Metafizik-Varlik Tartismasinin Sonu

Konu İstatistikleri

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde Felsefe kategorisinde evrensel-insan tarafından oluşturulan Metafizik-Varlik Tartismasinin Sonu başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 7,276 kez görüntülenmiş, 53 yorum ve 0 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı Felsefe
Konu Başlığı Metafizik-Varlik Tartismasinin Sonu
Konbuyu başlatan evrensel-insan
Başlangıç tarihi
Cevaplar

Görüntüleme
İlk mesaj tepki puanı
Son Mesaj Yazan "ictenlik"

sakal

Kahin
Yeni Üye
Katılım
8 Nis 2012
Mesajlar
2,000
Tepkime puanı
1
Puanları
38
rüyalar sizce bir gözlem verenmidir.yada başka bir özün bilgi aktarımımıdır.
 

sakal

Kahin
Yeni Üye
Katılım
8 Nis 2012
Mesajlar
2,000
Tepkime puanı
1
Puanları
38
benim isteğimle karşıdaki perdenin oynaması aklımın oyunumudur.kendimde böyle bir özellik yada yeti herneyse yokken bu nasıl olur.
 

sakal

Kahin
Yeni Üye
Katılım
8 Nis 2012
Mesajlar
2,000
Tepkime puanı
1
Puanları
38
sizce zaman bükülürmü?mekana göre farklılıklar arzedermi?
 
E

evrensel-insan

Ziyaretçi
rüyalar sizce bir gözlem verenmidir.yada başka bir özün bilgi aktarımımıdır.

Ruyalar genelde beynin qualm temelli kendisini rahatlatma adina kisiye gosterdigi goruntulerdir. Bu kisinin gunluk yasamindaki bilinc altina attigi bir rahatsizligin rahatlamasi da olabilir, beynin kendi rahatlamasi da. Ruya da hersey mumkundur. Kisi ucabilir, insanoglu disi varliklar gorebilir, yasaminda su anda yasamayan yakinlarini gorebilire, onlarla sohbet edebilir, kendince gelecegii gorebilir. Hic bilmedigi kisileri mekanlari gorebilir v.s.
 
E

evrensel-insan

Ziyaretçi
benim isteğimle karşıdaki perdenin oynaması aklımın oyunumudur.kendimde böyle bir özellik yada yeti herneyse yokken bu nasıl olur.

Bu soru da bu basliga ait degil. Kisaca illizyon denilen, ya da sihirbazlik denilen ve inanilirsa "gerceklesecegi" kabul edilen ve sadece inanan icin gerceklenen bir olay olur.

Ya da mesela ruzgar o anda perdeyi oynatmis ta olabilir.
 

sakal

Kahin
Yeni Üye
Katılım
8 Nis 2012
Mesajlar
2,000
Tepkime puanı
1
Puanları
38
aldığım cevaplar beni pek tatmin etmesede teşekkürederim.verdiğiniz linki müsait bir zamanda incelerim sağolun.
 
E

evrensel-insan

Ziyaretçi
aldığım cevaplar beni pek tatmin etmesede teşekkürederim.verdiğiniz linki müsait bir zamanda incelerim sağolun.

Benim boyle bir yanasimim yoktu, zaten. Sadece konu disi daolsa kisa ve oz yanitlar vermeye calistim.

Yalniz dedigim gibi sorularini konu ve kavram ile ortak olan basliklarda dile getirirsen; aciklamalar daha detayli ve belki de "doyurucu" olabilir. Tabi bu senin dile gelenlerden ne algilamak istemen ve sorularinia gelecek yanitlara paralelolacaktir.

Cunku dedigim gibi ben her konu ve kavrami kendi beynimin duzeyince yaziyorum. Iste bu nedenden algilanamayan bir yerin algilama amacli sorulmasi, onun daha detayli aciklanmasina ve bir kac elden de islenmesine yardimci olacaktir.

Bu vesile ile ben de tesekkur ederim.
 

sakal

Kahin
Yeni Üye
Katılım
8 Nis 2012
Mesajlar
2,000
Tepkime puanı
1
Puanları
38
.................saçmalamışım..yani demem o ki bu tartışmayı bu sitede belkide en son yapacak kişi olarak sadece ben tartışmaya(saçmalamaya) çalışmışım :)
 

"ictenlik"

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
6,615
Tepkime puanı
504
Puanları
113
Buraya da varoluşçuluk başlığından geldim ve girişteki yazının büyük bölümünü özenle okumayı denedim;
Ve ne yazacağımı ve ne söyleceğimi gerçekten bilmiyorum;
Bi şey yazmalımıyım söylemelimiyim onu da bilmiyorum;

Metafizik bizim için farklı bi alan ve düş kadar hayal kadar gerçek;
Ne savunacağım ne yerineceğim çünkü bu tartışmalar hiç bi zaman hiç bi yere varmadığı gibi bugünde bi yere varmayacak gibi; varmazda; Bu önemli değil, Ben baştan aşağı metafiziğim ya da ben baştan aşağı idealizmim ne farkeder;
 

"ictenlik"

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
6,615
Tepkime puanı
504
Puanları
113
Neden bi fizik ötesi olduğunu düşünüyoruz ya da olabileceğini varsayıyoruz, Buna ihtiyaç mı duyuyoruz?

bu sorular çok uzayabilir ve cevaplar çeşitlenbilir, Oldukça çeşitlenbilir ama cevap asla şu değildir, Doğaya bakıp korkularına yüce varlıksal karşılıklar aramak, Yaşam varsa bi ölüm sonrası olmalı, ötesi de olmalı, süreğen olmalı gibi basit ve yüzeysel çözümler ve çıkarımsamalar değil bunlar; Tam aksine düşünce doğuştan itibaren, kendini bilişten itibaren metafizik ögelerin ve fizik sonrasının fizik dışının olduğu/olacağı bilgisi ve sezisi ile donanmış ve dolu benim durumumda; Bu saf ve öylecek kendiliğinden biliş ve kavrayış, Bu bizim için bi biliş ve seziş, Hiç bir kurumlanmış teolojik öge olmasın ne olurdu bilmiyorum ama varlar ve gerçeklik böyle şekillenmiş ve tüm bunlar da bize bi şey yansıtıyor ve anlatıyorlar;

Şimdi maddi dünyaya bakıp, sade bi gözlemle fizik ötesi vardır ya da yoktur biz bunu yapmıyoruz ki; yapamayız ki, ,Bu soruları sormuyoruz ki, Örneğin gökyüzü hakkında ne biliyoruz ki, Onda uçuyoruz, ama arızalanıp düşüyorlarda; Evler yapıyoruz ve çöküyor, Soruyoruz ve düşünüşüyoruz ve düşüncemizde izlenimler seziler ve cevaplar beliriyor, Beliren cevaplar ve izlnemisel edinimler bunlara güveniyo muyuz? Evet bazen oldukça;

Varolan her şey düşüncedir ya da düşünce formlarıdır, Bu ifade benim daha sonraları metafiziksel-spritüel deneysel çalışamlarla edinilmiş bi veride geçen bi ifade, Ama bu ifade öncesinde beni hiç okumadan da benim zihnimde ve varlığımda ve düşünüşümde yani kısaca bilişimde ve kavrayışımda vardı; Her gün aynı işi yapan bi ustayı ya da bi çiftçiyi düşünün hatta, Onun kavrayışı kendiliğinden gelişir, Hiç bir kavramla ya da okumayla öğrenemez o işini, Bi çok şeyi sorsanız size anlatamaz ve kavramsallaştıramaz, Ama o uğraştığı işi özümsemiş ve kavramıştır, Düşünce soyutlarla ve imgelerle verilerle çalışırken de buna benzer sözcükleri olmayan yüksek kavrayışlar ve ustalıklar geliştirir, Her şey kavramlara indirgenemez ve kavramlarla tanımlanamaz, Hiç bir felsefi ifadesi ya da düşünü olmayan çok yüksek varlık kavrayışı olan insanalr bulunabilir ve sıradan insanlardır onlar;

Düşünce göz kararıyla çalışır, Ölçümlere ihtiyacı yoktur, Öylece bilir her şeyi, Farkındadır aslında, Ama ne zaman onlardan kavrayışlardan ve bilişlerden kelimeler yapmayı denese olmaz bu, Uymaz kelimelere, Neden uğraşayım ki bununla der;

Öğrenme işi öğrenme işidir;

Düşünce düşüncedir, VE düşüncenin tüm varoluşu saran dolaşan bi dalga, dalgalanım ya da ışınım benzeri olduğunu düşünüyorum, bunu düşünüyorum çünkü aksini düşünenem, Düşünceyi bi beyin fonksiyonu olarka tanımlayamam, Örneğin benim saçmalık olur bu ve bunu denemek, DÜşündüğümde olanları düşündüğümde olanlar anlatır,

Her şeye maddi gözlemsel gerekçeler aramak zorunda ve durumunda değilim,

Kendime kendi varlığımı ve varoluşumu ispatlamama gerek yok, Varolmak için ispata ihtiyacım yok; Bi uçağı uçurmak için gökyüzünün varlığını ispatlamaya gerek yok, Sadece varolurum Yalın ve doğal
 

evrensel-insan

Kahin
Yeni Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
3,434
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
68
Neden bi fizik ötesi olduğunu düşünüyoruz ya da olabileceğini varsayıyoruz, Buna ihtiyaç mı duyuyoruz?

bu sorular çok uzayabilir ve cevaplar çeşitlenbilir, Oldukça çeşitlenbilir ama cevap asla şu değildir, Doğaya bakıp korkularına yüce varlıksal karşılıklar aramak, Yaşam varsa bi ölüm sonrası olmalı, ötesi de olmalı, süreğen olmalı gibi basit ve yüzeysel çözümler ve çıkarımsamalar değil bunlar; Tam aksine düşünce doğuştan itibaren, kendini bilişten itibaren metafizik ögelerin ve fizik sonrasının fizik dışının olduğu/olacağı bilgisi ve sezisi ile donanmış ve dolu benim durumumda; Bu saf ve öylecek kendiliğinden biliş ve kavrayış, Bu bizim için bi biliş ve seziş, Hiç bir kurumlanmış teolojik öge olmasın ne olurdu bilmiyorum ama varlar ve gerçeklik böyle şekillenmiş ve tüm bunlar da bize bi şey yansıtıyor ve anlatıyorlar;

Şimdi maddi dünyaya bakıp, sade bi gözlemle fizik ötesi vardır ya da yoktur biz bunu yapmıyoruz ki; yapamayız ki, ,Bu soruları sormuyoruz ki, Örneğin gökyüzü hakkında ne biliyoruz ki, Onda uçuyoruz, ama arızalanıp düşüyorlarda; Evler yapıyoruz ve çöküyor, Soruyoruz ve düşünüşüyoruz ve düşüncemizde izlenimler seziler ve cevaplar beliriyor, Beliren cevaplar ve izlnemisel edinimler bunlara güveniyo muyuz? Evet bazen oldukça;

Varolan her şey düşüncedir ya da düşünce formlarıdır, Bu ifade benim daha sonraları metafiziksel-spritüel deneysel çalışamlarla edinilmiş bi veride geçen bi ifade, Ama bu ifade öncesinde beni hiç okumadan da benim zihnimde ve varlığımda ve düşünüşümde yani kısaca bilişimde ve kavrayışımda vardı; Her gün aynı işi yapan bi ustayı ya da bi çiftçiyi düşünün hatta, Onun kavrayışı kendiliğinden gelişir, Hiç bir kavramla ya da okumayla öğrenemez o işini, Bi çok şeyi sorsanız size anlatamaz ve kavramsallaştıramaz, Ama o uğraştığı işi özümsemiş ve kavramıştır, Düşünce soyutlarla ve imgelerle verilerle çalışırken de buna benzer sözcükleri olmayan yüksek kavrayışlar ve ustalıklar geliştirir, Her şey kavramlara indirgenemez ve kavramlarla tanımlanamaz, Hiç bir felsefi ifadesi ya da düşünü olmayan çok yüksek varlık kavrayışı olan insanalr bulunabilir ve sıradan insanlardır onlar;

Düşünce göz kararıyla çalışır, Ölçümlere ihtiyacı yoktur, Öylece bilir her şeyi, Farkındadır aslında, Ama ne zaman onlardan kavrayışlardan ve bilişlerden kelimeler yapmayı denese olmaz bu, Uymaz kelimelere, Neden uğraşayım ki bununla der;

Öğrenme işi öğrenme işidir;

Düşünce düşüncedir, VE düşüncenin tüm varoluşu saran dolaşan bi dalga, dalgalanım ya da ışınım benzeri olduğunu düşünüyorum, bunu düşünüyorum çünkü aksini düşünenem, Düşünceyi bi beyin fonksiyonu olarka tanımlayamam, Örneğin benim saçmalık olur bu ve bunu denemek, DÜşündüğümde olanları düşündüğümde olanlar anlatır,

Her şeye maddi gözlemsel gerekçeler aramak zorunda ve durumunda değilim,

Kendime kendi varlığımı ve varoluşumu ispatlamama gerek yok, Varolmak için ispata ihtiyacım yok; Bi uçağı uçurmak için gökyüzünün varlığını ispatlamaya gerek yok, Sadece varolurum Yalın ve doğal

Son koyulasmis cumlen bilimselligin temeli zaten; yani varligi ya da bilimsel adi ile fenomeni ve onun ne oldugu tartismasini ya va var yok tartismasini degil; alinan gozlemin kavramsal bilgisini ortaya koymak.

Zaten ORTADA BIR FENOMEN OLMAZSA KI BUNA INSANOGLUNUN DA KENDI DAHIL; NE ALINAN GOZLEM NE DE TURETILEN KAVRAMSAL BILGI OLUR.

Iste bilim gozlemverenin ne oldugunu metafizik olarak tartismaz, sadece gozlemler ve gozlemini ortaya koyar.

Yalniz buradaki gozlem tum insanoglunun alabilecegi bir gozlendir. Yani aklin sadece kendini inandirdigini gercekletirmek adina aldigi gozlem degildir.

Iste bilimsel olan bu gozlemden elde edilen ve yine tum insanoglunu baglayan olgu bu olgunun gecerliliginin (kesinlik temelli kalicilik ya da suphe temelli 'ya gecerli degilse' degil) yine sadece gozlem ile yanlislanasbilmesidir. Iste bilimi ilerleten de bu kavramsal bilginin yenilenmesi gelismesi ve degismesidir.

Buradan da bilgiyi tureten fenomenin biz insanoglu turu oldugu ortaya cikar. Bu da insanoglunun dogani dahil; hic bir fenomenin bunyesinde kavramsal bilgi olmadiginin bir delilidir.

Eger istersen, epistemolojik olarak bilen ve bildiren tek faktorun insanoglu oldugunu aciklayan ve izah eden basligin da linkini verebilirim.

Iste insanoglu fenomeninin onemi kendi dahil; kendine gozlem veren her turlu fenomeni algisi ve kavramsal bilgisi ile ortaya koymasidir.

Yani insanoglu gozlemini aldigina KENDISI KENDI ALGI BILGI VEE TUM NUMENAL YETI OZELLIKLERI IOLE EKLEME YAPASR.

Dolayisiyle bir seyin ozu, ozelligi, ozeli ve oznelligi ona insanoglunun verdigidir.

Hic bir fenomende oz, ozellik oznellik ve ozsellik o fenomenin kendi adina yoktur, bu degerler fenomene kendi de dahil insanoglu tarafindan eklenmistir.

Bir dusuncenin tutarliligi onun pratikteki isleyisidir. Yani teori pratik birlikteligi.

Neyse artik sana bir link vermeyecegim. Evrensel-insan eski ya da yeni lakabindan konu ve kavram her ne ise onun ile ilgili basligi bulabilip, okuyup ister isen ilgili baslikta ilgili konu ile bagintili olarak dusunceni bildirebilirsin. Buna insanoglunun soyutlama olarak ortaya attigi ve siniflandirdigi her turlu felsefi dalin ya da baska dallarin kavram ve konulari da dahildir.

Onemli olan bil.imsel ve bilissel olma acisindan bir dusucenin, pratikte alinabilecek gozleminin bulunmasidir. Diger temeldeki dusunce ise ideolojik inancsal olarak sadece aklin inandigi gercekligi kendine dogrulamasidir. Ilki tum insanoglunu kapsar, ikincisi ise sadece dogrulayani kapsar, ilki gozlemsel yanlislanabilir, ikincisi ise yanlislanamaz. Yani dogrulayan da yanlislayanda sadece kendi ideolojik inancsal dogrulamasinin gerceklestirmesi temelindedir. Bu durumda soylenecek tek sey, bilimsel ve bilissel olmadigi ve tartismanin da ancak bir kisir dongu oldugu sadece ikna olma etmeye ve de aklin dogrulamasini kendine yeterli buulmasina baglidir, yani kesinlik; buradaki bulunan dogru cesitli nedenlerden sallanirsa da ortaya suphe cikar.

Iste aklin ideolojik inancsal dogrulamasi kesinlik ve suphe arasinda gider gelir.

Bilimsellik te ise gecerlilik ve yanlislanabilirlik belirleyicidir.

Gozlemsel bir temeli olmayan hic bir aklin sorusuna bilimsel yanit verilmez. Cunku bu yanit ayni sou gibi ideolojik iancsal bir dogrulama olur ve bilimsellik icermez.

Butun bu aciklamalar ile ilgili basliklar mevcuttur ve detayli o basliklarda adi gecen konu ve kavram islenmistir.
 

"ictenlik"

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
6,615
Tepkime puanı
504
Puanları
113
Bir dusuncenin tutarliligi onun pratikteki isleyisidir. Yani teori pratik birlikteligi.
..--..--..

Onemli olan bil.imsel ve bilissel olma acisindan bir dusucenin, pratikte alinabilecek gozleminin bulunmasidir. Diger temeldeki dusunce ise ideolojik inancsal olarak sadece aklin inandigi gercekligi kendine dogrulamasidir. Ilki tum insanoglunu kapsar, ikincisi ise sadece dogrulayani kapsar, ilki gozlemsel yanlislanabilir, ikincisi ise yanlislanamaz. Yani dogrulayan da yanlislayanda sadece kendi ideolojik inancsal dogrulamasinin gerceklestirmesi temelindedir. Bu durumda soylenecek tek sey, bilimsel ve bilissel olmadigi ve tartismanin da ancak bir kisir dongu oldugu sadece ikna olma etmeye ve de aklin dogrulamasini kendine yeterli buulmasina baglidir, yani kesinlik; buradaki bulunan dogru cesitli nedenlerden sallanirsa da ortaya suphe cikar.

Iste aklin ideolojik inancsal dogrulamasi kesinlik ve suphe arasinda gider gelir.

Bilimsellik te ise gecerlilik ve yanlislanabilirlik belirleyicidir.

Gozlemsel bir temeli olmayan hic bir aklin sorusuna bilimsel yanit verilmez. Cunku bu yanit ayni sou gibi ideolojik iancsal bir dogrulama olur ve bilimsellik icermez.

Butun bu aciklamalar ile ilgili basliklar mevcuttur ve detayli o basliklarda adi gecen konu ve kavram islenmistir.

burda iste o zaman kavrayamadığım göremediğim şeyi görüyorum-şimdi daha iyi anlıyorum anlıyoruz bazı şeyleri

ben düşüncenin yaratıclığına ve canlılığına kondüktivitesine inandırılmışım-şartlanmışım-şartlandırılmışım ve ya da inanmışım -ne farkeder
ve canlılığına ve açık özdeşliğine ve-açık gerçek yaparlığına her an gerçek belirlerliğine yaparlığına ve yapabilirliğine gerçeği belirler değiştirriliğine kondüktivite edilmişim
güdülenmişim
ve açık şimdisine/şimdimle iletişilirmişim
zaman ilkeliliğine inanmıyorum

düşüncenin her an yaratirligina ve geleceği ve şimdiyi -canlı- belirlerliğine /biicimlerleliğine güdülüyüm ve şimdi biçimlerleği-ne olarak imliyorum
keşke o zaman anlatabilseydim ve fenomlarımı algılarımı daha çoğul ve daha iyi net ortaya koyabilseydim ve bu tartışmalara ikilemelere sürüklenmeme ve kimlik çoğullarına girmeseydik;

işte bu siyah alanları yaratma ve yapma olarak düzenliyorum ve imliyorum ve diğer pes geçiyorum
,-düzenli gerçek arama çoğulu yerine-biz şimdi

(-işte-neler hissettiğimi sekiz bin evren -çoğulu- bi araya gelse anlatamaz- ve sesler çoğulu kabaran neşe duyguları yumaklaşmasının tam beleği/ beşbin katı)
 
Son düzenleme:
Tüm sayfalar yüklendi.
Sidebar Kapat/Aç

Yeni Mesajlar

Üst