- Katılım
- 18 Şub 2020
- Mesajlar
- 14
- Tepkime puanı
- 6
- Puanları
- 3
- Konum
- Bursa
- Üniversite Bölümü
- ODTÜ Felsefe Yüksek Lisans
Bir insan bir filozofun, bir bilim insanının, bir ustanın, bir öğretmenin, bir aydınlanmış kişinin kendisine sunduğu veya aktardığı tanım, görüş veya çıkarımlarını ona tam güvenerek bir bilgi kaynağı olarak alabilir. Bunun koyunlukla ilgisi yok. Bir insan ömrü boyunca ya bizzat kendi öznel deneyimleri ile bilgi üretir ya da saydığı ve güvendiği başka öznelerin ifadelerini dinleyerek veya okuyarak bilgilerini zenginleştirir.
Vahiy konusu apayrı bir gündem maddesidir. Kur'an vesaire türünden kaynakları kendisine bilgi kaynağı gören elbette ki özneler çıkacaktır. Bu bir tür tercih konusudur. Burada söz konusu olan, vahiy aldığını öne süren özne bu vahiy kaynağına bireysel bir güven duygusu beslemiştir. Bu öznenin çevresinde bulunan öznelerin bir kısmı da vahiy aldığını söyleyen özneye güven besledikleri için onun aktardıklarını kendilerine bilgi kaynağı olarak görmüşlerdir.
Her toplumda ezberci ve koyun insanlar da çıkabilir aynı bilgiyi kendi kişisel gelişiminde olumlu kullanıp olgunlaşan, yetkinleşen, kendini hakkıyla gerçekleştiren insanlar da çıkabilir.
Konumuz hakikat bilgisinin olanakları ve koşullarıdır. Yoksa bilgiyi kullanamayan cahil insan güruhu eleştirisi değildir.
Vahiy konusu apayrı bir gündem maddesidir. Kur'an vesaire türünden kaynakları kendisine bilgi kaynağı gören elbette ki özneler çıkacaktır. Bu bir tür tercih konusudur. Burada söz konusu olan, vahiy aldığını öne süren özne bu vahiy kaynağına bireysel bir güven duygusu beslemiştir. Bu öznenin çevresinde bulunan öznelerin bir kısmı da vahiy aldığını söyleyen özneye güven besledikleri için onun aktardıklarını kendilerine bilgi kaynağı olarak görmüşlerdir.
Her toplumda ezberci ve koyun insanlar da çıkabilir aynı bilgiyi kendi kişisel gelişiminde olumlu kullanıp olgunlaşan, yetkinleşen, kendini hakkıyla gerçekleştiren insanlar da çıkabilir.
Konumuz hakikat bilgisinin olanakları ve koşullarıdır. Yoksa bilgiyi kullanamayan cahil insan güruhu eleştirisi değildir.