- Konbuyu başlatan
- #1
- Katılım
- 1 Kas 2012
- Mesajlar
- 3,434
- Tepkime puanı
- 1
- Puanları
- 0
- Yaş
- 68
Kuran'da "de ki" ile baslayan ayetler oldukca coktur.
Turkce de "de ki" anlam ve icerik olarak "varsayalim ki/farzedelim ki" anlaminda kullanilir.
Ornek, "de ki; Ali oraya gitmis olsun" yani "farzedelim ki/varsayalim ki Ali oraya gitmis olsun"
Burada ALININ ORAYA GITTIGI DEGIL; GITTIGININ FARZEDILDIGI SOYLENMEKTEDIR. Yani ALI'NIN ORAYA GIDIP GITMEDIGI BELLI DEGILDIR, FAKAT; BIR SEYI ACIKLAMA ADINA, ALI'NIN ORAYA GITTIGI VARSAYILIR.
Kuran'da ve arapca da kullanilan ve turkce'ye tercume edilen "de ki" boyle bir anlamdamidir?
De ki deki diger bir sorun da ozne sorunudur.
Turkce de DE KI DOLAYLI BIR ILETIMDIR, YANI DIREK BIR ILETIM DEGILDIR.
Ornek;
Ali, Veli'ye "Deki yarin orda olacaksin" simdi burada; ALI' VELI'DEN KENDI SOYLEDIGINI DEMESINI ISTEMISTIR. YANI ORTADA VELI'NIN SOYLEMI YOKTUR, VELI'NIN ALI'NIN SOYLEMINI ILETIMI VARDIR.
Yalniz burada sorun yine bitmiyor.
Eger Veli, Ali'nin mesajini iletiyorsa; bu sekilde konusmaz.
VELI"ALI BENDEN BUNU SOYLEMEMI ISTEDI" der.
Ustelik "deki" ile baslayan bir ifade de, de ki kime hitap etmektedir?
Algi da bir 3. sahis ortaya cikiyor. ALI VELIYE ILETIYOR VELI ARACI OLARAK BASKALARINA ILETIYOR.
Yani bu sozu diyecek olan kim?
Yukaridaki linkten bir ornek:
Dinlerine uymadıkça yahudiler de hıristiyanlar da asla senden razı olmayacaklardır. De ki: Doğru yol, ancak Allah'ın yoludur. Sana gelen ilimden sonra onların arzularına uyacak olursan, andolsun ki, Allah'tan sana ne bir dost ne de bir yardımcı vardır. (2/120)
De ki, diyen kim?
De ki diyen kimden bunu, kime demesini istiyor?
De ki diye bu cumleyi yazan kim?
Bu cumlede yazilani soyleyecek/uygulayacak olan kim?
Kisaca KURAN'IN YAZARI OZNE OLARAK KIMDIR?
Ayrica asagidaki ayette, 3. TEKIL SAHIS KARMASASI VARDIR.
De ki: O, Allah birdir. (112/1)
Yukarida, "de ki" de hem " o" hem "Allah" kullanilmistir.
Burada ikisi de 3. TEKIL SAHISTIR. Dilbilgisi olarak sadece biri yeterlidir.
Araya virgul koymak; hem o hem Allah'i ayni cumlede kullanmayi gerektirmez.
Ornek:
"De ki, o birdir" ya da "de ki, Allah birdir" yeterlidir.
Dilbilgisi olarak her iki ayni anlami veren 3. tekil sahisin kullanilmasina gerek yoktur.
Allah sameddir. (102/2)
O, doğurmamış ve doğmamıştır. (103/3)
Onun hiçbir dengi yoktur. (103/4)
Ayrica 3. tekil sahis olarak, yukaridaki orneklerde oldugu gibi, bazen "o" bazen "Allah" kullanimi nedendir?
"O=Allah" degil midir?
Degil ise "o" kimdir?
Ayrica kuran'da sadece 3. tekil sahis karmasasi yoktur. Ayetine gore "ben" birinci tekil sahis ve "sen" ikinci tekil sahis, "biz" birinci cogul sahis, "siz" ikinci cogul sahis ve "onlar" 3. cogul sahis olarak; tum sahis zamirleri kullanilmistir.
Ustelik bu kullanimlar, ayetin ANA OZNESINI YANI YAZANINI BELIRLEME ADINA DA BIR KARMASADIR.
Ayrica sadece "yazan" degil, "yazdiran" " birine yonelik yazilan" ozneleri de ayetlerde mevcuttur.
Butun bunlar KURAN'IN YAZIMI ADINA BIR OZNE KARMASASI GETIRMEKTEDIR.
Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için
Giriş yap veya üye ol.
Turkce de "de ki" anlam ve icerik olarak "varsayalim ki/farzedelim ki" anlaminda kullanilir.
Ornek, "de ki; Ali oraya gitmis olsun" yani "farzedelim ki/varsayalim ki Ali oraya gitmis olsun"
Burada ALININ ORAYA GITTIGI DEGIL; GITTIGININ FARZEDILDIGI SOYLENMEKTEDIR. Yani ALI'NIN ORAYA GIDIP GITMEDIGI BELLI DEGILDIR, FAKAT; BIR SEYI ACIKLAMA ADINA, ALI'NIN ORAYA GITTIGI VARSAYILIR.
Kuran'da ve arapca da kullanilan ve turkce'ye tercume edilen "de ki" boyle bir anlamdamidir?
De ki deki diger bir sorun da ozne sorunudur.
Turkce de DE KI DOLAYLI BIR ILETIMDIR, YANI DIREK BIR ILETIM DEGILDIR.
Ornek;
Ali, Veli'ye "Deki yarin orda olacaksin" simdi burada; ALI' VELI'DEN KENDI SOYLEDIGINI DEMESINI ISTEMISTIR. YANI ORTADA VELI'NIN SOYLEMI YOKTUR, VELI'NIN ALI'NIN SOYLEMINI ILETIMI VARDIR.
Yalniz burada sorun yine bitmiyor.
Eger Veli, Ali'nin mesajini iletiyorsa; bu sekilde konusmaz.
VELI"ALI BENDEN BUNU SOYLEMEMI ISTEDI" der.
Ustelik "deki" ile baslayan bir ifade de, de ki kime hitap etmektedir?
Algi da bir 3. sahis ortaya cikiyor. ALI VELIYE ILETIYOR VELI ARACI OLARAK BASKALARINA ILETIYOR.
Yani bu sozu diyecek olan kim?
Yukaridaki linkten bir ornek:
Dinlerine uymadıkça yahudiler de hıristiyanlar da asla senden razı olmayacaklardır. De ki: Doğru yol, ancak Allah'ın yoludur. Sana gelen ilimden sonra onların arzularına uyacak olursan, andolsun ki, Allah'tan sana ne bir dost ne de bir yardımcı vardır. (2/120)
De ki, diyen kim?
De ki diyen kimden bunu, kime demesini istiyor?
De ki diye bu cumleyi yazan kim?
Bu cumlede yazilani soyleyecek/uygulayacak olan kim?
Kisaca KURAN'IN YAZARI OZNE OLARAK KIMDIR?
Ayrica asagidaki ayette, 3. TEKIL SAHIS KARMASASI VARDIR.
De ki: O, Allah birdir. (112/1)
Yukarida, "de ki" de hem " o" hem "Allah" kullanilmistir.
Burada ikisi de 3. TEKIL SAHISTIR. Dilbilgisi olarak sadece biri yeterlidir.
Araya virgul koymak; hem o hem Allah'i ayni cumlede kullanmayi gerektirmez.
Ornek:
"De ki, o birdir" ya da "de ki, Allah birdir" yeterlidir.
Dilbilgisi olarak her iki ayni anlami veren 3. tekil sahisin kullanilmasina gerek yoktur.
Allah sameddir. (102/2)
O, doğurmamış ve doğmamıştır. (103/3)
Onun hiçbir dengi yoktur. (103/4)
Ayrica 3. tekil sahis olarak, yukaridaki orneklerde oldugu gibi, bazen "o" bazen "Allah" kullanimi nedendir?
"O=Allah" degil midir?
Degil ise "o" kimdir?
Ayrica kuran'da sadece 3. tekil sahis karmasasi yoktur. Ayetine gore "ben" birinci tekil sahis ve "sen" ikinci tekil sahis, "biz" birinci cogul sahis, "siz" ikinci cogul sahis ve "onlar" 3. cogul sahis olarak; tum sahis zamirleri kullanilmistir.
Ustelik bu kullanimlar, ayetin ANA OZNESINI YANI YAZANINI BELIRLEME ADINA DA BIR KARMASADIR.
Ayrica sadece "yazan" degil, "yazdiran" " birine yonelik yazilan" ozneleri de ayetlerde mevcuttur.
Butun bunlar KURAN'IN YAZIMI ADINA BIR OZNE KARMASASI GETIRMEKTEDIR.