Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
Herhalde sitenin felsefeyle pek bir alakası bulunmadığından — görünürde de bulunamayacağından :redface:
Şimdiye kadar yazıştığım arkadaşlar, sağlıcakla kalınız.
Parmenides—Herakleitos dikotomisi, “insan” kimliklenmesinde ortaya çıkan bütün çelişkilerin genel bir resmini çizer (batı felsefesi tarihinde Herakleitos'un önemini anlatmaya lüzum yok sanırım)
Bir diğer değini, yaygın kanının aksine, pre-Sokratik doğa filosoflarının çoğunluğu (Demokritos ve...
İnsanın imleyenle ilişkisinin bu şekilde ön plana çıkarılmasının, bu haliyle, örneğin bir Karen Horney'in fallus tartışmasında Freud tarafından feminist olarak nitelenen konumuyla öncülüğünü yaptığı, sıradan anlamıyla "kültüralist" bir konumla hiç bir ilgisi yoktur. Söz konusu olan insanın...
Zizek'in düşünceleri çoğunlukla Lacancı psikanalizin Marxizm tasavvurundan ibarettir, dolayısıyla Lacancı bir kavramsal altyapı yoksa Zizek'i (dolayısıyla Hegel / Marx kritiklerini) anlamak biraz zorlaşabilir..
https://www.youtube.com/watch?v=rHP1OwivAL0
Celebhol, sözünü ettiğin iletiyi benden yaptığı alıntı üzerine yazmıştı, yani bana uyarı geldi, ben de ne yazdığına bakmak için başlığa gittiğimde «okudum» mahiyetinde beğeniye tıkladım, iletiye tamamen katıldığımı ya da tüm içeriğini desteklediğimi ifade eden bir şey de yazmadım.. Kendi kendine...
dijital, bir tuhaflık var ama, ne olduğu belirsiz :) “aynı görüş” dediğini bi anlatabilir misin? Taslaman mı? bu bir görüş değil ki, Taslaman, belgeli bir şarlatan, maaşlı bir statüko hizmetkârıdır.
diğeri, -benzer iddia- dediğin nedir? benim sağlıksız bulduğum, sanalmanik'e yönelik...
epoché ,herhangi bir tarafta değil sevgili dijital . Şurada zaten topu topu 4-5 kişi yazışıyoruz, neyin tarafı :)
yalnız, Taslaman denen maaşlı demagoga dair ifadeleri de gerçekleri yansıtıyor, sanalmanik'in..
görebildiğim kadarıyla iletisini beğendiğim için bana pek kızmışsın, bunun için de...
Cevizci'nin Felsefe Tarihi Warburton'ınkinden epey daha kapsamlıydı ama Cevizci'den ne okusanız kârdır, okuyun :) Hegel hakkında okuma yapacaksanız da önce Tînin Fenomenolojisi ile başlayıp kavramsal bir altyapı edinirseniz iyi olur ..
Evet söylediğin gibi Türk dilinde detaylı bir kaynak yok natüralizme dair.. Benim şu anda filosofik natüralizmi anlattığım henüz tamamlanmamış olan çalışmamın dışında :) Natüralist epistemoloji, etik, estetik vb. hepsi kapsamlı olarak inceleniyor içinde, bitirebilirsem sonbahar gibi yayınlamayı...
Bilgi kavramına doğru içeriği verdiğin varsayımından hareketle, evet, «nesnel bilgi ediniminde en iyi olanakları bilimsel metodolojiler sağlıyor»
Bilimsel metodolojileri kullanmadan doğru/geçerli nesnel bilgi edinebilenler (varsa öyle birileri), buyursunlar bu bilgileri ortaya koysunlar...
BİRLİK tahayyülünün kendisi bir önyargı olup, sözünü ettiğiniz bilumum sosyolojik sorunların üreticisidir :) Sevgi-saygı için hümanizmi şart koşmak, hakikaten, gülünç düzeyde ironik bir şeydir.
Kısa olarak, BİRLİK dediğiniz andan itibaren, bu BİR, bir tanım ister. Onu tanımlamak da sermaye...
Neden şimdi yapılamasın? yeni düzen için bir kaç saat vakit ayırmak yeterli olur, kısa süre içinde de tüm editlemeler peyderpey tamamlanabilir..
---------- Mesajlar Birleştirildi at 13:46 ---------- ilk Atılan Mesaj Zamani at 13:44 ----------
İletimi görmüşmüydünüz emin değilim ama Ahmet...
dijital, “bilgiye güvenilmez”, bilgi, iradeden bağımsız hareket ile duyumsal-bağlantı halindeki kullanımsal kavramlaştırma demektir. Bilgi-inanç özdeşleştirmesi, sahte bir yorumdur, çünkü bilginin varlığı demek, inanç denilen zihinsel ram olunmuşluğun yadsınması demektir, yani bilginin olduğu...