Ateizm

Konu İstatistikleri

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde Din Bilimleri kategorisinde fides tarafından oluşturulan Ateizm başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 19,575 kez görüntülenmiş, 128 yorum ve 0 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı Din Bilimleri
Konu Başlığı Ateizm
Konbuyu başlatan fides
Başlangıç tarihi
Cevaplar

Görüntüleme
İlk mesaj tepki puanı
Son Mesaj Yazan ÜstünKişi

ayşenur

Üye
Yeni Üye
Katılım
25 Ağu 2010
Mesajlar
236
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
ateizm, öyle bi düşünce sistemidir ki; baştan sona tanrı üzerine kuruludur. bu da ateistlerin tanrıyla ne denli ilgilendiğini gösterir. ateistler bence, tanrıya başkaldıranlardır, ateizmdeki reddetme bence tanrının varlığını bilip, onun varlığına isyan etmektir. her ateist tanrıya sormaktadır: madem sen varsın da o halde neden? neden bunca acılar neden ?ben de seni inkar ediyorum o halde işte!
 

mazruf

Üye
Yeni Üye
Katılım
7 Eyl 2010
Mesajlar
125
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
65
İnsanın içinde "inanmak" ihtiyacı vardır. acıkmak susamak sevmek vs. gibi.
Bunu da onun içine kimin üfürdüğü malumdur.
Ateist bir birader de,
"Tanrı"nın yokluğunu" aramak gibi beyhuude bir işe soyunmuştur.
Cılız iradesiyle.
İnancı zayıf olanın pekişmemiş olanın da Tanrı'nın varlığını aradığı gibi.
(buradaki beyhudelik, kesin inançla, hissetmekle, yakin olmakla sona erer.)

Ateistten ateist inananlar olduğu gibi,
İnanandan daha inanan ateistler de olduğu her zaman görülmekle,
kimse kimseye saygıda sevgide kusur etmemelidir.
hem de kimin ne olduğu ancak imam kaptanın son saltanat kayığının
götürdüğü yerde belli olacaktır.
(Mühürcüzade Mustafa Muhittin Efendi)
 

mazruf

Üye
Yeni Üye
Katılım
7 Eyl 2010
Mesajlar
125
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
65
Benim ufaktefek aklımla da;
İnsan maddeci yaratılışta da olduğundan mıdır nedir,
Tanrı'yı hep görmek elleşmek çay kahve içip çek senet almak ihtiyacını duymuştur.
Totemler putlar manitular yontmuştur.
Bu dandiklerden hayır uğur gelmediğini görünce, "mangır"ı yumurtlamıştır.
"Hah! işte budur.." deyip mangıra tapınmaya başlamıştır.
Önce altın gümüş bakır derken, ademoğlu çoğaldıkça,
altın gümüş bakır sahipleri malikleri, "Aman da bu kadar kelle başı altın nerde,
bu halk bizim altınımızı çalar altımızı oyar içine de bade koyar.."
endişesi ile, madeni ve kağıt parayı piyasaya sürüverip, ayaktakımını susturmuş ve avutmuşlardır.

Tv de şarkıcı Tarkan'a "inanan" bir 16 lık kızcağız izlemiştim.
"Tarkan'ı benden ziyade seven var ise, buyursun en yüksek çatıya çıkalım,
kendini yallah edip, yerçekiminin mıknatısının sert kafatasına kim küt diye atar ise .."

Tövbee.. ahir zeman dedikleri bu olsa gerek.
Akıl akııl, gel kafama takıl.
 

Feylesof TeCe

Filozof
Yeni Üye
Katılım
31 Ara 2010
Mesajlar
926
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
29
Tanrının varlığını kabul etmeyenlerle edenlerin arası bozuktur.
Ateist: "Ben inanmıyorum, bu benim tercihim." der. (Der ama teistleri kızdıracak faaliyetler yürütür.)
Teist: "İnanmamakta özgürsün, ahirette görüşürüz." der (Der ama ateisti hakarete boğar.)
Genel olarak her grup içinde hoşgörülü olanlar da olmayanlar da mevcuttur.
Sonuç olarak da kurunun yanında yaş yanar misali hoşgörülü olmayanlar karıştırır ortalığı...

Örnekler
Ekli dosyayı görüntüle 868
Burada ateist zararsız ama inananlar zararlı, kötü.
Ekli dosyayı görüntüle 869
Burada ise ateist kötü, cennete gidemeyecek.
 

Unsal

Felsefe.net
Yeni Üye
Katılım
31 May 2011
Mesajlar
19
Tepkime puanı
0
Puanları
1
Yaş
56
Tanrının varlığını kabul etmeyenlerle edenlerin arası bozuktur.
Ateist: "Ben inanmıyorum, bu benim tercihim." der. (Der ama teistleri kızdıracak faaliyetler yürütür.)
Teist: "İnanmamakta özgürsün, ahirette görüşürüz." der (Der ama ateisti hakarete boğar.)
Genel olarak her grup içinde hoşgörülü olanlar da olmayanlar da mevcuttur.
Sonuç olarak da kurunun yanında yaş yanar misali hoşgörülü olmayanlar karıştırır ortalığı...

Örnekler
Ekli dosyayı görüntüle 868
Burada ateist zararsız ama inananlar zararlı, kötü.
Ekli dosyayı görüntüle 869
Burada ise ateist kötü, cennete gidemeyecek.


Dindar ile Ateistin -Cennet Varsa- Cennete Gitme Olasılığı Hemen Hemen Aynıdır


Herhangi bir dine inanan kişi ile, hiçbir dine inanmayan bir kişinin cennete gitme olasılığı, matematiksel olarak birbirine çok yakın -hemen hemen aynıdır-.Herhangi bir dine inanan kişi, inanmayan kişiden, sadece 1 adet daha fazla dini reddeder.Çok fazla iyimser olacak olursak, şimdiye kadar 100 dinin kabul gördüğünü var sayalım.(Ki bilindiği gibi bu sayı 100′den çok daha fazla.)
Herhangi bir A dinine mensup kişinin, cennet -varsa- gitme ihtimali, %1′dir. Çünkü eğer bu dinlerden bir tanesi doğru ise, kendisinin seçtiği dinin doğru olma ihtimali %1 olacaktır. Şayet seçtiği din yanlış ise, -hiçbir din, başka dine mensup kişileri cennete kabul etmediğine göre-, cehennem varsa gideceği yer cehennem olacaktır ; bu da %99 ihtimal ile eşdeğerdir.Hiçbir dine inanmayan bir kişinin; bu varsayımlara göre, cennet varsa cennete gitme olasılığı %0 olacaktır.
Birçok kişi kendinden emin bir şekilde, “Ama benim seçtiğim din doğru! Bu yüzden biz, bu dine inananlar, cennete gideceğiz.” şeklinde düşünecektir.Ama aynı şekilde, başka dine mensup insanlar da “Hayır! Doğru olan din, benim seçtiğim din!” diyecektir. Fakat bu her iki kişi de, matematiksel olarak, doğru dini seçme konusunda aynı matematiksel olasılığa sahiptir.
“En azından %1 bir olasılık.Ateistler için bu olasılık %0.” şeklinde düşünenler de olabilir.Ancak burada, din sayısını, ortalama olarak en iyi ihtimalle 100 kadar aldık.Oysa dünyaya şimdiye kadar gelmiş, -küçük ya da büyük- bir toplum tarafından kabul görmüş din sayısı bu sayının çok üstündedir.Dolayısıyla bu sayının yükselmesi, ateist ile dindarın, eğer cehennem varsa, cehenneme gitme ihtimalini birbirine yaklaştırmaktadır
 

old_preacher

Felsefe.net
Yeni Üye
Katılım
31 Ağu 2011
Mesajlar
2
Tepkime puanı
0
Puanları
1
Yaş
36
Öncelikle 'sorgulamak' fiiliyle ilgisi olmayan bir kavramdır.

Birincisi, burada ele alınan konu 'Tanrı'dır. Sorgulanan şey de Tanrı'nın varlığı ya da yokluğu olmalıdır. Ateist sorgulamaz,baştan reddeder. Kendileri bunu 'olmayan bir şeyin varlığını nasıl ispatlayayım, bir şeyin var olmadığını bildiğim halde ona neden inanayım' gibi söylemlerle de sıkça belirtirler.

'Biz bilimi referans alarak gerçeklere dayalı bir şekilde sorgulayarak bu sonuca ulaşıyoruz' diyenler ise baştan kaybeder. Bu sadece bilimin sürekli yanılmasından, doğru kabul edilen teorilerin zamanla çökmüş olmasından da kaynaklı değildir. Bilim ne kadar ilerlerse ilerlesin, kesin olarak Tanrı'nın ''olmadığı''nı kanıtlamak zaten mantıken imkansızdır. Diyebileceğiniz tek şey, ''Tanrı olmayabilir''dir.

Yani buradan anlaşılan şey, ateizmin ''inancın yokluğu'' değil,bir inanç olduğudur. Çünkü ''bilimsel'' olarak Tanrı'yı kanıtlamak neyse, yokluğunu kanıtlamak da odur. Yani imkansızdır...
 
E

evrensel-insan

Ziyaretçi
Ateizm, din felsefesinin ve metafizigin teolojik dalinin, tanrinin varligina varlik ve inanc olarak yanasimdaki olumsuzlugudur.

Aklin, ortada olan tanri kavraminin varliksal ve inancsal yanasimindaki kendini olumsuz olarak inandirmisligi ve bu inandirilmisligi yine kendisine dogrulamasidir.

Iki ana yanasimi vardir, ya teizmin ozel ve/veya genel bir din uygulamasina ve tanri inancina yanasimdaki karsitlik, red, itiraz v.s. temelli antiteizm; ya da bireysel olarak teizmi gale almadan dile getirilen ateizm.

Her algida da, ateizmin bilimsel bir icerigi yoktur ve bilimin konusu degildir.

Sonucta tanri, insanoglu numenal yetisinin aklinin ortaya attigi bir kavramdir ve kavram olarak zaten vardir.

Bilimsel methodun, fenomenin gozlemi olmasi algilandiginda, ortada tanri olarak gorunum veren bir fenomen yoktur, sadece aklin tanri olarak kendini inandirdigi ve kendine dogruladigi anlam ve icerikte, herhangibir fenomen ile ozdeslestirmesi vardir.

Ateizmin, antiteizm olarak dini uygulamave tanri varligini distalamasi, dini uygulayanlarin ve tanri varligini kabullenenlerin, her turlu hak ve ozgurlugune engel olmamalidir.

SSCB bu konuda insanlikdisi bir tarihi donem yasamistir.
 

glsezinrs

Kahin
Yeni Üye
Katılım
12 Ara 2010
Mesajlar
1,358
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
62
Yani buradan anlaşılan şey, ateizmin ''inancın yokluğu'' değil,bir inanç olduğudur. Çünkü ''bilimsel'' olarak Tanrı'yı kanıtlamak neyse, yokluğunu kanıtlamak da odur. Yani imkansızdır...
Katılıyorum.Ateizm, genel-geçer dinsel ritüelleri ve kutsal kitaplardaki Tanrı, yaradılış..vb reddetmekle birlikte, "ilk neden" olarak mutlaka bir dayanak noktası önermek zorunda kalıyor.Bu doğa, evren vb.. somut olgularla ifade ediliyor çoğunlukla...Ateizm, soyutlamalar ve metafizik varsayımlardan ziyade, daha somut ve "görünebilen-gösterilebilen" bir Tanrı arayışı bana göre..Aksi halde tüm varoluş, neden-sonuç ilişkisinden koparılmış bir rastlantılar yumağı olurdu ki,bunu öneren /savunan hiçbir ateist tanımadım.
 

Kartal

Üye
Yeni Üye
Katılım
28 Ağu 2011
Mesajlar
110
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
Cevap: Ateizmin Ahlak Çıkmazı

[video=youtube;Ixo9lhfW_7k]http://www.youtube.com/watch?v=Ixo9lhfW_7k[/video]
 

sakal

Kahin
Yeni Üye
Katılım
8 Nis 2012
Mesajlar
2,000
Tepkime puanı
1
Puanları
38
Cevap: Ateizmin Ahlak Çıkmazı

düşen bir uçakta neden bir ateist bulunmaz..işte en önemli mesele..
 

sakal

Kahin
Yeni Üye
Katılım
8 Nis 2012
Mesajlar
2,000
Tepkime puanı
1
Puanları
38
Cevap: Ateizmin Ahlak Çıkmazı

Şu olabilir belki uçak herhangibir arıza anında kendinin müdahale edmiyeceği bir araç,hoş dolmuştaki gibi çek kenara inecem diyemeyeceği için vede uçak düştüğünde ölümünün kaçımılmaz olduğunu bileceğinden ve kendini kurataracak bir tanrı inanışı olmadığındandır..olabilirmi.
 

Kartal

Üye
Yeni Üye
Katılım
28 Ağu 2011
Mesajlar
110
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
Cevap: Ateizmin Ahlak Çıkmazı

Neden boyle dusunuldugunu/dusundugunu aciklar misin?

Efendim, insan inanmaya çok ama çok yatkın bir varlıktır. Tarihten bu yana açıklayamadığı şeylere tanrısal özellik yüklemiştir. Bakınız : Gök Gürültüsü , Şimşekler .
Düşen uçak olayına gelince. Tüm ateistlerin düşen bir uçakta birden döneceğine inanmıyorum... Zaten dönmelerinin nedenide Tanrı varlığının kanıtlanmış olması değildir haliyle. Sadece o andaki psikolojik durumlarının dışa vurumudur. Umut lazım değilmi =)
 

Boraa

Felsefe.net
Yeni Üye
Katılım
25 Haz 2012
Mesajlar
45
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Cevap: Ateizmin Ahlak Çıkmazı

Sadece o andaki psikolojik durumlarının dışa vurumudur. Umut lazım değilmi =)

Peki o anki psikolojik hali neden öyle bir halmıştır ve dışa vurumu böyledir? Bir ateist inanmadığı birşeyden nasıl bir umut bekleyebilir?

Acaba belkide tün o yaşamı boyunca ateistliği savunan, ve bunun için herşeyini önüne koyan bir insan, neden o uçak düşerken ateistliğinden birşey kalmaz?
Bir umut için mi? Peki ne için bir umut?
 

Kartal

Üye
Yeni Üye
Katılım
28 Ağu 2011
Mesajlar
110
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
Cevap: Ateizmin Ahlak Çıkmazı

Peki o anki psikolojik hali neden öyle bir halmıştır ve dışa vurumu böyledir? Bir ateist inanmadığı birşeyden nasıl bir umut bekleyebilir?

Acaba belkide tün o yaşamı boyunca ateistliği savunan, ve bunun için herşeyini önüne koyan bir insan, neden o uçak düşerken ateistliğinden birşey kalmaz?
Bir umut için mi? Peki ne için bir umut?
Efendim bunu genellemeyin. Ben sadece o an ki psikolojik durum nedeniyle böyle olan istisnalardan bahsettim. Ne için bir umut ? Acı çekmemek için bir umut tabiki de. Bu özellikle kültürden de kaynaklanabilir hatta. Müslümanken ateist olmuş biri( örneğin Türkiye'den). Birşey olunca ''Allah Allah'' diye söylenmesi diline pelesenk olmuştur. Sinirlendiğinde bunu söylemesi ateist olmadığından değil kültürden dolayıdır. Ama tabi ki ''Hayır, Allah öyle söyletir'' diyenlerde olucaktır. =) komik.
 

Boraa

Felsefe.net
Yeni Üye
Katılım
25 Haz 2012
Mesajlar
45
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Cevap: Ateizmin Ahlak Çıkmazı

Efendim, insan inanmaya çok ama çok yatkın bir varlıktır.
Acaba neden yatkındır? Tabi ki bunu da sormak lazım.

''Hayır, Allah öyle söyletir'' diyenlerde olucaktır. =) komik.

Bu bence yanlış bir tabir. En nihayetinde Allah bize özgür irade ve düşünme yeteneği verdi. Söylediklerimiz bizi bağlar. Ama bunu şu şekilde de değerlendirebiliriz aslında. Nasıl ki bir ateist kültürel ve toplumsal bir etkileşim sonucunda sinirlendiği zaman "Allah Allah" diyorsa, insanlarda geçmişten gelen bazı inançlar sonucunda "Allah söyletti" diyebilir. Bu da gayet normal bişi olur.

Ama evrensel insanın sorusuna dönecek olur isek; ölüm anında yada biraz öncesinde insanlara ne oluyor da birden düşünceleri değişebiliyor? Tabi ki hiçbirimiz daha önce ölüp dirilmediğimiz için bunu bilemeyiz, ama düşünerek bunu tartışabiliriz ve listesi de baya bir uzun olur.

Ama İslamda Hz.Muhammed(s.a.v)'in ölümle ilgili bir Hadis-i Şerif'i var.

"...Fakat mü’min, can verirken Allah’ın rahmeti, rızası ve Cenneti ile müjdelendiği zaman, Allah’a kavuşmayı arzu eder ve Allah da ona kavuşmayı arzu eder. Kâfir ise, Allah’ın azabı ve gazabıyla müjdelenir de, Allah’a kavuşmaktan ve Allah da ona kavuşmaktan hoşlanmaz"

Yani ölmeden önce Allah'ın azabını ve gazabını öğrenen bir insan tabiki de ateist olarak ölmek istemez. Düşecek olan bir uçakda belki de bundandır bir ateist bulunmaz.
 

Kartal

Üye
Yeni Üye
Katılım
28 Ağu 2011
Mesajlar
110
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
Cevap: Ateizmin Ahlak Çıkmazı

Acaba neden yatkındır? Tabi ki bunu da sormak lazım.
Ben bunu şöyle yanıtlamak istiyorum. İnsan bence evrimsel süreçte, gerçektende gereğinden fazla zekileşti :) öyle ki bu diğer tüm canlılardan da fazla bir meraka teşvik etti onu. Gök yüzündeki yıldızları açıklamak için yahut şimşekleri ve gök gürültüsünü ve kasırgaları, ay tutulmasını, güneş tutulmasını... insan doğaüstü bir ''Tanrı''dan başka ne yaratabilirdi ki ? Ama sanıyorum ki bilim ilerledikçe şu açığa çıkacak. (Aristo'yu kaynak edeceğim kendime bu konuda).

''Varlıkların varlık aleminde varolduklarına, onların ilintilerine bakarak ulaşabilirim. Eğer bir şeyi bilmiyorsam, ancak o onun bir ilintisine ulaşamadığımdandır. İlintiye ulaşırım ve tekrar başa dönüp bu bakış açısıyla duruma/olaya tekrar bakarım.''

Bakınız: Gök gürültüsü, şimşekler, ay tutulması, güneş tutulması ve benzeri....
 

Boraa

Felsefe.net
Yeni Üye
Katılım
25 Haz 2012
Mesajlar
45
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
37
Cevap: Ateizmin Ahlak Çıkmazı

Ben bunu şöyle yanıtlamak istiyorum. İnsan bence evrimsel süreçte, gerçektende gereğinden fazla zekileşti :)

Bence insanlar zekileşmedi. İnsanlar hep aynı zekiliğe sahiptiler ve hala sahipler. Bence sadece düşünceler ve eğilimler değişti. Ve bunlar değiştikçe düşünceler farklılaştı, çoğaldı, zenginleşti. Hatta bir düşünceye birden fazla düşünce eklenip türetildi. Ve geriye dönüp ilk haline bakıldığında basit düşünüldü.

Demek istediğim bir yanılsamadır bu. İnsanlar hep aynı idi, gelişen sadece düşünceleri oldu. Bir Aristo'nun bile düşünceleri geliştirilebilir, değiştirilebilir, üstünde düşünülüp yorumlar türetilebilir. Peki madem insanlar sürekli zekileştiler. Neden kaynak olarak milattan önce 4. yüzyılda yaşamış bir filozofun sözlerini kullanıyor :)

e peki madem insanlar hep aynı zekiliğe sahip idiler, peki bu inanca olan yatkınlık nereden geliyor? Bu arada başlıktaki konunun dışına çıkmak yerine uygun bir başlıkta bunu tartışabiliriz.
 
Tüm sayfalar yüklendi.
Sidebar Kapat/Aç
Üst