Uc Tur Insan Vardir

Konu İstatistikleri

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde Felsefi Tartışmalar kategorisinde phi tarafından oluşturulan Uc Tur Insan Vardir başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 8,446 kez görüntülenmiş, 53 yorum ve 0 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı Felsefi Tartışmalar
Konu Başlığı Uc Tur Insan Vardir
Konbuyu başlatan phi
Başlangıç tarihi
Cevaplar

Görüntüleme
İlk mesaj tepki puanı
Son Mesaj Yazan DeepVision

Aksiyom

Düşünür Üye
Yeni Üye
Katılım
4 Tem 2009
Mesajlar
569
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
32
  • Allah'ı bulanlar ve O'na hizmet edenler;
  • O'nu aramakla meşgul olup, henüz bulamayanlar;
  • O'nu, ne arayan, ne de bulanlar, zaten bunlar arayıp bulma çabası da göstermezler.

İlk gruba girenler, akıllı ve mutlu
Ortadakiler ise mutsuz fakat akıllıdır.
Sonuncu grubun insanları ise, aptal ve mutsuzdur.
(Blaaise Pascal)

İlk olarak burda bahsedilen hizmet nedir? Ya da yüce Allahın dediğiniz türden bir hizmete ihtiyacı varmı?
Herkesin bulupta çıkarları uğruna kullandığı bir Allah insana ne denli mutluluk verir?Dikkatinizi çekerim burdada bulunuyor (!)Sadece istencini karşılar o kadar...ve niceleri.
Ben bu konunun tamamen kişiye özel olduğunu ve tüm benliğiyle içsel olduğunu düşünüyorum.En azından ben öyle yaşıyorum,tüm kutsallığıyla.
Saygılar.
 

efefel

Üye
Yeni Üye
Katılım
13 Şub 2010
Mesajlar
202
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
39
bu üç gurup için
1) varsayalım ki inanan tüm insanlar inanmayanlara aptal dedi
2)inanmayanlar inananlara aptal dedi

*1)inanan biri inanmayana aptal derse ve hakikaten de öyleyse,demekki inanmayanlar aptal oldukları için inanmıyorlar sonucu çıkarsa eğer,buda hiçbir inancı olmayanın cehenneme gitmeyeceğini öngörüyor çünki aptallar kendilerinden mensul olamazlar...

*2)inanmayan biri inanan birine aptal derse,aynı oranda kendisininde aptal olma ihtimalini varsaymıyorsa
buda tarafsızlık ilkesine aykırı

sonuç olarak bir insanın diğer bir insana aptal demesi mantığa aykırı,kesinlikle aykırı
 

phi

Felsefe.net
Yeni Üye
Katılım
13 May 2008
Mesajlar
1,906
Tepkime puanı
174
Puanları
63
Pascal bu sozu ederek aptallik etmis diyelim o halde.
 

nilüfer

Üye
Yeni Üye
Katılım
29 Kas 2008
Mesajlar
246
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
'Bu dahil bütün genellemeler yanlıştır.'(F.Nietzsche) diyesim geldi yazıyı okuyunca.

Neden insanları sınıflandırma ihtiyacı duyulur ? Neden birbirimize saygı gösterip nasıl olursan ol, ne düşünürsen düşün bunlarıda geçtim sadece insan olduğumuz için yaşamıyoruz? Özgür düşünce ortamı yaratmak yerine neden kategorize edilip insanlar robotlaştırılıyor?

Hala neden diyesim var ama bu kadar neden yeter değilmi:p
 

phi

Felsefe.net
Yeni Üye
Katılım
13 May 2008
Mesajlar
1,906
Tepkime puanı
174
Puanları
63
Gerçek anlamda inanan insanların eğer alkışlanmaya ihtiyacı yoksa böyle bir konu açmaya da ihtiyacı olmamalı. Eğer böyle bir konu açıyorsanız o zaman verilen cevapları da hazmedebilmelisiniz. Köle rumuzlu arkadaşa katılıyorum aptal insanların yorumlarına hazırlıklı olmalısınız.

Sizce aptal insan kimdir? Madem bu actigim konuda sadece aptal kismina takildiniz. Yada size gore tum insanlar akilli mi? Ayni soruyu enkaz'a da soruyorum ve telrunya'yada. Aptal insani nasil siniflandirirsiniz?
 

telrunya

Düşünür Üye
Yeni Üye
Katılım
18 Kas 2009
Mesajlar
531
Tepkime puanı
2
Puanları
18
Yaş
33
Sizce aptal insan kimdir? Madem bu actigim konuda sadece aptal kismina takildiniz. Yada size gore tum insanlar akilli mi? Ayni soruyu enkaz'a da soruyorum ve telrunya'yada. Aptal insani nasil siniflandirirsiniz?


İnsan zaten bir sınıftır. Başka bir sınıflandırmayı kabul etmiyorum ben kendi adıma. Aptallığa göre sınıflandırmak gibi bir durum söz konusu değil. Üstelik inançlara göre bu sınıflandırmayı yapmak, küstahlık bence.
 

phi

Felsefe.net
Yeni Üye
Katılım
13 May 2008
Mesajlar
1,906
Tepkime puanı
174
Puanları
63
Bosverelim siniflandirmayi, aptal insan yok yani oyle mi?
 

ugur

Felsefe.net
Yeni Üye
Katılım
12 Eki 2009
Mesajlar
4
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
ilginç peki deistler hangi sınıfa girmekte major?
 

telrunya

Düşünür Üye
Yeni Üye
Katılım
18 Kas 2009
Mesajlar
531
Tepkime puanı
2
Puanları
18
Yaş
33
Var mı? Neye göre? Kime göre?
Aptallık nedir önce? Aynı şekilde kime göre, neye göre aptallık?
 

phi

Felsefe.net
Yeni Üye
Katılım
13 May 2008
Mesajlar
1,906
Tepkime puanı
174
Puanları
63
Anlasilan Pascal ciddi ciddi aptalmis ve bir o kadar da kustah.
 

telrunya

Düşünür Üye
Yeni Üye
Katılım
18 Kas 2009
Mesajlar
531
Tepkime puanı
2
Puanları
18
Yaş
33
Peki destekçisi olarak sen de aptal ve küstah mısın?
Yazıyı yazmaktaki fikrin nedir?
 

ugur

Felsefe.net
Yeni Üye
Katılım
12 Eki 2009
Mesajlar
4
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
"Bakın bizler mutlu ve akıllıyız" olabilir mi?
 

cakmatasi

Yeni üye
Yeni Üye
Katılım
25 Şub 2010
Mesajlar
53
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
bu üç gurup için
1) varsayalım ki inanan tüm insanlar inanmayanlara aptal dedi
2)inanmayanlar inananlara aptal dedi

*1)inanan biri inanmayana aptal derse ve hakikaten de öyleyse,demekki inanmayanlar aptal oldukları için inanmıyorlar sonucu çıkarsa eğer,buda hiçbir inancı olmayanın cehenneme gitmeyeceğini öngörüyor çünki aptallar kendilerinden mensul olamazlar...

*2)inanmayan biri inanan birine aptal derse,aynı oranda kendisininde aptal olma ihtimalini varsaymıyorsa
buda tarafsızlık ilkesine aykırı

sonuç olarak bir insanın diğer bir insana aptal demesi mantığa aykırı,kesinlikle aykırı

Konu aptallıksa eğer efefel'in bu yazısı nokta niteliği taşır.B u yazının ustune dıyecek hıcbır sey yok cunku.
Fakat aptallığı mecazi alırsak -/körlük gibi .Burda da şöyle bir durum baslar
İnananların bir görevi var.Nedir bu görev:Doğru yolu görmeyene yolu yolu goster görevi
zorlama baskı vs yapmadan özgür ve hür irade'yle ilgili bir görev.
İnanmayan'ın inamadıgı için hiçbir gorevi olmaz.
Amaçsız insan herkesin kabul göreceği gibi boş insandır.Herkesin iyi/kötü farkında oldugu/olmadıgı bir amacı vardır.
Şimdi konuya hemen hemen heryonden bakdık.Bir noktaya daha degınelım.Varsa ne olur olmasa ne olur?Varsa zaten hıcbır sorun yokdur.Emirlere uyulur ıbadetler yapılır mutlu mesut yasanır.Olmadıgını ve bunun herkesın kabul gördugunu dusunun .??????????????????????????????????
Ben ıckı kullanmıyorum cunku haram.Haram olmasa ne olurdu??sormıyacagım ne olacagını bılıyoruz herkesı sarhos bır dusunun ıstersenız.Hadı bu kotu ornek herkes alkolu sevmeyebılır.Pekı adam oldurmek
cehennem korkusu olmasa kac ınsan bu sucu dusunmeden ısler?????????
başkasına yardım???????eeğ cennet yok sevap yok neden bırıne yardım edeyım ona yardım edecegıme kendımı gelısdırırım.kımse kımseye yardım etmezse sonuc ne olur? bılım tanrı kavramına ters eeğ bılım adamları ateıstmı? yada hepsımı? bılım yenı teknolojı vs ıcatlar buluslar ınsanlık ıcın yapılmıyormu?
cennet yoksa Allah yoksa ne dıye ugrassınlar.Yada sevdıgınız bırı ıntıhar etmek uzere yasamak ıstemıyor.
Bu eylemıne saygı gosterırmısınız? Intıhar edenler cehennemlıkdır.Eğ cehennem yok tanrı yok.bırakın vursun kendını? nıye adama yapma dıye bagrıonuz realkarnasyonda vardır buyuk ıhtımal ıkıncı bıhayat yasar ınsanlıgı sevmemıs maymunluk hosuna gıder belkı???saygı mısal buyuklere gosterılen
Din dıyor saygısızlık yapma .Eeğ din yok tanrı yok buyugunesaygıya ne gerek??bonus sevap kazancak halınde yok.varmı yokmu aptalmı akıllımı bır yana olma ıhtımalımı mantıklı olmamamı?
bu durumda dıger secenegı secdıgınız anda ınsanlık bıter mahvolur.Yanı ben ateıst olsam bıle bır akıllılık yapar varmıs gıbı davranırım veyahut yoksa bunu acık etmem.Cunku karsımdakı ınsan Allahı ve emırlerını dınkledıgı ıcın bana karsı bır suc dusunse bıle yapmakdan vazgecer.Ben ateıst olsam ve akıllı olsam bu sekılde yapardım.İnanan bıri olsam kı oyleyım bu seferde Allahımın sözü diye ınanmayana hata yapıyorsun derım anlarsa amenna anlamazsa wah derım.Her ıkı halıkardada Allah var derım:D
 

ugur

Felsefe.net
Yeni Üye
Katılım
12 Eki 2009
Mesajlar
4
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
43
@cakmatasi Düşüncelerimi tercüme etmiş biri onun yazısını alıntılıyorum senin yorumun için.

"Tanrının olmadığını bilsem her türlü ahlaksızlığı yapardım diyen kendisini ahlaklı mı sanıyor acaba, yapmazdım diyorsa, ahlaklı olmak için tanrıya gerek yok demektir

Eğer tanrının olmadığından emin olsanız çalma, dolandırma, tecavüz, öldürme vb kötülükleri yapar mısınız, iyilik yapmaz mısınız? Evet se şu halde siz gerçekten ahlaklı biri değilsiniz. Çünkü bu ahlak değil sadece korkudur.
Gerçek ahlak için tanrıya, dine, polise gerek yoktur.

Ahlaklı olmak için dinlere gerek yoktur. Ahlakın kaynağı ve gerekçesi doğaüstü güçler ve dinler değil, insan doğası ve toplu yaşamın gerektirdiği insan hak ve özgürlükleri, akıl, mantık ve vicdandır.

Tanrısal bir ödül beklemeksizin yapılan iyi işler, tek dürtücü etkeni tanrısal ödül olan işlerden çok daha ahlakidir
Kötü davranışlardan kaçınmasının biricik nedeni bu tür davranşlrı sadece onursuzluk saymak olan bir insan, kötü davranışlarda bulunmayı yalnız öte dünyada göreceği ceza korkusuyla istemeyen bir insandan çok daha ahlaklıdır
Pietro Pomponazzi

"Bir insanın ahlaki davranışları anlayışa, eğitime ve sosyal bağlara dayanmalıdır; hiçbir dini temel gerekmez. İnsan, eğer ölümden sonra ceza korkusuyla ve ödül umuduyla kontrol altına alınmak zorundaysa, şüphesiz kötü bir yoldadır."
Albert Einstein

“Milli ahlakımız, medeni esaslarla ve hür fikirlerle tenmiye ve takviye olunmalıdır. Bu çok mühimdir; özellikle dikkat nazarınızı çekerim. Tehdit esasına dayanan ahlak, bir fazilet olmadıktan başka güvene de şayan değildir.”(25 Ağustos 1924,
“Gerçek dayanağı dışarıda değil,içerde kendi vicdanımızda arayacağız.”

Herhangi bir dine, ırka, milliyete, cinsiyete, cehennem korkusuna, cennet vaadine dayanmayan ve yeni yayılmaya başlayan ahlak anlayışı kadınlar üzerine kurulu değildir

Ahlak, size ne söylenirse söylensin doğru olanı; din, doğru ne olursa olsun, size söyleneni yapmaktır.

Hiçbir karar tamamen kusursuz değil, ama aynı zamanda, yapabildiğimiz zaman insanlığın çektiği acıyı azaltmamızı talep eden bir evrensel ahlak var. - Segolene Royal

Haksızlığa uğramak, haksızlık yapmaktan daha iyidir
Sokrates ve Demokritos

Kendine yapılmasını istemediğin bir şeyi başkalarına yapma!
Konfüçyüs

İnsanların sana yapmalarını istediğin her şeyi onlara yap!
Hz. İsa

İstediğin evrensel bir yasa olacakmış gibi davran!
Kant
Üstümde tanrısız gökyüzü, içimde ahlak yasası
Gerçek uygarlık, herkesin diğerine kendisi için istediği her hakkı vermesidir. - Robert Ingersoll"
N.T.​
 

Euhemeros

Üye
Yeni Üye
Katılım
14 Şub 2010
Mesajlar
199
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
82
Konu tamamen aşağılayıcı bir üslupla ilerliyor. Kimileri birşeyler söylüyor. Daha sonra cevaplarını alıyor. Fakat konu üzerinden birbirlerine birşeyler kusanlar da var. Çoğu zaman öfke...

Her neyse biz konuya gelelim.

Bakın dostlarım,
Aptallık dediğimiz şeyin ne demek olduğunu bilmiyoruz sanırım. Olayı hakaret boyutuna çekmişiz de aynı zamanda. Ve kişilere de yöneltilen iğnelemeler ve küçültücü sözler de konuya hakim.
Aptal, zeka seviyesi pek fazla olmayan anlamına geldiğini kabul ederek; İnsanların şu an ve geçmişte belki de gelecekte sürdüreceği yaşam boyunca aptal olacağı anlamına gelmez. İnsanın zeka seviyesinin artıp azalması onun birşeyler öğrenememesine de neden olmaz. Yalnızca yanlış yerlerden ve yanlış tarzdan öğrendiğinin farkına varamayabilir. Veya zorla kafasına kazınan şeyleri düşünmeden savunması da aynı anlama gelebilir. Bu açıklamalardan sonra yolumuza devam edelim. Peki aptallık nasıl gelişir ve nasıl aptal olunmaktan kurtulunur? Yoksa daimi birşey midir? Aptallık hakkında kişiler kendisi bir yorum getirebilir. Fakat ben bunu yapmayacağım ve direk sorunun kökenine inmeyi düşünüyorum.

Aptallıkla ilgili bildiğimiz tek şey, aptal olmadığımızı bilmekten başka birşey değildir.

Herkes aptaldır. Herkes akli olarak birşeyden mağrurdur. Peki bunları birbirimize söylersek ne kaybederiz? diyeceğinizi biliyorum. Ve devam ediyorum. Aptal diye hitap ettiğimiz şahısın aslında bizden herhangi bir konuda ileri olduğunu reddederek ona bu yakıştırmayı uygun görürüz. Fakat unutulan birşey var. Aptal diye hitap ettiğimiz kişi ya bizden akıllıysa? O zaman aptal durumuna düşen biz olmaz mıyız? Hatta rezil, kepaze, görgüsüz, yüzsüz, sürüngen durumuna aptallık üzerinden transit geçiş yaparız. Peki bu bizim kendimize yakıştırdığımız, şey ne haddimize de karşımızdakinin duygularıyla oynayarak onun hatıralarında kara bir leke oluşturup etrafındaki bütün renkleri o lekenin karamsar büyüyüşüne esir bırakırız? Bu söylenen söz hükümsüz olarak bir vahşet. Ve karşımızdakini yok etme isteğiyle, onu ayaklarımızın altına alma isteğiyle bir pislik gibi bir böcek gibi ezmekten farksız olmaz mı?

iyi günler diliyorum...
 

cakmatasi

Yeni üye
Yeni Üye
Katılım
25 Şub 2010
Mesajlar
53
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
44
@cakmatasi Düşüncelerimi tercüme etmiş biri onun yazısını alıntılıyorum senin yorumun için.

"Tanrının olmadığını bilsem her türlü ahlaksızlığı yapardım diyen kendisini ahlaklı mı sanıyor acaba, yapmazdım diyorsa, ahlaklı olmak için tanrıya gerek yok demektir

Eğer tanrının olmadığından emin olsanız çalma, dolandırma, tecavüz, öldürme vb kötülükleri yapar mısınız, iyilik yapmaz mısınız? Evet se şu halde siz gerçekten ahlaklı biri değilsiniz. Çünkü bu ahlak değil sadece korkudur.
Gerçek ahlak için tanrıya, dine, polise gerek yoktur.

Ahlaklı olmak için dinlere gerek yoktur. Ahlakın kaynağı ve gerekçesi doğaüstü güçler ve dinler değil, insan doğası ve toplu yaşamın gerektirdiği insan hak ve özgürlükleri, akıl, mantık ve vicdandır.

Tanrısal bir ödül beklemeksizin yapılan iyi işler, tek dürtücü etkeni tanrısal ödül olan işlerden çok daha ahlakidir
Kötü davranışlardan kaçınmasının biricik nedeni bu tür davranşlrı sadece onursuzluk saymak olan bir insan, kötü davranışlarda bulunmayı yalnız öte dünyada göreceği ceza korkusuyla istemeyen bir insandan çok daha ahlaklıdır
Pietro Pomponazzi

"Bir insanın ahlaki davranışları anlayışa, eğitime ve sosyal bağlara dayanmalıdır; hiçbir dini temel gerekmez. İnsan, eğer ölümden sonra ceza korkusuyla ve ödül umuduyla kontrol altına alınmak zorundaysa, şüphesiz kötü bir yoldadır."
Albert Einstein

“Milli ahlakımız, medeni esaslarla ve hür fikirlerle tenmiye ve takviye olunmalıdır. Bu çok mühimdir; özellikle dikkat nazarınızı çekerim. Tehdit esasına dayanan ahlak, bir fazilet olmadıktan başka güvene de şayan değildir.”(25 Ağustos 1924,
“Gerçek dayanağı dışarıda değil,içerde kendi vicdanımızda arayacağız.”

Herhangi bir dine, ırka, milliyete, cinsiyete, cehennem korkusuna, cennet vaadine dayanmayan ve yeni yayılmaya başlayan ahlak anlayışı kadınlar üzerine kurulu değildir

Ahlak, size ne söylenirse söylensin doğru olanı; din, doğru ne olursa olsun, size söyleneni yapmaktır.

Hiçbir karar tamamen kusursuz değil, ama aynı zamanda, yapabildiğimiz zaman insanlığın çektiği acıyı azaltmamızı talep eden bir evrensel ahlak var. - Segolene Royal

Haksızlığa uğramak, haksızlık yapmaktan daha iyidir
Sokrates ve Demokritos

Kendine yapılmasını istemediğin bir şeyi başkalarına yapma!
Konfüçyüs

İnsanların sana yapmalarını istediğin her şeyi onlara yap!
Hz. İsa

İstediğin evrensel bir yasa olacakmış gibi davran!
Kant
Üstümde tanrısız gökyüzü, içimde ahlak yasası

Gerçek uygarlık, herkesin diğerine kendisi için istediği her hakkı vermesidir. - Robert Ingersoll"
N.T.​


Bahsettiğin olan/olması gereken meselesi'dir. Ben Allah'a inanıyorum ,inancımdandır herşey Allah'dan geldi Allah'a gidecek.O yarattı herşeyi içimdeki ahlağ'a kadar. olmasaydı ben hiçlikden gelseydim hiçlikmi verecekti o güzel duyguları. İnsana maddeye inanıp Allah yok diyen bir insan görmediği için aynı yokluğu görmediğinden ahlağ'a neden uyarlamıyor??? Allah olmazsa bunlar olur diyorum.Aksine bunları yapacağım demiyorum.Bu yuzden alıntı'larınızın muhatabı değilim.Bir diğer husus inanma bağlılık derecesi.Görecelidir evet.Benim inanma yolum Allah korkusuyla bütünleşir.Korkum cehenneminden değil.İstese cehennemi kat kat yaşatır bu dünyada ama yapmıyor şans tanımış adil davranmış.Hür irade vermiş Böyle bir Yaradan'a duyulacak tek korku ona layık olamama korkusudur.
Tekrar etmek gerekirse herşeyi yaratan Allah dır.Bizleri yarattığı gibi hissettiklerimizide o yarattı
Bir başkasına duydugum saygı yıda o yarattı (ben sadece kullanıyorum) doğal olarak onu yok sayarsanız ahlakmış insana değermiş bole guzelliklerde olmayacagından kaos olur .Ve son tekrarım benim tek korkum hayırlı bir kul olamama korkusu cehennem için değil cennet içinde değil.Allah şahidimdir ki
"Cehennem korkundan sana itaat ediyor isem Cennetini sonsuza kadar görmek nasip olmasın" Müslümanların çokgüzel başka bir dua 'sı daha vardır. "Allah'ım bana öyle bir beden verki kocaman olsun ...bir başıma doldirim cehennemini başka kimse yanmasın......." bu dua'yı eden bir zihniyet'in diğer insanları ne kadar sevdiği saydığını tartışmak ne kadar gereklidir????
İnşallah Allah'ım banada öyle bir beden verir.. daha ne diyimmm
 

serotonin

Üye
Yeni Üye
Katılım
1 Mar 2010
Mesajlar
109
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
50
  • Allah'ı bulanlar ve O'na hizmet edenler;
  • O'nu aramakla meşgul olup, henüz bulamayanlar;
  • O'nu, ne arayan, ne de bulanlar, zaten bunlar arayıp bulma çabası da göstermezler.


İlk gruba girenler, akıllı ve mutlu
Ortadakiler ise mutsuz fakat akıllıdır.
Sonuncu grubun insanları ise, aptal ve mutsuzdur.
(Blaaise Pascal)


Siyonist kurucular ateisttir ve son gruba girer, ama hiçte aptal değiller, dünya üzerindeki malı götürüyorlar... Bu demek oluyorki bu konunun hem manevi hem maddi ( dünyalık) yorumu var.

İnanç bu kadar zor olmamalıydı değil mi?. İnanıp mutlu olanda var mutsuz olanda var aptal olanda...Ne yapıyoruz?
Neyse.. benim nacizhane gözlemim, inanmayanlar hem mutlu hem akıllı hem paralı:)) İşte hep dediğim konuya geliyoruz, bu durumda olmalarının sebebi ; onların dünya malı ve inançla sınanması, ''sen güüül bakalım, ye, iç, geldiğinde göreceğiz'' diyor yukardan Biri :)))

Din yalındır, onu diğer konularla birleştirmeden öz haliyle anlamaya çalışmalısınız. Size mantıklı olan ve veya moda gelen herşeyide içinde barındırır. Meditasyon dediğiniz şey, yoga dediğiniz şey namazla eşittir. Her namaz bir değildir, Yaradan a yoğunlaşım, transa geçebildiğin an işte o namaz namaz olur, tıpkı yoga ve med. deki trans gibi... İnkarcılar ve kendince tapınacak bir şey yaratanlar işte bu tür faaliyetler bulmuştur:))) gülüyorum....

Herşeyi dine bağlamayı doğru bulmuyorum.. Şimdiye kadar açılan başlıklar bir şekilde dönüp dolaşıp dine geliyor. Neden acaba? Hı?
 

phi

Felsefe.net
Yeni Üye
Katılım
13 May 2008
Mesajlar
1,906
Tepkime puanı
174
Puanları
63
Herşeyi dine bağlamayı doğru bulmuyorum.. Şimdiye kadar açılan başlıklar bir şekilde dönüp dolaşıp dine geliyor. Neden acaba? Hı?[/FONT]

Vucutta dolasan kanin oksijen ve besin degeri bittiginde, toplar damar ile kalbe gelir. Oradan atardamar ile akcigerlere gecerek, oksijen olarak daha da zenginlestirilir. Daha sonra tekrar kalbe gelerek oradan aort ana atar damari ile vucuda verilir.
 

serotonin

Üye
Yeni Üye
Katılım
1 Mar 2010
Mesajlar
109
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
50
Beklediğim cevap bu değil, ifade ettiğimde bu değildi.
 

phi

Felsefe.net
Yeni Üye
Katılım
13 May 2008
Mesajlar
1,906
Tepkime puanı
174
Puanları
63
Benim verdigim cevap bu ve ifade ettigim seyde.
 
Tüm sayfalar yüklendi.
Sidebar Kapat/Aç
Üst