- Konbuyu başlatan
- Yöneticiler
- #101
- Katılım
- 7 Ara 2013
- Mesajlar
- 6,615
- Tepkime puanı
- 504
- Puanları
- 113
Hayattan aldığım bazı dersler
Aşağıdakiler kaba genellemelerdir ve tabiki mikro bir azınlık için tersi ya da istisnası mümkün ama kabaca
İnsanlar dürüst açık ontoloji tartışmazlar
İnsanlar dürüst açık kozmoloji tartışmazlar
İnsanlar dürüst açık bilim ve bilgi tartışmazlar
İnsanlar güç ve çıkar ilişkileri dışında nadiren bilgi edinir ve isterler
İnsanlar kendilerini rahat ettirenler dışında gerçeklerle ilgilenmez
İnsanın felsefe telaşı kabaca yukarıdakiyle ilgilidir
İnsanlar bunların nedenlerini tartışmazlar
İnsanlar din milliyet kutsal vb yücelik addedikleri değerlerinin tersini tartışmazlar. Bunlar angajmanlardır.
İnsanlar bir siyasi partiye, bir spor kulübüne, bir ideolojiye, bir düşünce sistemine ait ve üye olma gibi grupsal sınırları çizili ve belli düşünce yapılarına üyedirler ve tersini tartışmazlar. Tersi açık bilgi istemezler
Tersini çoğu zamanda bırakın tartışmayı tartıştırmaz da düşmanca algılar seni öteki kategorize eder
İnsan insanı insan birliğinde birlemeyi beceremez
İnsan kendine benzeş gruplar üzerinden aidiyet belirler
İnsanlar özgür tarafsız bilgiyle özellikle herhangi otoritenin patentlemediği sunup savunmadıdığı ya da otoritelerinin ticari vb değer atfetmediği bilgi bilişle ilgilenemezler
İnsanlar aidiyetine göre; dini inanç kurumu, bilimsel bilgisel otoritesi, akademisi, ideolojik önderi, ait olunan grupları ya da düşünce takımını temsil eden kanaat önderleri, liderleri, alfaları vb açıklamdıkça ve bunlar yol yön göstermdikçe bilgiye taraf olamaz ve özgür bağımsız bilgi edinemez, işleyemezler ve toplayamazlar
İnsan özgür değildir tutsaktır
Bu tutsaklıktan kurtulmak istememektedir
İnsanla paradigmal serbest tartışma için aidiyet sahibiyet belirlemeleri sürdürülmelidir
Yani açık özgür bilgi uğraşı, serbest soruları olan çok sınırlı insan dışında insanla genelde bilgi, felsefe, filozofi bilim vb kapsamlı bir iletişim kurulamaz.
Muhtemelen ticari kişisel vb çıkar ilişkileri dışında
Bilgiyle ilgili saçma bir fayda pazarlanabilirlik rantıbilite vb analizi öne sürer. Öğrenmenin ve bilginin önemini kavrayabilmiş değildir.
Yani insanlarla iletişim ve iletişim denemeleri subjektiftir ve her defasında kişinin inanç, duygudurum, değer, ideoloji, angajman, hayal düşünce dünyası gibi pek çok değişkeni içermeli hesap etmeli ve ele almalıdır. Tüm bunlar bilinmelidir. Bu anlamda her birey eşsizdir. Bireyler sınırlı alanlarda kabaca kategorize edilebilsede birden çok kategorizasyon genellemesi bireylere uygulanamaz
Genellemeler ve belirlenenler dışında kendini kendine has özgür düşüncelerle tanımlayanlar belirli kamplara dahil edilerek yargılanıyor ve anlaşılmıyor
Serbest düşünce açıklama, düşündüklerini iletme paylaşma yayma ve verme istenci dışında iletişim çoğu zaman nerdeyse tamamen bireysel ve iki kişiliktir ve iki kişilik yapılmalıdır
Felsefe büyük oranda sorular ve soru cevaplar yoluyla sürdürülmelidir
İnsan tutsak olma dışında özgür bilgi felsefe bilinç üretemez
İnsanla bilgi tabanlı iletişim boşa beyhude çabadır
İnsanın sahibi, sürü/grup lideri, otoriteleri dışında bilgi tabanlı iletişim sağlama hakkı yoktur. İnsan teknik tutsaktır.
İnsan bilgiye ya düşmandır ya da ondan korkar
Sürüler ve sürü bireyleri kendi kaderini tayin etmeyi isteyene öğrenene bunun için çabalayana bunu seçene kadar sürüsüyle rahat bırakılmalıdır
Bilgi söyleşmesi sürüden ayrılanla yapılır
Aşağıdakiler kaba genellemelerdir ve tabiki mikro bir azınlık için tersi ya da istisnası mümkün ama kabaca
İnsanlar dürüst açık ontoloji tartışmazlar
İnsanlar dürüst açık kozmoloji tartışmazlar
İnsanlar dürüst açık bilim ve bilgi tartışmazlar
İnsanlar güç ve çıkar ilişkileri dışında nadiren bilgi edinir ve isterler
İnsanlar kendilerini rahat ettirenler dışında gerçeklerle ilgilenmez
İnsanın felsefe telaşı kabaca yukarıdakiyle ilgilidir
İnsanlar bunların nedenlerini tartışmazlar
İnsanlar din milliyet kutsal vb yücelik addedikleri değerlerinin tersini tartışmazlar. Bunlar angajmanlardır.
İnsanlar bir siyasi partiye, bir spor kulübüne, bir ideolojiye, bir düşünce sistemine ait ve üye olma gibi grupsal sınırları çizili ve belli düşünce yapılarına üyedirler ve tersini tartışmazlar. Tersi açık bilgi istemezler
Tersini çoğu zamanda bırakın tartışmayı tartıştırmaz da düşmanca algılar seni öteki kategorize eder
İnsan insanı insan birliğinde birlemeyi beceremez
İnsan kendine benzeş gruplar üzerinden aidiyet belirler
İnsanlar özgür tarafsız bilgiyle özellikle herhangi otoritenin patentlemediği sunup savunmadıdığı ya da otoritelerinin ticari vb değer atfetmediği bilgi bilişle ilgilenemezler
İnsanlar aidiyetine göre; dini inanç kurumu, bilimsel bilgisel otoritesi, akademisi, ideolojik önderi, ait olunan grupları ya da düşünce takımını temsil eden kanaat önderleri, liderleri, alfaları vb açıklamdıkça ve bunlar yol yön göstermdikçe bilgiye taraf olamaz ve özgür bağımsız bilgi edinemez, işleyemezler ve toplayamazlar
İnsan özgür değildir tutsaktır
Bu tutsaklıktan kurtulmak istememektedir
İnsanla paradigmal serbest tartışma için aidiyet sahibiyet belirlemeleri sürdürülmelidir
Yani açık özgür bilgi uğraşı, serbest soruları olan çok sınırlı insan dışında insanla genelde bilgi, felsefe, filozofi bilim vb kapsamlı bir iletişim kurulamaz.
Muhtemelen ticari kişisel vb çıkar ilişkileri dışında
Bilgiyle ilgili saçma bir fayda pazarlanabilirlik rantıbilite vb analizi öne sürer. Öğrenmenin ve bilginin önemini kavrayabilmiş değildir.
Yani insanlarla iletişim ve iletişim denemeleri subjektiftir ve her defasında kişinin inanç, duygudurum, değer, ideoloji, angajman, hayal düşünce dünyası gibi pek çok değişkeni içermeli hesap etmeli ve ele almalıdır. Tüm bunlar bilinmelidir. Bu anlamda her birey eşsizdir. Bireyler sınırlı alanlarda kabaca kategorize edilebilsede birden çok kategorizasyon genellemesi bireylere uygulanamaz
Genellemeler ve belirlenenler dışında kendini kendine has özgür düşüncelerle tanımlayanlar belirli kamplara dahil edilerek yargılanıyor ve anlaşılmıyor
Serbest düşünce açıklama, düşündüklerini iletme paylaşma yayma ve verme istenci dışında iletişim çoğu zaman nerdeyse tamamen bireysel ve iki kişiliktir ve iki kişilik yapılmalıdır
Felsefe büyük oranda sorular ve soru cevaplar yoluyla sürdürülmelidir
İnsan tutsak olma dışında özgür bilgi felsefe bilinç üretemez
İnsanla bilgi tabanlı iletişim boşa beyhude çabadır
İnsanın sahibi, sürü/grup lideri, otoriteleri dışında bilgi tabanlı iletişim sağlama hakkı yoktur. İnsan teknik tutsaktır.
İnsan bilgiye ya düşmandır ya da ondan korkar
Sürüler ve sürü bireyleri kendi kaderini tayin etmeyi isteyene öğrenene bunun için çabalayana bunu seçene kadar sürüsüyle rahat bırakılmalıdır
Bilgi söyleşmesi sürüden ayrılanla yapılır
Son düzenleme: