Konuşma Kutusu - Chatbox

Konu İstatistikleri

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde Serbest Kürsü kategorisinde sakal tarafından oluşturulan Konuşma Kutusu - Chatbox başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 198,546 kez görüntülenmiş, 2,145 yorum ve 0 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı Serbest Kürsü
Konu Başlığı Konuşma Kutusu - Chatbox
Konbuyu başlatan sakal
Başlangıç tarihi
Cevaplar

Görüntüleme
İlk mesaj tepki puanı
Son Mesaj Yazan "ictenlik"

İnci Birinci

Düşünür Üye
Yeni Üye
Katılım
24 Haz 2014
Mesajlar
636
Tepkime puanı
5
Puanları
18
Kişinin değeri bahanesi ile ilgili olmadığını diğer başlıkta açıklamaya çalıştım daha doğrusu bu bir bahane değil gerekliliktir. Bu konuda aslında tüm söyleyebileceklerimi yazdım daha fazla yazacak birşeyim kalmadı ayrıca bildiğiniz üzere aynı inanca sahip kişilerin bile Kur'an yorumu çok farklı mesela ben batini yönünü araştıran ve benimseyen birisiyim ancak tüm İslam alemi benim gibi düşünür diye iddia edemeyeceğim gibi bu konular o kadar hassas ki kişilerin ancak kendisinin araştırıp, öğrenebileceği kanaatindeyim.


Özür dilerim dijital,aynı anda yazmışız. Sizin diğer yazınızı kastetmiştim. O kadar güzel anlatmıştınız ki. Halen öyle bir yorumun gelmesi beni şaşırtmıştı.
 

Objectivity

Kahin
Onursal Üye
Katılım
23 Ara 2012
Mesajlar
4,763
Tepkime puanı
319
Puanları
83
Özür dilerim dijital,aynı anda yazmışız. Sizin diğer yazınızı kastetmiştim. O kadar güzel anlatmıştınız ki. Halen öyle bir yorumun gelmesi beni şaşırtmıştı.

Rica ederim, özür dilenecek bir durum yok herkes rahatça görüşünü yazsın zaten umarım Evrensel de biraz olsun anlamaya çabalar bizleri...
 

evrensel-insan

Kahin
Yeni Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
3,434
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
68
Rica ederim, özür dilenecek bir durum yok herkes rahatça görüşünü yazsın zaten umarım Evrensel de biraz olsun anlamaya çabalar bizleri...

Siz tarafli oldugunuz surece ne yazik ki evrensel-insani anlayamazsiniz.

Evrensel-insan zaten taraflarin tarafinda degildir. Her bir tarafi tum resim olarak ve icinde yer almadan verir.

Fark ta budur.

Sizler sadece evrensel-insan'in sizing tarafiniza ters geleni "karsi cikmak" olarak degerlendirirsiniz.

Isin aci tarafi digger size tam ters olan tarafta ayni degerlendirir.

Cunku sizzler inanc disindan bakamazsiniz, yani kavrami degerlendirmerzsiniz.

Sadece kavramdan tuttugunuz tarafi degerlendirirsiniz ki o da degerlendirme degil, sadece tarafina sahip cikmaktir.

Bir inancsiz da tam sizing sahip ciktiginizin karsisindakine sahipcikar ve sizzler inanc kavramini degil; "inancli/inancsiz" tarafliligini biri biriniz ile tartisirsiniz.

Ben ne inancliyim ne de inancsizim. Inanc disiyim.

Bu farki algilayamadiginiz surece, evrensel-insan'i algilamaniz sizing tarafiniz olarak sadece "inancsiz" olacaktir.
 

İnci Birinci

Düşünür Üye
Yeni Üye
Katılım
24 Haz 2014
Mesajlar
636
Tepkime puanı
5
Puanları
18
Yaa,karışmak yazmak istemiyorum,mümkün değil bu aymazlığa dayanabilmek. Seni yeterince anladık,daha fazla anlamak istemiyoruz,sen neden anlamıyorsun? Buna resmen dayatmacılık derler.
 

Objectivity

Kahin
Onursal Üye
Katılım
23 Ara 2012
Mesajlar
4,763
Tepkime puanı
319
Puanları
83
Siz tarafli oldugunuz surece ne yazik ki evrensel-insani anlayamazsiniz.

Evrensel-insan zaten taraflarin tarafinda degildir. Her bir tarafi tum resim olarak ve icinde yer almadan verir.

Fark ta budur.

Sizler sadece evrensel-insan'in sizing tarafiniza ters geleni "karsi cikmak" olarak degerlendirirsiniz.

Isin aci tarafi digger size tam ters olan tarafta ayni degerlendirir.

Cunku sizzler inanc disindan bakamazsiniz, yani kavrami degerlendirmerzsiniz.

Sadece kavramdan tuttugunuz tarafi degerlendirirsiniz ki o da degerlendirme degil, sadece tarafina sahip cikmaktir.

Bir inancsiz da tam sizing sahip ciktiginizin karsisindakine sahipcikar ve sizzler inanc kavramini degil; "inancli/inancsiz" tarafliligini biri biriniz ile tartisirsiniz.

Ben ne inancliyim ne de inancsizim. Inanc disiyim.

Bu farki algilayamadiginiz surece, evrensel-insan'i algilamaniz sizing tarafiniz olarak sadece "inancsiz" olacaktir.

Siz inancın dışından bakayım derken içini unutuyorsunuz aslında tüm mesele bu inançlının gözünden bakabilme kısmını atladığınız için ve herşeyin dışından bakmaya çalıştığınız için, içte olanı biteni anlayamıyorsunuz. Önce içini anlayıp sonra dıştan bakmayı deneseniz işte o zaman daha objektif olabileceksiniz...

Bakın dini kavramların bile ne olduğundan ne işe yaradığından haberiniz yok keşke önce bunları öğrenseniz sonra tüm inançlara dışarıdan baksanız o zaman işte ortada bir sorun varsa hakkını teslim ederek tespitte bulunabilirsiniz. Siz şu an kulaktan dolma bilgilerle din analizi yapıyorsunuz, olmaz önce dinleri ve gerekliliklerini anlamanız öğrenmeniz gerekiyor sonra dışardan analiz yaparsınız.

 

evrensel-insan

Kahin
Yeni Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
3,434
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
68
Siz inancın dışından bakayım derken içini unutuyorsunuz aslında tüm mesele bu inançlının gözünden bakabilme kısmını atladığınız için ve herşeyin dışından bakmaya çalıştığınız için, içte olanı biteni anlayamıyorsunuz. Önce içini anlayıp sonra dıştan bakmayı deneseniz işte o zaman daha objektif olabileceksiniz...

Bakın dini kavramların bile ne olduğundan ne işe yaradığından haberiniz yok keşke önce bunları öğrenseniz sonra tüm inançlara dışarıdan baksanız o zaman işte ortada bir sorun varsa hakkını teslim ederek tespitte bulunabilirsiniz. Siz şu an kulaktan dolma bilgilerle din analizi yapıyorsunuz, olmaz önce dinleri ve gerekliliklerini anlamanız öğrenmeniz gerekiyor sonra dışardan analiz yaparsınız.


Ben "icini" unutmuyorum, aksini icindeki her bir tarafi disaridan ve tarafsiz degerlendiriyorum.

Burada aci ve sorun olan insanoglunun yapilandirdigi her turlu kavramsal bilginin ifadeye tasinmasinin zaten sorun oldugudur. Cunku insanoglu kavrami zaten icleri olarak bir birine karsit yapilandirmistir.

Iste o yuzden ben "yapilandirilmis kavramsalsorunu, hic bir ifade tarafinda yer almadan ve disaridan ortaya koyarim.

Zaten evrensel-insan zihniyeti de bunu yapar. Yani insanoglunun yapilandirdigi kavramsal bilginin yan I dogal/fenomenal zihniyetin tum resminin sorununu verir.

Serbest dusunce de budur, kavramin ifade taraflarindan kurtulmus olmak/arinmis olmaktir.


Koyulastirdigim yeri anliyor musun?

Ya da soyle yapalim. Bu koyulasmis yerden ne anliyorsun.

Aciklar misin?

Zaten senin aciklamalarin anlayipanlamadiginin gozlemini verecek.

Bir seyin disinda olmak ne demektir?

Neden disinda olunur?

Cunku kavramin ifadeye tasinan taraflari sorundur.

Dolayisi ile. Konu ifade tarafliligi ya da taraflardan biri degil; ifadenin her iki tarafini da veren kavramin sorunudur.

Haklihaksiz degil; hak sorundur.

Var yok degil; varlik sorundur

Inanmak inanmamak degil; iknanc sorundur.

Namuslu namussuz degil;namus sorundur.

Yani sorun taraflarin tarafi degil; bu taraflari bunyesinde barindiran kavramin sorunudur.

Cunku bu kavram insanoglu olaraksorunlu yapilandirilmistir.

Iste o yuzden kavramin disaridan sorununun aciklanmasidir, benim yaptigim.

Bunu anliyabiliyor musun?
 

alpi

Sorgucu Üye
Yeni Üye
Katılım
29 May 2014
Mesajlar
416
Tepkime puanı
1
Puanları
18
Yaş
47
Siz inancın dışından bakayım derken içini unutuyorsunuz aslında tüm mesele bu inançlının gözünden bakabilme kısmını atladığınız için ve herşeyin dışından bakmaya çalıştığınız için, içte olanı biteni anlayamıyorsunuz. Önce içini anlayıp sonra dıştan bakmayı deneseniz işte o zaman daha objektif olabileceksiniz...


Buna başkasının gözlüğü ile bakmak deniyor. Teşekkürler güzel aciklamissiniz.

İsin kotu tarafı iki taraf da bu gözlüğü taktiğini ancak karşı tarafın takmadigini savunuyor. (Bunun daha kötüsü de var ama polemik için malzeme olmasın diye yazmiyorum)

Bir kısır döngüye girilmiş ben seni anladım sen beni Anlamıyorsun lafını herkes söylüyor. Bence bunu söylemeyi ilk bırakan karşısındakini anlamaya başlamaya başlayacak
 

evrensel-insan

Kahin
Yeni Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
3,434
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
68
Buna başkasının gözlüğü ile bakmak deniyor. Teşekkürler güzel aciklamissiniz.

İsin kotu tarafı iki taraf da bu gözlüğü taktiğini ancak karşı tarafın takmadigini savunuyor. (Bunun daha kötüsü de var ama polemik için malzeme olmasın diye yazmiyorum)

Bir kısır döngüye girilmiş ben seni anladım sen beni Anlamıyorsun lafını herkes söylüyor. Bence bunu söylemeyi ilk bırakan karşısındakini anlamaya başlamaya başlayacak

Sorun anlamanin temelindedir. Cunku anlamak demek "Kabul ya da karsi cikmak" demektir.

Halbuki algilamakta bu sorun yoktuir. Yani okur yazarin verdigini verdigi bibi algilar "bu yazida yazar bunu vermek istemis" seklinde dusunur.

Boylece anlamadaki hedef olan kisinin kendisi de devrteden cikar.

Sadece yazismalar her iki tarafin bir birine vermek istedigi uzerinden devam eder.

Cunku anlamak demek "beyninde yer etmis her turlu dogrular ile okunani mukayese etmek ve dogrulamak ya da yanlislamaktir."

Alguilamak ta boyle bir mukayese yoktur. "bu konudaki benim dusunce ve bilgim budur" ile "bu konuda Ali kendi dusunce ve bilgisini boyle dile getirmis" vardir.

Boylece bilgiu ve dusunce paylasimi devam eder.

Anlamada ise sadece "kendi dogrunu karsi tarafa Kabul ettirme ve onun dogrusuna karsi da savunu/saldiri" soz konusudur.
 

alpi

Sorgucu Üye
Yeni Üye
Katılım
29 May 2014
Mesajlar
416
Tepkime puanı
1
Puanları
18
Yaş
47
İste bunun daha kötüsü dediğim buydu. Neyse ben susmaya devam ediyorum-etmeliyim.
 

Objectivity

Kahin
Onursal Üye
Katılım
23 Ara 2012
Mesajlar
4,763
Tepkime puanı
319
Puanları
83
Ben "icini" unutmuyorum, aksini icindeki her bir tarafi disaridan ve tarafsiz degerlendiriyorum.

Burada aci ve sorun olan insanoglunun yapilandirdigi her turlu kavramsal bilginin ifadeye tasinmasinin zaten sorun oldugudur. Cunku insanoglu kavrami zaten icleri olarak bir birine karsit yapilandirmistir.

Iste o yuzden ben "yapilandirilmis kavramsalsorunu, hic bir ifade tarafinda yer almadan ve disaridan ortaya koyarim.

Zaten evrensel-insan zihniyeti de bunu yapar. Yani insanoglunun yapilandirdigi kavramsal bilginin yan I dogal/fenomenal zihniyetin tum resminin sorununu verir.

Serbest dusunce de budur, kavramin ifade taraflarindan kurtulmus olmak/arinmis olmaktir.


Koyulastirdigim yeri anliyor musun?

Ya da soyle yapalim. Bu koyulasmis yerden ne anliyorsun.

Aciklar misin?

Zaten senin aciklamalarin anlayipanlamadiginin gozlemini verecek.

Bir seyin disinda olmak ne demektir?

Neden disinda olunur?

Cunku kavramin ifadeye tasinan taraflari sorundur.

Dolayisi ile. Konu ifade tarafliligi ya da taraflardan biri degil; ifadenin her iki tarafini da veren kavramin sorunudur.

Haklihaksiz degil; hak sorundur.

Var yok degil; varlik sorundur

Inanmak inanmamak degil; iknanc sorundur.

Namuslu namussuz degil;namus sorundur.

Yani sorun taraflarin tarafi degil; bu taraflari bunyesinde barindiran kavramin sorunudur.

Cunku bu kavram insanoglu olaraksorunlu yapilandirilmistir.

Iste o yuzden kavramin disaridan sorununun aciklanmasidir, benim yaptigim.

Bunu anliyabiliyor musun?

Anlıyorum galiba inanamıyorum sonunda sizi anlıyorum cidden şaşkın durumdayım her cümlenizi anlıyor olabilmem iyiye mi işaret yoksa kötüye mi onu bilemedim, umarım bu gidişle bildiğimi de unutmam:smile:

Şayet dediğiniz gibi "Ben "icini" unutmuyorum, aksini icindeki her bir tarafi disaridan ve tarafsiz degerlendiriyorum." söyleminizde haklı olsaydınız tepki almaz, kutsallara temas etmeden, zarar vermeden sorgulardınız.

İçinde olmaktan kasıt sorgulama yapacağınız konunun tüm detaylarına hakim olabilmektir yani bu hakimiyeti kurabilmiş olsaydınız hiç kimse de size sen benim kutsalıma hakaret ettin diyemezdi. Siz konun içini / içeriğini tam olarak bilmediğiniz için sorgulama şekliniz yanlış cümleler içeriyor. Bu kısmı anlamadığınızın farkındayım çünkü size göre var olmayan birşey için niye dikkat edecekmişim tavrı içindesiniz.

Yaratıcı size göre bir kavram olabilir, var ya da yok umrunuzda olmayabilir fakat o kavram dediğiniz birileri için gerçekte varsa o kişi sonuna kadar ona kötü laf söyletmeyecektir. Kaldı ki bunun kuralları Kur'an ayetleri ile bellidir. Ya da Hristiyanlık için başka kurallar vardır v.s.

Bu kuralları kabul etmiyor olmanız o kuralları yok etmez yani o kuralları öğrenmeden inanç hakkında yorum yapamazsınız...

Çok alakasız bir örnek olacak ama belki kural kısmını daha kolay anlarsınız diye şu örneği vereceğim;

Araba sürmenin kuralları var değil mi o kuralları öğrenmeden trafiğe çıkamazsınız, bana ne trafik kurallarından kafama göre takılırım deme hakkınız yoktur. İşte siz kaideleri bilmeden yorum yapmaya kalkıyor ve yanlış cümleler kuruyorsunuz bu kadar basit aslında neyse bu kadar anlatımdan sonra halen anlamadıysanız ben de anlatacak başka kelime bulamıyorum.
 
Son düzenleme:

evrensel-insan

Kahin
Yeni Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
3,434
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
68
Anlıyorum galiba inanamıyorum sonunda sizi anlıyorum cidden şaşkın durumdayım her cümlenizi anlıyor olabilmem iyiye mi işaret yoksa kötüye mi onu bilemedim, umarım bu gidişle bildiğimi de unutmam:smile:

Şayet dediğiniz gibi "Ben "icini" unutmuyorum, aksini icindeki her bir tarafi disaridan ve tarafsiz degerlendiriyorum." söyleminizde haklı olsaydınız tepki almaz, kutsallara temas etmeden, zarar vermeden sorgulardınız.


Tepki almamin sebebi tepki verenin icerden ve kendi tarafindan bakmasi ve benim disardan verdigimi ancak icerden ve karsi taraf olarak algilamasidir.

İçinde olmaktan kasıt sorgulama yapacağınız konunun tüm detaylarına hakim olabilmektir yani bu hakimiyeti kurabilmiş olsaydınız hiç kimse de size sen benim kutsalıma hakaret ettin diyemezdi. Siz konun içini / içeriğini tam olarak bilmediğiniz için sorgulama şekliniz yanlış cümleler içeriyor. Bu kısmı anlamadığınızın farkındayım çünkü size göre var olmayan birşey için niye dikkat edecekmişim tavrı içindesiniz.

Gene anlasilmamis. Sorgu icerden ve tarafli yapilmaz, disardan ve kavramsal yapilir. Cunku buradaki sorgulama "hangi taraf?" sorgulamasi degildir, "tarafliligin sorun oldugunu" algilamaktir.

Yaratıcı size göre bir kavram olabilir, var ya da yok umrunuzda olmayabilir fakat o kavram dediğiniz birileri için gerçekte varsa o kişi sonuna kadar ona kötü laf söyletmeyecektir. Kaldı ki bunun kuralları Kur'an ayetleri ile bellidir. Ya da Hristiyanlık için başka kurallar vardır v.s.

Bu kuralları kabul etmiyor olmanız o kuralları yok etmez yani o kuralları öğrenmeden inanç hakkında yorum yapamazsınız...

Çok alakasız bir örnek olacak ama belki kural kısmını daha kolay anlarsınız diye şu örneği vereceğim;

Araba sürmenin kuralları var değil mi o kuralları öğrenmeden trafiğe çıkamazsınız, bana ne trafik kurallarından kafama göre takılırım deme hakkınız yoktur. İşte siz kaideleri bilmeden yorum yapmaya kalkıyor ve yanlış cümleler kuruyorsunuz bu kadar basit aslında neyse bu kadar anlatımdan sonra halen anlamadıysanız ben de anlatacak başka kelime bulamıyorum.

Dedigim gibi yazdiklarin verileni algilayamadigini gosteriyor.

Cunku kendi tarafindan bakmanin yaninda, benim de senin tarafina ters taraftan baktigimi dusunuyorsun.

Cunku taraflar disina cikabilmek serbest dusunceyi gerektirir.

Yani kavramdan bakabilmek.

Ben sana daha da ilginc bir sey soyliyeyim.

Ben uclemin disindan yani kavrtamin da disindan bakiyorum.

Yani bakis acim "inanc- inanma/inanmama-inancli/inancsiz" disi yani inancin kendisi de dahil.

Yani ben inancin bir insanoglu dusunce ve davranis urunu oldugunun farkida ve bilincindeyim.

Yani "insanoglu- dusuncesi/davranisi-inanc-inanma/inanmama" iste bu dortlemde ben insanoglundan bakiyorum,cunku onun bir uyesiyim. Zaten baska da bakamam.

Yani sorun insanoglunun yapilandirdigi dusunce ve davranisidir. Dogal/fenomenal zihniyet ve davranisi.
 

İnci Birinci

Düşünür Üye
Yeni Üye
Katılım
24 Haz 2014
Mesajlar
636
Tepkime puanı
5
Puanları
18
Boyle bir inancsalligin tuzagina dussek bile, bunu bir an evvel bilimin gozlemine tasiyalim ve dogruluguna inandigimiz hipotezin, teori olarak test edimini gerceklestirelim. Yine bilelim ki bu teori yanlislanabilir. Aksi, bilimin sabitlenmesidir ve inanca mahkumiyetidir.


BU BİR (SÖZÜM ONA-İSİM BABASI KENDİNDEN MENKUL) İVRENSEL ENSİN BİLDİRGESİDİR.

Derdi anlamak/anlaşılmak, irdelemek veya bilime katkı da bulunmak değildir. Öyle ki; (Haşa )Allah'sızlığı Yaymam Kürsüsü fanı olma olasılığı kuvvetle muhtemeldir.
 

evrensel-insan

Kahin
Yeni Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
3,434
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
68
Ben Allahca ( varligi-var/yok) tanrica( varligi-var/yok) inancca(inan/inanma-inancli/inancsiz) degil, insanca bakiyorum.

Inancsal bakmak (inancli ya da inancsiz) insanoglunun inanctan bakis acisidir.

Halbuki inancsal bakmak bir insanoglu dusunce ve davranisidir.

Yani ben dusuncesel ve davranissal bakan insanoglundan bakiyorum.
 
Son düzenleme:

İnci Birinci

Düşünür Üye
Yeni Üye
Katılım
24 Haz 2014
Mesajlar
636
Tepkime puanı
5
Puanları
18
Hakikatten iyi kıvırıyormuşsun,yaniii,gerçekten. Sözün bittiği yer diye buna denir. Sen insanoğlusun,inananlar ne oğlu? Tuzağa dikkat et bak,beynin ve aklın tutuldu,ayağını bari kaptırma!
 

evrensel-insan

Kahin
Yeni Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
3,434
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
68
Zihinsel insanlasmak, insanoglunun insanlasmasidir.

Yani insanoglunun onu zihin olarak insanlastirmayan sinirlarindan arindirmak/kurtarmak.
 

evrensel-insan

Kahin
Yeni Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
3,434
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
68
Insanoglunun her bir ferdi ancak kendi kendini insanlastirarak kurtulur.
 

evrensel-insan

Kahin
Yeni Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
3,434
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
68
Ben ugrasmiyorumn sadece kendi insanlasmamin her turlu duzeyini dile getiriyorum.

Yani bu konudaki bilgimi deneyimi mi tecrubemi dusuncemi v.s.

Senin boyle bir niyetin yoksa, okuma yazdiklarimi.

Cunku ters teper.

Ayrica konu sadece insanlasmak degil; bireylesmek, evrensellesmek, bilimsellesmek, bilissellesmek, kavramsallasmak ve butun bunlar icin de bilgilenmek.
 
Tüm sayfalar yüklendi.
Sidebar Kapat/Aç

Yeni Mesajlar

Üst