- Konbuyu başlatan
- #1
- Katılım
- 1 Kas 2012
- Mesajlar
- 2,737
- Tepkime puanı
- 180
- Puanları
- 63
Evet varoluş içinde, Tanrı ile barışık mısınız? uzlaşık mı?
Şimdi burada 3 kelime kullandım; varoluş, barışma ve uzlaşma. bunlardan barışma ve uzlaşmadan kastımı ,tam açmak istemiyorum ki sorunun anlamını daratmayım.Tanrıyla barışık derken; ''evet çogunlukla Tanrıyı anlıyorum'' uzlaşık derkende ''Çogunlukla anlayamıyorum,ancak Tanrıya inanıyor ve anlamaya çalışıyorum''u kasdediyorum. (bunun içinde toplumsal olanla uzlaşma,kabullenme,karşı gelmeye korkma,etkilenme vb de var)
Varoluş ne demek bunu ise biraz açalım. burdaki kastım varoluşçuluk değil varoluştur.
Platona göre varoluş; sonsuzla sonlunun,ebedi ile zamansalın, ruh tarafından diyalektik biçimde taşınan bağlantısıdır. (diğer deyişle; sonsuzla sonludan,ebediyle zamansaldan doğan ve bunun sonucu olarak sürekli bir çaba içinde olan çocuktur)
Platonun tanımını Kierkegaarda göre açalım; Tek gerçek varlık Tanrıdır. biz insanlar varoluşa tabiyiz varlığa değil. Tanrı düşünmez yaratır. Tanrı varoluşa tabi değildir o ebedidir.
Varoluşun hem içinde ve aynı zamanda dışında kendisi olan birisi, ebediyet için kendi ebediyetinde hapsolmasına karşın yaşamı/varoluşu kendinde hapseden birisi olarak Tanrı; otantik sistematik düşünürdür.
Biraz karışık oldu ancak burada varoluştan kastım sadece dünyasal varoluş değil İnsandaki ruhu ve onunla ilgili gerek inançları ,gerekse felsefeleride içine hesaba katan bir varoluştur.
Şimdi burada 3 kelime kullandım; varoluş, barışma ve uzlaşma. bunlardan barışma ve uzlaşmadan kastımı ,tam açmak istemiyorum ki sorunun anlamını daratmayım.Tanrıyla barışık derken; ''evet çogunlukla Tanrıyı anlıyorum'' uzlaşık derkende ''Çogunlukla anlayamıyorum,ancak Tanrıya inanıyor ve anlamaya çalışıyorum''u kasdediyorum. (bunun içinde toplumsal olanla uzlaşma,kabullenme,karşı gelmeye korkma,etkilenme vb de var)
Varoluş ne demek bunu ise biraz açalım. burdaki kastım varoluşçuluk değil varoluştur.
Platona göre varoluş; sonsuzla sonlunun,ebedi ile zamansalın, ruh tarafından diyalektik biçimde taşınan bağlantısıdır. (diğer deyişle; sonsuzla sonludan,ebediyle zamansaldan doğan ve bunun sonucu olarak sürekli bir çaba içinde olan çocuktur)
Platonun tanımını Kierkegaarda göre açalım; Tek gerçek varlık Tanrıdır. biz insanlar varoluşa tabiyiz varlığa değil. Tanrı düşünmez yaratır. Tanrı varoluşa tabi değildir o ebedidir.
Varoluşun hem içinde ve aynı zamanda dışında kendisi olan birisi, ebediyet için kendi ebediyetinde hapsolmasına karşın yaşamı/varoluşu kendinde hapseden birisi olarak Tanrı; otantik sistematik düşünürdür.
Biraz karışık oldu ancak burada varoluştan kastım sadece dünyasal varoluş değil İnsandaki ruhu ve onunla ilgili gerek inançları ,gerekse felsefeleride içine hesaba katan bir varoluştur.