- Konbuyu başlatan
- Yöneticiler
- #41
- Katılım
- 7 Ara 2013
- Mesajlar
- 6,615
- Tepkime puanı
- 504
- Puanları
- 113
Hiç Hiçlik Hiççilik Kavramına Dair Fikirlerim 3- (Yukarıdaki Mesajın anlaşılır düzenlenmesi yorumlanması ve genişletmesi)Hiç Hiçlik Hiççilik Kavramına Dair Fikirlerim 2-
S: (Çocuk) Anne/Baba ben nasıl oldum?
C: (Anne/Baba) Leylekler getirdi oğlum/kızım. Annenin karnında oluştun oğlum/kızım
S: (Soran) Biz nasıl neden varız, varoluş/varolma nedir?
C: (Din) Yaa!! Başlangıçta Tanrı diye bir şey vardı/varmış kesin o yapmıştır (Öyle deyolar.)
C. (Bilim) Yaa!! Hiç diye bir süperpoziyon da patlama oluştu. Orasını bilmiyoruz/karıştırma (kabul et/itaat et!)
(Biat et!)
Bu iki cevapta leylekler getirdiye eşit. Aynı. Tıpatıp
S: (Çocuk) Peki annemin karnına nasıl girdim?
C: Annenin karnına tanrı koydu, o orda oluşuyor, zamanı gelince öğrenirsin bla bla bla...
-
Hiç kavramı; dinsel belirsizlik ve dinsel "yok" (yoktan varolma/zuhur) kavramı ile; (tanrının yoktan var yaratması ile) varoluşun açıklanmamasının bilim tarafından "Yok" yerine "Hiç" kavramı koyarak ve kullanılarak sürdürülmesinden ibarettir.
Daha gelişmiş/kompleks bir açıklama ne yazık ki değil
'Dinsel yok' ne kadar zırva, zorba ve dogma ise 'bilimsel hiç' aynı eşit oranda zırva, zorba ve dogma. Saçma.
Yokluktan var oluşturan, Tanrıya geçit veren, açıklama ile Hiçlikten bir patlama ile ilk madde/durum ya da ilk hareketten var oluşturan önerme ile varlık açıklamaya girişme arasında hiç bir teorik/pratik fark yoktur.
Bilim denen bu anlamda din kadar zorba tutarsız, çaresiz, bilgisiz ve karanlıktadır.
Bilim elitleri otorite mahkumları/memurları... Pek nadir suya sabuna dokunurlar... Bir imamın maaş alması yan gelip yatması gibi pozisyonlar da çalışırlar. Halkı kandıracak açıklamalar üretirler. Genel olarak insanları her zaman bir şey aradıklarına ve yakında bir şey bulacaklarına inandırmalıdırlar. Tüm sorumluluk budur. Bunun için yetki makam ve para alırlar. Yani bilgiyi siz dert etmeyin biz peşindeyiz siz düşünmeyin biz sizin yerinize yaparız buluruz. Bu ABD nin sen uçak fabrikanı kapat ben sana uçak veririm demesi gibi
Tanrı demek ;ilk özne, ilk tekillik (varlığı teke/ilke indirgeme) ile varlığın açıklanmasıdır. Özne cinsinden tekillik ve salt.
Hiç demek ve tek evrenli büyük patlama demek ise yine aynıdır. İlk neden, ilk hareket, ilk durum ile varlığın özne dışı ilk (madde/nesne, diğer tekillik) cinsinden (indirgenerek) açıklanmaya çalışılmasıdır.
Her ikisi de ilk hareket, ilk neden ve başlamaya gebedir. Bunun birinde neden özne olur birinde nesne/durum/hal olur.
Başlangıcın ilk öznesi bulunmuştur.. Tanrı.. Ne büyük buluş... Herşeyi bulduk ve çözdük.
Olmadı mı?
Başlangıcın ilk durumu/hali bulunmuştur.. Süper hiçlik.. Ne büyük buluş... Herşeyi bulduk ve çözdük.
Başlangıcın saltı (ilk nedeni) özne olmadıysa ve değildiyse; bu sefer de ilk nesne/durum cinsinden bulunmuştur. Hiçlik. Madde.
Bu iki yalanın ve safsatanın çatışması/kavgası ile kitleler güzelce uyutulur ve gerçekten uzak tutulur. Arada üçüncüler, nadiren doğruyu/gerçeği arayan ya da söyleyen çıkarsa da her ikisinin temsilcileri tarafından rahatça susturulur.
İkisi de aynı yanılgıyı üretir ve besler. Varlık oluştu ve gelişti. Sonradan gelişti. Tüm bu işler oluşlar başladı ve sonradan oldu. Zaman içinde oldu. Başlangıçta yoktuk ve bir gün yok olabiliriz.
Aynı yalanın Nazi propagandası gibi beslenmesi. Gustave Le Bon'un İddia dediği şey...
Din ve bilimin her ikisinin de kabul ettiği başlangıçtır.. İlk neden ararlar ve öne sürerler.
Hiç; Yok version 2.0 demektir
Bilim; Din versiyon 2.0 demektir.
Bilim; Evren/Madde Tanrı 2.0 demektir.
Yersen..
Tek başına; Parmenides'in "On Natura" şiiri eğer doğru ve açık iyi yorumlanırsa tüm bilim gücünden, safsatasından üstündür.
Felsefe üzerine (ontoloji bilgisi anlamında) yazılmış diğer herşeyden kesinkes sağlamdır.
Bilimde ontolojiye ve felsefeye gerçek bir temas anlamında kuantum kuramı dışında bir gelişme yok gibidir
Varlık basittir
Çözümlenmesi
"Hiçbir şey yoktan var ve vardan yok olamaz." Bunu eski doğa filozofları dahil yaklaşık bugünü bilimi ve çoğumuz kabul ediyoruz
Hiçbir şey yoktan var ve vardan yok olamaz o halde bir şeyler hep varolmalıdır
Hiçbir şey yoktan var ve vardan yok olamaz o halde Tanrı hep varolmalıdır
Hiçbir şey yoktan var ve vardan yok olamaz o halde hiçlik vardan önce varolmalıdır
Hangisi daha mantıklı bilmiyorum ilk cümle güzel duruyor
Hiçbir şey yoktan var ve vardan yok olamaz o halde çok şeyler her zaman var mıydı?
Hiçbir şey yoktan var ve vardan yok olamaz o halde tüm herşey başlamaksızın ezeli biçimde hep var mıydı?
Tamam bir şeyler hep varolmalıysa (hep vardıysa) nasıl bir başlangıçtan sözedeceksin ?(yaratım ve oluşma farketmez)
Tamam bir şeyler hep varolmalıysa (Tanrı kabulüne uyanlara söylenen gibi yani Tanrının Tanrısı kimdir denir ya da tanrı kendinden hep varolabiliyorsa bir şeyler kendinden hep varolabilir dendiğindeki gibi) ve varolabiliyorsa herşey hep ve her zaman varolabilir
Bir şey/bir şeyler her zaman varsa bir başlangıç yoktur.
(Bir şeyler her zaman var/vardı demek) Bu başlangıçtan beri var demek değildir başlangıç yok demektir.
Bir şey/bir şeyler her zaman varsa (tanrı ya da hiç ya da ilk madde farketmez) bir başlangıç yoktur.
"Tamam bir şeyler hep varolmalıysa başlangıç yok demektir." Bu bizi başlangıç olmadığına götürecek. Diğerlerinin gözünün önündekini görmediğine. (onun nedeni daha karmaşık.)
(Bunu tartışamazsın. Bunu bilim ve din elitiyle tartışamaycaksın. Bunu anladıysan anla. Onun nedenleri daha karmaşık)
Anlamanyanlar İçin çok KOlaylaştırılmış Ontoloji Çatışkısı
İlk ön durum sorgusu;
Hiçbir-şey yoktan var ve vardan yok olamaz, o halde bir-şeyler hep -her zaman- varolmalıdır.
Hiçbir-şey yoktan var ve vardan yok olamaz, o halde bir-şeyler (ilk özne kapsamında tanrı, ilk madde, ilk durum ilk alan -önceki durum ve yer kapsamında hiç vb) her zaman -ondan önce- varolmalıdır
Hiç-bir-şey yoktan var ve vardan yok olamaz, o halde bir-şey, bir-şeyler ya da çok-şeyler her zaman varolmalıdır.
Hiçbirşey yoktan var ve vardan yok olamaz o halde bir şey, bir şeyler ya da çok şeyler ya da tüm şeyler (tüm her şey/ler) (olduğu gibi) her zaman varolmalıdır
Bir şeyler baştan beri varolabiliyorsa çok şeyler baştan beri varolabilir
Bir ya da çok şeyler baştan beri varolabiliyorsa, tüm şeyler (tüm herşey/ler) baştan beri varolabilir .
Bir şeyler hep varolmalıysa (hep vardıysa) nasıl bir başlangıçtan sözedeceksin? (yaratım ve oluşma farketmez)
Bir şey/bir şeyler her zaman varsa bir başlangıç yoktur.
Bir şey/bir şeyler ya da çok-şey ya da tüm-herşey her zaman varsa bir başlangıç yoktur.
Bir şeyler her zaman varolmalıdır o halde bu bir şeylerin varolması başlangıçtan öncedir ve o halde başlangıçtan önce bir şeyler vardır
Başlangıçtan önce bir şeyler varsa başlangıç çelişik
Başlangıçtan önce bir şeyler varsa başlangıç, sabit değil, başlangıç değildir
Hiçbir-şey yoktan var ve vardan yok olamaz o halde bir başlangıç varsa bile başlangıçtan önce bir şeyler hep -her zaman- varolmalıdır.
Başlangıçtan önce bir şey varsa başlangıç yoktur ya da başlangıçtan öncekinin başlaması öbür başlangıçtan öncedir o başlamışsa başlangıcın kendi çelişkilidir. Başlangıcı nkendi çelişikse başlangıç nedir var mı?
Hiçbir-şey yoktan var ve vardan yok olamaz o halde bir başlangıç, oluş varsa bile başlangıçtan, oluştan önce bir şeyler hep -her zaman- varolmalıdır. O halde başlangıç başlangıç ve oluş oluş değildir
Bir başlangıç yoksa hiç bir şey oluşmamıştır.
Varolmamıştır çünkü yok değildi.
Bir-şeyler her zaman varolmalıysa ilk-şeyler olamaz bu varlık (ilkler) çoğaldı demek olacak
Çoğalırsa/artarsa ve bölünürse zaman içinde azalır ve azalabilir deme çatışkısına düşeriz o halde varlık artmadı, artmamış olması gerekir
Artarsa azalır.
Çoğalarak ve bölünerek artan ve azalan varlık? Temel ilkeler
Hiç-bir-şey ya da her-şey yoktan var ve vardan yok olamaz o halde her şey vardı
Bir kere herşey hiçşeyden "hep ve her" (şey) olamaz. hiç adı üstünde hiçtir her adı üstünde herdir. Hiç hep olduysa bu sonsuz ve ya da tekrar hiç olur bu daim olur. o zaman hiçler herlere ve herler hiçlere dönüşüyor deriz.
yani
"hiç-bir-şey" değil "her-bir-şey" hiçten ve yoktan var ve yok ya da her olamaz.
Bir kere hiç her olamaz yok var olamaz
Hiçbirşey hiçten her ye da hep ve hep ve herden hiç olamaz o halde herşey hepti
Her-bir-şey hiç-bir-şeyden türeyemez o halde her-şey her-şeyden türememiş ama türememiştir. Türemeksizin var.
Eğer hiçbirşeyden bir herbirşey olsaydı yoktan var da olurdu.
Eğer hiç şey her şeye diyalektik olarak dönüşüyorsa bu dönüşüm sonsuz ama mantıksız
....
Hepleşmemiştir ve herleşmemiştir çünkü hiç değildi ve varlaşmamıştır çünkü yok değildi
Yoktan vara gelmemiş çünkü önce yokta değildi ve herleşmemiş hiçten here gelmemiş çünkü önce hiçte değildi
Ya hiç şey ya da her şey ;ya hiç yer ya da hep yer baştan beri varolmalıdır ve baştan beri bir şeyler ve yerler (hiç şey her şey ve hiç yer her yer fareketmez) varolmalıysa baş ve baştan beri diye bir şey yoktur, geçersiz ve çelişiktir
Varlaşmamış çünkü yoklaşık değil herleşmemiş çünkü hiçleşik değil. Ollaşmadı çünkü olmayışta ve olmayışık değildi.
Olmadı çünkü olmamış/ham/tohum/tane ya da filiz de olma bekler değildi
Oluk olarak oluk ve oluşuk olan/duran hazır oluk ve oluşuktu
Oluşuk varlık hep ve zamansız
Baştan beri kavramsal olarak başı ve baştan beriyi tanımlayamaz
Soru
a - Başlangıçtan önce bir şey vardı-yoktu
b - Başlangıç vardı-yoktu
cevap sorgu yukarısı
Bitti.
"içtenlik"
Son düzenleme: