Arama sonuçlarınız

  1. A

    Ahmed Şah Mesud

    " 1975 yılında Davud yönetimini devirmek için yeniden ülkesine döndü." çapulcunun tekiymiş,püüüü !
  2. A

    penguen nedir ?

    Ben direnişin nasıl simgesi olduğunu bilmiyorum,tam olarak ne anlama geliyor direnişte ?
  3. A

    Tarih Felsefesi Nedir?

    "Tarih felsefesi, tarihin kavramsal bir bakış açısıyla yorumlanması. Eleştirel tarih felsefesi ve kurgusal tarih felsefesi olarak iki başlık altında incelenir. Bunlardan ilki, akademik tarih dalını "kuram" özelinde incelemekte; tarihsel belgelerin doğası, nesnelliğin ne derece olası olduğu gibi...
  4. A

    Arthur Schopenhauer

    "Gerçekçilik olgusallık havalarında kendisini kaba anlama yetisine bırakır, düpedüz keyfi bir varsayımdan yola çıkar. Bu yüzden de uydurmadır. Çünkü tam da ilk gerçeği, açıkçası bildiğimiz her şeyin bilinçte olduğunu görmezden gelir ya da yanlışlar. Şeylerin nesnel varoluşunun bir özne...
  5. A

    Idealist Ateizm

    İdealizm varlığın temelini maddi olmayan şeylerle açıklamak olarak tanımlanabilir.Ruh,irade,Tanrı,geist,tin vs... bunlara örnek olarak verilebilir.Lakin Ateizm kelime olarak olumsuz bir kavramdır.Teizm'in tersidir.Teizm ise "Tanrıcılık" olduğuna göre,yukarı sayılan şeylerden Tanrı'yı...
  6. A

    İnsan "bilmek" için mi vardır yoksa "tanık" olmak için mi?

    Ne demek istediğimin anlaşılması için elbet soru sorulabilir.Ama "sence?" diye de soru sormamak lazım.
  7. A

    İnsan "bilmek" için mi vardır yoksa "tanık" olmak için mi?

    Keşke laf kalabalığı yapmadan ve sorulara soruyla karşılık vermeden tartışsak ne güzel olurdu.
  8. A

    İnsan "bilmek" için mi vardır yoksa "tanık" olmak için mi?

    O halde var olmakla algılanmış olmak farklı şeyler diyorsunuz herhalde ? Sizce insan sadece fenomen midir ?
  9. A

    İnsan "bilmek" için mi vardır yoksa "tanık" olmak için mi?

    Lakin dediğiniz bakış açısı hiç de bilimsel değildir. O önünüzdeki klavye veya başka şey her neyse hiçbir algıyan zihin olmadan varlığını sürdürecek mi ?
  10. A

    İnsan "bilmek" için mi vardır yoksa "tanık" olmak için mi?

    Elbette,nitekim dünya bilen birey içindir.
  11. A

    İnsan "bilmek" için mi vardır yoksa "tanık" olmak için mi?

    Açıkçası Tanrı yoksa bile dünyanın bir anlamı olmayacağı fikri benim için kabul edilemez.Öyle dersek kendimizi de dahil bütün dünyayı boş hayaletsi görüntüler olarak kabul etmemiz gerekir.
  12. A

    İnsan "bilmek" için mi vardır yoksa "tanık" olmak için mi?

    Görünenin ötesinde,hayatın kendinde ne olduğu.Yani metafizik anlam diyelim.
  13. A

    İnsan "bilmek" için mi vardır yoksa "tanık" olmak için mi?

    İdealizmin bakış açısından insana gözlem verenin görünüş-fenomen(kendinde şey değil) olduğu doğrudur.Lakin bilimsel bakış açısından böyle bir şey kabul edilemez çünkü bilime göre işte bu yazdığım klavye gerçektir,fenomen falan değildir.Bilimsel bakış açısına göre o,hiçbir algıyan zihin olmadan...
  14. A

    İnsan "bilmek" için mi vardır yoksa "tanık" olmak için mi?

    Sapan konuyu biraz daha saptırmaya devam ederek diyeyim ki;bilimsel bilgi, uzam-zamanda nedensellikle koşullanmış görüngülerle(tasarımlar-fenomenler) ilgilenirken, hayatın iç özü yani anlamı nasıl bilimsel olarak bilinebilir ?
  15. A

    Yeni Arayuz ve Yapilan Degisiklikler

    Beğenmedim,ama belki zamanla alışırım.
  16. A

    Evrenin bir başlangıcı var mı ?

    Bu konudaki benim düşüncelerim şöyle; Evrenin bir "başlangıcı" olsaydı,başlangıç bir tür eylem olacağı için zorunlu olarak nedensellik olurdu ve evrenden önce ne vardı sorusu sorulurdu.Eğer bazı fizikçilerin iddia ettikleri gibi evrenin dışında zaman yoksa,evren big bang denilen şeyle...
  17. A

    Işık hızı geçildi mi? - Sn. Ferdinand ve Sn. Birazdahaderinmavi

    Cevap: Işık hızı geçildi mi? - Sn. Ferdinand ve Sn. Birazdahaderi Videonun ismi "Sıradışı Akıl Oyunları-Aklı Olan Mutlaka İzlesin" şeklinde eklenmiş ama açıkçası ben bu iki adama itibar edenlerin akılları olduğundan şüpheliyim.
  18. A

    Antik Uzaylılar

    Yahu her şeyi kurana bağlamaktan vazgeçin artık.Bu ne kadar acınası bir şey !
  19. A

    Bizler eğer bilinçli bir yaratıcı tarafından ... ... .....?

    Cevap: Bizler eğer bilinçli bir yaratıcı tarafından ... ... .... Yoo,hiç de değil.Yukarıdaki küçümseyici tavsiyeye yerinde bir cevap.
  20. A

    Bizler eğer bilinçli bir yaratıcı tarafından ... ... .....?

    Cevap: Bizler eğer bilinçli bir yaratıcı tarafından ... ... .... Buna ben karar veririm,sizin haddinize değil.
Üst