- Katılım
- 1 Kas 2012
- Mesajlar
- 3,434
- Tepkime puanı
- 1
- Puanları
- 0
- Yaş
- 68
Bir seyi "latife" olarak belirtmek istiyorsan, en bilinmen yolu; o ifadeyi tirnak icine almaktir.
artık 2 kişiyim bittin sen dijiiiiiiiiiTepki ver butonunu çok sevdim, ilk tepkimi de @Ziyaretçiler için gizlenmiş link,görmek için Giriş yap veya üye ol.a verip, test ettim.
Renkli yazmak da özgürlük hissi uyandırdı ama renkli yazma yasağı o kadar içime işlemiş ki siyahtan mavi dönebildim ancak
artık 2 kişiyim bittin sen dijiiiiiiiii
2 kaplan gücü zantomum
İki değil 3 oldunuz İnci-Birinci'ye ilave olarak [MENTION=3]mavimor[/MENTION] da var. Gariban evrensel de sesi soluğu çıkmadan sizin kendisini ezmenize izin veriyor. Evrensel'in sessizliğini takdir ettim, siz kendisini yerin dibine sokacağız derken evrensel sessizliği ile imaj tazeliyor. Numen-Fenomen-Qua Felsefesi derken sayenizde kendisi sitenin fenomeni oldu, katkınız çok büyük
Bir şey soracağım.
Antik çağ Yunan'da "Doğa filozofları"nın en temel özelliği şu şekilde yazılmış bir yerde, "daha sonraki doğa filozofları ise
ana maddeyi cisimsel olanla değil de, soyut, akılsal veya kavramsal olanla
açıklamaya çalışmışlardır." Ama farklı kaynaklarda "ruh"u baz aldıklarını belirtmiş. Bu durumda doğa filozofları "İnsan doğasının ne olduğunu" mu araştırmışlar?
2 tane nicim oldu diye dedimdi
Yani "Evrenin ana maddesinin ne olduğunu" araştırmışlar oluyor sanırım. :/Maddeyi oluşturan ilk ögenin (Arkhe'nin) ne olabileceğini araştırmışlar yani ilk ögeyi bulup varoluşun kaynağına ulaşmaya çalışmışlardır.
Yani "Evrenin ana maddesinin ne olduğunu" araştırmışlar oluyor sanırım. :/
Teşekkürler cevap için. Bu yeterli oldu, ben okuduğumu yanlış yorumlamışım.
Evrenin her bir parcasina insanoglunun verdigi kavram fenomendir.
Fenomenin ne oldugundan ziyade, bilimsel olan bu gozlem veren fenomenin fonksiyonunu ya da davranisini dile getirmek ve bunun nasilini aciklamaktir.
Fenomenin metafizik varliksal nitelik olarak neoldugu ise tartismadir.
Peki bir şey soracağım size, Antik çağ doğa filozofları "Ruh" unsurunu araştırıyorlar. Ancak doğa filozoflarından öncekiler evrenin ana maddesini araştırıyorlar. Peki bu ilkinin sürekliliğini nasıl oluyor da devamlılık getiriyorlar. Yani ruh ve evren ikisi bir arada nasıl oluyor?
Kisaca soyle;
Sokrates'e kadar; filozoflar sadece gozlemini aldiklarini "tek bir butun/baslangic" altinda toplamaya calisiyorlardi (su, toprak ates v.s.)
Sonraatomistler ve Sokrates'in truth dedigi (neyin gercek oldugu) tartismasi ve algisi, metafizigi ve akilciligi dogurdu.
Ondan sonar da akilcilik gozleme dayanmayan kesin mutlak ilk tek v.s. temelli tabanlari ortaya atti.
Bunlardan "ruh" ya da tum soyut kavramlarin temeli idealizme dayanir.
Peki size bir soru soracağım cevabını bana verebilir misiniz?
Soru: Antik çağ Yunan'da "doğa filozoflarının" en temel özelliği hangisidir?
- Doğru bilginin ne olduğu.
- Evrenin ana maddesinin ne olduğu.
- İnsan doğasının ne olduğu.
- Erdemlerin ne olduğu.
- Bilimsel bilginin ne olduğu.
[MENTION=4165]evrensel-insan[/MENTION]
Aslinda bunlarin birini digerine tercih etmek sorun olur.
Burada onemli olan insanoglunu "karanlik caga" sokan ve akilciligi gozlemin onune koyan insanoglu oldugudur.
Iste bu akilciligin tartismasi ve Aristo formel mantigi tam 2000 yil surmus, ronesansile karanlik cagdan cikilmis, 20. yuzyil ile de bilim bilgi timeline ve akil da bilis timeline oturtulmus, varliksal tartismanin kisir dongusu yerine; felsefe bilim ile farklilasmistir.
Felsefe kavramin varliksal, bilim ise fenomenin ve kavramin dav ranissal fonksiyonel gozlemleri ile ilgilenir.
Bu söylemlerinizle cevap "insan doğası" oluyor.
Ben bu soruyu ya tam olarak algılayamıyorum ya da gerçekten Antik çağ hakkında yeterli bir bilgim yok. Okuyorum okuyorum cevabı bulamıyorum. Teşekkür ederim açıklamanız için.