Tanrı inancını kaybetmemek

Konu İstatistikleri

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde F - Talks kategorisinde Umur tarafından oluşturulan Tanrı inancını kaybetmemek başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 3,545 kez görüntülenmiş, 37 yorum ve 0 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı F - Talks
Konu Başlığı Tanrı inancını kaybetmemek
Konbuyu başlatan Umur
Başlangıç tarihi
Cevaplar

Görüntüleme
İlk mesaj tepki puanı
Son Mesaj Yazan ls2

Umur

Felsefe.net
Yeni Üye
Katılım
2 Kas 2018
Mesajlar
35
Tepkime puanı
6
Puanları
8
Tanrı, tanımsız parçasını yaratılıştan insanın içine yerleştirmiştir.İnsan değişip geliştikçe bir olduğu Tanrı da onunla beraber aynı süreci geçirir.Nitekim insanın değiştikçe
eskiden inandığı Tanrının eskiden inandığı anlamını vermemesi bundan kaynaklanır.İnsanın algısı gelişirken yaptığı tanımlar karmaşıklaşır.Gelişen
algısına, eski,basit Allah tanımı inandırıcı gelmemekten de öte safsata gibi görünür.Basit nesnelerin bile tanımını değiştiren insana hep,aynı Tanrı tanımı yapmak,imansız-
lığını destekleyen bir el uzatmaktır.İnsan, aklına geldiği an içindeki Tanrıyı yoklamalı, değişimine ayak uydurmalıdır.Böylelikle Tanrıyla-kendi benliğiyle-çatışmaktan
kurtulur.
 

ihaveanidea

Filozof
Yeni Üye
Katılım
25 Ocak 2017
Mesajlar
848
Tepkime puanı
8
Puanları
18
Panteizm nedir sorusuna cevap olmuş. Teşekkürler!
 

Umur

Felsefe.net
Yeni Üye
Katılım
2 Kas 2018
Mesajlar
35
Tepkime puanı
6
Puanları
8
Bileşim

Panteizm nedir sorusuna cevap olmuş. Teşekkürler!

Ancak bir fark var:İnsan bütünüyle Tanrı'nın parçası değildir.Özgür irade ve tanrı parçasının birleşimidir insan.Yani insanda Allah'ta olmayan bir şey vardır.Özgür iradeyi yapay zeka olarak düşün.İnsan yarattı ama o kontrol edemiyor.Tabii daha kompleks bir şey.Tanrı potansiyel seçimleri belirliyor,insan Tanrının belirlediği olasılığı seçiyor.Olasılıklar o kadar fazla ki insan hayatını kendisi belirliyor sanıyor ki öyle de :)
 

kahin

Kahin
Yeni Üye
Katılım
1 Ağu 2018
Mesajlar
1,152
Tepkime puanı
4
Puanları
38
Yaş
57
tanrıya neden? inanalım, bir neden?? gosterin desem hemencecik size ögretilen teizmin kurallarını
tıkır tıkır sayarsınız öyle değilmi??? çünkü zavallıca başka bir silahınız yok değilmi??
madem tanrı aklımda ve ruhumda bana aklındaki tanrıyı ve ruhundaki gerçek tanrıyı kim? anlatıcak
heyecanla bekliyorum..

madem tanrı bana şahdamarımdan daha yakın madem onun herşeye gücü gerçekten
yeter o zaman neden? yardım diliyorki evreni yaratırken meleklerden ...

bunu ben iddia etmiyorum , ciddi ciddi soruyorum biz dediği melekler tanrıya yardım eden meleklermiş ... enteresam geldi bana


Ve andolsun ki, gökleri ve yeri ve ikisinin arasındakileri altı günde yarattık. Ve Bize (hiç)bir yorgunluk dokunmadı. / Diyanet İşleri (50/KAF-38: Andolsun, gökleri, yeri ve ikisi arasında bulunanları altı günde (altı evrede) yarattık. Bize bir yorgunluk da dokunmadı.)


ayrıca yorgunluk kelimeside geçmeside çok garip! geldi bana zaman ve mekanın dışında zaten yorgunluk olmazkı!!
yorgunluk zamanın içinde yaratılan kavramlardan sadece biridir.
 
Son düzenleme:

kahin

Kahin
Yeni Üye
Katılım
1 Ağu 2018
Mesajlar
1,152
Tepkime puanı
4
Puanları
38
Yaş
57
Ancak bir fark var:İnsan bütünüyle Tanrı'nın parçası değildir.Özgür irade ve tanrı parçasının birleşimidir insan.Yani insanda Allah'ta olmayan bir şey vardır.Özgür iradeyi yapay zeka olarak düşün.İnsan yarattı ama o kontrol edemiyor.Tabii daha kompleks bir şey.Tanrı potansiyel seçimleri belirliyor,insan Tanrının belirlediği olasılığı seçiyor.Olasılıklar o kadar fazla ki insan hayatını kendisi belirliyor sanıyor ki öyle de :)

hahahaha hayatımda gördüğüm en komik yorum resmen yarıldım, ben iptal oldum siz devam edin. D: :D
:D :D:D:D:D
 

ÜstünKişi

Ordinaryus
Yeni Üye
Katılım
21 Ocak 2018
Mesajlar
744
Tepkime puanı
114
Puanları
43
tanrı seni affetsin:D

[MENTION=6633]kahin[/MENTION] 'i affettim sorun yok.


Sayın [MENTION=6717]Umur[/MENTION], ilk yazından "tanrı"nın insan algısından bağımsız olmadığını anlatmak istediğini düşünüyorum.

İkinci yazında "tanrı"dan sanki seçenekleri belirleyen ama o seçenekleri nasıl seçeceğine karışmayan bir şey gibi bahsetmişsin.

Sorularım şunlar:

İlk mesajında tanrının insanı yarattığından bahsetmişsin ama aynı zamanda tanrı'nın insan algısından bağımsız olamayacağını anlatmışsın, sence bunlar çelişmiyor mu?

Yine ilk mesajının sonunda değişen fikirlere göre, kişinin, zihnindeki tanrı düşüncesini yeniden yapılandırmasını söylemişsin. Bu, herhangi bir tanrı' nın(seçenekleri belirleyen kişi)senin seçmen için koyduğu seçenekleri, daha çok istediğin bir tanrı'nın seçenekleriyle değiştirmek değil midir?
 

kahin

Kahin
Yeni Üye
Katılım
1 Ağu 2018
Mesajlar
1,152
Tepkime puanı
4
Puanları
38
Yaş
57
:D:O:D:cool::cool::cool::rolleyes::p sahiii bende tanrıydım değilmi? bende kendimi afffediyorum sorun yok. iyiki tanrı olmuşum insan olsaydım dua etmek zorunda zorunda kalıcaktım. boşu boşuna zaman kaybı olucaktı.. artık istediğim kadar kötülük
yapabilirim sonrada kendimi afferderim iyimiş yahuu bu tanrı olmak kendin çiz kendin oyna gibi sanki...
 

Umur

Felsefe.net
Yeni Üye
Katılım
2 Kas 2018
Mesajlar
35
Tepkime puanı
6
Puanları
8
tanrıya neden? inanalım, bir neden?? gosterin desem hemencecik size ögretilen teizmin kurallarını
tıkır tıkır sayarsınız öyle değilmi??? çünkü zavallıca başka bir silahınız yok değilmi??
madem tanrı aklımda ve ruhumda bana aklındaki tanrıyı ve ruhundaki gerçek tanrıyı kim? anlatıcak
heyecanla bekliyorum..

madem tanrı bana şahdamarımdan daha yakın madem onun herşeye gücü gerçekten
yeter o zaman neden? yardım diliyorki evreni yaratırken meleklerden ...

bunu ben iddia etmiyorum , ciddi ciddi soruyorum biz dediği melekler tanrıya yardım eden meleklermiş ... enteresam geldi bana


Ve andolsun ki, gökleri ve yeri ve ikisinin arasındakileri altı günde yarattık. Ve Bize (hiç)bir yorgunluk dokunmadı. / Diyanet İşleri (50/KAF-38: Andolsun, gökleri, yeri ve ikisi arasında bulunanları altı günde (altı evrede) yarattık. Bize bir yorgunluk da dokunmadı.)


ayrıca yorgunluk kelimeside geçmeside çok garip! geldi bana zaman ve mekanın dışında zaten yorgunluk olmazkı!!
yorgunluk zamanın içinde yaratılan kavramlardan sadece biridir.

Öncelikle Tanrıya inanmak müslüman olmak demek değildir ve ateist olmak müslüman olmamak demek değildir.İslamiyetin çelişkilerini bulduğunuz zaman ateizmi kanıtlamış olmuyorsunuz.Ben de müslüman değilim hatta inancıma uygun bir din yok sanırım. Sana Tanrı'nın varlığını istemediğin müddetçe kanıtlayamam ama Tanrı'ya inanmanın inanmamaktan neden daha mantıklı olduğunu birçok farklı şekilde kanıtlayabilirim.Örneğin:
Neden Allah'ı seçeyim?
'Hayatın amacı mutlu olmaktır' kabulünü yaparsak(bana en uygun kabul)soracağımız soru ''Hangi durum mutluluğu sağlar?'' olacaktır.
Yaşamı seven bir insan mutludur çünkü tersi durumda yaşadığı hiçbir anı sevmeyen insanın mutluluğu hissetmesi beklenemez.Yaşamı seven bir insansa yaşamak
ister.Öyleyse mutlu olup hayatının amacına ulaşmak isteyen insan yaşamak istiyordur.Ölümsüzlüğü yahut öldükten sonra yeniden yaşatmayı Allah'ın dışında hiçbir
varlık sağlayamaz. Sonuç olarak mutlu olmak isteyenin Allah'a inanmaktan başka çaresi kalmamıştır.Tabii mutluluğu kaybetmek istemiyorsa...
 

Umur

Felsefe.net
Yeni Üye
Katılım
2 Kas 2018
Mesajlar
35
Tepkime puanı
6
Puanları
8
tanrıya neden? inanalım, bir neden?? gosterin desem hemencecik size ögretilen teizmin kurallarını
tıkır tıkır sayarsınız öyle değilmi??? çünkü zavallıca başka bir silahınız yok değilmi??
madem tanrı aklımda ve ruhumda bana aklındaki tanrıyı ve ruhundaki gerçek tanrıyı kim? anlatıcak
heyecanla bekliyorum..

madem tanrı bana şahdamarımdan daha yakın madem onun herşeye gücü gerçekten
yeter o zaman neden? yardım diliyorki evreni yaratırken meleklerden ...

bunu ben iddia etmiyorum , ciddi ciddi soruyorum biz dediği melekler tanrıya yardım eden meleklermiş ... enteresam geldi bana


Ve andolsun ki, gökleri ve yeri ve ikisinin arasındakileri altı günde yarattık. Ve Bize (hiç)bir yorgunluk dokunmadı. / Diyanet İşleri (50/KAF-38: Andolsun, gökleri, yeri ve ikisi arasında bulunanları altı günde (altı evrede) yarattık. Bize bir yorgunluk da dokunmadı.)


ayrıca yorgunluk kelimeside geçmeside çok garip! geldi bana zaman ve mekanın dışında zaten yorgunluk olmazkı!!
yorgunluk zamanın içinde yaratılan kavramlardan sadece biridir.

Öncelikle Tanrıya inanmak müslüman olmak demek değildir ve ateist olmak müslüman olmamak demek değildir.İslamiyetin çelişkilerini bulduğunuz zaman ateizmi kanıtlamış olmuyorsunuz.Ben de müslüman değilim hatta inancıma uygun bir din yok sanırım. Sana Tanrı'nın varlığını istemediğin müddetçe kanıtlayamam ama Tanrı'ya inanmanın inanmamaktan neden daha mantıklı olduğunu birçok farklı şekilde kanıtlayabilirim.Örneğin:
Neden Allah'ı seçeyim?
'Hayatın amacı mutlu olmaktır' kabulünü yaparsak(bana en uygun kabul)soracağımız soru ''Hangi durum mutluluğu sağlar?'' olacaktır.
Yaşamı seven bir insan mutludur çünkü tersi durumda yaşadığı hiçbir anı sevmeyen insanın mutluluğu hissetmesi beklenemez.Yaşamı seven bir insansa yaşamak
ister.Öyleyse mutlu olup hayatının amacına ulaşmak isteyen insan yaşamak istiyordur.Ölümsüzlüğü yahut öldükten sonra yeniden yaşatmayı Allah'ın dışında hiçbir
varlık sağlayamaz. Sonuç olarak mutlu olmak isteyenin Allah'a inanmaktan başka çaresi kalmamıştır.Tabii mutluluğu kaybetmek istemiyorsa.
 

Umur

Felsefe.net
Yeni Üye
Katılım
2 Kas 2018
Mesajlar
35
Tepkime puanı
6
Puanları
8
Göreli tanri

[MENTION=6633]kahin[/MENTION] 'i affettim sorun yok.


Sayın [MENTION=6717]Umur[/MENTION], ilk yazından "tanrı"nın insan algısından bağımsız olmadığını anlatmak istediğini düşünüyorum.

İkinci yazında "tanrı"dan sanki seçenekleri belirleyen ama o seçenekleri nasıl seçeceğine karışmayan bir şey gibi bahsetmişsin.

Sorularım şunlar:

İlk mesajında tanrının insanı yarattığından bahsetmişsin ama aynı zamanda tanrı'nın insan algısından bağımsız olamayacağını anlatmışsın, sence bunlar çelişmiyor mu?

Yine ilk mesajının sonunda değişen fikirlere göre, kişinin, zihnindeki tanrı düşüncesini yeniden yapılandırmasını söylemişsin. Bu, herhangi bir tanrı' nın(seçenekleri belirleyen kişi)senin seçmen için koyduğu seçenekleri, daha çok istediğin bir tanrı'nın seçenekleriyle değiştirmek değil midir?

Cevaplarım şunlar:
Evet,Tanrı insanı yarattı ama insan algısından bağımsız olamaz diyemeyiz.Senin algına göre anlam bulması Tanrı'nın anlamının o olduğunu göstermez.Benim algıma göre de şudur.Öncelikle Tanrı'yı durağan bir nesne olarak, örneğin insan gibi ,canlandıramayız(İnsanın içinde parçası var fakat insan bedeni Tanrı'nın hepsini kaldırmayacağı için biz çoklu boyuttaki Tanrının totalinden bahsediyoruz.)Zaten sonsuz Tanrı teorisi bu yüzden var. Tanrıyı cisim gibi düşünüp her levelde yenisi var sanıyorlar.Düşünce,duygu gibi belirsiz olan kavramlar varken Allah kavramını bir şekle sokmaya çalışmanın mantığı nerede?Bu kavramları yaratan Allah'ın daha belirsiz olması gerekmez mi?
Her kavramı algıladığın kadar bilebilirsin.Allah'ı da algıladığın gibi biliyorsun.Bir şeyin ne olduğunu anlamak için kafandan tanım yaparsın değil mi ? Yaptığın tanımlar da Allah'ın seçenekleri içindeydi sen seçtin ve özgür iradenle Allah'ını yaratmış oldun.Bu seçenekleri başka bir tanrı sunmuş olabilir mi ? Bu da seçenekler dahilinde.Ama böyleyse Tanrılar insana seçenek sunmak için birbiriyle savaşıyor olurdu.Savaşıyor mu peki? İhtimali yok değil ama önemli olan ihtimalleri düşünmek değil çünkü ihtimalleri Allah yaratıyor ve sonsuz ihtimali düşünmek sonlu beynine verilecek en büyük ceza(Test edildi,onaylandı) Ben mantıklı olanı seçmeyi seçtim:
Tanrı neden risk alıp Tanrı yaratsın ki ?
 

ÜstünKişi

Ordinaryus
Yeni Üye
Katılım
21 Ocak 2018
Mesajlar
744
Tepkime puanı
114
Puanları
43
Cevaplarım şunlar:
Evet,Tanrı insanı yarattı ama insan algısından bağımsız olamaz diyemeyiz.Senin algına göre anlam bulması Tanrı'nın anlamının o olduğunu göstermez.Benim algıma göre de şudur.Öncelikle Tanrı'yı durağan bir nesne olarak, örneğin insan gibi ,canlandıramayız(İnsanın içinde parçası var fakat insan bedeni Tanrı'nın hepsini kaldırmayacağı için biz çoklu boyuttaki Tanrının totalinden bahsediyoruz.)Zaten sonsuz Tanrı teorisi bu yüzden var. Tanrıyı cisim gibi düşünüp her levelde yenisi var sanıyorlar.Düşünce,duygu gibi belirsiz olan kavramlar varken Allah kavramını bir şekle sokmaya çalışmanın mantığı nerede?Bu kavramları yaratan Allah'ın daha belirsiz olması gerekmez mi?
Her kavramı algıladığın kadar bilebilirsin.Allah'ı da algıladığın gibi biliyorsun.Bir şeyin ne olduğunu anlamak için kafandan tanım yaparsın değil mi ? Yaptığın tanımlar da Allah'ın seçenekleri içindeydi sen seçtin ve özgür iradenle Allah'ını yaratmış oldun.Bu seçenekleri başka bir tanrı sunmuş olabilir mi ? Bu da seçenekler dahilinde.Ama böyleyse Tanrılar insana seçenek sunmak için birbiriyle savaşıyor olurdu.Savaşıyor mu peki? İhtimali yok değil ama önemli olan ihtimalleri düşünmek değil çünkü ihtimalleri Allah yaratıyor ve sonsuz ihtimali düşünmek sonlu beynine verilecek en büyük ceza(Test edildi,onaylandı) Ben mantıklı olanı seçmeyi seçtim:
Tanrı neden risk alıp Tanrı yaratsın ki ?

Cevabınızı yeterince doyurucu buluyorum, düşüncenizi anlamlandırmadaki soru işaretlerimin büyük kısmı kayboldu.

Kırmızıyla işaretlediğim bölüm hoşuma gitti yalnız "Allah" yerine tanrı kelimesinin daha uygun olacağını düşünüyorum. Böyle düşünmemin sebebi -İslam inancına göre- Allah'ın insan bilincinden bağımsız, hep var olan ve hiç değişmeyen bir varlık olması.
 

Umur

Felsefe.net
Yeni Üye
Katılım
2 Kas 2018
Mesajlar
35
Tepkime puanı
6
Puanları
8
Cevabınızı yeterince doyurucu buluyorum, düşüncenizi anlamlandırmadaki soru işaretlerimin büyük kısmı kayboldu.

Kırmızıyla işaretlediğim bölüm hoşuma gitti yalnız "Allah" yerine tanrı kelimesinin daha uygun olacağını düşünüyorum. Böyle düşünmemin sebebi -İslam inancına göre- Allah'ın insan bilincinden bağımsız, hep var olan ve hiç değişmeyen bir varlık olması.

Anlatabildiğime sevindim. :)
 

kahin

Kahin
Yeni Üye
Katılım
1 Ağu 2018
Mesajlar
1,152
Tepkime puanı
4
Puanları
38
Yaş
57
Öncelikle Tanrıya inanmak müslüman olmak demek değildir ve ateist olmak müslüman olmamak demek değildir.İslamiyetin çelişkilerini bulduğunuz zaman ateizmi kanıtlamış olmuyorsunuz.Ben de müslüman değilim hatta inancıma uygun bir din yok sanırım. Sana Tanrı'nın varlığını istemediğin müddetçe kanıtlayamam ama Tanrı'ya inanmanın inanmamaktan neden daha mantıklı olduğunu birçok farklı şekilde kanıtlayabilirim.Örneğin:
Neden Allah'ı seçeyim?
'Hayatın amacı mutlu olmaktır' kabulünü yaparsak(bana en uygun kabul)soracağımız soru ''Hangi durum mutluluğu sağlar?'' olacaktır.
Yaşamı seven bir insan mutludur çünkü tersi durumda yaşadığı hiçbir anı sevmeyen insanın mutluluğu hissetmesi beklenemez.Yaşamı seven bir insansa yaşamak
ister.Öyleyse mutlu olup hayatının amacına ulaşmak isteyen insan yaşamak istiyordur.Ölümsüzlüğü yahut öldükten sonra yeniden yaşatmayı Allah'ın dışında hiçbir
varlık sağlayamaz.
Sonuç olarak mutlu olmak isteyenin Allah'a inanmaktan başka çaresi kalmamıştır.Tabii mutluluğu kaybetmek istemiyorsa.

yorum yok :D:D:D yorum yapmanın bu kadar zor olucağını
bilmiyordum,resmen şaştım kaldım, :cool::D

senden iyi senaryo uzmanı olur, ferhat ile şirin leyla ile mecnun gibi ..ama biz filim .çevirmiyoruz azıcık felsefe yapmaya çalış bakalım ne olucak? başarabilirsin.
 

ÜstünKişi

Ordinaryus
Yeni Üye
Katılım
21 Ocak 2018
Mesajlar
744
Tepkime puanı
114
Puanları
43
Öncelikle Tanrıya inanmak müslüman olmak demek değildir ve ateist olmak müslüman olmamak demek değildir.İslamiyetin çelişkilerini bulduğunuz zaman ateizmi kanıtlamış olmuyorsunuz.Ben de müslüman değilim hatta inancıma uygun bir din yok sanırım. Sana Tanrı'nın varlığını istemediğin müddetçe kanıtlayamam ama Tanrı'ya inanmanın inanmamaktan neden daha mantıklı olduğunu birçok farklı şekilde kanıtlayabilirim.Örneğin:
Neden Allah'ı seçeyim?
'Hayatın amacı mutlu olmaktır' kabulünü yaparsak(bana en uygun kabul)soracağımız soru ''Hangi durum mutluluğu sağlar?'' olacaktır.
Yaşamı seven bir insan mutludur çünkü tersi durumda yaşadığı hiçbir anı sevmeyen insanın mutluluğu hissetmesi beklenemez.Yaşamı seven bir insansa yaşamak
ister.Öyleyse mutlu olup hayatının amacına ulaşmak isteyen insan yaşamak istiyordur.Ölümsüzlüğü yahut öldükten sonra yeniden yaşatmayı Allah'ın dışında hiçbir
varlık sağlayamaz. Sonuç olarak mutlu olmak isteyenin Allah'a inanmaktan başka çaresi kalmamıştır.Tabii mutluluğu kaybetmek istemiyorsa.

İnsan olmadan var olamyan, insan algısına bağlı olarak şekil değiştiebilen, çoğunluk düşünce olmadığı takdirde bir şey değiştirme gücü bile olmayan "Allah" varlığı nasıl oluyor da bağımsız olamadığı bir şey yok olunca o şeyi tekrar diriltebiliyor?

Bahsettiğiniz mutluluk insanın, kendini metafizik hayallere inandırıp mutlu olduğuna inanması mıdır?
 

phi

Felsefe.net
Yeni Üye
Katılım
13 May 2008
Mesajlar
1,906
Tepkime puanı
174
Puanları
63
Öncelikle Tanrıya inanmak müslüman olmak demek değildir ve ateist olmak müslüman olmamak demek değildir

Inanmak kelimesi ile ateist ve muslumanlik terimlerini kullanirsan yukaridaki cumlendeki sacmalamayi devinim haline getirir salataliktan ibaret ortaya karisik birseyler cikartirsin.

Tanri yada yaradan farkli inanislarin sentezleyerek ona ulastigi bir kavramdir. Dinler daha yokkende Tanri vardi. Inanislar yokken de bir yaradan vardi. Canli kavraminin oldugu her yerde yaradandan bahsetmek mumkundur.

Kimine ates kimine gunes kimine poseidon kimine ruzgar kimine hava kimine civa oldu bu yaradan.

Buna inanip inanmamak onun varligini yada yoklugunu ispat etmek icin kullanilacak bir sey degildir.

Not: Ateist olmak musluman olmamak demek degildir ne demek? Musluman ne demek? Ateist ne demek bunlari bir acarsan sevinirim.
 

kahin

Kahin
Yeni Üye
Katılım
1 Ağu 2018
Mesajlar
1,152
Tepkime puanı
4
Puanları
38
Yaş
57
atheist olmak müslüman olmamak demek değil! diyen biriyle tartışmak , tanrı yok ama tanrının varlığına
inanmak tanrının varlığını ispatlıyor demekle aynı şeydir. :D korkunç derecede trajikomık olan yorum
bana göre atheizmin ne oldugunu? bilmemekle eşdegerdir. tam bir komedi..

o zaman şöyle diyelim ,bu arkadaşla tartışmak demek aslında bol bol gülmek ve eğlenmek

demektir.. :D

arkadaşa önce atheizmin mantıgı ile teizmin mantığının zıt kavramlar olduğunu anlatmamız
gerekiyor, bu kadar bilgi yoksunu ile ilk defa karşılaşıyorum ..

müslüman olmak teist olmamak demek değildir dese anlarımda arkadaş resmen
felsefeyi katletmiş atheizm demek aslında müslümanımz demekmiş.. :D :D vahh vahh
yeni yetme felsefeciler bu seviyede ise; yandık..

bu arkadaşa göre;
atheistler müslüman olmakmışş arkadaş herşey isil baştan yazdı resmen felsefe yeniden yazıldı. bakalım litaretürde felsefeciler şaşkın :D herkes şokta!
 
Son düzenleme:

Çağrı

Yeni üye
Yeni Üye
Katılım
16 Eyl 2013
Mesajlar
52
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Öncelikle Tanrıya inanmak müslüman olmak demek değildir ve ateist olmak müslüman olmamak demek değildir.İslamiyetin çelişkilerini bulduğunuz zaman ateizmi kanıtlamış olmuyorsunuz.Ben de müslüman değilim hatta inancıma uygun bir din yok sanırım. Sana Tanrı'nın varlığını istemediğin müddetçe kanıtlayamam ama Tanrı'ya inanmanın inanmamaktan neden daha mantıklı olduğunu birçok farklı şekilde kanıtlayabilirim.Örneğin:
Neden Allah'ı seçeyim?
'Hayatın amacı mutlu olmaktır' kabulünü yaparsak(bana en uygun kabul)soracağımız soru ''Hangi durum mutluluğu sağlar?'' olacaktır.
Yaşamı seven bir insan mutludur çünkü tersi durumda yaşadığı hiçbir anı sevmeyen insanın mutluluğu hissetmesi beklenemez.Yaşamı seven bir insansa yaşamak
ister.Öyleyse mutlu olup hayatının amacına ulaşmak isteyen insan yaşamak istiyordur.Ölümsüzlüğü yahut öldükten sonra yeniden yaşatmayı Allah'ın dışında hiçbir
varlık sağlayamaz. Sonuç olarak mutlu olmak isteyenin Allah'a inanmaktan başka çaresi kalmamıştır.Tabii mutluluğu kaybetmek istemiyorsa.


Başta fikirlerinizi takip ediyordum ama şu son söylediğiniz komik geldi. mutluluk istiyorsak öteki dünyayı mümkün kılan allaha inanma fikri. Bu dünyada mutlu olma ihtimali yok mu da umutlarımızı öteki tarafa yönelttik?
 

kahin

Kahin
Yeni Üye
Katılım
1 Ağu 2018
Mesajlar
1,152
Tepkime puanı
4
Puanları
38
Yaş
57
mutlu olmak için allaha gerek yokki! benim çok net! gördüğüm parası bol olan gayet mutlu bir yaşam sürüyor
.
formaliteden camiye kiliseye gidiyor, o kadar sonrada yiyip içip yatıyor hayatı tam olarak yaşıyor .. ,

bence asıl zor olan fakir yaşamaktır, insanca yaşamak için bile para gerekmektedir.
tanrıya inanmak para getirmez. tanrıyı pazarlamak ve satmak para getirir.

paranız varsa gerçekten mutlusunuz demektir.
bana göre istedikleri gerçekleşen insanlar mutludur.

bunun içinde para gerekiyor, paran varsa adam yerine koyarlar yoksa hayvan yerine koyarlar.

bunları kim? yapıyor teistler yapıyor teizm yok olmadığı sürece kapitalizmde bitmez
para tanrı olmaya devam eder. çünkü gerçek tanrı paradır hemen ispatlıyalım.

diyelimki bir taşa oturun ve allah dua etmeye başlayın 2 gün dua edin sonunda açlıktan ölüceksiniz. allah sadece ölmenizi izliyecek kadar tanrıdır.

ama paranız varsa allaha gerek yok siz tanrı olursunuz, ölünceye dek insanca yaşarsınız ..
teizmın tanrılarının tek bir gücü var evrenı yaratmak ve izlemek onun dışında bir
etkisi yoktur ..
..
bunun için teist olaya gerek yok deist olmak yeterlidir. teizm tanrıları, vicdanlı merhametli
karakterlerdir. illakı ölünce merhametlerini gösterirler bu dünyada göstermezler
çünkü göstericek güçleride yoktur, ispatlarıda yoktur. olsaydı biz agnostık olmazdık
 
Son düzenleme:
Tüm sayfalar yüklendi.
Sidebar Kapat/Aç

Yeni Mesajlar

Üst