"Haberdar olma" Felsefesi

Konu İstatistikleri

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde Felsefi Tartışmalar kategorisinde evrensel-insan tarafından oluşturulan \"Haberdar olma\" Felsefesi başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 21,206 kez görüntülenmiş, 182 yorum ve 0 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı Felsefi Tartışmalar
Konu Başlığı \"Haberdar olma\" Felsefesi
Konbuyu başlatan evrensel-insan
Başlangıç tarihi
Cevaplar

Görüntüleme
İlk mesaj tepki puanı
Son Mesaj Yazan "ictenlik"

"ictenlik"

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
6,615
Tepkime puanı
504
Puanları
113
Gozlemci ile maddenin bagi/farki nedir?

varoluşun bütün bilinmeyenlerini önümüze seremeyiz değil mi?
o halde varsayım ve kanıları bi tarafa bırakalım mı?
ben kanılarımı mı açıklayayım-saltgözlemi mi?
çünkü beni yöneten-etkileyen kanılar vardır ve bunlarda bir ölçüde gözlemdir ya da inançtır ama değişken;
Benim için farkı yoktur; Her şey birbirine dönüşebilir ve çevirlebilri değişmez salt aynı öz ve bütünlük içreği ve bütünüdür;
Ama salt gözlem iletirsem bu sonuç değişir;
 

evrensel-insan

Kahin
Yeni Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
3,434
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
68
Şu cümleyi/yapıyı inceleyelim ve değerlendirelim lütfen o halde;

eğer madde isek ;
Ölmeden önce madde idim ve öldükten sonra da madde idim ve ölmeden önce sonra arada hep madde idim ve maddeyim
ben değişmedim-A

Burada senin ne oldugundan ziyade var olman konudur ve senin varligin da senin dogumun iledir.

Dogum oncesi senin icin ancak sana haberdar edilen ne ise odur.

eğer gölemci isek;
Ölmeden önce gözlemci idim; ölmeden sonra gözlemci idim ve ikisinin arasında da gözlemci idim ve ben gözlemciyim
ben değişmedim-B

Senin sen olarak degismemen, hem bilime hem felsefeye hem de mantiga terstir.

Cunku hareket bir degisimdir. Hareket etmeyen bir sey de yoktur.

Zaten insanoglu zamani bu hareket temelinde yaratmistir. Aksi hareketi izah edemezsin.

Hareketi z\amansiz uygularsin, ama; izah edemezsin.
 

evrensel-insan

Kahin
Yeni Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
3,434
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
68
varoluşun bütün bilinmeyenlerini önümüze seremeyiz değil mi?
o halde varsayım ve kanıları bi tarafa bırakalım mı?
ben kanılarımı mı açıklayayım-saltgözlemi mi?
çünkü beni yöneten-etkileyen kanılar vardır ve bunlarda bir ölçüde gözlemdir ya da inançtır ama değişken;
Benim için farkı yoktur; Her şey birbirine dönüşebilir ve çevirlebilri değişmez salt aynı öz ve bütünlük içreği ve bütünüdür;
Ama salt gözlem iletirsem bu sonuç değişir;

Istedigini acikla.

Yalnizacikliyabilmen haberdar olman ile paraleldir bu da senin dogumun ve alginin kendince kullanilmasi ile baslar.

Aksi kendini baska sey ile ozdeslestirmis olmak ve onun Adina konusmak olur.
 

"ictenlik"

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
6,615
Tepkime puanı
504
Puanları
113
Sen yoksun ki nerden biliyorsun?

yoksun ki bir varsayma;
olmama durumuna göre bilemem; bana göre yokum ve benlik içinde yokum -1

benlik değilim ya da kimse değilim
ya da bir bilinmezim maddeyim ya da başka bir şeyim;
bir içreğim ya da bütün değilim;
ben sadece bu durumda değilim ama başka bir durumda ve durum olarak şey olarak benim bütünüm (ay da benim bütünümü oluşturan tüm parçalar evrende bütün olarak var ya da parça olarak)
ve parça olarak var; bütün içinde;

olmamam durumuna göre olamam-A

olmamamın durumu yoktur (kendine göre-kendine görede ve görede değişir) -(olmamamda kendi yoktur ve kendilik kesintiye uğratamaz ay da uğrayamaz; Olmamak bir durum değildir-olmamak diye bir durum yoktur ve gözlemi de yoktur-olamaz-A)

olmamanın ya da olmamalık durumunun olurluk durumuma göre

Senin "olmen" demek, mustakil var olan varliginin yasamini yitirmesi ve zamanla mustakilliginin de bozulmasi demektir. Yani sen oldukten sonraartik sen degilsin.

benim ölmem demek bu benliğin yitmesidir ve bu gözlemin;

eğer ben dediğiem ben diyorsam ve sizi ndedğinize "ben" diyorsam haklısınız; çok


Ne zamandan beri esyanin alindigi tarihten beri mi, yoksa senin bizzat kendinin haberdar oldugundan beri mi?

kendimlik'in özyapıtaşı ben miyim;
yani bölünmüş bir soyut olarak
yada soyut zaman olarak buradaki parça ve yapı taşı olarak ben ben miyim?

kendimin haberdar olmasında kendim kavramı var;
bana kendimlik sağlayan nedir ve benden bölündü mü? zamandan bölündü mü? kütlesel mi mi ve bana mı ait?
 

"ictenlik"

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
6,615
Tepkime puanı
504
Puanları
113
Burada senin ne oldugundan ziyade var olman konudur ve senin varligin da senin dogumun iledir.

Dogum oncesi senin icin ancak sana haberdar edilen ne ise odur.

iyi ama daha baştan varolmayı olmama ile ölçüyor ve kıyaslıyorsunuz ve bu ikisi olmadan açıklayamıyorsunuz


Senin sen olarak degismemen, hem bilime hem felsefeye hem de mantiga terstir.

eğer ben bana ben demezsem (ve kişiliğime) ve varlığımı özdeşleştirisem ve bütünlük görürsem hiçte ters değildir; kendim dediğim şey salt bir gözlemci mi?
ve bunu siz söylüyorsunuz?
siz mi söylüyorsunuz

Ben daha öncesinde de tüm diğer şeylerden bir araya gelmedim ve olmadım mı?
bu tartışma böylece tarihe kazınsın ve gözlemlensin o halde;


Cunku hareket bir degisimdir. Hareket etmeyen bir sey de yoktur.

Zaten insanoglu zamani bu hareket temelinde yaratmistir. Aksi hareketi izah edemezsin.

Hareketi z\amansiz uygularsin, ama; izah edemezsin.

hareket ettiğimde ben yok mu oldum;
 

evrensel-insan

Kahin
Yeni Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
3,434
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
68
iyi ama daha baştan varolmayı olmama ile ölçüyor ve kıyaslıyorsunuz ve bu ikisi olmadan açıklayamıyorsunuz

Var demek ile olmak arasindaki bag nedir?

eğer ben bana ben demezsem (ve kişiliğime) ve varlığımı özdeşleştirisem ve bütünlük görürsem hiçte ters değildir; kendim dediğim şey salt bir gözlemci mi?
ve bunu siz söylüyorsunuz?
siz mi söylüyorsunuz

Senin sen olman senin varin mi oldurumun mu?

Ben daha öncesinde de tüm diğer şeylerden bir araya gelmedim ve olmadım mı?
bu tartışma böylece tarihe kazınsın ve gözlemlensin o halde;

hareket ettiğimde ben yok mu oldum;

Dedigim gibi yok sadece varin olmak kisminin negatividir.

Cunku yokta bir vardir. Yani yok var olmasa hakkinda konusamazsin.

O yuzden var ile olmak ve olmamak ve de var olanin yoklugu ya da varligin yoklugu farkli seyler.

Cunku salt yok yoktur, bir seyin yoku vardir.
 

"ictenlik"

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
6,615
Tepkime puanı
504
Puanları
113
ben doğamadan önce benim için bu dünya vardır
benim doğmam için;

Sen yoksun ki nerden biliyorsun?

için olmak bıçağın kesmek için olması-varolması ve için olmak bileyin bileylemek için olması-
için ifadesi üzerine duruyorum/düşünüyorum


için (nedir ne demek)
Amacıyla, maksadıyla
Sebep ve sonuç belirten bir söz
-dan / -den dolayı, ... -dan / -den ötürü
burda anlamsal ve kavramsal bir hata yoktur; dilsel
gözlemsel bi hata

şimdi sarfettiğim ifade buydu zaten;

ben doğamadan önce benim için bu dünya vardır
benim doğmam için;

şunu ekleyelim;
ya da ben o dünya için varım;
amaç birliği ve nesnesellik-nedensellik; birlikte
 

"ictenlik"

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
6,615
Tepkime puanı
504
Puanları
113
Senin "olmen" demek, mustakil var olan varliginin yasamini yitirmesi ve zamanla mustakilliginin de bozulmasi demektir. Yani sen oldukten sonraartik sen degilsin.

ben öncesinde ne idim o halde bir gözlemci mi ve müstakil bir varlık mı (ya da tam tersi)

ve müsatakillliğim bağımsız mı ve benim mi? salt ve saf benim mi ve ne kadar varoluşun ve ne kadar içiçe idi ya da

müstakil bir varık olarak evrene bölünmüş mü doğdum ben ve buldum kendimi
ya da öncesine evrene dışardan mı getirdim kendimi, getirildim/taşındım bir fark olarak

ben öncesinden müstakil miyim; (ölmeden önce)
algı içinde evet ve beden içinde evet;

doğmadan öncede müstakil değildim o halde ve bir önceden de söz etmenin alemi yok
doğamdan önceki hale geri döndüm;

doğamdan önce de müstakilliğim dağınıktı ; eşit
ve müstakilliğim bi araya geldi
ben varolmadım o halde ve müstakil oldum ya da müstakil olarak varlıklandım/varlıklaştım ya da varlaştım
varlaşma içinde varlaştım- (A-yokluktan değil)
 

evrensel-insan

Kahin
Yeni Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
3,434
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
68
için olmak bıçağın kesmek için olması-varolması ve için olmak bileyin bileylemek için olması-
için ifadesi üzerine duruyorum/düşünüyorum.

Benim bildigim bir parca olarak ancak bir mekanda var olacagimdir. Bunu da yasamdan ogrendim.


burda anlamsal ve kavramsal bir hata yoktur; dilsel
gözlemsel bi hata

şimdi sarfettiğim ifade buydu zaten;



şunu ekleyelim;
ya da ben o dünya için varım;
amaç birliği ve nesnesellik-nedensellik; birlikte

Iste o yuzden diyorum ki, zamansal olarak dogumunun oncesine gidebilirsin.

Yoksa tarih olmazdi.
 

evrensel-insan

Kahin
Yeni Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
3,434
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
68
ben öncesinde ne idim o halde bir gözlemci mi ve müstakil bir varlık mı

ve müsatakillliğim bağımsız mı ve benim mi? salt ve saf benim mi ve ne kadar varoluşun ve ne kadar içiçe idi ya da

müstakil bir varık aolrak evrene bölünmüş mü doğğdum ben ve buldu mkendimi ya da öncesine evrene dıaşrdan mı getirdi mkendimi, getirildim bir fark olarak

ben öncesinden müstakil miyim;
algı içinde evet ve beden içinde evet;

doğamdan öncede müstakil dğeildim oahal de ve bir öncedne de söz etmenin alemi yok

doğamdan önce de müstakilliği mdağınıktı eşit ve müstakilliğimi bi araya geldi
ben varolmadı mo halde ve müstakil oldu may da müstakil aolrak varlıklandım/varlıklaştım ya da varlaştım
varlaşma içinde varlaştım- (A-yokluktan dğeil)

Buradaolan neden nassil haberdar oldugun ya da edildigindir.

Sen kendi mustakil var olan varliginin sonrasina ve oncesine ancak zamansal olarak gidebilirsin.

Kendi varliginda da zamansal ve mekansal yasarsin.
 

"ictenlik"

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
6,615
Tepkime puanı
504
Puanları
113
doğmadan önce varlığım ya da varoluşum dağınıktı ise
ya da müstakilliğim dağınıktı ise ben varoldum demenin alemi yok; abesle iştigal
ölümle dağılacak müstakillik ölüm öncesinde de (doğumdan önce de dağınıktı ve vardır; )

dağınık müstakilllik vardır ya da müstakilsizlik vardır öncesinde de vardır; ölüm öncesinde ve doğum öncesinde ikisi bir arada
doğumla ben varlık bulmadım-varlık'ım vardır
(müstakilsizlik içinden ben ya da ben koşumu-koşulu-uzayda)

/(ben bir form aldım o halde/biçim örneğin-insan formu ya da gözlemci formu)
 

"ictenlik"

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
6,615
Tepkime puanı
504
Puanları
113
Ya da evde bir esya var, sen dogmadan once alinmis ve sen ondan haberdar oldun.

Ne zamandan beri esyanin alindigi tarihten beri mi, yoksa senin bizzat kendinin haberdar oldugundan beri mi?

haberdar olmak kavramı üzerinde duruyorum o halde ve düşünüyoruz şimdi; birlikte

öncesinde dağınık formumdan haberdar değilim- bilinçsiz

Evrende benim bütün ögelerim var ve içiçe
doğumdam önce de sonra da ve ölümden sonra da; var ve varolacaklar

bu halde sizin demenize ve göre ve formumdan ve varlığımdan insan şeklinde vücut bularak (müstakillenerek ve bilinçli gözlemci olarak varolarak ve ortaya çıkarak/gelerek) haberdar oldum ve diğer formlarımı da gözlemledim

Bu halde şu yargıya varırız;sonuca;
Varlık kendi içinden gözlemci türetiyor ve müstakilleniyor (ya da oluşuyor ve oluşturuyor) ve kendini deneyliyor ya da gözlemliyor olabilir mi?

Siz diğer varlıkı da gözlemliyorsunuz ve (bildiriyorsunuz-fark ederek-oalrak)
ve diğer varlıksınız da; (öncesinde ve sonrasında-dağınık olarak)
O halde zaman içinde kendinizi farklı formlarda (dağınık-bütün-müsttakil vb.) ve biçimlerde gözlemliyorsunuz ve iletişiyorsunuz )da olabilir-dir)

Sizi ortaya getiren bütün parçalar evrendedir
ve evrendendir
parçalar=unsurlar
 

evrensel-insan

Kahin
Yeni Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
3,434
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
68
doğmadan önce varlığım ya da varoluşum dağınıktı ise
ya da müstakilliğim dağınıktı ise ben varoldum demenin alemi yok; abesle iştigal
ölümle dağılacak müstakillik ölüm öncesinde de (doğumdan önce de dağınıktı ve vardır; )

Ozaman geriye iki sey kalir.

Yasen mustakil olmadan once mustaskil olabilme olasiligini tasiyan bir varliklar butunu idin, ya da mustakilligin ile sen yeni bir vara degistin.

dağınık müstakilllik vardır ya da müstakilsizlik vardır öncesinde de vardır; ölüm öncesinde ve doğum öncesinde ikisi bir arada
doğumla ben varlık bulmadım-varlık'ım vardır
(müstakilsizlik içinden ben ya da ben koşumu-koşulu-uzayda)

/(ben bir form aldım o halde/biçim örneğin-insan formu ya da gözlemci formu)

Istersen metafizik felsefedeki varliklara bir bakalim.

Mustakil varlik;

Materyalizm- madde

Idealizm-dusunce

Pozitivizm-yok

Gercek varlik, ayni paralellikte;

Materyalizm-nesnel

Idealizm-oznel

Pozitivizm- isimsel

Mustakilvarlikta (ing- substantial existence) turkce de toz ya da kendine ait sinirlari olan anlamindadir.

Yalniz var ve varlik farklidir. Var ve olus da farklidir.
 

evrensel-insan

Kahin
Yeni Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
3,434
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
68
haberdar olmak kavramı üzerinde duruyorum o halde ve düşünüyoruz şimdi; birlikte

öncesinde dağınık formumdan haberdar değilim- bilinçsiz

Zamansal oncelik mi mekansal oncelik mi?

Evrende benim bütün ögelerim var ve içiçe
doğumdam önce de sonra da ve ölümden sonra da; var ve varolacaklar

Yani mustakillik olusuyor. Yada varlar bunyesinden farklilasan varlar mustakilligi olusturuyor.

Kisaca; degisim, donusum, baskalasim ve olusum.

bu halde sizin demenize ve göre ve formumdan ve varlığımdan insan şeklinde vücut bularak (müstakillenerek ve bilinçli gözlemci olarak varolarak ve ortaya çıkarak/gelerek) haberdar oldum ve diğer formlarımı da gözlemledim

Bu halde şu yargıya varırız;sonuca;
Varlık kendi içinden gözlemci türetiyor ve müstakilleniyor (ya da oluşuyor ve oluşturuyor) ve kendini deneyliyor ya da gözlemliyor olabilir mi?

Yukarida farklarini verdim. Hangi varlik?

Ayrica felsefi olarak varligin ne olduguna dair ortak bir algi yoktur.

Siz diğer varlıkı da gözlemliyorsunuz ve (bildiriyorsunuz-fark ederek-oalrak)
ve diğer varlıksınız da; (öncesinde ve sonrasında-dağınık olarak)
O halde zaman içinde kendinizi farklı formlarda (dağınık-bütün-müsttakil vb.) ve biçimlerde gözlemliyorsunuz ve iletişiyorsunuz )da olabilir-dir)

Sizi ortaya getiren bütün parçalar evrendedir
ve evrendendir
parçalar=unsurlar

Evren parcalarinin butunu mudur, yoksa parcalarin butununu kapsayan midir?

Yani kap ve icerik.

Kap iceriklerinin butunu mudur, yoksa kap icerikten farkli midir?
 

"ictenlik"

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
6,615
Tepkime puanı
504
Puanları
113
Gozlemci ile maddenin bagi/farki nedir?

hayır sizin ben dediğiniz bir gözlemci gibi duruyor ya da zaman içinde bölünmüş bir özne bütünü-lüğü

başlayalım;
baştan

Size, asagida bir cumle veriyorum.

" Benim varligimdan, ben; ben bu dunyaya geldikten sonra haberdar oldum"

bu dünaya geldikten önce ve bu dünyaya gelme ya da başka bir yerde olma
dünayda olma-başka
başka bir yerde ben olarak olma; ya da ben değil olarak farkeder

şu yeni yargımız olsun;
bu dünyaya geldikten sonra bu dünyaya geldikten ya da geldiğimden haberdar oldum
ve gelmeden önceki halimin dağınık bir yokluk ya da müstakil varlıksızlık ya da varlık bütünlüğü olduğu benzerini varsayıyıorum; doğru mu lütfen düzeltiniz
ya da ben olduğunu saymıyorum bunu bilemem;
ben ben değilim ya da yokum ve yokum bulunmamam halidir; burada olmama halidir ya da zamanda olamam halidir;

2) ben dunyaya geldikten sonra haberdar oldular. 3)Ya da hala haberdar degiller.Cunku, benim varligimdan onlari haberdar eden henuz olmadi.
Benim varligimdan, benden sonra doganlar, ben dunyaya gelmeden once haberdar olamazlar.Cunku onlar daha dunyaya gelmemistir.

benim varlığım ben ile mi başlar?

bir yargı
benim varlığım ben değil olarak var; ben olmayanlar ve benden öncekiler; ben olanlar

ama bende bir halde varım; tüm varlığa katışmış varlık parçaları

Okurlardan, ricam; buradaki baz alinani; tanri veya madde ile degistirerek, haberdar olma felsefesini aciklamaniz.

madde kendinden haberdar oldu gibi duruyor son tahlilde;

Haberdar olma felsefesi; oznel mi- nesnel midir?, somut mu-soyut mudur?, kisisel mi-evrensel midir?, maddesel mi-dusunsel mi-kavramsal mi dir?, sezgisel/akilsal mi-duyusal midir? v.s..Felsefi degerlendirmelerinizi bekliyorum.

bu konuda yorum yapamaycağım; çünkü ben bir insanoğlu türüyüm ve ben vücut bulan benim; şu olarak, "bu olarak varım ve benim" derseniz bu tutarlı olur değil mi kendi içinde o halde
eğer kendinizi soyutlarsanız zamanda öznel olur o halde; ve kişisel mi emin olamadım; evrenseldir de-herşeydir de aynı zamanda
ben bilmiyorum açıkçası ve emin değilim/olamadım bundan

bence bıraklımda keliemeler ve kendini açıklasın ve tartışma(diyalektik)
 

"ictenlik"

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
6,615
Tepkime puanı
504
Puanları
113
sanalmanik Nickli Üyeden Alıntı haberdar olmak kavramı üzerinde duruyorum o halde ve düşünüyoruz şimdi; birlikte

öncesinde dağınık formumdan haberdar değilim- bilinçsiz

Zamansal oncelik mi mekansal oncelik mi?

sizin adınıza/yerinize kendimi koyup düşünmeyi denedim yani nasıl bakarsınız gibi düşündüm- denedim sadece;
ve bu belirdi;

ben kendi adıma geçimişte de bütün bir bilinçlilik ya da olgu(ruhum) derim çıkarım işin içinden ve girmem oraya pek galiba


Yani mustakillik olusuyor. Yada varlar bunyesinden farklilasan varlar mustakilligi olusturuyor.

Kisaca; degisim, donusum, baskalasim ve olusum.

algı içinde evet, var;
olgu oalrak gözlenirse ama bu/bunlar malumun ilanı olur sadece değil mi sonuçta; açılımı-açıklaması denemesi


Yukarida farklarini verdim. Hangi varlik?
Ayrica felsefi olarak varligin ne olduguna dair ortak bir algi yoktur.
Evren parcalarinin butunu mudur, yoksa parcalarin butununu kapsayan midir?
Yani kap ve icerik.
Kap iceriklerinin butunu mudur, yoksa kap icerikten farkli midir?

benim bilgi sevgim der ki ben yoksam bilemeyeceğim ne önemi var;

yuakrıda farkları verdim hangi varlık?
bu ifadeyi biraz açar mısınız?
aynı şeyi mi söylüyoruz acaba ve de

felsefi olarak varlığın ne olduğuna dair algı olmaması? bunu tam kavrayamadım

evren her ikisidir ve aynı zamanda hepsidir de; [ve bir diğeri (dir de) -paradigma-antiparadigma olarak]

evren başka bir varoluşun parçasıdır ya da bütünüdür de;
evren kendinin bütünü değildir;
o da başka bir yoğruluşla ya da varlıka-bütünle yoğrulur

benim yargılarımda bunlar olsun o halde;

evren kendini oluşturan bütünlükle sınırlanmamıştır;
 

"ictenlik"

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
6,615
Tepkime puanı
504
Puanları
113
idealizm materyalizm gibi kavramları daha baştan rafa kaldıralım ben bunları daha baştan sevmiyorum ve anlamıyorum da ya da bana değer ifade etmiyor; benim varoluş sorgum (olabildiğince-deneme/deneysel) bağımsızdır ve ilerler sadece;ilerlemelidir; bu

ama varlığın bütün bir bilinç-bilinçlilik olduğu savını destekliyorum ta ki aksini buluncaya kadar çünkü kanıt-kanı mekaniği ve bir ön kanım ya da peşinde varlaştığım

şu ifadeyi inceleyelim;
bir kanı türetirsiniz ve onu doğrulamaya ya da yanlışlamaya girişirsiniz
kanı olmadan daha kanıyı-kanıtı ya da bilgiyi ve aksini ya da doğrusunu türetemezsiniz;
açık kapıyı açamazsınız; bi daha; o halde;

eğer açıksak ve açık gözlem sunacaksak varız ve bilmiyoruz demekten öteye gidemeyeceğiz ve varamayacağız

bir kanı daha
varlık kendini tümel gözlemlemelidir; tüm kanıtlar iç kanıtı ya da tüm zamanlar tüm kanıtı mekaniği oluşturmalıdır ve geliştirmelidir

tüm zamanlar tüm kanıtı tüm zamanlar tüm tanıklığı oluşturur-geliştirir; ya da sonuçtur;getiri;
ve varlık içiçedir;

eğer benim savımı ya da fikrimi soruyorsanız;
biz bu şeyi patlamasına kadar gözlemleyeceğiz ;yani benim -hep birlikte;
başka bir kanıya ihtiyacım yok ve bu yanlışsa da
aksine ve başka kanıya ve ihtiyacım var ve yok ama iyiyim böyle ve bundan iy ikandırmamı olur kendimi
ve bilme ise ben varolduğumu bileiyorum sadece ya da belki onu bile bildiğimden şüphe etmeli;
o halde benim kanım var sadece bilgim bile yok dahilinde; ve kanılarla yürürüm ben yane yane olur bu
 

evrensel-insan

Kahin
Yeni Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
3,434
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
68
Zamansal oncelik mi mekansal oncelik mi?

sizin adınıza/yerinize kendimi koyup düşünmeyi denedim yani nasıl bakarsınız gibi düşündüm- denedim sadece;
ve bu belirdi;

ben kendi adıma geçimişte de bütün bir bilinçlilik ya da olgu(ruhum) derim çıkarım işin içinden ve girmem oraya pek galiba




algı içinde evet, var;
olgu oalrak gözlenirse ama bu/bunlar malumun ilanı olur sadece değil mi sonuçta; açılımı-açıklaması denemesi




benim bilgi sevgim der ki ben yoksam bilemeyeceğim ne önemi var;

yuakrıda farkları verdim hangi varlık?
bu ifadeyi biraz açar mısınız?
aynı şeyi mi söylüyoruz acaba ve de

Bu basliktaki su tekil mesaj;

http://www.felsefe.net/133691-post34.html

Ya da su baslik;

http://www.felsefe.net/felsefi-tartismalar/74537-varlik-nedir-ve-cesitleri-nelerdir.html

felsefi olarak varlığın ne olduğuna dair algı olmaması? bunu tam kavrayamadım

Varlik ile ilgili her turlu tartisma, felsefenin metafizigin konusudur. Bu tartismadan da varlik ile ilgili ortak bir tanim cikmaz. Her bir tanim kendi felsefi tabani temelindedir.

Ayrica varligin metafizik ne oldugunun tartismasi da bilimsel degildir. Cunku bilim varligi tartismaz, fenomen olarak algilar ve fonksiyonunu ya da davranisini dile getirir.

evren her ikisidir ve aynı zamanda hepsidir de; [ve bir diğeri (dir de) -paradigma-antiparadigma olarak]

Yalniz buradaki sorun, evren mekaninin ebatlarinin ortaya konamamis olmasidir. Yani miustakilliginin sinirlari belli degildir. Ayrica mekan olarak tazamandan bagimsizdir.

Zaman ise mekana baglidir. Ayica insanogluna.

evren başka bir varoluşun parçasıdır ya da bütünüdür de;
evren kendinin bütünü değildir;
o da başka bir yoğruluşla ya da varlıka-bütünle yoğrulur

benim yargılarımda bunlar olsun o halde;

evren kendini oluşturan bütünlükle sınırlanmamıştır;

Evreni mekan olarak belirliyememek uzerine "baska evrenler" birer spekulasyondur.
 
Tüm sayfalar yüklendi.
Sidebar Kapat/Aç
Üst