Evrensel- Insan Zihniyeti

Konu İstatistikleri

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde Antropoloji kategorisinde evrensel-insan tarafından oluşturulan Evrensel- Insan Zihniyeti başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 28,705 kez görüntülenmiş, 181 yorum ve 0 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı Antropoloji
Konu Başlığı Evrensel- Insan Zihniyeti
Konbuyu başlatan evrensel-insan
Başlangıç tarihi
Cevaplar

Görüntüleme
İlk mesaj tepki puanı
Son Mesaj Yazan X

evrensel-insan

Kahin
Yeni Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
3,434
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
68
"Allah'in varligina inanc" Hak ve Ozgurluk siniri

Sizlere insanoglunun dusuncesinin evrensel ayrilmislik temelindeki sinirini ve ayrimciligini izah etmek istiyorum.

Bu izahi yapabilmek icin dort sabit ayrilmislik terimi kullanacagim ve bir cumle yapacagim.


Allah’in varligina inanc hakki.

Bu dort kelimeyi buyuk bir X in koselerine yerlestirin.

Y X’in fonksiyonu olduguna gore uc cesit cumle ve esitlik elde ederiz. Y yi de sekilsel dusunun ve Xin icine kucuk y olarak oturtun. (Aslinda benim felsefem yazidan ziyade cizimze daha kolay anlasilir, o yuzden siz cizim yaparak okuyabilirsiniz). Simdi cumlelerimizi veriyorum.

1) Hak Allahin varligina inanctir-Allah,varlik,inanc Y nin uclari.Hak sabit temelli
2) Varlik Allahin hakkina inanctir-Allah,hak,inanc Y nin uclari.Varlik sabit temelli
3) Inanc Allahin varlik hakkidir-Allah,varlik,hak Ynin uclari.Inanc sabit temelli.
4) Allah varligin inanc hakkidir-Varlik,inanc,hak Y nin uclari.Allah sabit temelli

Asagidaki birlestirme olanaginin devamidir.Cumle basindaki kelime,sabit temelli,digerleri Y nin uclaridir.

5) Hak varligin Allaha inancidir.
6) Hak inancin varligi Allahtir.
7) Allah varligin hakka inancidir.
8 ) Allah hakkinin inanci varliktir.
9) Inanc varligin Allah hakkidir.
10) Inanc hakkin Allah varligidir.
11) Varlik inancin Allah hakkidir.
12) Varlik hakkinin inanci Allahtir.


Yukaridaki birlestirme hak temelindeki Allahin varligina inanc siniridir.

Simdi de ozgurluk sinirina bakalim. Ozgurluk siniri ise ayrimcilik sinirdir ve burada insanoglu hak sinirlamasi temelinde secim hakkina sahiptir.

Cumlemizi yapalim.


Allahin varligina inanc ozgurlugu.

Burada ozgurluk X in fonksiyonu ile sabitlenmis ve sinirlanmistir. Bu ozgurluk siniri.

Allahin varligina inanctir.

Burada:

Inanc- Allahin varligidir. X in inanc sabitligindeki, ikilemi
Inanc – Varligin Allahidir. X’in inanc sabitligindeki ikilemi
Allah-Inancinin varligidir. X’in Allah sabitligindeki, ikilemi
Allah-Varligin inancidir.X in Allah sabitligindeki,ikilemi
Varlik-Inancin Allahidir.X in varlik sabitligindeki,ikilemi
Varlik-Allahin inancidir.X in varlik sabitligindeki,ikilemi

Iste bu ikilemler dusuncenin evrensel ozgurluk siniridir. Ayrilmislik temelindeki bu ozgurluk siniri ayrimcilik olarak yansir.

Simdi bu ayrimciligin sinirlarini inceleyelim:


Yani insanoglunun dusunce manevra siniri;
Allahin varligina inanc. Konuyu nereden alirsaniz alin Allah burda sabitleyici ve sabitlenin temel: varlik ve inanctir.

Allaha inanc varlik tamelinde ya vardir ya yoktur. X in varlik temelinde karsitliligi

Allahin varligi inanc temelinde ya inanmak ya inanmamaktir. X in inanc temelinde karisitligi.

Burada dikkat edilecek nokta, varligin inancinin ve inancin varliginin Allah sabiti temelinde ki ayrilmisligidir.

X in karsitligi ayrimciligindaki herhangibir ayrimci secenek ne olursa olsun digerini ters dusecektir ve ayrimcilik tartismasinin galibi – maglubu olmayacaktir. Bu tartismanin temeli aslinda – secim ne olursa olsun – inanc ve varlik ayrilmislik temelini ve onlari birlestiren Allah temelini tartisma disi tutar.

Dolayisiyla ayrimcilik ozgurlugu biribirine zit olsa bile ayrilmislik ozgurlugu tartisma disidir, ve ortak noktadir.

Yani dusuncenin ozgurluk siniri Allahin varligina inanc ayrilmisliginin ikilem temelindeki karsitlik seceneginin herhangibir iki zit ucundan biridir.

Konunun ozu ise ihtiyactir ve yukaridaki dusuncenin ayrilmislik temelindeki ayrimcilik siniri bu konuda ihtiyac duyan icin gecerlidir.

Allah’in varligina inancin hak ve ozgurlugune ihtiyac duymayanlar icin boyle bi dusunce siniri yoktur.
 

"ictenlik"

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
6,615
Tepkime puanı
504
Puanları
113
Evrensel-insan zihniyeti, insanoglu turu birinin, numenal yetisinin ,,, evrensellesmesine yonelik, bir metodolojidir.
Kisaca insanoglu turunun bolunmez butun parcasi olan birine kendi kendini her turlu ,,, yetisini sorgulayarak ,,, evrensellestirmedeki gosterdigi yol, yon ve yontemdir.

Burada gosterilen yol ve yontem; evrensel-insan zihniyetini kaleme alan yazarin dile getirdiklerinin "harfiyen" uygulanmasi degil; sadece bir kisiye boyle bir kapi oldugunun gosrterilmesi ve kisinin kendi her turlu numenal duzeyiyle, bu kapidan haberdar edilmesi ve eger bu kapidan girilecekse de, bunu kisinin kendi algi ve bilgisi temelinde yapmasidir.

Simdiden bu kose ile ilgilenen yazar arkadaslara tesekkurler.

ben teşekkür ederim,
bir guru bulduk demek oluyor bu
İki tane kişilik, ego vardır. Birisi ego, diğeri bölünemez Atman dır. Kişi beni, benim'i aştığı zaman Atman kişinin gerçek egosu, kendiliği olarak açığa çıkar.

alıntı link;

Burada tam olarak şundan bahsediyor, Kişinin bir subjektif egosu ve kişiliği vardır oysa kişi bundan fazlasını merak ve idrak ederse tüm evren ve tüm varlık olduğunu görebilir ve bir evrenkimlik olduğunu

Siz bir kavrayış üzerine mi ve bir değişim/gelişim-aydınlanma-farkediş üzerine mi bunu yazıyorsunuz,
Ve bir gün sorguladınız ve algılarınız mı açıldı? Hayata bakşınız değer ve normlarınız mı değişti örneğin

Şuraya gelmek istiyorum, Upanişadlardan, doğu ve hint evren ve varlık anlayışından başlayalım;
Orda evrensel-insan olduklarından bahseden gurular ve öğreticiler vardır ve bunlara ikliksiz öğreticisi, ikiliksizler (uynamışlar-aydınlanmışlar) denir ve bunu evet soru cevaplarla ve kişilikleri ve aktarımları ile yaparlar ve gözlemletirler;
Ben bunlardan birini okudum örneğin Maharaj ve aktarım tavrı çok hoş ve ilgi çekici geldi bana ve bir kavrayışı sunuyor gibi
Başka soru cevap metinleri de okudum ve bunlardan da memnun kaldım
VE sizin soru cevap mekaniğinizde de ve düşünme biçiminizde de kendince bir kavrayış-bakış-biliş-farkediş ya da bir ışıltı sezildiğinin farkındayım; Bir egoyu yansıtmıyor diyelim, Örneğin Hint aktarımlarında cevaplayıcının bakış açısı tümvarlık olunduğudur ve kişi beni (bireysel ve subjektif beni) yadsır cevap sunarken ve daha da öteye gider evrensel bir kimliğin ve evren aracılı zihne doğuş otonom bir cevap-yanıt mekanizmasının kendinde gerçekleştiğini öne sürer; Ve böylecek kişi evrenin gerçek bir kanalı ve yanıt mekanizması olur;

Şimdi, ölüm-kalım ve ölümden sonrası üzerine bir tartışmaız olmuştu sanırım beni etkilemişti galiba; Müstakil olarak yaşamak ve yaşamamak; Yani tüm varlığa katışamak ve evrene erimek, Burada bir Upanişad aktarımına ya da Hintli bir ikiliksizciye (advaita vedanta-nondualizm) yakın ve benzer bir demeç ve anlayış verdiniz ve sunudunuz ve bu tabi ki bir bakış ve kavrayışın-değerlendirmenin ve sorgulamanın ürünü olmalı;

Aslında bu yazıyı nereye vardıracağımı bilmiyorum; Tüm doğu metinleri bir kendini bilme ve idrakden sözeder ve siz bundan sözeder gibisiniz açıkçası yakın bir tanımlama ile
 

ls2

Kahin
Onursal Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
2,737
Tepkime puanı
180
Puanları
63
ben teşekkür ederim,
bir guru bulduk demek oluyor bu

Yapma Sanalmanik bulaşma şu bağnaza


bu adam sürekli inanılmaz derecede haklı olmanın gururunu yaşayan bağnaz bir cahilidir ! herşeyi bilir herşeye cevabı vardır. oysa gerçegin cevapları asla kolay olmamalıdır. dahada önemlisi gerçeğin cevapları değil soruları olmalıdır. bu adamın soruları yok !!!sadece cevapları var!! bu adam bağnaz cahil bir hastadır
 

İnci Birinci

Düşünür Üye
Yeni Üye
Katılım
24 Haz 2014
Mesajlar
636
Tepkime puanı
5
Puanları
18
Evrenselliğin doğası esnek bir yaşam stilini gösterir. Ancak tam bu gerçekliğe rağmen kendi gibi düşünmeyenlere sosyo-psikolojik bağlamda edebi-psikolojik baskı yaparak, bilişselliği boğan tarz türünü arttırmak, yaymak ve geliştirmek için ; Hiç kimse gibi değil, aynı anda herkes gibi düşünmek anlamına da gelebilen tek taraflı serbest düşünürlülük filozofisi Uzmanlığı için sınav açılmış. Bu sınava hazırlanma ortamı bu başlıklarda mevcut görülmektedir. Şansımızın değerini bilmeliyiz.

Ayrıca;
Kendi inanmadığı şeylere karşı yoğun bir öfke duyan (ancak bunu başarı ile gizleme yetisine sahip )
Obsesif Kompülsif eğilimi olan
Yazılarına (karmaşıklık ve anlamsılıkları nedeniyle) karşı rahatsızlığını dile getirenlerin bunu niye yaptıklarını düşünme,anlama ve kavrama kabiliyetinden yoksun,
Egosunu; "derme çatma bilgilerle donatarak ve konunun bilhassa anlamsızlaştırılmasını büyük maharetle sağlayarak wikipedyalardan harmanladığı yazılarla şişirdiğini sanan filozof adaylarının Narsist kişilik özelliklerini saptamak amacıyla ortantasyol bir anket düzenlenecektir.

Günümüz modası "Evrensel insan/ Evrensel Yaşama Katkı " isimli bu sosyal faaliyete katılmak evrensel bir görev olduğundan kendisini evrene ait hisseden, hümanist, optimist ve evrenin nominal değerlerine saygı duyan herkes davetlidir. Başvuru adresi = evrentwister@filozofya.com
 

ls2

Kahin
Onursal Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
2,737
Tepkime puanı
180
Puanları
63
Evrenselliğin doğası esnek bir yaşam stilini gösterir. Ancak tam bu gerçekliğe rağmen kendi gibi düşünmeyenlere sosyo-psikolojik bağlamda edebi-psikolojik baskı yaparak, bilişselliği boğan tarz türünü arttırmak, yaymak ve geliştirmek için ; Hiç kimse gibi değil, aynı anda herkes gibi düşünmek anlamına da gelebilen tek taraflı serbest düşünürlülük filozofisi Uzmanlığı için sınav açılmış. Bu sınava hazırlanma ortamı bu başlıklarda mevcut görülmektedir. Şansımızın değerini bilmeliyiz.

Ayrıca;
Kendi inanmadığı şeylere karşı yoğun bir öfke duyan (ancak bunu başarı ile gizleme yetisine sahip )
Obsesif Kompülsif eğilimi olan
Yazılarına (karmaşıklık ve anlamsılıkları nedeniyle) karşı rahatsızlığını dile getirenlerin bunu niye yaptıklarını düşünme,anlama ve kavrama kabiliyetinden yoksun,
Egosunu; "derme çatma bilgilerle donatarak ve konunun bilhassa anlamsızlaştırılmasını büyük maharetle sağlayarak wikipedyalardan harmanladığı yazılarla şişirdiğini sanan filozof adaylarının Narsist kişilik özelliklerini saptamak amacıyla ortantasyol bir anket düzenlenecektir.

Günümüz modası "Evrensel insan/ Evrensel Yaşama Katkı " isimli bu sosyal faaliyete katılmak evrensel bir görev olduğundan kendisini evrene ait hisseden, hümanist, optimist ve evrenin nominal değerlerine saygı duyan herkes davetlidir. Başvuru adresi = evrentwister@filozofya.com

:) donkişot beğendi.

İnci; bu kişinin sözde yaklaşımlarını en az 20 kez çökertmişimdir. benim bu nicke alan tepkimin temeli yaklaşımlarının zırvalığından değil. karaktersizliğindendir.

Kendisi tam bir karakter yoksunudur ve bunu bu sayfalarda yüzlerce kez göstermiştir. forumdan onlarca kez kovulmuş ama arsızca gelmeye devam etmiştir. ve bu nick yaşının 60 olduğunu söylüyor. gurursuzluk ve onursuzluk abidesidir. tek değer verdiği şey başlıklarının tıklanması ve nasıl olursa olsun muhatap alınmasıdır. bak seyret siteden kovulmamak için her türlü tavizi verecektir.

Bu zat ; bariz bir şekilde AKP karşıtı ideolojiyi benimsemiş siyasi görüşe sahip bir tiptir. ayrıca net bir din ve inanç düşmanıdır. ateist sitelerde yıllarca boy göstermiştir . wikipediden yarım yamalak ezberlerinden sonraki bilgi kaynağı ateist forumlardır. oralarda öğrendikleri ile bu sayfalarda islam karşıtlığı yapmaktadır. bakın yaşı 60 ama hala dine karşı öfkeli ve bunu aşacak seviyeye ulaşamamış.ancak buna rağmen süper zırvaları ile objektif yorumlar yaptığını iddia eder. insanlar bu hastalıklı tipin düşüncelerini beğendikleri için değil bu hastalıklı, cahil ,bağnaz tipin tavırlarından ve zırvalarını fanatikçe savunmasından dolayı ona tepkilidirler. günde birkaç konuya yazsa gene idare ederiz ama adam hastalıklı veba gibi tüm başlıklara yayılıyor. görünen o ki sizinde sinirlerinizi bozdu biraz. onu bana bırakın canınızı sıkmayın benim adım khan blade spartacusss :p
 

evrensel-insan

Kahin
Yeni Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
3,434
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
68
ben teşekkür ederim,
bir guru bulduk demek oluyor bu


alıntı link;

Burada tam olarak şundan bahsediyor, Kişinin bir subjektif egosu ve kişiliği vardır oysa kişi bundan fazlasını merak ve idrak ederse tüm evren ve tüm varlık olduğunu görebilir ve bir evrenkimlik olduğunu

Siz bir kavrayış üzerine mi ve bir değişim/gelişim-aydınlanma-farkediş üzerine mi bunu yazıyorsunuz,
Ve bir gün sorguladınız ve algılarınız mı açıldı? Hayata bakşınız değer ve normlarınız mı değişti örneğin

Şuraya gelmek istiyorum, Upanişadlardan, doğu ve hint evren ve varlık anlayışından başlayalım;
Orda evrensel-insan olduklarından bahseden gurular ve öğreticiler vardır ve bunlara ikliksiz öğreticisi, ikiliksizler (uynamışlar-aydınlanmışlar) denir ve bunu evet soru cevaplarla ve kişilikleri ve aktarımları ile yaparlar ve gözlemletirler;
Ben bunlardan birini okudum örneğin Maharaj ve aktarım tavrı çok hoş ve ilgi çekici geldi bana ve bir kavrayışı sunuyor gibi
Başka soru cevap metinleri de okudum ve bunlardan da memnun kaldım
VE sizin soru cevap mekaniğinizde de ve düşünme biçiminizde de kendince bir kavrayış-bakış-biliş-farkediş ya da bir ışıltı sezildiğinin farkındayım; Bir egoyu yansıtmıyor diyelim, Örneğin Hint aktarımlarında cevaplayıcının bakış açısı tümvarlık olunduğudur ve kişi beni (bireysel ve subjektif beni) yadsır cevap sunarken ve daha da öteye gider evrensel bir kimliğin ve evren aracılı zihne doğuş otonom bir cevap-yanıt mekanizmasının kendinde gerçekleştiğini öne sürer; Ve böylecek kişi evrenin gerçek bir kanalı ve yanıt mekanizması olur;

Şimdi, ölüm-kalım ve ölümden sonrası üzerine bir tartışmaız olmuştu sanırım beni etkilemişti galiba; Müstakil olarak yaşamak ve yaşamamak; Yani tüm varlığa katışamak ve evrene erimek, Burada bir Upanişad aktarımına ya da Hintli bir ikiliksizciye (advaita vedanta-nondualizm) yakın ve benzer bir demeç ve anlayış verdiniz ve sunudunuz ve bu tabi ki bir bakış ve kavrayışın-değerlendirmenin ve sorgulamanın ürünü olmalı;

Aslında bu yazıyı nereye vardıracağımı bilmiyorum; Tüm doğu metinleri bir kendini bilme ve idrakden sözeder ve siz bundan sözeder gibisiniz açıkçası yakın bir tanımlama ile

Evet, ben 1994'ten beri en bastas dogumdan itibaren bana verilen her turlu deger very ve tabulari, evrensel-insan zihniyetine gore sorguluyorum ve bu sorgulama daimidir.

Buradsaki daimilik gelisen degisen ve yenilenen caga bilim ve teknige paraleldir.

Burada bir fark var.

Dogu genelde mistisizm temelinde bu degerlendirmeleri yapar.

Benim yaptigim ise, bilimsel ve bilissellik temelinde ve bilgi kokenindedir.

Bu da genelde gozleme olguya ve de en azindan kendi uzerinmdeki deneyime dayalidir.

Sizden ricam, eger bu basliktaki hangi alt basliga yonelik yanit yaziyorsaniz, onu alintilamaniz.

Nedeni de, boylece hangi konu ve kavrama yonelik yazdiginizin bilinmesi ve ona gore yanit verilmesi icindir.
 

İnci Birinci

Düşünür Üye
Yeni Üye
Katılım
24 Haz 2014
Mesajlar
636
Tepkime puanı
5
Puanları
18
Donkişot haklı olduğunuzu düşünüyorum. Taraflı tarafsızlık iddiasına da gülmeden edemiyorum. İnsan elbette taraflı olabilir, bu çok normal. Taralı ise taraflılığını mertçe kabul eder, kimseyi izansız, kavrama yeteneğinden yoksun beyinler yerine koyma hakkını vermez. Kendi minimal egosal çıkarları için bilimi ve gerçeği çarpıtma ve yalan söyleme hakkını vermez. Ben artık aslıma döneyim arkadaşım size kolay gelsin veeee sabırlar da diliyorum size heee :))))
 

evrensel-insan

Kahin
Yeni Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
3,434
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
68
Insanoglunun; normal veya dogal olarak ve alisilagelmis ve otomatiklesmis;tumdengelim ve tumevarim, mantigi ile; Farkli icerikteki; cikarsama ve curutme mantigi asagida; karsilikli olarak dizelenmistir.Sagdaki mantik, dogal ve normal olan; soldaki ise; farkli olan mantik yurutumudur.

DIFFERENT UNIVERSE OF DISCOURSE
DEGISIMDEN-BASKALASIMA


BIREY-BIREYCI,VATANDAS
BIREYSEL-TOPLUMSAL
INSANSAL-INSANDISI, MADDE-TANRI
EVRENSEL-ULKESEL, ENTERNASYONEL
NOTR ALGI-DOGRU ALGI
DISARIDAN-ICERIDEN
DUSUNDUREN DUSUNCE-DOGAL DUSUNCE
QUA YANASIMI-KISISEL YANASIM
INSAN-KAVRAM,MADDE,DUSUNCE
INSANLIK-INSANOGLU
KAVRAMA-ANLAMA
TUM RESIM-TARTISMA
UCLEM-TEKLEM,IKILEM
DORTLU KARAKTER-TANIM
SORUN-GORUS
CURUTME-ISPAT
CIKARSAMA-EKLEME
SAYGI-EMPOZE
VICDAN-BENCILLIK
ARINMA-KORUMA
FARK-AYRIM
ERKEKSEL-DOGAL
BIREYSEL-OTORITER
ANTIAYRIMCI-MICROAYRIMCI
HAK,OZGURLUK-BASKI
GUVEN,RAHATLIK-KORKU FELSEFESI
BIREYSEL KISILIK-SURU PSIKOLOJISI
BOYUNDURUK TUTSAKLIGI-KADER,KABULLENMISLIK
YENILIK-ALISILAGELMISLIK
NEDENLEME,SORGULAMA-KABUL, RED
DEGERLENDIRME-VERILER
AMERIKAN IDEALIZMI-EMPERYALIZM
DUSUNEN,ACIK-CEMAAT,ROBOT
COUNTERNIHILIZM-NIHILIZM
BIREYSELDEVRIM-TOPLUMSALDEVRIM
OLUSUM-DEGISIM-DONUSUM-BASKALASIM-BAS, SON, ILK
YANLAMA-NOKTALAMA, KESISTIRME
FARKI KOYMA- OZDESLESTIRME
CIZGISEL-NOKTASAL
 

evrensel-insan

Kahin
Yeni Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
3,434
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
68
Ctetology

Ctetology bilimi; cte-sta kokeninden gelir, sabit anlamini tasir. logy de, bilim demektir. Ctetology, SABITLEMENIN BILIMI anlamina gelir.

Acilimi ise; "Elde edilmis karakterlerin; kokeni ve gelisimi" demektir.

Elde edilmis karakterin anlami nedir? Bu, seye; insanoglu tarafindan verilen karakter, sifat veya tabiat icerigidir.

Bu icerigi insanoglu, seye nasil vermistir? Insanoglu, dusunce uretme ve kavram yaratma yetenegine sahiptir. Bu yetenek, insanoglunun; yasam ve iliskisinde, dogal ve evrimci olarak gelisir.

Iste, bu kendi kendine gelisen, evrimci olarak, yani uzerine herhangibir ek dusunce eklemeden veya dusunulenin ne oldugunu nedenlemeden sorgulamadan, otomatik olarak kendi kendine gelisen dusunce ve onun kavram yaratimi.

Bilim adamlari ve filozoflar; tarihin derinliklerine inerek; bu kokeni incelemektedirler. Cesitli, bakis acilarina da sahip olduklarindan ve subjektif yanasimla; farkli ideolojik temeller iceriginde tarihe baktiklarindan, ortak bir noktada da birlesememektedirler. O yuzden, bu aciklamaya calistigim bilimin; pek bilim adamlari tarafindan bilinerligi yoktur.

Onlar, sadece; tarihi kendi yorumlariyla ortaya koyarak, olani vermekle mesguller. Neden, bu olanin, bu sekilde zuhur ettigini ise; ortaya koyamamaktalar.

Bunun en onemli nedeni; dusuncelerine yerlesmis olan; hislerinin zorladigi "gercekleme" mentalitesi, ki bu bir inanctir. Oyuzden de; ortaya ne koyarlarsa koysunlar; bunu, belirli bir sabit e alisilagelmis inanc temelinde koymaktadirlar. Onlarin, yaptigi; bu tarihsel bulgulari yorumlamak. Tabi, her yorumlayan bilim adaminin; inanc sabitligi ve duzeyi de farkli boyutlarda oldugundan; bu yorumlamalardan ortak bir nokta cikamiyor. Ustelik, olani sadece yorumladiklarindan; onun, neden oyle oldugunu da aciklayabilecek, dusunceyi uretemiyorlar.

Cunku, inanc; dusuncenin onunu tikayan bir duvar gorevi gorur. Son zamanlarda, bilhassa; imhotep arkadasimizin pespese alintiladigi yazilar, iste tamda bu inancin verdigi dusunce cikmazini ortaya koyuyor.

Eger, bir bilim adami; insanoglunun tabiatinin bencil olduguna kendini inandirmassa; tabi ki, onun genleri incelerken yapacagi yorum da oyle olacaktir. Once, bu bilim adaminin, bu inancini asmasi ve bu konuda dusuncesini sabitleyen degerleri sorgulamasi gerekir. Yoksa; ne kadar bilimsel bulgu elde ederse etsin, onun bu sabit inanci ve bulgular uzerindeki uretecegi dusunce; bu inanc sinirlarini asamayacaktir.

Iste, bilim adamlarini cikmazi; bu inanc sabitliginin temelinde yatmaktadir. Bilim adaminin gorevi sadece tarihi ortaya koymak ve onu kendi inanclari temelinde subjektif olarak yorumlamak olmamalidir.

Ortaya konulan tarihin; neden oyle bir sonucla noktalandigini sorgulamak ve nedenlemek; bilim adamlarinin gorevi olmalidir. Bu da bilim adamlarinda, sabitlesen ve sorgulanmayan inanclarin dusunce ile asilmasina yarayacaktir.

"BU, BUDUR" temelli bir acilim, hem yeterli degil; hemde, onu aciklayanin kendi subjektif yorumunun bir parcasidir." Neden, bu boyledir?" sorusu ise; genelde sorulmadigindan, cevapsiz kalmaktadir. Bu soruyu sordurmayan ise; dusuncenin onunu tikayan inanclardir.

Yalniz, inanc derken; sadece dini veya tanrisal temel anlasilmasin. Uzerinde, dusunce uretmeye gerek duyulmayan hersey, hersabit, her alisilagelmisdogru; bir inanctir.

Ben, kosede; yeni bir metine basladim. Bu metin tamamlaninca; inancin ne oldugu, daha detayli anlasilacaktir.

Ctetelogy'nin ne oldugunun cevabi ise, yani "elde edilen karakterlerin kokeni ve gelismesi" nin ne oldugu; benim her yazimin iceriginde mevcuttur.
 

evrensel-insan

Kahin
Yeni Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
3,434
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
68
Dogal Dusuncenin Ctetolojik Yapisi

Bu yazida sizlere, insanoglunu; dusunce ve davranista, toplumsal yasam ve iliskide; insanlastirmayan, dogal dusuncenin ctetolojik koken, temel ve gelismesinin tarihinden bahsedecegim.

Insanoglu, yeryuzune geldigi andan itibaren; kisisel olarak; ortaya attiklarini, toplumsallastirmistir. Bunun en guzel ornegi; erkeksel karakterli soylemin; kendi fiziksel gorunusunu, erkek; karsi veya kendine benzemeyen fiziksel gorunumu disi; bu iki gorunusteki cinsiyet ayrimini da; insanoglu turunde birlestirmistir.

Bu hersey icin gecerlidir. algiladigi herseyi; somut veya soyut temelde; dusuncesinde yarattigi soyut kavramla ozdeslestirmistir. Buradaki sorun; ozdeslestirenin, kendisinin ortada bulunmama sorunudur. Oyuzden de; sanki ozdeslestirdiginin; ne oldugu; onun kendi agzindan gibi nakledilir ve algilanir.

Mesela; yukaridaki olan bosluga; gokyuzu, hava, uzay, ve en son evren olan kavramlari vermis; sanki sonra bu kavramlari kendi vermemis gibi ve bu kavramlarla ozdeslestirdigi; kendini acikladigini lanse eder gibi algilamistir.

Yani,"Yukaridaki gorunene, ben; gokyuzu, uzay, bosluk, hava veya evren diyorum" daki ozne ve yaratici ve de kavram kaybolmus, yerine; gokyuzu, uzay, hava, bosluk, ve evren kalmistir.

Eger "kendim dahil; herseyi ben kendi dusuncemde yarattigim kavramimla ozdeslestiriyorum" ifadesi algilansa; bugun bu dogal dusuncenin varligi ortaya cikar.

Iste dogal dusuncenin bu ortaya cikmayan varligi; hem herseyi sanki kendi imis gibi kilmis; hemde daha once belirttigim gibi; parca butunu kendi parcasini ve kendi disindaki parcalari ortaya koyma yanlisligina dusmustur.

Yine daha once dilin yapisindan kaynaklanan olarak acikladigim; iletisimin sadece ileti olmasi; insanoglunun kendi turu arasinda sorun yaratmistir.

Iste insanoglu, kendi arasinda olan bu sorunu cozmek icin; soyutlari yaratmis ve kendini soyutlara mahkum ederek, onlarla yasar ve iliski kurar hale gelmistir. Bu soyutlari yarattigiyla kalmamis; bunlari ayni zamanda; toplumsal birer vazgecilmez haline getirmistir.

Bu soyutlar; zamanla; insanoglunun kisiligini olusturan kimlikler halini almis ve insanoglu sadece bu kisiligini olusturan kimlik degerleriyle yasar ve iliski kurar hale gelmistir.

Nedir bunlar; once sistemlesmemis olan soyutlar; inanc, tanri, ideoloji, dogru, yanlis, iyi, kotu, guzel, cirkin ve bilimum etiksel degerler.

Sistemlesmis soyutlar; Aile, cevre, toplum, ulke, sinif, kole, kul, efendi, burjuva, iscisinifi, krallik, monarsi, oligarsi, demokrasi, milliyet, cumhuriyet, din,
ahlak, kultur, gelenek, tore, ustyapi, altyapi, devlet, hukumet, ordu, ve herturlu sosyal-siyasal-toplumsal gorus ve kurumlar, her turlu ideoloji, teori, ve inancsal dogrusalliklar v.s. ki su an aklima gelen bunlar. hem kimlik halini almis hemde sistemlesmis soyutlara daha baska ornekler verilebilir.

Bugun, bu soyutlar; hem tarihsel farkliliktan, hem cografi farkliliktan, hem toplumsal farkliliktan, hem de ideolojik inancsal dogrusallik farkliligindan; dallanip budaklanmis; ve evrensel olarak, bir ifade veya anlam ortakligi gostermemektedir. Cunku; bu soyutlari ortaya atanlar ve sistemlestirenler; kendi yasam ve iliski temelinde bunlari uygulamislardir. Dunyanin farkli yasam ve iliski temellerini goz onune alirsak; neden bu evrensel ortakligin saglanamadigi daha net olarak ortaya cikar.

Felsefi ve tarihsel gelisim olarak; ilk defa, kisinin toplumsal dogal dusunme seklini elestiren ve nihilizm temelli bireyci akilciligi ortaya atan felsefi gorusten itibaren; dogal dusunce ilk defa; ilk insanoglunun bilincsiz ortaya attigi dusunce yapisinin bilincine varmistir.

Ama bu varis; dogal dusuncenin ctetolojik yapisinin farkina varis anlamini tasimamaktadir. Oyuzden; ayni ctetolojik yapi temelindeki gelisme devam etmistir, tek bir farkla; tum bu ayrimci, toplumsal, cikarci, erksel, erkeksel, otoriter ve guce tapan dusunce ve davranisi BIREY TEMELINE KAYDIRARAK.

Yani; nihilizm oncesi; insanoglu, her nekadar kisisel olarak dusunce e davranis sunduysada; bunu kendi egoist amaci icin degil; toplum icin ortaya atmistir.

Iste, tarihin bu nihilizm gelismesi;kisisel olarak, dusunce ve davranis sunanin;toplumu bir arac olarak kullanarak; sirf kendi egosunu ve kendi kisisel degerlerini one cikaran ideolojileri ortaya atarak toplumsallastirmasi anlamina gelir. Buradaki egoist yanasim ayni zamanda zumreseldir.

Bu oyle bir cikardir ki; bu cikari one cikaran kisi; cok rahatlikla kendi degerlerinden de feragat edebilir, sirf cikari ugruna. Kisaca; Tanriya inandigi halde; inanmiyor gozukebilir, dini savundugu halde dine karsi gozukuyor olabilir, milliyeti savundugu halde; enternasyonel dusunebilir. Yaptigi seyin, insanlikdisi oldugunu gordugu halde; uygulayabilir. Yani kisaca; sirf cikari icin; kendinden ve degerlerinden vazgecebilir.

Bu iki turlu isler. Eger bireyci akilciligin sahibinin elinde guc, iktidar ve otorite varsa; zaten uygular. Eger bunlar yok ise; kisinin kisilik degerleri; cesitli ideolojilerle veya ekonomik rahatlatmayla teslim alinabilir.

Bireyci akilciligin iktidarina ornek verecek olursak, tarih bize bunun acik ornegini gostermistir ve gostermektedir. Ki bu kisilere, tarihte diktator de denebilir.

Once bu konudaki izmleri siralayalim. Fasizm, terorizm, anarsizm, gerilla hareketi, sosyalizm, komunizm, ve tum demokrasi adi altinda gelip; diktatorluk uygulayan rejimler.

Sahislara ornek' Hitler, Mussolini, Osama Bin Laden, Lenin, Stalin, Ataturk, Nasir, Mao, Bush yani kisaca; ya ulkenin kurulusu icin, ya da ulke iktidarini ele gecirmek icin uygulanan sosyal-siyasal-toplumsal ideolojik inancsal dogrusalliklar.

Bu isin bir baska yonude; nihilizmin yarattigi toplumsal kisiler ve sanal kisiliklerdir. Seri katiller, kovboylar, superman, spiderman, teksas, tommiks, redkit, daltonlar, mafia, CIA,"derin devlet anlayisi", ajanlar, v.s.

Bunun en buyuk zarari; yetisecek olan nesilleri, bir en onde olma, en birinci olma, suna-buna benzeme, yuceltilen bu kisilere benzeme, silaha, siddete, kanunsuzluga ozenti, kendi icin birseyler yapma, baskalarini kendi cikari icin kullanma, kendi gibi olmaya zorlama, saldiri, ihanet, cinayet, v.s. gibi; hem bireyci akilciliga; hem de onun cikari icin; her turlu seyin kullanilabilecegine ve amac icin bunun sart olduguna yonlendirmeleridir.

Arkadaslar; bu konu cok derin ve uzerinde cok nedenlenip sorgulanmasi gereken bir konudur. Yalniz su kadarini soyliyeyim. Dogal dusunce, nihilizm ile birlikte; toplumsal dusunceden, bireyci akilciliga donuserek; bu bireyci akilci kisiler eliyle; dunya insanligina; hem cok kayiplar verdirmisler, hem aci ve zulum getirmisler hem de huzuru ve rahati rafa kaldirmislardir ve ayni yolda da devam ediyorlar.

Eskiden; en azindan; isin egoist cikar yonu ya gizliydi, ya da bilincsizdi. Ama simdi bu asikarane olmustur. Cunku, artik ne yukumluluk ne de etiksel degerler hesaba alinmaktadir, kaldiki insansal degerler. Varsa, yoksa; bireyci akilciligin getirdigi amac icin; herseyin arac olarak kullanilabilmesi, ki buna insanoglu ve kisinin kisiligini olusturan degerleri de dahil.

Dogal dusunce; tarihsel olarak, yol alisini; once bilincsiz, nihilizm sonrasi da; bilincli olarak artik tamamlamistir. Bugun bunun farkina varamiyanlar ve dogal dusunceyi sorgulamayanlar ne yaparsa yapsin, ne dusunurse dusunsun; tum ortaya koyacagi, herhangibir ideolojik inancsal dogrusallik bazinda; ancak bir dini mentalite, tanrisal yanasim ve emperyalist zihniyet olacaktir.

Bugun unutmayalim ki; dini zihniyete karsi gozukenler, antiemperyalist gozukenler; dini zihniyetin ve emperyalist zihniyetin; tuzagina dusmektedirler. Cunku her iki konuda da veya diger tum ideolojik konulardaki karsit gibi gozuken ideolojiler, aslinda bu zihniyetlerin; bireyci akilciliginin ve cikarinin; amac icin; kullandigi ideolojilerdir.

Oyuzden dunyanin ve insanligin kurtulusu; bu dogal dusuncenin ipligi pazara cikmis ctetolojik yapisini algilamak ve tum resmini icinde yer almadan ortaya koyarak; hem her turlu soyutu, hem de her turlu sistemlesmis, duzenlesmis soyut yasam ve iliskisiyle birlikte curutmek ve bunu bireysel bilinc bazinda kendinde uygulayip; dusunce ve davranis olarak yasam ve iliskiye tasimak, her insanlasmak isteyenin gorevi olmalidir.

Yoksa; bu zihniyet ve dogal dusunce; cok yakinda, her konuda iki kisiyi birbirine kirdirarak belkide tum insanligi yok edecektir. Buna bu bireyci akilciligi bilerek ve kendi cikari icin; herseyi arac olarak kullanmaktan cekinmeyen kisilik yapisida dahildir. Bugune kadar gelebilen dogal dusunce vegelismis zihniyeti, artik; KENDI BINDIGI DALI KESMEKTEDIR. Cikis; ya insanligin hazin sonu; ya da; dusunduren dusunceye yonelim olacaktir.

Oyle bir an gelecekki; kisiler, kendi kendileriyle mucadeleye ve kendilerine zarar vermeye baslayacaklardir. Tum psikolojik hastaliklar, gitgide ve hizla artmaktadir, sizofreni, stress, bunalim; hemen hemen herkesin kapisini calmaktadir.

Nedeni de aciktir. Cunku dogal dusunce; ne insan icin, ne insan adina ne de insanlik icin degildir. Cikar, bencillik, ayrim, iktidar, guc, otorite, zorbalik, katliam, cinayet v.s. kisaca; insanligi ve insani yok etmek icindir. Tabi ki; insanoglunun; insanlik anlayisi adina.
 

evrensel-insan

Kahin
Yeni Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
3,434
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
68
Evrensel-Insan'in Soylevi

Evrensel-insan'in INSANSAL ZIHNIYET ve bu zihniyetin KENDI BILINCInin soylevi ve tum dile getirdiklerine, temel teskil eden, SOYLEV asagidadir.

KIM (insanoglu turu ve biri) in SOYUTLAMASI (dusuncesi, hareketi, enerjisi, zamani, dili, felsefesi, bilimi, inanci v.s.) NE (soyut/somut, oznel/nesnel, ozel/genel, ozsel/gorunussel, icsel/dissal) dir.

NE de, SADECE (epistemolojik olarak) KIMin KAVRAMIYLA IFADE EDILIR.

Bunu once formule edelim.

KIM-X
SOYUTLAMA-X
KAVRAM-X
NE (Sey)-Y

X- karakter, oz, oznel, dogal v.s. olarak;
IKILEM-XX- insanoglu TURU ve BIRI
KARSITLIK-KENDISI (turu ve biri), KARSITI(Kendi dahil, kavram ile ifade edilen herbir NE.

Burada, KIM, NEye karsittir. ve KENDISINI KARSITLIK OLARAK olusturur. Kim ile Ne arasindaki bag/iliski de, SOYUTLAMA OLARAK KAVRAMDIR.

Burada, NE; TEK, BIR olarak, Ikilem ve Karsiti (y)
KIM; POZITIF olarak, karsitlik ve kendisi (x)
Tek (bir) ve pozitif te, IKILIK olarak NOKTA (Kavram) dir.

Bu temelde x-ikilem, karsitlik, kendisi, karsiti (dortlem);
Bu temelde y-bir, pozitif, nokta (uclem) dir.

Ifade edilmis, kavram; ifade edilmeden once bir YEDILEM, yani x-4+y-3=7 olusturur.

Dolayisiyle, KIMIN SOYUTLAMASI NE, ortaya konmadan (isim, tanim, tarif, varlik v.s.) once, yapilanmis KOKENIN YEDILEM TEMELINE dayanir.

NEnin ne oldugunun ortaya koyumu, ve bu ortaya koyumdaki UCLEM TEMELINDEN, hangi temelin temelinde ortaya koyum ise, metafizigin varligin ne oldugu tartismasidir. Bu temellerden (madde, dusunce, kavram), hangisi bir tek temel olarak ortaya atilirsa atilsin, hem butunu veremez, hem ayrimciliktir, hem de diger iki taban ile surekli suregelen bir surec icinde, kisir dongulu bir tartisma icindedir. Yani, tartisma, uclu temelden, hangisinin tek, ilk, once, gercek v.s. olarak NEyi ortaya koydugu tartismasidir.
 

evrensel-insan

Kahin
Yeni Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
3,434
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
68
Ideolojik ve Inancsal Siniflandirma-Qua Felsefesi/Nonizm

Dunya ve Turkiye tarihinde ilk defa evrensel-insan zihniyeti, serbest dusunurluk, yapilandirmaci epistemoloji, qua felsefesi ve bilimsel/bilissel/kavramsal olarak her turlu gelmigecmis ve gunumuzdeki her konu ve kavramdaki metafizigin varliksal ontolojik ve teolojik temelindeki ve etigin her konu ve kavramindaki (milli, dini, toresel, politik, geleneksel, ahlaki v.s.) yonlendirim ve yaptirimlarin; kisaca insanoglu eliyle, aida, ait, icin ongorulen her turlu "bu budur/bu boyledir/bu boyle olur" temelli emirsel dayatilan numenal yeti deger, veri ve tabularinin siniflandirilmasini verecektir.

Bu siniflandirmaya gecmeden once tum ideolojik ve inancsal numenal yeti verilerinin dogrusal ve gerceklik temelindeki bitmisliklerinin ve belirtilmisliklerinin daimi ve suresiz kaliciligini goz onune almak ve bunun bilimselligin yanlislanabilirlik temelli; gozlemine, olgusuna, bilgisine, kavramina ve algisina ters dustugunu soylemek ve bilimselligin bilissel ve bilincli ve farkinda olarak kendisini ideolojik inancsal dogru ve gerceklerden farkli kilmasini bilmek ve hatirlamak gerekir.

Bu siniflandirma da temel insanoglunun yarattigi ve kendi disi bir guc olarak tanrilastirdigi, yaratilissal, tanrisal, ve teleolojik icerikli akilli tasarimci, programlayici, planlayici temelde tanrilastirilan her soyut/somut insanoglu disi bir guc ve bunun yine insanoglu eliyle, adina, ait ve icin olarak dunyaya indirilen; sistemsel, duzensel, kurumlasmis, kuramsallasmis her turlu insanoglunu toplumsal, ulkesel, bir cografi butun temelinde yasatan, yonlendiren, yoneten, egiten ve yetistiren dini yapilanmanin her turlu etik yonlendirim ve yaptirimlari temelinde olacaktir.

Bu konuda her seyden once bazi carpik algi veren kavramlarin aciklanmasi gerekir.

Teizm genelde poly yani coklu, ya da mono yani tek icerikteki polyteizm ve monoteizm olarak hem insanoglunun tanrilasstirdigi soyut tanrilari hem de bunlarin dunyevi uzantisi dini sistemleri, duzenleri ve yonlendirim yaptirimlari icerir.

Bu acidan siniflandirmanin basini her iki temelde de teizm cekmektedir.

Teizm-mono, poly ve dinli/tanrili

Ikincisi deizmdir. Yine kavramsal olarak ve tanrilastirma bazinda teizm ile deizm karismaktadir. Deizmin teizmden farki; tanri olarak fizik otesi fakat somut bir deity ve divinity soz konusudur.Yanliz burada onemli olan dini bir icerigin olmamasidir. Yani ideoloji ve inanc sadece deity ye divinity temelinde tapinmadir.

Deizm-dinsiz/tanrili

Buna her turlu tasavvuf, mistisizm, varolusculuk, ve hatta belirsiz olabilen bir tanri inancini ekleyebiliriz. Belirli olarak ornekler;

Hyloteizm-maddenin tanrilastirilmasi
Panteizm-evrenin tanrilastirilmasi
Panenteizm-evren-tanri iciceligi
varolusculuk-mistisizm.

Ucuncu olarak; basta budizm olmak uzere butun etik temelli izmleri verebiliriz. Buradaki fark bir insanoglunun tanrilastirilmasi ve onun dediklerinin yonlendirim ve yaptirim halini almasidir.

Buna soyle bir ornek verelim. Mesela eger islam inanci Muhammed tarafindan Allah'a tasinmayip; Muhammed'de kalsa ve adi da Muhammerdizm olsa iste o zaman bu sinifa girecekti.

Kisaca burada budha gibi tanrilastirilan ve dini icerigi olmayan bir ideolojik inancsal soz konusudur.

Buna kavramsal siniflama olarak te ve de on ekleri yerine izm demek en tutarlisi olacaktir.

Bu da ikiye ayrilir. izmin ortaya aticisi olan insanoglu degil de; sadece onun yonlendirim ve yaptirimlari takip edilir ve ele alinir ve algilandigi bicimde uygulanir.

Bu izm cesidi de; tanrisiz fakat dini izm cesididir. Marxizm, kemalizm, fasizm, anarsizm, liberalizm, v.s. temelli etik (milli, dini, ahlaki v.s.) bir sistem duzen kurumlasma iceren ve bunun icin savasilan izmler.

Siniflamayi art arda siralamadan once sunu hatirlatmak gerekir. Analojik ve abductive reasoning temelindeki tum cikarsama farkliliklari temelinde hic bir izmin ideolojik inancsal olarak algisi dusuncesi ve uygulanisi; ayni izmi savunan ve takip eden ist ler arasinda bile farklilik gosterir. Cunku her bir ist kendi beyin duzeyinin, bilinci, farkindaligi, bilgisi, algisi ve kendine verileni veya kendi kendine aldigini kendi algisiyla algilama duzeyine gore cografi, toplumsal ve hatta ayni cografya ve toplumda farklilik gosterir.

Buna en guzel ornek Islam inancini takip eden muslumanlarin muslumanligidir. Hem kendi arasinda mezheplere ayrilir, hem de Muhammed'den sonra tarihsel karakterleri kendine temel alir. Ayrica diyelim bir indonezya muslumani ile malezya, bengaldes, Arabistan, Turkiye muslumani arasinda her turlu muslumanlik algisi farki vardir.

Bu durum marxizmde de, diger dinlerde de diger izmlerde de ve var kilinan tanrilastirilan her turlu tanri algi ve anlayisinda da boyledir.

Iste bu aklin ayni izm temelindeki ist ic celiskisidir.

Aklin farkli izm temelindeki ist celiskisi de dis celiskidir.


http://www.felsefe.net/psikoloji/5241-aklin-algi-quotcimazi-celiskisiquot.html (1 ve 2 nolu mesajlar)

Bu hatirlatmalarimizdan sonra aklin kendini inandirak ve bu inancini kendine dogrulayarak gerceklestirdigi ideolojik, inancsal siniflandirma soyledir.

Teizm-tekli-coklu, dinli-tanrili
Deizm-dinsiz/tanrili
izm-tanrisiz/dinli,

Bunlarin disinda sadece tanri temelinde ki bu tanri genelde insanoglu eliyle, adina, ait ve icin soyut ve insanoglu ustu ve disi tanrilastirilan tanridir. Iki farkli ideolojik inancsal daha vardir. Bunlar

Agnostisizm-tanrinin bilinemezligi; tanrilastirmaya yatkinlik-teist; tanrilastirmaya uzaklik-ateist

Ateizm- dinsizlik/tanrisizlik.

Buradaki ateizm de iki turludur bir teizm/deizm karsiti olan ateizm (toplumsal mucadele) bir de teist/deist olmayan (bireysel durus) ateizm.

Son olarak evrensel-insan zihniyetinin, dogal zihniyetin her turlu her konu ve kavramda ideolojik inancsal dogrusal ve gerceksel sorunlarini insanoglu temelli ve numenal insanlik adina dile getirisinin ve serbest dusunurluk, qua felsefesi temeli isiginda dilin elverdigi aciklama ve kullanim temelindeki secimi ise NONIZM dir.

Yani her turlu izm temelli ideolojik inancsal, dogrusal ve gerceksel ist olmanin disinda bir durustur. Cunku temeli bilgisel/bilimsel/kavramsal dir.

Bu temel hic bir seyi kalici, mutlak, degismez, sabit bir sekilde "bu budur, bu boyledir" v.s. yapmaz ve yapamaz. Yaparsa bilimsel/bilissel ve kavramsal olamaz.

Zaten bu her turlu izm ve takipcileri ist; kendi izmlerini mutlak, kesin, sabit, degismez v.s. bir akilci inanca tasidiklari icin; bilimsel degil; varliksal, inancsal ve ideolojiktir. Dogruluklari ve gerceklikleri de; bu degismez, mutlak v.s. aklin tatmini temeline dayanir. Bilimin bilimsel olarak yanlislanabilirliginin ve gecereliliginin degisimi yenilenimi temelinde de cagdisilardir.

Biribirileri ile mucadele ederken; cagi ve bilimselligi yakalamak ve izmlerini sorgulamak yerine, buyuk bir inatla cagin getirdigi bilimsellige de karsi cikarlar.

Buradaki ana sorun da; bu felsefi ve ist bilimcilerin bilime, inanc ve ideolojiyi katmak ve bulastirmak cabalaridir. Ustelik bunu felsefe degil; bilim adina yapmak gafletine ve delaletine duserler.

Verilen link;

http://www.felsefe.net/psikoloji/4072-aklin-algi-quotcimazi-celiskisiquot.html

---------- Mesajlar Birleştirildi at 19:58 ---------- ilk Atılan Mesaj Zamani at 19:40 ----------


Verilen link;

http://www.felsefe.net/mantik/72719-netice-mana-cikarma-cikarsama-mantigi-sorgulamasi.html

---------- Mesajlar Birleştirildi at 20:02 ---------- ilk Atılan Mesaj Zamani at 19:58 ----------

Birincisi;

Lakabimin basliklarini arastirirsaniz, lakabimdan alintiladiginiz cumlede gecen her birt kavram daha once detayli bir sekilde aciklanmistir.

Oyuzden orada gecen numen sadece E.Kant'in anlam ve icerik verdigi sekilde degildir.

Buradaki numen fenomen karsiti olarak "gorungusu olmayan/soyut degerler ve bu degerleri veren zihnin soyutlama yetisidir."

Yani, diyelim etik metafizik estetik mantiksal v.s. tum degerler soyut ve numenal degerlerdir.

Zihnin yetisi olan- zeka, dusunce,m akil, hafiza, algi, farkindalik, bilinc te numenal yeti degerleridir.

Iste bunun insanlasamamasi dermek, insanoglunun bu degerler ve yetiler ile insan olamamasi demektir.

"Numenal insanlasamamak" basliginin linki asagidadir.

http://www.felsefe.net/felsefeye-giris/5431-numenal-quotinsanlasamamak-konusu.html

Ayrica E.Kant'in numeninin anlami "athing in itself" kendi icinde olan sey" demektir.

Buradaki "paradigm" insanoglu ile insanlasamayan insanoglu zihniyetidir.

Verilen link;

http://www.felsefe.net/felsefe'ye-giris/4252-numenal-quotinsanlasamamak-konusu.html

---------- Mesajlar Birleştirildi at 20:05 ---------- ilk Atılan Mesaj Zamani at 20:02 ----------


Verilen link;

http://www.felsefe.net/felsefe'ye-giris/4069-fenomen-numen-bagi-iliskisi.html
 

evrensel-insan

Kahin
Yeni Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
3,434
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
68
Evrensel-Insan Zihniyeti Ile Dogal/Fenomenal Zihniyet Farki

Asagida siralanacak olan kavramlar, her iki zihniyet arasindaki ana kavramlardir.

Solda, evrensel-insan zihniyetinin, sagda da dogal/fenomenal zihniyetin kavramlari siralanmistir.

Bu ikisi arasinda ortaya konmus kesin bir fark yoktur.

Sadece farkin farkindaligi ortaya konmustur.

Ayrica her bir kisi, kendi reel yasam ve iliskisinde eylem olarak ister istemez kendi Adina, duruma sarta ve zamana gore sagdaki kavrami kendine baz alabilir. Cunku kisi kendi Adina somut bir sey yaparken kendinden taraftir.

Burada onemli olan soldaki zihniyetin, kisi beyninde onun yasam ve iliskisi olarak insanlasma devrimi Adina ne kadar yer edip etmedigi ve soldaki kavramin kisinin bilincinde olup olmadigidir.

Cunku kisi kendiliginden ve kendi secimi istemi ve karari ile bilerek ve bilincli olarak soldakini uyguladigi olcude, evrensel-insan zihniyetine yakindir. Buna evrensel-insan zihniyetini sunan kisinin kendisi de dahildir.

Evet, evrensel-insan zihniyeti ile dogal/fenomenal zihniyet arasindaki temel ve tabansal farklar:

evrensel------cografi
insan----------insanoglu
kendinssel---egosal
etik------------aksiyolojik(degersel)
bilissel--------verildigi/alindigi gibi
bilimsel-------felsefi
kavramsal---klasik anlamsal
gozlemsel---akilsal
bilgisel-------varliksal
zihinsel------fikirsel
Yanlislanabilir--dogrusal
Olgusal------gerceksel
Gcerli--------mutlak
Serbest-----bagimli
Yapilandirmaci--dogal
Devrimci----evrimci
tursel--------digersel
yontemsel--metafizik
nasilsal------nedensel
iradi----------maddi/yaratilissal
degisimssel-determine
algisal-------anlamsal
sorgulamasal-iletimsel
Aciklamasal-tartismasal
qua (notr/disaridan)-tarafsal
genel--------ozel
--e gore-----klasik
bilincli-------dogmatic
kendiliginden-teleolojik
cagdas------tutucu

Aslinda bu liste bu kadar degildir.

Yine bu listede kullanilan kavramlar hakkinda ya da biribirine olan karsitlik hakkinda ciltlerce yazi yazilabilir.

O acidan konu ve kavramlar ile ilgilenen yazar ve okurlar, isterler ise; bu baslikta kullanilan her bir kavramin karsisindaki kavramin ya da biri biri ile olan farkin v.s. ne oldugunu ya da baslik ile ilgili her turlu soru ve katkilarini dile getirebilirler.

Burada onemli olanm bir noktada, her birimiz dogdugumuz anda "insan" kavrami ile ozdeslestiriliyoruz.

Yalniz ve maalesef bizlerin yasam ve iliskisi ve reeled sunduklarimiz hic te bu ozellikleri tasimadigimizi gosteriyor.

Iste bu temelde insan ile insanoglu farki kisinin gozleme sundugu her turlu davranisindan ve de eyleminden/soyleminden/yazimindan ortaya cikiyor.

Sonucta her birimiz hem insiyatifsiz doguyoruz hem de dogumdan sonar insiyatifsiz bizden once olanlar tarafindan verilen degerler ile yetisiyoruz.

Genelde de bunlari sorgulamak yerine, ya Kabul ya da red mucadelesi veriyoruz.

Boylece bir birimiz ile gecinebilme yerine, bir birimiz ile birbirimize her turlu zarar verecek sekilde mucadele ediyoruz.

Iste sorun zaten tam da "bizi bir birimiz ile mucadele ettirenin ne oldugunu" algilama bilme ve sorgulama uzerine. bunu kabullenme buna teslim olma ya da bunu degistirme uzerine.

Kisaca "neden biribirimizle savastigimiz/biri birimize ustunluk/hakimiyet saglamak istedigimiz" uzerine
 

"ictenlik"

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
6,615
Tepkime puanı
504
Puanları
113
Evrensel-insan zihniyeti, insanoglu turu birinin, numenal yetisinin insanlasmasina ve evrensellesmesine yonelik, bir metodolojidir.

Kisaca insanoglu turunun bolunmez butun parcasi olan birine kendi kendini her turlu numenal yetisini sorgulayarak insanlastirma ve evrensellestirmedeki gosterdigi yol, yon ve yontemdir.

Burada gosterilen yol ve yontem; evrensel-insan zihniyetini kaleme alan yazarin dile getirdiklerinin "harfiyen" uygulanmasi degil; sadece bir kisiye boyle bir kapi oldugunun gosrterilmesi ve kisinin kendi her turlu numenal duzeyiyle, bu kapidan haberdar edilmesi ve eger bu kapidan girilecekse de, bunu kisinin kendi algi ve bilgisi temelinde yapmasidir.

Bu baslikta, evrensel-insan zihniyetini dusunce ve davranis olarak dile getiren, dogal zihniyetin; dusunce ve davranis olarak sinirlari disina cikan, insanogluna birey ve onun insanligi temelli dusunce ve davranis tarzini tanistiran, dogal dusuncenin her turlu ve her konudaki evrensel ayniliktaki yapilandirilmisliginin, insanoglu dogal zihniyeti ile nasil olusturuldugunu izah eden ve insanoglunun, zihniyet temelli insana ve insanliga bir birey olarak acilan, zihinsel ve numenal devriminin ne oldugunu, nasil olusturuldugunu dile getirecegim.

Konu ile ilgilenen arkadaslar, dile gelen dusunceler ile ilgili, algilanmayan kisim ile ilgili olarak, bir aciklama istiyebilirler, her turlu soru sorabilirler, katki yapabilirler ve konunun daha detayli sorgulanmasina yardimci olabilirler.

Ben, acmis oldugum bu koseyi, kendi konusu icinde ilerletecegim.

Simdiden bu kose ile ilgilenen yazar arkadaslara tesekkurler.

ben ilgileniyorum-teşekkürler-ben teşekkür ederim
yeniden hatırlatıyorum;

Evrensel-insan zihniyeti, insanoglu turu birinin, numenal yetisinin insanlasmasina ve evrensellesmesine yonelik, bir metodolojidir.

Kisaca insanoglu turunun bolunmez butun parcasi olan birine kendi kendini her turlu numenal yetisini sorgulayarak insanlastirma ve evrensellestirmedeki gosterdigi yol, yon ve yontemdir.

Burada gosterilen yol ve yontem; evrensel-insan zihniyetini kaleme alan yazarin dile getirdiklerinin "harfiyen" uygulanmasi degil; sadece bir kisiye boyle bir kapi oldugunun gosrterilmesi ve kisinin kendi her turlu numenal duzeyiyle, bu kapidan haberdar edilmesi ve eger bu kapidan girilecekse de, bunu kisinin kendi algi ve bilgisi temelinde yapmasidir.

Bu baslikta, evrensel-insan zihniyetini dusunce ve davranis olarak dile getiren, dogal zihniyetin; dusunce ve davranis olarak sinirlari disina cikan, insanogluna birey ve onun insanligi temelli dusunce ve davranis tarzini tanistiran, dogal dusuncenin her turlu ve her konudaki evrensel ayniliktaki yapilandirilmisliginin insanoglu dogal zihniyeti ile nasil olusturuldugunu izah eden ve insanoglunun, zihniyet temelli insana ve insanliga bir birey olarak acilan, zihinsel ve numenal devriminin ne oldugunu, nasil olusturuldugunu dile getirecegim.

Konu ile ilgilenen arkadaslar, dile gelen dusunceler ile ilgili, algilanmayan kisim ile ilgili olarak, bir aciklama istiyebilirler, her turlu soru sorabilirler, katki yapabilirler ve konunun daha detayli sorgulanmasina yardimci olabilirler.

Ben, acmis oldugum bu koseyi, kendi konusu icinde ilerletecegim.

Simdiden bu kose ile ilgilenen yazar arkadaslara tesekkurler.

----
"evrenselleşmesine yönelik"in altı çizildi
"metodolojidir" ifadesi tuhaf bulundu ve değişmeli midir diye sorgulandı-sorgulanıyor ve kavramsal yapı devam edecektir
"evrenselleştirmedeki" ifadesinin altı çizildi
ve "gösterdiği yol yöntem" ifadesi düşünüldü ve aracılık gibi bir tabir önerildi ya da iletim -oluşum -dönüştürüm
burada "gösterilen yol yöntem" yerine "denenen" (ifadesi önerildi önerildi
italik olarak altı çizilen bölüme çizgi rengi önerildi
"dusunce ve davranis olarak sinirlari disina cikan" ifadesi eğreti bulundu
devam etti-ediyor olacak

büyük iş -good job- yeniden tebrikler/teşekkürler ve selamlar sabahlar olsun...

---------- Mesajlar Birleştirildi at 18:17 ---------- ilk Atılan Mesaj Zamani at 18:03 ----------

Evrensel insan zihniyeti, insanoglu turunun biri olaninin birey bilinci ve bu bilincin evrensel (mekan) ve insansal (tur) butunlugu ile birlestirimidir.

Amaci, dogal zihniyet ve dogal egosunun bilinc ve farkindalik ile elimine edilmesi ve sifirlanan bu bilginin, insansal zihniyet olarak yeniden yesermesidir.

Evrensel-insan zihniyeti, epistemolojinin yapilandirmacilik bilgisini ve bu bilginin, olusturulmuslugunun cozuculugunu ortaya koyar.

Evrensel- insan zihniyetinde, insandisi bir yaraticiya, subje ile bezenmis bir objeye, teolojik/teleolojik olarak ihtiyac yoktur. Yani teoloji/teleoloji disidir. Ontolojik kesinlesmis bir tabani oneren bir ideoloji yoktur.

Kisaca, fenomenin arkasinda yer alan, insanoglu soyutlamasinin, numenin teorisini verir. Ayrim algisi yoktur, fakat her turlu farkin fark algisi vardir.. Fark konusunu ve algi ile taninmasini, saygi; olarak algilar.

Yaptirimi, yonlendirimi sadece kisinin kendi insiyatifindedir. Gozlemini ortaya koyar, o kadar.

Her turlu dogal zihniyet verisinden arindigindan, bu verilerden arinamayanlari ve onlarin kendileri icin kimlik ve kisilik degeri haline getirdikleri bu verileri, kisi adina saygi ile karsilarken; bu verilerin, insanoglunun zihniyette insanlasamamasinin onunde nasil bir engel oldugunu dusunce olarak dile getirir.

Her turlu dogal zihniyet verisinden arindigindan, ikiüçyüzbinkez çizildi
verileri aktarımlar ve açıklamalar önemli/değerli bulundu tekrar tekrar onore edildi ve değer gördü biçildi
ve tarihin bilmediği niceliklerle ilkelerle ve temellerle yüksek yürek -emek- çaba- değeri kazanması ve yolunun yönteminin aydınlanması emeğini nve çabanın karşı değer ve onur hak alması dileği ve dilekleriyle- umuduyla sevgiler ve saygılar dileriz

ve son paragraf foruma gelsin-bize

doğal zihniyet verisini piyasa verisi ;yığma veri ;resmi veri; sözde okuma bilgisi ve piyasadan satın alınanlar öğretilenler olarakta kodladık

sevgiyle-esen kalın arkadaşlar;

---------- Mesajlar Birleştirildi at 18:29 ---------- ilk Atılan Mesaj Zamani at 18:17 ----------

Evrensel insan zihniyeti, insanoglu turunun biri olaninin birey bilinci ve bu bilincin evrensel (mekan) ve insansal (tur) butunlugu ile birlestirimidir.
)



onaylandı alkışlandı göğe savruldu savrulacak

---------- Mesajlar Birleştirildi at 18:29 ---------- ilk Atılan Mesaj Zamani at 18:29 ----------

ifadeyi burdan yırtıp insanları göğüne atmak istedim

---------- Mesajlar Birleştirildi at 18:33 ---------- ilk Atılan Mesaj Zamani at 18:29 ----------

Evrensel-insan zihniyeti, asagidaki belirtilenleri ortaya koyar

Birincisi, insanogluna yansiyan ve insanoglunca kavramlastirilarak yansitilan her turlu, alginin ifadesi ve yansitilmasinin mimari epistemolojik olarak insanogludur ve henuz baska bir insanoglu disi tur ve guc alternatif olarak yoktur

Ikincisi, butun bu kavramla ozdeslesen, yansitilan; degerler, veriler, tabular, ideolojiler, inanclar, dil, felsefe ve bilim insanoglu yaptirilmisligidir.
.

evrensel birleşim ve evresel birleşimin yapılandırmışlığı olarak ortaya koyup ton yükseltilmeliydi

evrensel birleşimin insan üzerinden yapılandırması ise (evrensel ve insansal tür bütünlüğü birleştirimi zihni bilinci ya da benzeri öne süren paradigmanın insansal hali oysa ;
 
Son düzenleme:

Objectivity

Kahin
Onursal Üye
Katılım
23 Ara 2012
Mesajlar
4,763
Tepkime puanı
319
Puanları
83
@gerçeği arıyan adam

Evrensel'den bahsedince ne yapıyor diye, Twitter yazılarına bakmak istedim fakat bu duyuru ile karşılaştım. İnançsız olması mühim değil benim açımdan, dilerim mekanı cennet olur. Gerçekten üzgünüm, varsa hakkım helal olsun ve hepimizin başı sağolsun.


evrensel-insan Sever @evrenselinsan1
19 Oca

Evrensel-İnsan severlerin ve bizlerin başı sağ olsun.
İlgilenenlere duyurulur.

Evrensel-İnsan mucidi, Evrensel-İnsan Zihniyeti yaratıcısı, Bilişsel Felsefeyi ilk defa ortaya atan çağımızın çağdaş kişilerinden Evrensel-İnsan lakablı babamızı kaybettik. Ailesi olarak sizlere bunu bildirmeyi görev bildik.

 

meyelan

Filozof
Yeni Üye
Katılım
25 Ağu 2013
Mesajlar
785
Tepkime puanı
26
Puanları
28
Bende evrenseli ve hastalık seyrini bulmaya çalışıyordum,bilgilendirme için teşekkür ederim :((
 

Objectivity

Kahin
Onursal Üye
Katılım
23 Ara 2012
Mesajlar
4,763
Tepkime puanı
319
Puanları
83
Bende evrenseli ve hastalık seyrini bulmaya çalışıyordum,bilgilendirme için teşekkür ederim :((

Kendisi ile birkaç defa mail ile görüşmüştük, İngiltere'de kaldığı hastane odasının manzarasının güzel olduğunu fakat Kemoterapi ve tedavi sürecinin çok ağır geldiğini, dikkatini toplayamadığını, bu sebeple de yazı yazamadığını ifade etmişti.

Tedavinin iyi sonuçlanacağından umutluydu, 62 yaş çok yaşlı değilse de bu hastalık için maalesef ileri bir yaş sayılıyor. Tanrı'ya inanmamasına sebep olan ve gençliğinde yaşadığı olayı da kısaca özetleme sözü vermişti fakat kısmet olmadı. Farklı bir insandı ancak her şeyden önemlisi savunduklarına tutku ile bağlı ve bazı görüşleri insanlara saçma da gelse yolundan dönmemek de kararlıydı. Akılda kalacak bir insan, sonuçta kimsenin söylemediklerini dile getirmeye çalıştı. Anlaşılamadı belki; fakat her ne kadar dalga geçildiği hissine kapılsa da, insanların çoğu ona saygı duyuyordu. Umarım bu gerçeği bilerek ayrılmıştır aramızdan...Kendisini rahmet ile bir kez daha anıyor ve twitter hesabından yaptığı son paylaşımları ile ona veda ediyorum.

Hitler - Charlie Chaplin



John Lennon - Imagine

 
Son düzenleme:
Tüm sayfalar yüklendi.
Sidebar Kapat/Aç

Yeni Mesajlar

Üst