Ateist Sorular Ve Cevapları

Konu İstatistikleri

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde Serbest Kürsü kategorisinde Adem tarafından oluşturulan Ateist Sorular Ve Cevapları başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 2,588 kez görüntülenmiş, 43 yorum ve 0 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı Serbest Kürsü
Konu Başlığı Ateist Sorular Ve Cevapları
Konbuyu başlatan Adem
Başlangıç tarihi
Cevaplar

Görüntüleme
İlk mesaj tepki puanı
Son Mesaj Yazan TENTEN

Adem

Düşünür Üye
Moderatör
Katılım
26 Nis 2009
Mesajlar
623
Tepkime puanı
62
Puanları
28
Basit teistik çelişkiler

Önerme:
Tanrı zamansız ve ezelidir

Çelişkiler

Tanrı zamansız ve ezeliyse yaratma işine zaman cinsinden ifade edilebilen ve ölçülebilen bir şekilde başlayamaz ve eylemi de zamansız, ezeli ve sonsuz olmalıdır.
Zaman denilen olgu mekanla birlikte insan denilen varlığın beyninde yaratılmaktadır. Zamansız oluş gerçekte tüm varlık için geçerli bir olgudur.

Yaratılan şey başlangıcı ve sonuyla birlikte ZAMAN kavramıyla yaratılır insan beyninde..
 

"ictenlik"

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
6,615
Tepkime puanı
504
Puanları
113
Adem içeriğini okumadan önce ateist nedir kimdir?

Soru nedir?

Şimdi yazılı içeriğim alıntılanıyor. Benim kendimi ateist olarak tanımladığımı gören oldu mu?

Benim soru sorduğumu gören oldu mu?

Ben izmlerle kendimi tanımlamam ama a-teist (anti teizm) teizm karşıtlığıdır/zıtlığıdır. Kendi dünya görüşüm var bunları anlattım. Tezime zıt değil bilgiyle ilgiliyim ve tezime karşı non'um (yani ilgisizim). Kendi düşüncemle ilgiliyim.

Yukarıdakiler genellenmiş bir izme ait değil benim eleştirilerim.
Bu eleştirilere benim ihtiyacım olmadığı gibi cevaba da (reddiyeye) ihtiyacım yok

İlle izmler yakıştırılacaksa bun uda belirttim

Animizim
Non-dualizm
Advaitcalık brahmanizm
vs gibi uzayan belki bana uygun olabilirdi ama o da zorlama olurdu..
ve onlarada yanıt olmazdı yine benim düşüncelerim olurdu

Ateistler %90 ve üzeri başlama gibi bir olgu kullanır. Muhtelemen madde temelli. Daha önce defalarca belirttim.

Zaman denilen olgu mekanla birlikte insan denilen varlığın beyninde yaratılmaktadır. Zamansız oluş gerçekte tüm varlık için geçerli bir olgudur.

Yaratılan şey başlangıcı ve sonuyla birlikte ZAMAN kavramıyla yaratılır insan beyninde..

İşte bu yazılanın benim konumla ilgisi yok

Tamam zamansız varoluş tüm varlık için geçerliyse ;

Tanrı mı yarattı? ( ya da yaratıyor geniş zaman ya da şimdiki zaman)
Zamansız ve ezeli oluşun içinde mi yaratıyor?

Eğer öyleyse yazılarıma eleştirin nedir?
 

Adem

Düşünür Üye
Moderatör
Katılım
26 Nis 2009
Mesajlar
623
Tepkime puanı
62
Puanları
28
İçtenlik sana ateist demedim . Ama soru ateist bir soru olarak kabul edilebilir.

Açıklamalara devam edeceğim inş.
 

Adem

Düşünür Üye
Moderatör
Katılım
26 Nis 2009
Mesajlar
623
Tepkime puanı
62
Puanları
28
Tamam zamansız varoluş tüm varlık için geçerliyse ;

Tanrı mı yarattı? ( ya da yaratıyor geniş zaman ya da şimdiki zaman)
Zamansız ve ezeli oluşun içinde mi yaratıyor?

Eğer öyleyse yazılarıma eleştirin nedir?

Tanrı olgusu insan beyninde insan tarafından yaratılan bir olgudur. Tanrı denen varlik insan beyninin bir ürünüdür,beyinde yaratılır ve o na İLAH elbisesi giydirilir.

Oysaki İslamın tevhid kelimesi tüm bu ilahları LA İLAHE ( ilah yoktur ) diye reddeder.
 

"ictenlik"

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
6,615
Tepkime puanı
504
Puanları
113
teistik argüman başlangıçsız kullanılamaz, bunu dene...
tanrının ezeli olduğu ve ezeli şeyin yaratıcı olduğu/yarattığı (-tüm varolanın/herşeyin ve tüm varlığın-) tüm zamanlarda o olduğu iddia edilmeksizin mutlak olarak çelişiktir. mantık.
 

"ictenlik"

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
6,615
Tepkime puanı
504
Puanları
113
ezeli olan aynı zamanda ebedi ve daimdir ..

tekilse tekil (yalınsa yalın, saltsa salt) kalacak ama bölümlemeler ve kendi dışılar (kendi olmayanlar) ürettiği (yarattığı) iddiası olacaksa yine kendinden bölünebilir ve bu da sonsuz sürmelidir ve hem ezeli hem edebi olmalıdır .
Yine bu teizmin kendi içindeki iddiaları -cennet cehennem vb ile ile çelişiktir.
Ezeli olan tanrıysa edebi olan da tanrıdır ve daim olanda yani şu an süren de tanrıdır ..

Eğer tanrı bütünse bölünemez.

Tanrı ezeli tekillikse edebi ve daim tekilliktir.
 

Adem

Düşünür Üye
Moderatör
Katılım
26 Nis 2009
Mesajlar
623
Tepkime puanı
62
Puanları
28
teistik argüman başlangıçsız kullanılamaz, bunu dene...
tanrının ezeli olduğu ve ezeli şeyin yaratıcı olduğu/yarattığı (-tüm varolanın/herşeyin ve tüm varlığın-) tüm zamanlarda o olduğu iddia edilmeksizin mutlak olarak çelişiktir. mantık.
Evet içtenlik tüm zamanlarda varolan yalnız O dur.

İçtenlik, buraya kadar olan tüm çelişki ve sorunları tek tek açıklamaya çalışacağım. Bu soruları açıklayabilmem için bir süre gerekiyor. Bu başlıkta ben açıklamalarımı bitirene kadar yeni soru olmazsa konu dağılmaz daha anlaşılır olur diye düşünüyorum.
 
Son düzenleme:

Adem

Düşünür Üye
Moderatör
Katılım
26 Nis 2009
Mesajlar
623
Tepkime puanı
62
Puanları
28
ezeli olan aynı zamanda ebedi ve daimdir ..

tekilse tekil (yalınsa yalın, saltsa salt) kalacak ama bölümlemeler ve kendi dışılar (kendi olmayanlar) ürettiği (yarattığı) iddiası olacaksa yine kendinden bölünebilir ve bu da sonsuz sürmelidir ve hem ezeli hem edebi olmalıdır .
Yine bu teizmin kendi içindeki iddiaları -cennet cehennem vb ile ile çelişiktir.
Ezeli olan tanrıysa edebi olan da tanrıdır ve daim olanda yani şu an süren de tanrıdır ..

Eğer tanrı bütünse bölünemez.

Tanrı ezeli tekillikse edebi ve daim tekilliktir.

Evet varlık O dur EZELİ ve ebedidir.

Akla gelen hiçbir şey O olamaz çünkü O olsaydı tüm varlık deil tek , sonlu ve belirli bir varlık olurdu. O halde O nun kendisinin nasıl bir varlık olduğu bilinemez. O nu bilmek için tüm varlığı künhüyle bilmek gerekirdi ki bu bizim için imkansızdır.

Görünen tüm bu varlıklar Onun birer görüntüsüdür diyebiliriz. Hiç bir varlığa O dur diyemeyeceğimiz gibi ,hiç bir varlığa O ndan başkadır da diyemeyiz.

Denizin dalgalarına DENİZDİR diyemeyeceğimiz gibi deniz değildir de diemeyiz...
 

Adem

Düşünür Üye
Moderatör
Katılım
26 Nis 2009
Mesajlar
623
Tepkime puanı
62
Puanları
28
Eğer tanrı bütünse bölünemez.

Tanrı ezeli tekillikse edebi ve daim tekilliktir.

Tanrı kavramınin akilda insan tarafindan yaratildığıni söylemistim.

Burada once tanrı kavramı yaratılıyor sonra da ona BÜTÜN sıfatı veriliyor. Oysa ki biz bu yaratıllmış "TANRI" dan değil gerçek varlıktan bahsediyoruz.

Gerçek varlık, akıl dışıdır aklin fevkindedir. Eğer öyle olmasaydı AKIL varolabilrmiydi ?

Aklı var eden aklın ötesinde olmalı değilmidir. Öyledirde. Gerçek varlık SONSUZ olmalıdır . Çünkü başlangıcı olamaz. Sonsuz ise akıl dışıdır bilinemez.

Ona bütün derken onu bir kaya parcası gibi mi düşünecegiz ?

Aklın bize verdiği deliller O nun aklı aştığını ve görünen tüm varlıklarin O nun bir görüntüsü olduğunu gösteriyor.

Peki ya cennet - cehennem ?

O nu da açıklarız tabi inş.
 

"ictenlik"

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
6,615
Tepkime puanı
504
Puanları
113
O nu da açıklarız tabi inş.

Açıkladığın açıklamaların bir tek seni ilgilendirdiği ya da sadece senin için geçerli olan açıklamalar olduğu izlenimine kapıldım.

İbrahimi mono-teizmin karakteri senin açıkladığın gibi değil. Yok eğer öyleyse bunlar sadece demagoji olmalı. Ne tür bir tanrıya inandığını, tanrıdan ne anladığını, neyi referans aldığını açıklamalısın.

Yaratan ve yarattıklarıyla bir/hemhal olan bir yaratıcı aslında yarattıklarında ayrılamaz ve bu kabaca panteizm (tanrının tüm olanda varlaşması/görünümü) gibi bir şeydir ve burada bireysel bir tanrı bulunmaz. Tanrı hem doğadır, hem sen bendir hem diğer olanlar ve tüm herşeydir ve burada tanrı kul ayrımı üretemeyiz ki koca kozmosta küçük bir gezegende bu tanrının dinler yarattığını kimse söylemeyecektir.
 

Adem

Düşünür Üye
Moderatör
Katılım
26 Nis 2009
Mesajlar
623
Tepkime puanı
62
Puanları
28
İbrahimi mono-teizmin karakteri senin açıkladığın gibi değil. Yok eğer öyleyse bunlar sadece demagoji olmalı. Ne tür bir tanrıya inandığını, tanrıdan ne anladığını, neyi referans aldığını açıklamalısın

Daha önce söylediğim gibi içtenlik ben bir TANRI ya inanmıyorum. Tanrı denilenin kafamızda yaratılan bir olgu olduğunu, ve benim inandığım İSLAM da LA İLAHE (İlah-tanrı yoktur, NEFY ) cümlesiyle başlayan tevhid kelimesinin bu TANRI lari reddettiğini yazmıştım.

Evet TANRI dan ben bunu anlıyorum. Bence sen, benim senin kafanda yarattığın bir TANRI ya inandığım yanılgısına düşüyorsun.

Kelime-i tevhidde ikinci cümle İLLALLAH tır ki ALLAH tan başka demektir. Yani İLAH olarak yaratılan varlıklar da aslında O nun bir görünüşü olarak varolmuş , yalnızca bir görünüş iken diğer tüm var görünen varlıklar gibi herhangi bir güce , belki de gerçek varlık özelliğine sahip olmayan gölgelerdir.

İbrahimi monoteizm kavramıni kabul etmedigimi daha önce söylemistim. Senin kastın İSLAM sa , islam karakterini iyi bildiğini sanmıyorum. Sence islam da ALLAH (sen tanrı diyorsun ki manalar çok ayrik )inancı nasildır ? Açıklarsan konuşuruz..
 
T

TENTEN

Ziyaretçi
Zaman denilen olgu mekanla birlikte insan denilen varlığın beyninde yaratılmaktadır. Zamansız oluş gerçekte tüm varlık için geçerli bir olgudur.

Yaratılan şey başlangıcı ve sonuyla birlikte ZAMAN kavramıyla yaratılır insan beyninde..
Zamansız oluş ne demek?
Eğer zamansız oluş herşeyin aynı anda oluşması anlamında ise yıkılan ikiz kuleler şu anda nerede?:)
Benim veya başkalarının bu iletiden sonra yazacakları şu anda nerede?
 

Adem

Düşünür Üye
Moderatör
Katılım
26 Nis 2009
Mesajlar
623
Tepkime puanı
62
Puanları
28
Zamansız oluş ne demek?
Eğer zamansız oluş herşeyin aynı anda oluşması anlamında ise yıkılan ikiz kuleler şu anda nerede?:)
Benim veya başkalarının bu iletiden sonra yazacakları şu anda nerede?
Anlatayim TENTEN inş.
 

"ictenlik"

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
6,615
Tepkime puanı
504
Puanları
113
Zamansız oluş ne demek?
Eğer zamansız oluş herşeyin aynı anda oluşması anlamında ise yıkılan ikiz kuleler şu anda nerede?:)
Benim veya başkalarının bu iletiden sonra yazacakları şu anda nerede?

Zamansız oluş zamanın yokluğu değil algıladığımız gibi olmayışı ya da ilk kez başlamayışı ve ezeli oluşunu imler

Bu sorduklarının hepsi geçmiş gelecek ya da şimdiki zamanda
 
Son düzenleme:

"ictenlik"

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
6,615
Tepkime puanı
504
Puanları
113
Daha önce söylediğim gibi içtenlik ben bir TANRI ya inanmıyorum. Tanrı denilenin kafamızda yaratılan bir olgu olduğunu, ve benim inandığım İSLAM da LA İLAHE (İlah-tanrı yoktur, NEFY ) cümlesiyle başlayan tevhid kelimesinin bu TANRI lari reddettiğini yazmıştım.

Evet TANRI dan ben bunu anlıyorum. Bence sen, benim senin kafanda yarattığın bir TANRI ya inandığım yanılgısına düşüyorsun.

Kelime-i tevhidde ikinci cümle İLLALLAH tır ki ALLAH tan başka demektir. Yani İLAH olarak yaratılan varlıklar da aslında O nun bir görünüşü olarak varolmuş , yalnızca bir görünüş iken diğer tüm var görünen varlıklar gibi herhangi bir güce , belki de gerçek varlık özelliğine sahip olmayan gölgelerdir.

İbrahimi monoteizm kavramıni kabul etmedigimi daha önce söylemistim. Senin kastın İSLAM sa , islam karakterini iyi bildiğini sanmıyorum. Sence islam da ALLAH (sen tanrı diyorsun ki manalar çok ayrik )inancı nasildır ? Açıklarsan konuşuruz..

La ilahe'yi senden başka tanrı/ilah yoktur olarak yorumlayan gördün mü?/var mı?
Bildiğim kadarıyla bu ifade La ilahe illlallah olarak bütün olarak alınır ve ondan başkası ilah değildir vb anlamına geliyor olmalı

Ben bir şeyin yanılgısına düşmüyorum. Kısa bir açıklama yazacağım ama şöyle yapalım. Ben teizm eleştirisi dedim. Bunu monoteizm olarak alalım ve monoteizm, politeizm, panteizm kavramlarını ortaya koyup baştan tartışalım ve islam tevhidi monoteistik mi panteistik mi bunu belirleyelim ve bun usana göre değil de genele göre belirleyelim. Sen kendin panteistik bir varoluş/evren ya da öyle bir tanrı algılıyorsun diyen islam bu karakterdedir diye öne süremezsin

Teizm/monoteizm dediğimizde ne olduğunu neyi kastettiğimizi kabaca herkes bilir. Senin durumun kendine özgü ve bireysel bir yorum ve sen aslında islam sentezinden vahiyden ayırıp kendi düşüncelerine temas ederek bunu tartışmalısın. Vahiyden kimse senin ürettiğin yorumu üretmiyor, üretenler dinsizleşti..
 

Adem

Düşünür Üye
Moderatör
Katılım
26 Nis 2009
Mesajlar
623
Tepkime puanı
62
Puanları
28
Zamansız oluş ne demek?
Eğer zamansız oluş herşeyin aynı anda oluşması anlamında ise yıkılan ikiz kuleler şu anda nerede?:)
Benim veya başkalarının bu iletiden sonra yazacakları şu anda nerede?
Başka bir forumda bu konuyla ilgili şunları yazmıştım :

Zamanı oluşturan şey hareket ya da değişimdir. Kısacası zamana hereket ya da değişim de diyebiliriz. Hareket ya da değişim yoksa zaman da yoktur. Peki hareket ve değişim var o halde zaman da olmalı ?

Şimdi bir X cisminin A noktasından B noktasına hareketini inceleyelim. B noktasında bulunan X cismi için , cisim B noktasındadır ve buraya önceki bulunduğu A noktasından gelmiştir deriz.

Burada gözlemlediğimiz X cismi B (SONUÇ) noktasındadır ve aynı zamanda A (sebep ) noktasında bulunduğunu gözlemleyemediğimiz halde (bu hiç bir zaman gözlemlenemez) daha önce oradaydı şeklinde bir akıl yürütürüz. Halbuki hiçbir şeyin önceki konumu artık gözlenebilir değildir, sadece akli bir kabuldür. B noktasında bulunan cismin Son hali gözlemlenebilir olarak , A noktasındaki hali ise akli kabul olarak aynı anda bulunmakta, ve aynı anda bunlardan da zaman kavramı oluşmaktadır.
 
Son düzenleme:

"ictenlik"

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
6,615
Tepkime puanı
504
Puanları
113
Zamansız oluş ne demek?
Eğer zamansız oluş herşeyin aynı anda oluşması anlamında ise yıkılan ikiz kuleler şu anda nerede?:)
Benim veya başkalarının bu iletiden sonra yazacakları şu anda nerede?

Temel fizik ya da bilimin problemi şu. Kuantum teorileri, paralel evren gibi fikirleri var ama çok az kişi ilgileniyor ve hayalgücü felsefe çıkarım farketmiyor diğer yöntemlerle geliştirmiyorlar. Temel olarak uzaydaki/evrendeki gezegen galaksi yıldız ve gök cisimlerinden bahsederken dünyadaki kumların sayısından fazladır gibi benzetmeler kullanılır. Muhtemelen bizim evrenimize benzer tanımlanabilir bilinebilir evren sayısı da bu kumlardan fazla olmalı hatta muhtemelen makro ölçekte bir evrenin doğup yokolması süreci bizim burada gözlemlediğimiz bir insanın bir ağacın bir böceğin ve kuşun doğup ölmesi gibi olmalı... Zaman rölatiftir.
 

Adem

Düşünür Üye
Moderatör
Katılım
26 Nis 2009
Mesajlar
623
Tepkime puanı
62
Puanları
28
İbrahimi mono-teizmin karakteri senin açıkladığın gibi değil. Yok eğer öyleyse bunlar sadece demagoji olmalı. Ne tür bir tanrıya inandığını, tanrıdan ne anladığını, neyi referans aldığını açıklamalısın.
İbrahimi monoteizm kavramının uydurma bir kavram olduğunu tekrar etmeliyim. Bu kavramı kabul etmiyorum.

Eğer İslam üzerinden konuşacaksak, İslam a göre Tanrı degil ALLAH inancı vardır ve ihlas suresinde belirtilir :

1635316558543.png

İhlas Suresinin Anlamı
1- De ki: O Allah birdir. 2- Allah samed (her şey O'na muhtaç, O kimseye muhtaç değil)'dir. 3- O doğurmamıştır ve doğurulmamıştır. 4- Ve hiçbir şey O'nun dengi değildir.

İhlas Suresinin ilk iki ayetinde Allah'ın sıfatları yer alır. Bu sıfatlar Ehad ve Samet'tir. Bir ve tek anlamına gelen Ehad, Allah'ın tekliğini vurgular. İslam dininde önemli bir yere sahip olan Tevhid ile Ehad, Vahd kökünden türemiştir. Vahd, Vahdet, Ehad ve Tevhid, Allah'ın birliğini ve bütünlüğünü tanımlar. Surede yer alan ikinci sıfat Samet ise kimseye muhtaç olmayan, kendisine muhtaç olunan manalarına gelir. İkinci anlamı ise ''idrak edilemez'', ''bütünüyle kavranamaz'' olandır.
 
Tüm sayfalar yüklendi.
Sidebar Kapat/Aç
Üst