Kur'an'da değiştirilmiş olamaz mı?

Konu İstatistikleri

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde Serbest Kürsü kategorisinde Neo tarafından oluşturulan Kur'an'da değiştirilmiş olamaz mı? başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 10,066 kez görüntülenmiş, 108 yorum ve 0 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı Serbest Kürsü
Konu Başlığı Kur'an'da değiştirilmiş olamaz mı?
Konbuyu başlatan Neo
Başlangıç tarihi
Cevaplar

Görüntüleme
İlk mesaj tepki puanı
Son Mesaj Yazan UpBot

phi

Felsefe.net
Yeni Üye
Katılım
13 May 2008
Mesajlar
1,906
Tepkime puanı
174
Puanları
63
Eğer sen de Müslümansan o zaman sen de Bizsin. Biz olduğuna göre kafir değilsin. Demek keskin çizgimin dahilindesin. Demek sen de kardeşimsin.

O da ne "siz Müslümanlar" demişsin. Kendini İslam dairesinde görmüyor musun. Bilemedim şimdi kardeşim misin değil misin?

Gelelim soruma verdiğiniz cevaba. Müslümanların ahvali Kuran dan uzak kalmak dolayısı iledir ki; şimdi aklıma gelmedi Hristiyan bir siyonist bunu çok güzel teşhis etmişti. Şuna benzer birşeyler söylemişti.

"Bu Kuran Müslümanların elinde olduğu müddetçe asla onlara galebe çalamayız".

Yani bu düşünceniz tamamen yanlış. aksine Müslümanların en büyük derdi Kuran dan uzak kalmalarıdır.

Eğer gerçekten Müslümanlar Kurana sarılmış olsalar bile ahvalin müsebbibi olarak Kuranı görmenizi de anlayabilmiş değilim.

Bunu daha bir açmanızı isteyeceğim.

Yani bir siyonistin dediginden yola cikarak dedigimin yanlis oldugu kanaatina vardiniz, dogru/yanlis karar yargilarinizin koken sirlarida cozulmedi degil.

Ben sizin biz muslumanlarin ithaminizin nahoslugunu belirttikten sonra, siz muslumanlari, karsinizdaki insanda bunu okurken uyandirdiginiz seyi hissettirmek istedigimden oturu yazdim.

Konuyu olabildigince uzatmadan acik ve net bir sekilde yazdigimi dusunuyorum.

Yineleyim; Allah'in birligi varligidir temel olan soz konusu. Digerleri teferruat. Kitapmis, peygambermis, melekmis, cinmis, haciymis, hocaymis, kurbanmis, abdestmis vs. Hepsi O'nun varligini ve birliginin kabulunu gostermeye calisilan yoldur.
 

phi

Felsefe.net
Yeni Üye
Katılım
13 May 2008
Mesajlar
1,906
Tepkime puanı
174
Puanları
63
Başlığı baştan sona inceledim,sonunda yazanlar arasından en iyi müslüman olarak şu arkadaşı en kötü kul olarakta sayın [MENTION=788]Phi[/MENTION] yi seçtim.Neden öyle olmadık sorular çıkarıyorsunuz phi arkadaşım ben şahsen afrikanın bilmem ne kabilesinde bile olsam müslüman olurdum.Ahir zaman sınıflamasından 72 fırkanın en cennetlik olanından olurdum.Sorgulamadan itaat edersen Kur'an da akledin emrini; kendi zorlama sosyal kültür birikimli donanımımla yorumlarsam tam müslüman olmuyor muyum yani?Fıkıh,kelam,sağlam bir tefsir okursam ,gönlümü düzeltmeyi bilirsem ilerici,hümanist bir toplum ferdi olamaz mıyım?
Az önce suud alim bilmem kim erkek mecbur kalırsa karısını ölmeyecek miktarda yiyebilir dedi?İslamı ya da Kur anı ben sen biz den çıkarmazsak daha çok yeriz birbirimizi.Keşke tuz atılır mı diye fetvada verseydi.

Kotu kul oldum. Bakalim daha neler olacagim :)

O sorularin hangileri bana belirtirsen ona gore cevaplar vereyim?
 

alpi

Sorgucu Üye
Yeni Üye
Katılım
29 May 2014
Mesajlar
416
Tepkime puanı
1
Puanları
18
Yaş
47
Yani bir siyonistin dediginden yola cikarak dedigimin yanlis oldugu kanaatina vardiniz, dogru/yanlis karar yargilarinizin koken sirlarida cozulmedi degil.

Ben sizin biz muslumanlariniz ithaminizin nahoslugunu belirttikten sonra, siz muslumanlari, karsinizdaki insanda bunu okurken uyandirdiginiz seyi hissettirmek istedigimden oturu yazdim.

Konuyu olabildigince uzatmadan acik ve net bir sekilde yazdigimi dusunuyorum.

Yineleyim; Allah'in birligi varligidir temel olan soz konusu. Digerleri teferruat. Kitapmis, peygambermis, melekmis, cinmis, haciymis, hocaymis, kurbanmis, abdestmis vs. Hepsi O'nun varligini ve birliginin kabulunu gostermeye calisilan yoldur.

Bir siyonistin söylediklerini sadece örnek olarak verdim.

Siz bir Müslüman olarak Okuyup, Anlayıp, Yaşamak ile mükellef olduğunuz bir Kitap yüzünden Müslümanların geri kalmışlığını nasıl savunuyorsunuz. Ben cahili aydınlatır mısınız lütfen.

Yinelediğiniz yerde haklısınız. Ama söyleminiz çelişiyor. Kitabı okumak ve gönderilmiş olan elçiye tabi olmak Allah'a ulaşmak için var ise bu Müslümanları kötü duruma düşürmez bilakis daha iyi yapar. Zaten bizim(sen ile birlikte bizim:) ) eksiğimiz Kurandan uzak kalmaktan başka bir şey değil.
 

meyelan

Filozof
Yeni Üye
Katılım
25 Ağu 2013
Mesajlar
785
Tepkime puanı
26
Puanları
28
tamamen destek cihetinde idi dostum :) biliyorsun düz cümle çıkaramıyorum.Sanırım epeyden beri bu Kur an şöyle mi,ayetlerin yorumu şunada çıkar bir görüşe göre şu da olurdan çok başka yerlere baktığımdan; arkadaşların anlayacağı kelamı da bulamadım.
Hasılı az biraz toplarsam kul olarak o koskocaman sunulan ömründe ,ana hatları kaçırmadan yaşamak bile en baba erdemken (kul hakkı yemediğin gün var mı elle tutulur ölçülerden surat asmaya kadar,katiyen yalan söylemedin mi pembeden şeffafa kadar......)İman ile yaşaman senin kerametin mi,sandığın şey iman mı ,kıldığın namaz mı gerçekten...
iyi de kötü de herşey gibi Yaradan'ındır,içimde nasıl yankı bulmasını istiyorsa o belirler,seçtiği yankıdan yenisini belirler,,,,,,,,,,,,,
 

İnci Birinci

Düşünür Üye
Yeni Üye
Katılım
24 Haz 2014
Mesajlar
636
Tepkime puanı
5
Puanları
18
Bir şeyin doğrusunu öğrenmek için sorgulamak farklıdır, saygısızlık farklıdır.
 

esekherif

Filozof
Yeni Üye
Katılım
3 Nis 2015
Mesajlar
907
Tepkime puanı
5
Puanları
18
Bende onu diyorum zaten sadece kitabi okumak ve yorumlamak ile olmuyor o is.

Yahudi ve hristiyan dediginiz topluluga kitabi gonderen yaraticidir.

Onlarin yorumlari degismis dolayisi ile yaraticilari degismis bu onlarin sorunudur yaraticinin degil.

Kaldi ki islam dinide bu yonde aynen devam etmektedir. Tahripler ve sonuclari ile sikinti yasamaktadir. Dunya genelinde yasanilan insani sikintilarin musluman ulkelerde daha fazla olmasi bunun yekpare gostergesidir.

Din ve kitap tahripleri iki gunde olmus yada olacak seyler degildir.

En eski kitap tevrat bile suan hala gecerliligini korumakta ve ona inanan insanlar icermekte.

Tek bir sorum olacak size @esekherif Italya/Trieste nin San Guisto Kilisisinin yaninda olan mavi binada dunyaya gelseydiniz, suan Kuran icin kurdugunuz cumleleri kurar miydiniz?





Biz muslumanlar derken ben kafirim sanirim :) Muslumanlar deseniz daha iyi anlarim boyle biz dediginizde kendinizi keskin sekilde ayiriyormussunuz gibi geliyor.

Evet siz muslumanlar Kuran'i cok okudugunuz icin kimine gore tecahulu arif icerir kimine gore %100 gerceklik icerir, butun bu olanlar o yuzden.


Notre Dam'e de Rahiplerin kucağında dünyaya gelsem yine aynını düşünürdüm Sanırım. Unutmaki Peygamberin Omzunda Nübüvvet mührünü gören ve ona ilk iman edende Bahira idi.
 

OnLy

Felsefe.net
Yeni Üye
Katılım
1 Nis 2015
Mesajlar
36
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Allahü teala, Kur-an-ı kerimi hiç kimsenin değiştiremiyeceğini ve bizzat kendisinin koruyacağını bildiriyor.

Rabbinin sözü doğruluk ve adelatle tamamlandı.Onun sözlerini[Kur-anı] değiştirebilecek[hiçbirşey hiçbir kuvvet] yoktur.[Enam 115]
 

meyelan

Filozof
Yeni Üye
Katılım
25 Ağu 2013
Mesajlar
785
Tepkime puanı
26
Puanları
28
Fakat bu bahsettiğiniz de önce Kur an a ve Kur an da bahsedilen herşeye iman gerektirir,böyle olduğunu düşünmeyelere sunabileceğiniz nesnel bir ispat var mıdır?
Zora sokmaya çalışmıyorum,sadece yazarken bunu düşünmüşsünüzdür sanırım.Bu sebeple imanı kazandıran ve devamlılığını sağlayan geleneksel yaşantıdan kurtulmamış toplum bu ve türevi sorgulamamış veya yanlış güncellenmiş /ehil olmayanlarca yapılmış tefsir ve izahlarla,kendi nefislerinin kolayladığı görülerle /metni değişmemiş ,öğretisi tahrif edilmiş bir Kur an a tabidir desem yanlış olmaz [MENTION=4784]alpi[/MENTION] bu sebeple işin ruhundan çıkıp bedeninden bahsediyor yada aynı düşünen diğer arkadaşlar.
 

ls2

Kahin
Onursal Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
2,737
Tepkime puanı
180
Puanları
63
Allahü teala, Kur-an-ı kerimi hiç kimsenin değiştiremiyeceğini ve bizzat kendisinin koruyacağını bildiriyor.

Rabbinin sözü doğruluk ve adelatle tamamlandı.Onun sözlerini[Kur-anı] değiştirebilecek[hiçbirşey hiçbir kuvvet] yoktur.[Enam 115]

Ya bunu anlamıyorum. imanın rasyonel temeli peygambere inanmak ve güvenmektir. hepsi bu kadar başka yok olamaz. kitapta böyle bir ayet var değiştirilemez diye mantık mı olur ya. bu delil mantıken geçersizdir.
 

Ocean

Üye
Yeni Üye
Katılım
1 Nis 2015
Mesajlar
150
Tepkime puanı
2
Puanları
18
tanrı aynı sözlerini, diğer kitaplarında da sarf etmişti, değiştirilemez, bu kitap korunmadadır. diye, sanırım tanrı sözlerin de dürüst değil di, ya da insanlar o kitapları değiştirirken mani olmaya gücü yetmedi öyle mi ?
 

Emre

Felsefe.net
Yeni Üye
Katılım
20 Ocak 2010
Mesajlar
17
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
35
İnanan bir insanin bu tarz bir soru sorması iman eksikliğini işaret eder bana.
 

Ocean

Üye
Yeni Üye
Katılım
1 Nis 2015
Mesajlar
150
Tepkime puanı
2
Puanları
18
Olmayan şey nasıl eksilsin, Emre kardeşim :p Ayrıca ben şahsen inanmak değil, bilmek istiyorum.
 

alpi

Sorgucu Üye
Yeni Üye
Katılım
29 May 2014
Mesajlar
416
Tepkime puanı
1
Puanları
18
Yaş
47
Sayın [MENTION=4517]meyelan[/MENTION] ve diğer arkadaşlar Kuran'ın değiştirilmediğini anlayabilmek için yine müracaat etmemiz gereken şeyin Kur'an olduğunu neden anlamıyorsunuz?


İslam inancına göre her peygamberin bir yada daha fazla mucizesi vardır. Bizim peygamberimizin mucizesi de Kuran dır. Bu mucizevi Kitabın kendi doğruluğunu ispatlayacak yegane şey yine kendisidir. Değiştirilmediğine dair ayet getirmek mantıklı olmasa da, değiştirilmediğine dair bütün olarak getirilmesi mantıksız mıdır?


Ben diyorum ki Kur'an değiştirilmemiştir. Delilim, ispatım dünyada bulunan milyarlarca Kuran dan hiçbirinin birbirinden farklı olmadığıdır(bu zaten başlı başına bir mucizedir). Eğer bana içinde birbirinden farklı iki ayet getirebilirseniz bu konu hakkında konuşmaya devam edebilirim. Bunu asla yapamayacağınıza göre bu konuya nokta koyuyorum.




Şimdi sevgili [MENTION=4517]meyelan[/MENTION]'ın açmış olduğu konuya gelebilirim. Kuran anlaşılabilme konusunda çok kolaydır. Nice insan Kuran da hatalar, yanlışlar aramıştır art niyetli insdanları ayrı tutarak söylüyorum bunların büyük çoğunluğu ya müslüman olmuştur, ya İslamı hakikat olarak kabul etmiştir yada konuyu kapatmış ve kaçmıştır.


Sayın [MENTION=4517]meyelan[/MENTION] Müslümanların tamamının bilinçli olmasını beklemek biraz abartılı değil mi? Bir avam takımının olacağı gerçeğini kabul etmemiz gerekmektedir. Ancak bu araştırmak, soruşturmak emrini bertaraf etmez. (İlim Çin'de de olsa arayınız.-Hadis-). Yani İslam avam kalmayı değil kalmamayı emrediyor, ancak avamların varlığını da inkar etmiyor.


Sevgili Peygamberimiz Hz. Muhammed Aleyssalatu vesselam efendimize bir bedevi
-"ben Müslüman oldum peki şimdi ne yapmalıyım" diye soruyor
-"namaz kıl, oruç tut" diyor.
bedevi
-"tamam. Ama başka hiçbir şey yapmam ona göre diyor."
-"başka bi rşey yapman gerekmiyor" şeklinde cevap veriyor.


Peki ama neden İslam yargılanırken en cahilimize bakılıyor. Hz Ali(lakabı ilmin kapısı), İbn Hazm, İbn Sina, İbn Haldun(hala anlaşılabilmiş değil) ve sayamadığım diğerleri. Ben gibi cahil ama araştırmaktan asla geri durmayanları zaten sayamayız.


Kuran ayetlerini okuyup farklı farklı manalar çıkarılmasının nesi yanlış? Bu zamanlar üstü cihanşümul kitabı 1450 sene önce bir Arap bedevisinin(o zamanın mağara adamı) anladığı şekilde mi anlamamı bekliyorsunuz. Yoksa bugün Arapça konusunda tüm eğitimlerini almış Arapça edebiyatına vakıf, İslamın tüm emir ve nehiylerini harfiyen bilen bir biyoloji uzmanının anladığı şekilde mi anlamalıyım. Hangisi daha uygun!? Sizce bunlar "Elhamdulillah" dediklerinde ikisi de aynı şeyleri mi düşünüyor-düşünmelidir? Kuran bir okyanus gibidir ondan herkes faydalanır ve anlar fakat bunun ölçüsü kapasitesinin ölçüsü kadardır. Kimisi bu deryada bir kaşık kadar faydalanır, kimisi bir kazan kadar yada daha fazla. Mesele ne kadar anladığım değil ne kadar anlamaya çalıştığımdır.
 

alpi

Sorgucu Üye
Yeni Üye
Katılım
29 May 2014
Mesajlar
416
Tepkime puanı
1
Puanları
18
Yaş
47
( Sayın yöneticiler, neden mesajlardan alıntı yapamıyorum bu sorun sadece bende mi var?)

Sayın [MENTION=4973]Ocean[/MENTION] diğer semavi kitaplarda Yüce Allah o kitapları koruyacağına dair bir şey söylememiştir diye biliyorum. Eğer bununla ilgili bir deliliniz varsa bizi aydınlatır mısınız? O kitaplar ve sahifeler bulundukları zamana ve kavme gönderilmiştir ve görevlerini yeterince yerine getirmiştir bugün elimizde tahrif edilmemiş eski bir semavi kitabın-sahifenin olması hiçbir şey ifade etmeyecektir. Ancak Kuran indirildiği andan itibaren tüm insanlara gönderilmiştir dolayısı ile korunması gerekmektedir.
 

Ocean

Üye
Yeni Üye
Katılım
1 Nis 2015
Mesajlar
150
Tepkime puanı
2
Puanları
18
merhaba [MENTION=4784]alpi[/MENTION],

buyrunuz diğer kitapların da değişmediğini ve allah korumasında olduğunu yazan satırlar,

Tevrat, Zebur ve İncil birbirlerini tasdik eder, Allah’ın Sözü’nün değiştirilemeyeceğini açıkça belirtirler. İşte birkaç örnek: “Ot kurur, çiçek solar: fakat Allah’ımızın sözü ebediyen durur” (Peygamberlerin kitaplarından, Yeşaya 40:9)“Gök ve yer ortadan kalkmadan, her şey gerçekleşmeden, Kutsal Yasa’dan (Tevrat’tan) en küçük bir harf ya da bir nokta bile eksilmeyecektir” (İncil, Matta 5:18).(İsa dedi ki), ‘Gök ve yer ortadan kalacak, benim sözlerim ise asla ortadan kalkmayacaktır’(İncil, Markos 13:31).

Yukarıda gördüğümüz gibi, Tevrat, Zebur ve İncil’e göre Allah’ın Sözü değiştirilemez. Kur'an'da İncil'in değiştirildiğini belirten hiçbir ayet yoktur
bildiğim kadarıyla, aksini bilen varsa söylesin bu tamamen müslümanların uydurmasıdır.

[FONT=Verdana, Helvetica, Arial]Bu Kur'an ayetlerinden de anlaşılıyor ki, Tevrat ve İncil Muhammed'in zamanında bozulmamış durumdaydı. Aksi halde, Allah Muhammed'e "bir şüphen varsa, senden önce kitap okuyanlara sor" demezdi. Tanrı, Muhammed'in tahrif edilmiş, değiştirilmiş bir kitaba müracaat etmesini nasıl ister?

[/FONT]Tevrat, Zebur ve İncil'in aslı Allahın Sözü değil miydi? Peki, Kur'an'da Allah'ın Sözü hakkında ne yazıldığına bakalım: "Allah'ın sözlerini değiştirebilecek hiçbir kuvvet yoktur"(Sure 6:34).


"Allah'ın sözlerinde asla bir değişme yoktur" (Sure 10:64). Kur'an'a göre Muhammed önceki kitapları tasdik etmek ve korumak için gönderildi (Sure 5:51). Fakat eğer Tevrat ve İncil değiştirilmişse, Muhammed bunları koruyamamış demektir.


şimdi, sevgili okuyucu, şu iki sonuçtan birini seçmek durumundasın:1) Ya Allah'ın Sözü (Tevrat, Zebur ve İncil hakkındaki Kur'an ayetleri yanlıştır.2) Ya da Tevrat, Zebur ve İncil gerçekten değişmemiştir ve böylece her Müslüman onların tüm hükümlerini kabul etmek zorundadır.

Din konusunu, çocukluğumdan beri inceleyen ve araştıran birisiyim, o kadar çok bilgi kirliliği var ki, herkes kendi dininin doğru, diğer dinlerin yanlış olduğunu savunur. en kötüsü de ne biliyor musun ? hepsi doğruyu söylüyor :)

[FONT=Verdana, Helvetica, Arial][/FONT]
 

ls2

Kahin
Onursal Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
2,737
Tepkime puanı
180
Puanları
63
Aslında konunun, peygamberlik ve vahiy uygulaması üzerinden..sonrasında da iman, iman nedir? ... ve sonrasında da iman-şüphe ilişkisi üzerinden değerlendirilmesi gerekir bana göre...
 

Neo

Yeni üye
Yeni Üye
Katılım
25 Kas 2012
Mesajlar
84
Tepkime puanı
0
Puanları
6
Yaş
38
Tam bugun bu konu için bir şeyler yazacaktın [MENTION=4973]Ocean[/MENTION] içimdekileri dile getirmiş.

Tevrat, Zebur ve İncil birbirlerini tasdik eder, Allah’ın Sözü’nün değiştirilemeyeceğini açıkça belirtirler. İşte birkaç örnek: “Ot kurur, çiçek solar: fakat Allah’ımızın sözü ebediyen dururâ€￾ (Peygamberlerin kitaplarından, Yeşaya 40:9)“Gök ve yer ortadan kalkmadan, her şey gerçekleşmeden, Kutsal Yasa’dan (Tevrat’tan) en küçük bir harf ya da bir nokta bile eksilmeyecektirâ€￾ (İncil, Matta 5:18).(İsa dedi ki), ‘Gök ve yer ortadan kalacak, benim sözlerim ise asla ortadan kalkmayacaktır’(İncil, Markos 13:31).

Yukarıda gördüğümüz gibi, Tevrat, Zebur ve İncil’e göre Allah’ın Sözü değiştirilemez. Kur'an'da İncil'in değiştirildiğini belirten hiçbir ayet yoktur
bildiğim kadarıyla, aksini bilen varsa söylesin bu tamamen müslümanların uydurmasıdır.

Bu Kur'an ayetlerinden de anlaşılıyor ki, Tevrat ve İncil Muhammed'in zamanında bozulmamış durumdaydı. Aksi halde, Allah Muhammed'e "bir şüphen varsa, senden önce kitap okuyanlara sor" demezdi. Tanrı, Muhammed'in tahrif edilmiş, değiştirilmiş bir kitaba müracaat etmesini nasıl ister?

Tevrat, Zebur ve İncil'in aslı Allahın Sözü değil miydi? Peki, Kur'an'da Allah'ın Sözü hakkında ne yazıldığına bakalım: "Allah'ın sözlerini değiştirebilecek hiçbir kuvvet yoktur"(Sure 6:34).


"Allah'ın sözlerinde asla bir değişme yoktur" (Sure 10:64). Kur'an'a göre Muhammed önceki kitapları tasdik etmek ve korumak için gönderildi (Sure 5:51). Fakat eğer Tevrat ve İncil değiştirilmişse, Muhammed bunları koruyamamış demektir.


şimdi, sevgili okuyucu, şu iki sonuçtan birini seçmek durumundasın:1) Ya Allah'ın Sözü (Tevrat, Zebur ve İncil hakkındaki Kur'an ayetleri yanlıştır.2) Ya da Tevrat, Zebur ve İncil gerçekten değişmemiştir ve böylece her Müslüman onların tüm hükümlerini kabul etmek zorundadır.

Din konusunu, çocukluğumdan beri inceleyen ve araştıran birisiyim, o kadar çok bilgi kirliliği var ki, herkes kendi dininin doğru, diğer dinlerin yanlış olduğunu savunur. en kötüsü de ne biliyor musun ? hepsi doğruyu söylüyor :)
 

X

FAdmin
Onursal Üye
Katılım
25 Kas 2013
Mesajlar
693
Tepkime puanı
2
Puanları
18
Ben sunu merak ediyorum, bir gorus paylasilmis bu goruse binaen cevap verilmis buraya kadar eyvallah. Islam dinini elestirilirken dogmatik olmaktan felan bahsedilmis yahu sen onune arguman diye sunduklarimizi okuyormusun? yani sorulan soruya cevap verebilmek icin bir zahmet edip paylasilan donelerin incelenmesi gerekmez mi? Demekki gerekmiyor :)

Isteyen istedigi gibi inanir yazar, hakarete varmadigi surece atis serbest..
 
Tüm sayfalar yüklendi.
Sidebar Kapat/Aç

Yeni Mesajlar

Üst