Neler yeni

Ahlakın öznesi kimdir?

Katılım
25 Ocak 2017
Mesajlar
887
Puanları
18
Soruyu biraz daha açarsak ahlak, birey için midir toplum için midir?



Ahlak,uyulması gereken ve bu yönde teşviklendirilen kurallardır.

O halde ahlaki kuralların temeli doğrulara dayanır.

Bu doğrular,insan(lar)ın birikimidir.

Kişinin kendini ya da toplumun kişiyi ahlaklı kabul etmesi onun doğru olduğunu gösterir ki bunda haklılık payı vardır.



Fakat bu doğrular nedir? Toplumun istisnasız kenetlenip "Bu doğrudur." dediği şey geçmişte ya da gelecekte de aynı noktada mıdır?

Tabii ki değildir.

Yani insanın doğru dediği de aslında doğru olmak zorunda değil.

Ortada var olan ahlakın o an için doğruların toplamı olması yeterlidir.



Buradan anlaşılır ki öznesi belli olmayan ahlakın nesnesi var olan doğrulardır.

Şu andaki doğru(lar).



Ve buna eşittir ki nesnesi artık belli olan ahlakın öznesi insandır.

Şu andaki insan(lar).
 
Son düzenleme:

M3CSL

Üye
Katılım
30 Ağu 2016
Mesajlar
222
Puanları
18
Birey ve toplum birbirinden bağımsız olmadığı için bireyin doğrusu toplumun doğrusu olur normalde, ama herkes aynı tekâmül seviyesinde olmadığı için genelde ileri seviyede olanlar ile toplumun doğruları çatışıyor maalesef.
 
Katılım
25 Ocak 2017
Mesajlar
887
Puanları
18
Birey ve toplum birbirinden bağımsız olmadığı için bireyin doğrusu toplumun doğrusu olur normalde, ama herkes aynı tekâmül seviyesinde olmadığı için genelde ileri seviyede olanlar ile toplumun doğruları çatışıyor maalesef.


Dediğiniz ileri seviye-toplum çatışması varsayılırsa akabinde toplumun geri seviye olduğunu anlıyoruz.

İleriyle çatışan geridir.



Bundan ziyade toplumun seviye skalasından hariç bir pota olduğunu düşünürsek geri seviyelere ve ileri seviyelere toplumla çatışabilme olanağı veririz ki mantıklıdır.

Günümüzde köydeki Maho Ağa da şehirdeki Berkcan da hep bir şeylerden şikayetçi.



Katılıyorum.Birey ve toplum bağımsız değildir.Fakat alt başlıkta da toplum bireylerden mi oluşur toplumdan bireyler mi oluşur buna bakmalıyız.

İlk varsayımda dediğiniz geçerli iken bireylerin toplumlardan oluştuğunu varsaydığımızda elde edilecek veri matematik mantık kurallarından toplumun doğrusu bireyin doğrusu olur diyeceğiz.

Fakat bu da teoride mümkün gözükse de toplum kurallarını içselleştirememiş anomik vakalar görmekteyiz.
 

M3CSL

Üye
Katılım
30 Ağu 2016
Mesajlar
222
Puanları
18
Kuran bu konuda maruf terimini kullanıyor,ortak doğru akıl anlamında,tüm toplumların ortak doğruları vardır, aklın yolu birdir diye boşuna denmemiş:) tabi burada seviye olarak benzer toplumlar yada kişiler baz alınmalı:)
 

NuriKara

Üye
Katılım
3 Ara 2018
Mesajlar
151
Puanları
16
Tanrının rızası veya cennet için ahlaklı olunuyorsa ahlaklı olan kişi öznedir, kendisi için yapıyordur. Bu dünyadaki sonuçları için ahlaklı oluyorsa, ne için yapıyorsa özne odur. Üçünü birden isteyebilir, o zaman birden fazla özne olur. Bu üçü çelişmez ve çelişmeyen şeyler aynı anda istenilebilir. Güzel bir söz var: Muhakkak ki allah, adaleti, iyiliği, akrabaya yardım etmeyi emreder, çirkin işleri, fenalık ve azgınlığı da yasaklar. O düşünüp tutasınız diye size böyle öğüt veriyor.
 

kahin

Yeni üye
Katılım
1 Ağu 2018
Mesajlar
1,196
Puanları
0
Yaş
52
ahlak konusu aslında oldukça ağır bir konudur, tıpkı özgür irade gibi, sorgulanması ve sonuçlanması
zorunluluktur, bence sorulara girmeden önce ahlakı değerleri oluşturan insanmıdır? yoksa tanrımıdır? diyelim ve konuya giriş yapalım.. :)

şimdi örnekliyelim ahlak kavramı tanrısal bakıldıgında ahlak kavramı cennet ve cehennem için isteniyorsa bu bireysel bir ahlaktır. ahlakı degerlerin anlamı anlık değerlerdir. olaylar müspet sonuçlanmadan olayların bütünü alındıgında sonuç muglak olucaktır..

ahlakı değerleri belirliyen, nedir? onu bulabildikmi? henüz bulamadıgımızı düşünüyorum, :),,

kimileri insan icadı der, kimileride? teizmın katı kurallarıyla özdeşleştirir. aam sonuç her zaman
ortak bir terım olarak lanse edilmez sonuç yine muglaktır.

ahlaki degerler tabiki bana göre çok iyi hemde çok kötüdür ahlaki değerler dediğimizde
genel olarak kavram karmaşası oluşmaktadır, kimilerine göre ahlaki değerler sadece iyile özdeşleştirilir. kimilerine? görede ahlak ideğerlerin iyi oldugu kadar kötü değerleride vardır.

örnegin:
afrikadaki açlar için bağış yapmak iyi ahlaklı insanları:
bir cocuga tecavüz eden sapıkta kötü ahlakıyla özdeşleşmiştir.

o zaman ahlaki değerlerimize sadece iyi olarak bakılmak subjektif bir düşünce yapısı
oluşturucaktır. ahlaki değerlerimize genel olarak tarafsız ve objektif olarak bakılması
pragmatik olarak herkesin iyiliği için olucaktır.
 
Son düzenleme:

kahin

Yeni üye
Katılım
1 Ağu 2018
Mesajlar
1,196
Puanları
0
Yaş
52
bu yüzden ortak bir ahlaki değerlerimizin olması bir zorunluluktur,.
ahlaki değerlerin kişisel değerlerle özdeşleştirmek egoistliktir.
ahlak değerlerin nasıl? kişiden kişiye göre değişkenlık gösterdiği aşikardır.
beraber yaşadığımz topluluklarda, bireysel idolojıler gruplaşmış ve
,ayrılmıştır, örnegın bir takım zihinsel düşünceler
Hümanizm: İnsancıllık
Materyalizm: Maddecilik
Nominalizm: Adcılık
Spiritüalizm: Ruhçulugu benımserken ahlakı değerleride bu olgulara göre benimserler.
bir takımda zıhınsel olarak ahlaki degerleri.
İşrakizm: Işıkçılık
Voluntarizm: İstenççilik
Mistisizm: Gizemcilik
Paradigma: Görüş açısı
Monizm: Bircilik
İdealizm: Fikircilik oplarak benımser bu yüzden ahlak ıdegerler teizm dışında oldukça farklıdır.
 
Son düzenleme:

kahin

Yeni üye
Katılım
1 Ağu 2018
Mesajlar
1,196
Puanları
0
Yaş
52
çok basit bir terimle ahlaki degerler aslında kötü ve iyinin ortak paydalarıdır diyebiliriz. net bir terım

ortaya çıkıcaktır.
teizmin ahlaki değerleri tanrıcılık ve sınavcılık mantıgıyla özdeşleştiği için olsa gerek
sonuç anlamında , bir ödül ve ceza kavramlarıda ahlaka göre tanımlanır, ahlaki değerler
teizme anlam üstüne anlam katmaktadır, teizmin olmazsa olmazıdır bu değerler.

ite nedir? bu degerler kısaca bagdaştırırsak: :)
,Erdem: Kişinin iyiye yönelmeside bir çeşit ahlakı degerlerın temelındekı alt yapının kuramını oluşturur.
Görecelilik: Bir fikrin kişiden kişiye değişme durumu
teizmle bagdaşmaz ..

dediğim gibi bu konuda Ütopya yaparsak , daha mantıklı olucaktır. sebep ve sonuç.
 
Son düzenleme:

NuriKara

Üye
Katılım
3 Ara 2018
Mesajlar
151
Puanları
16
ahlak konusu aslında oldukça ağır bir konudur, tıpkı özgür irade gibi, sorgulanması ve sonuçlanması
zorunluluktur, bence sorulara girmeden önce ahlakı değerleri oluşturan insanmıdır? yoksa tanrımıdır? diyelim ve konuya giriş yapalım.. :)
İnsanın hoşuna giden durumlar olmasaydı, hiç kimse ona iyilik yapamazdı. İyilik, iyi sonuçlardan kaynaklanır. Ahlaklı insan, iyi sonuçları isteyen insandır. Özellikle iyi işler yapan insanlar demiyorum. Çünkü: İyi işler kötü sebeplerden dolayı da yapılabilir(gösteriş gibi...).

Tanrı dünyayı ve insanı dolaylı olarak yarattı. Yoktan var ettiği maddeye bu potansiyeli yükledi. Canlılar evrimleşti ve insan oluştu. Yani iyi ve kötü sonuçları tanrı yaratmıştır. (Ahlaki değerleri tanrı oluşturmuştur.)

Tanrı bizden iyi olanı yapmamızı ister.
 

kahin

Yeni üye
Katılım
1 Ağu 2018
Mesajlar
1,196
Puanları
0
Yaş
52
İnsanın hoşuna giden durumlar olmasaydı, hiç kimse ona iyilik yapamazdı. İyilik, iyi sonuçlardan kaynaklanır. Ahlaklı insan, iyi sonuçları isteyen insandır. Özellikle iyi işler yapan insanlar demiyorum. Çünkü: İyi işler kötü sebeplerden dolayı da yapılabilir(gösteriş gibi...).

Tanrı dünyayı ve insanı dolaylı olarak yarattı. Yoktan var ettiği maddeye bu potansiyeli yükledi. Canlılar evrimleşti ve insan oluştu. Yani iyi ve kötü sonuçları tanrı yaratmıştır. (Ahlaki değerleri tanrı oluşturmuştur.)

Tanrı bizden iyi olanı yapmamızı ister.
bir sapıgın bir cocuga tecavüz etmeside o sapıgın ahlak anlayışıdır, öyle değilmi? :)
o sapıga göre sapıklık eylemı ona göre ahlaki değerlerinin belirleyen eylemdır dersek
burda bir paradigma oluşmazmı? o sapık ahlakı değerlerini iyi olarak düşünür ve uygular buda onun ahlakı değerleridir.

demekki osapıgın hoşuna giden durumlar onun kötü ahlakınımı? yoksa iyi ahlakınımı? gösterir. bana göre kötü ahlakını gösterır . öyle değilmi?
senın tabırınle o sapıgın hoşuna giden bu eylem ona görede iyi ahlaktır diyebilirz.
burdakı paradoxu çözebildinmi? insanın ne hoşuna gidiyorsa insan odur daha fazlası değildir.

tanrıyla ilgili diğer yorumuna katılıyorum oldukça mantıklı tebrik ederim. :)
sadece 1 kısmına katılmıyorum tanrının bizden ne istediği? belli değildir. iyi ve kötüyü aynı anda istemış olabilir. bu mantık senın mantıgından bile daha mantıklıdır. çünkü bu benım mantıgım. :D
 
Son düzenleme:

NuriKara

Üye
Katılım
3 Ara 2018
Mesajlar
151
Puanları
16
sadece 1 kısmına katılmıyorum tanrının bizden ne istediği? belli değildir. iyi ve kötüyü aynı anda istemış olabilir.
Dünya güzel veya çirkin bir yer olabilir, tanrı bunu insanlara bağlamış(bu imtihanın gereğidir). Tanrı demiş oluyor ki: Sen güzeli istersen ben de sana güzeli veririm. İyiliğimizi bize bağlayan tanrı, iyi bir tanrıdır. Kötülüğü istemez.
 

kahin

Yeni üye
Katılım
1 Ağu 2018
Mesajlar
1,196
Puanları
0
Yaş
52
Dünya güzel veya çirkin bir yer olabilir, tanrı bunu insanlara bağlamış(bu imtihanın gereğidir). Tanrı demiş oluyor ki: Sen güzeli istersen ben de sana güzeli veririm. İyiliğimizi bize bağlayan tanrı, iyi bir tanrıdır. Kötülüğü istemez.
ne kadarda? emin konuşuyorsun, :) dünya hem çirkin hemde güzel bir yer,
çirkinlikler kadar güzelliklerde dikkat çekiyor,ben güzeli istesemde, güzel beni istemez
tanrı bana çirkini verir, iyiliğimiz ve kötülüğümüzü bize bağlıyan tanrı iyi ve kötülüğün kaynagıdır, işte bu yüzden tanrının ne istediği? belli değildir çünkü hem güzellik hemde çirkinlik insanı anlamsızlaştırır.. :)
 

NuriKara

Üye
Katılım
3 Ara 2018
Mesajlar
151
Puanları
16
Tanrı adına konuşarak haddini aşmadın mı?

Tanrı adına konuşsaydım haddimi aşmış olurdum. Peygamberler hariç hiç kimse tanrı adına konuşamaz, o kendi adına konuşur.

İnsanlar yaptıklarıyla kendilerini ifade edebilirler. Hatta bir insanı anlamakta, yaptıkları, söylediklerinden daha güvenilirdir. Dünya, insan, var olan her şey tanrının eseridir veya yaptıklarıdır. Ben yaptıklarına bakarak onu tanımaya çalışıyorum. 'Tanrı demiş oluyor ki: Sen güzeli istersen ben de sana güzeli veririm.' bu söylediğim sadece bir çıkarımdır.
 

kahin

Yeni üye
Katılım
1 Ağu 2018
Mesajlar
1,196
Puanları
0
Yaş
52
Tanrı adına konuşarak haddini aşmadın mı?

Tanrı adına konuşsaydım haddimi aşmış olurdum. Peygamberler hariç hiç kimse tanrı adına konuşamaz, o kendi adına konuşur.

İnsanlar yaptıklarıyla kendilerini ifade edebilirler. Hatta bir insanı anlamakta, yaptıkları, söylediklerinden daha güvenilirdir. Dünya, insan, var olan her şey tanrının eseridir veya yaptıklarıdır. Ben yaptıklarına bakarak onu tanımaya çalışıyorum. 'Tanrı demiş oluyor ki: Sen güzeli istersen ben de sana güzeli veririm.' bu söylediğim sadece bir çıkarımdır.
müsadenle haddimi biraz daha aşıcam, :) bu gün dünyada 1. milyar müslüman ve 2.5 milyar hristiyan var, yahudilerin sayısı çok az olduğu için yazmayı düşünmüyorum,
evangelistleri toplasan 80 milyon etmez,

bugün müslümanlar ve hristiyanlar sayısız savaşlar ve sayısız kötülükler yapmış olabilir,
fakat bunu bu insanların günahı olarak yüklemek bariz hata olucaktır.

sanki zihnini okudum ne dersin? :) 4 saat önce düşündüklerimi şimdi yazıyorum,
enteresam olucak bu:
bugün dünyada iyilik ve kötülük kavramlarını yoktan varreden 3 isim vardır.kendilerini
peygamber ilan eden bu süper 3 lü musa isa ve muhammed:
yüzünden dünyanın neresinde? olursa olsun,ister arap ister kızıl ister beyaz ister cin kokenlı
ırklar bu 3 adamın sayesinde,insanlıgı yok edicek seviyeye ulaşmışlardır.
ben tanrı olsam insanlıga en büyük zararı veren bu süper 3 lüyü
,cehennemin 7 kat dibinde sonsuza dek tutardım.

diğerlerinide cennete koyar sonsuza dek ödüllendirirdim.

bu süper 3 lü olmasa inan bana şu an seninle kan kardeş olabilirdik, sırf inançlarımız
farklı diye sen ve ben neden? düşman olalımkı. bunun için peygamberre gerek yokki.

bu anlamsız tartışmalar yerine sen ve ben huzurlu bir yaşam sürebilirdik,herkes aynı dili
konuşurdu, herkes kardeş olurdu, herkes felsefe din adı altında tartışmak yerine
üretim yapar , üretir savaşlar yerine barışçıl bir evrensel toplum kurardık hiç şüphen olmasın.

peygamberler olmasaydı, sen ve ben tartışmak için nasıl? bir nedenimiz olucaktı
hiç böyle düşünmedin değilmi? sana demiştim kahın her zaman farklı düşünür bu yüzden
hiç kimse benım yerimi doluramaz.
dinler barış için değil ayrışma için savaş için tanrı tarafından verilmemiştir, buna asla
inanmadım çünkü zihnimdekı tanrı mükemmeldi halada öyle,

dinler olmasaydı, seninle savaşmak için seninle düşman olmam için bir nedenim olmazdı.
benim seninle bir derdim yok benım tek derdim, ianndığın degerleri sorgulamaktır.

yoksaaa dinsiz bir nuri kara benım için bir melektir melek kadar değerlidir.

çünkü nuri kara kandırılmış ve uyutulmuştur, bu onun seçimi değildi ona zorla
ögretildi zorla begendi ve begendiği için hala bu degerleri savunuyor olışundur.

inanki nuri kara sen afrikalı bir kabilede dogsaydın, sana saygım daha fazla olurdu
inan bana. tüm kalbimle senin iyilğiini istiyorum senin iyi oldugun bildiğim için
yanlış yolda oldugunu bu senin gerçek kaderin olmadığını gerekirse tanrıda şahitlik yapsın
ben tüm insanlığın sorumlulugunu alarak konuşuyorumki, nuri kara masumdur ve iyi biridir.

bana ne kadar kızarsan kız ne kadar? dinsizliği inkar edersen et, dinsizler sandıgın gibi
kötü insanlar değildir, bizi kötü gösteren inandıgın sahte degerlerdır.

ben kötü biri olsaydım nuri karanın , sorumluluğunu almazdım, onu kendi haline bırakırdımki
nuri karaya haksızlık etmiş olmuyim bu kadar ince düşünebiliyorum.

ben süper 3 lü hariç tüm insanlıgın sorumlulugunu alıyor ve allahına meydan okuyorum, peki? sen tüm dinsizleri karşına alıp,tüm dinsizlerin sorumlulugunu alabilirmiydin? bunu başarabilirmiydin.
merak ediyorum,,

o dinsizler arasındaki masum bebekleri hiçe sayabilirmiydin, ne dersin... :)
 
Son düzenleme:

kahin

Yeni üye
Katılım
1 Ağu 2018
Mesajlar
1,196
Puanları
0
Yaş
52
Tanrı adına konuşarak haddini aşmadın mı?

Tanrı adına konuşsaydım haddimi aşmış olurdum. Peygamberler hariç hiç kimse tanrı adına konuşamaz, o kendi adına konuşur.

İnsanlar yaptıklarıyla kendilerini ifade edebilirler. Hatta bir insanı anlamakta, yaptıkları, söylediklerinden daha güvenilirdir. Dünya, insan, var olan her şey tanrının eseridir veya yaptıklarıdır. Ben yaptıklarına bakarak onu tanımaya çalışıyorum. 'Tanrı demiş oluyor ki: Sen güzeli istersen ben de sana güzeli veririm.' bu söylediğim sadece bir çıkarımdır.
https://www.youtube.com/watch?v=9dKMNKXIKBc
 

kahin

Yeni üye
Katılım
1 Ağu 2018
Mesajlar
1,196
Puanları
0
Yaş
52
Tanrı adına konuşarak haddini aşmadın mı?

Tanrı adına konuşsaydım haddimi aşmış olurdum. Peygamberler hariç hiç kimse tanrı adına konuşamaz, o kendi adına konuşur.

İnsanlar yaptıklarıyla kendilerini ifade edebilirler. Hatta bir insanı anlamakta, yaptıkları, söylediklerinden daha güvenilirdir. Dünya, insan, var olan her şey tanrının eseridir veya yaptıklarıdır. Ben yaptıklarına bakarak onu tanımaya çalışıyorum. 'Tanrı demiş oluyor ki: Sen güzeli istersen ben de sana güzeli veririm.' bu söylediğim sadece bir çıkarımdır.
umarım bir gün anlarsın, allahın verdiği dinler zamanla bir birini eşeltirmemeli kutsal olanlar sonsuza dek kutsal kalmadıkça bir gün gelir tüm insanlık dinsiz olur... zamanla
birbirini inkar edicek kadar ileri gitmemeli sana gönderdiğim video bir ispattır.ianndıgın
tüm değerlerin gerçek olmama ihtimalını hiç düşünmüyorsun
,allahın gönderdiği dinler
birbiriyle savaşamaz ama savaşıyor. hemde her yerde savaşıyor, incil tevrat ve kuran
birbirine ezeli düşmanmış gibi yaklaşıyor. .. umarım anlamışsındır çünkü kahın
kusur sevmez kusursuz olmak ister tıpkı yaratıcı gibi.

1: bir yahudi tevratı okudugunda islamı över müslümanlarla kan kardeş olur,

2: bir hristiyan incili okudugunda yahudi ve müslüman ile kan kardeş olur çok iyi bilirki allah sonsuz merhamet sahibidir alalh mükemmeldir kusursuzdur bu yüzden allahtan korkar ve teistlerle kan kardeş olur.

3: bir müslüman kuranı okudugunda, incile ve tevrata inananlara kafirrrrrr demezzz diyemez derse haddini aşmış olur...
nuri kara artık anlamak zorunda, inandıgın allahın mükemmel oldugunu düşünüyorsan
bunu kahine ispatlamak zorundasın.. tüm teistlere saygı duymalısın.. tüm tesitlerde
nuri karaya saygı duymak zorundadır..

nuri kara işte bu benım aklım aklımdakı allah bunu emrediyor.. :)

aklımdaki allah diyorki dinsizde olsa masum olabilr. bunu dinlerle değil aklınla sorgula
vicdanınla sorgula . saygılar sevgiler nuri kara.. :)
 
Son düzenleme:

NuriKara

Üye
Katılım
3 Ara 2018
Mesajlar
151
Puanları
16
[MENTION=6633]kahin[/MENTION]

Ben seni ve dinsizleri düşmanım olarak görmüyorum ki.:) Benim düşmanım - dindar olsun ya da olmasın - kötülüğü yaymak isteyenler; dünyayı daha kötü hale getiren, başkalarına zulmeden insanlar.

'aklımdaki allah diyorki dinsizde olsa masum olabilir' tanrının bu yönü hakkındaki inancımız ortak.:) Ben sadece doğruları ve yanlışları arayıp doğruları yapan, yanlışlardan uzak duran birisiyim. Böyle yaparak Tanrı'nın rızasını umuyorum. Benim dinim bu.
 

kahin

Yeni üye
Katılım
1 Ağu 2018
Mesajlar
1,196
Puanları
0
Yaş
52
[MENTION=6633]kahin[/MENTION]

Ben seni ve dinsizleri düşmanım olarak görmüyorum ki.:) Benim düşmanım - dindar olsun ya da olmasın - kötülüğü yaymak isteyenler; dünyayı daha kötü hale getiren, başkalarına zulmeden insanlar.

'aklımdaki allah diyorki dinsizde olsa masum olabilir' tanrının bu yönü hakkındaki inancımız ortak.:) Ben sadece doğruları ve yanlışları arayıp doğruları yapan, yanlışlardan uzak duran birisiyim. Böyle yaparak Tanrı'nın rızasını umuyorum. Benim dinim bu.
bende zaten seni eleştirmemiştim, aksine senin iyiliğine saygı duyduğumu belirtmiştim, sen beni ne zaman? anlıyacaksın ,,, :)
ben seni değil dinini eleştiriyorum, çünkü senin dinin bize düşmandır sen değilsin.
kurandakı 6236 ayeti özellıkle ali imran ve bakara sürelerini anlıyarak okursan. kahinin
haklı olduğunu anlıyacaksın, sen iyi birisi olabilirsin ama teist olarak yaşadıgın sürece
kafirlere karşı düşman olucaksın başka sansın yok. çünkü allahın emrediyor. sen değil.
 

NuriKara

Üye
Katılım
3 Ara 2018
Mesajlar
151
Puanları
16
bende zaten seni eleştirmemiştim, aksine senin iyiliğine saygı duyduğumu belirtmiştim, sen beni ne zaman? anlıyacaksın ,,, :)
ben seni değil dinini eleştiriyorum, çünkü senin dinin bize düşmandır sen değilsin.
kurandakı 6236 ayeti özellıkle ali imran ve bakara sürelerini anlıyarak okursan. kahinin
haklı olduğunu anlıyacaksın, sen iyi birisi olabilirsin ama teist olarak yaşadıgın sürece
kafirlere karşı düşman olucaksın başka sansın yok. çünkü allahın emrediyor. sen değil.
Ben müslüman değilim. Birbirimizi anlamada sıkıntılar yaşıyoruz.:)
 

kahin

Yeni üye
Katılım
1 Ağu 2018
Mesajlar
1,196
Puanları
0
Yaş
52
Ben müslüman değilim. Birbirimizi anlamada sıkıntılar yaşıyoruz.:)
NuriKara Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Dünya güzel veya çirkin bir yer olabilir, tanrı bunu insanlara bağlamış(bu imtihanın gereğidir). Tanrı demiş oluyor ki: Sen güzeli istersen ben de sana güzeli veririm. İyiliğimizi bize bağlayan tanrı, iyi bir tanrıdır. Kötülüğü istemez.




sayın nuri kara, böyle bir mesaj yazmanız için müslüman olmanız gerekmez teist olduğunuz, 13. 7 trılyon ışık yılı uzaktan görülebiliyor. :)
benim için teist demek aynı anda müslüman hristiyan ve yahudi demektir.

sonuçta sen allaha inanmakla kalmıyorsun.(deizm)aynı zamanda teist oldugunu itiraf
ediyorsun sınav sözcüğünü kullanarak, hala anlıyamadınmı? kahin tartıştığı kişinin açıklarını
çok iyi görür bu benim özelliğim.. :)