Dedikleri gibiymişsiniz.
Evrensel-insan zihniyeti, insanoglu turu birinin, numenal yetisinin ,,, evrensellesmesine yonelik, bir metodolojidir.
Kisaca insanoglu turunun bolunmez butun parcasi olan birine kendi kendini her turlu ,,, yetisini sorgulayarak ,,, evrensellestirmedeki gosterdigi yol, yon ve yontemdir.
Burada gosterilen yol ve yontem; evrensel-insan zihniyetini kaleme alan yazarin dile getirdiklerinin "harfiyen" uygulanmasi degil; sadece bir kisiye boyle bir kapi oldugunun gosrterilmesi ve kisinin kendi her turlu numenal duzeyiyle, bu kapidan haberdar edilmesi ve eger bu kapidan girilecekse de, bunu kisinin kendi algi ve bilgisi temelinde yapmasidir.
Simdiden bu kose ile ilgilenen yazar arkadaslara tesekkurler.
İki tane kişilik, ego vardır. Birisi ego, diğeri bölünemez Atman dır. Kişi beni, benim'i aştığı zaman Atman kişinin gerçek egosu, kendiliği olarak açığa çıkar.
Kusura bakma, kimin ne dedigini bilmiyorum.
Ayrica herkes hakkinda herkesin bir dedigi vardir.
ben teşekkür ederim,
bir guru bulduk demek oluyor bu
Evrenselliğin doğası esnek bir yaşam stilini gösterir. Ancak tam bu gerçekliğe rağmen kendi gibi düşünmeyenlere sosyo-psikolojik bağlamda edebi-psikolojik baskı yaparak, bilişselliği boğan tarz türünü arttırmak, yaymak ve geliştirmek için ; Hiç kimse gibi değil, aynı anda herkes gibi düşünmek anlamına da gelebilen tek taraflı serbest düşünürlülük filozofisi Uzmanlığı için sınav açılmış. Bu sınava hazırlanma ortamı bu başlıklarda mevcut görülmektedir. Şansımızın değerini bilmeliyiz.
Ayrıca;
Kendi inanmadığı şeylere karşı yoğun bir öfke duyan (ancak bunu başarı ile gizleme yetisine sahip )
Obsesif Kompülsif eğilimi olan
Yazılarına (karmaşıklık ve anlamsılıkları nedeniyle) karşı rahatsızlığını dile getirenlerin bunu niye yaptıklarını düşünme,anlama ve kavrama kabiliyetinden yoksun,
Egosunu; "derme çatma bilgilerle donatarak ve konunun bilhassa anlamsızlaştırılmasını büyük maharetle sağlayarak wikipedyalardan harmanladığı yazılarla şişirdiğini sanan filozof adaylarının Narsist kişilik özelliklerini saptamak amacıyla ortantasyol bir anket düzenlenecektir.
Günümüz modası "Evrensel insan/ Evrensel Yaşama Katkı " isimli bu sosyal faaliyete katılmak evrensel bir görev olduğundan kendisini evrene ait hisseden, hümanist, optimist ve evrenin nominal değerlerine saygı duyan herkes davetlidir. Başvuru adresi = evrentwister@filozofya.com
ben teşekkür ederim,
bir guru bulduk demek oluyor bu
alıntı link;Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için Giriş yap veya üye ol.
Burada tam olarak şundan bahsediyor, Kişinin bir subjektif egosu ve kişiliği vardır oysa kişi bundan fazlasını merak ve idrak ederse tüm evren ve tüm varlık olduğunu görebilir ve bir evrenkimlik olduğunu
Siz bir kavrayış üzerine mi ve bir değişim/gelişim-aydınlanma-farkediş üzerine mi bunu yazıyorsunuz,
Ve bir gün sorguladınız ve algılarınız mı açıldı? Hayata bakşınız değer ve normlarınız mı değişti örneğin
Şuraya gelmek istiyorum, Upanişadlardan, doğu ve hint evren ve varlık anlayışından başlayalım;
Orda evrensel-insan olduklarından bahseden gurular ve öğreticiler vardır ve bunlara ikliksiz öğreticisi, ikiliksizler (uynamışlar-aydınlanmışlar) denir ve bunu evet soru cevaplarla ve kişilikleri ve aktarımları ile yaparlar ve gözlemletirler;
Ben bunlardan birini okudum örneğin Maharaj ve aktarım tavrı çok hoş ve ilgi çekici geldi bana ve bir kavrayışı sunuyor gibi
Başka soru cevap metinleri de okudum ve bunlardan da memnun kaldım
VE sizin soru cevap mekaniğinizde de ve düşünme biçiminizde de kendince bir kavrayış-bakış-biliş-farkediş ya da bir ışıltı sezildiğinin farkındayım; Bir egoyu yansıtmıyor diyelim, Örneğin Hint aktarımlarında cevaplayıcının bakış açısı tümvarlık olunduğudur ve kişi beni (bireysel ve subjektif beni) yadsır cevap sunarken ve daha da öteye gider evrensel bir kimliğin ve evren aracılı zihne doğuş otonom bir cevap-yanıt mekanizmasının kendinde gerçekleştiğini öne sürer; Ve böylecek kişi evrenin gerçek bir kanalı ve yanıt mekanizması olur;
Şimdi, ölüm-kalım ve ölümden sonrası üzerine bir tartışmaız olmuştu sanırım beni etkilemişti galiba; Müstakil olarak yaşamak ve yaşamamak; Yani tüm varlığa katışamak ve evrene erimek, Burada bir Upanişad aktarımına ya da Hintli bir ikiliksizciye (advaita vedanta-nondualizm) yakın ve benzer bir demeç ve anlayış verdiniz ve sunudunuz ve bu tabi ki bir bakış ve kavrayışın-değerlendirmenin ve sorgulamanın ürünü olmalı;
Aslında bu yazıyı nereye vardıracağımı bilmiyorum; Tüm doğu metinleri bir kendini bilme ve idrakden sözeder ve siz bundan sözeder gibisiniz açıkçası yakın bir tanımlama ile
Ideolojik ve Inancsal Siniflandirma-Qua Felsefesi/Nonizm
Dunya ve Turkiye tarihinde ilk defa evrensel-insan zihniyeti, serbest dusunurluk, yapilandirmaci epistemoloji, qua felsefesi ve bilimsel/bilissel/kavramsal olarak her turlu gelmigecmis ve gunumuzdeki her konu ve kavramdaki metafizigin varliksal ontolojik ve teolojik temelindeki ve etigin her konu ve kavramindaki (milli, dini, toresel, politik, geleneksel, ahlaki v.s.) yonlendirim ve yaptirimlarin; kisaca insanoglu eliyle, aida, ait, icin ongorulen her turlu "bu budur/bu boyledir/bu boyle olur" temelli emirsel dayatilan numenal yeti deger, veri ve tabularinin siniflandirilmasini verecektir.
Bu siniflandirmaya gecmeden once tum ideolojik ve inancsal numenal yeti verilerinin dogrusal ve gerceklik temelindeki bitmisliklerinin ve belirtilmisliklerinin daimi ve suresiz kaliciligini goz onune almak ve bunun bilimselligin yanlislanabilirlik temelli; gozlemine, olgusuna, bilgisine, kavramina ve algisina ters dustugunu soylemek ve bilimselligin bilissel ve bilincli ve farkinda olarak kendisini ideolojik inancsal dogru ve gerceklerden farkli kilmasini bilmek ve hatirlamak gerekir.
Bu siniflandirma da temel insanoglunun yarattigi ve kendi disi bir guc olarak tanrilastirdigi, yaratilissal, tanrisal, ve teleolojik icerikli akilli tasarimci, programlayici, planlayici temelde tanrilastirilan her soyut/somut insanoglu disi bir guc ve bunun yine insanoglu eliyle, adina, ait ve icin olarak dunyaya indirilen; sistemsel, duzensel, kurumlasmis, kuramsallasmis her turlu insanoglunu toplumsal, ulkesel, bir cografi butun temelinde yasatan, yonlendiren, yoneten, egiten ve yetistiren dini yapilanmanin her turlu etik yonlendirim ve yaptirimlari temelinde olacaktir.
Bu konuda her seyden once bazi carpik algi veren kavramlarin aciklanmasi gerekir.
Teizm genelde poly yani coklu, ya da mono yani tek icerikteki polyteizm ve monoteizm olarak hem insanoglunun tanrilasstirdigi soyut tanrilari hem de bunlarin dunyevi uzantisi dini sistemleri, duzenleri ve yonlendirim yaptirimlari icerir.
Bu acidan siniflandirmanin basini her iki temelde de teizm cekmektedir.
Teizm-mono, poly ve dinli/tanrili
Ikincisi deizmdir. Yine kavramsal olarak ve tanrilastirma bazinda teizm ile deizm karismaktadir. Deizmin teizmden farki; tanri olarak fizik otesi fakat somut bir deity ve divinity soz konusudur.Yanliz burada onemli olan dini bir icerigin olmamasidir. Yani ideoloji ve inanc sadece deity ye divinity temelinde tapinmadir.
Deizm-dinsiz/tanrili
Buna her turlu tasavvuf, mistisizm, varolusculuk, ve hatta belirsiz olabilen bir tanri inancini ekleyebiliriz. Belirli olarak ornekler;
Hyloteizm-maddenin tanrilastirilmasi
Panteizm-evrenin tanrilastirilmasi
Panenteizm-evren-tanri iciceligi
varolusculuk-mistisizm.
Ucuncu olarak; basta budizm olmak uzere butun etik temelli izmleri verebiliriz. Buradaki fark bir insanoglunun tanrilastirilmasi ve onun dediklerinin yonlendirim ve yaptirim halini almasidir.
Buna soyle bir ornek verelim. Mesela eger islam inanci Muhammed tarafindan Allah'a tasinmayip; Muhammed'de kalsa ve adi da Muhammerdizm olsa iste o zaman bu sinifa girecekti.
Kisaca burada budha gibi tanrilastirilan ve dini icerigi olmayan bir ideolojik inancsal soz konusudur.
Buna kavramsal siniflama olarak te ve de on ekleri yerine izm demek en tutarlisi olacaktir.
Bu da ikiye ayrilir. izmin ortaya aticisi olan insanoglu degil de; sadece onun yonlendirim ve yaptirimlari takip edilir ve ele alinir ve algilandigi bicimde uygulanir.
Bu izm cesidi de; tanrisiz fakat dini izm cesididir. Marxizm, kemalizm, fasizm, anarsizm, liberalizm, v.s. temelli etik (milli, dini, ahlaki v.s.) bir sistem duzen kurumlasma iceren ve bunun icin savasilan izmler.
Siniflamayi art arda siralamadan once sunu hatirlatmak gerekir. Analojik ve abductive reasoning temelindeki tum cikarsama farkliliklari temelinde hic bir izmin ideolojik inancsal olarak algisi dusuncesi ve uygulanisi; ayni izmi savunan ve takip eden ist ler arasinda bile farklilik gosterir. Cunku her bir ist kendi beyin duzeyinin, bilinci, farkindaligi, bilgisi, algisi ve kendine verileni veya kendi kendine aldigini kendi algisiyla algilama duzeyine gore cografi, toplumsal ve hatta ayni cografya ve toplumda farklilik gosterir.
Buna en guzel ornek Islam inancini takip eden muslumanlarin muslumanligidir. Hem kendi arasinda mezheplere ayrilir, hem de Muhammed'den sonra tarihsel karakterleri kendine temel alir. Ayrica diyelim bir indonezya muslumani ile malezya, bengaldes, Arabistan, Turkiye muslumani arasinda her turlu muslumanlik algisi farki vardir.
Bu durum marxizmde de, diger dinlerde de diger izmlerde de ve var kilinan tanrilastirilan her turlu tanri algi ve anlayisinda da boyledir.
Iste bu aklin ayni izm temelindeki ist ic celiskisidir.
Aklin farkli izm temelindeki ist celiskisi de dis celiskidir.
http://www.felsefe.net/psikoloji/5241-aklin-algi-quotcimazi-celiskisiquot.html (1 ve 2 nolu mesajlar)
Bu hatirlatmalarimizdan sonra aklin kendini inandirak ve bu inancini kendine dogrulayarak gerceklestirdigi ideolojik, inancsal siniflandirma soyledir.
Teizm-tekli-coklu, dinli-tanrili
Deizm-dinsiz/tanrili
izm-tanrisiz/dinli,
Bunlarin disinda sadece tanri temelinde ki bu tanri genelde insanoglu eliyle, adina, ait ve icin soyut ve insanoglu ustu ve disi tanrilastirilan tanridir. Iki farkli ideolojik inancsal daha vardir. Bunlar
Agnostisizm-tanrinin bilinemezligi; tanrilastirmaya yatkinlik-teist; tanrilastirmaya uzaklik-ateist
Ateizm- dinsizlik/tanrisizlik.
Buradaki ateizm de iki turludur bir teizm/deizm karsiti olan ateizm (toplumsal mucadele) bir de teist/deist olmayan (bireysel durus) ateizm.
Son olarak evrensel-insan zihniyetinin, dogal zihniyetin her turlu her konu ve kavramda ideolojik inancsal dogrusal ve gerceksel sorunlarini insanoglu temelli ve numenal insanlik adina dile getirisinin ve serbest dusunurluk, qua felsefesi temeli isiginda dilin elverdigi aciklama ve kullanim temelindeki secimi ise NONIZM dir.
Yani her turlu izm temelli ideolojik inancsal, dogrusal ve gerceksel ist olmanin disinda bir durustur. Cunku temeli bilgisel/bilimsel/kavramsal dir.
Bu temel hic bir seyi kalici, mutlak, degismez, sabit bir sekilde "bu budur, bu boyledir" v.s. yapmaz ve yapamaz. Yaparsa bilimsel/bilissel ve kavramsal olamaz.
Zaten bu her turlu izm ve takipcileri ist; kendi izmlerini mutlak, kesin, sabit, degismez v.s. bir akilci inanca tasidiklari icin; bilimsel degil; varliksal, inancsal ve ideolojiktir. Dogruluklari ve gerceklikleri de; bu degismez, mutlak v.s. aklin tatmini temeline dayanir. Bilimin bilimsel olarak yanlislanabilirliginin ve gecereliliginin degisimi yenilenimi temelinde de cagdisilardir.
Biribirileri ile mucadele ederken; cagi ve bilimselligi yakalamak ve izmlerini sorgulamak yerine, buyuk bir inatla cagin getirdigi bilimsellige de karsi cikarlar.
Buradaki ana sorun da; bu felsefi ve ist bilimcilerin bilime, inanc ve ideolojiyi katmak ve bulastirmak cabalaridir. Ustelik bunu felsefe degil; bilim adina yapmak gafletine ve delaletine duserler.
Yukaridaki mantiklar, asagidaki linkten okunabilir.
http://www.felsefe.net/mantik/74259...cikarsama-mantigi-sorgulamasi.html#post111526
Birincisi;
Lakabimin basliklarini arastirirsaniz, lakabimdan alintiladiginiz cumlede gecen her birt kavram daha once detayli bir sekilde aciklanmistir.
Oyuzden orada gecen numen sadece E.Kant'in anlam ve icerik verdigi sekilde degildir.
Buradaki numen fenomen karsiti olarak "gorungusu olmayan/soyut degerler ve bu degerleri veren zihnin soyutlama yetisidir."
Yani, diyelim etik metafizik estetik mantiksal v.s. tum degerler soyut ve numenal degerlerdir.
Zihnin yetisi olan- zeka, dusunce,m akil, hafiza, algi, farkindalik, bilinc te numenal yeti degerleridir.
Iste bunun insanlasamamasi dermek, insanoglunun bu degerler ve yetiler ile insan olamamasi demektir.
"Numenal insanlasamamak" basliginin linki asagidadir.
http://www.felsefe.net/felsefeye-giris/5431-numenal-quotinsanlasamamak-konusu.html
Ayrica E.Kant'in numeninin anlami "athing in itself" kendi icinde olan sey" demektir.
Buradaki "paradigm" insanoglu ile insanlasamayan insanoglu zihniyetidir.
Numen ile ilgili link veriyorum.
http://www.felsefe.net/felsefeye-giris/5238-fenomen-numen-bagi-iliskisi.html
Evrensel-insan zihniyeti, insanoglu turu birinin, numenal yetisinin insanlasmasina ve evrensellesmesine yonelik, bir metodolojidir.
Kisaca insanoglu turunun bolunmez butun parcasi olan birine kendi kendini her turlu numenal yetisini sorgulayarak insanlastirma ve evrensellestirmedeki gosterdigi yol, yon ve yontemdir.
Burada gosterilen yol ve yontem; evrensel-insan zihniyetini kaleme alan yazarin dile getirdiklerinin "harfiyen" uygulanmasi degil; sadece bir kisiye boyle bir kapi oldugunun gosrterilmesi ve kisinin kendi her turlu numenal duzeyiyle, bu kapidan haberdar edilmesi ve eger bu kapidan girilecekse de, bunu kisinin kendi algi ve bilgisi temelinde yapmasidir.
Bu baslikta, evrensel-insan zihniyetini dusunce ve davranis olarak dile getiren, dogal zihniyetin; dusunce ve davranis olarak sinirlari disina cikan, insanogluna birey ve onun insanligi temelli dusunce ve davranis tarzini tanistiran, dogal dusuncenin her turlu ve her konudaki evrensel ayniliktaki yapilandirilmisliginin, insanoglu dogal zihniyeti ile nasil olusturuldugunu izah eden ve insanoglunun, zihniyet temelli insana ve insanliga bir birey olarak acilan, zihinsel ve numenal devriminin ne oldugunu, nasil olusturuldugunu dile getirecegim.
Konu ile ilgilenen arkadaslar, dile gelen dusunceler ile ilgili, algilanmayan kisim ile ilgili olarak, bir aciklama istiyebilirler, her turlu soru sorabilirler, katki yapabilirler ve konunun daha detayli sorgulanmasina yardimci olabilirler.
Ben, acmis oldugum bu koseyi, kendi konusu icinde ilerletecegim.
Simdiden bu kose ile ilgilenen yazar arkadaslara tesekkurler.
Evrensel insan zihniyeti, insanoglu turunun biri olaninin birey bilinci ve bu bilincin evrensel (mekan) ve insansal (tur) butunlugu ile birlestirimidir.
Amaci, dogal zihniyet ve dogal egosunun bilinc ve farkindalik ile elimine edilmesi ve sifirlanan bu bilginin, insansal zihniyet olarak yeniden yesermesidir.
Evrensel-insan zihniyeti, epistemolojinin yapilandirmacilik bilgisini ve bu bilginin, olusturulmuslugunun cozuculugunu ortaya koyar.
Evrensel- insan zihniyetinde, insandisi bir yaraticiya, subje ile bezenmis bir objeye, teolojik/teleolojik olarak ihtiyac yoktur. Yani teoloji/teleoloji disidir. Ontolojik kesinlesmis bir tabani oneren bir ideoloji yoktur.
Kisaca, fenomenin arkasinda yer alan, insanoglu soyutlamasinin, numenin teorisini verir. Ayrim algisi yoktur, fakat her turlu farkin fark algisi vardir.. Fark konusunu ve algi ile taninmasini, saygi; olarak algilar.
Yaptirimi, yonlendirimi sadece kisinin kendi insiyatifindedir. Gozlemini ortaya koyar, o kadar.
Her turlu dogal zihniyet verisinden arindigindan, bu verilerden arinamayanlari ve onlarin kendileri icin kimlik ve kisilik degeri haline getirdikleri bu verileri, kisi adina saygi ile karsilarken; bu verilerin, insanoglunun zihniyette insanlasamamasinin onunde nasil bir engel oldugunu dusunce olarak dile getirir.
Evrensel insan zihniyeti, insanoglu turunun biri olaninin birey bilinci ve bu bilincin evrensel (mekan) ve insansal (tur) butunlugu ile birlestirimidir.
)
Evrensel-insan zihniyeti, asagidaki belirtilenleri ortaya koyar
Birincisi, insanogluna yansiyan ve insanoglunca kavramlastirilarak yansitilan her turlu, alginin ifadesi ve yansitilmasinin mimari epistemolojik olarak insanogludur ve henuz baska bir insanoglu disi tur ve guc alternatif olarak yoktur
Ikincisi, butun bu kavramla ozdeslesen, yansitilan; degerler, veriler, tabular, ideolojiler, inanclar, dil, felsefe ve bilim insanoglu yaptirilmisligidir.
.
Bende evrenseli ve hastalık seyrini bulmaya çalışıyordum,bilgilendirme için teşekkür ederim (