"Haberdar olma" Felsefesi

evrensel-insan

Yeni üye
Kayıtlı Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
3,435
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
65
Size, asagida bir cumle veriyorum.

" Benim varligimdan, ben; ben bu dunyaya geldikten sonra haberdar oldum"

Bu cumle, herturlu kaliba sokulabilir. Yani sahislar ve zaman belirteci degistirilebilir.

"Benim varligimdan, ailem; ben bu dunyaya gelmeden once haberdar oldular"
"Benim varligimdan, benden once doganlar;1) ben dunyaya gelmeden once.

2) ben dunyaya geldikten sonra haberdar oldular. 3)Ya da hala haberdar degiller.Cunku, benim varligimdan onlari haberdar eden henuz olmadi.
Benim varligimdan, benden sonra doganlar, ben dunyaya gelmeden once haberdar olamazlar.Cunku onlar daha dunyaya gelmemistir.

Benim, bu dunyadaki varligim, benden once doganlardan,sonra; benden sonra doganlardan, oncedir. Benim varligimin onceligi veya sonraligi, benim dogumum la baslar.Benim, dogumumdan sonra haberdar oldugum benden oncesi, bana anlatilanlar, ve benim bu anlatilanlari kendi algimla, arastirmamla, nedenleyip-sorgulamamla v.s.- algilamamdir. Benim, dogumumdan sonra haberder oldugum benim yasamima paraleldir.

Ben oldukten, sonra, benim varligim benim icin haberdar degildir. Benim olumumden, ben; haberdar olamam. Benim yasam, surecim, benden sonra, zamanla ifade edilecektir.

Burada alinan baz, ben, yani 1. tekil sahistir. Acilim, ve baslangic odur.

Okurlardan, ricam; buradaki baz alinani; tanri veya madde ile degistirerek, haberdar olma felsefesini aciklamaniz.

Haberdar olma felsefesi; oznel mi- nesnel midir?, somut mu-soyut mudur?, kisisel mi-evrensel midir?, maddesel mi-dusunsel mi-kavramsal mi dir?, sezgisel/akilsal mi-duyusal midir? v.s..Felsefi degerlendirmelerinizi bekliyorum.
 

"ictenlik"

Kategori Yöneticisi
Kategori Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
4,342
Tepkime puanı
173
Puanları
63
ben bir kişilik midir? kişi midir?
Biz bir kişiye ve kişiliğe mi ben diyoruz
ve kişilik yapıya;

Existenz diye bir film vardır orda yapay/sanal bir gerçekliğe uzaktan bağlanılır; Tıpkı matriks gibi

ben de şu cümleyi veriyorum;
yaşanmış bir anı bütünlüğü zamanda ve anı da kaydolunur;
kişi ona ben demeyi bırakmalı belki de;

bir başka cümle;
doğulan yer şimdidir; yer/alan
ve ölünen yer de şimdidir ve bu ikisi de şimdi de olmuştur ve bitmiştir;

bir yeni cümle;
ne geçmişte doğdum-ne geçmişte öldüm, şimdi de öldüm -sıralamazsak şimdi ve doğma şimdisinden başka bir şimdide

--
ben şimdide doğdum ve ben şimdi de yaşadım ve ben şimdi de öldüm (yada öleceğim);

ben şimdide doğacağım -ön geçmiş için zaman kipi- çekim;

gelecekte öleceğim ise geçmişte doğacağım
 
Son düzenleme:

"ictenlik"

Kategori Yöneticisi
Kategori Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
4,342
Tepkime puanı
173
Puanları
63
daha önce haberdar değildim demek daha önceyi imler ve bu im ne yapılmalı -şimdiye tutulmalı ve şimdiden tuutlmalı

ben şimdiyi bilebilirim; şimdi varım;
şimdinin öncesi -bir başka şimdidir; başak biliciler bildiriciler vardır

daha önce haberdar değildim demek daha önceyi imler
-önceki önce sayılacak yokluğumdan şimdiden haberdarlığımı bildirmek ya da yokluğumdan ve şimdiden önceki yokluğumun haberdarlığımdan bahsetmek
ve bunu -şimdi- varlığımdan -önceme bildirmek; ya da tam tersi ;

olmayışınıza bugün şimdidne geçmişe yönelik tanıklık ediyoruz ve bunu burdan şimdiden sağlıyoruz ve söylüyoruz

bugün şimdi varoluşumnuz var ve bir ölüm kesintisi hissetmiyoruz -ölüm kesintisine geleceğe yönelik bu kesitin bitişi olarak kuruyoruz ve algılıyoruz
bir kesinti hissettiniz mi? bu kesite-aidiyetlik ve ben aidiyetli ksağlıyoruz çünkü üzerinde kendine yönelik duyum ve acı var
tüm işler şimdide oldu-eşzaman oldu ve oluyor olacaklar;
hepsi gözlemci şimdisi içinde ve gözlemciye göre bir şimdi anı içinde cereyan edecekler

şimdinin sonrası da -bir- başak yaşanan canlı şimdidir;
 
Son düzenleme:

evrensel-insan

Yeni üye
Kayıtlı Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
3,435
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
65
daha önce haberdar değildim demek daha önceyi bilmek ve bildirmek olur

ben şimdiyi bilebilirim; şimdi varım;
şimdinin öncesi şimdidir;

yokluğumdan haberdarlığımı bildirmek ya da yokluğumdan haberdarlığımı varlığımdan -öncemden bildirmek; ya da tam tersi varsaymak;

bir önce denilen bir yer gittiniz mi? ve olmayışınıza (tanıklı kettiniz mi?) baktınız mı ve oradan mı söylüyorsunuz bunu?
bugün varoluşunuza bakıyorsunuz değil mi?
bir kesinti hissettiniz mi?
şimdi dışına taştı mı? -çıktı mı?
hiç bir geleceğe gittiniz mi ve şimdiden başka bir an?

şimdinin sonrası da şimdidir; zaman şimdidir; ve şimdi içinde varsınız sadece;
Sen dogmadan once senin icin ne vardi?

Sen oldukten sonar senin icin ne var olacak?
 

"ictenlik"

Kategori Yöneticisi
Kategori Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
4,342
Tepkime puanı
173
Puanları
63
Bir doğru ya da nesnel bulmaktansa ve ifade etmektense zaman kavramını çarpıtmayı ve biraz esnetmeyi ve onunla biraz oynamayı (kendi adıma) -algı için- değerli buluyorum, bu algıyı geliştiriyor ve dinç-yenileştiriyor ve bakış açısını çarpıtıp değiştirebiliyor bence

peki sizin yolunuzla gidelim ve söyleminizle bunu bize siz de yaptınız;
haberdar olma önceden bir haberdar olmama içerir ve hiç haberdar olmadığınzı bir durum yaşadınız mı? ve haberdar olmamak (gözleminiz var mı?) gözlem verir mi ve bu nasıl ifade edilecek ve tartışılacak ki?

biz varoluş bütünlüğüne varlığımızı zaten armağan ettik-kimliğimizi ve özneliğimizi -kayıp-gibi ve

peki isterseniz bunu sorularla ilerletelim ve bakalım nereye varıyor; yazmak kızmaca yok değil mi? örneğin çok yazmak ve çizmek karalamak
örneğin bin sayfa; ya sonuç türerse;
maya çalmak boşluğa
 
Son düzenleme:

"ictenlik"

Kategori Yöneticisi
Kategori Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
4,342
Tepkime puanı
173
Puanları
63
Sen dogmadan once senin icin ne vardi?

Sen oldukten sonar senin icin ne var olacak?
ben doğmadan önceden söz edebilir miyim? o halde neden sözetmeliyim; varlığımdan mı?

ben öldükten sonradan -bana göre -bana görelik içinde- söz edebilir miyim;
ben ya da bana göre olan nedir? şimdi mi? zaman mı?

-
bir örnek kendimde sesli düşünüyorum;
zaman içinde taşlar;
Örneğin mekan içidne yapılar-yapı parçaları ve taşlar var diyelim parça,
Onlar ordalar oldukları yerde ve varlar;
Zaman bir kayıtçı olsaydı onları geçmişe gidip bulabilirdik yokolduklarında bile;

onlar/taşlar kum olup ya da toprak gidiyor
ve bir büyük taştan bölünmüş ama o taş
ve o taşta daha önce sıkışmamış bir kara parçası idi ve o parça başka bir parçanın parçası
ve gelecekte de kum ya da toz olarak var;
ve başka taşlara bileşmiş taş parçaları ya da şeyler; hep var;

ama ben dediğimiz şey bir özneci ve gözlem
onu kaya gibi düşünebilir miyiz_?

kayaya göre düşünyorum;
ben varoluş parçaları olarak kendimi kaya olarak oluşturdum ya da bir araya geldi ve kaya olarak oldum ve bir zaman kaya olarak durdum yeryüzünde bir durutta
bana çarpan balıklar oldu ya da üzerime oturan adamlar ve sular bana dokunuyordu
altımda solucanlar vardır ve ağırlığım yeryüzünden eksilmedi

ama kaya kendini bölemez bölemiyor işte; örneğin-bu bir örnek;
 
Son düzenleme:

evrensel-insan

Yeni üye
Kayıtlı Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
3,435
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
65
Bir doğru ya da nesnel bulmaktansa ve ifade etmektense zaman kavramını çarpıtmayı ve biraz esnetmeyi ve onunla biraz oynamayı (kendi asıma) -algı için- değerli buluyorum, bu algıyı geliştiriyor ve dinç-yenileştiriyor ve bakı şaçısını çarpıtıp değiştirebiliyor bence

peki sizin yolunuzla gidelim ve söyleminizle bunu bize siz de yaptınız;
haberdar olma önceden bir haberdar olmama içerir ve hiç haberdar olmadığınzı bir durum yaşadınız mı? ve haberdar olmamak (gözleminiz var mı?) gözlem verir mi ve bu nasıl ifade edilecek ve tartışılacak ki?

biz varoluş bütünlüğüne varlığımızı zaten armağan ettik-kimliğimizi ve özneliğimizi bize sormayın;

peki isterseniz bunu sorularla ilerletelim ve bakalım nereye varıyor; yazmak kızmaca yok değil mi? örneğin çok yazmak ve çizmek karalamak
örneğin bin sayfa; ya sonuç türerse;
maya çalmak boşluğa
Birseyden haberdar olmamak demek, onun ile ilgili bir kavramsal bilgiye sahip olmamak demektir.

Ayrica haberdar olmak ise iki turludur. Ya kendi varliginin sahitliginde ve de mevcudiyetinde.

Ya da varliginin oyle ya da boyle haberdar edilisinde. Ya da kendi kendine haberdar edisinde.
 

"ictenlik"

Kategori Yöneticisi
Kategori Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
4,342
Tepkime puanı
173
Puanları
63
Sen dogmadan once senin icin ne vardi?

Sen oldukten sonar senin icin ne var olacak?
ben doğamadan önce benim için bu dünya vardır
benim doğmam için;

(göre ve için farkı bu; bi şeyin bi şey için olması ve diğerleri için olması ve herşeyin zaten birbiri için olması; içinlik ve için ifadesi)

bana göre ise;
ben doğmadan önce yoktur (çünkü ben şimdide doğdum ve önce bilmem ve şimdide yaşarım)
ya da ben doğmdan önce (benim için) bilienemezdir-anı dışıdır; Orada anı kaydım yoktur ve başkalarının anıları ve anı bütünlükleri vardır bana da zaman ile iletilmiş- aktarılmış;
yada ben doğmadan önce;
ve sorulamaz ya da bulgulanmalı ve araştırılmalıdır-soruşturulmaldır;
ve fikir türetilmelidir;
varlık bulmacasına daihildir ya da gerçekliğin yapısına ilişkin bu, eksiklerimiz ve bilmediklerimiz vardır;

ben öldükten sonrada benim için her şey varolacak benim için ve ben onlar için varolacağım;
Eğer madde isem bu kesindir; salt madde isem de

madde üzerine bu sorguyu yapalım kesindir;

ben bir gözlemci olarak ya da ben bir kişilik olarak (aynının aynısı) varolamam;nokta;
madde olarak hep varım ve yitmedim ;

eğer ben bir madde bütünlüğü isem başka madde bütünlükleri ile tüm madde bütünlükleri ile birleşerek gözlemciler oluşturur ve varolurum ya da varolur (o-olan)

yani tüm maddemi tüm evrenden aldım ve tüm geri kattım hiç bi şey kaybolmadı-
ben aidiyetliği silinmesi yasayan evren kavram türedi yakini-yan ibeni evren doğurdu oluşturageldi bir sonuc-bolunmus ozneye ici nve ona madde olana/evren olana ve butunluge aidim /dahilim ve bilesikim yapiyim-(yapiyayım) gibi bir baska sonuc
 
Son düzenleme:

"ictenlik"

Kategori Yöneticisi
Kategori Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
4,342
Tepkime puanı
173
Puanları
63
ben de şu cümleyi vereyim;
gözlemci dağıldı (gozlemciyi) olusturan tum madde de herhangi bir değişiklik yoktur; evrene göre ve madde olana ozellikle madde olanın kendine göre herhangi bir değişim
evrene göre hic bir yitim değişim yok gibi-kayıp ;evren için sadece hareket ifade ederim ben
yani evrenden madde kacmaması ve azalmaması anlamında
evren icindeki maddenin bicimselliği -değişiği
; beni evren yoğuruyor ve evrene dahilim-her çözümde; evren olanınım ve evren olacağım gibi bir sonuc cozumleme cıkıyor ve olusuyor olusacak gibi;
evrenin isleri bunlar gibi oyle algiliyorum;
 
Son düzenleme:

evrensel-insan

Yeni üye
Kayıtlı Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
3,435
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
65
ben doğamadan önce benim için bu dünya vardır
benim doğmam için;
Sen yoksun ki nerden biliyorsun?

(göre ve için farkı bu; bi şeyi nbi şey için olamsı ve diğerleri içi nolması ve herşeyi nzaten birbiri için olması; içinlik ve için ifadesi)

bana göre ise;
ben doğmadan önce yoktur (çünkü ben şimdide doğdum ve önce bilmem ve şimdide yaşarım)
ya da ben doğmdan önce (benim için) bilienemezdir-anı dışıdır; Orada anı kaydım yoktur ve başklarını naıları ve anı bütünlükleri vardır bana da zaman iel aktarılmış;
yada ben doğamdan önce;
ve sorulamaz ya da bulgulanmalı ve araştırılmalıdır-soruşturulmaldır;
ve fikir türetilmelidir;
varlık bulamcasına daihildir ya da gerçekliğin yapısına ilişkin bu, eksiklerimiz ve bilmediklerimiz vardır;

ben öldükten sonrada benim için her şey varolacak benim için ve ben onlar için varolacağım;
Senin "olmen" demek, mustakil var olan varliginin yasamini yitirmesi ve zamanla mustakilliginin de bozulmasi demektir. Yani sen oldukten sonraartik sen degilsin.

Eğer madde isem bu kesindir; salt madde isem de

madde üzeridne bu sorguyu yapalım kesindir;

ben bir gözlemci olarak ya da ben bir kişilik olarak (ayınınnın aynısı) varolamam;nokta;
madde olarak hep varım ve yitmedim ;
eğer ben bir madde bütünlüğü isem başka madde bütünlükleri ile tüm madde bütünlükleri ile birleşerek gözlemciler oluşturur ve varolurum ya da varolur (o-olan)
Diyelim sen 1970 dogumlusun?

1970 yili oncesi senin icin var mi?

Peki sen 1970 oncesi olandan nasil haberdar olursun?

Mesela 2. dunyas savasi, T.C.kurulusu, Ataturk v.s.

Ya da evde bir esya var, sen dogmadan once alinmis ve sen ondan haberdar oldun.

Ne zamandan beri esyanin alindigi tarihten beri mi, yoksa senin bizzat kendinin haberdar oldugundan beri mi?
 

"ictenlik"

Kategori Yöneticisi
Kategori Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
4,342
Tepkime puanı
173
Puanları
63
gelecek bir şimdi de ben yokum;

yeni cümlemiz bu olsun; (daha önce sarfedilmişti;)
 

"ictenlik"

Kategori Yöneticisi
Kategori Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
4,342
Tepkime puanı
173
Puanları
63
ve geçmiş bir şimdide de ben yoktum;

mantık
A-şimdide ben yoktum
B-şimdide ben vardım;
C-şimdide ben vardım ve yoktum (ikisi bir arada),

bulanık mantık diye bir şey var, çözemedim ama ben şimdide hem varım ve hem yokum;
ve ikisi şimdi de bir arada;
 

evrensel-insan

Yeni üye
Kayıtlı Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
3,435
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
65
gelecek bir şimdi de ben yokum;

yeni cümlemiz bu olsun; (daha önce sarfedilmişti;)
"Senin yoklugun" ne demektir?

Sen kendi yoklugunu nasil aciklarsin?

"Yoklugundan haberdar olma" cok onemli bir tesbittir.

Cunku bu farkindalik, seni sen ile celiskiye dusunur ve varligini kendine kanitlamaya yonelirsin.

Yani bir kisi kendisini madde, mal mulk, meta, kul, kole, maymun v.s. ile ozdeslestirdiginde; kendi yoklugundan haberdar degildir.

Yani kendine ait bir beyni dusuncesi soyutlamasi v.s. oldugunun.

Iste sorgulama ancak bu farkindaliktan sonar baslar.

Yoksa kisi kendisine ne verilirse ona sahip cikar ve onun icin mucadele eder.

Yani yasamaz, yasatilir.
 

"ictenlik"

Kategori Yöneticisi
Kategori Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
4,342
Tepkime puanı
173
Puanları
63
yokluk; bir başka cümle;
yokluk (şimdide) bir varın geride bıraktığı izdir ya da yerdir; ve harekete göre artık orada bulunmadığını belirtir; ve varolan bir şeyin yokluğundan sözedilebilir ;
Artık varolmadığında onun yokluğundan nasıl söz edilecek

(orada değil burada olmak; Maharaj)
"Kendi başına hiçbir şeyin varlığı yoktur. Her şey kendi yokluğuna muhtaçtır. Olmak, fark edilebilir olmaktır, orada değil, burada olmaktır, o zaman değil, şimdi olmaktır, başka türlü değil de böyle olmaktır. --Maharaj"
 

evrensel-insan

Yeni üye
Kayıtlı Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
3,435
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
65
ve geçmiş bir şimdide de ben yoktum;

mantık
A-şimdide ben yoktum
B-şimdide ben vardım;
C-şimdide ben vardım ve yoktum (ikisi bir arada),

bulanık mantık diye bir şey var, çözemedim ama ben şimdide hem varım ve hem yokum;
ve ikisi şimdi de bir arada;
Burada ozne sen degilsin.

"senin varlarin ve yoklarin" sen ozne olarak yok isen zaten varlarin da yoklarin da olamaz.
 

evrensel-insan

Yeni üye
Kayıtlı Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
3,435
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
65
yokluk; bir başka cümle;
yokluk (şimdide) bir varın geride bıraktığı izdir ya da yerdir; ve harekete göre artık orada bulunmadığını belirtir; ve varolan bir şeyin yokluğundan sözedilebilir ;
Artık varolmadığında onun yokluğundan nasıl söz edilecek

(orada değil burada olmak; Maharaj)
Once sunun alguilanmasi lazim.

Yok ne ile ozdes sen ile mi senin herhangibir seyin ile mi?

Bir seyin varligi yoklugu baskadir.

Var olan birseye ait varlar ve yoklar baskadir.
 

evrensel-insan

Yeni üye
Kayıtlı Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
3,435
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
65
Kisaca var da yok ta bir ozdeslestirmedir.

Senin yaptigin ozdeslestirmedir.

Yani var ve yok, kendi basina mumkun degildir.

Cunku ortaya ne olarak bir var ve yok konur.
 

"ictenlik"

Kategori Yöneticisi
Kategori Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
4,342
Tepkime puanı
173
Puanları
63
Şu cümleyi/yapıyı inceleyelim ve değerlendirelim lütfen o halde;

eğer madde isek ;
Ölmeden önce madde idim ve öldükten sonra da madde idim ve ölmeden önce sonra arada hep madde idim ve maddeyim
ben değişmedim-A

eğer gölemci isek;
Ölmeden önce gözlemci idim; ölmeden sonra gözlemci idim ve ikisinin arasında da gözlemci idim ve ben gözlemciyim
ben değişmedim-B