Suriyeli Grup Şehadet Getirerek "Kısas Istiyoruz" Sloganları Attı.

Konu İstatistikleri

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde Güncel ve Son Dakika Haberler kategorisinde dragon tarafından oluşturulan Suriyeli Grup Şehadet Getirerek \"Kısas Istiyoruz\" Sloganları Attı. başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 609 kez görüntülenmiş, 14 yorum ve 0 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı Güncel ve Son Dakika Haberler
Konu Başlığı Suriyeli Grup Şehadet Getirerek \"Kısas Istiyoruz\" Sloganları Attı.
Konbuyu başlatan dragon
Başlangıç tarihi
Cevaplar

Görüntüleme
İlk mesaj tepki puanı
Son Mesaj Yazan odun

dragon

Sorgucu Üye
Yeni Üye
Katılım
14 Eki 2022
Mesajlar
441
Tepkime puanı
27
Puanları
28
Konum
dünya
Üniversite Bölümü
Sosyoloji
Ünvan
dünyalı

SURİYELİLERDEN PROTESTO YÜRÜYÜŞÜ​

Olaya ilişkin Kilis Emniyetinin yakaladığı 2 zanlı tutuklandı. Tutuklamanın ardından akşam saatlerinde bir grup Suriyeli olayı protesto etmek için Cumhuriyet Caddesi'nde yürüyüş yaptı.



Gina'nın cesedinin su kuyusunda bulunmasının ardından Suriyeliler sokaklara döküldü: Kısas istiyoruz© Haberler.com tarafından sağlanmıştır

"KISAS İSTİYORUZ" SLOGANLARI ATTILAR​

Türkiye'den yayın yapan Suriyeli Orient TV'nin haberine göre kısasa kısas istediklerini belirten Suriyeli grup şehadet getirerek "Kısas istiyoruz" sloganları attı. İl Emniyet Müdürlüğü ekipleri grubu dağıtarak cadde ve ara sokaklarda geniş çaplı güvenlik önlemi aldı.

 

dragon

Sorgucu Üye
Yeni Üye
Katılım
14 Eki 2022
Mesajlar
441
Tepkime puanı
27
Puanları
28
Konum
dünya
Üniversite Bölümü
Sosyoloji
Ünvan
dünyalı
Kendi ülkelerini ateşe verdiler. Yakındır bunlar bu üremeyle yarın bizim ülkemizide ateşe verirler.
Esad' a baş kaldıran siz sanıyormusunuz ki yarın size başkaldırmayacak...

Ülke tam çorbaya döndü. Buradaki müslüman kısas isteyemiyor. Bunlar misafirliğe gelmiş fakir ev sahibinden kobe eti sitiyor.
 
Son düzenleme:

odun

Filozof
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
12 Şub 2022
Mesajlar
950
Tepkime puanı
148
Puanları
43
Konum
Kime ne
Umarım bu vahşeti yapanlar en kısa zamanda yargılanır ve hak ettikleri cezayı alırlar.
Suriyelilere gelince; muhtemelen protesto yapanlar maĝdurun akrabaları veya yakınlarıdır. Haklı olarak kızgın ve öfkeliler muhakkak ancak Türkiye, Suriye deĝil. Türkiye anayasasının ve hukukunun öngördüĝü cezalar çerçevesinde suçlu bulunanlar yargılanır. Bu ülkede yaşayanlar bu ülkenin anayasasını ve hukukunu kabul etmek zorunda. Bu durum dünyanın her hukuk devletinde böyledir, yani öyle kafanıza/inancınıza göre verilmesi gereken cezayı belirleyemezsiniz.

Anladıĝım kadarı ile "Kısas" diyerek, suçluların idam edilmesini istiyorlar. Türkiye´de idam cezası yoktur ve bu tip suçların cezası, eĝer yanılmıyorsam, aĝırlaştırılmış müebbet hapis cezasıdır.
 
Son düzenleme:

bilgisezgi

Yeni üye
Yeni Üye
Katılım
26 Ocak 2022
Mesajlar
98
Tepkime puanı
43
Puanları
18
Konum
Türkiye
Türkiye Suriye değil, Afganistan değil ama artık Türkiye de değil...
 

Prens Ernak

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
13 Ocak 2015
Mesajlar
1,330
Tepkime puanı
258
Puanları
83
Yaş
35
Konum
Ankara
Üniversite Bölümü
Tarih Öğretmenliği
Ünvan
Dr.
bir isyan çıkacak ve bu fırsat hdp liler ile suriyeli marjinaller aynı esad ın yaptığı gibi ülkeden sürülecek ama bunun için ilk önce türkiye nin nükleer başta olmak üzre askeri sanayide hakim olması gerek
 

Prens Ernak

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
13 Ocak 2015
Mesajlar
1,330
Tepkime puanı
258
Puanları
83
Yaş
35
Konum
Ankara
Üniversite Bölümü
Tarih Öğretmenliği
Ünvan
Dr.
kısası esadın öldürdüğü müsşümanlar için esad askerlerine karşı arasaydınız işte türkiey silahlandırıyor suriyelerileri gidin katılaın da adamlığınız göreilim
 

odun

Filozof
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
12 Şub 2022
Mesajlar
950
Tepkime puanı
148
Puanları
43
Konum
Kime ne
kısası esadın öldürdüğü müsşümanlar için esad askerlerine karşı arasaydınız işte türkiey silahlandırıyor suriyelerileri gidin katılaın da adamlığınız göreilim
Beni de kastediyorsan, benim kısasla işim olmaz. Konu hakkındaki görüşümü yukarıda bir hayli detaylı yazdıĝımı düşünüyorum. Hukuk devletlerinde kısasa yer yoktur. Bu durumda benim adamlıĝımın nasıl olduĝu sana düşmedi, çünkü senin ne tür birisi olduĝunu gayet iyi biliyorum.

Ayrıca Esad´ın öldürdüĝü müslümanlar hakkında fikir belirtmek istiyorsan, yeri bu konu deĝil. Onunla ilgili ayrı bir konu aç, orada görürsün kimin nasıl bir yorum yaptıĝını.

Yok eĝer beni kastetmiyorsan, lütfen böyle ulu orta herkese hitap eder gibi yazma. Çünkü kimi/kimleri kastettiĝini herkes bilsin.
 
Son düzenleme:

Prens Ernak

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
13 Ocak 2015
Mesajlar
1,330
Tepkime puanı
258
Puanları
83
Yaş
35
Konum
Ankara
Üniversite Bölümü
Tarih Öğretmenliği
Ünvan
Dr.
Beni de kastediyorsan, benim kısasla işim olmaz. Konu hakkındaki görüşümü yukarıda bir hayli detaylı yazdıĝımı düşünüyorum. Hukuk devletlerinde kısasa yer yoktur. Bu durumda benim adamlıĝımın nasıl olduĝu sana düşmedi, çünkü senin ne tür birisi olduĝunu gayet iyi biliyorum.

Ayrıca Esad´ın öldürdüĝü müslümanlar hakkında fikir belirtmek istiyorsan, yeri bu konu deĝil. Onunla ilgili ayrı bir konu aç, orada görürsün kimin nasıl bir yorum yaptıĝını.

Yok eĝer beni kastetmiyorsan, lütfen böyle ulu orta herkese hitap eder gibi yazma. Çünkü kimi/kimleri kastettiĝini herkes bilsin.
konu başlığında türkiyedeki işidlerin kısas aradığı yazıyor ben de onlara diyorum madem bu kadar katı radikalsiniz gidin Türkiyenin silahlandırdığı esede karşı savaşın diye.
 

odun

Filozof
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
12 Şub 2022
Mesajlar
950
Tepkime puanı
148
Puanları
43
Konum
Kime ne
konu başlığında türkiyedeki işidlerin kısas aradığı yazıyor ben de onlara diyorum madem bu kadar katı radikalsiniz gidin Türkiyenin silahlandırdığı esede karşı savaşın diye.
Haberde Suriyelilerden bahsediliyor, IŞİD´li olduklarını neye dayanarak iddia ediyorsun?
Kısas istiyorlar diye mi? Kısas özünde İslam´ın bir parçası ve bunun radikal olmakla alakası yok. Kendine "Müslümanım" diyen birisi bu uygulamayı kabul etmek zorunda, çünkü İslam´ın referansı olan Kur´an kitabında yazılıdır. Haliyle farzdır; yani bir bakıma kanundur.
Türkiye´de elbette hükümsüzdür/geçersizdir, çünkü bu memleket çaĝın gerisinde kalmış bu kitabın hükümlerine göre yönetilmiyor. İyi ki de böyle.
 
Son düzenleme:

Prens Ernak

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
13 Ocak 2015
Mesajlar
1,330
Tepkime puanı
258
Puanları
83
Yaş
35
Konum
Ankara
Üniversite Bölümü
Tarih Öğretmenliği
Ünvan
Dr.
Haberde Suriyelilerden bahsediliyor, IŞİD´li olduklarını neye dayanarak iddia ediyorsun?
Kısas istiyorlar diye mi? Kısas özünde İslam´ın bir parçası ve bunun radikal olmakla alakası yok. Kendine "Müslümanım" diyen birisi bu uygulamayı kabul etmek zorunda, çünkü İslam´ın referansı olan Kur´an kitabında yazılıdır. Haliyle farzdır; yani bir bakıma kanundur.
Türkiye´de elbette hükümsüzdür/geçersizdir, çünkü bu memleket çaĝın gerisinde kalmış bu kitabın hükümlerine göre yönetilmiyor. İyi ki de böyle.
kısas riskli bir uygulama sonradan suçsuz olduğu ortaya çıkabiliyor, biz kaldıramaz altında kalırız bu cezanın islami hükümler ağırdır uygulaması zordur, nefis sahipleri olan bizler Allah göstermesin bu hükümleri uygulayacağız derken zulm edebilir altında kalabilirz, Allah korusun şu an için modernite de bizim can mal aile nefs ve akıl güvenliğimiiz içn en ideal kanun medeni hukuk gibi gözüküyor, belki mehdi isa döneminde daha da farklı olur ama şu an için böyle iyi, nefs sahipleri gerizekalılara güvenmemek gerekiyor, biz daha cinayetlere istismarlara ömür boyu müebbet verememiş bir ülkeyiz,
 

odun

Filozof
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
12 Şub 2022
Mesajlar
950
Tepkime puanı
148
Puanları
43
Konum
Kime ne
kısas riskli bir uygulama sonradan suçsuz olduğu ortaya çıkabiliyor, biz kaldıramaz altında kalırız bu cezanın islami hükümler ağırdır uygulaması zordur, nefis sahipleri olan bizler Allah göstermesin bu hükümleri uygulayacağız derken zulm edebilir altında kalabilirz, Allah korusun şu an için modernite de bizim can mal aile nefs ve akıl güvenliğimiiz içn en ideal kanun medeni hukuk gibi gözüküyor, belki mehdi isa döneminde daha da farklı olur ama şu an için böyle iyi, nefs sahipleri gerizekalılara güvenmemek gerekiyor, biz daha cinayetlere istismarlara ömür boyu müebbet verememiş bir ülkeyiz,
Ben boşuna çaĝın gerisinde kalmış demedim zaten. Nefsmiş..miş, zulümmüş..müş. Bunları geçeceksin bir kere, çünkü taptıĝın tanrı koymuş kanunlarını. Sana sadece onlara uymak düşer. Yok eĝer işime gelmiyor, yapamam falan filan diyorsan, sen müslüman deĝilsin. Çünkü kısas İslam´ın, yani müslümanlıĝın temelidir. Tamamen ilkel bir uygulamadır, çünkü herkesi eşit derecede kapsayıcı bir şekilde ve adaletli uygulanabirliĝi mümkün deĝildir.
 
Son düzenleme:

dragon

Sorgucu Üye
Yeni Üye
Katılım
14 Eki 2022
Mesajlar
441
Tepkime puanı
27
Puanları
28
Konum
dünya
Üniversite Bölümü
Sosyoloji
Ünvan
dünyalı
kısas riskli bir uygulama sonradan suçsuz olduğu ortaya çıkabiliyor, biz kaldıramaz altında kalırız bu cezanın islami hükümler ağırdır uygulaması zordur, nefis sahipleri olan bizler Allah göstermesin bu hükümleri uygulayacağız derken zulm edebilir altında kalabilirz, Allah korusun şu an için modernite de bizim can mal aile nefs ve akıl güvenliğimiiz içn en ideal kanun medeni hukuk gibi gözüküyor, belki mehdi isa döneminde daha da farklı olur ama şu an için böyle iyi, nefs sahipleri gerizekalılara güvenmemek gerekiyor, biz daha cinayetlere istismarlara ömür boyu müebbet verememiş bir ülkeyiz,
gerizekalılara güvenmemek gerekiyor
Demek akape yönetimini, yargısını, baş idareci reisini "gerizekalı" ve "güvenilmez" buluyorsun. Bu nasıl bir itiraf. Hahaha..

Ey iman edenler! Öldürülenler hakkında size kısas farz kılındı. Bakara - 178

Cahil ötesisin. Bir daha benden alıntı yapma. Cahile cevap vermiyorum. Daha dinini anlayamıyorsun. Bize allax satmaya kalkıyorsun. O allax senin allax' ın kesinlikle değil. Cahil. Ha gayret senide Çek büyükelçisi(!) gibi makaracı bir yere atarlar.

Kısas uygun değil, akape bunu uygulayamaz, güven vermiyor demek: Ben halis muhlis müşrikkafirim demektir.
Demek hem kafir değilsin, hem kısas farzına karşısın. Bak hele sen şu sözde hakiki(!) müslümana...
 
Son düzenleme:

Prens Ernak

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
13 Ocak 2015
Mesajlar
1,330
Tepkime puanı
258
Puanları
83
Yaş
35
Konum
Ankara
Üniversite Bölümü
Tarih Öğretmenliği
Ünvan
Dr.
"Bakın dragon ne demek istediğimi anlamakta zorlanmaktasın elbette bu kapasiteyi senden beklemiyorum ama küfür hakaret sitede yasak sınırları aşıyorsun."

Biz müslümanlar Mehdi Mesih zamanında dinin yenileneceğine, zamana göre adapte edileceğine, Allah'ın bu zaman için taktir ettiği geçerli kanunlarını koyacağına, bu zaman için insanları toplumları bir düzen ve intizam içerisinde yaşatacak ahirete hazırlayacak kanunları koyacağına inanırız ama Mehdi ve mesih kısası kaldırır veya kaldırmaz onu biz bilemeyiz, ben modernitenin yaşandığını, teknolojinin geliştiğini, ailelerimizde nefislerin öne çıkması ve teknolojinin gelişmesi ile yeni problemlerimizin çıktığını, nefislerin bu zaman diliminde çok öne çıktığını gözlemliyorum bir öğretmen bir akademik çalışma yapan bir eğitimci olarak. Bu zaman dilimindeki bu gelişmelerden dolayı da İslamın cezai hükümlerinin dinin ahir zaman dediği bu zamanda uygulanamayacağını biliyoruz. Nitekim, bazı filozoflar fazıl şehirler ütopya şehirler tasavvur etmiş eserlerinde işlemişlerdir, mehdi mesih böyle bir şehir düzeni kursa bile böyle bir zaman diliminde recm, el kesme, kısas gibi dinin cezai hükümlerinin uygulanıp uygulanamayacağı sizin havsalanızı aşacak kadar sizin kritik edemeyeceğini kadar büyük bir problemdir ve bu husus tamamen ilahi bilginin sınırları içerisinde kalmaktadır.
Bakınız burada siz kısası eleştirirken maksadın insan öldürmek olmadığını anlayamıyorsunuz, bu gibi cezai hükümlerin amacı dinin korunmasını emrettiği din mal can akıl nefis gibi anasırı güvence altına almaktır, ilahi bilgi bize şeriatların amacının bu anasırı korumak olduğunu vaaz eder. Bu kertede bu anasırı bizler devletlerin koruduğunu biliriz, geçmişin geleneksel modernitenin olmadığı basit toplumlarında devlet özellikle de medine islam devleti islam cezai ve beşeri hükümleri ile birleşip bu korumayı cem etmiş ve ilahi iradenin tasvip ettiği ve beğendiği rızasının olduğu örnek bir medeniyet ve sosyal düzen yaşanmıştır, ama yukarıda, ailelerimizde, modern hayattan ve teknolojinin gelişmesinden dolayı nefislerin öne çıkması ile yeni problemlerimizin çıktığını, özellikle toplumun temel birimi olan aile olmak üzere toplum kurumlarında artık bu modernitedeki ve teknolojik gelişimlerin tesiri ile artık basit düşünülüp basit yaşamadığını bunun da yeni problemler getirdiğini defaatle dile getirdik. Tüm bu gelişmelerden dolayı da bu problemli ve bozuk çağda toplumlar için mehdi mesih gelene kadar Tanrı'nın bize vaat ve müjdelediği altın çağ yaşanana kadar sallantıdaki bu toplumlar için en uygun hukukun medeni hukuk olduğunu dile getirdik, şu aşamada dinin korunmasını emrettiği hususları bundan dolayı en uygun medeni hukuk muhafaza etmeye çalışıyor, çünkü toplunun çapı düzeni ve teknoloji modernite bu hukuku zorunlu kılıyor, burada nefis sahiplerine güvenmeme hususu da burada devreye giriyor, Allah göstermesin islami düzen yaşatması ile ortaya çıkan insanlar islam hukukunu getireceğiz uygulayacağız derken bu anlattığımız problemlerden dolayı insanlara ailelere topluma zulm edebilir , Allah göstermesin hepimiz için kin ve öfke dolu insanların temsil ettiği bir işid zihniyetinin elinde kalabiliriz.

Arz ederim.
 

dragon

Sorgucu Üye
Yeni Üye
Katılım
14 Eki 2022
Mesajlar
441
Tepkime puanı
27
Puanları
28
Konum
dünya
Üniversite Bölümü
Sosyoloji
Ünvan
dünyalı
ma küfür hakaret sitede yasak sınırları aşıyorsun."
Ne hakareti(nerede göster; hangi cümlede), hakareti sen yapıyor birde zeytinyağı üstem, çıkıyorsun?.
Biz müslümanlar Mehdi Mesih zamanında dinin yenileneceğine, zamana göre adapte edileceğine, Allah'ın bu zaman için taktir ettiği geçerli kanunlarını koyacağına, bu zaman için insanları toplumları bir düzen ve intizam içerisinde yaşatacak ahirete hazırlayacak kanunları koyacağına inanırız ama Mehdi ve mesih kısası kaldırır veya kaldırmaz onu biz bilemeyiz, ben modernitenin yaşandığını, teknolojinin geliştiğini, ailelerimizde nefislerin öne çıkması ve teknolojinin gelişmesi ile yeni problemlerimizin çıktığını, nefislerin bu zaman diliminde çok öne çıktığını gözlemliyorum bir öğretmen bir akademik çalışma yapan bir eğitimci olarak. Bu zaman dilimindeki bu gelişmelerden dolayı da İslamın cezai hükümlerinin dinin ahir zaman dediği bu zamanda uygulanamayacağını biliyoruz. Nitekim, bazı filozoflar fazıl şehirler ütopya şehirler tasavvur etmiş eserlerinde işlemişlerdir, mehdi mesih böyle bir şehir düzeni kursa bile böyle bir zaman diliminde recm, el kesme, kısas gibi dinin cezai hükümlerinin uygulanıp uygulanamayacağı sizin havsalanızı aşacak kadar sizin kritik edemeyeceğini kadar büyük bir problemdir ve bu husus tamamen ilahi bilginin sınırları içerisinde kalmaktadır.
Bakınız burada siz kısası eleştirirken maksadın insan öldürmek olmadığını anlayamıyorsunuz, bu gibi cezai hükümlerin amacı dinin korunmasını emrettiği din mal can akıl nefis gibi anasırı güvence altına almaktır, ilahi bilgi bize şeriatların amacının bu anasırı korumak olduğunu vaaz eder. Bu kertede bu anasırı bizler devletlerin koruduğunu biliriz, geçmişin geleneksel modernitenin olmadığı basit toplumlarında devlet özellikle de medine islam devleti islam cezai ve beşeri hükümleri ile birleşip bu korumayı cem etmiş ve ilahi iradenin tasvip ettiği ve beğendiği rızasının olduğu örnek bir medeniyet ve sosyal düzen yaşanmıştır, ama yukarıda, ailelerimizde, modern hayattan ve teknolojinin gelişmesinden dolayı nefislerin öne çıkması ile yeni problemlerimizin çıktığını, özellikle toplumun temel birimi olan aile olmak üzere toplum kurumlarında artık bu modernitedeki ve teknolojik gelişimlerin tesiri ile artık basit düşünülüp basit yaşamadığını bunun da yeni problemler getirdiğini defaatle dile getirdik. Tüm bu gelişmelerden dolayı da bu problemli ve bozuk çağda toplumlar için mehdi mesih gelene kadar Tanrı'nın bize vaat ve müjdelediği altın çağ yaşanana kadar sallantıdaki bu toplumlar için en uygun hukukun medeni hukuk olduğunu dile getirdik, şu aşamada dinin korunmasını emrettiği hususları bundan dolayı en uygun medeni hukuk muhafaza etmeye çalışıyor, çünkü toplunun çapı düzeni ve teknoloji modernite bu hukuku zorunlu kılıyor, burada nefis sahiplerine güvenmeme hususu da burada devreye giriyor, Allah göstermesin islami düzen yaşatması ile ortaya çıkan insanlar islam hukukunu getireceğiz uygulayacağız derken bu anlattığımız problemlerden dolayı insanlara ailelere topluma zulm edebilir , Allah göstermesin hepimiz için kin ve öfke dolu insanların temsil ettiği bir işid zihniyetinin elinde kalabiliriz.

Arz ederim.
Zırva!.

Akademisyensin öyle mi? Neremle gülsem bilemedim. Bu ülkede prof. diploması bile verirler senin gibi cahillere!..
 

odun

Filozof
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
12 Şub 2022
Mesajlar
950
Tepkime puanı
148
Puanları
43
Konum
Kime ne
Biz müslümanlar Mehdi Mesih zamanında dinin yenileneceğine, zamana göre adapte edileceğine, Allah'ın bu zaman için taktir ettiği geçerli kanunlarını koyacağına, bu zaman için insanları toplumları bir düzen ve intizam içerisinde yaşatacak ahirete hazırlayacak kanunları koyacağına inanırız ama Mehdi ve mesih kısası kaldırır veya kaldırmaz onu biz bilemeyiz, ben modernitenin yaşandığını, teknolojinin geliştiğini, ailelerimizde nefislerin öne çıkması ve teknolojinin gelişmesi ile yeni problemlerimizin çıktığını, nefislerin bu zaman diliminde çok öne çıktığını gözlemliyorum bir öğretmen bir akademik çalışma yapan bir eğitimci olarak. Bu zaman dilimindeki bu gelişmelerden dolayı da İslamın cezai hükümlerinin dinin ahir zaman dediği bu zamanda uygulanamayacağını biliyoruz. Nitekim, bazı filozoflar fazıl şehirler ütopya şehirler tasavvur etmiş eserlerinde işlemişlerdir, mehdi mesih böyle bir şehir düzeni kursa bile böyle bir zaman diliminde recm, el kesme, kısas gibi dinin cezai hükümlerinin uygulanıp uygulanamayacağı sizin havsalanızı aşacak kadar sizin kritik edemeyeceğini kadar büyük bir problemdir ve bu husus tamamen ilahi bilginin sınırları içerisinde kalmaktadır.
Bakınız burada siz kısası eleştirirken maksadın insan öldürmek olmadığını anlayamıyorsunuz, bu gibi cezai hükümlerin amacı dinin korunmasını emrettiği din mal can akıl nefis gibi anasırı güvence altına almaktır, ilahi bilgi bize şeriatların amacının bu anasırı korumak olduğunu vaaz eder. Bu kertede bu anasırı bizler devletlerin koruduğunu biliriz, geçmişin geleneksel modernitenin olmadığı basit toplumlarında devlet özellikle de medine islam devleti islam cezai ve beşeri hükümleri ile birleşip bu korumayı cem etmiş ve ilahi iradenin tasvip ettiği ve beğendiği rızasının olduğu örnek bir medeniyet ve sosyal düzen yaşanmıştır, ama yukarıda, ailelerimizde, modern hayattan ve teknolojinin gelişmesinden dolayı nefislerin öne çıkması ile yeni problemlerimizin çıktığını, özellikle toplumun temel birimi olan aile olmak üzere toplum kurumlarında artık bu modernitedeki ve teknolojik gelişimlerin tesiri ile artık basit düşünülüp basit yaşamadığını bunun da yeni problemler getirdiğini defaatle dile getirdik. Tüm bu gelişmelerden dolayı da bu problemli ve bozuk çağda toplumlar için mehdi mesih gelene kadar Tanrı'nın bize vaat ve müjdelediği altın çağ yaşanana kadar sallantıdaki bu toplumlar için en uygun hukukun medeni hukuk olduğunu dile getirdik, şu aşamada dinin korunmasını emrettiği hususları bundan dolayı en uygun medeni hukuk muhafaza etmeye çalışıyor, çünkü toplunun çapı düzeni ve teknoloji modernite bu hukuku zorunlu kılıyor, burada nefis sahiplerine güvenmeme hususu da burada devreye giriyor, Allah göstermesin islami düzen yaşatması ile ortaya çıkan insanlar islam hukukunu getireceğiz uygulayacağız derken bu anlattığımız problemlerden dolayı insanlara ailelere topluma zulm edebilir , Allah göstermesin hepimiz için kin ve öfke dolu insanların temsil ettiği bir işid zihniyetinin elinde kalabiliriz.

Arz ederim.

İki şeye takıntılı bir şekilde kafayı takmış görünüyorsun. Birincisi nefs ve ikincisi mehdi. Sürekli bu iki kavramı kullanarak mevzuyu başka yerlere taşımaya çalışıyorsun, halbuki bunu yaparak kutsal kitabın olan Kur´anı hiçe sayıyorsun ve onun içindeki hükümleri gözardı ediyorsun.

Mehdi geldiĝinde din yenilenince ne olacak? Hükümler mi deĝişecek, daha iyi bir ortam mı oluşacak?
Hayır, olmayacak elbette. Kuru bir hayal sadece. Kutsal kitabınız olan Kur´ana göre Muhammed son peygamberdir ve yine Kur´ana göre dininiz tamamlanmıştır. Görünen o ki, hem kitabını bilmiyor gibisin hem de geçmiş tarihten ders almamışsın ve daha önemlisi insanları tanımıyorsun.

Bilmiyorsan söyleyeyim; müslümanlar bu mâlum kitabın içindekileri evrensel olarak kabul eder, yani tüm zamanlara hitap ettiĝini düşünür. Yani hangi devirde yaşarsan yaşa, farketmez. Domuz eti yasaĝından tut, erkeĝin üstünlüĝü, namaz ritüeli, zekat, tebliĝ, din uĝruna cihat, miras, kısas ve daha niceleri. Bunlar kanundur, deĝiştirilemez ve hatta deĝiştirilmesi dahi teklif edilemez, çünkü tanrının bizzat kendisinin sözleridir. Bunlar sizlere farz ve mecbursun uygulamaya. Sünnet olsaydı, deĝiştirmek ve zamana uydurmak mümkün denilebilirdi.

Ama sen ne yapıyorsun? İnsanların zayıflıĝını öne sürerek bunların günümüzde uygulanamacaĝını iddia ediyorsun ve bir mehdinin gelmesini dört gözle bekliyor gibisin.

Madem hem öĝretmen hem de akademisyen olduĝunu iddia ediyorsun, zamanında kendini kurtarıcı (peygamber/mehdi) olarak ilân edenlerin başına gelenleri de biliyor olman lazım. Halbuki neredeyse tüm peygamberler yaşarken aslında başarısız olmuşlardır.
- Mesela Nuh; büyük bir felaketin geldiĝini söylediĝinde, kendisine inanmayanlar olmuştu. Ona inanmadıkları için boĝularak (tufan katliyamı) can verdiler.
- Mesela Lut; kendi halkı sapkınlık yaptıĝı için halkı katliyama (helak) uĝramıştı. Yani kendisi bile onları doĝru yola getiremedi.
- Mesela Musa; Kızıl denizi şaak yarmasına râgmen halkı bir süre puta tapmaya devam etti.
- Mesela İsa; kendisine hem işkence ettiler hem de onu çarmıha gerdiler.
- Mesela Muhammed; kendisi 10 sene boyunca uĝraşmasına raĝmen, başarısız olup Medine´ye gitmek zorunda kalmıştı. Keza öldükten kısa sonra çevresindeki en samimi yoldaşları birbirini öldürmeye kalktı. Naaşı 3 gün boyunca bekletildi, çünkü yoldaşları halifelik derdine düşmüşlerdi.

Demek ki neymiş?
Nefs ve mehdi falan hikaye. Günümüzde veya gelecekte kendini mehdi ilân edenlere deli gözüyle bakarlar.

Dipnot: Peygamberle Mehdiyi karıştırdıĝımı falan zannetme, çünkü ikisi arasında fazla bir fark yok. İkisine de kurtarıcı gözüyle bakılıyor.
 
Son düzenleme:
Tüm sayfalar yüklendi.
Sidebar Kapat/Aç

Yeni Mesajlar

Üst