Dine Inanilmaz, Din Uygulanir

Konu İstatistikleri

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde Felsefe kategorisinde evrensel-insan tarafından oluşturulan Dine Inanilmaz, Din Uygulanir başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 8,817 kez görüntülenmiş, 51 yorum ve 0 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı Felsefe
Konu Başlığı Dine Inanilmaz, Din Uygulanir
Konbuyu başlatan evrensel-insan
Başlangıç tarihi
Cevaplar

Görüntüleme
İlk mesaj tepki puanı
Son Mesaj Yazan evrensel-insan

evrensel-insan

Kahin
Yeni Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
3,434
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
68
Din kavrami ile ilgili kullanilan fiilde ve eylemde, gozlemledigim kadariyla yanlis bir fiil kullaniliyor. Bu fiil Inanmak.

Halbuki din icin kullanilacak olan fiil uygulamaktir.

Inanmak beynin bir fonksiyonu ve genelde eyleme ve dusunceye davranisa acilan bir fiildir.

Din ise somut, dinine gore sartlari olan dunyevi ve sistem/duzen temelinde bir uygulamalar butunudur.

Burada bir kisinin dindarligi ya da dinsizligi INANCTAN DEGIL, UYGULAMADAN ortaya konur.

Yani bir kisi DINININ GETIRDIKLERINI UYGULUYORSA, DINDAR; HERHANGIBIR DININ GETIRDIKLERINI UYGULAMIYORSA DA, DINSIZDIR.

Burada herhangibir dinin getirdiklerini uygulamanin nedeni, her bir uygulayana gore degisir. Bunun nedeni dinin yaraticisi olabilir, yasam sonrasi amaci tasiyabilir, korku olabilir ya da tamamen aileden gelen bir biatin sorgusuz devamidir.

Mesela, Islam dinine baktigimizda; sartlari

ISLAMIN ŞARTLARI
1-Kelime-i şahadet getirmek (Eşhedu enlâ ilâhe illallah ve eşhedu enne Muhammeden abduhu ve rasuluhu).
2-Namaz kılmak.
3-Oruç tutmak.
4-Zekat vermek.
5-Hacca gitmek.

Iste burada bir inanc yoktur ve sadece uygulama vardir. Bu uygulamanin nedeni, imanin sartlari olabilir, ya da dinin yaraticisi ve yasam sonrasi ya da korku olabilir.

Iste Islam dinini uygulamak ve dindar olmak, yukaridaki 5 sartin uygulanmasi ile belirlenir.

Bunlarin HICBIRINI UYGULAMAYAN DINDAR DEGIL, DINSIZDIR. Zaten temelde kisinin bu sartlari kendi algisinca ve duzeyince uygulamasi ve bu uygulamanin ona yeterli olup olmamasi, imanin sartlari ile kendisinin yaptigi mukayeseye basglidir.

İMANIN ŞARTLARI
1-Allah'ın birliğine inanmak.
2-Meleklere inanmak.
3-Kitaplara inanmak.
4-Peygamberlere inanmak.
5-Ahiret hayatına inanmak.
6-Hayır ve şerrin Allah'dan geldiğine inanmak.

Iste INANC BURDADIR. Yani burada uygulamali bir sart yoktur, sadece beynin yukarida belirtilenlere inanci yeterlidir.

Iste bu temelde islam dini HEM INANCSAL HEM DE UYGULAMALIDIR.

Deizmden de INANCTA DEGIL, UYGULAMADA FARKLILASIR. Cunku deistin bir dini uygulamasi yoktur. Varsa, zaten deist olamaz; teist olur.

Kisaca herhangibir inanca bir uygulama eklemek teizmdir, inanc uygulamasiz ise deizmdir.

Toplumumuzda islamin uygulamali hic bir sartini uygulamayan bir suru inancli vardir. Yani Imanin sartlari onu inancli yapar. Bunun tek biri bile yeterlidir. Cunku hic birisi DUNYEVI DEGILDIR. Yani sekuler degildir. DUNYA OTESI dir.

Dunya otesi veya doga ustu temelde fizik otesi bir inanc icin, herhangibir uygulama yapmak, kisiyi dindar yapar; uygulama yapmamak ta dinsiz yapar.

Dindarin inanclisi teist, dinsizin inanclisi da deisttir. Buradaki dinsiz "herhangibir dini ve dini uygulamasi olmayan" demektir.

Inanc konusu ise herhangibir fizik otesi(aklin yaratimi soyut varliksal) ya da teolojik (tanrisal varliksal)/ontolojik(somut varliksal) yaratici, tanri, akilli tasarimci v.s. temelli INSANOGLU DISINDAKI BASKA BIR FENOMENE INSANOGLU BEYNININ HER TURLU ZIHINSEL YETISINI EKLEMEK ve EKLEDIGI FENOMENDE BOYLE BIR OZELLIK/OZNELLIK OLDUGUNA INANMAKTIR.

Aslinda imanin sartlarinda da INANCSAL CELISKI vardir.

İMANIN ŞARTLARI
1-Allah'ın birliğine inanmak.
2-Meleklere inanmak.
3-Kitaplara inanmak.
4-Peygamberlere inanmak.

5-Ahiret hayatına inanmak.
6-Hayır ve şerrin Allah'dan geldiğine inanmak.

Yukaridaki sartlardan, 3. su INANCSAL DEGIL, SOMUTTUR. Burada denmek istenen kanimca, "Kitaplarin icinde yazilanlara inanmak" olabilir.

Yukaridaki sartlardan 4.su de INANCSAL DEGIL, SOMUTTUR. Yani tarihte yasadigi soyleyen bir kisiden bahseder. Burada da denmek istenen kannimca "peygamberlerin yazdiklarina/soylediklerine inanmak" olabilir. Zaten diger sartlarda, BU 3. VE 4. SARTLARA BAGLIDIR.

Yani kitaplarin icinde yazilanlara ve peygamberlerin soyledikleri/yazdiklarina INANMAMAK otomatikman, diger sartlari da, inanctan kurtarir ve islamin uygulamali sartlarina da gerek kalmaz.

Demekki islam dininin ve inancinin ana temeli "kitaplarin icinde yazilanlara ve peygamberlerin soyledikleri/yazdiklarina INANMAK" ta temellesir.
 

sakal

Kahin
Yeni Üye
Katılım
8 Nis 2012
Mesajlar
2,000
Tepkime puanı
1
Puanları
38
sonuç olarak şöyle diyebiliriz;Türkiye'de yaşayan müslümanların büyük çoğunluğu dinsiz ama inançlıdır.yalnız bu inançlı kesiminde yine büyük çoğunluğu aileden gelen sorgusuz biat sonucu neye inandığını tam olarak ya bilmemekte ya da bildiğini sanmaktadır.
 

evrensel-insan

Kahin
Yeni Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
3,434
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
68
sonuç olarak şöyle diyebiliriz;Türkiye'de yaşayan müslümanların büyük çoğunluğu dinsiz ama inançlıdır.yalnız bu inançlı kesiminde yine büyük çoğunluğu aileden gelen sorgusuz biat sonucu neye inandığını tam olarak ya bilmemekte ya da bildiğini sanmaktadır.

Evet verileni algiladigini gayet acik ve net ozetlemissin.

Yukarida koyulasmis ile ilgili aciklamali yeni bir baslik aciyorum.
 

Turgut Saka

Sorgucu Üye
Yeni Üye
Katılım
13 Eki 2009
Mesajlar
498
Tepkime puanı
0
Puanları
16
Yaş
41
islamın asıl şartı kelime-i şahadet getirmektir ki bu uygulamayı bir kere yerine getirdikten sonra artık sürekli tekrarlamasanız da dinden çıkmazsınız... ve bu uygulama dediğiniz eylem imanın şartları ile birebir ilintilidir.
hakim olduğum bir konu olmasa da saptamalarınızda haklı olduğunuzu düşünmüyorum. tüm belirlemeleriniz farklı bakış açıları ile tersine de çevrilebilir. görüşünüz kendinizce haklı gibi görünse de sadece o kadarla kalır. yani kendinizce haklı olabilirsiniz.
"kelime-i şahadet"i uygulama olarak görüp de "allah ın birliğine inanmak" ı nasıl inançsal görebilirsiniz? yani çok farklı değiller.
bu sihirli bir sözcük değil ki, kelime-i şahadet getirince müslüman oluveresin. aynen o da inanç gerektirir.

sanırım soyut ve somutu ayırmada yaşadığınız karışıklık sizi bu (bence) hatalı fikirlere götürmüş. islamın daha ilk ve katii olan şartı içinde tüm imanın şartlarını içeriyor zaten. diğer şartları evet uygulamaya yöneliktir belki ama bu şartları uygulamamak kişiyi dinden çıkarmıyor, sadece günaha sokuyor... dediğim gibi bu konuda çok bilgili olmasam da basit mantıkla bunları söyleyebiliyorum.
 

evrensel-insan

Kahin
Yeni Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
3,434
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
68
islamın asıl şartı kelime-i şahadet getirmektir ki bu uygulamayı bir kere yerine getirdikten sonra artık sürekli tekrarlamasanız da dinden çıkmazsınız... ve bu uygulama dediğiniz eylem imanın şartları ile birebir ilintilidir.
hakim olduğum bir konu olmasa da saptamalarınızda haklı olduğunuzu düşünmüyorum. tüm belirlemeleriniz farklı bakış açıları ile tersine de çevrilebilir. görüşünüz kendinizce haklı gibi görünse de sadece o kadarla kalır. yani kendinizce haklı olabilirsiniz.
"kelime-i şahadet"i uygulama olarak görüp de "allah ın birliğine inanmak" ı nasıl inançsal görebilirsiniz? yani çok farklı değiller.
bu sihirli bir sözcük değil ki, kelime-i şahadet getirince müslüman oluveresin. aynen o da inanç gerektirir.

sanırım soyut ve somutu ayırmada yaşadığınız karışıklık sizi bu (bence) hatalı fikirlere götürmüş. islamın daha ilk ve katii olan şartı içinde tüm imanın şartlarını içeriyor zaten. diğer şartları evet uygulamaya yöneliktir belki ama bu şartları uygulamamak kişiyi dinden çıkarmıyor, sadece günaha sokuyor... dediğim gibi bu konuda çok bilgili olmasam da basit mantıkla bunları söyleyebiliyorum.

Yukarida koyulastirdigim kisim temelindedir.

Dolayisiyle soyut somut farki da algisi da bilgisi de ayni temeldedir.

Somut- insanoglunun bes duyusu ile algiladigidir ve herkes icin gecerlidir.
soyut- insanoglunun duyumu ile algiladigidir ve sadece algilayan icin gecerlidir.
 

künfeyekün

Felsefe.net
Yeni Üye
Katılım
30 Eki 2013
Mesajlar
10
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Doğru evren ve insanı Android bir sistemde algılamaya çalışan dokunmatik ve kaygan zemin fikirleri(çiğ) için din app center den indirilen "uygulama" pozisyonuna bürünür. sadece din değil "iman" "etik" vs.. içinde aynı durum.
"evrensel insan"sizce Uygulama ve iman taksimi ilginç bir kavram kargaşasında.
Bence yanılıgınız uygulama nedir? ne değildir? sorularını içsel dünyanızda cevaplamış gibi görünüp size herşeym miş gibi görünen "zeka" ve "algı muvazenenizin" aslında sütre arkasında kalmış "geçiştirilmiş yada görmezden gelinmiş" küçük bir oyunu. Akıl bir yetidir ama herşey değildir. Düzeltelim İman imandır namaz vs... ritüeller imanınız gereği yapılması gereken uygulamalardır, ama iman asla uygulama olamaz.
İmanı neye uyguluyorsunuz? soru cümlesi ne ifade eder?
 

künfeyekün

Felsefe.net
Yeni Üye
Katılım
30 Eki 2013
Mesajlar
10
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Ve birde koyu harflerle yazılmış kelimeler için bir töz,bir tez,bir teori deney aşamasında iken metodolojinin bir parçası olarak kabul edilebilir.
Ama mevzu "dünyanın döndüğü kadar açıksa" ne münasebet kendine göre haklılık?
 

Objectivity

Kahin
Onursal Üye
Katılım
23 Ara 2012
Mesajlar
4,763
Tepkime puanı
319
Puanları
83
Dinin özü benimsenmeden uygulamaların hiç bir anlamı yoktur. Dine tabi ki inanılmaz, inanmak tam emin olmamak öyle olduğunu düşünmektir. İslam dinini benimsiyorum farklıdır inanıyorum farklıdır. Önce özünü anlamak gerekir, uygulamalar kişinin yaşamına kendiliğinden yerleşir zaten. Kişiler özü anlamadan uygulamalara ağırlık verdiği için farklı inanç şekilleri ortaya çıkmıştır. Özü anlamadan ne inanmanın ne de uygulamanın bir anlamı yoktur bana göre...

Dinin özünü anlayan kişiler zaten çevresi ile kavgayı bırakır, iyilikle güzellikle yaşamaya, davranmaya başlar.
 

evrensel-insan

Kahin
Yeni Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
3,434
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
68
Doğru evren ve insanı Android bir sistemde algılamaya çalışan dokunmatik ve kaygan zemin fikirleri(çiğ) için din app center den indirilen "uygulama" pozisyonuna bürünür. sadece din değil "iman" "etik" vs.. içinde aynı durum.
"evrensel insan"sizce Uygulama ve iman taksimi ilginç bir kavram kargaşasında.
Bence yanılıgınız uygulama nedir? ne değildir? sorularını içsel dünyanızda cevaplamış gibi görünüp size herşeym miş gibi görünen "zeka" ve "algı muvazenenizin" aslında sütre arkasında kalmış "geçiştirilmiş yada görmezden gelinmiş" küçük bir oyunu. Akıl bir yetidir ama herşey değildir. Düzeltelim İman imandır namaz vs... ritüeller imanınız gereği yapılması gereken uygulamalardır, ama iman asla uygulama olamaz.
İmanı neye uyguluyorsunuz? soru cümlesi ne ifade eder?

Kavram kargasasi algisi bir kavrama ayni anlam ve icerigi vermemek ile paraleldir. Bi kavrama anlam ve icerik, bir ...e gore temelinde verilir. Benim de e gorem; insanogludur. Yani ne madde ne tanri ne dusunce ya da ne insanoglunun ortaya attigi bir metafizik ve etik temel.

Ortada dusunce ve davranis olarak bir uygulama varsa, bunun uygulayanca bir temeli ve nedeni vardir. Temeli bir din, bir ideoloji bir inanc, bir hipotez, bir teori v.s. olabilir. Nedeni de aklin bu temeli kendisine dogrulamasidir.

Oyuzden ben "gorunup" den degil, kendi ...e goreme gore cevaplamis olabilmenin farkinda ve bilincindeyim. Siz ayni ...e goreden yola cikmadiginizdan, benim farkinda ve bilincinde oldugum cevaplamisligi algilama zorlugu cekmektesiniz. Cunku algi bir ..e gore temelindekini ayni ..e gore temelinde gorebilmekten gecer.

Iman herhangibir dusunce ve davranisin yerine getirilmesine sorgusuz sualsiz biat etmektir.

Ben aklin her sey oldugunu soylemedim, zaten. Cunku algi gozlem ve ..e gore temelli kavramsal bilgi ile ortaya konur.

Imani uygulamanin bir kac nedeni vardir ve bu herkese gore degisir. Ben ihtiyac duymadigim icin uygulamam. Uygulayanlarin nedeni de her uygulayana gore degisir.

Mesela siz neden imani uyguluyorsunuz?
 

evrensel-insan

Kahin
Yeni Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
3,434
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
68
Dinin özü benimsenmeden uygulamaların hiç bir anlamı yoktur. Dine tabi ki inanılmaz, inanmak tam emin olmamak öyle olduğunu düşünmektir. İslam dinini benimsiyorum farklıdır inanıyorum farklıdır. Önce özünü anlamak gerekir, uygulamalar kişinin yaşamına kendiliğinden yerleşir zaten. Kişiler özü anlamadan uygulamalara ağırlık verdiği için farklı inanç şekilleri ortaya çıkmıştır. Özü anlamadan ne inanmanın ne de uygulamanın bir anlamı yoktur bana göre...

Dinin özünü anlayan kişiler zaten çevresi ile kavgayı bırakır, iyilikle güzellikle yaşamaya, davranmaya başlar.

Dinin ozunu algilamak ve dedigin gibi dusunmek ve davranmak iki temeldedir. Dini uygulama ya da uygulamama. Sonucta dediginm dinden degil, insanlik bilincinden kaynaklanir.
 

The Leo

Felsefe.net
Yeni Üye
Katılım
17 Eki 2013
Mesajlar
18
Tepkime puanı
0
Puanları
0
evrensel insan siz bu yazıyı inanmadan mı uyguladınız (yazdınız)? inanmasaydınız yazıya döküp paylaşır mıydınız? sabuklama içindesiniz.şu uğraştığınız şeylere bakınca boş vakti oldukça bol birisiniz belliki. kavramlarla kavganızı kendi içinizde yapmanız daha doğru . forum üyelerinin sizin kadar boş vakti olduğunu sanmam.
 

evrensel-insan

Kahin
Yeni Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
3,434
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
68
evrensel insan siz bu yazıyı inanmadan mı uyguladınız (yazdınız)? inanmasaydınız yazıya döküp paylaşır mıydınız? sabuklama içindesiniz.şu uğraştığınız şeylere bakınca boş vakti oldukça bol birisiniz belliki. kavramlarla kavganızı kendi içinizde yapmanız daha doğru . forum üyelerinin sizin kadar boş vakti olduğunu sanmam.

Evet kendi duygusal s1k1nt1n1zi acikca ortaya koymussunuz.

"Benim inancaihtiyacim yok/ben inanc disiyim" diyecegim ama akliniz almayacak.

Ben burada bilgi ve dusunce paylasiyorum. Taraf paylasmiyorum. Yani ben taraflar otesi ve disiyim.

Sizin yapamadiginiz kavgayi gormek belki bazi seyleri size sorgulatir.

Sorgulatmazsa da cani sag olsun.

Ne senin ne de baskasinin vakti beni, ne de benim vaktim seni ve baskasini ilgilendirmez.

Okumazsaniz vaktinizi bosa harcamazsiniz. Cunku okuyunca bir de yazmak icin vaktinizi bosa harciyorsunuz.
 

The Leo

Felsefe.net
Yeni Üye
Katılım
17 Eki 2013
Mesajlar
18
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Evet kendi duygusal s1k1nt1n1zi acikca ortaya koymussunuz.

"Benim inancaihtiyacim yok/ben inanc disiyim" diyecegim ama akliniz almayacak.

Ben burada bilgi ve dusunce paylasiyorum. Taraf paylasmiyorum. Yani ben taraflar otesi ve disiyim.

Sizin yapamadiginiz kavgayi gormek belki bazi seyleri size sorgulatir.

Sorgulatmazsa da cani sag olsun.

Ne senin ne de baskasinin vakti beni, ne de benim vaktim seni ve baskasini ilgilendirmez.

Okumazsaniz vaktinizi bosa harcamazsiniz. Cunku okuyunca bir de yazmak icin vaktinizi bosa harciyorsunuz.

Soruma cevaptan başka herşey var yazınızda. oysa ben size iyilik yapmıştım. sapır saçma yazınızı yüzünüze vurmuştum.gerçekten zaman kaybısınız.
 

Objectivity

Kahin
Onursal Üye
Katılım
23 Ara 2012
Mesajlar
4,763
Tepkime puanı
319
Puanları
83
Soruma cevaptan başka herşey var yazınızda. oysa ben size iyilik yapmıştım. sapır saçma yazınızı yüzünüze vurmuştum.gerçekten zaman kaybısınız.

:) Hiç tanımadığınız birine bu kadar ön yargı bana eski bir üyenin, yeni bir nikle siteye yeniden üye olduğu ihtimalini düşündürttü, nedense...
 

evrensel-insan

Kahin
Yeni Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
3,434
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
68
:) Hiç tanımadığınız birine bu kadar ön yargı bana eski bir üyenin, yeni bir nikle siteye yeniden üye olduğu ihtimalini düşündürttü, nedense...

Aklindan gecen ve ikimizin de bildigi eskiden kullanilmis bir lakap mi var?
 

Objectivity

Kahin
Onursal Üye
Katılım
23 Ara 2012
Mesajlar
4,763
Tepkime puanı
319
Puanları
83
Aklindan gecen ve ikimizin de bildigi eskiden kullanilmis bir lakap mi var?

Sizi tanıyan biri olmalı diye düşündüm çünkü bu kadar sert yorum yaptığına göre önceden bir gerginlik yaşamış olduğunuz hissini uyandırdı bende o kadar fakat tahmin ettiğim biri yok...
 

sakal

Kahin
Yeni Üye
Katılım
8 Nis 2012
Mesajlar
2,000
Tepkime puanı
1
Puanları
38
site üyelerinin %99 u da leo yu sözcü seçmiş olabilirler...şaka tabi:)
 

Objectivity

Kahin
Onursal Üye
Katılım
23 Ara 2012
Mesajlar
4,763
Tepkime puanı
319
Puanları
83
site üyelerinin %99 u da leo yu sözcü seçmiş olabilirler...şaka tabi:)

:) Eski üyeler dönsün, forum hareketlensin ve herkes aklındakini rahatça paylaşsın derken emeğe hiç saygı gösterilmiyor olması çok üzücü...Aynı görüşte olmayabiliriz, eleştirebiliriz fakat boşa zaman kaybı yorumu hoş olmamış bu durumda kişinin yazma hevesi kalmaz ki, niye böyle sert yorumlar yapılıyor hiç anlamıyorum.
 
Tüm sayfalar yüklendi.
Sidebar Kapat/Aç

Yeni Mesajlar

Üst