Arama sonuçlarınız

  1. C

    YAŞAMIN ANLAMI ( E. Frankl)

    '' Bir doktorun bu soruya genel terimlerle cevap verebileceğinden kuşkuluyum. Çünkü yaşamın anlamı insandan insana, günden güne, saatten saate farklılık gösterir. Bu nedenle önemli olan, genelde yaşamın anlamı değil, daha çok belli bir anda bir insanın yaşamının özel anlamıdır. Sorunu genel...
  2. C

    KENDİNE YABANCILAŞMA (Karen Horney)

    Bu terim temel olarak, bellek kaybı ve kişiliksizleşme vb. olaylarındaki gibi kimlik duygusunu yitiren insanlardaki aşırı durumlara uygulanır. Bu olaylar her zaman derin bir merak uyandırmıştır. Uykuda olmayan ve organik bir beyin rahatsızlığı bulunmayan bir insanın kim olduğunu, nerede...
  3. C

    Dini inanç

    Dini inanç nesnellik ve bilgiye mi dayanır yoksa mecburi bir huzur duyma ihtiyacı ve boyun eğmeye mi?
  4. C

    Kendilik nedir?

    ''Kendilik kendini kendisi ile ilişkilendiren bir ilişkidir veya ilişkinin kendisini kendisine ilişkilendirdiği ilişkidedir; kendilik ilşki değildir ama ilişkinin ilişkinin kendisini kendine ilişkilendirmesi olgusudur.'' Kıerkegaard
  5. C

    Her Şeyin Bir Anlamı Var (Prof.Dr. Kemal sayar)

    Her şeyin bir anlamı var. Bana diyorsunki ''Bu dünya anlamsız ve ben burada olmayı kendim seçmedim.'' Bu sözcüklerde burası ile orası arasında asılı duran bir hayatın izleri var. Yokluk ve varlık arasında yürüyen bir ip cambazının hüneri var. Sevdim, diyorsun. Sevdiğin zaman, gelmeyecek adamları...
  6. C

    Yalın ayak koştum geldim

    Ne çok duyguyu karşılıyor yalın ayak olmak; gözüpekliliğimizi, kararlılığımızı. Ayaklarının yalın olmasını göze alabilenler ve ömürleri boyunca yalın ayak olanlar , ne güzel insanlardır onlar. Hem dostturlar ayaklarının yalınlığını umursamadan umursamadan çıkıp gelirler hem iyi kaçanlardır...
  7. C

    şiirlerim

    Sen hep geçmişe değdin geleceği sırtına yükleyip an'ı geciktirerek Oysa ne çok isterdim geçmişi de geleceği de bir anda yaşamayı
  8. C

    NEVROTİK BİREY VE UMUTSUZLUK ( Karen Horney)

    Çatışmalarına rağmen, nevrotik bir insan zaman zaman durumundan hoşnut olabilir, kendini uyarlanmış hissettiği şeylerden zevk alabilir. Ama mutluluğu, sık bir olay olamayacak kadar çok fazla koşula bağlıdır. Örneğin, yalnız olmadığı sürece ya da başkalarıyla paylaşmadığı sürece ya da ortamdaki...
  9. C

    Kapitalizm kendi kendini bitiriyor mu?

    ''Sermaye her gün artıyor; nüfusla birlikte emeğin gücü de büyüyor ve bilim her geçen gün, doğa güçlerini insnaın hizmetine daha çok sokuyor. Bu üretken kapasite, bilinçli olarak ve herkesin çıkarı doğrultusunda uygulansaydı, insanlığın payına düşen emek, kısa zamanda asgariye indirilmiş...
  10. C

    Uyanan düşünce

    Açık ki, varoluşun genel sorunları üzerine düşünülebilmesi için kişinin dünya üzerine bilgi sahibi olması gerekir. Düşünceyi besleyecek olan budur. Çağlar hatta bin yıllar boyu insanoğlunun "belleği", güneş tutulması, nehir taşkınları gibi doğa olaylarının nedenlerine ilişkin birbirindne kopuk...
  11. C

    Giden

    Gittin ya; Tanıdığım bir yabancısın artık; bensiz değişmiş.Çocukluğumun geçtiği şehirdeki küçük bir ansın; bugüne bu yere sığmayan.İlkokuldaki karın ağrımsın; nedenini bilmediğim.Hep geçmişe değensin; gleceği sırtında taşıyıp an'ı yaşatmayan. Bir sabaha gözlerimi açışımsın; öyle savunmasız...
  12. C

    Varoluşsal boşluk ve panik atak

    ''Kuş olmayan uçurumlar üstünde yuva kurmamalıdır.''-Nietszche İnsanlık ta uçurumlar üzerinde kanatsız kalmış. Büyk çoğunluk bunun farkında olmayıp yaşarken bir kısım azınlık uçurumun üzerinde olduğunu bilip sınıra yaklaşmamakla yetiniyor. Ama bazıları var ki uçurum üzerinde kaygılılar...
  13. C

    Sanal Ortam Kişinin Kendisini Dışarıdan Görme Arzusu mudur?

    İnsanlar internet üzerinden yaşadıkları hayatı karşılarında görmek istiyorlar.Bu bir resme bakmak, okunan kitaptan alınan notları dönüp dönüp okumak gibi bir şeydir.Erich Fromm Sahip Olmak Y a Da Olmak kitabında fotoğraf çekmenin sahip olma ihtiyacından kaynaklandığını söyler ve bunun insan...
  14. C

    Erkek Filozoflara Göre Kadınlar

    Schopenhauer:''Onlar hayatın cefasını yaptıklarıyla değil katlandıklarıyla çekerler.'' Schopenhauer kadınları dişi karıncaya benzeterek; Nasıl ki dişi karınca birleşmeden sonra üreme amaçlarnı artık lüzumsuz, hatta tehlikeli hale gelmiş olan kanatlarını kaybeder, bir kadın da bir veya iki çocuk...
  15. C

    insanın gerçek doğası bireyde mi yoksa türde mi saklıdır?

    varoluşun türsel boyutuyla birey olma boyutu arasındaki kaçınılmaz tezatın sonucu şekillenen bir varlık insan.bu da insanın kötü bir kaderi... Meşa Selimoviç 'in Derviş ve Ölüm adlı kitabından alıntıdır; Uzamın yalnız gözle görebildiğimiz kadarı bizimdir; biz ise bütünüyle ona aitiz. O bizi...
Üst