- Konbuyu başlatan
- Yönetici
- #1
- Katılım
- 28 Şub 2019
- Mesajlar
- 212
- Tepkime puanı
- 60
- Puanları
- 28
dün harika bir insan olduğumu söyleyen birisi bugun benden nefret ettiğini söyledi, insanın gerçek sabit bir benliği olabilirmi ?
İnsanların seni sevmesi veya nefret etmesi benliğini etkilemez. Yani soru yanlış sorulmuş. İnsanlara bakıpda kendimizi tanımlamıyorsak... Bir insanın tanımı bir tanedir, bence o tanımı sadece Allah yapar. Diğer türlü insan adedince -kendisi dahil- yüzlerce tanımı vardır.dün harika bir insan olduğumu söyleyen birisi bugun benden nefret ettiğini söyledi, insanın gerçek sabit bir benliği olabilirmi ?
Bir insanın tanımı bir tanedir, bence o tanımı sadece Allah yapar.
Bişeyin bittiği yok, ben senin sandığın anlamadığı yere Allah koyan birisi değilim. Dinlerin zaafı olabilir ama ben deistim.İşin bitti işte! evlere dağılalım tartısacak bişi kalmadı!
Tanrının istediği gibi olunca kendini gerçekleştirmiş mi olacaksın? iyi,güzel,doğru Tanrı karakteriyle bunları belirledi ve bizden buna ulaşmamızı mı istiyor? ee sonra?
Tek tanrıcı dinlerin en büyuk zihinsel zaferlerinden biridir bu düşünce..
çelişkili,uyumsuz,saçma..başka deyişle açıklanamaz ve inançtan başka şeyle yapılandırılamaz bir düşünce..
koskoca kierkegaard bile Tanrı öğretmendir inancına takılmış kalmış..şu dünyaya ve olaylara bakınca ögretmen tanrı inancına uymayan bir sürü şey görüyorum artık.. bu uyumsuz şeyleri açıklamak veya inanca uydurmak içinde bilinmezlik gizemine sığınıp yalan atmaktan başka çare kalmıyor..
ha bide şu var, neymiş inanç düşünceye dönüştürülemezmiş.. aklın inanç alanından kovulması yani..tabi işine gelen alanlardan değil gelmeyen alanlardan.. (buna fideizmde denilebilir, kierkegaard da bir fideisttir,geç anladım belki ama sonunda anladım)
Bişeyin bittiği yok, ben senin sandığın anlamadığı yere Allah koyan birisi değilim. Dinlerin zaafı olabilir ama ben deistim.
İyi bir insan olunca kendimi gerçekleştirmiş olacağım.
Konuyu açayım o zaman: İnsanın tanımı neden bir tanedir? İnsan kendisine karşı nede bir başkasına karşı kapsayıcı bir şekilde bakamıyor; kendimide başka insanlarıda çok kez yakaladım. Bu yüzden yaptım diyip o yüzden yaptığını sanıyor. Mesela, her insan islamı kendi iradesiyle seçtiğini sanar. Sende bilirsinki toplumları yüzünden seçen çok fazla. Böyle oluncada ucundan kıyısından tanıyarak tam anlamıyla benlik bilinemiyor. Benlik olduğun şeydir, kişilerin sana baktığı veya kendini gördüğün şey değil.
Ben açıkladıktan sonra, "Allah" kısmına nasıl itiraz edebiliyorsunki? Yani ben süreçleri söyledikten sonra Allah yağdırdı desem, ki yaparım bunu. Bunun neresine itiraz edebilirsin. Ben boşlukların tanrısına inanmıyorum.İnsanın tanımı bir tanedir..kısmına değil o tanımıda Allah yapar kısmına yönelik itirazımı yazmıştım. Allahta bu cümlende herşeyi en doğrusu ile bilen,mutlak hakikat olan ve mutlak doğruyu,iyiyi,güzeli temsil eden oluyordu yani.
insanın tanımı bir tanedir kısmına katılmasam da itiraz etmiyorum..(yukardaki mesajımda )
-insanın tanımı bir tanedir..Ben açıkladıktan sonra, "Allah" kısmına nasıl itiraz edebiliyorsunki? Yani ben süreçleri söyledikten sonra Allah yağdırdı desem, ki yaparım bunu. Bunun neresine itiraz edebilirsin. Ben boşlukların tanrısına inanmıyorum.
Şu anda senin tanımın bir tane. Yapabileceklerin, seveceklerin besbelli. Sadece bunu bilmiyoruz. Katılmadın diye açıyorum...
@ÜstünKişi cevaplarınıza bakarken bu konuyu da tekrar diriltmiş olayım ahahah. Hocam üstün kişi olduğunuzu düşündüren nedir? Her şeyin nedeniyim, varlığa anlam katanım mottosuna katılıyorum ben de. Ancak aynı şekilde sizin gibi görünen bir başkası yani başka bir insan da sizin düşüncelerinize göre de her şeyin nedeni olur kendisi için. O zaman üstünlükten bahsedemeyiz diye düşünüyorum.Ben Üstün Kişiyim; her şeyin nedeniyim, varlığa anlam katanım. Yokluk beni alana kadar varlığın yokluğa kapılmasını engelleyen bekçiyim.
@ÜstünKişi cevaplarınıza bakarken bu konuyu da tekrar diriltmiş olayım ahahah. Hocam üstün kişi olduğunuzu düşündüren nedir? Her şeyin nedeniyim, varlığa anlam katanım mottosuna katılıyorum ben de. Ancak aynı şekilde sizin gibi görünen bir başkası yani başka bir insan da sizin düşüncelerinize göre de her şeyin nedeni olur kendisi için. O zaman üstünlükten bahsedemeyiz diye düşünüyorum.