Tanrıya inanmamak/inanamamak kötülükle eş değer mi? neden?

Konu İstatistikleri

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde Serbest Kürsü kategorisinde Pyramos tarafından oluşturulan Tanrıya inanmamak\/inanamamak kötülükle eş değer mi? neden? başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 7,864 kez görüntülenmiş, 53 yorum ve 0 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı Serbest Kürsü
Konu Başlığı Tanrıya inanmamak\/inanamamak kötülükle eş değer mi? neden?
Konbuyu başlatan Pyramos
Başlangıç tarihi
Cevaplar

Görüntüleme
İlk mesaj tepki puanı
Son Mesaj Yazan UpBot

NEORACK

Felsefe.net
Yeni Üye
Katılım
13 Eyl 2010
Mesajlar
31
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
42
Cevap: Tanrıya inanmamak/inanamamak kötülükle eş değer mi? neden

Tanrı ya da İlah kavramı ne uç düşüncelerden, ne uç sorulardan ne de insanın anlamsız ve belki de çocukça korkularından çıktı. Bunların hiçbiri ana sebep değil ve kanımca sebep bile değil. Tanrı kavramının bizzat ortaya çıkış sebebi zalimin garibana ya da kötünün iyiye yaptığı işkence ya da zulümlerdir... Kanımca aslında hayata karşı tamamen objektif ve realiteye sadık bir değerlendirmede bulunursak Tanrı %99,999... yoktur. Ama kalbim %0,001 lik ihtimalin gerçekleşmesini istiyor. Demek ki İYİ BİR İNSANIM !
 

ls2

Kahin
Onursal Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
2,737
Tepkime puanı
180
Puanları
63
Tanrı buyruğunu yeryüzünde nasıl yayacak? yeryüzünde güç geçerlidir. güçlünün sözü geçer güçsüz olan yok olur. Tanrı dolaylı olarak vahiyle yeryüzüne mudahale etmek isterse buyrugu tabiki birleşmemiz ve güçlü olmamız yönünde olacaktır. bu sebeble Tanrı buyruguna inanmayanları bir şekilde dışlar. inanmayı olmazsa olmaz koşul sayar. eğer bu olmazsa o vahiy/din zaten yeryüzünde tutunamaz ve yok olur. işte bu sebepten dinin/iyiliğin yeryüzüne yayılması ve hakim olması için vahye inanmak zorunlu koşuldur diye düşünüyorum... bu düşünceye vardım yani bu aralar..
 

"ictenlik"

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
6,615
Tepkime puanı
504
Puanları
113
Tanrı dolaylı olarak vahiyle yeryüzüne mudahale etmek isterse buyrugu tabiki birleşmemiz ve güçlü olmamız yönünde olacaktır. .
daha burada bir çelişki var donkişot,
birleşmemiz ve güçlü olmamız
-birleşmemiz ve güçlü-de- olmamız tanrıyı neden ya da nasıl ilginedirsin ki
ilgilendirebilir ya da
soru olarakta
 

ls2

Kahin
Onursal Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
2,737
Tepkime puanı
180
Puanları
63
daha burada bir çelişki var donkişot,
birleşmemiz ve güçlü olmamız
-birleşmemiz ve güçlü-de- olmamız tanrıyı neden ya da nasıl ilginedirsin ki
ilgilendirebilir ya da
soru olarakta

yeryüzüne adaleti ve iyiliği hakim kılmamız için.

Bir nevi Tanrı krallığı gibi yani.
 

"ictenlik"

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
6,615
Tepkime puanı
504
Puanları
113
bu tanrıyı neden ilgilnediriyor?

---------- Mesajlar Birleştirildi at 20:33 ---------- ilk Atılan Mesaj Zamani at 20:26 ----------

hemen burda taklit denemesi?
o zaman sen kaşındın ama bak
,



ne o Tanrının savaştığı biri mi var ? ki hakim kılanacak -kime karşı neye karşı? kendine mi?
tanrı hakim değil mi? -hakimsiz tanrı ve yargıç tanrı?

tanrı yeryüzünde hakim değil=
tanrı yeryüzünde kral değil;
yeryüzünde tanrı krallığı değil var
yeryüzünde iyilik ve adalet hakim kılınmış değil;
hakim kılınmak ve hakimiyet altına alınmak -hakimiyet pozitif kavram değil hakim olunanın bilinci ve eylemi-müdahalesi
uzatalım mı?

"tanrı krallığı"
tanrı kral mıdır? kral mı olmak istemektedir?
insanlar başlarında tanrı kral tanrı hakimiyeti istemektedir
sen kendine ne yapılacağının dürüstçe söylenmesini istiyorsun
doğrunun ve iyiliğin

tanrı hakimeyeti neden istenir? suç işlemmek için mi? suç olmaması? suç ve ceza;
ceza ve suç korkusu ya da kaygısı

devam edelim mi? donkişot
kelimeler başka olabilir anlamalr

kötülükler için mi endişe ediyorsun? acı mı çekiyorsun? insanlar mı acı çekiyor ve bunu durduramıyor musun? bir şey yapamıyor musun? ve bu seni haklı kılar değil mi?

---------- Mesajlar Birleştirildi at 20:49 ---------- ilk Atılan Mesaj Zamani at 20:33 ----------

yeryüzünde salt iyilik olursa-salt iyilik ve bilgi yaşamı nasıl bir adalet düşlüyorsunuz ve nasıl bir yaşam ya da ? bir haz yaşamı mı? ve neden onu kurmuyorsunuz ve ya da neden kurmak için bi şeyler yapmıyorsunuz?
eğer tanrı iradesi yeryüzüdne iyilik ve barışla ya da adaletle kurulackasa bunlar için savaştınız mı ve ne yaptınız ve biz kuramaz mıyız bunu?

salt iyilik ve adalet olan bir yaşamı düşler misinzi ?ve detaylayıp ayrıntıalr mısınzı bana -detaylıca lütfen?

sorulara cevpa vermek stiyor musunuz?- soruarla cevpa vermekten kaçınacka mısınız? sorulara başka mı cevap vereceksin - geçiştire

tanrının iradesi yok mu yeryüzünde ve hakimiyeti ve barışı ve bu koşulların müsebibi değil mi?
kendisi hakimsiz koşullar kılmış bir tanrı
ve kendisi adaletsiz ve iyiliksiz bir koşul oluşturmuş ve insanlığa sunmuş bir tanrı - bunla- neyi amaçlar ya da amaçlamalıdır?
tanrı yapamıyor mu?
yapması mı?
neden?_

ve kendisi adaletsiz ve iyiliksiz bir koşul oluşturmuş ve insanlığa sunmuş bir tanrı
ve insanlarını bu koşullarsa sınaya n bir tanırı
-siz bi kere tanrıyı yargılıyorsuznu daha baştan -ona güveniniz ve imanınız tam mı?
-nası lbir kötülükten sözedeblirsiniz siz yanıtlayın lütfen?

tanrı tüm koşulları-tüm gelecekleri ve tüm bilinmeyenleri de biliyor mu? ve bilerek mi yaratmış-lütfen

tanrı tüm olasılıkları biliyor mu? ve ya da bekliyor mu? ve yada bilerek ve bekleyerek ya da beklemeyerek mi yaratmıştır?
tüm isteyen herkes yanıtlayabilir-dir

siz tanıya inanıyor ve güv-c-eniyor musunuz? daha baştan -sizin işiniz korkuyla mı? kaygıyla mı? barışıklıkla mı? iç barışıklığı ya da huzuru ve günah kaygısı korkusu (kaygısı olmaskzızı neylem taşıam ve özgürlüğü ile mi ya da) sendromu ve rahat ve bağımsız hareket edememe ya da gençlik suçlarından mı oluyor bir cevap verin lütfen önce de

yargılanmamak mı? korunmamak mı?

yargılanmak mı istemiyor sunuz?
suçlanmak mı istemiyor musunuz?
bir tanrı karşısına ya da huzuruna geçip cevap vermek örneğin ya da

duygularınızı gözlemlediniz mi?
dürüstçe;

---------- Mesajlar Birleştirildi at 20:59 ---------- ilk Atılan Mesaj Zamani at 20:49 ----------

tanrı ;
olası sonuç 1 den memnun -
olası sonuç 2 den memnunsuzdur sözkonussu mudur? donkişot?

tanrı için donkişot olası sonuç A tanrıyı memnun edecek ve olası sonuç B tanrıyı memun etmeyecek

tanrının bir öngörüsü- var ve tutmama ihtimali var mı?
tanrının bir beklentisi var ve gerçekleşmeme olaslığı bulunmakta mıdır?
bunları ???

--tanrı olası bir dünya bir dünya yarattı donkişot ve senin söyleminde
sonuç A nın da sonuç B ninde gerçeleşmesi olanaklı olası ve mümkün kıldı bunu
ve sonuç A ya da sonu B nin gerçekleşmesni bekliyor ve sonuç A dan memnun değil mi? yani
tanrı sürprziler mi? bekliyor?

tanrının bilmediği bir olası var mı? -tanrının öngörmediği sonuç ya da tanrıyı ney şarşırtacak o halde
neyi bekler ya da ne olmasını ister ve bekler

-tanrı bir sonuç öngürdü olmadı ve sonuç x i öne sürdü -vahiy girdi ekstra yardım
işler karıştı mı? nasıl anlamadım ben

---------- Mesajlar Birleştirildi at 21:05 ---------- ilk Atılan Mesaj Zamani at 20:59 ----------

Tanrı için;

senin inanman sonuç A
inanmaman sonuç B dir

ve inananacak ya da inanmayacaka sonsuz suje ve sonsuz sonuç A ve B ya da ruh vardır mı diyelim donkişot ?

innamayan suje olacak mı donkişot_? -sonuç olarak sen ya da o değil farketmez

yani inanmayan ve cehenneme giden suje olacak ve onun kim olduğu mu önemli?

tanrı bu iki sonucu da öngörmüştür değil mi? -kesindir yani ve de
yani cehennemi ve kendine inanmayacak olanları da ya da kendine inanmama olasısı-olasılığı olanları da -(olasılığı/olasılık olrak bunun- yine) yaratmıştır değil mi?

tanrı tüm sınamalarında ve sağlamalarında cehennemde yakacaka kesin suje sonucunu sağlamıştır değil mi? yani bilmektedir? yani tanrı cehennemde yakmak üzere suje türetmiştir? ve geçirmek üzere
 
Son düzenleme:

ls2

Kahin
Onursal Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
2,737
Tepkime puanı
180
Puanları
63
Anlıyorum. vahye dayalı dinlerin teolojisi içinde sorduğun soruların cevapları vardır Sanalmanik. bende o teoloji içinde konuşuyorum şu an. yoksa dediğim gibi dediklerini anlıyorum sorun yok.

yani kısaca burada bahsettiğim Tanrı öğretmen olan Tanrıdır. ve bu dünyada sınav yeridir. sınav yerine doğrudan mudahale etmeyen dolaylı olarak vahiyle mudahale eden. iman temelli buyruk /tavsiye gönderen Tanrıdır.

benim buradaki mantığım şuydu; eğer Tanrı böyle bir yolu seçmişse(vahiy yolu) tabiki iman temelinde birlik olmamız gerekir. yoksa güçlü olamayız ve Tanrının doğru yolunu/dinini/iyiliği zaten yayamayız. yani Tanrı 500 bin peygamberde gönderse bu yol başarısız olur ve dini yok olur. ben bu realiteden yola çıkarak Tanrının vahiye inanmamayı kötülükle eş değer tutmuş olabileceği yorumunu yaptım yani.

vahiy ve iman olguları ekseninde yorum yapıyorum yani bu başlığa...
 

"ictenlik"

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
6,615
Tepkime puanı
504
Puanları
113
Peki tanrı için;
yeryüzünde (iradesi-iyilik ve barış) hakim kılınmamış yaşam sonuç A,
diğer sonuç B olsun

tanrı için neyi değiştirir bu? tanrı istemli mi?
olmadı yakar tanrı
zaten yakmayacak mı donkişot - az yakmak için uğraşıyor mu tanrı bi şunu açıklayın bakalım önce sizde sonra yanıtlayalım biz

-tanrı yakmak istemiyor mu? yani yakma olasılığını öne sürdü ve yakılmasınlar ve onları yakmayayım diye mi uğraşıyor -e baştan bilmiyor muydu ve programlamadımı bunları da oluturmadı mı?

- e tanrı A olursa yakırım B olursa yakmam dememiş mi? biz neyi uğraşıyoruz ve A
yakar ya da yakmaz onun işi bu
başklarının işi biz kimsenin inancına da karışamıyoruz- inanmayanları yakar -yaksın ne var bunda tanrının işi bu donkişot sadece tanrının işi

donkişot sen insanların neden yanıcağını mı düşünüyorsun?
yanmak mı istemiyorsun?
diğerleri yanarken mi? diğerleri yanmazken mi?
yani yanmayanlardan mı olmak istiyorsun sen?
--

donkişot bana şunu cevaplar mısın- insanlar yanarken ve birileri yanarken sen yanmayanlarda olmayı mı tercih ediyorsun ve istiyorsun-bu sorum açıktı

peki şunu cevapla
yanıp yanmayacağını bilmek mi istiyorsun donkişot? ya da yanıp yanmayacağını değiştirmek -öğrenmek ya da ne farkeder di

bunu geçtim? cehennemde hiç suje yanmama olasılığı var mıdır?

tanrı birilerini yakacaktır değil mi? bunun neresi kötü o tanrı-tanrıdır o bunu yapan ve o yapacak olan bunda sorun ne? ondan/bundan şüphe mi ediyorsunuz?

tanrı karar verecek değil mi? sonuçta buna ve bildirdi bu durumda olanları yakacağım diye
- e bırakında yine tanrı düşünsün bunu- yanmak diye endişelenmek niye -neyi çözebilecekesiniz hayır-
gerçekten neyi bilmek isityorsunuz siz?
kimin yanıp yanmayacağını işaretlemek mi? bu durumda siz bunu kabul de ederek ve bilerekte -ne farkeder donkişot;

kendiniz için mi endişe ediyorsunuz? başkaları- da için mi ya da?
donkişot banane o zaman senin yanacağından adamım ben kendimin yanacağından acı duyuyormuşum
donkişot senin yanmaman için bişeyler yapmalımıyım ve bi şeyler mi yapmalıyım ve cevap vereerek ya da konuaşarak (tüm bunlar ıdeğiştirebilir miyiz ve ve) nereye varabiliir-i-z ;benörneğin ne yapabilirim bu konu hakkında mesela

-cenneteki günklerinde onurlandır donkişot orda olursan?
yok orda olmazsan diğer tarafta yalnız olmaycaksın değil mi? ne farkeder işte

geçmiş hatalı ve yanacaklar için?

donkişot tanımadığım onca adam yanıcak hiç tanımadığım yandılar donkişot yandılar onlar

tanrıya sormak lazım bu işleri direk hat;

vahiy değil adı vahiy olmayan vahiy lazım bize ne zor işlermiş bunlar

cehennem nası bi yer donkişot ki merak ettim şimdi? cennetten bize gösteririler mi mesela merak etsek tanrı bizi de götürür mü oraya göstermeye mesela?
ben olsam cehennemdekiler yanarken her gün cennet izletirdim aman derdim cenentekilerin aklına sokmamayım bunu yani cehennemi onlara bildirmezdim ve göstermezdim de

cehhennem insanlar edirneden dışarı-uzağa gidemiyor ki -toplama kamplarındalar
hadi cennet diye bi yer olduğunu anlat onlara
ve hadi kaygılanmamalarını ve beklemelrini söyle usulca ve metanetlice de
eğreti gelip geçici zamanı analt
ve yitici hayatı anlat onlara ve bu geçen zamanı -sonsuzu
-bitecek zaman ve yitecek zaman ve kül gibi geçecek kalacak bu zaman ve sonsuzda sen cennet evindesin şimdi bir geçmişte-gelecekte de

tanrının vahiyleri -bunları tanrı düşünsün donkişot tanrı yapmış
tanrıın emirleri-bunları tanrı düşünsün
tanrının kararları-tanrı düşünsün ve tanrı karar veriyor verdi-verecekse de
biz tanrının karar verdikleriyiz;

tanrı beni yakarsa yapabilecek bi şeyim var mı? ben neyi değiştireceğim mesela?
bi üst şikayet makamı var mı bu tanrının ya da düzeltme kurulu yürütme kurulu felan
hakkımda asılsız ihbarda bulunanlar felan da

yani bu tanrı hatasız değil mi ve ben hatalı olursam da beni yakacak

---------- Mesajlar Birleştirildi at 21:40 ---------- ilk Atılan Mesaj Zamani at 21:35 ----------

donkişot benim yetim ne? tanrının verdiği akbılyetisi?
tanrının verdiği akıl yetisi ne yapıyorsa ben onu yapıyorum da
daa -burda lazlar gibi o

---------- Mesajlar Birleştirildi at 22:07 ---------- ilk Atılan Mesaj Zamani at 21:40 ----------

cennette sınırlar ve ülkeler varmı donkişot ve cehennemden iltica ediliyor mu?

---------- Mesajlar Birleştirildi at 22:42 ---------- ilk Atılan Mesaj Zamani at 22:07 ----------

hemen hemen Tüm dinlerde Tanrının varlığını kabul etmemek cezayı hak eden bir suç/günah/isyan ..kötülük yapan cezalandırılırken ..kötülük yapmadığı yada kötülükleri iyiliklerinden az olan biri neden sadece Tanrıya inanmadığı yada inanmak isteyipte inanamadığı için cezalandırılıyor?

bunu felsefi anlamda soruyorum elbet ama İnançsal anlamdada cevapları bekliyorum/öğrenmek istiyorum..saygı ve sevgilerimle.

kabul ve ret davranışı? nasıl bir davranış? doğam gereği olanaklı değildir

inanç subjektiftir-doğrulamaz ve oluşturulamaz bunu biz daha ne kadar tartışacağız ve inanç
inancı ben isteyemde oluşturamam vardır ya da olduğu gibidir ya yoksa olduğu
kendinize herhangi bir konuda ya da herhangi birine/şeye inanç oluşturabilir misiniz ve tahsis edebilir misiniz?
bir tanrı varlığı inancı nasıl oluşur-?du-? ya vardır ya yoktur ve yok olması değiştirilemez;
ben kendime tanrı inancı doğurabilirmiyim ve oluştabilir miyim? yetim dahilinde mi?

--
yukardaki soru zaten baştan bozuktur-cevap aranmaz; tüm diğer şeylere girifttir

inanmak isteyipte inanamadığı diyorsunuz -bu da

bu tanrının sorunu ve sizin sorununuz ve soranın sorunudur o halde yanıtlar verilmeycekse_

çünkü soru mantıklı değil -tutarsız- ve cevabı olumsuz ve cevabı -yoktur-; bir doğrulamayı-doğrulatma içerir ve önkoşolu-kabülü de

-bunlar dinlerin paradigması o zaman-ilgililer ve -ilgili suje- ve sujelerde olabilir (soran ve soranlar ya da ilgilenenler ) düşünsün,kendi yanıtlarını bulmalılar ve üretmeliler
kendi mantıklarını doyurmalı çünkü bizim mantığımızda karşılığı yok --

yani sizinle ilgili bunlar_ben öyle anlıyorum

-bunlar birilerinin boğuşması gereken sorular olmalı-

ne söylenebilir bilmiyorum ama sorunun önünde bir ışık tüneli ve ucu ya da sonrasında çıkış ve erte sorunun bir arkası ve bir dışı -dışında başkalık var
-sorunun kendi çemberinden çıkın ve soruyuda çemberine çekin- hapsedin sadece

felsefi anlamda bu bir soru olamaz yukarıdaki önerme ve önermeler bütünü toptan kabul edilmelidir- aksi taktirde soru içine bile girilemiyor ve yanıt iletimiyor ve oluşturulamıyor da
-sorunun tutarsızlığı-

bir tanrı varlığının bulunmaycağından bütünüyle eminseniz?

no;
-bu soru tanrıya yönelir sadece tanrıya - bu sorunun sujesi tanrıdır daha baştan ve kisme yanıtlayamaz bunu ondan başka -çünkü düzenleyici ve düzen koyucu odur-eğer sorgulanmıyorsa,
insan mantığıyla kavranamaz ya da insan mantığının bir cevap ve kavrama üretmesine ve aramasına da gerek yoktur bu durumda felsefi inceleme de bu olur açıkçası bunu

tanrıya yaptığı bir yasayı neden yaptığını (yada neden öyle yapıldığını) sormak /mantıklılamak gibi bu
ya da bu insan mantığına ters geldi burda bir düğüm var tanrı bunu neden böyle yapmış olabilir -insanca
ve insanca cevaplarımız nedir? ne olabilirdir- türetmesi olur

tanrıya varamaz -tanrının nedenine varamaz;

-şüphesiz ki bu tanrının işi ve deyişi ise tanrı bilir bunu da
bizim bildirdiklerimz insanca dır; insan yorumları dır kuşkusuz

tanrının eylediği bir nedeni ya da koyduğu bir yasayı nedenliyorsunuz ve araştıyorsunuz? neden?
tanrı öyle buyurmuştur -tanrı öyle buyurduğu için

tanrıın mantıklı nedenlerini mi istiyorsunuz? bu soruyu tanrıya mı soruyorsunuz? kullara mı? tanrının kullarında var mı bu cevap* tanrının eylediği nedenlerin cevpalarına kullar erişebilir mi?

-öğretmen bir tanrı size neden öğretmedi?
öğretme çağınız mı gelmedi genç bayan

öğretmen bir tanrı sizi bunu araştırmanız için oluşturmuş olmalı ve muhakkak sizi gözlemliyordur ve notunuda iletecektir çıkışta; go to ölüm -ölümü bekleyin cevaplar için o halde

---------- Mesajlar Birleştirildi at 22:54 ---------- ilk Atılan Mesaj Zamani at 22:42 ----------

tanrının eylediği bir yasayı neden öyle eylediğinin nedenleri ancak tanrıda bulunabilir? o halde tanrıyı bulun
 

"ictenlik"

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
7 Ara 2013
Mesajlar
6,615
Tepkime puanı
504
Puanları
113
bu benim gençlik yıllarımda yaşadığım bir çatışmaydı (belki de ilk gençlik ve -biraz da ertesi-) donkişot ve bu çatışmadan bende eser yok şimdi
diyecek başka bir sözümde yok ve başka bir şeyde denmiyor zaten- ya da anlaşılan

-cevaplara ihtiyacım yok şimdi -başka yanıtlara ihtiyacım-ız- var !
neden bunun geçmediği gibi- birbirimizle uzlaşmadığı-ulaşmadığı-erişemediği gibi
-anlaşmadığı-barışmadığı ve iletilemediği gibi ve geçmediği

ben olsam şöyle sorardım-sormalıyıdım;
yıllarca bu çatışamlarla yaşadıktan ve bu çatışamları aştıktan (yani bir tanrı olmadığına güçlü karar verdikten ve gördükten sonra) neden bunu dönüp diğer insanlara anlatamıyoruz ve bunu barıştıramıyoruz
ve neden bu fikri onlara iletemiyoruz ve açamıyoruz
yani bizi artık cezalandıracak bir tanrı olmadığı kanısı güçlü ve açık
-bu boğuşmalardan bıktım! ve bıkmayanlar adına ben kimim!

-umarım sizde-sende bunu yapın ve vazgeçmeyin-dilerim

---------- Mesajlar Birleştirildi at 14:41 ---------- ilk Atılan Mesaj Zamani at 14:30 ----------

ben insanlara ne söylemeliyim vahiy olmayan şeyler ve olmayan şeylerle
-muhammed kadar kendimi inandırabilmek mi isterdim ya da arkada -2 yaklaşık milyar umulan kadar insanla- isa kadar ya da
bir kaç milyarı inandırmış bu insanlar bir şeyler yapmış olmalı
-onların yaptığını mı yapmalı -arkamda bir tanrı yok don
onların yaptığı inanç mı? -bu kadar mı inandılar bir tanıya -iki milyar insan gücünde örneğin
bir barış ve sevgi tanrısına (ya da insalığı dönüştürmeye-barışa örneğin) örneğin-artan çaplarla örneğin
şimdi ben insanlara ne söylemeliyim -kendinize inanın -en yüce inanç;

arkamda bir tanrı yok -benim -ben- ben kadar -insan- sadece insan
arkamda tanrılar yok ve arkamda tanrılar olduğunuda uydurabilirim bu sizi dönüştürebilir mi ve kurtarabilir mi örneğin- hangi çukurdasınız siz?
 

ls2

Kahin
Onursal Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
2,737
Tepkime puanı
180
Puanları
63
Eğer akla yatkın bir varoluş açıklaması arıyorsan nihilist olmalısın Sanalmanik. çünkü varoluş buna izin vermiyor. maharaja inanmama sebeplerimden biride buydu. fazlasıyla akla uygundu. neden? ler ustaca hayali bir kurguyla yok edilmişti. varoluş açıklanamaz. bir şekide varız burdayız ama bunu asla bilgi ve bilme isteği ile hareket ederek açıklayamayacağız.o yüzden yapabileceğimiz tek şey inanmak. varolmak bilmekten farklı şeydir. der kierkegaard. varoluş hakkında salt bilme isteği ve akla yatkınlıkla hareket edenler nihilist olmalıdırlar. Tanrı yoktur, çünkü olamaz diyenler varoluşun akla yatkın olmadığınıda görmelidirler.. ve dolayısı ile gerekçelerinin de kişiselden öteye geçemeyeceğini..
 
Son düzenleme:

Objectivity

Kahin
Onursal Üye
Katılım
23 Ara 2012
Mesajlar
4,763
Tepkime puanı
319
Puanları
83
hemen hemen Tüm dinlerde Tanrının varlığını kabul etmemek cezayı hak eden bir suç/günah/isyan ..kötülük yapan cezalandırılırken ..kötülük yapmadığı yada kötülükleri iyiliklerinden az olan biri neden sadece Tanrıya inanmadığı yada inanmak isteyipte inanamadığı için cezalandırılıyor?

bunu felsefi anlamda soruyorum elbet ama İnançsal anlamdada cevapları bekliyorum/öğrenmek istiyorum..saygı ve sevgilerimle.
Kur'an'a göre Allah dilemedikçe iman etmek mümkün değil inançlılar açısından durum böyle o zaman adaletsizlik var gibi anlaşılabilir fakat işte burada insanın tekamül yolunun tek bir yaşama sığmadığı sonucu ortaya çıkıyor.

(Rad Suresi 1. ayet)

Elif Lâm Mîm Râ. İşte bunlar sana o Kitab'ın ayetleridir ve sana Rabbinden indirilen gerçeğin ta kendisidir. Fakat insanların çoğu iman etmezler.

En'am Suresi 110.ayet)
Biz onların kalplerini ve gözlerini ters çeviririz. Önceden buna iman etmedikleri gibi bırakıveririz kendilerini azgınlıkları içinde körü körüne bocalar giderler.

(En'am Suresi 111.ayet)

Biz onlara, dedikleri gibi melekler indirmiş olsak da ölüler kendileriyle konuşsa da bütün varlıkları karşılarında kümeler halinde toplasak da, Allah dilemedikçe iman edecek değillerdi. Fakat onların çoğu bu gerçeği bilmezler.
 

Bir

Felsefe.net
Yeni Üye
Katılım
6 Ağu 2016
Mesajlar
13
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Tanrıya inanmamak insanın sonudur. Çünkü tanrı insanın kendi yüksek bilincidir. Melekler bilinçaltımızdır. Melek, zaten kelimenin özü gereği insanın melekeleridir.
Şeytan ve cebrail, akıl melekesinin iki kutbudur. Şeytan, bir işi yaparken "acaba yapamaz mıyım" dedirtendir. Bu yüzden melek mi cin mi olduğu kesin olarak belirlenmemiştir. Ateşten yapılmıştır, çünkü cinler gibi tecrübelere, acılara dayanır. Melektir çünkü bizi çok şeyden koruyan bir yetidir.
Özgüvensizlik, "imansızlık" demektir. Şeytan hiçbir şeye müdahale edemez, vesvese verir. Vesvese ise beynimizde yapacağımız iş hakkında tedirginlik yaratır... Kızlar konusunda önceden yaşadıklarından dolayı acı çekmiş bir genç, ne kadar yakışıklı veya çekici olduğunu bilirse bilsin, heyecan yaşar.
Aslında bütün bu metinler, zamanında insanın içini,bilinçaltını ve doğasını biraz olsun keşfetmiş insanların yazdığı metinlerdir. Siz siz olun, bilinçaltınızla iyi geçinin. Ama bilin ki o her daim galip gelir. Yakup Yahova'yı bile yendiyse...
 

alpi

Sorgucu Üye
Yeni Üye
Katılım
29 May 2014
Mesajlar
416
Tepkime puanı
1
Puanları
18
Yaş
47
Melek - meleke
ne alaka?
nasıl bir ilişki kurdun?

Anlam veremedim.
 

UpBot

Kahin
Yeni Üye
Katılım
14 Ocak 2021
Mesajlar
1,017
Tepkime puanı
5
Puanları
38
Konu hakkında farklı düşüncesi olan var mı?
 
Tüm sayfalar yüklendi.
Sidebar Kapat/Aç

Yeni Mesajlar

Üst