Tanrı'nın Varlığının ve Tekliğinin İspatı

bilgi bilen ile var

Üye
Kayıtlı Üye
Katılım
13 Tem 2020
Mesajlar
43
Tepkime puanı
1
Puanları
8
Konum
Çanakkale
Üniversite Bölümü
Sosyoloji
Allah'tan başka ilah olmadığına inanmak mı daha üstündür, Allah'tan başka ilah olmadığını bilmek mi? Allah'ın var olduğuna, tek olduğuna, en yüce ve en büyük olduğuna inanmak mı üstündür; Allah'ın var olduğunu, tek olduğunu, en yüce ve en büyük olduğunu bilmek mi? Allah'tan başka ilah olmadığını bilmek için bu ispatı geliştirdim. Ve şu an...
İçeriğin tamamını görüntülemek için lütfen giriş yapınız.
 
Son düzenleme:

ÜstünKişi

FSEditör
Yönetici
Katılım
21 Ocak 2018
Mesajlar
689
Tepkime puanı
74
Puanları
28
Allah'tan başka ilah olmadığına inanmak mı daha üstündür, Allah'tan başka ilah olmadığını bilmek mi? Allah'ın var olduğuna, tek olduğuna, en yüce ve en büyük olduğuna inanmak mı üstündür; Allah'ın var olduğunu, tek olduğunu, en yüce ve en büyük olduğunu bilmek mi? Allah'tan başka ilah...
İçeriğin tamamını görüntülemek için lütfen giriş yapınız.
 

xmatrix

Üye
Kayıtlı Üye
Katılım
19 Ocak 2017
Mesajlar
71
Tepkime puanı
7
Puanları
8
Koşma örneği olsun Bilen olsun aynı durum söz konusu.. Her ikisi de fail olmak için fail gücüne sahip olmalıdır.. Benim sorduğum esas soruyu atlıyorsunuz.. işte esas soru bu fail gücünün nedeni nedir , yani ilk neden.. Ereksellik kavramını Neden Tanrı^dan sonra başlatıyorsunuz.. Esas soru bu.. Bunun mantığı nedir.. İlk neden neden tanrıdır...
İçeriğin tamamını görüntülemek için lütfen giriş yapınız.
 

bilgi bilen ile var

Üye
Kayıtlı Üye
Katılım
13 Tem 2020
Mesajlar
43
Tepkime puanı
1
Puanları
8
Konum
Çanakkale
Üniversite Bölümü
Sosyoloji
öncelikle sizin bir ispatı kabul etmemeniz o ispatı ispat olmaktan çıkarmaz bunu bir belirteyim. ikinci olarak ispata yaptığınız itirazlar tutarsız bunu da ayrıca belirteyim.
 

bilgi bilen ile var

Üye
Kayıtlı Üye
Katılım
13 Tem 2020
Mesajlar
43
Tepkime puanı
1
Puanları
8
Konum
Çanakkale
Üniversite Bölümü
Sosyoloji
Tanrı Muktedir'dir, zaten Vareden, var etmeye muktedir olandır. Gökleri çevreleyen, evreni ve ötesini çevreyen bir tahtın üstünde sonsuz büyüklüğe sahip olanın iktidar sahibi olmaması, gücü olmaması mümkün mü?
 

xmatrix

Üye
Kayıtlı Üye
Katılım
19 Ocak 2017
Mesajlar
71
Tepkime puanı
7
Puanları
8
Sayın hojam.. Öncelikle beni yanlış anladığınızı düşünüyorum.. Ben ispata itiraz eden taraf değilim.. Daha önce bu şekilde itiraz edilenleri dile getiriyorum..

Ayrıca direk tutarsız demektense neden tutarsız olduğunu açıklarsanız oradan konuşmaya devam edebiliriz..

Ayrıca ben Tanrı'ya güçsüz demiyorum.. Ama nedensellik kanunu Tanrı'ya gelince...
İçeriğin tamamını görüntülemek için lütfen giriş yapınız.
 

bilgi bilen ile var

Üye
Kayıtlı Üye
Katılım
13 Tem 2020
Mesajlar
43
Tepkime puanı
1
Puanları
8
Konum
Çanakkale
Üniversite Bölümü
Sosyoloji
Bilen, bilgiyi bilme fiili ile sürekli var eder. Sadece Vareden sürekli var eder. Bilen Vareden'dir. Bilen ve Vareden her şeyin Bileni ve Vareden'idir. Çünkü herhangi bir şeyin kendiliğinden var olduğunu iddia etmek Vareden'in o şeyi var edemediğini dolayısıyla Vareden'in Vareden olmadığını idda etmektir ki bu iddia tutarsızdır. Her şeyin...
İçeriğin tamamını görüntülemek için lütfen giriş yapınız.
 

bilgi bilen ile var

Üye
Kayıtlı Üye
Katılım
13 Tem 2020
Mesajlar
43
Tepkime puanı
1
Puanları
8
Konum
Çanakkale
Üniversite Bölümü
Sosyoloji
"Ayrıca ben Tanrı'ya güçsüz demiyorum.. Ama nedensellik kanunu Tanrı'ya gelince bitmesi gerekiyor.. Yoksa ilk neden sorusu sonsuza gidecektir.. Buda mantısız.."
ne demek istediğiniz anlaşılmıyor ama Varedenin evreni var etmeyi dilemesinin evrenin var edilmesinde ilk neden olduğu açık.
 

bilgi bilen ile var

Üye
Kayıtlı Üye
Katılım
13 Tem 2020
Mesajlar
43
Tepkime puanı
1
Puanları
8
Konum
Çanakkale
Üniversite Bölümü
Sosyoloji
İtirazdan bahsederken sizin açıklama istemenizi kastetmemiştim. Size gerekli açıklamayı yaptım zaten ama işi yokuşa sürdünüz. Bilgi mi önce gelir Bilen mi sorusunun cevabı açık: Bilgi, sürekli olarak, Bilen'in bilmesiyle var edilir.
 
Son düzenleme:

bilgi bilen ile var

Üye
Kayıtlı Üye
Katılım
13 Tem 2020
Mesajlar
43
Tepkime puanı
1
Puanları
8
Konum
Çanakkale
Üniversite Bölümü
Sosyoloji
bilmek, inanmaktan üstündür. doğru hüküm yok diyebilecek kadar mantığa uzak birinden bunu anlamasını beklemek ne denli doğru bilmiyorum ama yine de belirteyim.
 

ÜstünKişi

FSEditör
Yönetici
Katılım
21 Ocak 2018
Mesajlar
689
Tepkime puanı
74
Puanları
28
bilmek, inanmaktan üstündür. doğru hüküm yok diyebilecek kadar mantığa uzak birinden bunu anlamasını beklemek ne denli doğru bilmiyorum ama yine de belirteyim.
Bu denli sabit fikirlilikle nasıl kendinize filozof diyorsunuz gerçekten anlayamıyorum. On farklı şekilde açıklamama...
İçeriğin tamamını görüntülemek için lütfen giriş yapınız.
 

bilgi bilen ile var

Üye
Kayıtlı Üye
Katılım
13 Tem 2020
Mesajlar
43
Tepkime puanı
1
Puanları
8
Konum
Çanakkale
Üniversite Bölümü
Sosyoloji
Öncelikle; doğru hükmün varlığı konusunda herhangi bir şüphem yok. Doğru hükmün var olmaması imkansız. Çünkü ''Doğru hüküm yoktur.'' İddiası tutarsız bir iddia.
İkinci olarak; bilgiyi sürekli var eden elbette bilgisel olarak her şeyi kapsar çünkü Bilen'dir. İspat boyunca Bilen'i "Bilen" olarak yazdım "bilen" olarak değil. Yani başından beri...
İçeriğin tamamını görüntülemek için lütfen giriş yapınız.
 
Son düzenleme:

fikir_hammalı

Üye
Kayıtlı Üye
Katılım
19 Ağu 2019
Mesajlar
36
Tepkime puanı
15
Puanları
8
@bilgi bilen ile var
bu sizin tanrinizin yaratmasi "hicten" yaratmadir anladigim kadariyla..
peki tanrinizin hiclikle iliskisinin mahiyeti nedir?
-hiclikten yarattigi icin hiclikle ilintilimidir?
-hiclige "tanrinin yaratmadigi" mi dememiz gerekir?
-hiclik varligi mutlak olan tarafindan kapsanamayacagi icin tanrinin disindamidir?
 

ls2

Tanınmış üye
Onursal Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
3,042
Tepkime puanı
118
Puanları
63
Uzun zamandır forumda böyle tartışma olmamıştı güsel olmuş:)

Doğru hüküm olsa bile bu içinde bulunduğumuz cosmosa ve zamana göredir. bu cosmos yok olduğunda ve bambaşka bir cosmos doğduğunda hükümlerin geçersiz kalma ihtimali vardır. doğru hükümden mutlak tanrıya elbet sıçrama yapılabilir ancak bakın sıçrama diyorum, doğru hüküm ile...
İçeriğin tamamını görüntülemek için lütfen giriş yapınız.
 

M3CSL

Aktif üye
Kayıtlı Üye
Katılım
30 Ağu 2016
Mesajlar
257
Tepkime puanı
25
Puanları
28
Düşüncelerim için ölmeyi göze alamam çünkü yanılıyor olabilirim. B Russell.
 

bilgi bilen ile var

Üye
Kayıtlı Üye
Katılım
13 Tem 2020
Mesajlar
43
Tepkime puanı
1
Puanları
8
Konum
Çanakkale
Üniversite Bölümü
Sosyoloji
''Doğru hüküm vardır.'' Hükmünün kendisi doğru hükümdür; bu hüküm evrene ve zamana göre değişmez.
 

ls2

Tanınmış üye
Onursal Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
3,042
Tepkime puanı
118
Puanları
63
''Doğru hüküm vardır.'' Hükmünün kendisi doğru hükümdür; bu hüküm evrene ve zamana göre değişmez.
Ölümsüz ve değişmez bir yasa var diyorsunuz yani. (islam inancında Allahın beka sıfatı)

bu düşüncenize kanıtınız belirli bir tarihte arap yarım adasında yaşamış bir insanın...
İçeriğin tamamını görüntülemek için lütfen giriş yapınız.
 

bilgi bilen ile var

Üye
Kayıtlı Üye
Katılım
13 Tem 2020
Mesajlar
43
Tepkime puanı
1
Puanları
8
Konum
Çanakkale
Üniversite Bölümü
Sosyoloji
"doğru hüküm yoktur." iddiasının herhangi bir an doğru hüküm olması imkansızdır. yani; doğru hüküm her zaman vardır.