Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
sonuçta yokluk bir kavramın-varlığın yada olgunun olmadığı durumdur. bu durumdan bahsedemememz için de hiç bi neden yok, tabi yokluktan bahsedebiliyo olmamız yokluk kavramının da aslında yok olmadığını göstermez. yani yokluk kavramı da aslında hiç olmamış olabilir, orası işin ayrı kısmı.
aynen katılıyorum orası hangi işse o kızma ..olmamış ama olabilir . olmamış olmaz yani illa olgunlaşmasını bekleyip görmek lazım var yok var yok bir varmış bir yokmuş akıl bu, arada kendini kaybetse de uçsa da, arada gördüğünü kaydeder merak etmeyin
yok, başlangıcı olmayan, beki o başlangıca ihtiyaç duymuyordur
yok, başlamış ve bitmiş, başka zamanda
yok, henüz başlamamış, bir gün başlar
yok, burada olmayan, başka yerde
Hiç!! bilmememizden kaynaklı yargıdır.
Ben öznesinin, varlığını bilmediği tanımadığı görmediği birçok özne nasıl ki varsa ve benim onu inkarım hiç yoktan bir sebepse!,
belirsin-belirmesin herhangi bir varoluş, nesnel görüş alanımız/algımızda (rast gelmez keşfedilmez, kimbilir hangi nedenler tohumunu ekmiştir olgunlaşıyordur vb.) değilse.. bu; İnsanın yargısından, O'nu yok yere hiç!! etmesinden başka bir şey değildir.
bir bütün; ham oluş halinden onu zamanla beraber işleyecek bilince erince Özdeğerlenir,birbirini tamamlayan şeylerin enerjisi ile öz-varlık bulur,birlikten dirlik olur.bilinçte bu özü -kendini-bilerek, varlığını; -herbir şeyi kendinden mayalayarak/aktararak- sürdürür ve herşeyin bilgisi de onun dahilindedir/gelişir.
"yok" olgusal olarak "var"dır; her şey/olgu zıttını içinde barındırır; "hiç bir şey yoktan var, vardan yok olmaz" belirlemesi varlığın devinimsel olduğunu açıklar. hiç bir olgu "zaman" boyutundan koparılamayacağına göre "yok" denilen şey algılama/algılanma biçiminden başka bir şey/olgu değildir. nesnel olarak "olmayan"ı tanımlamak için "yok" olgusu düşüncede yaratılan bir olgu olarak "var"dır. demek ki, yok hem var, hem yoktur; açısına göre değişir.
suana kadar yoktum ama ben varım ve suan sıze varlıgımı ıspat ettım. ınsan oglu dusunmeye basladıktan sonra bilmeye basladıktan sonra kafasını karıstırmak ıcın herseyı yaptı ve sonuc: her şey bizim dediğimiz gibi ve biz çok akıllıyız zekiyiz evren bizim, biz nedersek o olur demeye başladı. yaşadıkları dünya içinde farklı dünyalar oluşturdu hemde milyarlarca daha doğrusu hala devam eden ve son ınsan oglu yok olana kadar sürecek dünyalar. biz hala kendimizi bulamadık hep olmak istediğimizi bulmaya calıstık...varlıkla yokluk arasında sadece bir an vardı ve biz o anı coktan geçirdik .
canlı derken neyi anlamak gerekir? canlı, cansız ayrımı "an" lık olanın o anı aşması ile mi ölçülecek? o an nedir? forumdaki genel eğilimin bu açıdan tartışılması gerektiği kanısındayım.
canlı derken benim anladığım ve bir çok kişinin kabullenmek istemediği : cansız bir sey yok ve bir bütünün parçalarıyız .. ama insan oğlu yine istediği gibi tanimlar olusturdu.....her seyin canlı ve bir bütün oldugu bir olusumda cansız diye adlandıracağımız birsey söz konusu değil..... bir önceki yazımda dile getirdiğim 'o an' özelleştirilmesi gereken bir kelime değil önemli olan bildiğimiz her şey var bilmediğimiz şeyler yok mantığının vurugulanması . insan oğlunun olmasını itediği şeyler hep aynı olmuyor ama sorun aynı oluyor hepimiz istediğimiz şeylerin olmasını istiyoruz....... bu da olanı bilemememizden kaynaklanıyor...... (bende bunların olmasını istiyorum acı ama gerçek) yani ' o anı geçip geçmememiz önemli değil emin olunkı her an her yerde o an milyarlarca geçiliyor. insan oğlu sonsuz varlık ve sonsuz yok luk içinde. var olan yok olmuyor yok olarak bildiklerimizin varlığını görüyoruz.
devinen her olguyu/şeyi canlı olarak benimseyebilirsek eğer, o zaman tüm evrenin canlı olduğunu ve her bir parçanın onun içinde devinen canlı parçası olduğunu görebiliriz. dolayısı ile, canlının cansızdan, insanın yoktan var olmadığı sonucunu rahatlıkla söyleyebiliriz. sorun bir açıdan ilk olanı aramakta yatıyor; ilk var mıdır? son var mıdır?
cidden cok güzel sorular soruyorsun ama bu sorularının cevabı sadece isteklerim olacaktır. bunun cevabı olmadığını sende benim kadar biliyorsun .. fakat usteki yazdıklarım dogrultusunda ilkin olması yoklugun olmasını gerektirir yokluk kavramını yukarda ki cümlelerimin tekrar okunup bu cümleden devam ederek okunması halinde ne ilk ne son vardır sadece an vardır bu gerisinin olmadığı anlamında değil bunu acıklamam gerekmiyor galiba çünkü aynı doğrultuda düşündüğümüzü hissediyorum.....
katılıyorum, yok-luk aslında var-lığın gölgesidir; var olduğu için o -yok- vardır; başka bir anlatımla yok vardır... "an" ile yaşanılır; ve fakat "an" denilen o zaman dilimi takdir edersin ki o kadar kısa değildir. Hiç bir olgu diğerinden kopuk olmadığına göre "an" olanı da öncesinden ve gelecek sonrasından koparmak olanaklı olmayacaktır; gerekli de değildir. öyle ise her şey sürekli devinen/değişen/dönüşen olgular manzumesinden ibaret olup varlığın sonsuz akışının öz ile etkileşen sonsuz biçimlerinden başka şey değillerdir. buradan hareketle denebilir ki, her şey vardır, yok değildir. değil mi?
tanrı varmıdır?...................................................................................................................................................................