Ateist Sorular Ve Cevapları

Konu İstatistikleri

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde Serbest Kürsü kategorisinde Adem tarafından oluşturulan Ateist Sorular Ve Cevapları başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 2,602 kez görüntülenmiş, 43 yorum ve 0 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı Serbest Kürsü
Konu Başlığı Ateist Sorular Ve Cevapları
Konbuyu başlatan Adem
Başlangıç tarihi
Cevaplar

Görüntüleme
İlk mesaj tepki puanı
Son Mesaj Yazan TENTEN

Adem

Düşünür Üye
Moderatör
Katılım
26 Nis 2009
Mesajlar
623
Tepkime puanı
62
Puanları
28
Başka bir forumda bu konuyla ilgili şunları yazmıştım :

Zamanı oluşturan şey hareket ya da değişimdir. Kısacası zamana hereket ya da değişim de diyebiliriz. Hareket ya da değişim yoksa zaman da yoktur. Peki hareket ve değişim var o halde zaman da olmalı ?

Şimdi bir X cisminin A noktasından B noktasına hareketini inceleyelim. B noktasında bulunan X cismi için , cisim B noktasındadır ve buraya önceki bulunduğu A noktasından gelmiştir deriz.

Burada gözlemlediğimiz X cismi B (SONUÇ) noktasındadır ve aynı zamanda A (sebep ) noktasında bulunduğunu gözlemleyemediğimiz halde (bu hiç bir zaman gözlemlenemez) daha önce oradaydı şeklinde bir akıl yürütürüz. Halbuki hiçbir şeyin önceki konumu artık gözlenebilir değildir, sadece akli bir kabuldür. B noktasında bulunan cismin Son hali gözlemlenebilir olarak , A noktasındaki hali ise akli kabul olarak aynı anda bulunmakta, ve aynı anda bunlardan da zaman kavramı oluşmaktadır.

Buradaki konuyu daha once ZAMAN başlıkli konuda da incelemistim.
 
T

TENTEN

Ziyaretçi
Başka bir forumda bu konuyla ilgili şunları yazmıştım :

Zamanı oluşturan şey hareket ya da değişimdir. Kısacası zamana hereket ya da değişim de diyebiliriz. Hareket ya da değişim yoksa zaman da yoktur. Peki hareket ve değişim var o halde zaman da olmalı ?

Şimdi bir X cisminin A noktasından B noktasına hareketini inceleyelim. B noktasında bulunan X cismi için , cisim B noktasındadır ve buraya önceki bulunduğu A noktasından gelmiştir deriz.

Burada gözlemlediğimiz X cismi B (SONUÇ) noktasındadır ve aynı zamanda A (sebep ) noktasında bulunduğunu gözlemleyemediğimiz halde (bu hiç bir zaman gözlemlenemez) daha önce oradaydı şeklinde bir akıl yürütürüz. Halbuki hiçbir şeyin önceki konumu artık gözlenebilir değildir, sadece akli bir kabuldür. B noktasında bulunan cismin Son hali gözlemlenebilir olarak , A noktasındaki hali ise akli kabul olarak aynı anda bulunmakta, ve aynı anda bunlardan da zaman kavramı oluşmaktadır.
Gözlem yapılan yerlerde var.
100 metre koşusunda seyirciler koşucuları başlangıç noktasından bitiş noktasına kadar gözlemleyebiliyorlar.
Gözlem yoksa zaten bilgide yoktur.

Kusurluda olsa hafızamız var.Duyulardan gelen veriler hafızamıza sıra ile geliyor.
100 metre koşusunda koşucuların başlangıç halinden önce bitiş halini göremiyoruz.

Bu sadece insana özgü değil 100 metre koşusunu kaydeden kameralarda da olaylar sıra ile gerçekleşiyor.
 

Adem

Düşünür Üye
Moderatör
Katılım
26 Nis 2009
Mesajlar
623
Tepkime puanı
62
Puanları
28
Gözlem yapılan yerlerde var.
100 metre koşusunda seyirciler koşucuları başlangıç noktasından bitiş noktasına kadar gözlemleyebiliyorlar.
Gözlem yoksa zaten bilgide yoktur.

Kusurluda olsa hafızamız var.Duyulardan gelen veriler hafızamıza sıra ile geliyor.
100 metre koşusunda koşucuların başlangıç halinden önce bitiş halini göremiyoruz.

Bu sadece insana özgü değil 100 metre koşusunu kaydeden kameralarda da olaylar sıra ile gerçekleşiyor.
Her Başlangıc bir sondur tenten. Koşuculari Başlangıç noktasında gören seyirciler başlangıç noktasından önceki durumu gözlemle yemezler. 1. Metrede bulunan kosucunun 0. Metredeki durumu gözlemlenemez, sadece aklen orada olduğu kabul edilir. Böykece yaşanan sadece bir andır o anda geçmiş ve gelecek akli kabul ve hayal ile var sayılır. Zaman insan beyninde yaratılan bir varsayimdan öteye geçemez.

Düşündüğun zaman geçmisi deneyimleyemezsin, geleceği de, yaşanan geçmiş ve geleceğin içinde oldugu tek bir AN dır. Konusurken gecmisi ve gelecegi anlatirsin su ani da, o halde hepi o tek AN in icindedir
 
T

TENTEN

Ziyaretçi
Her Başlangıc bir sondur tenten. Koşuculari Başlangıç noktasında gören seyirciler başlangıç noktasından önceki durumu gözlemle yemezler. 1. Metrede bulunan kosucunun 0. Metredeki durumu gözlemlenemez, sadece aklen orada olduğu kabul edilir. Böykece yaşanan sadece bir andır o anda geçmiş ve gelecek akli kabul ve hayal ile var sayılır. Zaman insan beyninde yaratılan bir varsayimdan öteye geçemez.

Düşündüğun zaman geçmisi deneyimleyemezsin, geleceği de, yaşanan geçmiş ve geleceğin içinde oldugu tek bir AN dır. Konusurken gecmisi ve gelecegi anlatirsin su ani da, o halde hepi o tek AN in icindedir

Duyu verilerini gözlem sonucu elde edip hafızamıza kaydediyoruz.
Aklen orada var kabul edilmiyorlar.
Gözlem yoksa veri yoktur.
Olmayan veriyi akıl var edemez.

İnsanlar hafızaları kusurlu olduğu için geçmişteki duyuları ile edindikleri bilgileri hatırlayamıyorlar.
Kamera bunun için var zaten. :)
Ayrıca hiçbirşeyi unutmayan insanlarda var.
 

Adem

Düşünür Üye
Moderatör
Katılım
26 Nis 2009
Mesajlar
623
Tepkime puanı
62
Puanları
28
Duyu verilerini gözlem sonucu elde edip hafızamıza kaydediyoruz.
Aklen orada var kabul edilmiyorlar.
Gözlem yoksa veri yoktur.
Olmayan veriyi akıl var edemez.

İnsanlar hafızaları kusurlu olduğu için geçmişteki duyuları ile edindikleri bilgileri hatırlayamıyorlar.
Kamera bunun için var zaten. :)
Ayrıca hiçbirşeyi unutmayan insanlarda var.
Madem gecmiş ve gelecek akılda degil o zaman bana gecmişi gösterirmisin. Nerede bu gecmiş ?
 
T

TENTEN

Ziyaretçi
Madem gecmiş ve gelecek akılda degil o zaman bana gecmişi gösterirmisin. Nerede bu gecmiş ?
Bazı olaylar hızlı bazıları yavaş geçmiş siliniyor.
Hafızamızda kusurlu halleri var sadece.
Ayrıca 8 ışık yılı uzaklıktaki bir yıldıza bakınca 8 yıl öncesindeki haline bakıyoruz.

Gelecek zaten yok aklında.Gözlem yoksa veri yoktur.
Planlama yapmak gelecek hakkında tahmindir sadece.

Hem hareket zaman diyorsun.
İnsan aklı yoksa hareket yok mudur?
İnsan olmasaydı ay dünya çevresinde dönmeyecek miydi?
Bazı bilgileri insan dışındaki varlıklarda saklar geçici süre.Parmak izi, ayak izi,göktaşı kraterleri,geçmişte yaşamış hayvanların iskeletleri vb
Ama isim verecek karşılaştıracakları akılları yoktur.
 

Adem

Düşünür Üye
Moderatör
Katılım
26 Nis 2009
Mesajlar
623
Tepkime puanı
62
Puanları
28
Tenten geçmiş yalnızca kafamizda varolmuyorsa , çocukluğumuzu gidip bulabilmeli değilmiyiz ? Madem gözleme inanıyorsun geçmiş kavimleri gözlemlesek ya ? Ya da babamızin çocuklugunu ? Hatta dün akşamimızı ? Nerede onlar ?

Quantum mekaniğini okumalısın gözleyen yoksa hiçbir sey yok..

Ne geçmiş yaşanabilir , ne gelecek . Yaşanan yani var olan tek bir andır. O anda geçmiş ve gelecek degişir sadece. Şu varlik durumunda gelecek beklrsiz , 1 sene önceki dediğimiz varlik durymu için şu anki varlık durumu gelecektir. 1 seneki önceki durum yalnızca aklimizda var olur.
 
Son düzenleme:

"ictenlik"

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
6,615
Tepkime puanı
504
Puanları
113
İbrahimi monoteizm kavramının uydurma bir kavram olduğunu tekrar etmeliyim. Bu kavramı kabul etmiyorum.

Eğer İslam üzerinden konuşacaksak, İslam a göre Tanrı degil ALLAH inancı vardır ve ihlas suresinde belirtilir :


İhlas Suresinin Anlamı
1- De ki: O Allah birdir. 2- Allah samed (her şey O'na muhtaç, O kimseye muhtaç değil)'dir. 3- O doğurmamıştır ve doğurulmamıştır. 4- Ve hiçbir şey O'nun dengi değildir.

İhlas Suresinin ilk iki ayetinde Allah'ın sıfatları yer alır. Bu sıfatlar Ehad ve Samet'tir. Bir ve tek anlamına gelen Ehad, Allah'ın tekliğini vurgular. İslam dininde önemli bir yere sahip olan Tevhid ile Ehad, Vahd kökünden türemiştir. Vahd, Vahdet, Ehad ve Tevhid, Allah'ın birliğini ve bütünlüğünü tanımlar. Surede yer alan ikinci sıfat Samet ise kimseye muhtaç olmayan, kendisine muhtaç olunan manalarına gelir. İkinci anlamı ise ''idrak edilemez'', ''bütünüyle kavranamaz'' olandır.

Monoteizm/teizm dediğimizde kabaca şunu kastederiz. Göklerin kralı ve varlığın tek hakimi, herşeyin yaratıcısı ve tek sahibi, herşeyin ona göre kul-aciz olduğu tapınç bekleyen ilk ileri üstün aşkın baş varlık

Bu varlık yarattıklarından ayrıdır, ayrı tasvir edilir. Kendi yarattığına göre sınıf/nüve olarak farklı ve üstün betimlenir.

Monoteizm, teizm ya da İbrahimi dinler ve onun monotezimi farketmiyor. Bu konuya geçit yaptığın eleştiri bunlara dair idi ve yazdıklarıma karşı yazılmış herhangi açıklama türünden veri göremedim..

Konuya benim mesajımdan bağ kurdun ve ve cevap vereceğini söyledin. Soru olmadığını söyledim, açıklama yapacağını söyledin. Panteist yani tüm varlıkla bütün bir tanrı imliyor gibisin ve bu farklıdır. Yazdıklarıma dair bir açıklama eleştiri cevap her ne varsa bunu şu saate kadar algılayamadığımı belirtmek isterim.
 
Son düzenleme:
T

TENTEN

Ziyaretçi
Tenten geçmiş yalnızca kafamizda varolmuyorsa , çocukluğumuzu gidip bulabilmeli değilmiyiz ? Madem gözleme inanıyorsun geçmiş kavimleri gözlemlesek ya ? Ya da babamızin çocuklugunu ? Hatta dün akşamimızı ? Nerede onlar ?

Quantum mekaniğini okumalısın gözleyen yoksa hiçbir sey yok..

Ne geçmiş yaşanabilir , ne gelecek . Yaşanan yani var olan tek bir andır. O anda geçmiş ve gelecek degişir sadece. Şu varlik durumunda gelecek beklrsiz , 1 sene önceki dediğimiz varlik durymu için şu anki varlık durumu gelecektir. 1 seneki önceki durum yalnızca aklimizda var olur.
Yaşanan tek an ise çekildiğin resimler videolar hangi ana ait?
İnsan aklı dışında kayıt eden yerlerde var.
Geçmiş olmasaydı o fotoğrafların videolarında oluşmazdı.
Onlar gözlem cihazı değil mi?
 

"ictenlik"

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
6,615
Tepkime puanı
504
Puanları
113
İbrahimi monoteizm kavramının uydurma bir kavram olduğunu tekrar etmeliyim. Bu kavramı kabul etmiyorum.

Eğer İslam üzerinden konuşacaksak, İslam a göre Tanrı degil ALLAH inancı vardır ve ihlas suresinde belirtilir :

Şuna benzer şeyler yazdım

Teizm eleştirileri

Örneğin

İddia: Tanrı ezelidir ama ilk yaratıcıdır

Bu çelişiktir. Ezeli olan ilk olamaz ya da ilk yaratıcı olamaz

Yok öyle değildir zaten ilk değildir diyorsan sen benimle değil dindar teistlerle bunu tartışmalısın, bana katılıyor olursun. Katılıyor olursan zaten ne yazdığını ne açıklamaya çalıştığını anlatman gerekir.

İddia: Başlangıçta ondan (Tanrıdan) başka bir şey yoktu.

Bu çelişiktir. Ezeli başlangıçta değildir, başlangıç cinsinden ölçülebilecek bir zaman düzlemiyle bağı yoktur. Yine ayrıca ezeli olarak saltsa ve ezeliyetteki tüm varlıksa bu daim ve ebedi olmalıdır.

Bunlara da katılıyorsan yine teistlerle, dindarlarla bunu tartışmalısın
 
Son düzenleme:
M

Mantıksız2022

Ziyaretçi
Yaşanan tek an ise çekildiğin resimler videolar hangi ana ait?
İnsan aklı dışında kayıt eden yerlerde var.
Geçmiş olmasaydı o fotoğrafların videolarında oluşmazdı.
Onlar gözlem cihazı değil mi?
Adem'in demek istediğini tam anlamamışsın. Simülasyon argümanından bahsetmiş. Birde, tanrının geçmişi ve geleceği sürekli olarak değiştirdiğinden bahsetmek istemiş. Yani ben böyle anladım.
Ra’d Suresi 39. Ayet
Allah, dilediğini siler, dilediğini de sabit kılıp bırakır. Ana kitap (Levh-i Mahfuz) O’nun yanındadır.
Benim ayetten anladığım kadarıyla bir simülasyonda yaşadığımız anlatılıyor. Allah kaderi sürekli yazıp siliyormuş.

Madem gözleme inanıyorsun
@TENTEN gözleme filan inanmıyor. İnanmaya çalışıyor. Kendini kandırıyor yani.
İstesem burada otizm-diyet ilişkisiyle bile simülasyon argümanını veya bilimsel denen şeylerin yanılgıdan ibaret olduğunu kanıtlarım.
İddia: Ezelidir ama ilk yaratıcıdır

Bu çelişiktir. Ezeli olan ilk olamaz ya da ilk yaratıcı olamaz
İnsan algısıyla yaratıcıyı anlayamazsın.
 
M

Mantıksız2022

Ziyaretçi
@TENTEN
Evrenin sırrını çözmek istiyorsan alternatif tıpla uğraş.
Bu videonun ilk dakikalarında, İslam'ın ve alternatif tıbbın evren konusundaki görüşlerini bulabilirsin.
 

Adem

Düşünür Üye
Moderatör
Katılım
26 Nis 2009
Mesajlar
623
Tepkime puanı
62
Puanları
28
Yaşanan tek an ise çekildiğin resimler videolar hangi ana ait?
İnsan aklı dışında kayıt eden yerlerde var.
Geçmiş olmasaydı o fotoğrafların videolarında oluşmazdı.
Onlar gözlem cihazı değil mi?
Tenten geçmiş yaşanmadı ya da yoktur demiyorum. Zaman yoktur diyorum. Tek bir an vardır ve o anda geçmiş ve gelecek aynı anda vardır. Aslında aynı anda demekte yanlış VARLIKTA demek gerekiyor. Akıp geçen bir zaman yok sadece varlığın görünüşünün değişimi var. Film seridi gibi.

Bir film şeridi düşün. Film şeridinde filmin başlangıcı ve sonu aynı anda bulunmaktadır.
Fakat görünür değil,sakĺı biçimde. Film oynatılmaya başlandığında her bir kare sırayla sahnede görünür hale girer. Her bir kareyi bir an olarak düşünürsek sırası gelen kare görünmezlikten görünür hale geçtikten sonra tekrar görünmez haline geri döner. Seyreden kişi gorünür olduktan sonra tekrar görünmezliğe geçen kareleri "GEÇMİŞ" henüz ortaya çıkmamış kareleri "GELECEK" olarak adlandırır
 

Adem

Düşünür Üye
Moderatör
Katılım
26 Nis 2009
Mesajlar
623
Tepkime puanı
62
Puanları
28
O filimde üzerinde yazılar ve rakamlar olan bir kare :)

Ama bu yazılar ve rakamlar varlığın bir görünüş durumunu belirtiyor.

Akıp geçen bi zaman yok. Hala anlamiyormusun sadece bir an yaşanıyor...
 

"ictenlik"

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
6,615
Tepkime puanı
504
Puanları
113
zaman yoksa iletindeki bu zaman etiketi ne? :)

Zamanla ilgili tartışma şu ya da şunu ortaya koymalıyız

a- Varlık ve zaman ezelidir. Yani zaman ve varlık başlamamıştır ve oluşmamıştır. Bu durumda varlık varolmamıştır, ezeli (öncesiz) olarak vardır ve sonsuzdur.

b- Varlık ve zaman, ilk madde, ilk hareket, ilk şey ya da ilk hareket ettiren güç/enerji vb cinsinden bir şey bağımlıdır ve bu anlamda sonradan oluşmuştur, zamanla devinmiştir.

Şimdi biz filozofik olarak ya da mantık tabanında a'yı olası buluruz hatta bize göre a kesindir. Bu durumda deriz ki; varlıkta bir ilk hareket ettirici baş varlık olamayacağı gibi Tanrı olmaz, onu yaratan olamaz . Varlık yaratılamaz ve yokedilemez deriz. Ortaya çıkmamıştır çünkü yokluğu yoktu. Tersi mutlak olarak çelişiktir .Buradan tanrı ve teizmi eleştiririz. Mantık yordamıyla . Tanrı ancak b'ye uygulanabilirdir.

Bu başlık ve gönderi benim bu türden bir eleştirim alıntı tutularak ortaya kondu ve buna verilen eleştiri, düzeltme, açılımı anlamış değilim.
Adem ezeliyet ve bu anlamda zamansızlığı kendi de ortaya koyuyorsa buraya nasıl bir tanrı tutturduğunu tanımlamalı. Panteist bir tanrı imliyorsa neden non-teizme taraf olmayıp ateizm vb kavramıyla boğuştuğunu açıklamalı. Panteist bir tanrının bize vahiy gönderdiğine insnıyorsa bunu açıklamalı

a durumunda zaman ve varlıkın öncesi ve başlangıcı bulunamayscağı için mutlak bir süreçsel zamandan sözedemeyiz yani ileri giden zaman yoktur, zaman görecelidir deriz. Bu durumda aslında iyi bakarsak tanrı da yoktur.
 

Adem

Düşünür Üye
Moderatör
Katılım
26 Nis 2009
Mesajlar
623
Tepkime puanı
62
Puanları
28
a- Varlık ve zaman ezelidir. Yani zaman ve varlık başlamamıştır ve oluşmamıştır. Bu durumda varlık varolmamıştır, ezeli (öncesiz) olarak vardır ve sonsuzdu

Varlık ve zaman başlamamıştır ve oluşmamıştır ezeli ve sonsuzdur çünkü hepsi senin Tanrı dediğindir.
Şimdi biz filozofik olarak ya da mantık tabanında a'yı olası buluruz hatta bize göre a kesindir. Bu durumda deriz ki; varlıkta bir ilk hareket ettirici baş varlık olamayacağı gibi Tanrı olmaz, onu yaratan olamaz . Varlık yaratılamaz ve yokedilemez deriz. Ortaya çıkmamıştır çünkü yokluğu yoktu. Tersi mutlak olarak çelişiktir .Buradan tanrı ve teizmi eleştiririz. Mantık yordamıyla . Tanrı ancak b'ye uygulanabilirdir

İlk ve son ikisi birlikte( EL EVVEL, EL AHİR ) hareket ( El HAYY ) hepsi ezeli ve ebedi olarak O dur. İlk ve son da ezeli ve ebedidir. İlk oluşu görünür olmayışında (EL BATIN ) son oluşu görünür oluşunda ( EZ ZAHİR) saklıdır.

Varlık yaratılamaz ve yok edilemez çünkü varlık yine senin Tanrı dediğindir. Ancak varlığın bilinmesi imkansızdır çünkü sonsuzdur.

Görünen ,varlık dediğimiz şeyler varlık değil varlığın görüntüsüdür. Yaratılan varlık değil onun görüntüsüdür.
a durumunda zaman ve varlıkın öncesi ve başlangıcı bulunamayscağı için mutlak bir süreçsel zamandan sözedemeyiz yani ileri giden zaman yoktur, zaman görecelidir deriz. Bu durumda aslında iyi bakarsak tanrı da yoktur
Zaman hareket ve değişim demektir . Hareket ve değişim yani hayat (EL HAYY) ezeli ve ebedi olarak var iken akıp geçen bir zaman yoktur...

(EL EVVEL, EL AHİR, EL BATIN, EZ ZAHİR, EL HAYY ALLAH'ın isimleridir )
 
Son düzenleme:
T

TENTEN

Ziyaretçi
Varlık ve zaman başlamamıştır ve oluşmamıştır ezeli ve sonsuzdur çünkü hepsi senin Tanrı dediğindir.


İlk ve son ikisi birlikte( EL EVVEL, EL AHİR ) hareket ( El HAYY ) hepsi ezeli ve ebedi olarak O dur. İlk ve son da ezeli ve ebedidir. İlk oluşu görünür olmayışında (EL BATIN ) son oluşu görünür oluşunda ( EZ ZAHİR) saklıdır.

Varlık yaratılamaz ve yok edilemez çünkü varlık yine senin Tanrı dediğindir. Ancak varlığın bilinmesi imkansızdır çünkü sonsuzdur.

Görünen ,varlık dediğimiz şeyler varlık değil varlığın görüntüsüdür. Yaratılan varlık değil onun görüntüsüdür.
İhlas süresi ile çelişiyorsun.
Görüntü ses,ışık vb dalgaların veya taneciklerin varlığa çarpıp geri dönüp etkilediği bir varlıkta bıraktığı iz ile oluşur.
Bu yüzden ALLAH doğurmamış denildiği için görünen varlıkda etkilenen varlıkta ALLAH'ın parçası olamaz.

Panteist veya panenteist bir inanca sahip olsaydın sorun olmazdı.


Zaman hareket ve değişim demektir . Hareket ve değişim yani hayat (EL HAYY) ezeli ve ebedi olarak var iken akıp geçen bir zaman yoktur...

(EL EVVEL, EL AHİR, EL BATIN, EZ ZAHİR, EL HAYY ALLAH'ın isimleridir )
Zaman hareket ve değişim diyorsun.
Hareket ve değişim (EL HAYY) ALLAH'ın bir sıfatı dedikten sonra neden akıp geçen bir zaman yok diyorsun.
Bunlar çelişkili.
 

xmatrix

Yeni üye
Yeni Üye
Katılım
19 Ocak 2017
Mesajlar
90
Tepkime puanı
10
Puanları
8
Size şöyle bir örnekle açıklamaya çalışayım...

Bilgisayarda yapılan işlemlerin bir hızı vardır değil mi.. Çünkü madde ortamında bilgisayarı kısıtlayıcı unsur var.. Maddenin kendisi bilgisayarın kısıtlayıcı unsurudur... Eğer madde kısıtlayıcı unsuru olmasaydı bilgisayarın hızı ne olurdu.. Hiç bir kısıtlayıcı olmaz ise her şeyi bilgisayar bir anda yapardı.. 3d dünyaları oradaki olayları bir anda var ederdi ..Aynı zamanda her ihtimalide bir anda var edebilirdi.. Onun için zaman kalmazdı sadece sıralama ölçütü kalırdı.. Her şey bir anda var olurdu.. Zaman ancak bilgisayar içindeki varlıklara algı sınırlaması getirerek oluşturabilirdi.. Bilgisayarı kullanan kişi tüm zamanlara aynı anda hakim olurdu.. Aslında zaman sadece bilgisayarın yazılımında var olan kurgudan başka bir şey olmazdı.. Zaman diye bir şey olmazdı.. Sadece algı olarak bilgisayar içinde kalırdı . Sınırları olmayan varlıklar için zaman olmazdı..

Tabi bu örnek tartıştığımız evrenle bire bir aynıdır demiyorum.. Ama konuyu anlamak açısından iyi bir örnektir..
 
Tüm sayfalar yüklendi.
Sidebar Kapat/Aç

Yeni Mesajlar

Üst