- Konbuyu başlatan
- #21
Burada onemli olan gelisim ve degisimin ne yone ne uzerine olacagidir. Insanoglu bilim ve teknik olarak yasamina olanaklari katabilir. Ayni zamanda bu bilim ve teknik olanaklari insanligin aleyhine de kullanabilir.
O yuzden degisim ve gelisimin insanoglu beyninde yer etmis degerler uzerine olmasi ve bunlarin insanliga yonelik olmasi arzu edilen degisim ve gelisimdir.
.
Kisaca temeli anima/animus ve ya madde ya tanri temelli insandisi ve herturlu insanoglunun biribirini oldurmesi, ustunluk yarisi ve kendi bunyesindeki savasimi icin insanlikdisi. Yani insanoglu varliginin bilinc ve farkindaligi yok. Insanoglu, ya bir mal, madde, kole ya da kul. Ya dogallik zihniyetine teslim, ya bir insanogludisi tanriya. Ya etik degerlerinin mahkumu, ya yasamini baskasina yasatmanin. O yuzden insandisi ve insanlikdisi temeldeki bir zihniyetten zaten insanlik beklenmez. Bu dogal zihniyetin insanoglu eliyle yapilandirilmis yapi ve isleyisine ters.
bu çelişkiden, yukarıdaki arzunuzun optimist bir yaklaşım olduğu sonucunu çıkartıyorum
insan doğal zihniyeti başlığı ile bu forumda yer alan yazınızın bir kısmını okudum..
vardığım sonuç..
size ait olan "Kisiler hakkinda, bir etiket ve yorum icerikli damga vurmaz". maddesine ters düşen benim "doğal teslimiyet" içerisinde yer aldığım hükmünüzü bir kenara bırakarak söylemek isterim ki..
bir dönem elime aldığım ve sonradan pişman olduğum kişisel gelişim argümanlarına yakın bulduğum yaklaşımınızın, geçme ihtimalim bulunan kapıya beni götürecek yolu içermediğidir.. (yazılarınızdan alıntıyla bir benzetme)
yazınıza devamla, ulaştığım sonuç emeğe duyabileceğim saygının ötesinde bir hissiyat uyandırmamış olmasıdır...
konuya dönecek olursam...
Etki tepki-devir daim.. değişim kaçınılmazken, olgular..gelişmeler de
çok yönlü seyir etmekte. Her bir birey ; içinde bulunduğu.. geniş zaman mekana rağmen,
yakın çevre - lokal şartların gelişmeleriyle beslenmekte, gözlemekte ve bireysel kimliğinin; iradesini aşan-
kapsayan (kültürel-hukuksal-kurumsal kimlik almış baskın) 'Toplumsal irade /idare sistem İşleyişi'nin; etkisi..tepkisinde yetişmekte! dolayısı ile, aklını fikrini de bu meyanda mümkün mertebe yürütebilmekte .
bireysel bazda (düz yan çapraz ters/her açı) etkileşim ile oluşan,
'toplumsal yapı'nın kendilik kimliği' ni ,
yine (bilgi birikimin toplanma alanının kavrayışı ile psikolojisinin de davranışına yansısı-etkisi v sairi ile... nihayet öz-n-elinin temsilcisi) bireyin: nesnel değerlendirebilmesi,
ve kendi! kişisel kontrolünden vazifeli idare (yürütme) yetisinin üzerindeki, kendilik tasarrufunu da tam bağımsız addedebilmesi mümkün değil
ancak bu durum tespiti, teşhis de; İnsanlığın, teslimiyeti anlamına da gelmiyor tabi
(yenilen pehlivan -teşbihde hata olmaz.. biraz da Sisyphos- misali )
her halükârda doğal (zihniyet) hayatın akışı ile bilinçli! mücadelesine, devam ediyor İnsan.
ve..dramatik bir örüntü hayat.. İnsanın öyküsü ise, görece bakış açılarından
kimince trajedi kimince komedi.
burada mücadele edilen (edilmesi gereken) tüm insanlık tarihi yada algısı olarak kabul görülürse, bireyin kendini tam bağımsız addebilmesinin önündeki engel dahada somutlaşır zanlımca..
amaç don kişot'luk değil elbette ama evriminin (zeka) yan etkilerinden (3. dünya savaşı) kaçamayacak olan insanlık cehaletin mutluluğunu ve membaasını birkez daha tadacaktır umarım..
ve umarım, ilk çağa geliştiğinde insanlık, asıl ev sahiplerini yok edememiş olacaktır