Konuşma Kutusu - Chatbox

Konu İstatistikleri

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde Serbest Kürsü kategorisinde sakal tarafından oluşturulan Konuşma Kutusu - Chatbox başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 198,671 kez görüntülenmiş, 2,145 yorum ve 0 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı Serbest Kürsü
Konu Başlığı Konuşma Kutusu - Chatbox
Konbuyu başlatan sakal
Başlangıç tarihi
Cevaplar

Görüntüleme
İlk mesaj tepki puanı
Son Mesaj Yazan "ictenlik"

Objectivity

Kahin
Onursal Üye
Katılım
23 Ara 2012
Mesajlar
4,763
Tepkime puanı
319
Puanları
83
Neden, sen "cogunluk her zaman haklidir" zihniyeti mi tasiyorsun?

Sorarim sana, bu dunyada ender olanlar herkesten farkliolanlar herkesten farkli dusunenler mi azinliktadir, yoksa sadece dogumdan kendisine verileni uygulayanlar ya da buna karsi cikanlar mi?

Zaten serbest dusuncenin ne oldugu algilansa "cogunlugun icinde sadece bir kisi" ile "cogunluigun icinde kendi olan birey" farki da algilanir.

Yalniz dogumdan verilenleri aynen uygulamak ya da ona karsi olmak, insanoglunun yapacagi en kolay "hazirlop" tur.

Onemli olan ise insanoglunun butun bunlari sorgulayip kendi degerlerini kendi Adina bilincli ve bilerek sahiplenmesidir.

Zaten bunu yapanlar, onblarin dogrularina ters gelen bvir durumda en azindan bu terslige karsi kendilerini savunacak bilgi ve dusunce birikimine sahiptirler.

Yani tartismadan ve sorgulamadan kacmazlar ve kendi degerlerine dogru gelmeyen degerlendirmeleri "hakaret" olarak algilayip kendilerini avutmazlar.

Ayrica toplumsal kisilik zaten kendi fikri olmadigindan, toplum olarak herkesin ayni dusunmersi de gayet dogaldir.

Buna otoritenin yonlendirmesi denir.

Bu otorite sosyalsiyasal etik ideolojik olabilir.

Boylece kisi herkes ile ayni degerde yetisir.

Birey burada kendi adına mücadele etmiyor,kişinin şahsına laf etseniz hakaret olarak algılamayabilir siz bu ince nüansları anlayamıyorsunuz işte tüm mesele burada zaten.

Kuralları koyan gücün varlığını sorgulamış ve kabul etmişim, doğumdan dayatılmadı ben kendim bu kararı verdim. Kuralları koyan güce bağlılığımı ortaya koyduktan sonra onun kurallarının dışına çıkmak samimiyetsizliktir, kimi kandırmış olurum o zaman biliyor musunuz sadece kendimi ya da çevremi...

Kur'an benim için esastır, içinde yazanlar Allah kelamıdır, Cebrail aracılığı ile peygambere iletilmiş ben de okumuş, anlamış ve bu kitabı kabul etmişimdir. Kitaba ters düşen, ayetlerle bana bildirilene ters düşen bir eylem içinde olduğum an ihanet içine girmiş olurum. Tabi ki hoşgörü ve anlayış ilk planda olması gereken fakat karşı taraf kitap ayetlerine ters düşen söylem ve davranışlarına devam ediyorsa bana düşen de oradan hızlıca uzaklaşmaktır. Bazısı uzaklaşır bazıları maalesef daha sert karşılık verebilir ki bu aslında olmaması gerekendir. İnançlı olmak zaten başlı başına bir sorumluluktur.

Siz inanmayanı bir tarafa inançlıları bir tarafa kendinizi de tüm bu tarafların üzerinde objektif gözlemci kabul edip, insanlaşmanın en doğru yolunun bu şekilde mümkün olacağını iddia ediyorsunuz. Bu da inanan için komik geliyor çünkü sadece inanmak da değil daha fazlası var yani varlığını bilmek, hissetmek v.s. Bu durumda siz tüm tarafların üstüne çıkmaya çalıştığınızı zannederek aslında kendinizi kaybediyorsunuz farkında değilsiniz.

İnsanlaşmanın yolu inanç üstü ya da inançsız üstü olmakla değil kendi ait olduğu yeri fark etmekle başlar. Siz insanı bu dünyanın hakimi, var olan tek gerçeği de bu dünya yaşamı kabul ettiğiniz için tüm fikirlerinizi bu yaşam üzerine kurguluyorsunuz. Bu durumu da özgürlük ve insanlaşma kabul ediyorsunuz.

Siz kendinize bir dünya yaratmışsınız ve o dünyaya kendi kendinizi hapsetmişsiniz fakat farkında değilsiniz, en kısa sürede farkına varmanızı dilerim, aslında tüm bunlar içten gelmeli anlatmakla olacak birşey değil...
 

evrensel-insan

Kahin
Yeni Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
3,434
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
68
Senin yaptığın dayatma olmuyor da,bizim ki neden ve nasıl dayatma oluyor,onu bir izah edebilsen.

Seninki de dayatma degil, ama veriuleni dayatma olarak algilamak ve anlamsiz gereksiz bilgisiz dusuncesiz sadece karsi cikmak.

Demekki senin bilincaltinda sana verilmek istenen bir sey "dayatma" oluyor.

Iste once kendini bulman ve taniman gerekli.

O zaman zaten kimse sana bir sey dayatamaz.

Sen verileni kendi secimin ile alirsin ya da almazsin ve bunu da kendine izah edersin.

Dayatmak, zihinsel yazi soz v.s. ile olmaz. Fiziksel olur. Mesela silah zoru ile, korkutma ile, tehdit ile v.s.

Burada kimse kimseye bir sey dayatamaz cunku fiziksel bir temas yok.
 

İnci Birinci

Düşünür Üye
Yeni Üye
Katılım
24 Haz 2014
Mesajlar
636
Tepkime puanı
5
Puanları
18
Birey burada kendi adına mücadele etmiyor,kişinin şahsına laf etseniz hakaret olarak algılamayabilir siz bu ince nüansları anlayamıyorsunuz işte tüm mesele burada zaten.

Kuralları koyan gücün varlığını sorgulamış ve kabul etmişim, doğumdan dayatılmadı ben kendim bu kararı verdim. Kuralları koyan güce bağlılığımı ortaya koyduktan sonra onun kurallarının dışına çıkmak samimiyetsizliktir, kimi kandırmış olurum o zaman biliyor musunuz sadece kendimi ya da çevremi...

Kur'an benim için esastır, içinde yazanlar Allah kelamıdır, Cebrail aracılığı ile peygambere iletilmiş ben de okumuş, anlamış ve bu kitabı kabul etmişimdir. Kitaba ters düşen, ayetlerle bana bildirilene ters düşen bir eylem içinde olduğum an ihanet içine girmiş olurum. Tabi ki hoşgörü ve anlayış ilk planda olması gereken fakat karşı taraf kitap ayetlerine ters düşen söylem ve davranışlarına devam ediyorsa bana düşen de oradan hızlıca uzaklaşmaktır. Bazısı uzaklaşır bazıları maalesef daha sert karşılık verebilir ki bu aslında olmaması gerekendir. İnançlı olmak zaten başlı başına bir sorumluluktur.

Siz inanmayanı bir tarafa inançlıları bir tarafa kendinizi de tüm bu tarafların üzerinde objektif gözlemci kabul edip, insanlaşmanın en doğru yolunun bu şekilde mümkün olacağını iddia ediyorsunuz. Bu da inanan için komik geliyor çünkü sadece inanmak da değil daha fazlası var yani varlığını bilmek, hissetmek v.s. Bu durumda siz tüm tarafların üstüne çıkmaya çalıştığınızı zannederek aslında kendinizi kaybediyorsunuz farkında değilsiniz.

İnsanlaşmanın yolu inanç üstü ya da inançsız üstü olmakla değil kendi ait olduğu yeri fark etmekle başlar. Siz insanı bu dünyanın hakimi, var olan tek gerçeği de bu dünya yaşamı kabul ettiğiniz için tüm fikirlerinizi bu yaşam üzerine kurguluyorsunuz. Bu durumu da özgürlük ve insanlaşma kabul ediyorsunuz.

Siz kendinize bir dünya yaratmışsınız ve o dünyaya kendi kendinizi hapsetmişsiniz fakat farkında değilsiniz, en kısa sürede farkına varmanızı dilerim, aslında tüm bunlar içten gelmeli anlatmakla olacak birşey değil...

Paylaşımınızdaki her hususa katılıyorum, (belki doğru,belki yanlış algıladım) benim tavrımı işaret eden koyulaştırılmış görüşünüze de katılıyorum. Her şeyi çok güzel ifade etmişsiniz. İslamiyet yumuşaklıktır, merhamettir,zerafettir,çok haklısınız,siz bu ilkeye hakkı ile uyuyor ve uyguluyorsunuz. Sizi taktir ediyorum.

Ancak, güzellikle yaklaştığınız, rıfk ile davrandığınız kişi sizi anlıyor mu? Size aynı uslüple mi yaklaşıyor? HAYIR.

İnancınızı küçümsüyor, dininize karşı kibir yapıyor. Böyle durumlarda sizin de kibir yapma hakkınız doğuyor,çünkü İslamiyet alçakgönüllüktür,ama zull olma durumu değildir.
 

Objectivity

Kahin
Onursal Üye
Katılım
23 Ara 2012
Mesajlar
4,763
Tepkime puanı
319
Puanları
83
Paylaşımınızdaki her hususa katılıyorum, (belki doğru,belki yanlış algıladım) benim tavrımı işaret eden koyulaştırılmış görüşünüze de katılıyorum. Her şeyi çok güzel ifade etmişsiniz. İslamiyet yumuşaklıktır, merhamettir,zerafettir,çok haklısınız,siz bu ilkeye hakkı ile uyuyor ve uyguluyorsunuz. Sizi taktir ediyorum.

Ancak, güzellikle yaklaştığınız, rıfk ile davrandığınız kişi sizi anlıyor mu? Size aynı uslüple mi yaklaşıyor? HAYIR.

İnancınızı küçümsüyor, dininize karşı kibir yapıyor. Böyle durumlarda sizin de kibir yapma hakkınız doğuyor,çünkü İslamiyet alçakgönüllüktür,ama zull olma durumu değildir.

Evet tabi ki herkesin tavrı kendine göre değişir, küçümsemesi doğru değil fakat farkındaysanız evrensel bazı şeyleri göremiyor, bu sebeple görenle bir tutmamak gerekiyor, zamanı gelir anlar belki kimbilir...
 

evrensel-insan

Kahin
Yeni Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
3,434
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
68
Birey burada kendi adına mücadele etmiyor,kişinin şahsına laf etseniz hakaret olarak algılamayabilir siz bu ince nüansları anlayamıyorsunuz işte tüm mesele burada zaten.


Bunlar incenuans degilpolitik cikardir.

Ben burda kitle onunde kimseyi hedef aslmadan bilgi ve dusunce paylasiyorum ve hic bir sekilde de bir cikarim yok.

Cunku ben kiminne bildigini ve dusuncesini digger kisilerle her turlu paylasmasini bir insanlik gorevi olarak goruyorum.

Yani bilgi ve dusunce satilmaz ondan menfaat elde edilmez. Sadece paylasilir.

Ayrica kimseye "bunu al" gibi bir dayatma da yok.

Paylasilan ortadadir, isteyen alir; isteyen almaz.

Iste birebir iliskiden kitle platform farki da budur.

Kuralları koyan gücün varlığını sorgulamış ve kabul etmişim, doğumdan dayatılmadı ben kendim bu kararı verdim. Kuralları koyan güce bağlılığımı ortaya koyduktan sonra onun kurallarının dışına çıkmak samimiyetsizliktir, kimi kandırmış olurum o zaman biliyor musunuz sadece kendimi ya da çevremi...

Sen etmis olabilirsin ama ben etmedim. Cunku kurallari koyan insanoglu ve kurallasrin hepsi sorun. O yuzden ben bir seyi Kabul ya da red etmem ne oldugunu neden oldugunu nasil oldugunu sorgular ve bilgilenir ve bilinclenirim. Iste buradaki farkindalik ta benim farkimdir.

Yani benim farkina vardiklarim uzerinde ben bilgileniken, cogu kisi benim farkina vardigimin farkinda bile degildir.

Bilim de teknikte bilgi de dusunce de kavramda olanin bunyesindeki firkin farkina varilmasi ile detaylanir.

Kur'an benim için esastır, içinde yazanlar Allah kelamıdır, Cebrail aracılığı ile peygambere iletilmiş ben de okumuş, anlamış ve bu kitabı kabul etmişimdir. Kitaba ters düşen, ayetlerle bana bildirilene ters düşen bir eylem içinde olduğum an ihanet içine girmiş olurum. Tabi ki hoşgörü ve anlayış ilk planda olması gereken fakat karşı taraf kitap ayetlerine ters düşen söylem ve davranışlarına devam ediyorsa bana düşen de oradan hızlıca uzaklaşmaktır. Bazısı uzaklaşır bazıları maalesef daha sert karşılık verebilir ki bu aslında olmaması gerekendir. İnançlı olmak zaten başlı başına bir sorumluluktur.

Benim icin ise her seyde oldugu gibi neyin neden ve nasil esas olmasi gerektigi sorgulamasi vardir. Bu da tabi ki bir temele ve tabana dayanir.

Iste ben bu sorgulamayi yaparken, senin gibi kuran'i esas almadigimin senin tarafindan algilanmasi senin savununu getirir.

Yalniz burada olan bunun sana degil; tum kitleye sunulusuduir. Bu kitle icinde de herkes senin gibi savunmaz, ya da farkli savunur. Iste boylece de herkes konu uzerinden dusunce ve bilgisini dile getirerek bir paylasim sunmus olur.

Eger sen bunu hakaret olarak algilarsan, bu sekildeki bir paylasimi onlemis ve sabote etmis olursun.

Siz inanmayanı bir tarafa inançlıları bir tarafa kendinizi de tüm bu tarafların üzerinde objektif gözlemci kabul edip, insanlaşmanın en doğru yolunun bu şekilde mümkün olacağını iddia ediyorsunuz. Bu da inanan için komik geliyor çünkü sadece inanmak da değil daha fazlası var yani varlığını bilmek, hissetmek v.s. Bu durumda siz tüm tarafların üstüne çıkmaya çalıştığınızı zannederek aslında kendinizi kaybediyorsunuz farkında değilsiniz.

Sadece inanan degil, inanmayan icin de "komik" geliyor. Cunku her ikisi de inanctan bakiyor. Ben ise inanc disindan.

Benim burda herseyin farkinda olmam sizing ise ic tikanikliginizin ufki siniri ile disi algilayamamaniz. Cunku sizing alginizda inancin disi yok. Yani ufkunuzda boyle bir dis yok.

İnsanlaşmanın yolu inanç üstü ya da inançsız üstü olmakla değil kendi ait olduğu yeri fark etmekle başlar. Siz insanı bu dünyanın hakimi, var olan tek gerçeği de bu dünya yaşamı kabul ettiğiniz için tüm fikirlerinizi bu yaşam üzerine kurguluyorsunuz. Bu durumu da özgürlük ve insanlaşma kabul ediyorsunuz.

Tabi ki, benim bunca yillik yasam ve tecrubemde;

Once bana verilen inancti; bunu fark ettim.

Sonra kendimin sectigi inancsizligin farkina vardim.

Iste sonar da aslinda bu ikisinin biri biri ile ters geldigini algiladim ve bu ikisini vereni sorguladim. Boylece inanmainanmama eyleminden kurtuldum ve inanc sabitligini ve sahipligini beynimden attim. Yani inanci serbest biraktim.

Eskiden inanc ici ve kutuplari beni yonlendiriyordu, simdi ise ben inanci disaridan yonlendiriyorum.

Siz kendinize bir dünya yaratmışsınız ve o dünyaya kendi kendinizi hapsetmişsiniz fakat farkında değilsiniz, en kısa sürede farkına varmanızı dilerim, aslında tüm bunlar içten gelmeli anlatmakla olacak birşey değil...

Ilgisi yok cunku benim bu dunyam yasamda yasiyor. Yani her gunumun her dakikasinda sosyal medya ya da gercek yasamda.

Temeli de benim yasamimin bana verilen (Kabul ya da karsi cikis) degil; bunun disi olani kendimin almasi ve kontrolu.

Aslinda onun da iki disi.

Yani inanc disi olan insanoglu dusunce ve davranisi ve onun da sahibi olan insanoglunun kendi.

Iste bu kendilik algi ve bilinci, birey bilincinin de birey farkindaligi olarak baslama noktasidir.

Yani "insanoglu dusunce olarak inanc kavramini yaratmis ve bunu davranisa tasirken de biribirine karsi kutuplastirmis ve inanc sabitliginde de sadece kutbun birini isleve sokarak yapilandirmis" iste bu algi zaten yapilandirilmisligin algisi ve bilincidir.

O zaman beni rahatsiz eden bu yapilandirilmis ve isleyisi ben kendi adima kullanmak ve paylasmak zorunda degilim.

Bunu da ancak kendimi inanc bunyesinde taraflamadan bu yapilandirilmisligi dile getirerek yaparim.

Bunu ben evrensel-insan zihniyeti basliginda "kullanimbilim" adi altinda bir iki baslikta detayli acikladim.

Yani bir kavramin insanoglunca nasilyapilandirildigi ve ifade olarak nasil isleve/eyleme tasindigi.
 

İnci Birinci

Düşünür Üye
Yeni Üye
Katılım
24 Haz 2014
Mesajlar
636
Tepkime puanı
5
Puanları
18
Evet tabi ki herkesin tavrı kendine göre değişir, küçümsemesi doğru değil fakat farkındaysanız evrensel bazı şeyleri göremiyor, bu sebeple görenle bir tutmamak gerekiyor, zamanı gelir anlar belki kimbilir...

Allah'tan umut kesmek , olmaz. O nedenle inşallah diyorum.
 

evrensel-insan

Kahin
Yeni Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
3,434
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
68
Evet tabi ki herkesin tavrı kendine göre değişir, küçümsemesi doğru değil fakat farkındaysanız evrensel bazı şeyleri göremiyor, bu sebeple görenle bir tutmamak gerekiyor, zamanı gelir anlar belki kimbilir...

Burada hic bir kucumseme yok. Bu sadece bir niyet okumadir. Sebebi de icerden ve tarafli bakistir. Disaridan bakis ufku yoktur.

Bu algilanmadikca algilanan tek sey "bu yazar benim degerlerime laf soyluyor, onlara hakaret ediyor, onlari alaya aliyor, kucumsuyor" olacaktir.

Sirf bu dusunce bile kolaya kacistir.

En azindan bunun bir zoru "madem oyle ben de bilgim ve dusuncem ile bu yazara neden benim degerlerimin bana kutsal oldugunu anlatmaya calisayim" dir.

Bu zordur cunku, bunu yapmak icin sahiplenilen degerler hakkinda bilgi ve dusunce sahibi olmak onlari ogrenmekten bilmeye tasimis olmak gerekir.

Cunkuogrenmek, sadece hafizaya kayit etmektir. Bilmek ise bu hafizaya kayit edilenin ne oldugu ve neden kayit edildigidir.

Bir papagan da ogrenir ve ogrendigini tekrar eder, ama hic bir zaman ne soyledigini niye ve nasil soyledigini bilmez. Iste bilinc te burda farklilasir.

Bir bebek acikinca emer, ama neyi neden ve nasil emdigini bilmez. Bunu sora sora ogrenir ama bilmesi baska bir seydir.
 

Objectivity

Kahin
Onursal Üye
Katılım
23 Ara 2012
Mesajlar
4,763
Tepkime puanı
319
Puanları
83
@evrensel-insan

@İnci-Birinci ve size başarılı sohbetler dilerim, benim limitim doldu:smile:İyi geceler
 

evrensel-insan

Kahin
Yeni Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
3,434
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
68
Evet tabi ki herkesin tavrı kendine göre değişir, küçümsemesi doğru değil fakat farkındaysanız evrensel bazı şeyleri göremiyor, bu sebeple görenle bir tutmamak gerekiyor, zamanı gelir anlar belki kimbilir...

Nedir sizce benim goremedigim?

Aciklar misin?

Sizin inancli oldugunuzu mu goremiyorum.

Yoksa sizing inancsiz olamayacaginizi mi?

Yoksaufkunuzun inanc disina cikamayacagini mi?

Beni algilamanizin inanc icinden mumkun olamayacagini mi?

Size tgers gelen herhangibir soylemin eger konu ve kavram sizing sdahiplendiginiz degerleriniz ise, bu tersligi sadece hakaret olarak algilayacaginizi mi?

Tartisma ve sorgulamayi yapasmayacaginizi mi?

Size ters gelen her bir soylemin, sadece "dayatma" olarak algilanacagini mi?

Sizin tartisma yerine sadece kendi degerlerinizi ustelik savunu degil de; karsi tarafa saldiri olarak yonerltmenizi mi?

Cunku size yazilanin sadece degerlerinize hakaret olarak algiladiginizi mi?

Nedir benim goremedigim?

Unutmayin, disaridan bakan icerigi tum resmi ile gorebilirken, icerden bakan kendi baktigi yeri goremez.

Cunku ordan bakar.

Ben sizin su anki durumunuzu tam 14 yasinda biraktim.

Zannedersem bunun hikayesini de sitede paylastim.
 

İnci Birinci

Düşünür Üye
Yeni Üye
Katılım
24 Haz 2014
Mesajlar
636
Tepkime puanı
5
Puanları
18
Burada hic bir kucumseme yok. Bu sadece bir niyet okumadir. Sebebi de icerden ve tarafli bakistir. Disaridan bakis ufku yoktur.

Bu algilanmadikca algilanan tek sey "bu yazar benim degerlerime laf soyluyor, onlara hakaret ediyor, onlari alaya aliyor, kucumsuyor" olacaktir.

Sirf bu dusunce bile kolaya kacistir.

En azindan bunun bir zoru "madem oyle ben de bilgim ve dusuncem ile bu yazara neden benim degerlerimin bana kutsal oldugunu anlatmaya calisayim" dir.

Bu zordur cunku, bunu yapmak icin sahiplenilen degerler hakkinda bilgi ve dusunce sahibi olmak onlari ogrenmekten bilmeye tasimis olmak gerekir.

Cunkuogrenmek, sadece hafizaya kayit etmektir. Bilmek ise bu hafizaya kayit edilenin ne oldugu ve neden kayit edildigidir.

Bir papagan da ogrenir ve ogrendigini tekrar eder, ama hic bir zaman ne soyledigini niye ve nasil soyledigini bilmez. Iste bilinc te burda farklilasir.

Bir bebek acikinca emer, ama neyi neden ve nasil emdigini bilmez. Bunu sora sora ogrenir ama bilmesi baska bir seydir.

EL İNSAF,EL İNSAF.EL İNSAF. Dijital adlı üyeye böyle bir cümle sarf edebilen zihniyete,söyleyecek tek kelime bulamıyorum (Aslında buluyorum da,buraya uygun olmadığı için söylemiyorum)

Sizi ne kadar doğru okumuşum,hakkınızda hiç yanılmamışım.
 

evrensel-insan

Kahin
Yeni Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
3,434
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
68
EL İNSAF,EL İNSAF.EL İNSAF. Dijital adlı üyeye böyle bir cümle sarf edebilen zihniyete,söyleyecek tek kelime bulamıyorum (Aslında buluyorum da,buraya uygun olmadığı için söylemiyorum)

Sizi ne kadar doğru okumuşum,hakkınızda hiç yanılmamışım.

Neden ne denmekistedigini anlamadigin ve sadece kendi sartlanmisligin ile baska bir sekilde anladigin icin mi?

Yani nasil anladin, anlatirsan biz de ogrenmis oluruz.
 

İnci Birinci

Düşünür Üye
Yeni Üye
Katılım
24 Haz 2014
Mesajlar
636
Tepkime puanı
5
Puanları
18
Sana toptan cevap vereyim; sana gülmekten,gülmekten ve gülmekten başka bir şey gelmiyor,ne elimden,ne içimden. Pek çok komedyen şanslılarmış ki, sen o aleme düşmemişsin, gölgede kalırdı hepsi.

Şunu da samimiyetle söyleyim ki;sadece bir tek kere, beşbeşleri sayıp seni dinlemeye,izlemeye gelirdim, dahası II-IIIHHH.Biz de, şanslıymışız,kader burada karşılaştırdı ,ekmek bedava,su bedava, gülmek bedava :cool::tongue:
 

evrensel-insan

Kahin
Yeni Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
3,434
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
68
Sana toptan cevap vereyim; sana gülmekten,gülmekten ve gülmekten başka bir şey gelmiyor,ne elimden,ne içimden. Pek çok komedyen şanslılarmış ki, sen o aleme düşmemişsin, gölgede kalırdı hepsi.

Şunu da samimiyetle söyleyim ki;sadece bir tek kere, beşbeşleri sayıp seni dinlemeye,izlemeye gelirdim, dahası II-IIIHHH.Biz de, şanslıymışız,kader burada karşılaştırdı ,ekmek bedava,su bedava, gülmek bedava :cool::tongue:

Onemli degil, gulmek te bir psikolojik etkinin tepkisidir; rahat ol ve diledigin kadar bilincaltin seni ne kadar guldururse de, gul.

Gulmek, aglamaktan iyidir.

Ayrica merak etme, benim guldurme yonum de cok gelismistir.

Sanat tek yonlu degildir.
 

Objectivity

Kahin
Onursal Üye
Katılım
23 Ara 2012
Mesajlar
4,763
Tepkime puanı
319
Puanları
83
Nedir sizce benim goremedigim?

Aciklar misin?
Sizin inancli oldugunuzu mu goremiyorum.
Yoksa sizing inancsiz olamayacaginizi mi?
Yoksaufkunuzun inanc disina cikamayacagini mi?
Beni algilamanizin inanc icinden mumkun olamayacagini mi?
Size tgers gelen herhangibir soylemin eger konu ve kavram sizing sdahiplendiginiz degerleriniz ise, bu tersligi sadece hakaret olarak algilayacaginizi mi?
Tartisma ve sorgulamayi yapasmayacaginizi mi?
Size ters gelen her bir soylemin, sadece "dayatma" olarak algilanacagini mi?
Sizin tartisma yerine sadece kendi degerlerinizi ustelik savunu degil de; karsi tarafa saldiri olarak yonerltmenizi mi?
Cunku size yazilanin sadece degerlerinize hakaret olarak algiladiginizi mi?
Nedir benim goremedigim?
Unutmayin, disaridan bakan icerigi tum resmi ile gorebilirken, icerden bakan kendi baktigi yeri goremez.
Cunku ordan bakar.
Ben sizin su anki durumunuzu tam 14 yasinda biraktim.
Zannedersem bunun hikayesini de sitede paylastim.

İnançlı açısından bakamadığınız için size ifade özgürlüğü gibi görünen cümlelerinizin inançlı açısından (yani inandığı kitap ve yaratıcı güç açısından) kabul edilemez cümleler olduğunu fakat cümleleri doğru kurabilirseniz sorun kalmayacağını anlatmaya çalıştım ama benim kabiliyetsizliğimden olsa gerek bir türlü anlatamadım.

Tekrar söylüyorum inançlı açısından bakmadan inanç dışı da bakamazsınız maalesef bu detayı kaçırıyorsunuz...

Çok basit bir örnek vermek sureti ile belki anlamanıza yardımcı olabilirim. Aslında bu kadar basite indirgemek istemezdim fakat anlamakta zorlandığınız için örnekleri daha da basitleştirmeye çalışıyorum.

Satranç oynamaya başlamak için önce satranç nasıl oynanır bilmeniz gerekiyor değil mi? Kafanıza göre hamle yapamazsınız, bu durum dayatma değil oyunun kuralıdır. Satranç hakkında yorum yapabilmek ya da sorular sorabilmek için önce satrancın nasıl oynandığını bilmelisiniz. Yine benzer bir örnek; Poker oynamanın ya da bilardo oynamanın çeşitleri vardır. Amerikan bilardosu farklıdır, 3 top bilardo farklıdır aslında aynı oyundur fakat kuralları ve oynama yöntemleri farklıdır.Pokerde de aynı şekilde Türk Pokeri vardır, Teksas vardır v.s. ben pokeri iyi bilirim diyebilmek için tüm poker çeşit ve kurallarına hakim olmanız gerekir. Sadece Türk pokerini iyi oynuyorsanız sadece Türk pokeri hakkında sağlıklı yorum yapabilirsiniz, diğer poker çeşitlerini bilmeden ben poker ustasıyım diyemezsiniz. Türk pokerini çok iyi bilerek Teksas pokeri oynayamazsınız. Poker işte kardeşim ne farkeder hepsi aynıdır diye diretemezsiniz.

İnançlı tarafından bakmadan ve inançlının neye-nasıl ve ne şekilde inandığını bilmeden bu konular hakkında yorum yapmaya kalkarsanız süreki yanlış cümleler kurarsınız. İslamiyeti bilmeniz de yetmez diğer dinleri hatta mitolojileri hatta Budizmi,Hinduizm v.s. hepsini anlar ve öğrenirseniz ancak o zaman dışarıdan çıkıp hepsine bakabilirsiniz.Siz iç kısmı atladığınız için dışardan baktığınızı zannederek sadece kendinizi kandırıyorsunuz. İslamiyet'i bile daha tam öğrenememişken nasıl tüm inançların üstüne çıkıp, dışardan gözlemlediğinizi iddia ediyorsunuz bana göre hayret edilecek bir durum.

Kamil insan mertebesine ulaşabilen için dinlerin asıl mahiyeti ortaya çıkar ve dinler üstü bir bakış açısı ancak o zaman elde edilebilir. Bu asla dinsizlik değil tam tersi tüm dinleri kapsayan bir bakış açısıdır ki inançsızlık değil inanmak hiç değil bazı gerçeklerin ve görünenin ardındaki görünmeyenin farkına varmak-bilincinde olmaktır. Muhyiddin İbn Arabi "Arif için din yoktur." derken dinsiz olun mu demiştir, siz böyle mi anlıyorsunuz?

Evrensel-insan felsefi konularda bilgili olduğunuzun farkındayım fakat dini konularda maalesef yeterli araştırmayı yapmamışsınız. "Evrensel-İnsan Zihniyeti" içinde kısılıp kalmışsınız.Özgür olduğunuzu iddia ediyorsunuz fakat kendi yarattığınız zihniyetin mahkumu olmuşsunuz ve birçok insandan daha fazla esaret içersindesiniz.

14 yaşında ne yaşadığınızı bilmiyorum daha doğrusu paylaşımınızı görmedim, hangi başlıkta paylaştığınızı hatırlatırsanız bulur, okurum. Yaşanmışlıkların insan hayatındaki olumlu-olumsuz etkileri tabi ki inançlı olmak ya da olmamak konusunda çok büyük etkendir. Güçlükler karşısında inancı muhafaza etmek ya da isyan etmemek kolay değildir. Bu konuda sizi anlayabiliyorum, belki zamanla araştırma sahanızı genişletir ve görüşlerinizi baştan gözden geçirme fırsatı bulursunuz diye yazılarınıza katkı sağlamaya çalışıyorum, en doğrusunu ben mi bilirim tabi ki hayır fakat bir yerde sabit takılıp kalkmak yerine ancak araştırma yapmaktan da vazgeçmemek gerek diye düşünüyorum.
 
Son düzenleme:

Objectivity

Kahin
Onursal Üye
Katılım
23 Ara 2012
Mesajlar
4,763
Tepkime puanı
319
Puanları
83
Kalp taşıyoruz değil mi @inci? @herkes
sevimli yaratıklarız biz; tanrıya göre

"kalbimin değerler yangını;"

Şöyle bi hikaye hazırladım ve ona geçemden önce "kalbimin değerler yanıgını" nasıl belirdi bu sözcük

kalbimde bir yangın vardı ama bu daha önce; diyordu yangın tevfik

kalbimin ateşi-ışığı ya da kutsal/kutsanmış yangını/ışığı; kalbimin değerler yangınına tapar
bura benim cehennemim;
ben yandım orda-n

--
çocuk televizyonları vardır bilirsiniz; Orada sorar bilgi yolumu-(cesaret) yaşam yolu mu -eğlence yolu mu? güç mü?cesaret mi? hepsi sizin olsun; Kutsallarınızı da kutlayın/kutsallayın ki koruyun bol bol ve çiğnetmeyin ki bu iyi bir şey değil mi? öyledir-bilinir

o halde kalbimi çiğneme inci?
inciler ve diğerleri
benim ateşli yangınlarım;

insanlar hep farklıklarını ve sayarlar, diğerlerden
Ve yarıştıklarını sayarlar; aşılanır bu
önce ulaşılması gereken-yarışılması gereken bir yer ve son vardır

Şimdi siz ya da sizler güzel bi entellekt için-kaliteli ve bilgili düzgün gözükmek için ya da hayatı daha iyi anlamak kavramak ve daha düzeyli yaşamak için, vakit geçirmek için, kültürel gelişme-etkinleşme için felsefeye yönelmiş olabilirsiniz;

Biz bilincimizi ve onun potansiyelini keşfettik
keşfetmeye adadık-denedik ya da bir ölçüde de olsa keşfettik sanırız ;
Bu bir ihtiyaç-merak ya da benzeri;

bilgi yolundan/amaç yolundan yürüyen gönüllüler ve adanmışlar, güçlenmişler güç yolundan da yürüyenlerle de birleşerek geliyoruz bizler her yere-gidiyoruz da;

hayatını bilgiye adanmışlar ve çatışma sürüklenme devinim içinde bilgi çabalamışlar ve aklını zorlamışlardan sözediyoruz, Entelekt uğraşlarından değil
bu insanlar saygın insanlardır; Ki saygıları her çağa yansır ki siz de öyle tabi ki herkeste;

Yolda zorlanmış kaza geçirmiş-zorlukarla boğuşmuş, aklı dağınık/yaralanmış kocamış kurtlar duyun sesimi

-
Siz hazır bilgi peşindesiniz aklınızın ve fikrinizin üretmediği
ve satın almışçasına/sunulmuşçasına;
Çöplük karıştırmayın-aklınızı karıştırın;
niye vermiyorsunuz sizde yok pazarda yok, sizin ki işimize yaramaz boşsunuz demeye çıkıyorsunuz bizler satıcılar ve pazarcılarmışız gibi;

Bu işe yüregini patlatmış, düşünmüş emek vermiş insanlara saygı gösterin; ne çok ne az
ki kaderinizi/kederiniz nedir o bundan başka daha?

Babanız vardı değil mni?
Mertseniz babanıza okutun; eğer üçüncü göz istiyorsanız
karşı mesajlarınızı genel yüreğini koysun ben ona baba derim
ya da bir başkası
karşı mesajlarnızı bir üçüncü kişiye okutun-yürek ağrıtmayın
o edebiyata biz girmeyeğiz çünkü; belirsiz kelimeler ekseni;
biz söyleceğimizi söyleceğimiz yerden de söyleriz, sözleri bozmadan da söyleriz-küçültmeden de

Burada kismenin tezgahı yok, Tanıtımı yok, Ticari amacı;
ben kültürüne dönelim, sanalı asla gerçeklemeyeceğiz; Sanal olarak varolup ölecek

siz buraya pazar muamalesi yapıyorsunuz ve anlamadan dinlemden daha karşı satıyor ve üste de ders veriyorunuz, haketmişizdir
ve satıcı kovmaya (ki yok burda) pazar gezmeye/tekellemeye size rahat serin kolay bilgi etkileşim sunacakları buraya çekmeye girişiyorsunuz; Konfor pazarlığı felfesi
Gibiymiş gibi yapmalar içinde yaptım sandım doyumu peşini
istediğiniz yeri yapın hakkınız girişin; kuru miraslarda altında bizler yatıyor olacağız
sözsüz seslerle
kendinizi anlatın dürüstçe tanıtın ve yumuşak cümlelerle derdinizi girin ve karşı üslubunuza bakın;

olayları görümüyorsunuz ve iyi okumuyorsunuz ki bunu geçmişte sizde göreceksiniz
iyi bakarsanız gelecekte de

buradaki insanlar dağıtımcı, öğretmen ya da filozof değildir-felsefe gönüllüsüdür
Ben dahil hiçkimsenin buraya kendini tanıtımını yapmaya geldiğini ve dışarsal bi amacı olduğunu sanımıyorum; Burası ticari felsefe okulu/kulübü değildir ve amaç satılmaz ki sizlerde hoca beğenmiyorsunuz-muşçasına
daha kendi düşüncenizi koymadan karşı düşünccleri yargıya giriştiniz; karşıda mı onalr-dı

Felsefe daha çok bir etkileşim ve sorgulama metodudur okuma biçimi olmaktan çok;
Soru sormak-sezgisel cevap almak/kendi düşünceni ve düşünem biçimini yaratmak ve geliştirmek, ve bilgi merakı-sevgisi ilgisi ve gelişimi ile ilgilidir;
Anlatıcılar/okuyacaklar ve hoca düşünmeyin yapın-yapılır o; yapa yapa yapılır
başta grup düşünün bi kere; Ortaya koyan ve tartıştıkça düşünen gelişen fikir üreten bir grup; Grubunuzu ve etkinleşiminizi tartışmanızı geliştirin; Samimiyetinizi de ve arkadaşlaığınız da tabi ki

bilgi gönllülleri ve öğrenme gönüllüleri meraklıları ve gerçek;
sabiteler sabit döner yerinde durduran olmazsa onu bazen statik olur; Uça döner kimi enerjiye çarpınca/çarpılınca kimisi de;

kisme sizi yada bizi buraya düşünce sunmaya gelmedi getirmedi;
ETkileşmeye geldik okuma yazmaya bile değildi bizimkisi örneğin;

Zorla okutmadı-yazdırtmadı; Yazar sorgulatmak-yazar küçültmek-terslemek ve fikirleriyle uğraşmak siz kendinizi koyun önce karşılığınızı da sonra yapın deneyin

Bağımsız yazıları okuyun ya da okumayın grubunuzla etkileşim-söyleme girin ve geliştirin

Buraya çatışamya kavgaya gelmiş gibi davranmayın, Açık hedefler

yarışsa; eğer;
yolların sonunda herkes aynı anda aynı yere varır ve hızlı gideni koşanı geri gönderirler ve adına zaman denir

Biz yarışmıyoruz, almıyoruz-satmıyoruz; Dostluk ve paylaşma için buradayız
Karalayıp küçülten-değersizleştiren ve anlamadan dinlemeden geliştirilen ifadelerinizi temizleminizi rica edeceğiz geniş zamanda ve zamanlarda

Kişm size burda birini-bağımsız-yargılama hakkı hadi düşüncelerini beğenmeme ve leeştirme hakkkı veriyor? nerde neden nasıl?
Karşısında neyiniz var; Hangi karşı yazınızı ve değerinizi eleştirecek ve küçültecek sizin örneğin;

Okumaya mı geldiniz-düşünmeye; değerler yangını
Bana istediğimi vermiyosunuz burda yok der gibi;
Siz kim ve ne arıyodunuz yine sorduk geçmişte cevapsıznız;
sınamınıza iyi hazırlanın o halde ve dikkat edin kendinize

hoşçakalın;!!!

"Biz" diye yazıyor olmanız dikkatimi çekiyor biz dediğiniz kim yani tek değilsiniz galiba umarım bu imzanızda bahsi geçen deney ile bazı metafizik varlıklarla temasa geçmemişsinizdir.

Bu deneyi inceledim kendi açımdan tehlikeli bulduğumu bildirmek istiyorum fakat bu benim düşüncem sadece siz dikkate almayabilirsiniz. Neden tehlikeli derseniz gelen cevaplar ileri seviyeli bir varlığın vereceği cevaplar değil bu sebeple dikkatli olmanızı öneriyorum.

Çok alıngansızsınız, size ne yazılırsa hemen sert bir çıkış yapıyorsunuz. Bana da birşeyler yazmışsınız okudum da fırsat bulup cevap yazamadım. Ben sizin yazılarınızı çok dağınık buluyorum bu sebeple ne yazdığınızı anlamakta zorlanıyorum. Okunmasın diye böyle yazıyor olamazsınız herhalde her neyse yine de anlayabildiğim mesajınız olursa diye umutla bekliyorum, belki tek ben anlamıyorumdur o da mümkün bu sebeple alınganlık yapmanıza hiç gerek yok onu belirtmek istedim.

 

evrensel-insan

Kahin
Yeni Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
3,434
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
68
İnançlı açısından bakamadığınız için size ifade özgürlüğü gibi görünen cümlelerinizin inançlı açısından (yani inandığı kitap ve yaratıcı güç açısından) kabul edilemez cümleler olduğunu fakat cümleleri doğru kurabilirseniz sorun kalmayacağını anlatmaya çalıştım ama benim kabiliyetsizliğimden olsa gerek bir türlü anlatamadım.

Tekrar söylüyorum inançlı açısından bakmadan inanç dışı da bakamazsınız maalesef bu detayı kaçırıyorsunuz...

Çok basit bir örnek vermek sureti ile belki anlamanıza yardımcı olabilirim. Aslında bu kadar basite indirgemek istemezdim fakat anlamakta zorlandığınız için örnekleri daha da basitleştirmeye çalışıyorum.

Satranç oynamaya başlamak için önce satranç nasıl oynanır bilmeniz gerekiyor değil mi? Kafanıza göre hamle yapamazsınız, bu durum dayatma değil oyunun kuralıdır. Satranç hakkında yorum yapabilmek ya da sorular sorabilmek için önce satrancın nasıl oynandığını bilmelisiniz. Yine benzer bir örnek; Poker oynamanın ya da bilardo oynamanın çeşitleri vardır. Amerikan bilardosu farklıdır, 3 top bilardo farklıdır aslında aynı oyundur fakat kuralları ve oynama yöntemleri farklıdır.Pokerde de aynı şekilde Türk Pokeri vardır, Teksas vardır v.s. ben pokeri iyi bilirim diyebilmek için tüm poker çeşit ve kurallarına hakim olmanız gerekir. Sadece Türk pokerini iyi oynuyorsanız sadece Türk pokeri hakkında sağlıklı yorum yapabilirsiniz, diğer poker çeşitlerini bilmeden ben poker ustasıyım diyemezsiniz. Türk pokerini çok iyi bilerek Teksas pokeri oynayamazsınız. Poker işte kardeşim ne farkeder hepsi aynıdır diye diretemezsiniz.

İnançlı tarafından bakmadan ve inançlının neye-nasıl ve ne şekilde inandığını bilmeden bu konular hakkında yorum yapmaya kalkarsanız süreki yanlış cümleler kurarsınız. İslamiyeti bilmeniz de yetmez diğer dinleri hatta mitolojileri hatta Budizmi,Hinduizm v.s. hepsini anlar ve öğrenirseniz ancak o zaman dışarıdan çıkıp hepsine bakabilirsiniz.Siz iç kısmı atladığınız için dışardan baktığınızı zannederek sadece kendinizi kandırıyorsunuz. İslamiyet'i bile daha tam öğrenememişken nasıl tüm inançların üstüne çıkıp, dışardan gözlemlediğinizi iddia ediyorsunuz bana göre hayret edilecek bir durum.

Kamil insan mertebesine ulaşabilen için dinlerin asıl mahiyeti ortaya çıkar ve dinler üstü bir bakış açısı ancak o zaman elde edilebilir. Bu asla dinsizlik değil tam tersi tüm dinleri kapsayan bir bakış açısıdır ki inançsızlık değil inanmak hiç değil bazı gerçeklerin ve görünenin ardındaki görünmeyenin farkına varmak-bilincinde olmaktır. Muhyiddin İbn Arabi "Arif için din yoktur." derken dinsiz olun mu demiştir, siz böyle mi anlıyorsunuz?

Evrensel-insan felsefi konularda bilgili olduğunuzun farkındayım fakat dini konularda maalesef yeterli araştırmayı yapmamışsınız. "Evrensel-İnsan Zihniyeti" içinde kısılıp kalmışsınız.Özgür olduğunuzu iddia ediyorsunuz fakat kendi yarattığınız zihniyetin mahkumu olmuşsunuz ve birçok insandan daha fazla esaret içersindesiniz.

14 yaşında ne yaşadığınızı bilmiyorum daha doğrusu paylaşımınızı görmedim, hangi başlıkta paylaştığınızı hatırlatırsanız bulur, okurum. Yaşanmışlıkların insan hayatındaki olumlu-olumsuz etkileri tabi ki inançlı olmak ya da olmamak konusunda çok büyük etkendir. Güçlükler karşısında inancı muhafaza etmek ya da isyan etmemek kolay değildir. Bu konuda sizi anlayabiliyorum, belki zamanla araştırma sahanızı genişletir ve görüşlerinizi baştan gözden geçirme fırsatı bulursunuz diye yazılarınıza katkı sağlamaya çalışıyorum, en doğrusunu ben mi bilirim tabi ki hayır fakat bir yerde sabit takılıp kalkmak yerine ancak araştırma yapmaktan da vazgeçmemek gerek diye düşünüyorum.

Daha once de acikladim. Ben ne inancli ne de inancsiz acisindan bakmiyorum. Her ikisini de icine alan inanc kasvramindan konusundan ve niteliginden bakiyorum.

Cunku sorun inancli ya da inancsizda degil, inanc kavraminin kendisinde.

Sizin bir seyi Kabul ya da red etmeniz sadece kendi tarafli pencerenizden bakmanizin urunu.

Bunu da daha once acikladim.

Ustelik sizing tarafinizdan bakmayanin da sizce size bu bakisini Kabul ettirme cabasi.

Bunu da daha once acikladim.

Halbuki ortada sadece bir kavramin dile gelisi var, kisilerin inanclari degil.

Ben inanc kavraminin bunyesindeki her iki taraftan da daha once baktigim ve tarafli oldugum ve bunun sorununun farkina ve bilincine vardigim icin; inanc kavramindan bakiyorum ve kimsenin inanc ici benim konum degil. Bu zaten onun hakki ve ozgurlugu.

Benim kamil insan olmak gibi bir dusuncem yok.

Ustelik evrenserl-insan zihniyeti de sadece etigi ve onmun kolu dini islemiyor.

Ustelik din de ana konusu degil.

Evrensel-insan zihniyetinin sorgulamasi tum insanoglunun yapilasndirdigi temelve kokenleri ve isleyisi kapsiyor.

Ben hic bir seyin mahkumu olmam ve daimi kendimi yenilerim gelistiririm ve degistiririm.

Cunku bilimsellik bilissellik bilgi ver cagdaslikta budur.

Mahkumiyet dogmalar icin sorgulanmazlar icin gecerlidir.

Konu kisiseldegildir.

Benim bireyselyasam oykum oldugu kadar herkesin vardir.

Benimkisi burda ise ve bulabilirsem linkini veririm.
 

Objectivity

Kahin
Onursal Üye
Katılım
23 Ara 2012
Mesajlar
4,763
Tepkime puanı
319
Puanları
83
Daha once de acikladim. Ben ne inancli ne de inancsiz acisindan bakmiyorum. Her ikisini de icine alan inanc kasvramindan konusundan ve niteliginden bakiyorum.

Cunku sorun inancli ya da inancsizda degil, inanc kavraminin kendisinde.

Sizin bir seyi Kabul ya da red etmeniz sadece kendi tarafli pencerenizden bakmanizin urunu.

Bunu da daha once acikladim.

Ustelik sizing tarafinizdan bakmayanin da sizce size bu bakisini Kabul ettirme cabasi.

Bunu da daha once acikladim.

Halbuki ortada sadece bir kavramin dile gelisi var, kisilerin inanclari degil.

Ben inanc kavraminin bunyesindeki her iki taraftan da daha once baktigim ve tarafli oldugum ve bunun sorununun farkina ve bilincine vardigim icin; inanc kavramindan bakiyorum ve kimsenin inanc ici benim konum degil. Bu zaten onun hakki ve ozgurlugu.

Benim kamil insan olmak gibi bir dusuncem yok.

Ustelik evrenserl-insan zihniyeti de sadece etigi ve onmun kolu dini islemiyor.

Ustelik din de ana konusu degil.

Evrensel-insan zihniyetinin sorgulamasi tum insanoglunun yapilasndirdigi temelve kokenleri ve isleyisi kapsiyor.

Ben hic bir seyin mahkumu olmam ve daimi kendimi yenilerim gelistiririm ve degistiririm.

Cunku bilimsellik bilissellik bilgi ver cagdaslikta budur.

Mahkumiyet dogmalar icin sorgulanmazlar icin gecerlidir.

Konu kisiseldegildir.

Benim bireyselyasam oykum oldugu kadar herkesin vardir.

Benimkisi burda ise ve bulabilirsem linkini veririm.

İnanç konusunda söyleyeceklerimi söyledim. Sizin de ifade ettiğiniz gibi benzer şeyleri yazmak yerine ve birbirimizi anlamakta zorlandığımızdan dolayı şimdilik bu tartışmaya ara verelim, zamanla netleşir herşey nasılsa...
 

evrensel-insan

Kahin
Yeni Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
3,434
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
68
İnanç konusunda söyleyeceklerimi söyledim. Sizin de ifade ettiğiniz gibi benzer şeyleri yazmak yerine ve birbirimizi anlamakta zorlandığımızdan dolayı şimdilik bu tartışmaya ara verelim, zamanla netleşir herşey nasılsa...

Sen inanc konusunda degil, inancli olarak soyleyeceklerini soyledin.

Bak sana kritik ve analitik egitimden bir soru sorayim.

Bir inancli olarak, inancsiz acisindan bakabilir ve bir inancsizin neden kendine gore dogru ve de hakli oldugunu dile getirebilir misin?

Cunku kritik ve analitik dusunce de, kendini kendine ters gelen degerler olarak degerlendirmen de gerektir.

Yani inancin lehinde ve aleyhinde ve de

Inancsizligin lehinde ve aleyhinde.

Senin klasik ve tikanik dusunce uretmeyen dile getirimde, sadece inanclinin lehinde ve inancsizin aleyhinde degerlendirme mevcut.
 

İnci Birinci

Düşünür Üye
Yeni Üye
Katılım
24 Haz 2014
Mesajlar
636
Tepkime puanı
5
Puanları
18
Sen inanc konusunda degil, inancli olarak soyleyeceklerini soyledin.

Bak sana kritik ve analitik egitimden bir soru sorayim.

Bir inancli olarak, inancsiz acisindan bakabilir ve bir inancsizin neden kendine gore dogru ve de hakli oldugunu dile getirebilir misin?

Cunku kritik ve analitik dusunce de, kendini kendine ters gelen degerler olarak degerlendirmen de gerektir.

Yani inancin lehinde ve aleyhinde ve de

Inancsizligin lehinde ve aleyhinde.

Senin klasik ve tikanik dusunce uretmeyen dile getirimde, sadece inanclinin lehinde ve inancsizin aleyhinde degerlendirme mevcut.

ÖFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF.....
BÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ......
İMDAAAAAAAAAAAAAAT......
ANLAMADI-ANLAMIYOR-ANLAMAYACAK...
:eek::cool::rolleyes::mad::redface::tongue:
 
Tüm sayfalar yüklendi.
Sidebar Kapat/Aç

Yeni Mesajlar

Üst