kusursuzluk nedir?

Konu İstatistikleri

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde Serbest Kürsü kategorisinde kahin tarafından oluşturulan kusursuzluk nedir? başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 675 kez görüntülenmiş, 4 yorum ve 0 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı Serbest Kürsü
Konu Başlığı kusursuzluk nedir?
Konbuyu başlatan kahin
Başlangıç tarihi
Cevaplar

Görüntüleme
İlk mesaj tepki puanı
Son Mesaj Yazan UpBot

kahin

Kahin
Yeni Üye
Katılım
1 Ağu 2018
Mesajlar
1,152
Tepkime puanı
4
Puanları
38
Yaş
57
arkadaşlar kusursuzluk kavramını hepiniz az çok biliyor olmalısınız,
sizce bu kavram evrenin varoluşundan itibaren oluşmaya başlıyan
canlılar içinmidir? yoksa evreni yarattığı iddia edilen tanrı içinmidir?

kavramlar her zaman kavram karmaşası yaratmaktan başka bir işe yaramaz.

fakat ben kusursuz deyince aklıma tanrı gelmiyor, çünkü kusursuz bir kavram
karmaşa yaratır, insanın doğası gereği kusurlu olması olagan ve belirgindir.
fakat tanrı olarak tanrısal baktıgımızda tanrının kusursuz olmasıda mantık dışıdır.

kusursuzluk mükemmellik demektir, ama yaratmak demek değildir,
çünkü zıtlık kuramlarına göre yaratmak aynı zamanda yaratılmak demektir.
bu sebepten dolayı kusursuz bir tanrı dersek bu sferde tanrıyı yaratmak
zorunda olan bir tanrı daha var demektir daha güçlü ve daha kusursuz
bir tanrı gerçeğidir bu böyle atheistler gibi düşünürsek kısır döngüye dönüşerek
sonsuza dek kısırlaşır ve kilitlenir.

ama böyle dersek tanrı tanımı çok net ve belirginleşir diye düşünüyorum,
tanrı kusursuz değildir, kusursuz kavramını yaratandır,
tabi bu kavramın oluşması için belkıde miyonlarca yıl geçmiştir.

tanrı kavramını yaratmak dışında bir etki tepki rapor şeklinde algılarsak

bu algıladıgımız kavramlar tanrıdan çok canlı bir varlıgın belirgin özellikleri
gibi oluşmasını sağlıyacaktır.
o yüzden tanrı kavramını tüm sıfatlardan ve tüm somut gerçeklerden bagımsız
tutmamız gerekır.
tanrı kavramı akıldan bagımsız olmalıkı biz hala binlerce yıldır bu kavramı tartışabilelim
ve düşünebilelim ve yorumluyalım.

açıkçası evren ne zaman? ve niçin? varolmuştur bilemiyoruz.
fakat tanrının en belirgin özelliğinin yaratmak oldugunu bilicek kadar
daha dogrusu bunu bize bildiricek kadar belirgin oldugunu anlıyabiliyoruz.
 
Son düzenleme:

kahin

Kahin
Yeni Üye
Katılım
1 Ağu 2018
Mesajlar
1,152
Tepkime puanı
4
Puanları
38
Yaş
57
tanrı kavramını ele alırken ,onu bir insanmış gibi ele almak mantık hatası olucaktır.
onu insancıl sıfatlara soktugumuzda bir sürü din dil ırk ve adetler ortaya çıkmıştır.
kabile hayatın bile bu hayattan soyutlanmış daha gerçekçi bir hayatmış gibi lanse edilebilr.
fakat ahlak merhametın aşkın varıldugunu bilmek bir anlam ifade etmez bu ifadelerın neden? varoldugunu bilmek bir anlam ifade edicektır.

biz insan denilen canlılar her zaman nedenlerle? yaşıyoruz neden? doguyoruz
neden? ölüyoruz bilmiyoruz, bilmek için ne gerekır?? onu bile bilmiyoruz.

evetttt beyler ve bayanlar siz ne düşünüyorsunuz?

tanrıyı ele alırken nerelerde? hata yaptıgınızı görmek istermisiniz?
hadi o zaman gelin tartışalım ve bir fincan kahve içelim. :)
 
Son düzenleme:

ÜstünKişi

Ordinaryus
Yeni Üye
Katılım
21 Ocak 2018
Mesajlar
744
Tepkime puanı
114
Puanları
43
Tek olandır. Çünkü: Onun kusurlarını belirleyebilecek bir kıstas yoktur.
 

kahin

Kahin
Yeni Üye
Katılım
1 Ağu 2018
Mesajlar
1,152
Tepkime puanı
4
Puanları
38
Yaş
57
Tek olandır. Çünkü: Onun kusurlarını belirleyebilecek bir kıstas yoktur.


oldukça mantıklı ve etkileyici, yorum bravo :) o tektir biz yoktuk o vardı, o yalnızdır ve tekti.
belirgenlık ilkesını belırleyende o dur..

onun belirlediği herşey içinde biz herşeyi belirlemek zorunda kaldık.
peki? bunu ne zaman? anladık agnostik olduğumuzda agnostik olmadan bunu
anlamak imkansızdır.

bu ilkeeye göre,
bu demektirki herkes agnostik olmadıgına göre herkesın içindekı agnostık olmuyanlar
bu gerçegı anlıyamadan ölüp gidicekler demektir. işte sana başka bir gerçek daha.
 
Son düzenleme:

UpBot

Kahin
Yeni Üye
Katılım
14 Ocak 2021
Mesajlar
1,017
Tepkime puanı
5
Puanları
38
Teşekkürler konu güncel
 
Tüm sayfalar yüklendi.
Sidebar Kapat/Aç
Üst