Alevilik hakkında İsmet Özel'in düşünceleri

Konu İstatistikleri

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde Genel Tartışma Alanı kategorisinde seyduna tarafından oluşturulan Alevilik hakkında İsmet Özel'in düşünceleri başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 13,428 kez görüntülenmiş, 82 yorum ve 0 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı Genel Tartışma Alanı
Konu Başlığı Alevilik hakkında İsmet Özel'in düşünceleri
Konbuyu başlatan seyduna
Başlangıç tarihi
Cevaplar

Görüntüleme
İlk mesaj tepki puanı
Son Mesaj Yazan evrensel-insan
E

evrensel-insan

Ziyaretçi
Evrensel etik değerler, insan hak ve özgürlükleridir ve evrensel hukukun temelidir.(ya da olmalıdır) "Yok" demek anlamsızdır..Bunu ister bireysel farkındalığınızla, ister toplumsal algınızla idrak eder/ettirilir ve hayata geçirirsiniz..Bireysel farkındalık, nötr kalacağım diye insan-insanlıkdışılığı meşru kılmak - en azından umursamamk-olmamalı."İnancım böyle gerektiriyor" diye çocuğunu kurban etmeye kalkan bireye duyarsız mı kalacağız inancını yaşamakta özgürdür diye?

Bilindigi gibi, hak ve ozgurlukleri ben yazimda bireysel bilincin bir dusunce ve davranisi olarak dile getiriyorum. Algi olarak eger hak ve ozgurlukleri etik bunyesinde dile getirirsek bu politikanin bunyesinde olur ve ayrica hak ve ozgurluklerin bugun bilinen evrensel bir, evrensel onay almis tanim, anlam ve icerigi yoktur. Ayrica bu kavramlar emperyalist zihniyetin her turlu cikarci amacina yonelik alet ettigi ve "demokrasi" adi altinda baska ulkelerin ic islerine karisarak onlari yonetim ve yonlendirim altina almak icin kullandigi ve buna yonelik her turlu insanlkikdisi saldiriyi mubah ve mesru kildigi kavramlardir.

Iste bu temelde beb hak ve ozgurlukleri evrensel ve etik degil; insanoglunun numenal insanlasmasi yolundaki bir numenal yeti degeri olarak degerlendiriyorum.

Ayrica etigin evrensel olan hic bir kavraminin evrensel onay almis etik bir degerinin tanim, anlam ve icerigi yoktur. Iste bu nedenden bir yerde farkli hak ve ozgurluklerin de taninmasi, saygi ile karsilanmasi, insan haklari ve hukuk guvencesinde sivil kurum ve kuruluslarla guvence altina alinmasi, taninma ve temsil hakki verilmesi gerekir.

Ben evrensel-insan zihniyeti basliginda evrensel insan zihniyeti ile birey farkini aciklamistim. Konu birey yasam ve iliskisi oldugu temelde bir birey icin hak ve ozgurluk temelinin notrlugu olmaz. Bu sadece oznesiz ve vucutsuz olan evrensel-insan zihniyetinin birey bilinci eliyle uygulanmasi, savunulmasi ve korunmasi anlamina gelir. Hem bireyin kendi hak ve ozgurlugu bazinda hem de baska bireylerin hak ve ozgurlugune destek temelli birey toplumsalligi bazinda. Cunku bireyin yasamindaki kendi yasam ve iliskisini toplum icinde kendi adina ve kendi bilinc ve iradesi ile yasayabilmesi onun hak ve ozgurluklerinin yasamina yansitmasi temelindedir.

Senin yukaridaki sekilde konuyu getirisin bireyciliktir ve onun bananeciligi, ya da sadece kendi hak ve ozgurlukleri acisindan bencilligidir. Iste bu temelde de birey bilinci ve onun tursel duzeyinin algi ve farkindaligi farki cok iyi algilanmalidir.

Bu aciklamalarin algilanmasi ve farklarinin bilincine varilmasi bireyin birey bilinci almasinda ve bunu turu duzeyine cikarilmasinda cok onemlidir. Aksi dogal zihniyetin bireyci akilciliginin ya pasifligi ya da aktifligi temelli cikar ve ayrimciligidir.

Oyuzden bu aciklamak yeteri kadar algilanamazsa, bildirilsinki verildigi gibi algilansin. Bunun icin de bu algi algilanana kadar ne kadar aciklama ve netlik kazandiran izah ve detay gerekirse bikmadan usanmadan vermek bir birey bilinci sahibi olarak benim evrensel insanlik gorevimdir.

Ama umuyorum ki, yukaridaki mesajda dile gelenlerin bu aciklama ile nerewde ve nasil vuku bulacagi ve nasil onlenecegi algilanmistir.
 

glsezinrs

Kahin
Yeni Üye
Katılım
12 Ara 2010
Mesajlar
1,358
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
62
Ama umuyorum ki, yukaridaki mesajda dile gelenlerin bu aciklama ile nerewde ve nasil vuku bulacagi ve nasil onlenecegi algilanmistir.

Anladım.Kendinize özgü " kavramlaştırma/kavram içeriği" kullanıyor olmanız bazen dikkatimden kaçıyor..Daha doğrusu, evrensel-insan, bunun yerine hangi kavramlaştırmayı kullanıyordu?Bunu nasıl ifade ediyordu?sorularını cevaplayıp, -bunun için iletileri yeni baştan okuyup- yanıtlarsam sorun kalmıyor.Niye bizi böyle yoruyorsunuz acep? Bundan böyle neb ed elyöb rib mıtalna mığacanalluk, zinirebah nuslo !:)
 
E

evrensel-insan

Ziyaretçi
Anladım.Kendinize özgü " kavramlaştırma/kavram içeriği" kullanıyor olmanız bazen dikkatimden kaçıyor..Daha doğrusu, evrensel-insan, bunun yerine hangi kavramlaştırmayı kullanıyordu?Bunu nasıl ifade ediyordu?sorularını cevaplayıp, -bunun için iletileri yeni baştan okuyup- yanıtlarsam sorun kalmıyor.Niye bizi böyle yoruyorsunuz acep? Bundan böyle neb ed elyöb rib mıtalna mığacanalluk, zinirebah nuslo !:)

Cunku onemli olan kavramin aklin karsitligi sinirliligindaki olumlu/olumsuz ifadesi ve ifadeler arasini dogruluk/yanlislik tartismasi degil; kavramin ne oldugu ve o kavramin verilen anlam ve icerikteki algisinin algilanmasi ve kavramin herhalukarde ifadeye tasinmadan once beyinlerde bilince ve farkindaliga cikmasidir.

Boylece kavram sabitligi ve sahipligi temelindeki tartisma yerine, beynin insanoglu olarak numenal insan ve insanligi adina o kavrami kullanim ve paylasimi gerektiginde de eliminesidir.

En azindan ben turkce kullaniyorum, senin son cumlen zannedersem turkce degil. :)

Eger aciklarsan algilama olanagim dogar.
 
Tüm sayfalar yüklendi.
Sidebar Kapat/Aç

Yeni Mesajlar

Üst