Kur’an Kursları Neden Var ?

Konu İstatistikleri

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde Genel Tartışma Alanı kategorisinde etsonya tarafından oluşturulan Kur’an Kursları Neden Var ? başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 1,989 kez görüntülenmiş, 13 yorum ve 0 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı Genel Tartışma Alanı
Konu Başlığı Kur’an Kursları Neden Var ?
Konbuyu başlatan etsonya
Başlangıç tarihi
Cevaplar

Görüntüleme
İlk mesaj tepki puanı
Son Mesaj Yazan raskolnikov

etsonya

Felsefe.net
Yeni Üye
Katılım
31 Tem 2012
Mesajlar
24
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
32
Merhaba Arkadaşlar, Yorumlarınızı Bekliyorum.


Kur’an kurslarını gerçekten neden var ? Neden küçük çocuklarımıza sadece kur’anı bilmedikleri anlamadıkları bir dilde okutmayı öğretiyorlar ki. Kur’an Okunmak için değil Anlamak için okunmaz mi? Tanrı Sadece okuyun diye göndermedi. Kendi dilinizde okuyup anlamak varken neden bu kurslarda bilmediğiniz bir dilde okumaya çalışıyoruz.

Ve bu gereksiz kurslar için tonlarca para toplanıyor. Yeni açılıyor. yeni paralar geliyor. sadece kur’an okumak için öğretilen bir kurstan size gelecek hayır nedir ki ?

Bazı Din Adamlarına göre sadece alim insanlar hüküm verir. Niye başka insanların anladıkları şekilde dinimizi yaşayalım ki hem kur’anı anlamak için öğrenmiyoruz ki kim hüküm versin!


Kaynak
onaykeles.com
 

istanbul

Üye
Yeni Üye
Katılım
19 Ağu 2010
Mesajlar
213
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
39
Sevgili etsonya,
Daha ufacık yaşta okul öncesi çocuklarına gittikleri yuvalarda bazen bir hatta iki yabancı dil öğretmek için yollayan velileri, bir kursdan çıkıp bir başka piyano-gitar-resim-bale-jimnastik çalışmalarına at koştururcasına ve kendilerinin yapamadığını çocuklara tıka pasa dolduran velilerin yanında,
Çocuğunu caminin hem de hiç ücret almadan yollanan Kuran kursuna yollamakta ne gibi bir beis var.
Bunun ile beraber ne biliyorsunuz çocuk zaman içinde belki mealini ve tefsirlerinide okumaya başlayacak.
Kendimden örnek verecek olursam senelerce sadece meal ve tefsir okuduktan sonra , Kuran kursuna gittim ve okudukça zaten kelimeler tanıdık gelmeye başlıyor.
Ben az bile buluyorum seçmeli olarak bir an önce Kuran dersi konmalı tüm okullara.Tabi zorlama olmadan sadece razı olanlara.
 

etsonya

Felsefe.net
Yeni Üye
Katılım
31 Tem 2012
Mesajlar
24
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
32
ben kur'an okutulmamalı demedimm. aslında haklısınız sayı konusunda..

küçük yaşta çocukların beyinlerinin bir gelişim sürecinde..bu harika beyni anlamadıkları bir şeyi zorlamak yerineee...arapçayı tam anlamıyla öğretseler ya da türkçe okutsalar ve kur'anda zor olan kısımları büyüklerin küçükler için anlamasını sağlasalar.
 

sobel68

Felsefe.net
Yeni Üye
Katılım
18 Ara 2010
Mesajlar
20
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
55
Merhaba...

Benim görüşüme göre o insanlar çocuklarını o kurslara sadece Kur'an okusun diye göndermiyor. Esas amaç belli bir ahlak anlayışını aşılamak... O insanlar sadece çocuklarını Kur'an kursuna göndermekle kalmıyor, o anlayışı yaşantılarının her alanında hayata geçirmeye çalışıyorlar. Ben bu noktada niyet iyi olsa da tarzın yanlış olduğunu düşünüyorum. Dini değerleri hayata geçirmekte bir sakınca yok. Ama o kurslarda o değerler ne kadar o çocukların zihnine işleniyor, kuşkuluyum. Çocuklara anlamadıkları bir dilde Allah'ın ayetlerini okutarak onlardan iyi, ahlaklı insan olmalarını beklemek bilmedikleri bir dilde ders kitabı okutup o dersin sınavlarında başarılı olmalarını beklemeye benziyor. Bence çocukları iyi insan olarak yetiştirmek için daha direkt, çocuklara daha rahat ulaşabilecek yollara ihtiyaç var.
 

Objectivity

Kahin
Onursal Üye
Katılım
23 Ara 2012
Mesajlar
4,763
Tepkime puanı
319
Puanları
83
Sevgili etsonya,
Daha ufacık yaşta okul öncesi çocuklarına gittikleri yuvalarda bazen bir hatta iki yabancı dil öğretmek için yollayan velileri, bir kursdan çıkıp bir başka piyano-gitar-resim-bale-jimnastik çalışmalarına at koştururcasına ve kendilerinin yapamadığını çocuklara tıka pasa dolduran velilerin yanında,
Çocuğunu caminin hem de hiç ücret almadan yollanan Kuran kursuna yollamakta ne gibi bir beis var.
Bunun ile beraber ne biliyorsunuz çocuk zaman içinde belki mealini ve tefsirlerinide okumaya başlayacak.
Kendimden örnek verecek olursam senelerce sadece meal ve tefsir okuduktan sonra , Kuran kursuna gittim ve okudukça zaten kelimeler tanıdık gelmeye başlıyor.
Ben az bile buluyorum seçmeli olarak bir an önce Kuran dersi konmalı tüm okullara.Tabi zorlama olmadan sadece razı olanlara.

Piyano-gitar-resim-bale-jimnastik kurslarının yeri ayrı ve bu kurslara katılan çocuklar daha sosyal ve özgüvenli yetişiyorlar.
************************
Bence Kur'an kursu çocuğun talebi olmadıkça ailenin yönlendirmesi ile çocuğa dayatılmamalı. Kur'an dersi verecek hocaların da çok ileri görüşlü-bilgili ilahiyatçılardan oluşması gerekiyor yoksa çocuklara dini sevdirmek yerine soğutmaya sebep oluyorlar. Türkçe okuyup anlamak öncelikli olmalı beraberinde Arapça'sını öğrenmekte de büyük fayda var tabi ki.
 

birazdahaderinmavi

Kahin
Yeni Üye
Katılım
29 Ara 2011
Mesajlar
1,442
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
59
bir insanın, herhangi bir konuyu kendi anadilinden daha iyi anlayabileceği bir yabancı dil yoktur... olamaz... ve dolayısıyla, türkçe kuran kursları, daha doğru, daha anlamlı, daha yararlı olur... arapça yazılmış bir kitabı, anlamadan, papağan gibi ezberleyip tekrar etmek, (bundan özel bir beklentisi olanların dışında) kimseye bir şey kazandırmaz ve tarih boyunca kazandırmamıştır da...
 

raskolnikov

Felsefe.net
Yeni Üye
Katılım
11 Eyl 2009
Mesajlar
7
Tepkime puanı
0
Puanları
1
Yaş
2023
o halde şöyle yapabilirsiniz. önce gider arapça kursuna arapça öğretirsiniz sonra kuran kursuna gönderir kuran ı arapça okur ve mealini de öğrendiği arapça ile yapar. ingilizce yazılmış bir kitabı okumak için ingilizce öğreniliyorsa arapça yı okuyup anlamak içinde arapça öğretin çocuklarınıza o halde. çocuğum ingilizce kursuna da gidiyor 7 yaşında ve gittiği sınıf 18 kişilik. neden öğretiyoruz acaba bütün kitaplarımız türkçe.
 

Objectivity

Kahin
Onursal Üye
Katılım
23 Ara 2012
Mesajlar
4,763
Tepkime puanı
319
Puanları
83
bir insanın, herhangi bir konuyu kendi anadilinden daha iyi anlayabileceği bir yabancı dil yoktur... olamaz... ve dolayısıyla, türkçe kuran kursları, daha doğru, daha anlamlı, daha yararlı olur... arapça yazılmış bir kitabı, anlamadan, papağan gibi ezberleyip tekrar etmek, (bundan özel bir beklentisi olanların dışında) kimseye bir şey kazandırmaz ve tarih boyunca kazandırmamıştır da...

o halde şöyle yapabilirsiniz. önce gider arapça kursuna arapça öğretirsiniz sonra kuran kursuna gönderir kuran ı arapça okur ve mealini de öğrendiği arapça ile yapar. ingilizce yazılmış bir kitabı okumak için ingilizce öğreniliyorsa arapça yı okuyup anlamak içinde arapça öğretin çocuklarınıza o halde. çocuğum ingilizce kursuna da gidiyor 7 yaşında ve gittiği sınıf 18 kişilik. neden öğretiyoruz acaba bütün kitaplarımız türkçe.

Kişilerin Arapça okunuşu yani telafuzu öğrenmesi faydalı yoksa yazımını bilmesi çok da önemli değil fakat orjinal metni kendi başına okuyup, anlamak adına öğrenilebilir. Rusça, Yunanca ve Japonca öğrenildiği gibi öğrenmek isteyen Arap alfabesi ve gramer yapısını da öğrenebilir.

Arapça telafuz, surelerin okunuşu esnasında bir manyetik alan oluşturuyor. Zikir çekenlerin kendinden geçmeleri de bu manyetik alan ve tekrar sayısına bağlıdır.

Örneğin Fatiha Suresi'ni okurken orjinal Arapça telafuz ile okumak manyetik bir alan oluşturur fakat beraberinde Türkçesi'ni de öğrenmek gerekiyor.

Surelerin yan yana gelişi, harf dizilimi, sayıları ve bazı kelimelerin sure içinde tekrarı surelerin özel bir alan oluşturmasını sağlıyor. Kur'an bu sebeple abdest almadan ellenmez, yoksa bedenen temiz olmakla alakası yoktur.

 

birazdahaderinmavi

Kahin
Yeni Üye
Katılım
29 Ara 2011
Mesajlar
1,442
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
59
bir çocuğun herhangi bir yabancı dili öğrenmesini istemek ve bu alanda kurslara gitmesini sağlamak, anlamlıdır, normaldir... çok önemli bir kitabı, ya da bir kutsal kitabı iyi anlamasını sağlamak için kurslar açmak da normaldir, anlaşılır ve rasyonel bir tavır olabilir... normal ya da makul olmayan, irrasyonel olan, çocuğa kitabın yazıldığı dili öğretmeden, çocuk için tümüyle yabancı dilde yazılmış bir metni ya da kitabı, yüzlerce kez tekrar ettirerek (anlamını bir yana bırakarak) yalnızca telaffuzunu ezberletmektir... bu şekilde yürütülen çabaların ne kadar boş ve anlamsız olduğunu, sadece üç sayfalık (eğer latince bilmiyorsanız) latince bir felsefe metnini ezberlemeyi deneyerek, görebilirsiniz...
 

Objectivity

Kahin
Onursal Üye
Katılım
23 Ara 2012
Mesajlar
4,763
Tepkime puanı
319
Puanları
83
bir çocuğun herhangi bir yabancı dili öğrenmesini istemek ve bu alanda kurslara gitmesini sağlamak, anlamlıdır, normaldir... çok önemli bir kitabı, ya da bir kutsal kitabı iyi anlamasını sağlamak için kurslar açmak da normaldir, anlaşılır ve rasyonel bir tavır olabilir... normal ya da makul olmayan, irrasyonel olan, çocuğa kitabın yazıldığı dili öğretmeden, çocuk için tümüyle yabancı dilde yazılmış bir metni ya da kitabı, yüzlerce kez tekrar ettirerek (anlamını bir yana bırakarak) yalnızca telaffuzunu ezberletmektir... bu şekilde yürütülen çabaların ne kadar boş ve anlamsız olduğunu, sadece üç sayfalık (eğer latince bilmiyorsanız) latince bir felsefe metnini ezberlemeyi deneyerek, görebilirsiniz...

Evet bu konuda haklısınız zaten önce temel eğitimini almalı beraberinde şayet ilgi duyuyor ise bu konuda eğitim almayı seçmeli yoksa aile baskısı ya da zorunluluk ile çocuğun öğrenmeye hevesi var ise de yok olacaktır.

 

Ferdinand Bardamu

Kahin
Yeni Üye
Katılım
30 Nis 2012
Mesajlar
1,302
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
42
Dönemin sosyo-ekonomik yapısını, İslam felsefesini, İslam filozoflarının varlıkbilimsel anlayışlarını, kutsal kabul edilen metinlerin içerik bakımından günümüzde karşılığı olup olmadığını; söz konusu metinlerin ne anlama gelebilecekleri konusunda tartışmaları içeren, destekleyen bir kapsama sahip olursa -- elbette yaş guruplarının kapasitelerine göre-- bu kurslar anlamlıdır. Eğer metinleri ezberletip, bunlar "doğrudur, doğrudur, doğrudur", "kabul etmezsen yanarsın, acı çekersin, işkence görürsün, dışlanırsın, vay haline senin" biçiminde bir yaklaşım gösterilirse --ki küçük yaşta çocukları işkenceyle korkutarak eğitmek ne kadar insani ve ahlakidir okuyucuların kararına bırakıyorum-- bu kursların açılmaması için kanuni önlem alınmalıdır.

Bundan da öte, bin yıldan fazla bir müddet önce ortaya konmuş bir anlayış biçimini bugün yaymaya çalışmanın bir anlamı yoktur. Bundan 1400 yıl önce insanlar diğer insanlara mal gibi sahip olabiliyor, onlara eziyet edebiliyor isterse öldürebiliyordu. Köle ve ganimet elde etmek için savaşlar yapılıyor, yağmalama bir zenginleşme unsuru olarak kabul ediliyordu. Bir kimseyi cezalandırmada işkence, eziyet, dayak, uzuv kesme yöntemleri uygulanıyordu.Kadınlar mal gibi alınıp satılabiliyor, bekaretini erkeğin koruduğu bir tatmin aracı olarak görülüyordu. İnsanın hasta olması kötü ruhlara bağlanıyordu, insanlar hayvancılık, tarım, zanaatkarlık ticaret ile uğraşıyor, sanayinin "s" si bilinmiyordu. Modern bilimin "b" sinin bir kıvrımı söz konusu değildi. vd. Üstelik bunlar toplumsal anlamda kabul gören, zamanın sosyo-ekonomik şartlarına uygun düşen normal davranış biçimleriydi. Kutsal metinler bu gibi mevzulara kendilerinden öncesine göre bir iyileşme getirmiş olsalar da, o zaman için bir ilerleme olan yenilikler, günümüz modern toplumlarında anlamsızlaşmışlardır. Bedenen günümüz sanayi toplumlarında bulunan, buna karşın bilinç bakımından binlerce yıl öncesine tarihlenen bir toplum yaratılmasında ben olumlu bir taraf görmemekteyim.
 

raskolnikov

Felsefe.net
Yeni Üye
Katılım
11 Eyl 2009
Mesajlar
7
Tepkime puanı
0
Puanları
1
Yaş
2023
biz müslümanlar için kur'an kutsal kitaptır. müslümanlığa inanan ben müslümanım diyen her zat için kuran kutsal kitaptır. bağnazlık körü körüne bağlanmak her ne derseniz deyin adına. hangi dille yazılmış olursa olsun onu okumanın hikmeti birçok kez dile getirilmiştir. bir şahsiyetin nasıl dokunulmazları varsa kur'an da biz müslümanlar için dokunulmazdır. bu sebeple dilini harfini alfabesini çok kurcalamayın. okuyun okutun. zira bu sizi ateşten koruyacak.
 

Objectivity

Kahin
Onursal Üye
Katılım
23 Ara 2012
Mesajlar
4,763
Tepkime puanı
319
Puanları
83
biz müslümanlar için kur'an kutsal kitaptır. müslümanlığa inanan ben müslümanım diyen her zat için kuran kutsal kitaptır. bağnazlık körü körüne bağlanmak her ne derseniz deyin adına. hangi dille yazılmış olursa olsun onu okumanın hikmeti birçok kez dile getirilmiştir. bir şahsiyetin nasıl dokunulmazları varsa kur'an da biz müslümanlar için dokunulmazdır. bu sebeple dilini harfini alfabesini çok kurcalamayın. okuyun okutun. zira bu sizi ateşten koruyacak.

Müslümanlar için dokunulmaz olmasından öte gerçek anlamını anlayarak öğrenmelerinde fayda var. Çok küçük yaşta ezberlediğim sureleri( Arapça telafuz ve Türkçe anlamı) bugün halen hafızamda tutuyorum fakat ilerleyen yaşlarda öğrenmeye kalksam çok zorlanacağıma eminim. Küçük yaşlardan öğretilmesi faydalı fakat bilinçli ve eğitimli kişilerce bu eğitim verilmeli yoksa faydadan çok zarar getirecektir.
************
Üniversite okurken baskı ile dini eğitim almış kızlarımız ve erkeklerimiz bir anda bu baskıdan kurtulmanın verdiği özgürlük ile ne yapacaklarını şaşırıyorlar, bu duruma bir çok kez şahit oldum.
*********
İnanç zorlama ile ya da korku ile oluşturulmamalı, severek ve anlayarak çocuklara bu eğitim verildiği takdirde çok daha sağlam temellere oturacak ve samimi bir yaklaşım olacaktır.
*********
Ben küçükken Kur'an kursunun önünden geçmeye korkardım, öyle bir gaddar hoca vardı ki giden çocukların psikoloji bozuluyordu. Neyse ki ben öyle bir kursa gitmeden kendi isteğim ile Kur'an öğrendim. Zorunluluk ve baskı olsaydı kimbilir belki ben de uzaklaşabilirdim.
 

raskolnikov

Felsefe.net
Yeni Üye
Katılım
11 Eyl 2009
Mesajlar
7
Tepkime puanı
0
Puanları
1
Yaş
2023
Muhakkak ki biz ehil olmayan kişiler tarafından verilmesin demiyoruz. Tabi ki sadece kur'an kursları için değil her işi ehil kişiler yapmalı. Ancak konunun açılışının gayesinin bu olduğunu sanmıyorum. öyle olsa kur'an kurslarında eğitimi verenler kim? gibi bi şey olmalıydı. Direkt soru neden var? diyor. O kadar araştırdım forumu ama hiç kerhaneler neden var birahaneler neden var diye sorgulamamış. ama işte çocuk yaşta gidildiği için kur'an kursları neden var diye sorgulanabiliyor. bir meseleyi sorgulamamız için o işi kendi irademizle yapmıyor mu olmamız lazım? yani kerhanelerin birahanelerin sorgulanmıyor olması kişinin bu işleri kendi iradesiyle yapıyor olmasından mı kaynaklanıyor. artık şöyle direkt yargılayıcı girişimleri bırakalım.
 
Tüm sayfalar yüklendi.
Sidebar Kapat/Aç

Yeni Mesajlar

Üst