- Konbuyu başlatan
- #1
- Katılım
- 13 Tem 2020
- Mesajlar
- 45
- Tepkime puanı
- 1
- Puanları
- 8
- Konum
- Çanakkale
- Üniversite Bölümü
- Sosyoloji
1.) Doğru hüküm vardır.
2.) Bilgi, doğru hükümdür.
3.) Bilgi, Bilen'e muhtaçtır.
4.) Bilen vardır.
5.) Bilgi, Bilen'in bilmesiyle var edilir: Bilen, bilgiyi var edendir. Bilgi, Bilen tarafından sürekli var edildiğine göre; Bilen, Vareden'dir.
6.) Bilen ve Vareden, her şeyin Bilen'i ve Vareden'idir.
7.) Sadece bilgisi her şeyi çevreleyen, her şeyin Bilen'i ve Vareden'idir.
8.) Bilgisi her şeyi çevreleyenin bilgisi, gökleri ve yeri de çevreler.
9.) Bilgi; Bilen'in tahtıdır.
10.) Tahtı, gökleri ve yeri çevreleyen -şüphesiz- En yüce'dir, En büyük'tür, Tek'tir.
11.) Bilen ve Vareden; En yüce'dir, En büyük'tür, Tek'tir.
12.) En büyük, En yüce ve Tek olan -şüphesiz- Tek Tanrı'dır.
Meditasyonlar adlı eserinde kusursuz bir Tanrı'nın varlığının ispatını kusursuzluk fikrinin varlığına dayandıran Descartes'ın ispatı, incelenmesi gereken bir ispattır. Ancak bu ispatta Descartes'tan farklı bir yöntem izlenip Tanrı'nın hem varlığı, hem yüceliği, hem büyüklüğü, hem de tekliği bilginin kendisinden hareket edilerek ispatlanmıştır ve bu ispatta mantıktan ve Türkçesi Okunan demek olan Kur'an'dan yararlanılmıştır.
2.) Bilgi, doğru hükümdür.
3.) Bilgi, Bilen'e muhtaçtır.
4.) Bilen vardır.
5.) Bilgi, Bilen'in bilmesiyle var edilir: Bilen, bilgiyi var edendir. Bilgi, Bilen tarafından sürekli var edildiğine göre; Bilen, Vareden'dir.
6.) Bilen ve Vareden, her şeyin Bilen'i ve Vareden'idir.
7.) Sadece bilgisi her şeyi çevreleyen, her şeyin Bilen'i ve Vareden'idir.
8.) Bilgisi her şeyi çevreleyenin bilgisi, gökleri ve yeri de çevreler.
9.) Bilgi; Bilen'in tahtıdır.
10.) Tahtı, gökleri ve yeri çevreleyen -şüphesiz- En yüce'dir, En büyük'tür, Tek'tir.
11.) Bilen ve Vareden; En yüce'dir, En büyük'tür, Tek'tir.
12.) En büyük, En yüce ve Tek olan -şüphesiz- Tek Tanrı'dır.
Meditasyonlar adlı eserinde kusursuz bir Tanrı'nın varlığının ispatını kusursuzluk fikrinin varlığına dayandıran Descartes'ın ispatı, incelenmesi gereken bir ispattır. Ancak bu ispatta Descartes'tan farklı bir yöntem izlenip Tanrı'nın hem varlığı, hem yüceliği, hem büyüklüğü, hem de tekliği bilginin kendisinden hareket edilerek ispatlanmıştır ve bu ispatta mantıktan ve Türkçesi Okunan demek olan Kur'an'dan yararlanılmıştır.
Son düzenleme: