- Konbuyu başlatan
- #1
- Katılım
- 1 Kas 2012
- Mesajlar
- 3,434
- Tepkime puanı
- 1
- Puanları
- 0
- Yaş
- 68
Turkce de, -li eki (ve her turlu ses uyumu versiyonlari) ve de -ci eki (her turlu ses uyumu versiyonlari) bir ismin sonuna eklenerek onu sifat yapar.
-li eki isme "ona sahip, onlu, osu var" anlam ve icerigini verirken;
-ci eki isme "o senin profesyonel/amator, isin/meslegin onun dusunce ve davranis mucadelesini ver" anlam ve icerigini verir. Bu anlamda insanoglunun aklinin yarattigi ve kendini inandirdigi din degerini -li ve -ci eki farkiyla inceleyelim.
Dini olmak ve bunu kendine kisilik kimlik degeri yapmak ile; dinci olmak ve bunu dusunce ve davranis olarak savunmak baska dinlere karsi cikmak ve herkesi kendi dinine cekme mucadelesi vermektir.
Dini olan bir kisi dindardir ve inandigi dinin sartlarini kendine gore uygular.
Dinini, her turlu propaganda eden ve kendi dinini digger dinlere gore ustun ve hakim goren ve kisileri kendi dinine cekme mucadelesi verendir.
Iste bu temelde, dinli olmak; bir kisinin kisilik ve kimlik degeri olarak onun hak ve ozgurlugudur.
Ama, dinci olmak ise; tam da bu hak ve ozgurluklere mudahele etmek, kendi , dinini one cikarmak, dininin savasini vermek, misyonunu uslenmek ve hatta baska dinlere ve de varsa mezheplere karsi cikmak ve onlari yerine gore asagilamak ve onlarla savasmaktir.
Iste, burada insanligin sorunu -ci eki sahipleridir. Cunku onlarin dusunce ve davranis olarak verdikleri savas; baskalarinin insan haklarina ve de hak ve ozgurluklerine mudahele etmek ve hatta zorlamak, baski kurmak ve evrensel hukuka gore de rahatsiz etmek, zarar vermek, sorun cikarmak ve bireyin ozgur alanina girmektir ve cogu ulke ve toplumda suctur.
Burada hak ve ozgurlukler acisindan, dini olmayanin ve kendini boyle lanse edenin de dinsizlik hak ve ozgurlugudur; digerinde de dinsizlik bir mucadele, dusunce ve davranis savunusu, bu savunu disinda kalanlari kabullenememe v.s. temelli hak ve ozgurluklere mudaheledir.
Din istismari ise, din tarafindan kutsal sayilan her bir degerin, istismar eden tarafindan kendi kisisel ya da politik cikarina alet edilmesidir.
Yani kisi bu istismardan oyle ya da boyle bir menfaat sagliyacagi dusuncesindedir.
Burada dini istismarin temelinde, din kutsal ve duygusal somurusu yatmaktadir.
Aslinda neyin din istismari ve somurusu oldugu ve neyin olmadigi da din temelindeki yapilandan ve sunulan dusunce ve davranistan algilanir.
Dini inanc disina tasimak ya da dindarin dini uygulamalarini hedef almak ya da dindari dinin degerleri ile kendi menfaatine kullanmak ve dindardan her turlu cikar saglama Adina, dini degerleri ona karsi koz kendine karsi cikar olarak kullanmak din istismaridir.
-li eki isme "ona sahip, onlu, osu var" anlam ve icerigini verirken;
-ci eki isme "o senin profesyonel/amator, isin/meslegin onun dusunce ve davranis mucadelesini ver" anlam ve icerigini verir. Bu anlamda insanoglunun aklinin yarattigi ve kendini inandirdigi din degerini -li ve -ci eki farkiyla inceleyelim.
Dini olmak ve bunu kendine kisilik kimlik degeri yapmak ile; dinci olmak ve bunu dusunce ve davranis olarak savunmak baska dinlere karsi cikmak ve herkesi kendi dinine cekme mucadelesi vermektir.
Dini olan bir kisi dindardir ve inandigi dinin sartlarini kendine gore uygular.
Dinini, her turlu propaganda eden ve kendi dinini digger dinlere gore ustun ve hakim goren ve kisileri kendi dinine cekme mucadelesi verendir.
Iste bu temelde, dinli olmak; bir kisinin kisilik ve kimlik degeri olarak onun hak ve ozgurlugudur.
Ama, dinci olmak ise; tam da bu hak ve ozgurluklere mudahele etmek, kendi , dinini one cikarmak, dininin savasini vermek, misyonunu uslenmek ve hatta baska dinlere ve de varsa mezheplere karsi cikmak ve onlari yerine gore asagilamak ve onlarla savasmaktir.
Iste, burada insanligin sorunu -ci eki sahipleridir. Cunku onlarin dusunce ve davranis olarak verdikleri savas; baskalarinin insan haklarina ve de hak ve ozgurluklerine mudahele etmek ve hatta zorlamak, baski kurmak ve evrensel hukuka gore de rahatsiz etmek, zarar vermek, sorun cikarmak ve bireyin ozgur alanina girmektir ve cogu ulke ve toplumda suctur.
Burada hak ve ozgurlukler acisindan, dini olmayanin ve kendini boyle lanse edenin de dinsizlik hak ve ozgurlugudur; digerinde de dinsizlik bir mucadele, dusunce ve davranis savunusu, bu savunu disinda kalanlari kabullenememe v.s. temelli hak ve ozgurluklere mudaheledir.
Din istismari ise, din tarafindan kutsal sayilan her bir degerin, istismar eden tarafindan kendi kisisel ya da politik cikarina alet edilmesidir.
Yani kisi bu istismardan oyle ya da boyle bir menfaat sagliyacagi dusuncesindedir.
Burada dini istismarin temelinde, din kutsal ve duygusal somurusu yatmaktadir.
Aslinda neyin din istismari ve somurusu oldugu ve neyin olmadigi da din temelindeki yapilandan ve sunulan dusunce ve davranistan algilanir.
Dini inanc disina tasimak ya da dindarin dini uygulamalarini hedef almak ya da dindari dinin degerleri ile kendi menfaatine kullanmak ve dindardan her turlu cikar saglama Adina, dini degerleri ona karsi koz kendine karsi cikar olarak kullanmak din istismaridir.