İdealizm

Konu İstatistikleri

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde Felsefe Akımları kategorisinde mavimor tarafından oluşturulan İdealizm başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 14,138 kez görüntülenmiş, 48 yorum ve 0 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı Felsefe Akımları
Konu Başlığı İdealizm
Konbuyu başlatan mavimor
Başlangıç tarihi
Cevaplar

Görüntüleme
İlk mesaj tepki puanı
Son Mesaj Yazan evrensel-insan

evrensel-insan

Kahin
Yeni Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
3,434
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
68
yav yemişim pozitivizmi dicem ama alınma bana ne' ki
ben varoluşu uçan-uçuşan bir balon gibi düşünüyorum
düşünemyi yeğlerim ya da -farketmez ki
siz öyle -
katılık bir algıdır değil mi?
bu sizin geçerli
siz farkındasınız
ama katıyı katı algılamak (ve gerçektne katı sanmak) ve değişmez algılamak ve herşeyi katı sanmak diye bi şey de var-vardır-olmalı değil mi?

bir bilgisayar oyunu grafiğinin gerçek olduğunu ve bir oyun içinde algı canlndığını düşünelim -ki bize göre gerçektir;
bize göre akışkandır ve geçişken ve sert değidir- sadece görüntüdür;
gerçeklik böyledir
dört boyutlu yapı -varsa- bizi akışka nve geçişken izler
herkes bunu nfarkında mı?
bu kavramlar kaçbi nyıllı ksorarı msize şimdi ve bunarl biliniyor muydu diyorum ben
katı katı algılanmamalı bazen ve algı bükülmeli
ve tin kavramı ve diğer uçuşkan kavramlar bunu sağlıyor
niye uğraşıp durayım onlarlar diyeyim ben de
farklı ve üst aşamalı bir (örneğin dört yoğun bir gerçek kurgusu düşünün) gerçeklikte ya da başka bir gerçeklik kurgusu ve olgusunda bu yapı değişebilir

Bir seyin yansimasi yansiyanin algisi ve alginin algilanmasi farkli sureclerdir.

Cunku son algilama mukayeselidir. Yani kati "kati olmayan" oldugundan katidir.

Gerceklik ise alinan tabana temele algiya dogruya inanca ideolojiye v.s. gore degisir.
 

evrensel-insan

Kahin
Yeni Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
3,434
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
68
hayır madde kendine göre katı mıdır?
iki boyutluluk bize göre bir çizime ve grafiğe göre yansırsa ne olur ya da
atom altına indiğimiz de ne olur? sadece enerji ve ceryan mı görürüz diyorum ben
varolan her şeyi bir kezde enerji olarak düşünün ya da farklı diyorum ben ne var bunda

"tüm gerçeği bir kez dalgalı ve saydam" düşünün ve yerle bir edin onu ve biz de izleyelim sizi burdan şimdi
boşluğu titreşen dalgalarla- gerçek etki-the paradoks ve the kelebek-

gerçeğin ne olduğunu açıklamak saçmalık
gerçeğin ne olduğu kimin umrunda benim uçuşumda uçuş umurumda ön koltukta yüzüşkenli

Var ve olmak!

Var ne olduran kim/ne ve neden var ve olmak?

Var mi oldu mu?
 

"ictenlik"

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
6,615
Tepkime puanı
504
Puanları
113
algı algıyı yıkar
değiştirir
 

evrensel-insan

Kahin
Yeni Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
3,434
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
68
varolmaya devam ediyor hala ve yokolmaya da

Bak burda celiski var.

Var ve yok fakat ikisai de olmak.

Yani vari da yogu da olduran kim/ne?

Neye/kime gore?

Birseyin yok olmasi icin once var olmasi gerek miyor mu?

Var mi yoksa varin var ve yokolarak olusturulmasi mi?

Ilki kendi ikincisi karsiti.

Yani varlik merkezli dortlem

Ikilemin ilki- var olmak- ikilemin tekleri biri digerini tamamliyor.

Ikilemin ikincisi var ve yok- yani ikilemin tekleri biri birine karsit.
 

"ictenlik"

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
6,615
Tepkime puanı
504
Puanları
113
ne farkeder ki neyi çözeceğiz biz ya da nereye varacağız bunu yaparak
yaşar ve görürüz olanları ve olacakları da

örneğin bu sözleri ele alalım
ne yapalım onları-onlarla şimdi tepinelim mi?
bi şarkı çalıyor ve bundan daha güzel
Idealizm Nedir?

Ruh maddeyi yaratır

Bu, idealist felsefenin ilk biçimidir ve evrenin ruh tarafından yaratıldığını kabul eden bütün dinlerde kendini gösterir.

Evren, düşüncemizin dışında var olamaz

İşte özelliklerin ancak zihnimizde var olduklarını, ve böyleyken onları şeylerin kendilerine atfetmekle yanılgıya düştüğümüzü kabul eden idealistlerin ispatlamaya çalıştığı şey budur. İdealistler için, şu masa ve sıralar vardır elbette, ama sadece düşüncemizde. Çünkü şeyleri yaratan fikirlerimizdir.

Başka bir deyişle, düşüncemizin yansısıdır şeyler. Gerçekten de, madem ki zihnimiz tarafından yaratılmaktadır bizdeki madde fiksiyonu, madem ki madde kavramı zihnimiz tarafından bize verilmektedir; ve madem ki şeylerden aldığımız duyunun nedeni düşüncemizdir, öyleyse bizi çevreleyen şeylerin hiçbirinin bizim zihnimizin dışında bir varlığı yoktur. Ve de bunlar, düşüncemizin yansıları olmaktan öteye geçemezler.

Demek oluyor ki, ruhumuzun yaratıcısı olan ve bize evren hakkındaki bütün fikirleri empoze eden daha üstün bir ruh vardır. Buysa, kendiliğinden de anlaşılabileceği gibi Tanrıdır.

burada sadece son paragrafa ölçülü bir itiraz sunarım ben örneğin
ama nereye varır ki-varacağız

ispatlamaya çalışmak subjektif

yaratmak subjektif
tanrının tanrısı subjektif
evren tanrısı subjektif -bize göre bakış
bekler görürüz; tartışmak boşuna

"ruhumuzun ayartıcısı ve bizim olan hakkımızdaki bütün fikirlerimizi veren -biz- ve daha altın bir kendimiz"

çıkmaz sokaklarda yüzüyoruz-düşünüyoruz; bu odada olmayacak

üstün bir ruh derseniz ve bu doğru konumlanırsa üstün bir umutta olur ve üstün bir düşüncede ;varoluşu devinimsiz düşünmek ve zekasız düşünmek ve olan bitene bakmak
tanrı fikri bir çıkmaz sokaktır ama işe yaramaktadır ve gerçeklikte boşuna durmamkatadır bunu gösterebilirim size bi kaç yargıyla deneyebilirim ama

hayır düşyüzü başlığında çocuğun istanbul'u düşünmesi ve istanbulun uzaklığını gözünde canlandırması üzerine düşündüm bunun gibi etki boşluk ve alan sağlar, zihne çatı ya da yükseklik sağlar
bunlar farklı bakış -düşünme ölçümleridir
kavramsal olarak işlevselliği ve getirisi-sonucu üzerine düşünmek varlığı ya da yokluğu değil
gerçeklik etkisini ölçmek ve devinim sonucunu ve düşünce bağını ile ilgilidir

alan yaratır ben bunu size nasıl temsilleyeyim
dar düşünceye geniş çeper
sorgu alanı ve yüzeyi
tanrı kadar büyük bir varlık ve yüzey olduğunu düşünemezseniz küçücük olursunuz birden düşünemezsiniz
tanrı yeryüzündeki en işlevsel ve düşünsel kavramdır-bir kavram olarak vardır-bana yeter
bir kavram olarak benim işime yarıyor -şimdi de
ben varlığıyla ilgilenmiyorum-bana ne
neyi tartışacaktınız siz o olmasa?
hayır var ya da yok tabi ama neyi tartışacaktınız siz bu açık sorunuz lütfen de cevaplayalım neyi ama
hayır yazdıklarınız ne üzerine-neden

bir yaratıcı kudret imgesinin verdiği dışbildirim ve geri bildirim üzerine düşünüyoruz biz
bana ne ve bize ne varlığından da yokluğudnan da

katı olurdu gerçeklik ve kurumsal
ancak bunu başka bir paradigma yüzeyi ve tanrının yeryüzüdne bulunmadığı bir zaman hattı ve olasılık ispatlar
sizin böyle düşünmeleriniz yok ki
biz gerçekliği paradigmalarla ölçeriz acılarla değil-bize ne acıdan korkmayız biz

istanbul kadar uzak bi yer vardır çocuğun kafasında en uzak bu
tanrı bizim için istanbuldur ya da istanbul kadar uzaktır ve uzaklıktır da istanbul olmadığında;
 
Son düzenleme:

"ictenlik"

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
6,615
Tepkime puanı
504
Puanları
113
siz evrenin yasalarının oluşunun ve işlerinin gözetilmediği bir kavramdan çağdan düşünün bakalım

hala evrende bir varlık ve anlam ay da düzen ve iş/oluş görümüyorsunuz ki ve görmediğiniz sürece ve gerçeklerle yüzleşmediğiniz sürece de bu kavram yaşayacak
hem de daha güçlüce güçlenecek- iyi bakın ve bunu görün benim gibi de sonra konuşalım
güvençle ve inançla güçle yerinde kalacak
ve yerine daha güçlü bir kavram -şarkı daha güzel bundan evet-
başka türlü yıkılmaz o
tanrıyı yıkacak paradigma tanrıdan güçlü ve yetkin olmalıdır
siz gerçeğin

bir paradigma dayanağıdır o
 
Son düzenleme:

evrensel-insan

Kahin
Yeni Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
3,434
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
68
siz evrenin yasalarının oluşunun ve işlerinin gözetilmediği bir kavramdan çağdan düşünün bakalım

hala evrende bir varlık ve anlam görümüyorsunuz ki ve görmediğiniz sürece ve gerçeklerle yüzleşemdiğiniz sürece de bu kavram yaşayacak
güvençle ve inançla güçle yeridne kalacak
ve yerine daha güçlü bir kavram -şarkı daha güzel bundan evet-
başka türlü yıkılmaz o
tanrıyı yıkacak paradigma tanrıdan güçlü ve yetkin olmalıdır
siz gerçeğin

bir paradigma dayanağıdır o

Sana basit bir soru;

Evren var mi, yoksa oldu mu?

Kime/neye gore bu sorunun yaniti?

Var ise olan nedir?

Oldu ise o zaman var degildir.

Peki var degilse, nasiloldurulur/olur?

Bu arada benim gittigim yol "var ve ol" degil; "bil" kokenidir.

Neyi bileceksin, insanogluna yansiyani ve insanoglunca algilanani yine sadece insanoglu bilecek.
 

"ictenlik"

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
6,615
Tepkime puanı
504
Puanları
113
beni nereye götüreceksiniz/götürecekseniz baştan oraya gidelim evet
 

"ictenlik"

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
6,615
Tepkime puanı
504
Puanları
113
-varoluş yasaları güvenlidir;nokta-
varoluş yasaları ortaktır ve kimseyi gözetmez-kimseyi kimseye seçmez-ne varsa onda var-
-ben yaşarım kararımca-
 

evrensel-insan

Kahin
Yeni Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
3,434
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
68
beni nereye götüreceksiniz/götürecekseniz baştan oraya gidelim evet

Karari sen ver.

Varolusun var ve olusundan hangisine gitmek istersin?

Zaten olusu olduran tur insanogludur.

Vari algilayan da.

Insanoglu algiladigi vara verdigi ile o vari oldurur.

Mesela algilar ve ona evren der. Iste algilanan var evren olmustur.
 

"ictenlik"

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
6,615
Tepkime puanı
504
Puanları
113
taş neden var diye sorgular mısınız?
ya da bu safra kesesi gereksiz
yada böbrek yerine daha farklı bir süzme işlevi olsaydı
bir kez de gerçeklikteki paradigmaları böyle görün
gereği ile zamanı ile kalkar gider o da
gerçeklik unsurudur evet-içinde-tanrı; kavram olarak var
kavram paradigmadır ama gerçeklik paradigmalar kurar

öğrenme/gelişim ödevleri ama bu evrenin amaçlılığına gider ve sizi karşılamaz bu istek

yani ona bakarsan benim bedenim hep mort farklı bi şeyde olabilirdi
kimse onu değiştirmiyor değil mi?
 

"ictenlik"

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
6,615
Tepkime puanı
504
Puanları
113
Karari sen ver.
Varolusun var ve olusundan hangisine gitmek istersin?
Zaten olusu olduran tur insanogludur.
Vari algilayan da.
Insanoglu algiladigi vara verdigi ile o vari oldurur.
Mesela algilar ve ona evren der. Iste algilanan var evren olmustur.

hayır kavramları biyere bırakalım bi kenara
hiç bir kavram bilmiyorum ben olduğum şeyim -neysem neyim- ve göründüğüm hissettiğim gibi anım
bi laz düşünün ya da bi çingene
-
ikisinin kırması
olmaz mı?
ha bi laz olsada gülüşsek da

-
tamam ben herşeyi yanlış aktardım
yanlış yaptım
yanlışlarla doluyum ve hiç bi şeyde bilmiyorum
bu felsefenize katkı sağlar mı?

beni nereye götürmek istiyorsunuz? hangi sonuca
 

"ictenlik"

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
6,615
Tepkime puanı
504
Puanları
113
evet kavramları bize tanrı vermedi- oldu mu mesela
 

evrensel-insan

Kahin
Yeni Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
3,434
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
68
taş neden var diye sorgular mısınız?
ya da bu safra kesesi gereksiz
yada böbrek yerine daha farklı bir süzme işlevi olsaydı
bir kez de gerçeklikteki paradigmaları böyle görün
gereği ile zamanı ile kalkar gider o da
gerçeklik unsurudur evet-içinde-tanrı; kavram olarak var
kavram paradigmadır ama gerçeklik paradigmalar kurar

öğrenme/gelişim ödevleri ama bu evrenin amaçlılığına gider ve sizi karşılamaz bu istek

yani ona bakarsan benim bedenim hep mort farklı bi şeyde olabilirdi
kimse onu değiştirmiyor değil mi?

Zaten bilim ile digger butun algilarin farki da burda.

Bilim gozlemi ile algiladigini degil; onun fonksiyonunu ya da davranisini gozlemler ve bildirir.

O yuzden fonksiyonu ya da davranisi bildirilenin varliginin tartismasi da yoktur zaten.

Bu tartismayi metasfizik yapar. Yani varliginin ne oldugu tartismasini.

Senin bedenini;

Sen de degistirebilirsin-estetik

Yasam da degistirir-yaslanmak.

Yani bedenin sabit degildir. Zaten yasam dogumdan sonar olume yaklasimdir ve yasam surecinde bir suru hucrte deri yenilenir ve zamanla azalir ya da islevini yitirir, iste yaslilik ta budur ve zamansaldir.

Senin bedenin oyle oldugu icin sen insanoglusun, insanoglu oldugun icin bedenin oyle degil.
 

evrensel-insan

Kahin
Yeni Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
3,434
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
68
-varoluş yasaları güvenlidir;nokta-
varoluş yasaları ortaktır ve kimseyi gözetmez-kimseyi kimseye seçmez-ne varsa onda var-
-ben yaşarım kararımca-

Yasalari insanoglu verir.

Verdigi yasalar da aldigi gozlem temeliondedir.

Yani insanoglunun verdigi disinda, evrende, dunyada, dogada, varolusta, maddede, nesnede v.s. yasa yoktur.
 

"ictenlik"

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
6,615
Tepkime puanı
504
Puanları
113
ben ne aradığımızı merak ediyorum ve nereye varacağımızı
ne dememi beklediğinizi ya da istediğinizi ve ne sonuca varma mı?
hayır ben bi şeyi kaçırıyorsam göreyim ve karşıt değilsek anlayayım ve yavana da yabana da atmayayım
 

evrensel-insan

Kahin
Yeni Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
3,434
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
68
Natüralizm iki farklı felsefî görüşte incelenir:

Yöntemsel natüralizm (veya bilimsel natüralizm) ki bu epistemoloji üzerine yoğunlaşır: "Dünya üzerinde güvenilir bilgiyi edinmenin yöntemleri nelerdir?". Metafizik ve dini inançtan bağımsız, özellikle "bilgi" edinmenin pratik yöntemleriyle ilgili epistemolojik bir bakış açısıdır. Buna göre varsayımların doğal neden ve olaylara göre açıklanıp test edilmesi gerekir.[2] Gözlemlenebilir eylemlerin açıklamaları yalnızca doğal nedenlerle ilişkilendirildikleri sürece pratik ve faydalı olur (mesela "kesin işleyişler" buna örnektir, ama "şüpheli mucizeler" değil). Yöntemsel natüralizm modern bilimin temel prensibidir. Bazı filozoflar bu düşünceyi daha da genişleterek yöntemsel natüralizmin felsefenin de temel prensibi olduğunu söylemişlerdir. Bu bakış açısına göre bilim ve felsefe bir bütündür. W.V. Quine, George Santayana ve diğer bazı filozoflar da bu düşünceyi desteklemişlerdir.

Metafizik natüralizm, (veya ontolojik natüralizm veya felsefik natüralizm) ontoloji üzerine yoğunlaşır: Bu bakış açısı daha çok varoluş ile alakalıdır: var olan nedir ve var olmayan nedir? Natüralizm "tabiat vardır ve bütün temel doğrular tabiatın doğrularıdır."[3] metafiziki pozisyonuna sahiptir.
 
Tüm sayfalar yüklendi.
Sidebar Kapat/Aç

Yeni Mesajlar

Üst