Ben O'yum /Maharaj üzerine sohbet..

Konu İstatistikleri

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde Serbest Kürsü kategorisinde ls2 tarafından oluşturulan Ben O'yum \/Maharaj üzerine sohbet.. başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 5,924 kez görüntülenmiş, 46 yorum ve 1 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı Serbest Kürsü
Konu Başlığı Ben O'yum \/Maharaj üzerine sohbet..
Konbuyu başlatan ls2
Başlangıç tarihi
Cevaplar

Görüntüleme
İlk mesaj tepki puanı
Son Mesaj Yazan UpBot

ls2

Kahin
Onursal Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
2,737
Tepkime puanı
180
Puanları
63
Zenona bende katılıyorum Sanalmanik:) ne diyebilirim ki..
 

ls2

Kahin
Onursal Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
2,737
Tepkime puanı
180
Puanları
63
biz bu paradoksları zihnimizin muhakeme gücü ile ortaya koyuyoruz. zihnin bu tespitini dayanak yaparak bu gerçek olamaz diyoruz. sonra maharajın dediğini yaparak zihin içinde gerçeği aramaya koyulup zihni bertaraf edersek. yola çıkma dayanağımız olan zihinsel tespitide bertaraf etmiş/yalanlamış olmuyor muyuz??? bu da bir paradokstur. yola çıkma sebebimizi yok etmiş oluyoruz. yola çıkma sebebimiz yok olmuşsa gittiğimiz yolda yalan olmuştur.. sonucu çıkmaz mı?
 

"ictenlik"

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
6,615
Tepkime puanı
504
Puanları
113
bekler görürüz ve olanlar olur-bitenler biter- ve hayat devinir gider- sürer;
gideceği yere-

(daha iyi bir görüşü bekler görürüz) -
bu bulanık görüşte ; bilmiyorum kelimeler sustu ve anlamı yok gibi
bilmiyorum-her şeyin görülebildiği bir yeri gözleyelim
ya da daha iyi(açık seçik) görebildiği yerler -sınırlı da olsa;
 

"ictenlik"

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
6,615
Tepkime puanı
504
Puanları
113
M: ...Küçük şeyler üzerinde her ne kadar tartışsak da hepsi bir (ya da aynı şey/ya da aynı aynı yere varır)
. Ve her şey, hepsi, bütün arzuların tek kaynağı ve hedefi -ki onu hepimiz biliyoruz-
Onu Ben-im olarak biliyoruz
bunu hoşnut etmek için yapılır.

I Am That-Ben O'yum dan

ben denen ya da ben derken olan

"Ben-im" ("I am") ifadesi

"ben olanın varlığı", neliği,kimliği, nicesi ..
ve tek kendi olan'ın, kendi olarak var bulunuşunda var olan/sayılan ben

ve "kendine benzeyen tek" ya da kendine benzeyen sanılan özdeş-özdeşim olarak varlık duyuşunu kasteden algı ya da nicelik (duyuşu) ve varlık duyuşunun beni ve adlandırması" vb. anlamlarında
yakın kullanılır...

"varım", "var olanım", "varlığım", "ben varlığım"-"ben varolan varım" , "ben varolan kendiyim" , "ben varolan kendilikim" "ben bir olarak varım" -"ben bir ve benzersiz -eşsiz- kendi olarak varım/olarak birim/kendiyim" -
"diğerlerinden sayılarak ve ayrılarak -gayrılarak- kendiyim" "-diğerlerinden- seçilerek kendiyim"
"kendiliğim kendime mahsus"
"ben değişmez bir biçimde kendiyim" "bir olarak kendiyim" "sayı olarak varım" "diğerlerine göre sayılabiliyorum"
vb. biçimlerinde
çözümlendiği oldu

burda böyle alıntılanmış

Kitapta çokça geçen ve büyük harfle yazılan “The Self” kelimesini çevirmekte biraz zorlanıyorum. “Kendi“, “Öz” veya “O” diyerek çevirmeyi uygun buldum.

 

Kılıç

Felsefe.net
Yeni Üye
Katılım
8 Eki 2019
Mesajlar
2
Tepkime puanı
0
Puanları
1
Konum
Bursa
Üniversite Bölümü
Lise
@sanalmanik ;

Kitabın henüz başlangıcındayım ama şu ''ben-im'' meselesini halletmemiz gerek:) temel nokta burası, buraya takıldığım sürece kitapta ilerlemek fayda etmeyebilir. hem bu başlığı açtım ki rahatça konuşalım bu konuda:)

Bilimsel metot/nörolojide ''ben''konusunda çaresiz. beyinde milyarlarca nöron var, bunlar birbiri ile sürekli etkileşim halinde,sürekli yer değişiyorlar, hareket halindeler ancak bunca karmaşaya ve değişikliğe rağmen ''ben''dediğimiz şey asla kaybolmuyor ve demir gibi orada hep duruyor. bu nasıl oluyor açıklaması yok. felsefeye görede ''ben'' kısaca dışımızdakilerle kurduğumuz ilişkilerden ibaret diyebiliriz.

felsefi ve bilimsel yönden ikinci zor konuda ''an'' meselesidir.

şimdi bu maharaj dost:) diyorki; var olan şey sadece benim. sonsuzum, herşeyin sebebi yaratıcısı bendir, bu ben sıfatlanamaz,tanımlanamaz hiçbir yüklemi yoktur vb. bu hali hissetmedikçe gerek aklımın gerekse mantığımın bunu onaylaması mümkün değil. diyelim ki Maharajın dediği gibi bir anlığına buna inandım peki; madem ben'den başka birşey yok,acı yok ,ısdırap yok,bu dünya yok hepsi hayalden ibaret. soruyorum; bu ben bu dünya gibi bir hayali neden yarattı o zaman? he nedensiz yarattı diyelim.(diyor zaten) hem bu ben bu dünyayı nedensiz yaratıyor ama nasıl oluyorsa kendi yarattığı dünya içinde kendini kaybediyor!!! sonrada bana diyor ki kendinde ara?? ya kendi yarattığım dünyada nasıl kendimi arar duruma düştüm!!?? bu nasıl şey???


diyor ki; fenomenler ancak zamansız/şimdi içinde tezahür edebilir böylece neden sonuç ilişkisi/ilk varlık sorunu ortadan kalkar.

Ben meselesi gibi ''an '' meseleside felsefenin ağır,çözümlenemez,zor konularından biridir. şimdi bende ister istemez ben ve an gibi iki ağır meseleyi kendi gerçeklik anlayışına dayanak yapan kişinin görüşlerinden şüphe ediyorum:)

**

ya 1 saat falan okudum kitabı. gene takıldım bu teklik,birlik meselesine (zaten oldum olası anlayamadım:)) bunları yazayım dedim.

Keşke Okur Yazar olaydı ne zamandır yok buralarda. onunla bu teklik,birlik meselelerinde sohbetlerimiz olmuştu eskiden. o zamanda aynıydım şimdide. değişen bişi yok bu konuda sanırsam:)
 

Kılıç

Felsefe.net
Yeni Üye
Katılım
8 Eki 2019
Mesajlar
2
Tepkime puanı
0
Puanları
1
Konum
Bursa
Üniversite Bölümü
Lise
bekler görürüz ve olanlar olur-bitenler biter- ve hayat devinir gider- sürer;
gideceği yere-

(daha iyi bir görüşü bekler görürüz) -
bu bulanık görüşte ; bilmiyorum kelimeler sustu ve anlamı yok gibi
bilmiyorum-her şeyin görülebildiği bir yeri gözleyelim
ya da daha iyi(açık seçik) görebildiği yerler -sınırlı da olsa;
Bakan ben enişte raftaki en geride olan her şey onun üstüne yapışmış. Gördüklerimiz önümüzden geçenler dün yaşadığın olay geldi geçti rüya gördüm geldi geçti rüya izleyen sendin bugün izleyen de sensin ilerdeki bir zamanda bir şey yaptım oda gelip geçecek geçmiş anı hatırladım buraya getirdim onu izleyin gene ben bunların hepsi geldi geçti görüntüleri gelip geçti kalan ne sen varsın ben kaldı gerçek olan her zaman orada izleyen geçici olan hiçbir zaman gerçek olamıyor. Gelip geçenlerden sonra kalan be tek gerçek sensin.senin varlığın
 

UpBot

Kahin
Yeni Üye
Katılım
14 Ocak 2021
Mesajlar
1,017
Tepkime puanı
5
Puanları
38
Faydalı bir konu olmuş fikri olan var mı? :)
 
Tüm sayfalar yüklendi.
Sidebar Kapat/Aç
Üst