- Katılım
- 16 Nis 2010
- Mesajlar
- 469
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
- Yaş
- 49
Selam Neorack
yazdığınızı okudum ancak yazılanlarla, son paragrafta tanrı ile kurduğunuz bağlantı ve tezat durumu çözemedim : ) siz, anlayışsızlığımı mazur görün diyerek konuyla ve tanrıyla kendimce kurduğum bağlantıyı aktarayım
(bana göre) İbadet ; bağlılığını bilerek tanrı buyruğuna uyma ! daha doğrusu O'nu kabuldür, bu bağlam da da O'nu anlama oku'ma çabası.
tanrı ya da Allah...veya adına her ne derseniz ister kutsallık atfedin manen- ister maddeci materyalist düşünün- ki tüm adlar da önü-sonu onundur dan ben bunu anlarım- O 'nun sınırı yoktur neden? çünkü O, kendinden haberli bilinçli varlıkta sınırsız, tüm görüngü atraksiyon ve her türden ihtimal.. düşünceye açık! büründüğü maddesel form fiiliyatında ise kendince! sınırlı-süreli ve fakat dönüşümdedir.
Tüm dönüşler kendinde, kendine ayan ve yine her şey de onda mevcut ve fakat aslı gibidir!
Kendini bilen bilir ki süresince olan-yaşanan-duyumsanan-algılanan.. hitamında ise, yaşanmış iyi-kötü! her ne varsa yine O'na ihale (burada iyi kötü insanda gelişen önyargıdır)-O'na mal edilecektir (mülkün sahibi-kendisine)
(genellikle...hakk-hukuk istemi/ benlik gözetilir!de, insan düş kurar...kimi-kendi cennetini hayal ederek dünyaya kapar gözünü kulağını, sade kendine! tapınır.. onu da cennete! gidiş bileti sayar-seyr eder kendi aleminde! cehenneme! hazırlık vardır da uyanmaz uykusundan, yine kimi düşüncesizce yaşar ömür tüketir, gelir-geçer de serseri bir mayın gibi diğerlerini Allaha emanet! kılar, kimi yok sayar O'nu.. ama kendini yok sayarak tüm olumsuzlukları ona olan inançtan (bağdan değil!?bağlı değilmişçesine) sayar.. kendine kalsa bayındır kılacakmış da dünyayı , O engelmiş tafrası yapar)
kanımca, O'na var mı-yok mu, neden aramak beyhude zaman israfıdır '' O'' kendinin(bütünüyle) nedenidir ancak tüm nedenler? onda aranır ve yine onda bulunur..insan , bütünüyle onda ama O' bütünü kuşatan ayan beyan tek gerçek, hakk edileni hakkıyla veren-yansıtan, ekileni biçtiren karşılığı veren ALLAHTIR.
yazdığınızı okudum ancak yazılanlarla, son paragrafta tanrı ile kurduğunuz bağlantı ve tezat durumu çözemedim : ) siz, anlayışsızlığımı mazur görün diyerek konuyla ve tanrıyla kendimce kurduğum bağlantıyı aktarayım
(bana göre) İbadet ; bağlılığını bilerek tanrı buyruğuna uyma ! daha doğrusu O'nu kabuldür, bu bağlam da da O'nu anlama oku'ma çabası.
tanrı ya da Allah...veya adına her ne derseniz ister kutsallık atfedin manen- ister maddeci materyalist düşünün- ki tüm adlar da önü-sonu onundur dan ben bunu anlarım- O 'nun sınırı yoktur neden? çünkü O, kendinden haberli bilinçli varlıkta sınırsız, tüm görüngü atraksiyon ve her türden ihtimal.. düşünceye açık! büründüğü maddesel form fiiliyatında ise kendince! sınırlı-süreli ve fakat dönüşümdedir.
Tüm dönüşler kendinde, kendine ayan ve yine her şey de onda mevcut ve fakat aslı gibidir!
Kendini bilen bilir ki süresince olan-yaşanan-duyumsanan-algılanan.. hitamında ise, yaşanmış iyi-kötü! her ne varsa yine O'na ihale (burada iyi kötü insanda gelişen önyargıdır)-O'na mal edilecektir (mülkün sahibi-kendisine)
(genellikle...hakk-hukuk istemi/ benlik gözetilir!de, insan düş kurar...kimi-kendi cennetini hayal ederek dünyaya kapar gözünü kulağını, sade kendine! tapınır.. onu da cennete! gidiş bileti sayar-seyr eder kendi aleminde! cehenneme! hazırlık vardır da uyanmaz uykusundan, yine kimi düşüncesizce yaşar ömür tüketir, gelir-geçer de serseri bir mayın gibi diğerlerini Allaha emanet! kılar, kimi yok sayar O'nu.. ama kendini yok sayarak tüm olumsuzlukları ona olan inançtan (bağdan değil!?bağlı değilmişçesine) sayar.. kendine kalsa bayındır kılacakmış da dünyayı , O engelmiş tafrası yapar)
kanımca, O'na var mı-yok mu, neden aramak beyhude zaman israfıdır '' O'' kendinin(bütünüyle) nedenidir ancak tüm nedenler? onda aranır ve yine onda bulunur..insan , bütünüyle onda ama O' bütünü kuşatan ayan beyan tek gerçek, hakk edileni hakkıyla veren-yansıtan, ekileni biçtiren karşılığı veren ALLAHTIR.