Ying-yang Savaşın Adaleti

Konu İstatistikleri

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde Çin Mitolojisi kategorisinde havari13 tarafından oluşturulan Ying-yang Savaşın Adaleti başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 2,603 kez görüntülenmiş, 8 yorum ve 0 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı Çin Mitolojisi
Konu Başlığı Ying-yang Savaşın Adaleti
Konbuyu başlatan havari13
Başlangıç tarihi
Cevaplar

Görüntüleme
İlk mesaj tepki puanı
Son Mesaj Yazan Mor ve Ötesi

havari13

Felsefe.net
Yeni Üye
Katılım
13 Ocak 2012
Mesajlar
13
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
Çin medeniyetinin mitoloji ve felsefe düşüncesinde derin yer kaplar ying-yang sembolü.Ying siyahı bulut vs. şeyleri temsil ederken yang beyazşışık gibi şeyleri temsil eder.Ying yang bir çoğumuzun bildiği gibi dengedir genelde.Fakat şeklin içine bakıldığında ise ying ve yang'ın siyah ve beyazın savaşı vardır.Heraklitos'un fragmanlarında da göze çarptığı üzere evrende her şeyin temelinde bir çatışma vardır.Zıtlıkların birlikteliği de diyebileceğimiz bir ilişki hakimdir evrene.Olması gerekende bu birliktelik,bu savaştır.İnsanoğlu yada sıradan insanlar diye tabir ettiği kesim bu savaşa bakmak yerine savaş sonucu oluşan durumu iyi ya da kötü yani başka bi tabirli adaletli adaletsiz olarak tabir eder.Pramatik bakış açısıyla yorumlar.Oysa Heraklitos ve Ying yang mantığına göre adalet savaştır siyah ve beyazın çarpışmasıdır galip gelenin önemsiz olduğu bu savaş adalettir.Adaletsizlik ise bu savaşın olmaması mutlak beyazın ya da siyahın olmasıdır.Ki zıtların birlikteliğinde bu da mümkündür değildir.Beyaz beyaz olabilmek için siyaha muhtaçtır.
 
E

evrensel-insan

Ziyaretçi
Çin medeniyetinin mitoloji ve felsefe düşüncesinde derin yer kaplar ying-yang sembolü.Ying siyahı bulut vs. şeyleri temsil ederken yang beyazşışık gibi şeyleri temsil eder.Ying yang bir çoğumuzun bildiği gibi dengedir genelde.Fakat şeklin içine bakıldığında ise ying ve yang'ın siyah ve beyazın savaşı vardır.Heraklitos'un fragmanlarında da göze çarptığı üzere evrende her şeyin temelinde bir çatışma vardır.Zıtlıkların birlikteliği de diyebileceğimiz bir ilişki hakimdir evrene.Olması gerekende bu birliktelik,bu savaştır.İnsanoğlu yada sıradan insanlar diye tabir ettiği kesim bu savaşa bakmak yerine savaş sonucu oluşan durumu iyi ya da kötü yani başka bi tabirli adaletli adaletsiz olarak tabir eder.Pramatik bakış açısıyla yorumlar.Oysa Heraklitos ve Ying yang mantığına göre adalet savaştır siyah ve beyazın çarpışmasıdır galip gelenin önemsiz olduğu bu savaş adalettir.Adaletsizlik ise bu savaşın olmaması mutlak beyazın ya da siyahın olmasıdır.Ki zıtların birlikteliğinde bu da mümkündür değildir.Beyaz beyaz olabilmek için siyaha muhtaçtır.

Sence ying-yang ya da her turlu karsitligin ortak noktasi nedir? Yani karsitliklari veren nedir? Ayrica ve eger karsitliklardan biri digeri degilse, ozaman karsitliklardan birini ortaya koymak icin de bir ikilem gerekir. Yani, ying, yang degildir ve tersi. Ying var, yang var. Iste bu ikilemi de veren ortak nokta nedir.

Kisaca karsitlik ve ikilem dortlemini veren nedir/kimdir?
 

havari13

Felsefe.net
Yeni Üye
Katılım
13 Ocak 2012
Mesajlar
13
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
Ortak noktası birlikteliği,savaşı.Karşıtlardan biri diğeri değil fakat birini ortaya koymak için zıttının yani aksinin olması gerekir.Bunları var eden ise bunların içerisinde bulunduğu ilişki.Bu ilişki olmasa bu savaş olmasa ikisi de olmayacak.Eğer kişi olarak soruyorsan bu 2 karşıtın birlikteliği hem içlem hem kaplam oluyor.Heraklitos'a göre bunlar her şeyin temelinde var ama her şeyin.Yani bi var eden yok mantıksal olarak hep varlar. Mitolojik açıdan ise de hep var bu terim çeşitli rollerle çıkıyorlar.Pan'ku nun yumurtayı kırışında biri gök biri yer oluyor misal.Umarım iletişimi sağlayabilmişizdir.
 
E

evrensel-insan

Ziyaretçi
Cevap: Re: Ying-yang Savaşın Adaleti

Ortak noktası birlikteliği,savaşı.Karşıtlardan biri diğeri değil fakat birini ortaya koymak için zıttının yani aksinin olması gerekir.Bunları var eden ise bunların içerisinde bulunduğu ilişki.Bu ilişki olmasa bu savaş olmasa ikisi de olmayacak.Eğer kişi olarak soruyorsan bu 2 karşıtın birlikteliği hem içlem hem kaplam oluyor.Heraklitos'a göre bunlar her şeyin temelinde var ama her şeyin.Yani bi var eden yok mantıksal olarak hep varlar. Mitolojik açıdan ise de hep var bu terim çeşitli rollerle çıkıyorlar.Pan'ku nun yumurtayı kırışında biri gök biri yer oluyor misal.Umarım iletişimi sağlayabilmişizdir.

Bak sana soyle bir ornek vereyim. Bir sabit olmazsa karsitlik olmaz. Mesela varlik olmazsa, var/yok olmaz. Estetik olmazsa, guzel/cirkin olmaz. Dusunce/davranis olmazsa dogru/yalnis olmaz. Hak olmazsa, hakli/haksiz ve hakki hakki degil olmaz, namus olmazsa namuslu/namussuz olmaz ve bu sonsuza kadar gider.

Ustelik bu "olmazsa olmazlar, sabit ve degismez iken ve kavram iken, diger onun karsitlari ifadedir ve biri birinin zittidir. Amas bu zitligin ortak em pozitifi, degismez ve sabittir. Dolayisiyle, degismez ve sabit kavramdan yola cikan her ifade, kendi pozitif ifadesi olarak, ya olumlu/ya da olumsuz ifade eder. Ifadelerin olumlu/olumsuzlugu gramere gore ya da biribirine goredir. Mesela ikisi de kendi dogrulugundan yola cikarak, bir fikre ya da harekete dogru der. Yalniz birinin dogrusu dogruluk sabitinde digerinin yanlisi olabilir. Iste bu ifade kisir dongusu ve ikna olma/etme egosal tatmini ortak ve degismez/sabit em pozitiften kaynaklanir ve ifade edenlerde kendi pozitivizmlerini birbirine karsit olarak ifade ederler.

Yani em pozitif kendi bunyesinde karsitligi icerir. Karsitlardan biri digerine karsitken; karsitlardan her ikisinin cikis noktasi ayni sabit ve degismez kavram olan empozitiftir. Iste bu temelde karsitlari tartismak yerine, karsitlari veren sabit em pozitifin ne oldugunu ortaya koymak gerekir. Mesela konu var/yok ifadesi degil; varlik nedir sorusu na verilen anlam ve icerik olmalidir.

Bu ayni zamanda bir varligi varlayan ya da yoklayan ifadenin ayni varlik anlam ve icerigi olup/olmadigini da ortaya koyar.
 

havari13

Felsefe.net
Yeni Üye
Katılım
13 Ocak 2012
Mesajlar
13
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
2. paragrafına tamamı ile katılıyorum.Soruna cevap olarak ise şunu görüyorum sonuçlar.Sonuçlar ışığında bir gidişattan bahsedilebilir.Ya da bunların metafizik olarak düşünülüp baştan veri var olduğu düşünülebilir.Daha da açamayız senin yukarıda açtıkların gibi çünkü ying yang doğru yanlış,güzel çirkin,aydınlık karanlık bunların hepisini kapsıyor.Biraz daha temel taş.
 
E

evrensel-insan

Ziyaretçi
Cevap: Re: Ying-yang Savaşın Adaleti

2. paragrafına tamamı ile katılıyorum.Soruna cevap olarak ise şunu görüyorum sonuçlar.Sonuçlar ışığında bir gidişattan bahsedilebilir.Ya da bunların metafizik olarak düşünülüp baştan veri var olduğu düşünülebilir.Daha da açamayız senin yukarıda açtıkların gibi çünkü ying yang doğru yanlış,güzel çirkin,aydınlık karanlık bunların hepisini kapsıyor.Biraz daha temel taş.

Istersen acilir. Acilabilmesi icinde konuya metafizigin varliksal ontolojik ve teolojik bakis acilari yerine, epistemolojik yani bilgisel, bilissel ve insansal bakis acisi temelli kavramsal bakis acisi. En azindan herseyi ortaya koyan insanoglu kavrami oldugunu bizle algilatir ve kavramlari ifade edip, birbirimizle insanoglu turu olarak kisir dongusel tartisacagimiza, kavramlara teslim olacagimiza, kavramlarin bizlere sagladigi her turlu sorunu gozlemlememize ve bizleri her turlu ayiran cikarci egosal giydirilmis elbisenin dogal zihniyeti yerine insansal zihniyete yonelebilir ve insanoglunu ayiran farklari yaristirmak yerine bir cesni olarak birlestirebilir ve en azindan kendi turumuz arasinda bir karsilikli anlayisi, hosgoruyu, ve bilgi alis verisini saglayabiliriz. Yani temelimiz yine bizlerin ortaya attigi insandisi ve insanlikdisi degerler olmasi yerine, temelimiz insan ve insanlik ve numenal insanlasma olur. Tabi bunun icin once birey bilinci (bireysel, bireyci, bencillik, bananecilik degil) ni herbir kisinin algilamasi ve varliginin farkina varmasi gerekir.
 

havari13

Felsefe.net
Yeni Üye
Katılım
13 Ocak 2012
Mesajlar
13
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
ying yang ta da karşıtlar sonucu bir birleşme var ayrıca son dediğin keşke olabilse her bir kişi ?
 
E

evrensel-insan

Ziyaretçi
Cevap: Re: Ying-yang Savaşın Adaleti

ying yang ta da karşıtlar sonucu bir birleşme var ayrıca son dediğin keşke olabilse her bir kişi ?

Bunun olmasini saglayacak olan, herbir kisinin kendisidir. Yeterki sorunu algilasin ve bilincine cikarip, farkina varsin ve olmak istesin. Ying yang daki birlesme insanoglu. Ayni erkek/disideki birlesme gibi.
 
M

Mor ve Ötesi

Ziyaretçi
Çin medeniyetinin mitoloji ve felsefe düşüncesinde derin yer kaplar ying-yang sembolü.Ying siyahı bulut vs. şeyleri temsil ederken yang beyazşışık gibi şeyleri temsil eder.Ying yang bir çoğumuzun bildiği gibi dengedir genelde.Fakat şeklin içine bakıldığında ise ying ve yang'ın siyah ve beyazın savaşı vardır.Heraklitos'un fragmanlarında da göze çarptığı üzere evrende her şeyin temelinde bir çatışma vardır.Zıtlıkların birlikteliği de diyebileceğimiz bir ilişki hakimdir evrene.Olması gerekende bu birliktelik,bu savaştır.İnsanoğlu yada sıradan insanlar diye tabir ettiği kesim bu savaşa bakmak yerine savaş sonucu oluşan durumu iyi ya da kötü yani başka bi tabirli adaletli adaletsiz olarak tabir eder.Pramatik bakış açısıyla yorumlar.Oysa Heraklitos ve Ying yang mantığına göre adalet savaştır siyah ve beyazın çarpışmasıdır galip gelenin önemsiz olduğu bu savaş adalettir.Adaletsizlik ise bu savaşın olmaması mutlak beyazın ya da siyahın olmasıdır.Ki zıtların birlikteliğinde bu da mümkündür değildir.Beyaz beyaz olabilmek için siyaha muhtaçtır.

ying-yang
her iyinin içinde bir kötü,her kötünün içinde bir iyi vardır,
iyi ve kötü birliktedir,aynen güzelliğin çirkinliğin içinde var olduğu gibi...

aynen allah için söylendiği gibi "allah rahman ve rahimdir..."

aynen allah=lafzının =HU dairesi içerisinde elif-lamelif simetirisinin olduğu gibi...

ne garip...
islamda 99 esma var uzakdoğu dinlerinde ise 99 büyük tanrı...
 
Tüm sayfalar yüklendi.
Sidebar Kapat/Aç
Üst