Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
"Tarih felsefesi, tarihin kavramsal bir bakış açısıyla yorumlanması. Eleştirel tarih felsefesi ve kurgusal tarih felsefesi olarak iki başlık altında incelenir. Bunlardan ilki, akademik tarih dalını "kuram" özelinde incelemekte; tarihsel belgelerin doğası, nesnelliğin ne derece olası olduğu gibi...
"Gerçekçilik olgusallık havalarında kendisini kaba anlama yetisine bırakır, düpedüz keyfi bir varsayımdan yola çıkar. Bu yüzden de uydurmadır. Çünkü tam da ilk gerçeği, açıkçası bildiğimiz her şeyin bilinçte olduğunu görmezden gelir ya da yanlışlar. Şeylerin nesnel varoluşunun bir özne...
İdealizm varlığın temelini maddi olmayan şeylerle açıklamak olarak tanımlanabilir.Ruh,irade,Tanrı,geist,tin vs... bunlara örnek olarak verilebilir.Lakin Ateizm kelime olarak olumsuz bir kavramdır.Teizm'in tersidir.Teizm ise "Tanrıcılık" olduğuna göre,yukarı sayılan şeylerden Tanrı'yı...
Lakin dediğiniz bakış açısı hiç de bilimsel değildir. O önünüzdeki klavye veya başka şey her neyse hiçbir algıyan zihin olmadan varlığını sürdürecek mi ?
Açıkçası Tanrı yoksa bile dünyanın bir anlamı olmayacağı fikri benim için kabul edilemez.Öyle dersek kendimizi de dahil bütün dünyayı boş hayaletsi görüntüler olarak kabul etmemiz gerekir.
İdealizmin bakış açısından insana gözlem verenin görünüş-fenomen(kendinde şey değil) olduğu doğrudur.Lakin bilimsel bakış açısından böyle bir şey kabul edilemez çünkü bilime göre işte bu yazdığım klavye gerçektir,fenomen falan değildir.Bilimsel bakış açısına göre o,hiçbir algıyan zihin olmadan...
Sapan konuyu biraz daha saptırmaya devam ederek diyeyim ki;bilimsel bilgi, uzam-zamanda nedensellikle koşullanmış görüngülerle(tasarımlar-fenomenler) ilgilenirken, hayatın iç özü yani anlamı nasıl bilimsel olarak bilinebilir ?