- Katılım
- 17 Nis 2015
- Mesajlar
- 40
- Tepkime puanı
- 0
- Puanları
- 0
"Serbest" demek, sahiplenilenlerden kurtulmus olmak demektir.
böyle bir hal mümkün mü?
"Serbest" demek, sahiplenilenlerden kurtulmus olmak demektir.
Yukarida kisaca tanimladim ya.
Bir de olumsuzdan dene;
Sen ne degilsin?
böyle bir hal mümkün mü?
buna sadece şununla yanıt verebilirim ve sunabilirim ben bir antiyim; kendimin antisi ve dışı ve aynı zamanda da içi
sen ne değilsin de özne ben bayım; ben olmadan düşünülemez o ;
o halde ben o değilim demek ne? benim antim ben değil demek ne; Antimin öznesi bile benim ve ben olmayanın öznesi bile benim değil mi? O halde ben kimim?
kendim olmayanı yine kendim olmadan tanımlayamayanım
ben değilimi sadece "yok" tanımlar; ben yok içinden yanıt verir-sunar; başkası mümkün mü?
ben öznesi olmadan ben olmayan tanımlanamaz
benin değili benin yokluğudur anti ben
ben değillenemez; kendimi yok sayarım ve yokluk içinden tanımlarım
ben değil olan yoktur
antiben ben olmayandır ve aynı zamanda olmayandır çünkü ben varım ve tanımlayanım ve tanılayan benim başkası değil ve başkası yok o halde kim neyi tanılayacak;
benin değili ben olmayan bendir; başkası çokluk paradoksuna çıkAr ve zenona bağlar
ben değilimi bile benim yokluğumdan tanımlayacak-tanımlayabilecek olan benim o halde
(kendimi bir yokluk durumunda mı koyayım bir değillik)
ben sorusuna yöneltemez bu soru-bozuk
bunu ancak ben olmayan yanıtlayabilir ve yanıt zaten kendisidir; ben olmayanın kendisi ; ben içinden bu yanıt
ben öznesini kaldırmaksızın değili tanımlayamam değil mi?
ve kaldırırsam bu tanımlamayı yapamam değil mi?
ben değilimi tanımlaycaksa ben olmadan tanımlamalı;
ben değilim durumunu ben içinden tanımlayan benim o halde
ben durumunda ben değilim tanımlanabilir mi?
benim değilim tanımsız; benim için; değilime ben sokamam çünkü ben tanımlayamam;
ben olmayan ben değildir; o halde ben değilim olan var mıdır? yok mudur soru?
ben durumu sokulamaz; benliksizlik tanımlar bunu; ben değilim olan benliksizdir
benliksiz olan ben değilim;
anti ben ya da benliksizle tanımlanır-tanıtlanır; o halde ben onu bilemem;
ben kendi değilimi tanımlayamam çünkü olmayışımdan gözetmem gerekir;
eğer kavramsal felsefe yapıyorsanız bu doğrudur ve dikaktli bakarsanız sizde göreceksiniz
'ben' i bir kavram olarak aldığınızda; bir soyut
kişilik olarak aldığınızda ve isimlendirme olarak aaldığınızda değişir; Sanalmanik aslında evrensel insan değildir gibi; oysa ben içinde bu yargı asla yürütülemez;
Evrensel insan aslında ben değilim dersem yine egoma yürür
Ve ben kavramına evrensel bir obje ; kavramsal temas yapan felsefe de ikilik barınamaz
Dilerseniz egodan sıyrılma üzerinde duralım şimdi
Bir yerde kendinin karsitligini aciklamaya calismissin.
Karsitliklari veren ortakj temel nedir?
"Bana bende demen, bende degilem;
Bir ben vardir, bende; benden iceru"
"Kah cikarim gokyuzune seyrederim alemi,
Kah inerim yeryuzuine seyreder alem beni"
Peki bir kisi kendi benini nerde ve nasil seyreder?
Tasavvuf'da bahsi geçen konulara farkında olarak ya da olmayarak temas ediyor olmanız inançlı birisi olma yönünde ilerlediğinizi düşündürttü bana😊
Kah çıkarım gökyüzüne seyrederdim alemi, kah inerim yeryüzüne seyreder alem beni insanoğlunun BİR den gelip tekrar ona döneceğini anlatır yani ruhsal yolculuğun sembolik bir anlatımıdır.
Bir ben var benden içeri de ise ben olarak algıladığımız tekliğin mümkün olmadığı tüm yaratılmışların bağlı bulunduğu bir üst plan olduğu anlatılmıştır.
Yani benlik algısı bu dünyadaki bir yanılsamadır. Kaos Teorisi / Kelebek Etkisi Teorisi'nde bahsi geçen "Bir sineğin kanat çırpması, eğer ķoşuĺlar uygunsa dünyanın başka bir yerinde yıkıma sebep olabilir." ifadesi ışte bu görünmez bağlantıyı anlatır.
Ayrıca bir yazınızda insan insanın aynasıdır tarzında bir cümlé okudum, tüm bunlar tasavvuf da geçen konular, sentez yapmışsınız bir bakıma😊