Kapitalizmin en güçlü çarkı olan demokrasinin perde arkası...

ignostik üye

Kategori Yöneticisi
Kategori Yöneticisi
Katılım
1 Ocak 2021
Mesajlar
396
Tepkime puanı
24
Puanları
18
Yaş
54
Üniversite Bölümü
felsefe
DEMOKRASİNİN PERDE ARKASI.
arkadaşlar sizlere öğretilen demokrasi ile gerçek demokrasi arasındakı farkları buğun çok net öğreniceksiniz.
,( :demokrasinin halka anlatış şekli.)
,1: vergi sistemi yok
2: halk ülkeyi yönetir.
3: adı üstünde milletin vekilini halk sadece milletin sorunlarını çözsün diye seçilir
milletvekilinin başka işi olmaz tek işi budur
4: devlet halkın dediğini yapar güç halktadır.
(evettt arkadaşlar şimdide atatürk zamanında demokrasiye eklenen ve halktan gizlenen maddeleri tek tek görelim ve anlıyalım.)
1: vergi sistemi getirildi
ve anaysasaya eklendi.
2: milletvekilleri milletin vekili değil
milletin efendisi yetkisi verildi.,
3: milletvekillerine yüksek maaş baglandı.
4: ülkeyi millet değil devlet yönetir maddesi eklendi.,
5:güç milletten alındı ve devlete verildi
millet sadece oy kullanan köleler haline getirildi.
6: türk halkı özgür oldugunu düşünsün diye bu gizli
maddeler yumuşaltıldı.
7: devlet mafyalaştı.
,8: zam sistemi getirildi.,
9: hakımıyet kayıtsız sartsız milletindir. dendi..milletin oyuyla başa gelen vekiller dokunulmazlık denilen ucube kapital sistemle tanrı moduna geçtiler işte en trajıkomık yerde burası .
10: demokrasıde eşit insan kavramı iddia edildi,ve anayasaya eklenmesine ragmen hiç ama hiç uygulanmadı. bir vatandaş sahsın birine hakaret eder adli sorusturma açılırken sahsın biride küfür ve hakaret eder hiç sorusturma açılmaz çünkü demokrası sadece bir araçtır liderler için amaç değil. asıl amaçsa rahat yaşam ve zengın ölmektir. siz bu şartlarda demokrası hala iyi ve özgure bir sistem diyorsanız ya kötü niyetlisinizdir yada çoksafsınızdır.

11:demokrası ve dinler kapitalizmin en güçlü çarklarıdır. yaklaşık 5000 yıllık siyonist düşünceye dayalı ucube ve lanetli bir sistemdir.
12: sonsuza dek yazabilirim ama benım yazdıgım karşımdakının anladıgı kadardır.

işte görüyorsunuz arkadaşlar. geçmiş! iktidarlar, ve şimdiki malum iktidar bu milleti 90 yıldır. , gizlice öpüyor ama türk milleti bu zekayla öpülmeyi hakediyor saygılar sevgiler..




,
,
 

ignostik üye

Kategori Yöneticisi
Kategori Yöneticisi
Katılım
1 Ocak 2021
Mesajlar
396
Tepkime puanı
24
Puanları
18
Yaş
54
Üniversite Bölümü
felsefe
Kapitalizmi insanlar tam olarak anlıyamıyor, bunu farkettim, kapitalizm, herşeydir sistem değince aklınza kapitalizm gelmeli.
1: devletler.,
2: dinler.
3: diller.
4: ideolojiler.
bu ucube sistemler varoldugu sürece er yada geç dünyamız cehenneme dönücektir.
dünyanın,yasaması için bu sistemlerın yok olması gerek yada dünyanın ve insan neslinin yok olması gerek.
 
Son düzenleme:

ignostik üye

Kategori Yöneticisi
Kategori Yöneticisi
Katılım
1 Ocak 2021
Mesajlar
396
Tepkime puanı
24
Puanları
18
Yaş
54
Üniversite Bölümü
felsefe
demokrasıde eşitlik .. kavramıda yanlış lanse ediliyor, çogunlugun dediği her zaman olucaksa , azınlıgın dediği olmuyacaksa o zaman, eşitlik kavramı anlamıda anlamsızlaşır.
demokrasıde eşitlik olmaz çogunluk kavramı ile sistem yönetilir. buda eşitlik kavramını sürklase ve esperize eder.
 

Phi

Tanınmış üye
Y.Admin
Onursal Üye
Katılım
13 May 2008
Mesajlar
1,684
Tepkime puanı
74
Puanları
48
demokroside nasil esitlik olmaz anlayamadim?
 

BeKeS

Yeni üye
Onursal Üye
Katılım
22 Nis 2021
Mesajlar
15
Tepkime puanı
11
Puanları
3
Yaş
27
Üniversite Bölümü
İktisat
``demokrasinin halka anlatış şekli.)
,1: vergi sistemi yok
2: halk ülkeyi yönetir vs vs...``
bu demokrasi şekli hangi halka anlatiliyor acaba ? Boyle bir halk var mi yada bu sekilde inanip da yönetilen bir halk var mi?
şimdiki malum iktidar bu milleti 90 yıldır. , gizlice öpüyor ama türk milleti bu zekayla öpülmeyi hakediyor...`` demissiniz Peki manifestolarin zamana göre degisim icine girmediklerinde curumeye mahkum olduklarini bilmiyor musunuz? Amacim mevcuttaki hukumet ya da gorusu onaylamak degil Genel perspektiften olağan yaziyi elestirmek.. Hangi ideoloji sabit kaldı ? Örneklendirelim hatta Günümüz Kürt Hareketine bakalim ilk çıkiş hareketindeki talepler ve halkın tutumu ile şimdikini ayni tutabilir miyiz? Amac aynı gibi dursa da sergilenen duruş bunu cürutmeye yetmiyor mu?
Devam edelim..
``Kapitalizmi insanlar tam olarak anlıyamıyor..``
Kapitalizmin insan odaklı ,anlama odakli oldugunu bu kadar net bicimde ifade etmenize sasirdim. Serbest piyasa tamamen kâr odakli bir gorusun insanlari anlamasini bekleyemeyiz ki. İnsanlari anlamak istese Kapital diye bir durum yeryuzunde kalmaz sanirim . Son olarak
``demokrasıde eşitlik .. kavramıda yanlış lanse ediliyor,..``
Bunu mevcuttaki yonetim bicimine ve dayatilan zorbaliklari yasadiginiza/şahit oldugunuza/izlemlerinize dayanarak söylediginizi varsayiyorum. Kelimelerin özleri yanliş uygulamalar sonucu gercekligini kaybedemez. Demokrasi gibi.. Birileri bu yorumlarinizi kahramanca alkislayacaktir birileri elestirecektir peki kimin tutumu dogru ? Sevgiler
 

ignostik üye

Kategori Yöneticisi
Kategori Yöneticisi
Katılım
1 Ocak 2021
Mesajlar
396
Tepkime puanı
24
Puanları
18
Yaş
54
Üniversite Bölümü
felsefe
``demokrasinin halka anlatış şekli.)
,1: vergi sistemi yok
2: halk ülkeyi yönetir vs vs...``
bu demokrasi şekli hangi halka anlatiliyor acaba ? Boyle bir halk var mi yada bu sekilde inanip da yönetilen bir halk var mi?
şimdiki malum iktidar bu milleti 90 yıldır. , gizlice öpüyor ama türk milleti bu zekayla öpülmeyi hakediyor...`` demissiniz Peki manifestolarin zamana göre degisim icine girmediklerinde curumeye mahkum olduklarini bilmiyor musunuz? Amacim mevcuttaki hukumet ya da gorusu onaylamak degil Genel perspektiften olağan yaziyi elestirmek.. Hangi ideoloji sabit kaldı ? Örneklendirelim hatta Günümüz Kürt Hareketine bakalim ilk çıkiş hareketindeki talepler ve halkın tutumu ile şimdikini ayni tutabilir miyiz? Amac aynı gibi dursa da sergilenen duruş bunu cürutmeye yetmiyor mu?
Devam edelim..
``Kapitalizmi insanlar tam olarak anlıyamıyor..``
Kapitalizmin insan odaklı ,anlama odakli oldugunu bu kadar net bicimde ifade etmenize sasirdim. Serbest piyasa tamamen kâr odakli bir gorusun insanlari anlamasini bekleyemeyiz ki. İnsanlari anlamak istese Kapital diye bir durum yeryuzunde kalmaz sanirim . Son olarak
``demokrasıde eşitlik .. kavramıda yanlış lanse ediliyor,..``
Bunu mevcuttaki yonetim bicimine ve dayatilan zorbaliklari yasadiginiza/şahit oldugunuza/izlemlerinize dayanarak söylediginizi varsayiyorum. Kelimelerin özleri yanliş uygulamalar sonucu gercekligini kaybedemez. Demokrasi gibi.. Birileri bu yorumlarinizi kahramanca alkislayacaktir birileri elestirecektir peki kimin tutumu dogru ? Sevgiler
iyi günler tabi konuyu anlıyamadıgınız için böyle basit yorumlar yapmanız olası demokrası zaten kapitalizmin bir sistem döngüsü efendim.

demokrasının ilkel halı olan sistemler 5000 yıldır var.
demokrası yanı ataturkun kurdugu sstem 100 yıllık bir sistem değil ki masınların oluşturdugu 5000 yıllık tarih gerisine kadar gider,
istersnız basitçe ispatlıyalım. örnegın romada lejyonerler sınıfı vardı. bı sınıf her türlü yetkıyı elinde tutuyordu . biz buna 3000 yıllık atına demokrasısı diyoruz. ataturkun alıntı yaptıgıda,
bu sistemdir. yaaaa. :)) bu arada size evrenın en zekı insanı oldugumu söylemişmiydim.
saygılar sevgiler.

konuyu açmak istemıyorum, araştırın zaten sizde görüceksiniz ki ben her zaman haklıyım. sadece araştırın,
cahil ölmeyin..
yanlış anlamayın efendim, denokrasının halkın kendi kendini yönetme şekli (gerçek demokrasi içerisinde siyaset ve parlemento rejimleri yoktur. sonradan keyfien eklenmiştir. )ve demokrasini 100 yıllık yeni bir sistem oldugunu yanlış ve bilgi kirliliği yaratan, kaynaklardan öğrenip üniversite bitiren ve demokrasinin, modern bir sistem oldugun savunan kim olursa olsun, benimle
tartışımaz, eğer ciddi anlamda tartışma istiyorsa o kişi yani sizde dahil, bu kitabı okumanızı ve anladıktan sonra tekrar yorum yapmanızı öneririm.

 
Son düzenleme:

ignostik üye

Kategori Yöneticisi
Kategori Yöneticisi
Katılım
1 Ocak 2021
Mesajlar
396
Tepkime puanı
24
Puanları
18
Yaş
54
Üniversite Bölümü
felsefe
tARİH BOYUNCA SABİT KALAN O KADAR ÇOK devletcilik İDEOLOJIsi
VARKI:
hANGİSİNDEN BASLIYALIM.
ÖRNEGIN parlementer demokrası rejımının ilkel halı olan roma ideolojı hala devam ediyor.
örnegın hitlerin başlattıgı nasyonel sosyalızmın devamı olan ve parlemente sistemın dnasına ters olan
başkanlık rejimi hala devam ediyor. daha sayimm mi? bu kadar yeterli mi?
hitler rejimi kuzey kore-türkiye- süriye -
  • Küba.
  • Eritre.
  • Laos.
  • Çin.
  • Sahra Demokratik Arap Cumhuriyeti.
  • Türkmenistan.
  • Vietnam.
 

ignostik üye

Kategori Yöneticisi
Kategori Yöneticisi
Katılım
1 Ocak 2021
Mesajlar
396
Tepkime puanı
24
Puanları
18
Yaş
54
Üniversite Bölümü
felsefe
Burdakı asıl amaç kimin tutumunu alkışlamak değildir, burdakı asıl amaç! açık ve net olarak tarih bilgisi olarak kimin haklı oldugu gerçeğini kanıtlamaktır.
Felsefe agırlıklı sitelerinde varoluş amacıda budur.
 
Son düzenleme:

ignostik üye

Kategori Yöneticisi
Kategori Yöneticisi
Katılım
1 Ocak 2021
Mesajlar
396
Tepkime puanı
24
Puanları
18
Yaş
54
Üniversite Bölümü
felsefe
Bana göre en yeni sistem 250 yıllık ewrensel insan hakları beyannamesidir. demorasıyle uzaktan ve yakından alakası olmuyan gerçek ve en saglam ve mantıklı sistem diyebiliriz. tabi daha iyisi çıkmadıkça.

Madde 1
Bütün insanlar özgür, onur ve haklar bakımından eşit doğarlar. Akıl ve vicdanla donatılmışlardır, birbirlerine kardeşlik anlayışıyla davranmalıdırlar.(demorasıde insanlar eşit dogmaz. zegın ve fakır gerçeği)

Madde 2
1. Herkes ırk, renk, cinsiyet, dil, din, siyasal ya da başka türden kanaat, ulusal ya da toplumsal köken, mülkiyet, doğuş veya başka türden statü gibi herhangi bir ayrım gözetilmeksizin, bu Bildirgede belirtilen bütün hak ve özgürlüklere sahiptir.
2. Ayrıca, bağımsız, vesayet altında ya da kendi kendini yönetemeyen ya da egemenliği başka yollardan sınırlanmış bir ülke olsun ya da olmasın, bir kişinin uyruğu olduğu ülke ya da memleketin siyasal, hukuksal ya da uluslararası statüsüne dayanarak hiçbir ayrım yapılamaz.(kapitalizmin kolları olan demokrası v cum. rejimlerinde ırkçılık var. floyd olayıda açık ve net bir ispattır. bu sistemler tamamen ucube sistemler yanı kötü sistemlerdir. nednide şu güç halkta değil devlettedir. gü çdevlette oldukça asla ve asla eşitlikten bahsedmeyiz)

Madde 3
Herkesin yaşama hakkı ile kişi özgürlüğü ve güvenliğine hakkı vardır.(demokrasilerde, kişi özgürlüğü yoktur. zengın fakır veya siyeset özgürlüğü vardır bu özgürlükse sadece anlamsızlık yaratır)

Madde 4
Hiç kimse, kölelik ya da kulluk altında tutulamaz; her türden kölelik ve köle ticareti yasaktır.( kapitalizm demek kölelik demektir. fakırler köle olarak dogar ve ölür. zenginlerde sistemın kölesi olarak dogar ve ölür. )

Madde 5
Hiç kimseye işkence ya da zalimce, insanlık dışı ya da aşağılayıcı muamele ya da ceza uygulanamaz.(açık ve net gördük çöpten ekmek topluyan ve maske takmıyan, bir vatandaşla 3000 tl ceza kesildi. ama maslesiz mesafesiz! 5 kişi bir araya gelip tvlerde konuşanlara veya yüzlerce kişi bir aya gelipte kongre yapanlara ceza verilmedi bundan daha net ispat olmaz..

Madde 6
Herkesin, nerede olursa olsun, yasa önünde bir kişi olarak tanınma hakkı vardır.

Madde 7
Herkes yasa önünde eşittir ve ayrım gözetilmeksizin yasa tarafından eşit korunmaya hakkı vardır. Herkes, bu Bildirgeye aykırı herhangi bir ayrımcılığa ve ayrımcı kışkırtmalara karşı eşit korunma hakkına sahiptir.(bu imkansız öyle olsaydı. dokunulmazlık olmazdı. dokunulmazlık denilen ucube sistem, açık ve net olarak yasların bile ne kadar kötü oldugunu kanıtlıyor. kötü sistemın yasalarıda dogal olarak kötü olur.

Madde 8
Herkesin anayasa ya da yasayla tanınmış temel haklarını ihlal eden eylemlere karşı yetkili ulusal mahkemeler eliyle etkin bir yargı yolundan yararlanma hakkı vardır.(demokrası bu yetkiyi açıkça ihlal edicek hakak sahiptir bu durumda hakta tamamen ortadan kalkar.

Madde 9
Hiç kimse keyfi olarak yakalanamaz, tutuklanamaz ve sürgün edilemez.(demokraside olagan şeyler bunlar.

Madde 10
Herkesin, hak ve yükümlülüklerinin belirlenmesinde ve kendisine herhangi bir suç isnadında bağımsız ve yansız bir mahkeme tarafından tam bir eşitlikle, hakça ve kamuya açık olarak yargılanmaya hakkı vardır.

Madde11
1. Kendisine cezai bir suç yüklenen herkesin, savunması için gerekli olan tüm güvencelerin tanındığı, kamuya açık bir yargılanma sonucunda suçluluğu yasaya göre kanıtlanıncaya kadar suçsuz sayılma hakkı vardır.
2. Hiç kimse, işlendiği sırada ulusal ya da uluslararası hukuka göre suç oluşturmayan herhangi bir fiil yapmak ya da yapmamaktan dolayı suçlu sayılamaz. Kimseye, suçun işlendiği sırada yasalarda öngörülen cezadan daha ağır bir ceza verilemez.

Madde 12
Hiç kimsenin özel yaşamına, ailesine, evine ya da yazışmasına keyfi olarak karışılamaz, onuruna ve adına saldırılamaz. Herkesin, bu gibi müdahale ya da saldırılara karşı yasa tarafından korunma hakkı vardır.

Madde 13
1. Herkesin, her Devletin sınırları içinde seyahat ve oturma özgürlüğüne hakkı vardır.
2. Herkes, kendi ülkesi de dahil, herhangi bir ülkeden ayrılma ve o ülkeye dönme hakkına sahiptir.

Madde 14
1. Herkesin, sürekli baskı altında tutulduğunda, başka ülkelere sığınma ve kabul edilme hakkı vardır.
2. Gerçekten siyasal nitelik taşımayan suçlardan kaynaklanan ya da Birleşmiş Milletlerin amaç ve ilkelerine aykırı fiillerden kaynaklanan kovuşturma durumunda, bu hak ileri sürülemez.

Madde 15
1. Herkesin bir ülkenin yurttaşı olmaya hakkı vardır.(hahh işte demokrasılerde bu madde , tamamen ihlal edilmiş. pasaport ve visa zorunlulugu)
2. Hiç kimse keyfi olarak uyrukluğundan yoksun bırakılamaz, kimsenin uyrukluğunu değiştirme hakkı yadsınamaz.

Madde 16
1. Yetişkin erkeklerle kadınların, ırk, uyrukluk ya da din bakımından herhangi bir sınırlama yapılmaksızın, evlenmeye ve bir aile kurmaya hakkı vardır. Evlenmede, evlilikte ve evliliğin bozulmasında hakları eşittir.
2. Evlilik, ancak evlenmeye niyetlenen eşlerin özgür ve tam oluruyla yapılır.
3. Aile, toplumun doğal ve temel birimidir; toplum ve Devlet tarafından korunur.

Madde 17
1. Herkesin, tek başına ya da başkalarıyla ortaklık içinde, mülkiyet hakkı vardır.
2. Kimse mülkiyetinden keyfi olarak yoksun bırakılamaz.

Madde 18
Herkesin düşünce, vicdan ve din özgürlüğüne hakkı vardır; bu hak, din veya inancını değiştirme özgürlüğünü ve din veya inancını, tek başına veya topluca ve kamuya açık veya özel olarak öğretme, uygulama, ibadet ve uyma yoluyla açıklama serbestliğini de kapsar.

Madde 19
Herkesin kanaat ve ifade özgürlüğüne hakkı vardır; bu hak, müdahale olmaksızın kanaat taşıma ve herhangi bir yoldan ve ülke sınırlarını gözetmeksizin bilgi ve fikirlere ulaşmaya çalışma, onları edinme ve yayma serbestliğini de kapsar.

Madde 20
1. Herkes, barış içinde toplanma ve örgütlenme hakkına sahiptir.(Hangi gezegen bu),burda böyle bir gezegen yok! bende gitmek istiyorum, bana kordinatları veriniz.( :ROFLMAO: :coffee:;)
2. Hiç kimse, bir örgüte üye olmaya zorlanamaz.

Madde 21
1. Herkes, doğrudan ya da serbestçe seçilmiş temsilcileri aracılığıyla ülkesinin yönetimine katılma hakkına sahiptir.
2. Herkesin, ülkesinde kamu hizmetlerinden eşit yararlanma hakkı vardır.
3. Halk iradesi, hükümet otoritesinin temelini oluşturmalıdır; bu irade, genel ve eşit oy hakkı ile gizli ve serbest oylama yoluyla, belirli aralıklarla yapılan dürüst seçimlerle belirtilir.

Madde 22
Herkesin, toplumun bir üyesi olarak, toplumsal güvenliğe hakkı vardır; ulusal çabalarla, uluslararası işbirliği yoluyla ve her Devletin örgütlenme ve kaynaklarına göre herkes insan onuru ve kişiliğin özgür gelişmesi bakımından vazgeçilmez olan ekonomik, toplumsal ve kültürel haklarının gerçekleştirilmesi hakkına sahiptir.

Madde 23
1. Herkesin çalışma, işini özgürce seçme, adil ve elverişli koşullarda çalışma ve işsizliğe karşı korunma hakkı vardır.
2. Herkesin, herhangi bir ayrım gözetilmeksizin, eşit iş için eşit ücrete hakkı vardır.
3. Çalışan herkesin, kendisi ve ailesi için insan onuruna yaraşır bir yaşam sağlayacak düzeyde, adil ve elverişli ücretlendirilmeye hakkı vardır; bu, gerekirse, başka toplumsal korunma yollarıyla desteklenmelidir.
4. Herkesin, çıkarını korumak için sendika kurma ya da sendikaya üye olma hakkı vardır.

Madde 24
Herkesin, dinlenme ve boş zamana hakkı vardır; bu, iş saatlerinin makul ölçüde sınırlandırılması ve belirli aralıklarla ücretli tatil yapma hakkını da kapsar.

Madde 25
1. Herkesin, kendisinin ve ailesinin sağlığı ve iyi yaşaması için yeterli yaşama standartlarına hakkı vardır; bu hak, beslenme, giyim, konut, tıbbi bakım ile gerekli toplumsal hizmetleri ve işsizlik, hastalık, sakatlık, dulluk, yaşlılık ya da kendi denetiminin dışındaki koşullardan kaynaklanan başka geçimini sağlayamama durumlarında güvenlik hakkını da kapsar.
2. Anne ve çocukların özel bakım ve yardıma hakları vardır. Tüm çocuklar, evlilik içi ya da dışı doğmuş olmalarına bakılmaksızın, aynı toplumsal korumadan yararlanır.

Madde 26
1. Herkes, eğitim hakkına sahiptir. Eğitim, en azından ilk ve temel öğrenim aşamalarında parasızdır. İlköğretim zorunludur. Teknik ve mesleki eğitim herkese açıktır. Yüksek öğrenim, yeteneğe göre herkese eşit olarak sağlanır.
2. Eğitim, insan kişiliğinin tam geliştirilmesine, insan haklarına ve temel özgürlüklere saygıyı güçlendirmeye yönelik olmalıdır. Eğitim, bütün uluslar, ırklar ve dinsel gruplar arasında anlayış, hoşgörü ve dostluğu yerleştirmeli ve Birleşmiş Milletlerin barışı koruma yolundaki etkinliklerini güçlendirmelidir.
3. Ana-babalar, çocuklarına verilecek eğitimi seçmede öncelikli hak sahibidir.

Madde 27
1. Herkes, topluluğun kültürel yaşamına özgürce katılma, sanattan yararlanma ve bilimsel gelişmeye katılarak onun yararlarını paylaşma hakkına sahiptir.
2. Herkesin kendi yaratısı olan bilim, yazın ve sanat ürünlerinden doğan manevi ve maddi çıkarlarının korunmasına hakkı vardır.

Madde 28
Herkesin bu Bildirgede ileri sürülen hak ve özgürlüklerin tam olarak gerçekleşebileceği bir toplumsal ve uluslararası düzene hakkı vardır.

Madde 29
1. Herkesin, kişiliğinin özgürce ve tam gelişmesine olanak sağlayan tek ortam olan topluluğuna karşı ödevleri vardır.
2. Herkes, hak ve özgürlüklerini kullanırken, ancak başkalarının hak ve özgürlüklerinin gereğince tanınması ve bunlara saygı gösterilmesinin sağlanması ile demokratik bir toplumdaki ahlak, kamu düzeni ve genel refahın adil gereklerinin karşılanması amacıyla, yasayla belirlenmiş sınırlamalara bağlı olabilir.
3. Bu hak ve özgürlükler, hiçbir koşulda Birleşmiş Milletlerin amaç ve ilkelerine aykırı olarak kullanılamaz.

Madde 30
Bu Bildirgenin hiçbir hükmü, herhangi bir Devlet, grup ya da kişiye, burada belirtilen hak ve özgürlüklerden herhangi birinin yok edilmesini amaçlayan herhangi bir etkinlikte ve eylemde bulunma hakkı verecek şekilde yorumlanamaz.
 
Son düzenleme:

ignostik üye

Kategori Yöneticisi
Kategori Yöneticisi
Katılım
1 Ocak 2021
Mesajlar
396
Tepkime puanı
24
Puanları
18
Yaş
54
Üniversite Bölümü
felsefe
demokrası yani yani kapitalizm sizinle dalga geçiyor ve sizler hala uyuyorsunuz , bu yüzden sizlere gerçekten acıyorum neden biliyormusunz? çünkü gerçekten cahilmişsiniz. sadece acimiyorum aynı zamanda sizler için üzülüyorum, sizlerin iyi insan oldugunu biliyorum bu yüzden köle olarak anlıyamagınız olgulardan dolayı, ölüceksiniz buna üzülüyorum.
 

Nejdet Evren

Tanınmış üye
Onursal Üye
Kayıtlı Üye
Katılım
19 Ağu 2008
Mesajlar
3,562
Tepkime puanı
187
Puanları
63
Yaş
57
Helenistik site devleti tarzı demokrasiyi günümüz temsili demokrasisinden ayrı tutmalıyız. ancak site devletindeki demokrasinin site dışındaki bireyleri yok saymasını bir kenara bıraktığımızda kendi içinde bir tutarlılığı vardı. ancak günümüzde burjuva demokrasisinin kendi içinde bir tutarlılığı yok. doğrusu olası da beklenmiyor. sorun demokrasi denilen olgunun, fenomenin ne olduğu, olması gerektiği ile ilgili bir durum.
 

ignostik üye

Kategori Yöneticisi
Kategori Yöneticisi
Katılım
1 Ocak 2021
Mesajlar
396
Tepkime puanı
24
Puanları
18
Yaş
54
Üniversite Bölümü
felsefe
Demokrasi esnek bir sistemdir, gücü ele geçirdiğinizde herşeyi değiştirebilir modifiye edebilir hatta tanrı bile olabilirsiniz, bu düzen roma cumhuriyetınden itibaren yaklaşık olarak 2500 yıldır devam ediyor.
demokrasıde asıl sistem yargıya göre değil siyasete göre belirlenir yani kısaca: siyaset yargıdan üstündür yargıyı siyaset belirler, kısaca: bu kapitalizmin bir parçasıdır ve sonsuza dek adalet ve eşitlik kavramı olmaz olmasıda imkansızdır.evrendekı en iyi sistem kapitalzimi yıkmak için savaşmaktır.
 

ignostik üye

Kategori Yöneticisi
Kategori Yöneticisi
Katılım
1 Ocak 2021
Mesajlar
396
Tepkime puanı
24
Puanları
18
Yaş
54
Üniversite Bölümü
felsefe
Cok badit
Helenistik site devleti tarzı demokrasiyi günümüz temsili demokrasisinden ayrı tutmalıyız. ancak site devletindeki demokrasinin site dışındaki bireyleri yok saymasını bir kenara bıraktığımızda kendi içinde bir tutarlılığı vardı. ancak günümüzde burjuva demokrasisinin kendi içinde bir tutarlılığı yok. doğrusu olası da beklenmiyor. sorun demokrasi denilen olgunun, fenomenin ne olduğu, olması gerektiği ile ilgili bir durum.
Cok basit bir ornek vericem sana.
Helenistik donemde burjuvalarin dokunulmazligi vardi.bu sistemden alintidir.siyaset teki milletvekillerinin dokunulmazligi.
Bir suc isliyorsun yargi.yolu kapali.siradan bir vatandas icin ise yargi yolu acik. Al sana en kral ispat.
Sen bu sisteme adil bir sistem diyorsan.
Esitlik kavramini yanlis anlamissin demektir.saygilarimla.
 

Nejdet Evren

Tanınmış üye
Onursal Üye
Kayıtlı Üye
Katılım
19 Ağu 2008
Mesajlar
3,562
Tepkime puanı
187
Puanları
63
Yaş
57
ilkin "burjuva" tanımı kapitalist üretim tarzına denk düşer, ikinci olarak site devletindeki ayrıcalıklı efendilerin yarattığı demokrasiye eştlikçi bir yapı demedim. kendi içinde tutarlı olduğunu söyledim ayrıca yönetimin yatay ve yaygınlaştırılmasına ilkel bir örnek olabileceğine temas etmek istedim. eşitlik dediğin şey uzmanlaşmanın bir sıfat olmaktan çıkarılması ile gerçekleşebilecek bir olgudur; yoksa eşitlik denen kavram bir aldatmacadan öteye gidemez. senin anladığın eşitliği anlamadığımı/anlamayacağımı da belirterek dilerim benim eşitlik hakkındaki kısa tanımımı anlamışsındır. saygı benden...
 

ignostik üye

Kategori Yöneticisi
Kategori Yöneticisi
Katılım
1 Ocak 2021
Mesajlar
396
Tepkime puanı
24
Puanları
18
Yaş
54
Üniversite Bölümü
felsefe
Degerli kardesim benden ondan bahsediyorum.kapitalizmin icinde olan sistemlerden biride.burjuvanizmdir.
Romadaki asil meclis uyelerinin.tamami burjuvadir.
Cok basit anlamaya calis.
Simdi mantik yurutelim.2500 yil sonra.
Yine bir meclis var ve yargıyı ve siyaseti kontrol ediyor.savaş lari yonetiyor.
Ekonomiyi yonetiyor.
tarihteki.romadaki.mafyacilik sistemide belli.hane sahibi asil romali olmuyanlarin cogunlugu kole ve yasa disi ticareti ile yonetilirdi
Gunumuzdeki mafyalarda ayni sistemi kullaniyor.
Sen demokrasiye iyi.sistem diyorsan
Demokrasinin kapitalizmin bir parcasi oldugunu anliyamamissin demektir.saygilarimla.
 

ignostik üye

Kategori Yöneticisi
Kategori Yöneticisi
Katılım
1 Ocak 2021
Mesajlar
396
Tepkime puanı
24
Puanları
18
Yaş
54
Üniversite Bölümü
felsefe
Degerli kardesim benden ondan bahsediyorum.kapitalizmin icinde olan sistemlerden biride.burjuvanizmdir.
Romadaki asil meclis uyelerinin.tamami burjuvadir.
Cok basit anlamaya calis.
Simdi mantik yurutelim.2500 yil sonra.
Yine bir meclis var ve yargıyı ve siyaseti kontrol ediyor.savaş lari yonetiyor.
Ekonomiyi yonetiyor.
tarihteki.romadaki.mafyacilik sistemide belli.hane sahibi asil romali olmuyanlarin cogunlugu kole ve yasa disi ticareti ile yonetilirdi
Gunumuzdeki mafyalarda ayni sistemi kullaniyor.
Sen demokrasiye iyi.sistem diyorsan
Demokrasinin kapitalizmin bir parcasi oldugunu anliyamamissin demektir.saygilarimla.
 

Kara Kalem

Üye
Kayıtlı Üye
Katılım
1 Haz 2011
Mesajlar
90
Tepkime puanı
17
Puanları
8
Burjuvazi feodalizmde aristokrasi,ruhban sınıfı ile kır ve kent emekçileri arasındaki 'orta' sınıftı. Kır ve kent mülksüzlerini arkasına alan burjuvazi kapitalist tarzda egemen sınıf oldu. Faşizmle sömürgeciliğin ya da despotizmin karıştırılmaması gerektiği gibi, üretim formasyonlarındaki her egemen sınıfın burjuvazi ile karıştırılmaması gerekir. Feodalizmin bağrında yetişip, kapitalizm devamındaki finans kapitalin embriyosu olması gibi. Üretim araçlarına sahip olan sınıf egemendir. Üretici güçlere bağlı dönüşen halindeki sistemler egemen sınıfları da dönüştürüyor. Demokrasi sınıf egemenliğidir, esnekliği sınıfa hükmeden güçler arasındaki nüanslardır. Evrensel ve/veya ulusal hukuk normlar, dokunulmazlık olduğu gibi KALKINMA da her zaman sınıfsaldır.
 

ignostik üye

Kategori Yöneticisi
Kategori Yöneticisi
Katılım
1 Ocak 2021
Mesajlar
396
Tepkime puanı
24
Puanları
18
Yaş
54
Üniversite Bölümü
felsefe
Esitlik kavramina gelince her yonden esitlik olursa demokrasi ye iyi olucaktir hic suphen olmasin.
1.90 milyonun aldigi esit ucret.(90 milyon aylık asgari ucret alir)

2.90 milyon suc işler ve 90 milyon esit yargilanir.(dokunulmazlik esitligi bozar)

3.mafyacilik sistemi olmuyan.
Varmi boyle birsey?
Yok degil mi?
%100 iyi i sanlarinboldugu ulke yoktur.nefen biliuor musun?
Cunku demokrasi kotulerin icadidir
Sistem sadece kotuleri korur.
 

ignostik üye

Kategori Yöneticisi
Kategori Yöneticisi
Katılım
1 Ocak 2021
Mesajlar
396
Tepkime puanı
24
Puanları
18
Yaş
54
Üniversite Bölümü
felsefe
Dunyadaki en mutlu insanlar.kapitalizm sistemi disinda yasiyan insanlardir.
Peku bu bu nasil olur?
Ben başardım sizde basarabilirsiniz.
1:ilk once.tapusuz bos bir arazi alınır .bir.koy icerisinde.mera ve ormana yakin.
2:.kucuk rek katli bir ev yapilir.
3:gunes paneli kurulur.ve kuyu acilir.
4:ve faturalardan kurtulunur.sistemden bagimsiz yasanir.
Ben basardiysam 4 milyar iyi insanda basarabilir.
 

Kara Kalem

Üye
Kayıtlı Üye
Katılım
1 Haz 2011
Mesajlar
90
Tepkime puanı
17
Puanları
8
geçiş dönemindeki işçi devletinin savunusu tüm emekçilere eşit ücret değildir, ne teorik anlamda ne de pratikte öyle bir durum oluşmadı. Marx geçiş döneminde 'ürettiği kadar'ı kavramsallaştırır. Bu tarz soyut eşit ücret savunucularını eleştirir. Suç kavramı da sınıfsaldır, gariban karnını doyurmak için 'çalmak' zorunda kalır, diğer yandan burjuvazi sistemdeki açıkları kullanır, gideri vergi olarak gösterir, siyasetçiler egemen olan sınıfın kanunlarını geçirir, çünkü yargı egemenlerindir. Devletin olduğu topraklarda derin devleti de vardır, mafyası da. Zamanla değişen kabuk yani, ilişkilere kimlerin egemen olduğudur.

- Bir boş arazi almak için önceden, emeğini satarak bu parayı biriktirmen, bu da kapitalizmin bir parçası olman demektir. Eğer ki arsa alabilecek birikim ailenden ya da farklı bir kaynaktan sağlandıysa bu sana aktaranın işçi, burjuva ya da ağa olduğu gerçeğini değiştirmez. Bir şekilde sadece arsa alabilmen için kapitalist üretim tezgahından geçmen gerekir. Bu örnekler, ev yapman, güneş enerji istemi kurman ve kuyu açabilmen için de geçerli. Günümüzün mülksüzlerinin temel sıkıntısı iş bulamamak, üniversite mezunları dahi asgari ücretle çalışmak istiyor. Çalışanların yarısı da asgari ücretle çalışıyor. Yani emekçilerin çoğunun temel dürtüsü iş bulabilmek, temel ihtiyaçlarını karşılayabilmek. Kapitalizmden bireysel kaçış mümkün değildir, sorun toplumsal olduğu gibi çözümü de toplumsaldır.