"Eğer Özgür irade yoksa Tanrı en büyük zalimdir"

Konu İstatistikleri

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde Genel Tartışma Alanı kategorisinde quustion tarafından oluşturulan \"Eğer Özgür irade yoksa Tanrı en büyük zalimdir\" başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 2,391 kez görüntülenmiş, 13 yorum ve 0 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı Genel Tartışma Alanı
Konu Başlığı \"Eğer Özgür irade yoksa Tanrı en büyük zalimdir\"
Konbuyu başlatan quustion
Başlangıç tarihi
Cevaplar

Görüntüleme
İlk mesaj tepki puanı
Son Mesaj Yazan Objectivity

quustion

Felsefe.net
Yeni Üye
Katılım
15 Eki 2013
Mesajlar
10
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Sizce bu söz doğru mu neden?
 

sakal

Kahin
Yeni Üye
Katılım
8 Nis 2012
Mesajlar
2,000
Tepkime puanı
1
Puanları
38
bu soruyu sorarken başına silah mı dayadılar? e kim zalim şimdi?
 

Baybora

Felsefe.net
Yeni Üye
Katılım
19 Eki 2013
Mesajlar
15
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Yaş
48
bu soruyu sorarken başına silah mı dayadılar? e kim zalim şimdi?

bu sitede soru sormanın kriterleri mi var? Bana da aynı eleştiri ile cevap verilmişti!!!

[h=2]"Eğer Özgür irade yoksa Tanrı en büyük zalimdir" sorusunda sıkıntı olmamakla beraber "kütülük problemi" ihalesi tanrıya kalmış oluyor bence.[/h]
 

sakal

Kahin
Yeni Üye
Katılım
8 Nis 2012
Mesajlar
2,000
Tepkime puanı
1
Puanları
38
bu sitede soru sormanın kriterleri mi var? Bana da aynı eleştiri ile cevap verilmişti!!!

[h=2]"Eğer Özgür irade yoksa Tanrı en büyük zalimdir" sorusunda sıkıntı olmamakla beraber "kütülük problemi" ihalesi tanrıya kalmış oluyor bence.[/h]

eleştiri neresinde ki..,irade tanrı elinde olsa kendine zalim dedirtmez kendi hakkında kara propaganda yaptırmaz değil mi,tanrının sopası olsa zayıftan yana olmaz mıydı..hem bu soruyu soran arkadaşın tanrı inancının olduğunu da sanmıyorum,laf olsun diye sorulmuş bir soru bence..buna benzer bir çok başlık var..forumları gezmeden her kafamıza takılan saçma sapan soruları soracaksak işimiz var..

birde arkadaşın sorduğu soruyla imzası çelişiyor..sınırsız güce sahip olsa insan, tanrı olurdu..belki de o demeye getiriyor.
 

Objectivity

Kahin
Onursal Üye
Katılım
23 Ara 2012
Mesajlar
4,763
Tepkime puanı
319
Puanları
83
Sizce bu söz doğru mu neden?

Doğru değil tabi ki çünkü zalim olan insandır sadece...Kötülük kendi kendine var olmuyor, insanlar kötülüğü besliyor. Kötülük aslında bu dünya yaşamına özgüdür. Dünya ikilemler ile var olur. İyi-kötü,güzel-çirkin,kadın-erkek gibi. Mesela kadın iyi erkek kötü ya da erkek iyi kadın kötü diyebilir miyiz? Tabi ki diyemeyiz, kadın olmadan erkek, erkek olmadan da kadın var olamaz. Kötülük de iyiliğin var olması için şarttır. Kötülük aslında bir frekans aralığıdır ve maddenin çok ileri titreşimsel hallerinden biridir. İnsanlar kötülüğü besliyor ise zalim Allah mıdır? Küçük olsun büyük olsun kötülük yapmayan insan yoktur. İşte küçük bilse olsa yapılan her kötülük, kötülüğü besler. İyilik de iyiliği besler. Bir çocuk açlıktan ölüyorsa ya da şiddete mağruz kalıyorsa bu eylemi gerçekleştiren insanlar ve bilip seyirci kalanlar en büyük sorumludur. Son model arabalarla gezmek ya da lüks evlerde yaşamak yerine herkes biraz katkı sağlasa dünyada açlıktan ölen kalmazdı fakat insan nefsine esirdir ve sahip olduğu maddi değerlerden kolay kolay vazgeçemez.

Hz. İsa'dan yine bir örnek vereceğim. Bir gün bir adam Hz. İsa ile karşılaşmış ve ona hayatımdan hiç memnun değilim, mutsuzum bana yardım et, demiş. Hz. İsa da madem öyle herşeyini bırak ve takıl peşime demiş. Adam biraz düşünmüş ve yok ben halimden memnunum demiş. Yani maddiyattan vazgeçip, bir peygamberin peşine takılamayacak kadar dünya malına,dünya yaşamına sevdalıymış ki hepimiz aslında böyle değil miyiz? Bu durumda zalim arıyorsak insanlardan başka zalim bulamayız...
 

ihaveanidea

Filozof
Yeni Üye
Katılım
25 Ocak 2017
Mesajlar
848
Tepkime puanı
8
Puanları
18
Bir anlık özgür olmadığımızı farz edelim ve Tanrı,zalim olsun.

En büyük olduğunu nereden çıkardın?

Tanrı,kendisine inanan kulu için en büyüktür,yücedir,münezzehtir.İnanmayanlar için ise basit bir yanılsama ya da etkili bir büyü.

İnançların içine sızarak haşhaşilik yapmayın.Ateistsen ateist ol,deistsen deist ol;fikrini savun.Ama şu dindarları rahat bırakın artık.
 

Prens Ernak

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
13 Ocak 2015
Mesajlar
1,330
Tepkime puanı
258
Puanları
83
Yaş
35
Konum
Ankara
Üniversite Bölümü
Tarih Öğretmenliği
Ünvan
Dr.
Adamlar, özgür irade vermeyecek kadar akılsız değiller, bakın onlar kötülüklerin işleyeceği bir sistem kurmak ile iktifa ederek zaten olayı istedikleri gibi çözmüşler. Zevklerimiz ve hazlarımız bazılarımızı kötülüklere yönlendiriyor.
 

trance

Felsefe.net
Yeni Üye
Katılım
24 Şub 2017
Mesajlar
17
Tepkime puanı
0
Puanları
0
Adamlar, özgür irade vermeyecek kadar akılsız değiller, bakın onlar kötülüklerin işleyeceği bir sistem kurmak ile iktifa ederek zaten olayı istedikleri gibi çözmüşler. Zevklerimiz ve hazlarımız bazılarımızı kötülüklere yönlendiriyor.

Adamlar derken kimden bahseyorsun?
 

ls2

Kahin
Onursal Üye
Katılım
1 Kas 2012
Mesajlar
2,737
Tepkime puanı
180
Puanları
63
Adamlar derken kimden bahseyorsun?

İnsana benzeyen dinlerin tanrılarından bahsediyor. seven,merhamet eden, kin güden,tuzak kuran,meydan okuyan,yemin eden,itaat bekleyen,intikam alan,hatta lanet (beddua) bile eden tanrıdir ibrahimi dinlerin tanrısı..
 

Prens Ernak

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
13 Ocak 2015
Mesajlar
1,330
Tepkime puanı
258
Puanları
83
Yaş
35
Konum
Ankara
Üniversite Bölümü
Tarih Öğretmenliği
Ünvan
Dr.
Adamlar derken kimden bahseyorsun?

ls2'ye cevabı için teşekkür ediyorum, adamlar dedim,çünkü Tanrı'yı her şeyi yoktan ver eden güç pozisyonunda görmüyorum, Tanrı'nın öncüllerinin olduğunu düşünüyorum, bu mesele hakkında benim konum var, linkini veriyorum:
http://www.felsefe.net/serbest-kursu/75847-tanri-ilk-sebeb-ruh-bilinc-zeka-akil.html

Ayrıca Allah'ın öncüllerinin olduğu iddiasını sadece ben dile getirmiyorum, Ergun Candan "son üç peygamber" kitabında Allah ile kadir-i mutlak yaratanın farklı olması iddiasında bulunuyormuş.:)
 

Objectivity

Kahin
Onursal Üye
Katılım
23 Ara 2012
Mesajlar
4,763
Tepkime puanı
319
Puanları
83
ls2'ye cevabı için teşekkür ediyorum, adamlar dedim,çünkü Tanrı'yı her şeyi yoktan ver eden güç pozisyonunda görmüyorum, Tanrı'nın öncüllerinin olduğunu düşünüyorum, bu mesele hakkında benim konum var, linkini veriyorum:
http://www.felsefe.net/serbest-kursu/75847-tanri-ilk-sebeb-ruh-bilinc-zeka-akil.html

Ayrıca Allah'ın öncüllerinin olduğu iddiasını sadece ben dile getirmiyorum, Ergun Candan "son üç peygamber" kitabında Allah ile kadir-i mutlak yaratanın farklı olması iddiasında bulunuyormuş.:)

Ergun Candan bir iddiada bulunmuyor aslında Kur'an ayeti o şekilde yazıyor ayrıca antik metinlerde de bu fark üstü kapalı ifade edilmiştir. Mesela daha önce yazmıştım Thales "O'nun hüviyeti bir yana ismi dahi bilinemez." demiştir yine Empedokles "O birşey bulunmadan yoktan var edendir, yarattığında kendisi ile beraber hiçbir şey yoktu. Tanrı ise fikri ve vehmi olarak mevcut olanın ve mevcut olmayanın yaratıcısıdır yani zıt, birbirine karşı, makul, hayali ve hissi olanların yaratıcısıdır." der. Tabii ki true blue' nun eklemeleri kendi yorumudur, hiç bir kaynakta geçmiyor. :)
 

Prens Ernak

Kahin
Onursal Üye
FS - KT. Yöneticisi
Katılım
13 Ocak 2015
Mesajlar
1,330
Tepkime puanı
258
Puanları
83
Yaş
35
Konum
Ankara
Üniversite Bölümü
Tarih Öğretmenliği
Ünvan
Dr.
Ergun Candan bir iddiada bulunmuyor aslında Kur'an ayeti o şekilde yazıyor ayrıca antik metinlerde de bu fark üstü kapalı ifade edilmiştir. Mesela daha önce yazmıştım Thales "O'nun hüviyeti bir yana ismi dahi bilinemez." demiştir yine Empedokles "O birşey bulunmadan yoktan var edendir, yarattığında kendisi ile beraber hiçbir şey yoktu. Tanrı ise fikri ve vehmi olarak mevcut olanın ve mevcut olmayanın yaratıcısıdır yani zıt, birbirine karşı, makul, hayali ve hissi olanların yaratıcısıdır." der. Tabii ki true blue' nun eklemeleri kendi yorumudur, hiç bir kaynakta geçmiyor. :)

Kuran ayetininden bu yorumu bir tasavvufçu mu çıkarmış, çünkü Ergun beyin "Kadir-i mutlak yaratan" ifadesi islami bir tabir. Zaten bir fıkıh alimi bu yorumu asla yapmaz.

Empedokles'in Tanrı ile yaratıcıyı ayıracak bilgi ve düşünceye ulaşabilmesine çok şaşırdım, gerçi bir tasavvuf kitabında tasavvuf tarihi insanlık tarihi kadar eskidir,feylosof-filozof hikmet seven kimse demektir der.

Ama ruh göçü düşüncesine katılmıyorum, eğer öyle birşey varsa gerçekten üzerimizdeki kötülük çok büyük, asla kabul etmezdim.
 

Objectivity

Kahin
Onursal Üye
Katılım
23 Ara 2012
Mesajlar
4,763
Tepkime puanı
319
Puanları
83
Kuran ayetininden bu yorumu bir tasavvufçu mu çıkarmış, çünkü Ergun beyin "Kadir-i mutlak yaratan" ifadesi islami bir tabir. Zaten bir fıkıh alimi bu yorumu asla yapmaz.

Empedokles'in Tanrı ile yaratıcıyı ayıracak bilgi ve düşünceye ulaşabilmesine çok şaşırdım, gerçi bir tasavvuf kitabında tasavvuf tarihi insanlık tarihi kadar eskidir,feylosof-filozof hikmet seven kimse demektir der.

Ama ruh göçü düşüncesine katılmıyorum, eğer öyle birşey varsa gerçekten üzerimizdeki kötülük çok büyük, asla kabul etmezdim.

Kadiri mutlak yaratan; mutlak güç sahibi anlamında kullanılmış fakat dediğim gibi "O" dışında bir ifade kullanmamak gerekiyor sadece aradaki farkı belirlemek için kullanıldığını düşünüyorum. Antik çağ filozoflarından bazıları ilim verilenler sınıfına giriyor. O günün inanç şekli farklı tabii ki dinler henüz devrede yok. Sabiiler o dönem de vardı işte bahsettiğim Göbekli Tepe Tapınağı da yerleşim yerleriydi.

M.Ö. 9500 lere kadar uzanan Sabiilerin varlığı dikkatten kaçmamalı yani filozoflardan öncesi de var. İlk filozof Thales bilinir ancak öncesinde de çok sayıda ilim sahibi kişi yaşamıştı.
 
Son düzenleme:
Tüm sayfalar yüklendi.
Sidebar Kapat/Aç

Yeni Mesajlar

Üst