- Katılım
- 23 Nis 2011
- Mesajlar
- 57
- Tepkime puanı
- 1
- Puanları
- 6
Dinlemeyenlerin içinde
Sükut et
Amma
Sakıt olma
(Gevezezade Hamuş Efendi)
Sükut et
Amma
Sakıt olma
(Gevezezade Hamuş Efendi)
işte onun için,bu anlayışın duruşu ile "söz gümüş ise sukut altındır..." yorumlanamaz,yorumlanırsa hata yapılmış olur,çok belli ki ''susma, sustukça sıra sana gelecek'' diyen anlayış; sükut altındır filan diyen anlayışın çok dışında ve neredeyse karşısındadır....
tuhaf, neden herhangi bir duruşla,tavırla,yaklaşımla... vb..bir söz yorumlanamasın... bana göre her söz ya da yargı bir çok farklı açıdan, farklı bakış açısıyla yorumlanıp değerlendirilebilmelidir ..; ve yine belirtmeliyim ki çok mesaj yazan bir dostumuz olarak, suskunluğu savunmada bu kadar direnç göstermenizi de tuhaf buluyorum...
mor ve ötesi güzelce farkı belirtmiş ancak bu kısım hakkında bir şeyler söylemek lazım.tuhaf, neden herhangi bir duruşla,tavırla,yaklaşımla... vb..bir söz yorumlanamasın... bana göre her söz ya da yargı bir çok farklı açıdan, farklı bakış açısıyla yorumlanıp değerlendirilebilmelidir ..; ve yine belirtmeliyim ki çok mesaj yazan bir dostumuz olarak, suskunluğu savunmada bu kadar direnç göstermenizi de tuhaf buluyorum...
şaşırtıcı bir durum... atasözü olduğunu biliyorum,kalıplaşmış olduğunu da... ve asla anlamını değiştirip, farklı anlamlarda kullanmayı da önermiyorum... çok başka bir şey söylüyorum,tekrar ediyorum: bana göre her söz, bir çok farklı yaklaşımla, bakış açısıyla yorumlanabilir, değerlendirilebilir, içeriğinin doğruluğu/haklılığı konusunda taraf olunabilir...doğrudur/yanlıştır şeklinde yargılanabilir....diyorum...yoksa sözün anlamı zaten apaçık ve biz onu tartışmıyoruz ... sözün taşıdığı mesaja karşı, taraftar olmak/ karşı olmak şeklinde tavrımızı ortaya koyuyoruz... mesajımda altını çizdiğiniz cümleyi bir daha okuyun diyeceğim...mor ve ötesi güzelce farkı belirtmiş ancak bu kısım hakkında bir şeyler söylemek lazım.
segili dost,
"söz gümüşse sükut altındır" bir atasözüdür. atasözleri kalıplaşmış kullanımlardır. bırak anlamlarını değiştirip farklı anlamlarda kullanmayı, cümlede ki kelimelerin bile yerleri değiştirilemez. mesela "gümüşse söz, altındır sükut" şeklinde kullanılamaz. o sebeple burada ki anlamı ne ise o şekilde anlaşılır ve anlatılır.
şu anda tam hatırlayamıyorum ama şöyle der bir filozof:karşımdakine 1 elma versem o da bana 1 elma verse bende 1 onda 1 elma olur
karşımdakine 1 bilgi versem o da bana 1 bilgi verse bende 2 bilgi olur
Arada bir tercih yapmak bence söz konusu değil,insani bir gerek sonunda..
şu anda tam hatırlayamıyorum ama şöyle der bir filozof:karşımdakine 1 elma versem o da bana 1 elma verse bende 1 onda 1 elma olur
karşımdakine 1 bilgi versem o da bana 1 bilgi verse bende 2 bilgi olur
Arada bir tercih yapmak bence söz konusu değil,insani bir gerek sonunda..
Edison ampülü 1001.(bu sayı hakkında değişik rivayetler var ) deneme de bulmuş. soranlara da "başarısız olmadım, ampül yapmamanın bin değişik yolunu buldum" demiş. yanlış olarak nitelediğimiz bilgilerde bir değer içerir.Konfüçyüs demiştir dediğin sözü. Şimdi sana göre bilgi alışverişi sonucunda 2 bilgi oluyor elimizde. Peki, bilginin doğru olduğunu bana teyit edebilir misin? Senin aldığın ya da senin verdiğin bilgi yanlış bilgiyle, artık her bilgi alışverişinde yanlış bilgi yayılacaktır. Bu gerçeği de atlamaman gerektiğini düşünüyorum.
Edison ampülü 1001.(bu sayı hakkında değişik rivayetler var ) deneme de bulmuş. soranlara da "başarısız olmadım, ampül yapmamanın bin değişik yolunu buldum" demiş. yanlış olarak nitelediğimiz bilgilerde bir değer içerir.
İnsan aslında hiç susmaz ki sadece sesi çıkmaz ama gözler daima birşeyler anlatır tabi anlayana.
İnsan, bilgisine güvendiği yerde konuşmalı, bilgisine güvenmediği yerde ise susmalı ve bilgi edinmeli.
Bilgisine güveniyorsa konuşsun. Bu eksik değil mi? Bence bilgisinin doğruluğuna güveniyorsa konuşsun. Yanlış bildikten sonra yapacağı tüm konuşmalar boştur.