Tanrı iyi mi, kötü mü ya da?

Konu İstatistikleri

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde Anketler kategorisinde Feylesof TeCe tarafından oluşturulan Tanrı iyi mi, kötü mü ya da? başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 6,333 kez görüntülenmiş, 22 yorum ve 0 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı Anketler
Konu Başlığı Tanrı iyi mi, kötü mü ya da?
Konbuyu başlatan Feylesof TeCe
Başlangıç tarihi
Cevaplar

Görüntüleme
İlk mesaj tepki puanı
Son Mesaj Yazan "ictenlik"

Feylesof TeCe

Filozof
Yeni Üye
Katılım
31 Ara 2010
Mesajlar
926
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
30
Tanrıya inanıyorsanız (Müslüman, Hristiyan'sanız demiyorum; olgusal olarak Tanrının varlığını kabul ediyorsanız)
İnandığınız Tanrı iyi mi, kötü mü ya da?
 

Süreyya Önal

Sorgucu Üye
Yeni Üye
Katılım
16 Nis 2010
Mesajlar
469
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
49
Tanrıya inanmaktan! berideyim...ve aşağıda belirttiğim üzre düşünmekteyim!

O' na iyi-kötü demekten ziyade
HAY 'ati süreçle!! kendini bilen, düşü-n-en / taşınan, yaratan, yaratımda- yarattığına karşılık bul-dur-an, sonsuz.. uzamda her olasılığa açık muktedir! faal-iye- (t)in bütün (de!) adı..diyorum

yaşam/ak (t)a..,
bu uzamda olan/biten..in, haliyle kendinin!
zaman döngüsünde süreli olarak (yarattıkları/yaratımlarıyla!!) farkında/bilincinde olma...

BİR/i süresiz
DİĞERi de O 'ndan mütevellit süreli oluş-um!-lar
bu şekil bir içiçelik ki iyiysek iyi'yi kötüysek kötü'yü bul-duruyor / buluyoruz.
- -
(iyi/ kötü!? algı/konum/duygu/duruma göre değişkenlik göstermekte / görece..biliyoruz!)
 

fides

Kahin
Yeni Üye
Katılım
15 Şub 2008
Mesajlar
1,694
Tepkime puanı
5
Puanları
38
Çarşı, bu ankete karşı :p diyerekten soruyorum:

Bir deist gelirse :"Tanrı ne iyidir, ne de kötüdür o bizi yaratmış ve bırakmış/müdahale etmemiştir. Bu yargılar geçersizdir."
derse hangi şıkkı onaylayacak?
Hiç bir şık uygun değil bunlara. Belki "Tanrı,sorumsuzdur." şıkkı olsaydi bir ihtimal :)
 

Feylesof TeCe

Filozof
Yeni Üye
Katılım
31 Ara 2010
Mesajlar
926
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
30
Çarşı, bu ankete karşı :p diyerekten soruyorum:

Bir deist gelirse :"Tanrı ne iyidir, ne de kötüdür o bizi yaratmış ve bırakmış/müdahale etmemiştir. Bu yargılar geçersizdir."
derse hangi şıkkı onaylayacak?
Hiç bir şık uygun değil bunlara. Belki "Tanrı,sorumsuzdur." şıkkı olsaydi bir ihtimal :)

Şimdi n'apcaz be? :D
Aslında deist de oy kullanır. "Bizi yarattı ve bizi terk etti." diyerek kötü diyebilir. Ya da "Dünyayı ve kontrolü bize bıraktı, yaşasın!" diyerek iyi diyebilir. :)
 

fides

Kahin
Yeni Üye
Katılım
15 Şub 2008
Mesajlar
1,694
Tepkime puanı
5
Puanları
38
Şimdi n'apcaz be? :D
Aslında deist de oy kullanır. "Bizi yarattı ve bizi terk etti." diyerek kötü diyebilir. Ya da "Dünyayı ve kontrolü bize bıraktı, yaşasın!" diyerek iyi diyebilir. :)
Yok efendim yok bu anket kapsayıcı değil! Deistler, böyle hükümlerde bulunmaz. Aklın var fikrin var kötü bir şeyler varsa bu senin sorumluluğunda Tanrıyı böyle yargılayamazsın, bu tanımlarda bulunamazsın der sayfayı kapatır gider . Belki "sorumsuz " seçeneği olabilirdi ya neyse...

Çarşıya selam, deistler; bu anket size haram :p

( ben de bu çarşıya çok selam gönderiyorum ya...çarşılı olmasam da aman başımızdan eksik olmasınlar.)
 
P

Pyramos

Ziyaretçi
Herşeyi yarattığına inandığınız bir kudrete, yaratılmış biri olarak yükleyeceğiniz tüm anlamlar aslında anlamsızdır. iyi,kötü,din,iman,ibadet vs vs O'nun için ne anlamı olabilir ki???

Tüm anlamlar bizim içindir.
 

ogas

Felsefe.net
Yeni Üye
Katılım
28 Kas 2013
Mesajlar
1
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Burada ilk dusunmemiz gereken konu 'iyilik' ve 'kotuluk' kavramlaridir.Bu nedenle karsimiza iyi nedir? Iyiyle kotulugu nasil ayirt edebiliriz? Iyilik goreceli midir? Gibi problemlerle karsilasiriz.Bana gore iyi ve kotu kavramlari 2 farkli sekilde olusmu olabilir:

1)Tanrinin olmadigi evrimsel surecle
2)Tanrinin sekil verdigi evrimsel surecle / Yaratilisla

Ilk secenekte iyi ve kotu kavramlarinin insan tarafindan sekillendirildigini goruyoruz.Yani burada aslinda iyi yada kotu kavrami yok, hepsi algi.

2.Secenekte Ise Tanrinin belirledigi bir iyi ve kotu kavramiyle karsilasiyoruz.Burada iyi ve kotu algisal degil, genel gecerdir.Yani iyi ve kotu kavramlari vardir.

Sayet Tanri bizi yarattiysa ve bize iyiyi ve kotuyu ogrettiyse bu; Tanri icin iyi yada kotu kavraminin olmadigi anlamina gelir.Yani iyi ve kotu sadece yaratilmislar icindir.

Tanriya iyi yada kotu dersek, Iyi ve kotu kavraminin Tanridan daha evvel var oldugunu soylemis oluruz.

Yani Tanri icin iyi yada kotu yoktur, olamaz.
 

sakal

Kahin
Yeni Üye
Katılım
8 Nis 2012
Mesajlar
2,000
Tepkime puanı
1
Puanları
38
iyiye iyi kötüye kötü,zira O'nun katında ne iyilik nede kötülük karşılıksız kalmaz..
 

meyelan

Filozof
Yeni Üye
Katılım
25 Ağu 2013
Mesajlar
785
Tepkime puanı
26
Puanları
28
şimdi bak şöyle bir hengame aslında. O senin görmek istediğin gibi;ama sen O nun sunduğu gözle (bildirdiği,hissettirdiği......)görebiliyorsun ..
 

bsra

Felsefe.net
Yeni Üye
Katılım
28 Ara 2013
Mesajlar
41
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
32
şimdi bak şöyle bir hengame aslında. O senin görmek istediğin gibi;ama sen O nun sunduğu gözle (bildirdiği,hissettirdiği......)görebiliyorsun ..

görmek istediğimiz gibiyse izafi bişey midir tanrı? iyi görenlere iyi kötü görenlere kötü..?? o zaman onun bir gerçekliği yoktur herhangi bir varlık aleminde, herşey bizim içimizdedir??
 

meyelan

Filozof
Yeni Üye
Katılım
25 Ağu 2013
Mesajlar
785
Tepkime puanı
26
Puanları
28
o kadar geniş bir alan ki bu sorunun cevabı,biraz toparlama cinsinden gideyim bakalım..
o senin görmek istediğin gibi----------görmek istediğimiz gibiyse izafi mi?
Evet Allah göreceli her kul kadar Allah tanımı vardır..kimi O'nun Şehid ismini baskınlııyla yaşar görür,kimi kabıd isminin darlığından çıkamaz,kimi Nur isminin muhatablığıyla refaha ermiştir,kimiside Hadi ismiyle Hidayete erdirilmiştir,kısmetlidir.O demiyor mu ben kulumun zannı üzereyim diye...
akıl denilen idamelik bir varlık,burda iki kelam etmeye, alemi az çok tanımlayıp,iç huzuru bulmaya ,hüsrana düşmemeye,amaç edinmeye ve peşinde koşmaya yarayan insansı bir aygıt..Allah bu sebepten aklın tanımından,açılımında,nefsin O 'nun nefsi için uydurduğu ihtiyaçlardan beridir..

Sen O'nun seni görmek istediği gibi görebiliyorsun işi ise orda olay (çaresizliğe gidiyor meyelancım) şöyle ki;senin Zat ını tanımak ve yönelmek,bağlanmaya çalışmak,mümin olmak yada mürted olmak işlerinde eylem ve gidişat şartlarını oluşturan..sadece O ..Allah dilediğini hidayete erdirir çünkü...daha iş çok yazılabileceklerde öyle..
Soru şu olmalı belki NEDEN ?
 

sakal

Kahin
Yeni Üye
Katılım
8 Nis 2012
Mesajlar
2,000
Tepkime puanı
1
Puanları
38
..Allah dilediğini hidayete erdirir çünkü...

işte buna katılmam mümkün değil..az daha beğen butonuna basıyordum bu cümle çıktı karşıma..çaresizliğe gitmesin lütfen..

Allah dilediğini hidayete erdirip dilediğini azdırıyorsa azanların bunda suçu yok o zaman çünkü azdıran Allah olmuş gibi bir şey çıkıyor ortaya..hayır Allah dilediğini hidayete filan erdirmez..senin Allah'a yönelmeye meylin varsa (meyelan gibi) o sana yardımcı olur..cümleyi safi o şekilde kullanırsak çok ama çok yanlış anlamalara sebep olabilir..
 

meyelan

Filozof
Yeni Üye
Katılım
25 Ağu 2013
Mesajlar
785
Tepkime puanı
26
Puanları
28
yarım bilgi yarım tabip gibi sakat bırakıyor insanı..sana bir link atmıştım hatırlarsan orda da beni doğruluyor,yani çok yerle aynı şeyi düşünüyoruz..yanılmayı senden çok istiyorum..
 

efefel

Üye
Yeni Üye
Katılım
13 Şub 2010
Mesajlar
202
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
39
Beni bilen bilir,bilmeyen kendi gibi bilir.

Mevlana Celaleddin Rumi ne çok konu içinde telaffuz edilebilecek nede görkemli bir cümle kurmuş.

Eğer Tanrı varsa ve O'nu bilen varsa o bilen iyi bilir ama bilmeyen keşke bildiğini zannetmesede biraz sabretse,
 

sakal

Kahin
Yeni Üye
Katılım
8 Nis 2012
Mesajlar
2,000
Tepkime puanı
1
Puanları
38
13 yaşında 500 kişi tarafından tecavüze uğrayan bir çocuk sabredecek ve tanrısını bulacak..tonla sabır gerek,nerede bulunuyorsa artık....
 

ls2

Kahin
Onursal Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
2,737
Tepkime puanı
180
Puanları
63
Çocuklar mantıksız doğar..dünyaya mantıksız gönderildik..dünyaya baktık ve mantığımızı yarattık..sonrada dünyalık mantığımızla Tanrıyı anlamaya ve olan biteni yargılamaya başladık..ve tabiki olmadı:) herşey saçma ve uyumsuzdu..mantıklı olmakta saçmaydı,olmamakta..peki Tanrı hangi mantıkla hareket ediyordu?? yaratmak !! Tanrı bizi yarattı bizde mantığı yarattık !?? herşeyi mantığa bürümek mümkündü..bürümemekte mümkündü..herşey saçmaydı !! veya saçma hiç birşey yoktu!! ikiside mümkün değil mi?? aynı bu yazdıklarım gibi ister çok mantıklı bul ister mantıksız :)
 

sakal

Kahin
Yeni Üye
Katılım
8 Nis 2012
Mesajlar
2,000
Tepkime puanı
1
Puanları
38

bu gibi olaylara karşı ne kadar çok önlem alırsak alalım,cezaları ne kadar artırırsak artıralım dünyanın herhangi bir yerinde savaşlarda şurada burada benzer olaylar yaşanıyor yaşanacak..hani imtihan dünyası deriz ya;senin gibi bir Allah varsa demiyorum ondan şüphem yok ama adaletinden ve kimi kullarının imtihanından ( şüphe ) duyuyorum..bu parantez içindeki kelime için Allah affetsin ama böyle..çözümü bilsem yazar laf kalabalığı etmezdim..benim, çocuklara karşı işlenen suçlarda fabrika ayarlarım bozuluyor mantıklı düşünemiyorum..
 

Thetoyman

Yeni üye
Yeni Üye
Katılım
13 May 2014
Mesajlar
88
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Bırakın bu işleri kardeşim :) İlk Epiküros çıktı" Şer Problemi " ortaya attı. Tanrı kötüdür kıskançtır falan filan, Sonra Augustinus çıktı " İyinin noksanlığı" kavramını aldı Platondan (Gorgias tı galiba ) İşte, Kötü yoktur iyinin eksik olması vardır. Karanlık yoktur ışığın eksik olması vardır o halde kötü diye bir şey yoktur. Tanrı insanlara mutlak özgürlük vermiştir. O halde bütün kötülükleri insan yapar. Bu da özgürlüğün bedelidir. Sonra David Hume çıktı. ( Aydınlanma döneminde yüzbin civarı kişinin öldüğü bir deprem oldu ve yayıldı. ) David Hume dedi ki " Peki doğal felaketler insanın iradesine mi bağlı ? Hayır. O halde sizin tanrınız yüz bin kişinin yok yere ölümüne sebep olmuştur. Der ve Finito :)
 
Tüm sayfalar yüklendi.
Sidebar Kapat/Aç
Üst