinden sonra geleni önceler ya da çokluk kümesinin elemanlarından biridir. Sonuç olarak ilk, 'son' ya da 'çokluğa' dair bir kavram ve çatışkı. Bu ikisi birden ( ilk son aradakiler) olmadan kavramsal temelde (tekliği) ifade edilemez..

--

İlk şey/bir şey olmak zorunda değil, her şey varolabilir..

İlle de ilk şey ya da Tanrı varolmak ve o ezeli olmak zorunda değil bir şey, ilk şey ya da Tanrı var ve ezeli olabiliyorsa her şey (baştan beri var ve) ezeli olabilir

Başta/başlangıçta bir şey/ilk şey olabiliyorsa (var ve hazır bulunabiliyorsa her şeyde) var ve hazır olabilir

Son olarak

a- (başlangıçta) Tanrı vardı (O çoğalttı oluşturdu)
b- Başlangıçta ilk şey vardı ( O doğdu doğurdu doğaldı oluşturdu)
c- başlangıç yoktu (başlangıç ve ilk hareket yok ve tüm olan ezeli/sonsuz)
c1 - Başlangıçta ilk şey tek şey değil çok şey vardı

a ,b kadar absürd ve saçmadır.
ve b, a kadar çözümsüz..

İlk hareket, ilk tanrı, ilk şey, ilk madde, ilk enerji tüm bunların ortak yönü ne?
İlk.
İlk yok. İlk hareket, ilk tanrı, ilk madde, ilk enerji, ilk şey diye bir şey yok..
Şey; şey olmayanla (anti-şeyle) ve ilk sonla çelişir ve çatışır.

Antisiz başlamama...Varlık budur.
 

"ictenlik"

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
6,615
Tepkime puanı
504
Puanları
113
İlk şey her şey olan tek şey iken o aynı zamanda son şeydir. Ilk şey, siz ilk şeyi düşündüğünüzde sizin tarafınızdan yaratılır. O ilk şey dediğinizin ne olduğunu sorgulayan veya ona bilinmezlik atfeden yine sizsiniz...


Denemeler söyleşiler başlığım benim kişisel deneme söyleşilerimi kapsıyor. Bu başlık özelinde herhangi soru ya da tartışma sunmuyorum. Buradaki yazılarım ilgi tutularak herhangi yanıt sunmak tartışma yapmak istiyorsanız lütfen yeni bir başlık başka bir forum gönderisi vb kullanın

Bu yine benim tartışmaya açık gönderi başlıklarım ya da başka bir alan da olAbilir
 
Son düzenleme:

"ictenlik"

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
6,615
Tepkime puanı
504
Puanları
113
Zaten dolu olan (boşluğu, boş yeri olmayan) (yeni fikirlere açık olmayan) bir kafaya bir şey dolduramazsın.
Kafandaki çöpleri boşalt.
 

"ictenlik"

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
6,615
Tepkime puanı
504
Puanları
113
Basit teistik çelişkiler

Önerme:
Tanrı zamansız ve ezelidir

Çelişkiler

Tanrı zamansız ve ezeliyse yaratma işine zaman cinsinden ifade edilebilen ve ölçülebilen bir şekilde başlayamaz ve eylemi de zamansız, ezeli ve sonsuz olmalıdır.

Önerme: Başlangıçta tanrı vardı, tekildi, yalnızdı, salttı, ondan başla şeyin varlığı yoktu

Yukarıda söylenen gibi eğer ezeli biçimde zamansızsa sonsuz zamansızdır, zamansız kalacaktır ve ezeli varlık tekilse sonsuz tekildir tekil kalacaktır ve kalmalıdır, çoğalamaz. Bu tanrı değişti demek olur.

Önerme: Tanrı varlıkları yokluktan yarattı.

Çelişkiler

Yokluğun varlığı vardı yani tanrının antisi vardı ve tanrı salt/tekil değildi demek olur yani tanrı ve yokluk bir arada vardı ve yokluk tanrı değildi (tanrı olmayandı) demelisiniz

Yokluk vardı diyor olursunuz ve yokluk tanrı değildi diyor olursunuz ama oysa sadece tanrı vardı ondan başka şey yoktu diyorsunuz. Bunu derseniz tanrıdan başka şey olan yokluk vardı, başka şey vardı demekte olursunuz.
Kaldı ki yok kavramı sadece varolan bir şeyin yokluğuna anti olarak işaret edebilir. Varolmayan bir şey yokta olamaz

Zaman Çelişkisi

Önerme : Tanrı yarattı.
Ne zaman?
Geçmişte.
Dili geçmiş zaman

Yarattı ifadesi di'li geçmiş zaman belirtir yani tanrı geçmişte yaratmıştır ve biz gelecek zamanı deneyimlemekteyizdir der. Tanrı zamansız ve ezelidir ve geçmişte yaratamaz. Zamansız bir zamanda yaratmalıdır ve bu ne geçmiş ne gelecek olarak ifade edilemez..
 

"ictenlik"

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
6,615
Tepkime puanı
504
Puanları
113
Teistik Çelişkiler 2: -Mantık-

a-Ezeliyet zamansız öncesiz ve başlangıçsızdır
b-Ezeliyet başlangıçlıdır ve başlangıçtır

a-Tanrı ezeliyse zaman öncesizce zamansızdır ve varlıksal başlangıçta değildir
b-Tanrı varlıksal başlangıçtadır

Tanrının varolduğu zeminde tanrı, tekil, salt ve herşeydir.

Tanrı, 'tanrı olmayanlar' yaratmak için tanrı olmayanı (anti-yokluk) kullanıyorsa tanrının yaratım zemininde yokluk ya da tanrı olmayan şeyler olarak anti şeyler vardır o halde tanrı tekil değil (zıttıyla var deriz, gayrıtanrı ya da anti)

Tanrı, 'tanrı olmayanlar' yaratmak için tanrı olanı/kendini kullanıyorsa yarattığı herşey yine kendidir/tanrıdır.

Kendini yaratıyorsa bir şey yaratmamıştır.

Antiyi yaratmışsa anti yaratmıştır.

Kendi ve tanrı olmayanı yaratmışsa tanrı olmayanı yaratmıştır o halde -artık- her şey tanrı değildir.

Herhangi bir zamanda artık her şey tanrı değilse tanrı tüm zamanlarda her şey değildir

Herhangi bir zamanda artık her şey tanrı değilse tanrının ezeliyeti ve varolan herşey oluşu çelişiktir

Tanrı tanrı olmayan yaratabilir

Tanrı tanrı olmayan yaratamaz

İnsan tanrıdır

İnsan tanrı değildir

*Ezeliyet ne geçmiş ne de başlangıç değildir ezeliyet zamansızdır*

*Ezeli bir şey aynı zamanda ebedi ve daim olarak değişkisizdir*
 
Son düzenleme:

"ictenlik"

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
6,615
Tepkime puanı
504
Puanları
113
Teistik Çelişki

İddia


Cennet ve Cehennem vardır ve sonsuzdur

Cennet ve Cehennem şu an boştur.

Tanrı kullarını seçerek ayırır ve sonsuz cennet ve cehennemlerine gönderir.

Çelişkiler

Kulların şu an şimdi bu dünyadaki yaşamı sonsuz cennet ve cehennemi bölmüştür

Cehennem ve cennet başlamıştır ya da başlayacaktır o halde sonsuz değildir. Başlangıç kendi başına öncesizliği yani sonsuzluğu kesintiye uğratmıştır. Öncesiz olmayan yani öncesi olan sonsuz çelişiktir.

Bir kere cennet ve cehennem şu an boşsa o sonsuz değildir. Sonsuz boş değil ve sonsuz dolu değil..
 
Son düzenleme:

"ictenlik"

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
6,615
Tepkime puanı
504
Puanları
113
Kadının biri Bozkurt'ta ki sel felaketi sonrası yarı şoka girmiş biçimde "bu gözler herşeyi gördü" diyormuş...
Bu gözler (insan olan yanım) neler gördü!?

Bilgehan Bilge'ye : "ee sen öyle diyorsun da öbür hekimler başka söylüyor dediklerinde"
: -"Bana onları anlatmayın, ben onların ciğerini biliyorum. Nereden mi? Aynı mafyanın üyesiyiz." dedi..
İnsanlık mafyasının kimi üyeleri diğerlerini aynı mafyanın üyesi değil sanıyor..
 
Tüm sayfalar yüklendi.
Sidebar Kapat/Aç
Üst