Kapitalizmin en güçlü çarkı olan demokrasinin perde arkası...

Konu İstatistikleri

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde Siyaset Meydanı kategorisinde ignostik üye tarafından oluşturulan Kapitalizmin en güçlü çarkı olan demokrasinin perde arkası... başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 3,598 kez görüntülenmiş, 61 yorum ve 0 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı Siyaset Meydanı
Konu Başlığı Kapitalizmin en güçlü çarkı olan demokrasinin perde arkası...
Konbuyu başlatan ignostik üye
Başlangıç tarihi
Cevaplar

Görüntüleme
İlk mesaj tepki puanı
Son Mesaj Yazan elbisss

Nejdet Evren

Kahin
Yeni Üye
Katılım
19 Ağu 2008
Mesajlar
3,589
Tepkime puanı
179
Puanları
63
Yaş
60
eğer tartışacaksak üslubu değiştirmen gerek ignostik üye, anladın anlamadın, biliyorsun bilmiyorsun gibi yaklaşımlarla tartışma ilerlemez. "tartışma kültürü" adlı paylaşımıma bakabilirsin. kapitalist-emperyalist yayılmacılığı, sömürgecili bir tek sen bilmiyorsun...klasik yunan site devletindeki egemene burjuva demen bile kavramı yanlış kullandığını gösterir, bu senin bileceğin ben sadece uyarımı yaparım...demokrasiyi burjuva demokrasisi olarak tanımladığımızda bu kapitalizmin palazlandığı temsili demkrosiyi tarif eder...doğrudan demorasi olan site devletini değil...mesela, adaysız ve açık oy ile seçim mümkün mü?
 

ignostik üye

Filozof
Uzaklaştırılmış
Katılım
1 Ocak 2021
Mesajlar
969
Tepkime puanı
131
Puanları
43
Yaş
57
Konum
Mars gezegeni.
Üniversite Bölümü
felsefe
Yanlis anladini
geçiş dönemindeki işçi devletinin savunusu tüm emekçilere eşit ücret değildir, ne teorik anlamda ne de pratikte öyle bir durum oluşmadı. Marx geçiş döneminde 'ürettiği kadar'ı kavramsallaştırır. Bu tarz soyut eşit ücret savunucularını eleştirir. Suç kavramı da sınıfsaldır, gariban karnını doyurmak için 'çalmak' zorunda kalır, diğer yandan burjuvazi sistemdeki açıkları kullanır, gideri vergi olarak gösterir, siyasetçiler egemen olan sınıfın kanunlarını geçirir, çünkü yargı egemenlerindir. Devletin olduğu topraklarda derin devleti de vardır, mafyası da. Zamanla değişen kabuk yani, ilişkilere kimlerin egemen olduğudur.

- Bir boş arazi almak için önceden, emeğini satarak bu parayı biriktirmen, bu da kapitalizmin bir parçası olman demektir. Eğer ki arsa alabilecek birikim ailenden ya da farklı bir kaynaktan sağlandıysa bu sana aktaranın işçi, burjuva ya da ağa olduğu gerçeğini değiştirmez. Bir şekilde sadece arsa alabilmen için kapitalist üretim tezgahından geçmen gerekir. Bu örnekler, ev yapman, güneş enerji istemi kurman ve kuyu açabilmen için de geçerli. Günümüzün mülksüzlerinin temel sıkıntısı iş bulamamak, üniversite mezunları dahi asgari ücretle çalışmak istiyor. Çalışanların yarısı da asgari ücretle çalışıyor. Yani emekçilerin çoğunun temel dürtüsü iş bulabilmek, temel ihtiyaçlarını karşılayabilmek. Kapitalizmden bireysel kaçış mümkün değildir, sorun toplumsal olduğu gibi çözümü de toplumsaldır.

Yanlis anladiniz efendim.
Bos araziyi devletten satin almiyorsun.
Ozel kisilerden satin aliyorsun.
Parselsiz arazinin vergisi yoktur.
2B nin vergisi yoktur.
Milyonlarca insan yasiyor devletten bagimsiz.
Farkindamisin bilmiyorum ama.
Tum dunyada bu akim var.
Ornegin canadada yasiyan
Insanlar alaskaya kaciyor.
Vergisiz dag evleri satin aliyor.
Bahsettigim yol tek yoldur.oldukca etkili
Bir yoldur.
Devletin aciklarini kullanarak.nedir bu aciklar.
Satin aldigin arazi kacak degil sadece vergisiz tapu cikana kadar devletten bagimsizsin.
Genelde tapularda 35veya 50 yil icinde cikar bu sure sana yeticektir.
 

ignostik üye

Filozof
Uzaklaştırılmış
Katılım
1 Ocak 2021
Mesajlar
969
Tepkime puanı
131
Puanları
43
Yaş
57
Konum
Mars gezegeni.
Üniversite Bölümü
felsefe
Siz kapitalizmi yanlis anlamissiniz.
Kapitalizme bagli olmak demek surekli aldigi birseyin
vergisini odeyerek satin alan.
Ve verg.
isisteminde gozuken insan demektir.
Yoksa sadece kimlik olmasi sistemde oldugunuz anlamina gelmez.
Gelelim kuyu ve gunes.paneline
iBunlari almak veya yaptirmak kapitalizme bagli olmak anlamina gelmez.aksine.ozgur oldugun anlamina gelir.ozel firmalardan satin aldigin mallar veya odedigin ucretlerin vergisi varmi?ben ona bakarim gunes paneli ve kuyunun vergisi neden yoktur.cunku boyle bir kanun yoktur.umarim anlamissindir
Kapitalizmden bagimsiz yasamak devletten bagimsiz yasamaktir.
Kisaca verginin olmadigi her yer ozgur olunan yerdir.
 

ignostik üye

Filozof
Uzaklaştırılmış
Katılım
1 Ocak 2021
Mesajlar
969
Tepkime puanı
131
Puanları
43
Yaş
57
Konum
Mars gezegeni.
Üniversite Bölümü
felsefe
Neden.bahsettigimi anliyamadiniz sanirim ister klasik olsun isterse bir tik otesi olsun antikbyunan cagindan beri suregelen tek bir burjuvanizm sistemi antik ve helenistik doneme ait olmustur.romanin asil seckin soylular meclisi kurmustur.roma.cumhuriyetini.
Bu meclis in bir kopyasi su an tbmm de kullanilir.ataturkunde yunan asilli turk olmasida tesaduf degildir.tarihi dogru arastirmani oneririm.
Burjuvanizm yunan tarihinin baslangicidir ve gunumuzde modifiye edilerek sistemini devam ettirmistir.
 

ignostik üye

Filozof
Uzaklaştırılmış
Katılım
1 Ocak 2021
Mesajlar
969
Tepkime puanı
131
Puanları
43
Yaş
57
Konum
Mars gezegeni.
Üniversite Bölümü
felsefe
Adaysiz ve acik oy ile yonetilen ulkeye demokrasi denmez.once kavramlari ogrenmeni.tavsiye ederim aylardır ne anlatiyorum ben.
Demokrasi teokrasi.kisaca tum.yonetim.sekillerinin toplamina kapitalizm denir.
Cum.ve demokrasi kapitalizmin bir parcasi zaten nasil ozgurce oy kullanabilirsin ki.
Ayricavoy kullanmak ozgurluk mudur?asil bunu tartisalim
 

ignostik üye

Filozof
Uzaklaştırılmış
Katılım
1 Ocak 2021
Mesajlar
969
Tepkime puanı
131
Puanları
43
Yaş
57
Konum
Mars gezegeni.
Üniversite Bölümü
felsefe
Onemli degil daha zeki bir.uye gelir.
Onunla devam ederiz.
Basit konular icin.kimsenin kalbini.kirmak istemem degerli kardesim saygilarimla.
Ama.gercekleri tartismiyacaksak.
Bunuda acikca ayiplarim.
 

ignostik üye

Filozof
Uzaklaştırılmış
Katılım
1 Ocak 2021
Mesajlar
969
Tepkime puanı
131
Puanları
43
Yaş
57
Konum
Mars gezegeni.
Üniversite Bölümü
felsefe
Onemli degil daha zeki bir.uye gelir.
Onunla devam ederiz.
Basit konular icin.kimsenin kalbini.kirmak istemem degerli kardesim saygilarimla.
Ama.burjuvanizmin isci sinifi disindaki yoneten azinlik ve asil kisilerden olustugu.gerceklerini tartismiyacaksak.
Bunuda acikca ayiplarim.
 

Kara Kalem

Yeni üye
Yeni Üye
Katılım
1 Haz 2011
Mesajlar
90
Tepkime puanı
17
Puanları
8
Bir şey satın alabilmek için öncelikle birikim gerekiyor, birikimi özel sektörden ya da devletten temin etmek tali bir durum. En basit telefon, internet bağlantısı için bile bizim temin edebileceğimiz dışındakilere bağımlıyız. Bunlarla beraber giyeceğimiz/üretmeyeceğimiz kıyafetler, elektrik/elektronik cihazlar, ve sayabileceğimiz bir çok bağımlı ihtiyaçlarımız nedeniyle tek başımıza sistemden kopuş mümkün değildir. Geleceğin komünal toplumu binlerce yıl öncesi yaşanmış ilkel ‘komünal’ toplum değildir. Çünkü ilkel dönem insanın doğa üzerindeki cılız bilgisinin yansımasıydı. Günümüz ileri toplumu ise bilinç öğesinin egemen olduğu zorunluluğun yerini özgür insan faaliyetinin aldığı toplumdur.

‘’Kapitalizme bagli olmak demek surekli aldigi birseyin vergisini odeyerek satin alan Ve vergi sisteminde gozuken insan demektir.’’ i. üye

Vergi olgusu kapitalizmin çok öncesinde de vardı. Pre-kapitalist dönemde takas, feodal biçim üretim ilişlkilerine egemendi, kapitalizm ile özgülleşen değişim değerinin üretimin amacı haline gelmesidir. Batı toplumlarında kapitalizm işçi sınıfını ardına alan burjuvazini önderliğinde olan burjuva demokratik devrimler, sömürge ve yarı-sömürge ülkelerde dışsal bir olguyla askeri-bürokratik küçük burjuva öncülüğünde yukardan aşağı bir yönelim izlemiştir.

Gerilemenin farkında olan Osmanlı uleması; özellikle , II Mahmut ve III. Selim’le Fransa’ya kendi 'aristokrasisini' gönderir, Anadoluda batı tarzı eğitim veren medreseleri açar, fransa’dan da aydınları kendi kadrolarının eğitimi için anadolu’ya getirir. Bilindiği üzere batı aydınlanmacığın, meşrutiyetin devamı Osmanlı yönetiminde Mustafa Kemal doğmadan önce meclisi mebusan/ayan gibi vardı. (ingiltere’deki manga carta dönemi gibi) Yani Osmanlıda meclis Mustafa Kemal’in doğumundan öncede vardı. Osmanlı Devleti ile Cumhuriyet arasındaki ilişki irdelemek isteyenlerin Mustafa Kemal’in Fransız devrimine dair yaptığı vurgulara ve 14 temmuz daki açıklamalarını da incelemesi gerekir. 14 Temmuz 1789 fransız devriminin bastile kalesinin kazanılması ve feodaliteye karşı zaferin miladı olarak atfedilir.

Not: Vakitimizin elverdiği ölçüde bilgi paylaşımı yapıyoruz, forumda moderatör ya da çeşitli biçimlerde görev alan arkadaşlar forum yazarlarını ‘senden daha zeki üye gelir’ , ‘siz bilmezsiniz’, ‘anlayamıyorsunuz’ gibi yaftalamak; kişisel yüzeysel yorumlar yerine fikirlerin dayandığı temel üzerinden eleştirmek forumun amacı olan bilgi paylaşımı ve yapılanın daha ileri götürmek açısından anlamlıdır.
 

ignostik üye

Filozof
Uzaklaştırılmış
Katılım
1 Ocak 2021
Mesajlar
969
Tepkime puanı
131
Puanları
43
Yaş
57
Konum
Mars gezegeni.
Üniversite Bölümü
felsefe
Bir şey satın alabilmek için öncelikle birikim gerekiyor, birikimi özel sektörden ya da devletten temin etmek tali bir durum. En basit telefon, internet bağlantısı için bile bizim temin edebileceğimiz dışındakilere bağımlıyız. Bunlarla beraber giyeceğimiz/üretmeyeceğimiz kıyafetler, elektrik/elektronik cihazlar, ve sayabileceğimiz bir çok bağımlı ihtiyaçlarımız nedeniyle tek başımıza sistemden kopuş mümkün değildir. Geleceğin komünal toplumu binlerce yıl öncesi yaşanmış ilkel ‘komünal’ toplum değildir. Çünkü ilkel dönem insanın doğa üzerindeki cılız bilgisinin yansımasıydı. Günümüz ileri toplumu ise bilinç öğesinin egemen olduğu zorunluluğun yerini özgür insan faaliyetinin aldığı toplumdur.

‘’Kapitalizme bagli olmak demek surekli aldigi birseyin vergisini odeyerek satin alan Ve vergi sisteminde gozuken insan demektir.’’ i. üye

Vergi olgusu kapitalizmin çok öncesinde de vardı. Pre-kapitalist dönemde takas, feodal biçim üretim ilişlkilerine egemendi, kapitalizm ile özgülleşen değişim değerinin üretimin amacı haline gelmesidir. Batı toplumlarında kapitalizm işçi sınıfını ardına alan burjuvazini önderliğinde olan burjuva demokratik devrimler, sömürge ve yarı-sömürge ülkelerde dışsal bir olguyla askeri-bürokratik küçük burjuva öncülüğünde yukardan aşağı bir yönelim izlemiştir.

Gerilemenin farkında olan Osmanlı uleması; özellikle , II Mahmut ve III. Selim’le Fransa’ya kendi 'aristokrasisini' gönderir, Anadoluda batı tarzı eğitim veren medreseleri açar, fransa’dan da aydınları kendi kadrolarının eğitimi için anadolu’ya getirir. Bilindiği üzere batı aydınlanmacığın, meşrutiyetin devamı Osmanlı yönetiminde Mustafa Kemal doğmadan önce meclisi mebusan/ayan gibi vardı. (ingiltere’deki manga carta dönemi gibi) Yani Osmanlıda meclis Mustafa Kemal’in doğumundan öncede vardı. Osmanlı Devleti ile Cumhuriyet arasındaki ilişki irdelemek isteyenlerin Mustafa Kemal’in Fransız devrimine dair yaptığı vurgulara ve 14 temmuz daki açıklamalarını da incelemesi gerekir. 14 Temmuz 1789 fransız devriminin bastile kalesinin kazanılması ve feodaliteye karşı zaferin miladı olarak atfedilir.

Not: Vakitimizin elverdiği ölçüde bilgi paylaşımı yapıyoruz, forumda moderatör ya da çeşitli biçimlerde görev alan arkadaşlar forum yazarlarını ‘senden daha zeki üye gelir’ , ‘siz bilmezsiniz’, ‘anlayamıyorsunuz’ gibi yaftalamak; kişisel yüzeysel yorumlar yerine fikirlerin dayandığı temel üzerinden eleştirmek forumun amacı olan bilgi paylaşımı ve yapılanın daha ileri götürmek açısından anlamlıdır.

Yorumuna katiliyorum.sadece bir kac onsoz ekleme ihtiyaci hissettim.
Kapitalizme bagli olmak demek devlete bagli.
harac sistemine bagli olmak anlamını
Tasir.
Satin alinan her neyse vergisini odemek.
Harac anlami tasir.
Satin aldiginiz malin vergisi yok ise ve sadece size ait ise bu
Kapitalizm sisteminden bagimsiz
Yasamak anlamini tasir.
Satin alinan birseyin vergisi olmaz
Ewrensel insan haklari hukuk
Kurallarina gore suctur.

Bu yüzde n vergisi olmadigi surece sistemin icinde ozgurce yasamak
Mumkun baska yoluda yoktur.tek yol bu
 

ignostik üye

Filozof
Uzaklaştırılmış
Katılım
1 Ocak 2021
Mesajlar
969
Tepkime puanı
131
Puanları
43
Yaş
57
Konum
Mars gezegeni.
Üniversite Bölümü
felsefe
Yorumuna katiliyorum.sadece bir kac onsoz ekleme ihtiyaci hissettim.
Kapitalizme bagli olmak demek devlete bagli.
harac sistemine bagli olmak anlamını
Tasir.
Satin alinan her neyse vergisini odemek.
Harac anlami tasir.
Satin aldiginiz malin vergisi yok ise ve sadece size ait ise bu
Kapitalizm sisteminden bagimsiz
Yasamak anlamini tasir.
Satin alinan birseyin vergisi olmaz
Ewrensel insan haklari hukuk
Kurallarina gore suctur.

Bu yüzde n vergisi olmadigi surece sistemin icinde ozgurce yasamak
Mumkun baska yoluda yoktur.tek yol bu

Soyle anlamaya calis.birsey satin aliyorsun
Ama;
O satin seyin iscilik emegini ve maliyetini kim oduyor unutuyor sun?
Eger;
Dogal birsey kullanicaksan
Ve isciligi yok ise ornegin arsa yani toprak.ucreti ve vergisi ne zorla para odemek suctur zaten.
Bu yuzden demokrasi
Kotu sistem kapitalizmin bir parcasi diyoruz.
Dunyadaki her toprak ucretsiz haktir.ama o toprağın
Ustune ev insa ettirmek ve evin parasini odemek.
O evi yapan ustanin hakkidir zaten.
Para vermek istemiyorsan evi kendin yapicaksin.satin aldigin tuglanin cimentonun ve kumum iscilik maliyetleri odenmesi gereken hukuksal haklardir.saygilarimla.
 

ignostik üye

Filozof
Uzaklaştırılmış
Katılım
1 Ocak 2021
Mesajlar
969
Tepkime puanı
131
Puanları
43
Yaş
57
Konum
Mars gezegeni.
Üniversite Bölümü
felsefe
Bir şey satın alabilmek için öncelikle birikim gerekiyor, birikimi özel sektörden ya da devletten temin etmek tali bir durum. En basit telefon, internet bağlantısı için bile bizim temin edebileceğimiz dışındakilere bağımlıyız. Bunlarla beraber giyeceğimiz/üretmeyeceğimiz kıyafetler, elektrik/elektronik cihazlar, ve sayabileceğimiz bir çok bağımlı ihtiyaçlarımız nedeniyle tek başımıza sistemden kopuş mümkün değildir. Geleceğin komünal toplumu binlerce yıl öncesi yaşanmış ilkel ‘komünal’ toplum değildir. Çünkü ilkel dönem insanın doğa üzerindeki cılız bilgisinin yansımasıydı. Günümüz ileri toplumu ise bilinç öğesinin egemen olduğu zorunluluğun yerini özgür insan faaliyetinin aldığı toplumdur.

‘’Kapitalizme bagli olmak demek surekli aldigi birseyin vergisini odeyerek satin alan Ve vergi sisteminde gozuken insan demektir.’’ i. üye

Vergi olgusu kapitalizmin çok öncesinde de vardı. Pre-kapitalist dönemde takas, feodal biçim üretim ilişlkilerine egemendi, kapitalizm ile özgülleşen değişim değerinin üretimin amacı haline gelmesidir. Batı toplumlarında kapitalizm işçi sınıfını ardına alan burjuvazini önderliğinde olan burjuva demokratik devrimler, sömürge ve yarı-sömürge ülkelerde dışsal bir olguyla askeri-bürokratik küçük burjuva öncülüğünde yukardan aşağı bir yönelim izlemiştir.

Gerilemenin farkında olan Osmanlı uleması; özellikle , II Mahmut ve III. Selim’le Fransa’ya kendi 'aristokrasisini' gönderir, Anadoluda batı tarzı eğitim veren medreseleri açar, fransa’dan da aydınları kendi kadrolarının eğitimi için anadolu’ya getirir. Bilindiği üzere batı aydınlanmacığın, meşrutiyetin devamı Osmanlı yönetiminde Mustafa Kemal doğmadan önce meclisi mebusan/ayan gibi vardı. (ingiltere’deki manga carta dönemi gibi) Yani Osmanlıda meclis Mustafa Kemal’in doğumundan öncede vardı. Osmanlı Devleti ile Cumhuriyet arasındaki ilişki irdelemek isteyenlerin Mustafa Kemal’in Fransız devrimine dair yaptığı vurgulara ve 14 temmuz daki açıklamalarını da incelemesi gerekir. 14 Temmuz 1789 fransız devriminin bastile kalesinin kazanılması ve feodaliteye karşı zaferin miladı olarak atfedilir.

Not: Vakitimizin elverdiği ölçüde bilgi paylaşımı yapıyoruz, forumda moderatör ya da çeşitli biçimlerde görev alan arkadaşlar forum yazarlarını ‘senden daha zeki üye gelir’ , ‘siz bilmezsiniz’, ‘anlayamıyorsunuz’ gibi yaftalamak; kişisel yüzeysel yorumlar yerine fikirlerin dayandığı temel üzerinden eleştirmek forumun amacı olan bilgi paylaşımı ve yapılanın daha ileri götürmek açısından anlamlıdır.

Vergi sisteminin kapitalizmden once olamaz.zaten farkindaysan kapitalizm
Satilan malin kar amacli sistemi degil tamamen
Halklari sisteme kole etme amacli vergi sistemidir.ozgur iradenin.ozgurce kullanildigi yerde kapitalizm islemez.
eOrnegin imf vergi ve faiz ve borc sistemi kapitalizmin en guclu carklaridir.
Bu yuzden vergi sistemi kapitalizmden oncede vardi diyemeyiz .tarih bilgisi olarak
Yanlis bilgi vermis oluruz.
Kapitalizm cok yaslidir.
Masanizmim dogusuna kadar gider.
Kisaca
.m.o 659 a kadar lidyalilarin parayi kesfetmesiyle vergi sistemine geçilmiştir.
Senin ve vikipedianin bahsettigi.
Kapitalizm degil 16.yyda..rochvillerin.baslattigi;

Kar amacli endüstriyel kapitalizmin
Bir parcasi ilan kraliyet demokrasisidir.
 

ignostik üye

Filozof
Uzaklaştırılmış
Katılım
1 Ocak 2021
Mesajlar
969
Tepkime puanı
131
Puanları
43
Yaş
57
Konum
Mars gezegeni.
Üniversite Bölümü
felsefe
Ornegin;pre kapitalist! Donemde(paranin icat olmadigi donem)

50 tavuk veriyorsunuz;
Karsiliginda 2 cuval un satin aliyorsunuz.
Bu kapitalizm degildir.
Kapitalizmin bir tanimi var.
Kar amacli satis yapmak bu kapitalizmin
Bir kolu olabilir ama ozgur irade ni kullaniyorsun yani cok ince bir detay var.
Sistem icinde degilsin;
sisteme.kole degilsin.
Sisteme kole olmak icin satin alip bergisini oduyorsun.iste o an artik kapitalizm
Seni yutmustur.
Kapitalizm harac sistemidir.
Ozgur iradeni engeller
Ewrensel hukuk kurallari ihlal edilir.
Kisaca;
Kapitalizm harac odeme sistemidir.
kAr amacli vergisiz mallar In satisina (takas)kapitalizm diyemeyiz zira bu sistem
5000 yildir var.
Kapitalizm gercek manada paranin icadiyla
Basladi.m.o.659.
 

Kara Kalem

Yeni üye
Yeni Üye
Katılım
1 Haz 2011
Mesajlar
90
Tepkime puanı
17
Puanları
8
İgnostik üye / Kara Kalem

Kavramları kendi tarihselliğinde algılamaz ve yorumlamazsak ne somut durumun tesbitine varabiliriz ne de eleştirinin amacına. Kavramlara yüklediğin anlamlar ekonomi bağlamında irdelendiğinde; ne Adam Smith de karşılığı var, ne ricardo da ne marx’da. Vergi sistemini kapitalizmle bağdaştıran hiçbir ekonomist yok. Doğu toplumlarında asyatik üretim tarzında ya da batı Feodalizmde kır emekçisi ya feodal bey ya da devlet için çalışırdı. Feodalizm vergi sistemi üzerine kuruludur. Sömürü kavramı feodalizmde de vardı, kapitalizmde de, değişen toplumsal sınıflardır. Kır ve kent emekçilerini devlet sömürmez, egemen sınıflar sömürür, devlet bu sömürüden pay alır. Feodalizmde, aristokrasi ve ulema sınıfı, kapitalizmle burjuva sınıfı olmuştur. Çünkü nasıl kavramlaştırırsak, kavramlaştıralım sömürü üretim alanında oluşur. Haraç kavramı oldukça amorf bir kavram olup sınıfsal karşılığı yoktur. Kapitalizm bir bütündür, üretim biçimiyle, kültürel hegomanyasıyla, hukuğun egemenlerin dir dalı olmasıyla.. Evrensel hukuk kuralları da bu bağlamda egemen bilincin hukuki sözleşmelerinden farklı bir şey değildir. Kapitalist vergi biçimine karşı olup, dayattığı hukuk normlarını savunmak paradokstur.
 

ignostik üye

Filozof
Uzaklaştırılmış
Katılım
1 Ocak 2021
Mesajlar
969
Tepkime puanı
131
Puanları
43
Yaş
57
Konum
Mars gezegeni.
Üniversite Bölümü
felsefe
Kapitalizm de hersey devletin tekelindedir.

Malesef kir ve kent emekcileri dedigimiz.
Ciftciler ve esnaflar da.
Devlet vergi sistemiyle somurmektedir.
Devletin varolus amacini sanirim anliyamadiniz.
mafyalarda dahil olmak uzere her canlidan.maximum derecede vergi yani harac almaktir.
Devletlerin kurulus amaci budur.halka yardim ederek devletler varligini surduremez.halklari somurerek ve ezerek ve korkutarak varligini surdurebilir.bu onemli detayi.
Gozden kaciriyorsun
 

ignostik üye

Filozof
Uzaklaştırılmış
Katılım
1 Ocak 2021
Mesajlar
969
Tepkime puanı
131
Puanları
43
Yaş
57
Konum
Mars gezegeni.
Üniversite Bölümü
felsefe
Kapitalizm de hersey devletin tekelindedir.

Malesef kir ve kent emekcileri dedigimiz.
Ciftciler ve esnaflar da.
Devlet vergi sistemiyle somurmektedir.
Devletin varolus amacini sanirim anliyamadiniz.
mafyalarda dahil olmak uzere her canlidan.maximum derecede vergi yani harac almaktir.
Devletlerin kurulus amaci budur.halka yardim ederek devletler varligini surduremez.halklari somurerek ve ezerek ve korkutarak varligini surdurebilir.bu onemli detayi.
Gozden kaciriyorsun

Ayrica somut dedigin kavramlarin tarihleri hakkinda %100 bilgi birikimi yok.bahsettin feodalist(vergi sistemi)
Yakin.cagdalarda olusan sistem.
Ben. Onceki sistemden bahsediyorum.vergi sistemi yakin caglarda baslamadi.gecmisi oldukca eskiye.dayaniyor.
Bahsettiginiz somuru kavrami sadece uretim alanlarindan
Olusmuyor.basit bir ornek verdim.anliyamadiniz sanirim.ornegi
tekrar
Vermemde bir sakinca yok;
Satin aldiginiz dairenin emlak vergisi.
Ne is yeri nede tarim ar azisi
Sadec3l
uyumak ve yemek yemek icin tasarlanmis bir.yer.
Ornegin.int.cafeler.
Uretimin olmadigi aksine tuketimin oldugu
Bu tarz yerler.
Vergi sistemiyle kspitalizme baglanmistir.
 

ignostik üye

Filozof
Uzaklaştırılmış
Katılım
1 Ocak 2021
Mesajlar
969
Tepkime puanı
131
Puanları
43
Yaş
57
Konum
Mars gezegeni.
Üniversite Bölümü
felsefe
Ayrica somut dedigin kavramlarin tarihleri hakkinda %100 bilgi birikimi yok.bahsettin feodalist(vergi sistemi)
Yakin.cagdalarda olusan sistem.
Ben. Onceki sistemden bahsediyorum.vergi sistemi yakin caglarda baslamadi.gecmisi oldukca eskiye.dayaniyor.
Bahsettiginiz somuru kavrami sadece uretim alanlarindan
Olusmuyor.basit bir ornek verdim.anliyamadiniz sanirim.ornegi
tekrar
Vermemde bir sakinca yok;
Satin aldiginiz dairenin emlak vergisi.
Ne is yeri nede tarim ar azisi
Sadec3l
uyumak ve yemek yemek icin tasarlanmis bir.yer.
Ornegin.int.cafeler.
Uretimin olmadigi aksine tuketimin oldugu
Bu tarz yerler.
Vergi sistemiyle kspitalizme baglanmistir.

Size kesinlikle katilmiyorum.kapitalizme karsi olup.
Ewrensel hukuk kurallarina mantikli yaklasmak kadar mantikli birseyvolmaz.
Bahsedilen ewrensel kurallar kapitalizmin
Dayattigi madde ve hukuk kurallarina
gore adil ve esitlik acisindan oldukca farklidir.
Kapitalizmin hukuku bile vergi sistemine savunurken bahsettiginiz ve savundugunuz degerler trajikomik derecede
Kapitalizmin adil olmuyan somuru hukukunu savunmak anlamini tasir.
 

elbisss

Kahin
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
28 Mar 2019
Mesajlar
1,322
Tepkime puanı
266
Puanları
83
Demokrasi aslında sadece bilinen bir demokrasi agacından gelmemektedir

Demokrasi kendi başına 3 ana guruba ayrılır..
1-İleri demokrasi
2-Bütünsel demokrasi
3-Tamamlayıcı demokrasi..

Aslında demokrasi agacı bireylerin var olan degerlerinin üzerine inşaa edilebildiği ve bunu sıstemsel bir mekanızma uzerınden ısletıldıgıdır her sıstemın mutlak hataları olabılıyor ama demokrası agacının en ust basamagına tasıyabılmek onemlıdır....

Tamamlayıcı yada dıger adıyla kapsayıcı demokrası aslında dunyanın sosyal devlet ve gelışım anlayısının en ust noktada yaşandıgı surecler dıyebılırız..

Demokrasının aslında ınsanların gelısımınde oldukça etkısı oldugu gıbı dusunsel gelısım acısından da oldukça degerlı dıyebılırım Demokrası sıstemını oldukça seven bırıyım bıreyın kendını ıfade edebılmesı ıcın yada secme secılebılme hakkı gıbı verılen bır cok sıstemsel kural ve degerlerde aslında ınsanların temel hak ve huvvıyetlerını en ıyı derecede temsıl edebılmesıdır dıyebılırım

Fakat sıstemler yuzyılda bır degısım ve gelısım gostermesı ve kendını yenıleyebılmesı gerektıgıdır bugun dunyanın en ıyı sıstemını oluşturmuş olsanız bıle mutlaka eksık ve hatalı yonlerı olacaktır ama buna ragmen demokrasının sosyal yaşam ve haklar uzerındekı ınsaası ınsanlar uzerındekı en guzel kazanımı dıyebılırım...

Evet bazen sıstemler kotu kullanılabılınıyor boyle durumlarda sıstemın hasarı ortaya cıkıyor bu hataları bazen demokrasının besıgı denılen ulkeler cok sıklıkla yapabılıyor ozellıkle yaşamsal hak ve huvvıyetlerın hangı surec olursa olsun mutlaka kanunlar ve hukumler bazında korunabılmesıdır...

Demokrasılerde aslında dın dıl kultur yada ırk ayrımı yapılmaması gerekır cunku demokrasının bır evrensel dılı vardır ve bu dıl mekanızması en ıyı sekılde ısletıldıgınde demokrası olgun ve guzel olur....Demokrasının besıgı olan ulkeler standartları bozmaması gerekır ama ne yazık kı bazen bunu yapabılıyorlar ve ne yazık kı sıstemde hasarlı hale gelebılıyor demokrasının en temel tası yaşama ve yaşatmadır ılkesı dıye dusunuyorum ta kı kendı çıkarımıza kullanılmadıgı surece demek ısterım...

Böyle.
 
Son düzenleme:

ignostik üye

Filozof
Uzaklaştırılmış
Katılım
1 Ocak 2021
Mesajlar
969
Tepkime puanı
131
Puanları
43
Yaş
57
Konum
Mars gezegeni.
Üniversite Bölümü
felsefe
Anliyorum sevgili elbiss;
Ama demokrasi kime gore iyi kime gore kotu ciddi anlamda tartisilir.
Demokrasinin kotu bir sistem oldugu ve esitlik ulkesini ihlal ettiini anlamak bu kadar zor mu?

Basit örneklerle irdeliyelim.

1;iyi sistemlerde zengin fakir insanlar olmaz;
Her birey eşit ekonomi kurallarina gore
Yasar.
2:iyi sistemlerde hukuk kurallari ewrenseldir.
Vergi(harac)
Sistemi gibi mafyatik hukuk kurallari islemez.
3;ewrensel hukuk iyi sistemlerde insan ayirmaz.
Yargi yolu herkese esit olarak uygulanir.
Yani dokunulmazlik kotu sistemin kotu bir koludur
 

ignostik üye

Filozof
Uzaklaştırılmış
Katılım
1 Ocak 2021
Mesajlar
969
Tepkime puanı
131
Puanları
43
Yaş
57
Konum
Mars gezegeni.
Üniversite Bölümü
felsefe
Anliyorum sevgili elbiss;
Ama demokrasi kime gore iyi kime gore kotu ciddi anlamda tartisilir.
Demokrasinin kotu bir sistem oldugu ve esitlik ulkesini ihlal ettiini anlamak bu kadar zor mu?

Basit örneklerle irdeliyelim.

1;iyi sistemlerde zengin fakir insanlar olmaz;
Her birey eşit ekonomi kurallarina gore
Yasar.
2:iyi sistemlerde hukuk kurallari ewrenseldir.
Vergi(harac)
Sistemi gibi mafyatik hukuk kurallari islemez.
3;ewrensel hukuk iyi sistemlerde insan ayirmaz.
Yargi yolu herkese esit olarak uygulanir.
Yani dokunulmazlik kotu sistemin kotu bir koludur

Demokrasilerde;
ewrensel hukuk kurallari;
Acikca ihlal edilmistir.
Ewrensel hukuk kurallari der ki;
Hic kimse hic kimseden zorla (

vergi)yasadigi toprak icin zorunluluk one suremez.
Yasamak bir insanin yaratilis olarak
Vicdanidir merhametidir en onemlisi
Yaraticiys gore hakkidir .
Bu durumda;
Demokrasi kotu bir sistemdir ne yazikki
Ewrensel dilide yoktur.
 
Tüm sayfalar yüklendi.
Sidebar Kapat/Aç
Üst