- Konbuyu başlatan
- #1
- Katılım
- 28 Ağu 2019
- Mesajlar
- 1
- Tepkime puanı
- 2
- Puanları
- 1
Bize kötülük yapan birine biz dönüp aynı şekil kötülük yaparsak bizde kötü olur muyuz?
Moderatör tarafında düzenlendi:
bize kötülük yapan birine biz dönüp aynı şekil kötülük yaparsak bizde kötü olur muyuz?
“Kötülüğün cezası, onun aynı olan bir kötülüktür. Bununla beraber kim affeder, barışırsa Allah mutlaka ecrini verir.” (Şûrâ Sûresi / 40).
Onlar bir kötülük yaptıkları zaman "Babalarımızı bu yolda bulduk. Allah da bize bunu emretti" derler. De ki: "Allah kötülüğü emretmez. Allah hakkında bilmediğiniz şeyleri mi söylüyorsunuz? araf 28
Biz bir memleketi helâk etmek istediğimizde, onun refah içinde yaşayan şımarık elebaşlarına emrederiz de onlar orada kötülük işlerler. Böylece o memleket hakkındaki hükmümüz gerçekleşir de oranın altını üstüne getiririz. isra 16
şimdi meallerde emrederiz den önce parantez içinde bir sürü kıvırma kelimeleri eklerler. bu yalanlara aldanmayın (daha eski tefsirlere bakın)
görüldüğü gibi Kuran böyle çelişkiler yumağı bir kitaptır. isteyene istediği argümanı verir.
kötülüğü emretmem der sonrada emrettik kötülük işlediler der.
tek örnek bu değil. kötülükle ilgili olduğu için bunu seçtim.
bütüne bak ayet cımbızlama absürt savunmasına ise lütfen sarılmayınız. bütün kuran diye birşey yoktur. kendi kaynakları 23 yılda oluşturuldu diyor 23 yılda oluşmuş kitabın bütünü mu olur? hele ki ayeti başka bir ayetle kaldıran bir kitapta bu hiç olmaz..
Çok farklı bir algılama tekniğin var fakat yanlış bakıp yanlış yorumluyorsun ...Yüce ALLAH hiçbir zaman insanlığa kötülüğü emretmez aksine insanlığı kötülükten uzak durmak için bir çok kez uyarmıştır..
Herhangi bir beldeyi imha etmek istediğimizde oranın lüks içinde yaşayan şımarıklarına iyilikleri emrederiz. Buna rağmen onlar dinlemez, fısk-u fücura devam ederler. Bu sebeple, orası hakkında cezalandırma hükmü kesinleşir. Biz de orayı yerle bir ederiz. {KM, İşaya 6, 9-13; Hezekiel 18. bölüm}
Suat Yıldırım
Biz bir ülkeyi yok etmek istediğimiz zaman, şımarık varlıklılarına emrederiz, onlar itaat etmeyip orada kötülük işlerler. Böylece, o ülke helaka müstahak olur, biz de onu yerle bir ederiz.
Elmalılı..
halen yanlış görüyor ve yanlış yorumluyorsun ben diyanetten detaylı açıklamasını sana iletmek isterim...Dostum ayeti tekrar yazıyorum;
Biz bir memleketi helâk etmek istediğimizde, onun refah içinde yaşayan şımarık elebaşlarına emrederiz de onlar orada kötülük işlerler. Böylece o memleket hakkındaki hükmümüz gerçekleşir de oranın altını üstüne getiririz. isra 16
Allah böyle diyorken kendilerine ilahiyatçıyım diyen adamların yalanları yüzünden asıl sen yanlış bir yorumlama içindesin. tüm mesele bu zaten , Kuranı olduğu gibi görebilmek. Kuranı olduğu gibi görmemem için adamların atmadığı yalan, sündürmediği gerçek yok!
helak etmek istediğimde diyor, elebaşlarına emrederim diyor, sonrada altını üstüne getiririm diyor!
sonrada suçlu suçsuz çoluk çocuk ayırmadan hepsini helak etmiş! yaw palavra olduğu efsane olduğu buradan bile belli! bir toplumun tamamı asla suçlu olamaz (mesela hepsi eşcinselmiş sözde) çocuksuz toplumda olmaz!
damarlarındaki zehiri hissetmeye çalış dostum, fena halde tesir altındasın..
halen yanlış görüyor ve yanlış yorumluyorsun ben diyanetten detaylı açıklamasını sana iletmek isterim...
İSRA 16
Bir ülkeyi helâk etmek istediğimizde oranın şımarmış yöneticilerine (iyiye yönlendirici) emirler veririz; onlar ise orada günah işlemeye devam ederler, sonuçta o ülke helâke müstahak olur, biz de oranın altını üstüne getiririz.
DEVAMINDA
“Şımarık yöneticiler”e emredilenin ne olduğu hususunda müfessirler farklı açıklamalar yapmışlardır. Zemahşerî’nin açıklaması sosyolojik bir yasaya işaret eder. Buradaki “emir”den maksat, Allah’ın söz konusu insanlara her türlü imkânları bol bol vermesidir; bu da onları şımarıklığa ve azgınlığa sevkeder (II, 354-355). Böylece o ülke yoldan çıkmış olur. Bununla birlikte müfessirlerin çoğu emredilenin iyilik ve itaat cinsinden davranışlar olduğu kanaatindedirler. Râzî şöyle der: Günah, emredilenin zıddını yapmaktır; bir hareketin günah olması, emredilmiş olmasıyla çatışır. Şu halde burada günah olmayan bir şey emredilmiş olmaktadır. Sonuç olarak Allah şımarık yöneticilere iyi işleri, yani iman ve itaati emreder; fakat onlar ısrarla emre aykırı hareket edip günah işlerler (XX, 174-175).
Âyetin bu bölümüne şöyle bir mâna da verilmiştir: Halkının günahlara boğulması yüzünden bir toplumu helâk etmek istediğimizde, günahlar ortaya çıkınca hemen alelacele cezalandırmayız, bilâkis şımarık yöneticilerine bu günahlardan vazgeçmelerini emrederiz... (Râzî, XX, 176).
“Emirler veririz” diye tercüme edilen emernâ kelimesini “emmernâ” şeklinde okuyanlara göre (bk. Şevkânî, III, 242) âyetin mânası şöyle olmaktadır: “Bir ülkeyi helâk etmek istediğimizde oranın şımarıklarını ve azgınlarını iş başına getiririz; onlar ise orada günah işlerler, sonuçta o ülke helâke müstahak olur, biz de oranın altını üstüne getiririz.” Bu meâle göre Allah’ın şımarıkları iş başına getirmesi, ilgili toplumun serbest iradesiyle kötülüğe sapmış olmasının tabii ve kaçınılmaz bir sonucunu ifade etmektedir.
Böyle.
Şöyle farklı bir açıdan bakmak gerekırse.....Madem Allah öyle demek istiyor ayeti şöyle vahyedemez miydi;
İSRA 16
Bir ülkeyi işledikleri günahlar nedeni ile helâk etmek istediğimizde oranın şımarmış yöneticilerine günah işlemekten vazgeçin diye emirler veririz; ama onlar ise ısrarla orada günah işlemeye devam ederler, sonuçta o ülke helâke müstahak olur, biz de oranın altını üstüne getiririz.
işte bu kadar basit. Yüce Allah mademki son vahyine bu kadar önem veriyor cümleleri daha özenli kurabilir ifadeyi yoruma kapatabilirdi
böylece Allahın yüce sözleri tefsire ve ilahiyata minumum derecede ihtiyac duyardı. hatta herşeye gücü yeten Allah isterse tefsir ve ilahiyata ihtiyaç duymayan cümleler kurabilirdi hiç şüphesiz..
ama olmamış yapamamış bak sen bu Razi denen elamanın açıklamasına inanmak zorunda kalmışsın. ne zaman yaşamış bu Razi (864 - 925) . hımm 632 de biten vahiyden bayağı bir sonra.. ama iyi biriymiş ona güvenelim Allah kalbine sezgi vermiştir bu elaman ve benzerlerinin...
dostum saçmalık açıktır.. ancak islam öğretileri üzerine doğdun ve bağışıklık sistemin islam öğretileri ile kuruldu.. bu sisteme uymayan herşeyi red ve yok etme meyilindesin haliyle..
Yüce Tengri seni göge kaldırsa tüm varlığın yaratıcısı benim evladım inanma böyle şeylere dese (tengri inancına göre tanrının çocuklarıyız kulu değil) sen nabarsın biliyor musun Elbiss; yüce Allah imanımı sınıyor dersin gene inanmassın! işte sözde semavi olan bu dinler böyle bir zehirdir..
ne diyeyim bol şans..