Öncelikle hoşbuldum
Panteist ve pandeist yaklaşımlarda tanrıyla evreni içkin hale getiren bütünlük, bazı çıkmazlara sebebiyet verir. Ezeliyet ve ebediyet kavramlarını maddeye indirgemek, bazı butunsellik ve oluşum süreçlerinin ayrışan noktalarının tespitini gerekli kılabilir. Bu noktada aşkın+ickin panenteist yaklaşım bazı problemlerde daha çözümkar davranabilir.
Kavramlara bir bütünluk addetmek istiyorsunuz ancak, bu, evrendeki bazı dualist yapıları cevapsız bırakıyor. Çünkü evrende zıtlıkların meydana getirdiği bir çeşit dualist yapı var ve bu mikro evrenin negatif-pozitif yaklaşımından makro evrene kadar her yerde görülebilir. Iyilik ve kötülük zıtlığıda bu yaklaşımın metafizik boyutu kapsamında degerlendirilebilir. Ele alacağımız her kavram bu şekilde bir karşıtlığı kapsar ve özgürlük kavramının tanımını metafiziki boyutta maddeye indirgeyerek kısıtlılığını sunar. Bu noktada içkin ve sonsuz yapı, ya bir tür boyuta aşkın olmalı ya da maddesel evrenin gözlemi dışında bulunmalıdır. Panenteizm bize bu noktada sudur teorisini sunabilir, ancak bu aşkın varlık değerlendirilmesi mümkün olmayan bir tavır sunacaksa oradan pekala negatif teolojiye geçebiliriz. Bu noktada teizm sizin yorumladığınız tavrın dışına çıkar.
Zamanın b teorisi, sonsuzluk kavramını farklı bir şekilde ele alıp, dongusel bir ezeliyet kavramı sunabilir ancak daha önce belirttiğimiz gibi, bu, süreç kapsamında değerlendirildiginde bazı çıkmazlara sebebiyet verebilir. Çünkü zamanın aynındalığı sürec kapsamında bir illuzyon ise sonuclar bagimsiz nedenlere aşkın olarak bir tür metafiziki ve anlamlaştirılması mümkün olmayan tavır sergiler. Mesela kozmolojik argumanın sunduğu zamanda sonsuz geriye akım meselesi bu sekilde çözüme kavusabilir mi, bu hala ciddi bir problem bence.
Gelelim c) maddesine, Bence insan aklını ve bilimini kucumsuyorsunuz. Sizinle bir belgesel paylasacağım, bu belgesel mısır piramitleri üzerinden ancak aynı zamanda baalbek ile de ilintili ve sonda küçükte olsa buradan da bahsediliyor. Tamamen objektif olarak izleyip yorumlamanızı istiyorum, bu bilimsel ve kanıtlara dayanan bir çalısmadır ve bir çok seyi açıklamaktadır.
Bunun dısında kesinlikle haddime değildir ama, kasyopya celselerinden bahsettiniz, Youtube'da ardemus kalimina isimli bir kanal var belki denk geldiniz, bunların ortak yanı üst bir güçten mesajlar alarak toplumu aydınlatma cabasında olduğunu söylerler. En büyuk kozlarıda bilinmeyen tarih uzerinden yürüyerek açıklanamayan gizemleri mitolojik tanrılara addederek bir zamanlar yeryuzunde oldugunu ve sonra gittiklerini belirtirler. Panteizm benzeri mantık üzerinden bir evren tasarlarlar. Bu gibilere inanmamanızi tavsiye ederim, ama dedigim gibi tercih sizindir
Panteist ve pandeist yaklaşımlarda tanrıyla evreni içkin hale getiren bütünlük, bazı çıkmazlara sebebiyet verir. Ezeliyet ve ebediyet kavramlarını maddeye indirgemek, bazı butunsellik ve oluşum süreçlerinin ayrışan noktalarının tespitini gerekli kılabilir. Bu noktada aşkın+ickin panenteist yaklaşım bazı problemlerde daha çözümkar davranabilir.
Kavramlara bir bütünluk addetmek istiyorsunuz ancak, bu, evrendeki bazı dualist yapıları cevapsız bırakıyor. Çünkü evrende zıtlıkların meydana getirdiği bir çeşit dualist yapı var ve bu mikro evrenin negatif-pozitif yaklaşımından makro evrene kadar her yerde görülebilir. Iyilik ve kötülük zıtlığıda bu yaklaşımın metafizik boyutu kapsamında degerlendirilebilir. Ele alacağımız her kavram bu şekilde bir karşıtlığı kapsar ve özgürlük kavramının tanımını metafiziki boyutta maddeye indirgeyerek kısıtlılığını sunar. Bu noktada içkin ve sonsuz yapı, ya bir tür boyuta aşkın olmalı ya da maddesel evrenin gözlemi dışında bulunmalıdır. Panenteizm bize bu noktada sudur teorisini sunabilir, ancak bu aşkın varlık değerlendirilmesi mümkün olmayan bir tavır sunacaksa oradan pekala negatif teolojiye geçebiliriz. Bu noktada teizm sizin yorumladığınız tavrın dışına çıkar.
Zamanın b teorisi, sonsuzluk kavramını farklı bir şekilde ele alıp, dongusel bir ezeliyet kavramı sunabilir ancak daha önce belirttiğimiz gibi, bu, süreç kapsamında değerlendirildiginde bazı çıkmazlara sebebiyet verebilir. Çünkü zamanın aynındalığı sürec kapsamında bir illuzyon ise sonuclar bagimsiz nedenlere aşkın olarak bir tür metafiziki ve anlamlaştirılması mümkün olmayan tavır sergiler. Mesela kozmolojik argumanın sunduğu zamanda sonsuz geriye akım meselesi bu sekilde çözüme kavusabilir mi, bu hala ciddi bir problem bence.
Gelelim c) maddesine, Bence insan aklını ve bilimini kucumsuyorsunuz. Sizinle bir belgesel paylasacağım, bu belgesel mısır piramitleri üzerinden ancak aynı zamanda baalbek ile de ilintili ve sonda küçükte olsa buradan da bahsediliyor. Tamamen objektif olarak izleyip yorumlamanızı istiyorum, bu bilimsel ve kanıtlara dayanan bir çalısmadır ve bir çok seyi açıklamaktadır.
Bunun dısında kesinlikle haddime değildir ama, kasyopya celselerinden bahsettiniz, Youtube'da ardemus kalimina isimli bir kanal var belki denk geldiniz, bunların ortak yanı üst bir güçten mesajlar alarak toplumu aydınlatma cabasında olduğunu söylerler. En büyuk kozlarıda bilinmeyen tarih uzerinden yürüyerek açıklanamayan gizemleri mitolojik tanrılara addederek bir zamanlar yeryuzunde oldugunu ve sonra gittiklerini belirtirler. Panteizm benzeri mantık üzerinden bir evren tasarlarlar. Bu gibilere inanmamanızi tavsiye ederim, ama dedigim gibi tercih sizindir
Son düzenleme: