"Haberdar olma" Felsefesi

Konu İstatistikleri

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde Felsefi Tartışmalar kategorisinde evrensel-insan tarafından oluşturulan \"Haberdar olma\" Felsefesi başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 21,215 kez görüntülenmiş, 182 yorum ve 0 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı Felsefi Tartışmalar
Konu Başlığı \"Haberdar olma\" Felsefesi
Konbuyu başlatan evrensel-insan
Başlangıç tarihi
Cevaplar

Görüntüleme
İlk mesaj tepki puanı
Son Mesaj Yazan "ictenlik"

"ictenlik"

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
6,615
Tepkime puanı
504
Puanları
113
aksinde/değilde; beni myargılarım- ön yargılarım ya da ters yargılarım

varız ve bilgi bir gözlem ya da hayal ürünüdür sadece ve varın kanıtı yoktur kanıtın kanıtı yoktur o halde;

gözlemin sonucu-sağlamacı ve kanıtı ya da amacı yoktur o halde; (sondan gelim-başa gelim-dönüm)

ben ne bilebilirim-ne olabilirim ne de kalabilirim o halde;
ben sadece anı, kanı inanç ve gözlemim ve olduğum yerde benim
varım bile değilim o halde

bilgiden bile sözetmek; bilgi bir genel geçer (gelir-geçer ) olur

bilgi sağlandığında bilgidir; kanıt sağlandığında kanıttır ve gözlem

açık felsefe; o halde;
 

evrensel-insan

Kahin
Yeni Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
3,434
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
68
idealizm materyalizm gibi kavramları daha baştan rafa kaldıralım ben bunları daha baştan sevmiyorum ve anlamıyorum da ya da bana değer ifade etmiyor; benim varoluş sorgum (olabildiğince-deneme/deneysel) bağımsızdır ve ilerler sadece;ilerlemelidir; bu

Varolustan ne algiliyorsun? Oznelbir yani var mi? Ya da baska fenomenlere etkisi teleolojik mi?

ama varlığın bütün bir bilinç-bilinçlilik olduğu savını destekliyorum ta ki aksini buluncaya kadar çünkü kanıt-kanı mekaniği ve bir ön kanım ya da peşinde varlaştığım

Bilinc maddede midir?

şu ifadeyi inceleyelim;
bir kanı türetirsiniz ve onu doğrulamaya ya da yanlışlamaya girişirsiniz
kanı olmadan daha kanıyı-kanıtı ya da bilgiyi ve aksini ya da doğrusunu türetemezsiniz;
açık kapıyı açamazsınız; bi daha; o halde;

eğer açıksak ve açık gözlem sunacaksak varız ve bilmiyoruz demekten öteye gidemeyeceğiz ve varamayacağız

bir kanı daha
varlık kendini tümel gözlemlemelidir; tüm kanıtlar iç kanıtı ya da tüm zamanlar tüm kanıtı mekaniği oluşturmalıdır ve geliştirmelidir

tüm zamanlar tüm kanıtı tüm zamanlar tüm tanıklığı oluşturur-geliştirir; ya da sonuçtur;getiri;
ve varlık içiçedir;

Yalniz butun bu aciklamalar, senin sen olarak mustakilligini icermiyor. Yani haberdar olanin oznesi yok.

eğer benim savımı ya da fikrimi soruyorsanız;
biz bu şeyi patlamasına kadar gözlemleyeceğiz ;yani benim -hep birlikte;
başka bir kanıya ihtiyacım yok ve bu yanlışsa da
aksine ve başka kanıya ve ihtiyacım var ve yok ama iyiyim böyle ve bundan iy ikandırmamı olur kendimi
ve bilme ise ben varolduğumu bileiyorum sadece ya da belki onu bile bildiğimden şüphe etmeli;
o halde benim kanım var sadece bilgim bile yok dahilinde; ve kanılarla yürürüm ben yane yane olur bu

Varligin ya da varliginin kanitinin bilimselligi nedir, sence?

Ya da tartisilmazlkigi ve olgululugu?
 

evrensel-insan

Kahin
Yeni Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
3,434
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
68
aksinde/değilde; beni myargılarım- ön yargılarım ya da ters yargılarım

varız ve bilgi bir gözlem ya da hayal ürünüdür sadece ve varın kanıtı yoktur kanıtın kanıtı yoktur o halde;

Gozlem neden ve nasil "hayal urunu?" bilim algiladigi fenomeni gozlemler.

gözlemin sonucu-sağlamacı ve kanıtı ya da amacı yoktur o halde; (sondan gelim-başa gelim-dönüm)

Gozlem hem gozlemleyeni hem de gozlemleneni icerrir. Burada ikisi de ayni fenomen olabilir

ben ne bilebilirim-ne olabilirim ne de kalabilirim o halde;
ben sadece anı, kanı inanç ve gözlemim ve olduğum yerde benim
varım bile değilim o halde

bilgiden bile sözetmek; bilgi bir genel geçer (gelir-geçer ) olur

bilgi sağlandığında bilgidir; kanıt sağlandığında kanıttır ve gözlem

açık felsefe; o halde;

Bilgi daimi yenilenen degisen gelisen temeldedir. Cunku gozlem veren fenomen gozlem verdigi olcude daimidir. Dolayisi ile gozlemi alan da algiladigi temelde daimidir.
 

"ictenlik"

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
6,615
Tepkime puanı
504
Puanları
113
sağlama bir işlemin doğrulanmasıdır; ya da gerçekliğinin ölçülmesidir ve verilmesi de sağlanmasıdır da tabi;
bu zaman dışından olur ya da zaman gerisinden ;düşünün bakalım nereye varacaksınız; bizdeki?

açık gözlem sunuyorsak evrene, hiçbir yargı barındırmamalıyız; bu nasıl olacak?
varoluş ya da yokoluşumuz hakkında fikir bile yürütemeyiz ya da yürütmemeliyiz;

eğer bu gözlem varoluşumu kanıtlıyorsa başka bir gözlemde onu kanıtlar ya da kanıtlayacak;
zaman içinde olur bunlar ; zaman devinir? devinmiyor mu?

ben bir yer ve kişi olarak mı olmak istiyorum ki?
benim ne olduğum önemli mi ben yoksam ve yokluğun duyunu-duyuncu yok ve yoksa?

ben kalmaycaksam kalmaycağım ve kalcaksam kalacağım bu iki olguda açıktır ve ben evrenin yasalarını değiştirmeyeceğim ve her ne olacaksa-oluyorsa nasıl yürürlükteyse öyle olacak ve kalacak ve gerçek neyse o tecelli ve zuhur olacak değil mi?
benim bundan çıkarım ne? çözmekten ve bilmekten o halde ; neyi değiştireceğim ya da değiştirebilirim

gerçekliğin yasalarını ve devinimini mi?
bilmek neyi sağlar?
iç huzur ve rahatlık mı? en iyi kanı ne?
bir tanrıya karşı ki kendime karşı- ben ne istiyorsam o ya da ne yapıyorsam o değil mi?
örneğin marcus aurelius
Mutlu bir yaşam sür. Eğer Tanrılar varsa ve adilseler, o zaman senin ne kadar inançlı olduğuna aldırmayacak ve uğrunda yaşadığın erdemlere göre seni değerlendirecektirler. Tanrılar varsa ama adil değilseler, o zaman onlara tapmamalısın. Eğer Tanrılar yoksa, ölmüş olacaksın ama, sevdiklerinin anılarında yaşamaya devam edecek onurlu bir yaşam sürdürmüş olacaksın.
dürüstlükten başka sorumluluk yoktur ve dürüstlük en içten iyi objektivietedir; subjektiviteler yüzgecinde;
kendine bir çıpar aramak ve bilmiyorum tamamlayamadım bu sözümü
biz ne yapıyoruz demek geldi içimden ve arıyoruz ya da ulaşacağız ne? olacak ne? gibi şeyler ve sorumlar yüzgeci
 
Son düzenleme:

evrensel-insan

Kahin
Yeni Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
3,434
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
68
sağlama bir işlemin doğrulanmasıdır; ya da gerçekliğinin ölçülmesidir ve verilmesi de sağlanmasıdır da tabi;
bu zaman dışından olur ya da zaman gerisinden ;düşünün bakalım nereye varacaksınız; bizdeki?

Bilimselyontem gozlem olarak yanlislanana kadar saglar.

açık gözlem sunuyorsak evrene, hiçbir yargı barındırmamlıyız; bu nasıl olacak?
varoluş ya da yokoluşumuz hakkında fikir bile yürütemeyiz ya da yürütmemeliyiz;

"Yargi" derken?!

eğer bu gözlem varoluşumu kanıtlıyorsa başka bir gözlemde onu kanıtlar ya da kanıtlayacak;
zaman içidne olur bunalr ; zaman devinir? devinmi yor mu?

Zamanin uclemi sadece harekettir. Yasayan tek zaman simdiki zamandir.

ben bir yer ve kişi olarak mı olmak istiyorum ki?
benim ne olduğum önemli mi ben yoksam ve yokluğun duyunu-duyuncu yok ve yoksa?

ben kalmaycaksam kalmaycağım ve kalcaksam kalacağım bu iki olguda açıktır ve ben evrenin yasalarını değiştirmeyeceğim ve her ne olacaksa-oluyorsa nasıl yürürlükteyse öyle olacak ve kalacak ve gerçek neyse o tecelli ve zuhur olacak değil mi?
benim bundan çıkarım ne? çözmekten ve bilmekten o halde ; neyi değiştireceğim ya da değiştirebilirim

Sencve bir kisi neden bilgilenir?

gerçekliğin yasalarını ve devinimini mi?
bilmek neyi sağlar?
iç huzur ve rahatlık mı? en iyi kanı ne?
bir tanrıya karşı
örneğin marcus aurelius
dürüstlükten başak sorumlulu kyoktur ve dürüstlük en içten iyi objektivietedir; subjektiviteler yüzgecinde;
kendine bir çıpar aramak ve

Gercek te varlik gibi tartismali bir kavramdir. Yani gercegin ne oldugu, neyin neye gore gercek oldugu ve gercekte var olanin ne oldugu ya da gercek varlik.

Bilimde olan olgudur ve olgu da tartismasiz gecerlidir. Taki gozlem ile yanlislanabilene kadar.
 

"ictenlik"

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
6,615
Tepkime puanı
504
Puanları
113
Gozlem neden ve nasil "hayal urunu?" bilim algiladigi fenomeni gozlemler.

hayal ürünü olmayan ne? onu gerçek kanıtlar

bir uyku ve ölüm hali nedir? ve bir gelecek hali; olmama hali ve bulunmama hali ve yitme değişme dönüşme yüzme hali nedir gerçekten ve olmama

biten bir şey ancak serap olabilir
ya da göründüğü gibi olmayan sürekli değişen şey de ancak ne olabilir bilmiyorum bunu

Gozlem hem gozlemleyeni hem de gozlemleneni icerrir. Burada ikisi de ayni fenomen olabilir

gözlem ne olacak; cebime koyup eve mi götüreceğim ve yastığın altına mı koyacağım/saklaycağım ;
ya sonra tüm bu gözlemler yokolursa evren içinden sökülürse biterse bir yoklukta-ırakta ve uzakta o nedir bu halde?
benim gözlemim benle sınırlıysa ben neyim?
ölünce anılarıma mı ve anıları mı armağan edeceğim, kime nasıl?

Bilgi daimi yenilenen degisen gelisen temeldedir. Cunku gozlem veren fenomen gozlem verdigi olcude daimidir. Dolayisi ile gozlemi alan da algiladigi temelde daimidir.

hayır biz evreni bitirecek miyiz? içip okuyup üfleyip çözüp ya da;
yaşam kişi kendini nkendidir ve bilgi arma kneden bir amaç ve sereserpe bu koşuşturmaca konformaca
gelecek nesillere
gelecek için mi bu;
gelecek için bir miras mı dikiyoruz neden?
onlardan sorumlu muyuz? neden?
bizi sorumlu yapan ne ? neden?

acılar bile yiter zaman çöplüğüdne ve ölür ölümle o halde kıyaslamak yada onu değil bunu yapmak-olmak yada bir başkası için akend içinde aynı zamanda -üzülmek-acımak ve kormakta niye; hepsi niye?; korkmamak değilse ney; çekinmek, bu değilse de ney neden? hepsi ve herşey neyden kimden?
iyiyi istemek ney? yapmak ney? neyden? neden? kime? nasıl yine?

evren ne yapıyorsa onu yapacak ve ne oluyorsa o olacak değil mi ve bu açık? bilmiyoruz; biliyoruzsa da eksik savlıyız ya da değil ama değişmeyecek değil mi? sonucu özellikle;
 
Son düzenleme:

"ictenlik"

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
6,615
Tepkime puanı
504
Puanları
113

eğer elimzide kanıtın kanıtı yoksa her yargı hükümsüzdür ya da geçersizdir
(ya da tüm zamanların bilgisi ya da kanıtın-kanının da keskin kokusu-buram buram)

ya da bu doğru değilse doğrusu nedir bunun ki eğrisi de nedir ve zamanda nedir artık?
bunu soruyorum size ve bize de?

ve eğer varlığımızı dayandırmazsak; neye kime
ben benim ve benden ötürü ya da bilinmeyen evrenden ötürü varım-bu kadar

ben burda varıl bir insan gözlemciyim; ve tüm insanlar ölür ;
tüm bilgimizi ve kanımız da bu kadar mı olmalı; neye dayanmalı;
tüm bilgimizi bunun üzerine mi inşa edeceğiz ve mutluluk ve barışçıllık mı erek olacak ki aynı zamanda eşitlik ve sonra ne olacak diyorum o halde;
hadi bunu kazandık ve başardık ya sonra sonrası ve sonralarda sonralarla
gelcek nesiller ferah
ne bizim varlık özlemimiz-kendini rahatlaştırma ve konformlaştırmak bilgi ile tatminli ömür sürmek ve ölmek yokolmak; nokta mı ?
e sonra ne olacak diyorum o halde; bilmiyoruz;
o halde biz neden ötürü varız; ötürü değilse kendimizden

iyiyi isteme amacımız ne bizim ya da bilme? varlıksal doyum ve tatmin örneğin ya da bir diğeri ve sayılmayanlar-rahatlık gibi
rahat yaşam mı?
zorluklara zaten göğüs gerilir ve gerilmese de biter-ölüm bitirir herşeyi ve ölümün bitirmediği yok o zaman iyi ve güzeli de isteme ne ki?

biz ne için bilmek istiyoruz ya da?
 
Son düzenleme:

"ictenlik"

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
6,615
Tepkime puanı
504
Puanları
113
Sencve bir kisi neden bilgilenir?

varlık travması ve bulma isteği, çıkar, arzu; acı-zorluk-zorlama- hırpalama-eşitsizlik-travma-bin tane cevabı olabilir bunun güç ve de en çok istenen bu sanırım güç ve güç ve güç diye gider bu çünkü yaşam güç


Gercek te varlik gibi tartismali bir kavramdir. Yani gercegin ne oldugu, neyin neye gore gercek oldugu ve gercekte var olanin ne oldugu ya da gercek varlik.

Bilimde olan olgudur ve olgu da tartismasiz gecerlidir. Taki gozlem ile yanlislanabilene kadar.

olgu neyle ölçüler ya da kökü nedir onun zamanın getiriği mi? eski gözlemler mi? gerçeklikteki olaylar mı? ve biz onlardan ve tüm bunlardan ve varlıktan-varoluştan bağımsız mıyız?
kendimiyiz? kendimiz olarka ta biz kimzi ve kendimiz miyiz?

ben; insan hayatının rahatlaşması ve konforlaşması; ben bilmeye inanıyorum; bilme

gerçeklikteki olaylar tüm farklı olabilirdi bu gerçeği açıklamaz; olguyu ya da olanı açıklar ve kendini açıklar; bu olanın ilanıdır ve olgular olduğu gibidir- zaten ve gerçekte öyle;
başka koşullarda başka olurdu;
ve yeni bir olasılık girer ve başka olur ;Tarih tümden değiştirlebilir ve yeniden yıkılıp yapılabilir;

bizler gerçeği ve olguyu çarpıtıyor muyuz ve bozuk mu bakıyoruz sorularını doğurur bu;
biz daha o zaman baştan bakmayı ve görmeyi bilmiyoruz ki

açıklama ya da açıklamaya girişmek bazen açanı açmak ya da açık olanı açamaya teşebbüse dönüşebilir;

açık olanın açık olduğu görülmüyorsa açılmaya gidilir bazen ve dalındığı farkedilebilir ve zaten açıkmış deyip geri dönüldüğü olur ya belki bazen böyle olur bu işler de o halde; olmalı

Sizin demenizle biz tarih bozucularız ya da olgu çarpıtıcılarız ve bunu giderelim yeter gibi duruyor bu;
Yani doğru dürüst gözlem yapmayı olgu üretmeyi kaydetmeyi başaralım;
Bir varlıksal dayanak aramaya ve bulmaya -erişmeye girmeyecek ve girişmeyeceksek bu ve bu sizi tatmin edecek mi? doyum
bizler olguları ve tarihi-zamanı dürüstçe kaydedilim yeter o halde; kayıtçılarız biz;
tanıklar ve sanıklar birbirine karşı o halde;

zaman veridir zaten;
olgular zamandadır ve zamanda kayıtlıdır her şey bozunmamış hali ile;
gözlemciler eksik gözlem yaptı diye-sanılı gözlem- tarih eksilmez-zaman kısalamaz ve boyu da uzamaz-değişmez; orada yatmaktadır her şey

eksik sayılamaz; dolu doldurulamaz;
zaman herşeyi açıklar ve en güzel açıkalyıcıdır; zamanın işi budur; bırakalımda işini yapsın

hayatı yapmaya ve yaşamaya yer kalsın diyorum ben;
zaten olmuş bi olayı bin gözlemci farklı açıklamaya girişiyor; siyaset ve bilim herşey; herkesin gözünde farklı;
bir kaç dürüst tarih yazıcsı ve olay gözlemcisi bize yeter ve gerilerine yaşamay yer kalır diyorum ben

biz ala çarpıtıcılarız açık;
hiç dokunmasak ve ya da kullanmasak bi şeyi bozamayız değil mi?
 
Son düzenleme:

evrensel-insan

Kahin
Yeni Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
3,434
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
68
varlık travması ve bulma isteği, çıkar, arzu; acı-zorluk-zorlama- hırpalama-eşitsizlik-travma-bin tane cevabı olabilir bunun güç ve de en çok istenen bu sanırım güç ve güç ve güç diye gider bu çünkü yaşam güç

Bilim de teknik te cagdaslikta bilgiye ve bunun bilinmesine degismesine yenilenmesine ve genislemesine dayanir.

olgu neyle ölçüler ya da kökü nedir onun zamanın getiriği mi? eski gözlemler mi? gerçeklikteki olaylar mı? ve biz onlardan ve tüm bunlardan ve varlıktan-varoluştan bağımsız mıyız?
kendimiyiz? kendimiz olarka ta biz kimzi ve kendimiz miyiz?

Olgu tartismasiz gozleme teoriye teorinin test edilmesine ve tartismasiz gecerlilige baglidir.

Bir seyden bagimsiz olmak baskadir, bir seye oznellik ve teleoloji katmak baskadir.

ben; insan hayatının rahatlaşması ve konforlaşması; ben bilmeye inanıyorum; bilme

gerçeklikteki olaylar tüm farklı olabilirdi bu gerçeği açıklamaz; olguyu ya da olanı açıklar ve kendini açıklar; bu olanın ilanıdır ve olgular olduğu gibidir- zaten ve gerçekte öyle;
başka koşullarda başka olurdu;
ve yeni bir olasılık girer ve başka olur ;Tarih tümden değiştirlebilir ve yeniden yıkılıp yapılabilir;

Gercegin ne oldugu-truth, gerceklik-reality ve olgu-fact farkli seyledir. Ilk ikisi felsefenin sonuncusu da bilimin kavramlaridir.

bizler gerçeği ve olguyu çarpıtıyor muyuz ve bozuk mu bakıyoruz sorularını doğurur bu;
biz daha o zaman baştan bakmayı ve görmeyi bilmiyoruz ki

Buna carpitma yerine, insanoglu olarak yapilandiriyoruz demek daha tutarli ve uygundur.

açıklama ya da açıklamaya girişmek bazen açanı açmak ya da açık olanı açamaya teşebbüse dönüşebilir;

açık olanın açık olduğu görülmüyorsa açılmaya gidilir bazen ve dalındığı farkedilebilir ve zaten açıkmış deyip geri dönüldüğü olur ya belki bazen böyle olur bu işler de o halde; olmalı

Sizin demenizle biz tarih bozucularız ya da olgu çarpıtıcılarız ve bunu giderelim yeter gibi duruyor bu;
Yani doğru dürüst gözlem yapmayı olgu üretmeyi kaydetmeyi başaralım;

Bu ancak felsefeyi bilime temel yapmamaktan, ideolojik inancsal ve akilci olmamaktan bilimselligin bilimsel yontemin bilisselliginden felsefeyi de bilime taban yapmaktan ve bilimi varliksal degil bilgisel felsefi tabana oturtmaktan gecer.

Bir varlıksal dayanak aramaya ve bulmaya -erişmeye girmeyecek ve girişmeyeceksek bu ve bu sizi tatmin edecek mi? doyum
bizler olguları ve tarihi-zamanı dürüstçe kaydedilim yeter o halde; kayıtçılarız biz;
tanıklar ve sanıklar birbirine karşı o halde;

Bilimin varliksal tabani gozxlem veren fenomendir. Fenomenin varliksal olarak ne oldugu tartismasi bilimsel degildir, felsefidir.

Yani bilim varligi sorgulamaz, varligi gozlemler.

zaman veridir zaten;
olgular zamandadır ve zamanda kayıtlıdır her şey bozunmamış hali ile;
gözlemciler eksik gözlem yaptı diye-sanılı gözlem- tarih eksilmez-zaman kısalamaz ve boyu da uzamaz-değişmez; orada yatmaktadır her şey

eksik sayılamaz; dolu doldurulamaz;
zaman herşeyi açıklar ve en güzel açıkalyıcıdır; zamanın işi budur; bırakalımda işini yapsın

hayatı yapmaya ve yaşamaya yer kalsın diyorum ben;
zaten olmuş bi olayı bin gözlemci farklı açıklamaya girişiyor; siyaset ve bilim herşey; herkesin gözünde farklı;
bir kaç dürüst tarih yazıcsı ve olay gözlemcisi bize yeter ve gerilerine yaşamay yer kalır diyorum ben

biz ala çarpıtıcılarız açık;
hiç dokunmasak ve ya da kullanmasak bi şeyi bozamayız değil mi?

Bilimin herkesin gozunde farkli olmasi bir ideolojik inancsal ve akilci bir cikardir.

Bozmak ya da yapmak algida belirir.

Kiminin yaptigi kimine bozmaktir ya da tersi.

Son ucta bilim analitiktir ve cozucudur. Yani aynidan farki cikarir ve farklari kendi bunyesinde sorgular.
 

evrensel-insan

Kahin
Yeni Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
3,434
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
68
eğer elimzide kanıtın kanıtı yoksa her yargı hükümsüzdür ya da geçersizdir
(ya da tüm zamanların bilgisi ya da kanıtın-kanının da keskin kokusu-buram buram)

ya da bu doğru değilse doğrusu nedir bunun ki eğrisi de nedir ve zamanda nedir artık?
bunu soruyorum size ve bize de?

Bir seyin dogrusu ya da dogrunun ne oldugu ayni gercek gibi goreceli degisken ve tartismalidir.

ve eğer varlığımızı dayandırmazsak; neye kime
ben benim ve benden ötürü ya da bilinmeyen evrenden ötürü varım-bu kadar

ben burda varıl bir insan gözlemciyim; ve tüm insanlar ölür ;
tüm bilgimizi ve kanımız da bu kadar mı olmalı; neye dayanmalı;
tüm bilgimizi bunun üzerine mi inşa edeceğiz ve mutluluk ve barışçıllık mı erek olacak ki aynı zamanda eşitlik ve sonra ne olacak diyorum o halde;
hadi bunu kazandık ve başardık ya sonra sonrası ve sonralarda sonralarla
gelcek nesiller ferah
ne bizim varlık özlemimiz-kendini rahatlaştırma ve konformlaştırmak bilgi ile tatminli ömür sürmek ve ölmek yokolmak; nokta mı ?
e sonra ne olacak diyorum o halde; bilmiyoruz;
o halde biz neden ötürü varız; ötürü değilse kendimizden

iyiyi isteme amacımız ne bizim ya da bilme? varlıksal doyum ve tatmin örneğin ya da bir diğeri ve sayılmayanlar-rahatlık gibi
rahat yaşam mı?
zorluklara zaten göğüs gerilir ve gerilmese de biter-ölüm bitirir herşeyi ve ölümün bitirmediği yok o zaman iyi ve güzeli de isteme ne ki?

biz ne için bilmek istiyoruz ya da?

Bilgi kavram uzerine insa edilir.

Cesitleri ve nitelikleri vardir.

Var ol ve inan tamamen akilci bir tatmindir.

Bil ise bilmekten gelir.
 

"ictenlik"

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
6,615
Tepkime puanı
504
Puanları
113
peki haberdar olma üzerine;

madde doğmadı ve ölmedi doğru mu? ya da ne ne?
madde haberdar ve değil doğru mu ya da ne?
(madde benim aracığılımla ya da gözlemimle benim ona bakıp bilmemle
ya da ona/maddeye ve evren verdiğim gözlemle dolaylı haberdar ;
ben haberdarım ondan bu değilse yanıt)

benden haberdar olan-olacak olan başka gözlemci olacak mı? var mı? olmalı mı? ya da ne doğru soru ve kesit?

maddenin zamanı ve var mı ve değişim üzerine algısı ki?

yada madde ne ve başladı mı bitti mi? ya da ne doğrusu -olgusu gözlemi ve diğerleri;

bi kaç değerlendirme yapısı o zaman;
- doğan ve ölen ben dediğim madde içinde varlaşmış insan ya da algı gözlemi-kesiti (zamanın)
- evren içinde varlaşmış insan, yaşam kesintisi ya da kesiti diyelim

insan oğlu türünün üyesi olarak benim ve ben gözlemi mi kime açıkılıyorum ve benim gözlemci üstkimliğim ve zaman kimliğim ne ve var mı?

benim maddeyle bir arada yaşamam gibi üstkimliğimle ve gözlemcimle bir arada yaşıyor değil miyim? olamaz mı?

zaman tanıklığı ne?

gelecekte bir şimdi yok mu ve o şimdi içinde değil mi
ve ben gelecekte zamanda bir anıl bütünlük değil miyim sadece;
örneğin bin yıl öteye görelim sizi ve o şimdi var tam şu anda var orası-burda zaman içinde tıpkı geçmiş gibi var o da;

milyarlarca yıl sonrası bile var ve ben onlara göre geçmişim;

gelcekte benden yüksek gözlemciler var mı ve olacak mı? -nesilsel genişleme örneğin?
ve evreni ne kadar biliyoruz ve tanıyoruz; bizim bilgimiz sınırlı-bizimle;

zaman burada ve şimdide çakılı ileri yol açan bir yapı mı ve bilim ne diyor bu konuda tam olarak;
geçmişler ve gelcekler içiçe mi değil mi?
birbirine göre mi değil mi?
 
Son düzenleme:

"ictenlik"

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
6,615
Tepkime puanı
504
Puanları
113
Varolustan ne algiliyorsun? Oznelbir yani var mi? Ya da baska fenomenlere etkisi teleolojik mi?

varoluş zamana bırakılmış bir olgu ve zaman çözümleyecek gösterecek ben inanıyorum
ya da varoluş zamana brakılmış kendini açıklayan tanıtan bir olgu
ya da varoluş zaman bırakılmış kendini açıklayan vardeden zaman da tanıtan/gösteren bir olgu
varoluş süren bir olgu ve iş ya da süreğenliği kendi içinde devinme ve yoğrum
ki eğer böyleyse baş ve son döngüleri ve gözlemleri benzerleri içermeli; tüm zaman tanıklıkları ya da tanıklık ve gözlem basamakları ve koşulları -ya da gözlemleri ve başa dönemler ve devri devranlar-tekrar yapmalar hattat farklılaştırmalar,yenisini ve başkasını yapmalar-geliştirebilmeler de içermeli;

ki eğer böyleyse baş ve son döngüleri (ve ileri gözlemleri-ileri zaman yüksek gözlemleri ve gözlemcileri de olmalı ve) içinde barındırmalıdır, içermelidir ya da yaratır olgu fenomanal olarak zamanda

Eğer evrime inanıyorsak bilincin evrimine hatta; bir evren yapabilecek kadar ve bunu bilimsel herhangi aygıt kadar basit yapacak kadar kolaylıkla ve gözlemine ve evrimine inanmalı ve felsefe ve bilmeli de; düşünmeli de;

bilinç maddede midir?

bilinç hem maddedir hem dediğildir ya da ikisi biraradadır ve bir diğeridir

bir şeye madde demek onu madde demeyeceği gibi bir şeye bilinç demekte onu bilinç demez ve yapmaz;
Örneğin bir üst gözlemciye göre ya da gelecek gözlemcisine göre madde daha akışkan ya da farklı yoğun hatta dalga formunda da olabilir; Değilse o geçirebilir ya da bu yetiyi sağlayabilir
gerçeklik bir yapıdır ve bize göredir; gözlem sınırlı

bunlar sadece adlar olur ve bi şeye bilinç diye ad vermek ve madde diye ad vermek olur bu sadece bu kadar
ve bakışlar-göreler ve bunlar gözlemlerle, ileri gözlemlere göre değişir farklar kazanır
-üslenir ve yükselir, göreleşir-değişir; yukarıda ya da gelcekte ve çok çok gelecekte farklı adlar bakışlar ve renkler alır ya da alabilir;

bi şeye bi şey demek sadece onu bişey yapar; bilinç bilmeye ilişkin bir köktür; ya da değildir ne farkeder; biz bilinç diyoruz ve bu bir kavram ve iyi bir kavram
çağrışımıyla ilgilenelim,
bilinç bilmeye ilişkindir olur

Örneğin bir tüm zaman gözlemcisi olsun-tanık; buna göre nedir ve ne olurdu?
gözlem
 
Son düzenleme:

"ictenlik"

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
6,615
Tepkime puanı
504
Puanları
113
Yalniz butun bu aciklamalar, senin sen olarak mustakilligini icermiyor. Yani haberdar olanin oznesi yok.

Varligin ya da varliginin kanitinin bilimselligi nedir, sence?

Ya da tartisilmazlkigi ve olgululugu?

hayır ben burda daha gözleme başlamayı ve haberdar olmayı baştan aldım

ben kendimden haberdarım bu benim bilgim-yetim ya da duyum ve gözlemim; göz ile ya da diğer duyularım ile; diğerlerinin tasdiki ile iletişim ile ve tüm gözlemlediğim varoluş ile

eğer ben maddeyi görüyor ve tasdikliyorsam ve onun benle içiçeliğine ve aynılığına tanıksam

--
benim müstakilliğimi ben açıklayamıyorum bırakalımda o halde varoluş açıklasın;
bilmiyorum;
tamam ben müstakilim diyebilirim ve geleceği ne olacağını bilmiyorum diyebilirim
ve geçimişi de öyle
o zaman olanlar mı olsun
---

kanıt kavramına ve bu benzer açıklamaya neden giriştim-girdim ya da olarak emin değilim onu düşünüyorum şimdi;
sanırım varlığı dayanaklamak ve gözlemi ileriletmek ve bitirmek ya da amaç dayanak yoksunlukları çözümü ve çözümlüğü; içiçe her şey;

bilimsellik şöyle
bir kanıt olsa bile onun kanıtı olmayacak
kanıtsız kanıtlar ve kendini ikna etmeler ya da gözlemi varetmeler
eğer bir gün bir yere gelmişseniz ve tüm bu varoluş çılgınlığına bir açıklama ve hiç biri yetmiyorsa size; ve hiç biri varetmiyorsa sizi; bilmiyorum ne demeli;

ben emin değilim ama biz bi şey karar vermeliyiz insanlar olarak ve onun peşinden gitmeliyiz artık sanki ve ne olacaksa olsun olmalı gibi
yani en kötü karar ve kararsızlık gibi bi şey bu;
kararlar sınırlıdır ama sınanır; zamanla ve mekanla;

sanmırım ben burada -bu döngüde- tam ne istediğinizi ya da sorularınızı anlgılayamadım gibi
 

"ictenlik"

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
6,615
Tepkime puanı
504
Puanları
113

yargı derken benim varoluşum hakkındaki kanım ne olmalı sizce?

yetinme sınırım ne olmalı ve arama-bakınma ve çırpınma görme sanırım;
inanma

aklıdmaki zorlama ve aranma sınırım ve esencim
aklımı bana cevap getirmesi ve yetirmesi ve beni inandırması ve kandırması için zorlama sınırım ne olmalı, inanma-kanma sınırım

bana öleceğimi kalacağımı bilmek yetmiyor yetmedi;
gözlemlemekte;

değil sonsuz cennet cehennem olsun o da;
ben tüm bu varoluşu anlamak istedim; köklemek istedim ve köküyle ekiyle tümüyle nedeniyle aklımda doğrurcasına, orada bulurcaısına bilmek anlamak istedim ;

bana varoluşumun cevabını-tüm cevabını sonucunu vermeyen hiçbir yanıt ya da kabul/benimseme gözlem yetmedi-yetmiyor; inanaç ve bilmekte asla; haal da öyle-doyumlu değil ve varlıklı

şimdi hiçbir yanıt gözlem olgu ne yapsın;
ben ne yapayım örneğin;

bilme köküne yaslanmış ve doğmuş doymuş ve kanmış kanılı ve kanıklı kanılı-kanmacalı/doymacal ıbir varoluş bilmesi ile aklım bir bilme istiyordum ve de istiyorum;

ben varlık sebebimin ya da oluşumun ve var bulunuşumun kökünü ve dayanağını kökenini ve kimliğini ya da neliğini ve ifadesini; ya da gelcekte ne yapılağına ve olacağına kadar tümel ihtimallerle ve bilinmezlerle dolu bir düşünme ve bakma anlam ihtiyacı hissettim zamandan bağımsız ya da bir zamanlar ve hala da belki öyle gibi

insanlığın barış ve huzuru bana yiten-bir cevap değil;
ve benim mutluluğum ve konforumda öyle; aradığım değil
ve bilmek istiyorum sadece; öylece bilmek istedim hepsi bu;

varlığıımdan haberdar olmak ne bilmiyorum ya da kimliğimden ve neliğimden;
öleceğimden ve kalacağımdan; neyin na olduğuda umrumda değil bazen ise

bilmek başka bir şey değildir ve ona gebe değildir; bilmek kendine gebe ve kendinin eylemidir ve yapımıdır-işidir;

yargı ? bilmiyorum ben kanılara güvenirim;
ben kendime inanırım
ben yaptığımı ve kendimi bilirim-bilebilirim sadece;
yargılar kendini bağımsızlasın; bilmiyorum neler olacak ve yargılar yargılardır sadece;
aklımın bana bildirdiği şey yada duygularımın ben ona ;
akılda bir şey diğer içinden farkedilir; akıl bunu hep yapar;
aklım bana gerekeni sağlar; her zaman sağladığı ve sağlayacağı gibi;
ve akıldan büyük yardımcım bilimim yoktur benim

kendimi neden haberdar edebilirim ben?
geçmişte ben olduğunu ve sen olduğunu ve o olduğunu ve biz gerçek olduğunu tanıklık ve beni/bizi haberdar edenler oldu
benim haberdarlığım

eğer aklımla haberdar etmeliysem kendimi bu sadece bir tanıklık ya da beyandır; geçmişten bana yönelen ve gelceğe bizden onlardan da yönelecek olan
biz-siz herkes ve herşey olduğuna tanıklık edenler ve birbirine buna tanıklık ve ikrar sunanlar geçmişten; haberin aldık haberdarların;
akıl tek sağnıcımdır o halde;
benim en güçlü haberdarlığım budur;

eğer aklımla haberdar etmeliysem kendimi bu sadece bir tanıklık ya da beyandır;
 
Son düzenleme:

evrensel-insan

Kahin
Yeni Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
3,434
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
68
peki haberdar olma üzerine;

madde doğmadı ve ölmedi doğru mu? ya da ne ne?
madde haberdar ve değil doğru mu ya da ne?
(madde benim aracığılımla ya da gözlemimle benim ona bakıp bilmemle
ya da ona/maddeye ve evren verdiğim gözlemle dolaylı haberdar ;
ben haberdarım ondan bu değilse yanıt)

Bir seyin bir seyden haberdar olabilmesi icin nasilbir yetisinin olmasi gerekir?

Madde de boyle bir yeti var mi?

benden haberdar olan-olacak olan başka gözlemci olacak mı? var mı? olmalı mı? ya da ne doğru soru ve kesit?

maddenin zamanı ve var mı ve değişim üzerine algısı ki?

yada madde ne ve başladı mı bitti mi? ya da ne doğrusu -olgusu gözlemi ve diğerleri;

bi kaç değerlendirme yapısı o zaman;
- doğan ve ölen ben dediğim madde içinde varlaşmış insan ya da algı gözlemi-kesiti (zamanın)
- evren içinde varlaşmış insan, yaşam kesintisi ya da kesiti diyelim

insan oğlu türünün üyesi olarak benim ve ben gözlemi mi kime açıkılıyorum ve benim gözlemci üstkimliğim ve zaman kimliğim ne ve var mı?

benim maddeyle bir arada yaşamam gibi üstkimliğimle ve gözlemcimle bir arada yaşıyor değil miyim? olamaz mı?

zaman tanıklığı ne?

gelecekte bir şimdi yok mu ve o şimdi içinde değil mi
ve ben gelecekte zamanda bir anıl bütünlük değil miyim sadece;
örneğin bin yıl öteye görelim sizi ve o şimdi var tam şu anda var orası-burda zaman içinde tıpkı geçmiş gibi var o da;

milyarlarca yıl sonrası bile var ve ben onlara göre geçmişim;

gelcekte benden yüksek gözlemciler var mı ve olacak mı? -nesilsel genişleme örneğin?
ve evreni ne kadar biliyoruz ve tanıyoruz; bizim bilgimiz sınırlı-bizimle;

zaman burada ve şimdide çakılı ileri yol açan bir yapı mı ve bilim ne diyor bu konuda tam olarak;
geçmişler ve gelcekler içiçe mi değil mi?
birbirine göre mi değil mi?

Sen maddeye insanoglu zihinsel yeti ve ozelliklerini mi yukluyorsun?
 

evrensel-insan

Kahin
Yeni Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
3,434
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
68
varoluş zamana bırakılmış bir olgu ve zaman çözümleyecek gösterecek ben inanıyorum
ya da varoluş zamana brakılmış kendini açıklayan tanıtan bir olgu
ya da varoluş zaman bırakılmış kendini açıklayan vardeden zaman da tanıtan/gösteren bir olgu
varoluş süren bir olgu ve iş ya da süreğenliği kendi içinde devinme ve yoğrum
ki eğer böyleyse baş ve son döngüleri ve gözlemleri benzerleri içermeli; tüm zaman tanıklıkları ya da tanıklık ve gözlem basamakları ve koşulları -ya da gözlemleri ve başa dönemler ve devri devranlar-tekrar yapmalar hattat farklılaştırmalar,yenisini ve başkasını yapmalar-geliştirebilmeler de içermeli;

ki eğer böyleyse baş ve son döngüleri (ve ileri gözlemleri-ileri zaman yüksek gözlemleri ve gözlemcileri de olmalı ve) içinde barındırmalıdır, içermelidir ya da yaratır olgu fenomanal olarak zamanda

Eğer evrime inanıyorsak bilincin evrimine hatta; bir evren yapabilecek kadar ve bunu bilimsel herhangi aygıt kadar basit yapacak kadar kolaylıkla ve gözlemine ve evrimine inanmalı ve felsefe ve bilmeli de; düşünmeli de;



bilinç hem maddedir hem dediğildir ya da ikisi biraradadır ve bir diğeridir

bir şeye madde demek onu madde demeyeceği gibi bir şeye bilinç demekte onu bilinç demez ve yapmaz;
Örneğin bir üst gözlemciye göre ya da gelecek gözlemcisine göre madde daha akışkan ya da farklı yoğun hatta dalga formunda da olabilir; Değilse o geçirebilir ya da bu yetiyi sağlayabilir
gerçeklik bir yapıdır ve bize göredir; gözlem sınırlı

bunlar sadece adlar olur ve bi şeye bilinç diye ad vermek ve madde diye ad vermek olur bu sadece bu kadar
ve bakışlar-göreler ve bunlar gözlemlerle, ileri gözlemlere göre değişir farklar kazanır
-üslenir ve yükselir, göreleşir-değişir; yukarıda ya da gelcekte ve çok çok gelecekte farklı adlar bakışlar ve renkler alır ya da alabilir;

bi şeye bi şey demek sadece onu bişey yapar; bilinç bilmeye ilişkin bir köktür; ya da değildir ne farkeder; biz bilinç diyoruz ve bu bir kavram ve iyi bir kavram
çağrışımıyla ilgilenelim,
bilinç bilmeye ilişkindir olur

Örneğin bir tüm zaman gözlemcisi olsun-tanık; buna göre nedir ve ne olurdu?
gözlem

Sana gore vasrolusun insanoglu gibi zihni ve zihinsel yeti ve ozellikleri mi var?
 

evrensel-insan

Kahin
Yeni Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
3,434
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
68
hayır ben burda daha gözleme başlamayı ve haberdar olmayı baştan aldım

ben kendimden haberdarım bu benim bilgim-yetim ya da duyum ve gözlemim; göz ile ya da diğer duyularım ile; diğerlerinin tasdiki ile iletişim ile ve tüm gözlemlediğim varoluş ile

eğer ben maddeyi görüyor ve tasdikliyorsam ve onun benle içiçeliğine ve aynılığına tanıksam

--
benim müstakilliğimi ben açıklayamıyorum bırakalımda o halde varoluş açıklasın;
bilmiyorum;

Varolus nasilaciklayacak, insanoglu gibi zihni ya da zihinsel yeti ve ozellikleri mi var?

Yoksa insanoglu kendi zihinsel yeti ve ozellikleri ile varolus ya da madde Adina mi konusuyor?

tamam ben müstakilim diyebilirim ve geleceği ne olacağını bilmiyorum diyebilirim
ve geçimişi de öyle
o zaman olanlar mı olsun
---

kanıt kavramına ve bu benzer açıklamaya neden giriştim-girdim ya da olarak emin değilim onu düşünüyorum şimdi;
sanırım varlığı dayanaklamak ve gözlemi ileriletmek ve bitirmek ya da amaç dayanak yoksunlukları çözümü ve çözümlüğü; içiçe her şey;

bilimsellik şöyle
bir kanıt olsa bile onun kanıtı olmayacak
kanıtsız kanıtlar ve kendini ikna etmeler ya da gözlemi varetmeler
eğer bir gün bir yere gelmişseniz ve tüm bu varoluş çılgınlığına bir açıklama ve hiç biri yetmiyorsa size; ve hiç biri varetmiyorsa sizi; bilmiyorum ne demeli;

ben emin değilim ama biz bi şey karar vermeliyiz insanlar olarak ve onun peşinden gitmeliyiz artık sanki ve ne olacaksa olsun olmalı gibi
yani en kötü karar ve kararsızlık gibi bi şey bu;
kararlar sınırlıdır ama sınanır; zamanla ve mekanla;

sanmırım ben burada -bu döngüde- tam ne istediğinizi ya da sorularınızı anlgılayamadım gibi

Insanoglunun gittigi yol, tartismasiz bilim bilgi ve cagdasliktir.

Bunun disindaki yol, insanoglunun degil; insanoglunun kimin Adina konusuyorsa onun insanoglu algisindaki yoludur.

Yani insanoglu ya kendi yolunu sececektir, ya da kendi olarak kendini teslim ettigi ve onun Adina konustugunun sanki ona aitmis gibi lanse edilen yolunu sececektir.

Yani ya kendi yolu, ya da kendinin ortaya attiklarindan birinin yolu.
 

"ictenlik"

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
6,615
Tepkime puanı
504
Puanları
113
bu konuda daha fazla düşüneceğim (kendi adıma) kendimi yeterli bulmadım;
yeni bakış açıları arayacağım;
ben bi inanışla ya da güveni/güveniş ile konuşuyorum (varlığa ya da bilgiye ya da varoluşa)
ve bunun bir çeşit bilinç-bilme olduğunuda öne sürebilirim ancak bu ya yetersiz ya da dayanaksız mı olur ve daha iyi bir kavrayış sunmalıyım o halde

ya da yeniden kelimeleri incelemeliyim ve kavramlar üzerinde durmalıyım-bunu deneyeceğim;

ancak yine de herşeye rağmen zaman kavramıyla ve bu algılarla oynanmasını ve ifade geliştirlimesini düşünce için önemli buluyorum- (kendi adıma)
yani yanlışıyla doğrusuyla bu alanda ki kavrayış ve düşünmenin biraz esnetilmeisni doğruyu bulmaktan daha öneml igören biri olarak
kavram-düşünce türetilmeli bu alanda; eksik yanlış doğru demeden de bence ;
bu nedenle dağınıkta (anlamsız ve basit karmaşı kay da yersiz de olsa) olsak biraz yazacağım izninizle çünkü çok sürdürmek isrtiyorum ben de;
 

evrensel-insan

Kahin
Yeni Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
3,434
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
68
yargı derken benim varoluşum hakkındaki kanım ne olmalı sizce?

Bilemem siz varolusun Adina nasil bir algi tasiyor ve bunu varolusa mal ediyorsaniz, oyle.

Cunku benim varolus ile ilgili varolusa mal ettigim bir sey yok.

yetinme sınırım ne olmalı ve arama-bakınma ve çırpınma görme sanırım;
inanma

aklıdmaki zorlama ve aranma sınırım ve esencim
aklımı bana cevap getirmesi ve yetirmesi ve beni inandırması ve kandırması için zorlama sınırım ne olmalı, inanma-kanma sınırım

bana öleceğimi kalacağımı bilmek yetmiyor yetmedi;
gözlemlemekte;

Bana bilimin bilimselligi ve onun daimi gelisimi yenilenimi degisimi ve cagdaslasimi yetiyor. Bilim ustune her hangi bir konuda cikma ihtiyaci da hissetmiyorum.

değil sonsuz cennet cehennem olsun o da;
ben tüm bu varoluşu anlamak istedim; köklemek istedim ve köküyle ekiyle tümüyle nedeniyle aklımda doğrurcasına, orada bulurcaısına bilmek anlamak istedim ;

bana varoluşumun cevabını-tüm cevabını sonucunu vermeyen hiçbir yanıt ya da kabul/benimseme gözlem yetmedi-yetmiyor; inanaç ve bilmekte asla; haal da öyle-doyumlu değil ve varlıklı

şimdi hiçbir yanıt gözlem olgu ne yapsın;
ben ne yapayım örneğin;

Ister yetsin, ister yetmesin; buna karar veren sensin ve varolusun buinda hic bir rolu yok. Cunku ona bu rolu yukleyen de sensin.

bilme köküne yaslanmış ve doğmuş doymuş ve kanmış kanılı ve kanıklı kanılı-kanmacalı/doymacal ıbir varoluş bilmesi ile aklım bir bilme istiyordum ve de istiyorum;

Bilme kokunde inanc ya da varlik ya da ol temeli gibi "yaslanmislik/doymusluk" yoktur. Aksine sonsuz ve sinirsiz gelisim degisim yenilenim ve cagdaslasim vardir.

Soyle dusun.

Bir inanc bundan 3 asir once ne ise odur.

Bilim ise bugun 3 asir onceki yerinde degildir.

Yani bilim degisken iken; inanclar sabittir.

ben varlık sebebimin ya da oluşumun ve var bulunuşumun kökünü ve dayanağını kökenini ve kimliğini ya da neliğini ve ifadesini; ya da gelcekte ne yapılağına ve olacağına kadar tümel ihtimallerle ve bilinmezlerle dolu bir düşünme ve bakma anlam ihtiyacı hissettim zamandan bağımsız ya da bir zamanlar ve hala da belki öyle gibi

insanlığın barış ve huzuru bana yiten-bir cevap değil;
ve benim mutluluğum ve konforumda öyle; aradığım değil
ve bilmek istiyorum sadece; öylece bilmek istedim hepsi bu;

Konu neyi bilmek istediginden ziyade, nasil bilmek istedigindir.

Iste bilimin farki bu nasil bilmek te yatar.

varlığıımdan haberdar olmak ne bilmiyorum ya da kimliğimden ve neliğimden;
öleceğimden ve kalacağımdan; neyin na olduğuda umrumda değil bazen ise

bilmek başka bir şey değildir ve ona gebe değildir; bilmek kendine gebe ve kendinin eylemidir ve yapımıdır-işidir;

yargı ? bilmiyorum ben kanılara güvenirim;
ben kendime inanırım
ben yaptığımı ve kendimi bilirim-bilebilirim sadece;
yargılar kendini bağımsızlasın; bilmiyorum neler olacak ve yargılar yargılardır sadece;
aklımın bana bildirdiği şey yada duygularımın ben ona ;
akılda bir şey diğer içinden farkedilir; akıl bunu hep yapar;
aklım bana gerekeni sağlar; her zaman sağladığı ve sağlayacağı gibi;
ve akıldan büyük yardımcım bilimim yoktur benim

kendimi neden haberdar edebilirim ben?
geçmişte ben olduğunu ve sen olduğunu ve o olduğunu ve biz gerçek olduğunu tanıklık ve beni/bizi haberdar edenler oldu
benim haberdarlığım

eğer aklımla haberdar etmeliysem kendimi bu sadece bir tanıklık ya da beyandır; geçmişten bana yönelen ve gelceğe bizden onlardan da yönelecek olan
biz-siz herkes ve herşey olduğuna tanıklık edenler ve birbirine buna tanıklık ve ikrar sunanlar geçmişten; haberin aldık haberdarların;
akıl tek sağnıcımdır o halde;
benim en güçlü haberdarlığım budur;

eğer aklımla haberdar etmeliysem kendimi bu sadece bir tanıklık ya da beyandır;

Kendini neyinle neden ve nasilhaberdar edersin?
 

evrensel-insan

Kahin
Yeni Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
3,434
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
68
bu konuda daha fazla düşüneceğim (kendi adıma) kendimi yeterli bulmadım;
yeni bakış açıları arayacağım;
ben bi inanışla ya da güveni/güveniş ile konuşuyorum (varlığa ya da bilgiye ya da varoluşa)
ve bunun bir çeşit bilinç-bilme olduğunuda öne sürebilirim ancak bu ya yetersiz ya da dayanaksız mı olur ve daha iyi bir kavrayış sunmalıyım o halde

ya da yeniden kelimeleri incelemeliyim ve kavramlar üzerinde durmalıyım-bunu deneyeceğim;

ancak yine de herşeye rağmen zaman kavramıyla ve bu algılarla oynanmasını ve ifade geliştirlimesini düşünce için önemli buluyorum- (kendi adıma)
yani yanlışıyla doğrusuyla bu alanda ki kavrayış ve düşünmenin biraz esnetilmeisni doğruyu bulmaktan daha öneml igören biri olarak
kavram-düşünce türetilmeli bu alanda; eksik yanlış doğru demeden de bence ;
bu nedenle dağınıkta (anlamsız ve basit karmaşı kay da yersiz de olsa) olsak biraz yazacağım izninizle çünkü çok sürdürmek isrtiyorum ben de;

Sence onemli olan nedir?

Kendi kendini doyuran tatmin eden yanitlar bulman mi?

Yoksa buldugun yanitin niteliginin bilimselligi mi?
 
Tüm sayfalar yüklendi.
Sidebar Kapat/Aç
Üst